Drie toeristen vragen netjes aan de gids die van de Pianista afkomt op de y-splitsing, de weg naar de top.quote:Op zondag 8 maart 2015 06:07 schreef El_Matador het volgende:
Oh joh, er zijn er meer? Dus naast hyperintelligente psycho's, onbetrouwbare reservegidsen en telefoondatamanipulators, ook gewoon échte schoften?
Het wordt steeds idioter hier.
Overleg een verklaring van de familie(s) dat zij achter jullie banjervakantie staan en ik hou direct mijn bek. Zolang die verklaring er niet is vind ik jullie plan ramptoerisme en fondsenwerving daarvoor in welke vorm dan ook ziek. Ik blijf misbruik van het topic voor jullie eigen gewin in de gaten houden en zal elke keer weer komen protesteren als hier gehengeld wordt naar hulp.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat gaan we jou niet vertellen.
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbordHeb je er ooit rekening mee gehouden dat de families hier kunnen meelezen? Ga weg en blijf weg.
Ben je nog niet weg?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Overleg een verklaring van de familie(s) dat zij achter jullie banjervakantie staan en ik hou direct mijn bek. Zolang die verklaring er niet is vind ik jullie plan ramptoerisme en fondsenwerving daarvoor in welke vorm dan ook ziek. Ik blijf misbruik van het topic voor jullie eigen gewin in de gaten houden en zal elke keer weer komen protesteren als hier gehengeld wordt naar hulp.
Dit gemoraliseer is nergens voor nodig. Er is geen gewin en ook geen misbruik.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Overleg een verklaring van de familie(s) dat zij achter jullie banjervakantie staan en ik hou direct mijn bek. Zolang die verklaring er niet is vind ik jullie plan ramptoerisme en fondsenwerving daarvoor in welke vorm dan ook ziek. Ik blijf misbruik van het topic voor jullie eigen gewin in de gaten houden en zal elke keer weer komen protesteren als hier gehengeld wordt naar hulp.
Het is toch ook gewoon ramptoerisme waar jullie je mee bezig houden?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat gaan we jou niet vertellen.
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbordHeb je er ooit rekening mee gehouden dat de families hier kunnen meelezen? Ga weg en blijf weg.
agter hoort ook bij het groepje vakantiegangers dat nog geld nodig heeft. Dat voor iedereen duidelijk is waarom je dit post. Verder op dit moment MeloD, Domnivoor en El_Matador. Nog meer?quote:
Er is geen ramp. Dus ook geen ramptoerisme.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon ramptoerisme waar jullie je mee bezig houden?
Dan is het lijkengeilerij ook prima...quote:Op zondag 8 maart 2015 13:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is geen ramp. Dus ook geen ramptoerisme.
Wel een zoektocht naar de waarheid.
Niets mis mee.
Prima als je het zo ziet maar niet iedereen hier is het ermee eens en gehengel naar sponsoring (in elke vorm hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 13:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niets mis mee.
Ter nagedachtenis zelfsquote:Op zondag 8 maart 2015 13:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het huidige verhaal is niet sluitend en dus onbevredigend. Het staat een ieder vrij om zelf een stukje dichter bij het echte verhaal te komen.
Ter nagedachtenis aan K. en L., zou je er nog bij kunnen zeggen.
Nou nee. De ouders willen het liever niet meer, die willen nu rust.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het huidige verhaal is niet sluitend en dus onbevredigend. Het staat een ieder vrij om zelf een stukje dichter bij het echte verhaal te komen.
Ik heb er geen moeite mee. Als ze daarna ook nog even de MH370 terugvinden, prima.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan is het lijkengeilerij ook prima...
En met een zoektocht naar enige waarheid heeft het natuurlijk niets te maken. Het is gewoon obsessief gedrag.
Welke rug? Niemand heeft er last van.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ter nagedachtenis zelfs? Is het niet gewoon over de rug van anderen proberen lekker te hobbyen?
Zijn ze voor dat ramptoerisme ook geld aan het inzamelen en fantaseren?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee. Als ze daarna ook nog even de MH370 terugvinden, prima.
Het zou me niets verbazen als ze ook de familie hier mee lastig vallen...quote:Op zondag 8 maart 2015 13:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welke rug? Niemand heeft er last van.
De ouders hebben geen vetorecht in dit soort zaken. Bovendien is het duidelijk dat de zoekgroep discreet en met respect te werk zal gaan.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. De ouders willen het liever niet meer, die willen nu rust.
Voor wie doet men dan aan 'waarheidsvinding'?
Daar werd gisteren idd nog een voorstel voor gedaan. Gelukkig was niemand het daar mee eens.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze ook de familie hier mee lastig vallen...
Discretie en respect lukt ze nu al niet in dit topic dus vergeet het maar.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De ouders hebben geen vetorecht in dit soort zaken. Bovendien is het duidelijk dat de zoekgroep discreet en met respect te werk zal gaan.
Oh, voor wie doet men dit dan? Van de ouders hoeft het niet.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De ouders hebben geen vetorecht in dit soort zaken. Bovendien is het duidelijk dat de zoekgroep discreet en met respect te werk zal gaan.
Ik las ook wat terug en zag ook dat Mata al eens heeft geprobeerd die ouders lastig te vallen met zijn praatjes.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar werd gisteren idd nog een voorstel voor gedaan. Gelukkig was niemand het daar mee eens.
Hoe duidelijk is dat? Zo komt het hier bepaald niet over (eerder het tegenovergestelde..)quote:Op zondag 8 maart 2015 13:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet vóór iemand gedaan te worden. Het is en blijft nog steeds een groot mysterie ondanks de fopverklaring die naar buiten is gebracht.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, voor wie doet men dit dan? Van de ouders hoeft het niet.
Precies, het mysterie blijft.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet vóór iemand gedaan te worden. Het is en blijft nog steeds een groot mysterie ondanks de fopverklaring die naar buiten is gebracht.
Er komt nooit een sluitend verhaal, daarom is het ook goed dat het team met VdG erin dat niet geprobeerd heeft. Open vragen blijven er, zelfs bij 99% zekerheid dat het een ongeluk was.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Die waarheid is voor sommigen hier al duidelijk: "Vader K. die brave borst beste man trekt het niet meer, en laat zich daarom maar in slaap wiegen."quote:Op zondag 8 maart 2015 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. De ouders willen het liever niet meer, die willen nu rust.
Voor wie doet men dan aan 'waarheidsvinding'?
Je spreekt net over discreet en respect en dan dit soort praat...quote:Op zondag 8 maart 2015 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet vóór iemand gedaan te worden. Het is en blijft nog steeds een groot mysterie ondanks de fopverklaring die naar buiten is gebracht.
Dat is mijn woordkeuze. Er wordt gesteld dat ze in een ravijn zijn gevallen, zonder erbij te vermelden waar precies dat ravijn zich dan bevindt. Dat is voor mij te makkelijk.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:35 schreef Copycat het volgende:
Fopverklaring ...
Over respectvol omgaan met eventueel meelezende familieleden gesproken ...
Jouw woordkeuze is dan van zeer laag, onbeschoft en respectloos allooi.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat is mijn woordkeuze. Er wordt gesteld dat ze in een ravijn zijn gevallen, zonder erbij te vermelden waar precies dat ravijn zich dan bevindt. Dat is voor mij te makkelijk.
Als ze precies wisten waar dat ravijn was geweest en waar ze er in zouden zijn gevallen krijg je een andere situatie maar die duidelijkheid krijg je niet meer. Helaas gaat dat vaker zo bij noodlottige ongevallen.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is mijn woordkeuze. Er wordt gesteld dat ze in een ravijn zijn gevallen, zonder erbij te vermelden waar precies dat ravijn zich dan bevindt. Dat is voor mij te makkelijk.
Maar waarom denk je dat jij recht hebt om te weten hoe en waar precies?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weer dat gemoraliseer.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw woordkeuze is dan van zeer laag, onbeschoft en respectloos allooi.
Als ze door een slang gebeten waren is dat dus ook te makkelijk zolang niet bekend is welke slang het gedaan heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is het wetenschappelijke aspect van dit geleuter en de bijbehorende lijkengeilerij dan precies?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weer dat gemoraliseer.
Bijna een jaar lang wordt hier op een serieuze en wetenschappelijke wijze geprobeerd een verklaring te vinden voor deze tragedie. Daar hebben jullie allemaal aan meegedaan.
En dan komt er opeens uit een hoge hoed een verklaring die niets verklaart.
Al die kaartjes met pijlen en cirkels!quote:Op zondag 8 maart 2015 13:48 schreef 99.999 het volgende:
Wat is het wetenschappelijke aspect van dit geleuter en de bijbehorende lijkengeilerij dan precies?
quote:Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weer dat gemoraliseer.
Bijna een jaar lang wordt hier op een serieuze en wetenschappelijke wijze
Verklaringen zat, maar wat hier geprobeerd wordt, is wie de meeste details kan verklaren. "O, en hoe verklaar je dit dan?" Daar heb ik me altijd tegen uitgesproken. Dan kom je trouwens altijd uit bij een misdrijf, want dan heeft een boef al die onverklaarbare dingen gedaan. En die boef is een onbekende, dus logisch dat je dan niet weet waarom zus en zo.quote:geprobeerd een verklaring te vinden voor deze tragedie. Daar hebben jullie allemaal aan meegedaan.
Maar wat verklaart het meer, als je wèl precies één ravijn kunt aanwijzen?quote:En dan komt er opeens uit een hoge hoed een verklaring die niets verklaart.
Een voorbeeld:quote:Op zondag 8 maart 2015 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat jij recht hebt om te weten hoe en waar precies?
Er is geen bewijs voor een ravijn. Het is niet meer dan een hypothese. Die hypothese zou sterker worden wanneer men kon aangeven om welk ravijn het dan zou gaan.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als ze door een slang gebeten waren is dat dus ook te makkelijk zolang niet bekend is welke slang het gedaan heeft.
Misschien he, héél misschien legt meneer K zich er bij neer en wil hij beginnen met het rouwproces.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een voorbeeld:
Vader K. heeft zelf op de televisie gezegd dat het telefoongebruik veel vragen oproept. Ik was en ben dat met hem eens. Die vragen zijn echter nog niet beantwoord.
Het zou dus raar zijn eerst publiekelijk vragen te stellen, in de hoop dat het publiek mogelijk kan helpen bij het vinden van de antwoorden, om dan na enige tijd te verklaren dat dezelfde, nog steeds onbeantwoorde vragen nu niet meer gesteld mogen worden.
Heel veel.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:52 schreef JustinCase het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Maar wat verklaart het meer, als je wèl precies één ravijn kunt aanwijzen?
Dat zal het zandpad na het bruggetje aan het begin zijn. Als je niet na 30 meter weer terug gaat naar de verharde weg maar links aanhoudt. Ergens bovenaan kom je dan bij een hek met bord verboden toegang.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:58 schreef math1985 het volgende:
Op de Earthdrifter blog staat het volgende:
"He also said that we wouldn’t be able to hike much farther as the trail was flooded."
Volgens mij is het enige stuk dat potentieel kan overstromen het eerste stuk van de trail langs de Rio Pianista. Zou het kunnen dat dat stuk inderdaad overstroomd was, en er een alternatief (steiler) pad is naar de top?
Binnenkort zullen het boek en de musical wel aangekondigd gaan worden.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Al die kaartjes met pijlen en cirkels!
Ik geef toe dat wetenschap voor de leek moeilijk te herkennen is.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is het wetenschappelijke aspect van dit geleuter en de bijbehorende lijkengeilerij dan precies?
Heeft dat telefoongebruik dan iets met de doodsoorzaak te maken?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een voorbeeld:
Vader K. heeft zelf op de televisie gezegd dat het telefoongebruik veel vragen oproept. Ik was en ben dat met hem eens. Die vragen zijn echter nog niet beantwoord.
Het zou dus raar zijn eerst publiekelijk vragen te stellen, in de hoop dat het publiek mogelijk kan helpen bij het vinden van de antwoorden, om dan na enige tijd te verklaren dat dezelfde, nog steeds onbeantwoorde vragen nu niet meer gesteld mogen worden.
Uiteraard.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien he, héél misschien legt meneer K zich er bij neer en wil hij beginnen met het rouwproces.
Van beide is geen sprake.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik geef toe dat wetenschap voor de leek moeilijk te herkennen is.
Natuurlijk niet. Ik kan dan ook genoeg goede redenen bedenken voor een expeditie. Maar dat aasgierige gehengel naar "steun" hier moet gewoon stoppen. Ga op eigen kracht en niet via misbruik van de populariteit van dit topic of namens de users hier.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar dat impliceert toch hopelijk niet dat wij nu verder niet meer mogen denken?
Mee eens. Na van het begin mee gelezen te hebben gaan we toch niet stoppen? Veel vragen van ons zijn nog niet beantwoord en zullen dat waarschijnlijk ook niet worden. Maar niet geschoten is altijd mis toch?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niets mis mee.
Akkoord.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik kan dan ook genoeg goede redenen bedenken voor een expeditie. Maar dat aasgierige gehengel naar "steun" hier moet gewoon stoppen. Ga op eigen kracht en niet via misbruik van de populariteit van dit topic of namens de users hier.
Zo te zien zijn ze gestopt bij het dal achter de steep area. Dat zou kunnen duiden op ontoegankelijk gebied.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:11 schreef math1985 het volgende:
Ik kijk nog een keer naar de kaart van Sinaproc, maar ik snap daar niet veel van (weet niet of dit al besproken is). Het stuk ten zuiden van de Mirador komt al niet overeen met de trace op Bing. En het stuk ten noorden al helemaal niet, ze komen niet eens langs Q2.
Er is wel een pad vanaf niet ver van de Mirador naar het Westen te zien. Zou dit steep area kunnen zijn?
Of is Sinaproc dwars door de jungle gebanjerd zonder rekening te houden met paden?
Dat vroeg ik niet. Jij vond het fout dat ze niet zeggen in welk ravijn. Dus vraag ik: maar als dat nou eens wel gezegd was? Bijv. omdat er maar één is waar dat zo kan gebeuren. Zoals er ook maar één zee is waarin je kunt verdrinken als jij in Zandvoort vermist raakt bij het zwemmen.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heel veel.
Als je echt zou kunnen bewijzen dat ze inderdaad in een ravijn zijn gevallen,
Onmogelijk niet. Over onwaarschijnlijk kun je altijd van mening blijven verschillen, maar de onderzoekers vinden van wel. De ouders ook. De Panamese en Nederlandse justitie vinden het.quote:dan zou dat een vooropgezet misdrijf onwaarschijnlijk maken. Dat is nu nog niet het geval.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt als ik daar ernstig aan twijfel na alle beledigende uitspraken richting o.a. de familie door in het ieder geval één lid van die groep.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welk pad kijk jij naar? Ik had het pad in gedachte vanaf de kruising ten noorden van de Mirador, richting het noordwesten en parallel aan de provinciegrens/continental divide.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:13 schreef 11en30 het volgende:
Zo te zien zijn ze gestopt bij het dal achter de steep area. Dat zou kunnen duiden op ontoegankelijk gebied.
Dit is een heel respectvolle uitspraak idd..quote:Op zondag 8 maart 2015 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2015 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat jij recht hebt om te weten hoe en waar precies?
Wetenschappelijke wijze?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weer dat gemoraliseer.
Bijna een jaar lang wordt hier op een serieuze en wetenschappelijke wijze geprobeerd een verklaring te vinden voor deze tragedie. Daar hebben jullie allemaal aan meegedaan.
En dan komt er opeens uit een hoge hoed een verklaring die niets verklaart.
Heel veel daarvan hoeft ook helemaal niet beantwoord te worden.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:10 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Mee eens. Na van het begin mee gelezen te hebben gaan we toch niet stoppen? Veel vragen van ons zijn nog niet beantwoord en zullen dat waarschijnlijk ook niet worden.
Och, je raakt vroeg of laat vast wel wat. Bijvoorbeeld: je vindt een bonnetje, waaruit blijkt dat ze net allebei een nieuwe BH hadden gekocht op 1 april. Nou, weer een vraag minder.quote:Maar niet geschoten is altijd mis toch?
Vergeet je niet dat de onderzoeksgroep in die rivierbedding is afgedaald? Die weten dus meer dan wij.. alleen geloven enkelen hun uitspraken gewoon niet..quote:Op zondag 8 maart 2015 13:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is geen bewijs voor een ravijn. Het is niet meer dan een hypothese. Die hypothese zou sterker worden wanneer men kon aangeven om welk ravijn het dan zou gaan.
Daar legt een echte diehard zich niet bij neer. Dat verslag moet dan nageplozen worden, want misschien werden ze wel gedwongen. En als er iemand in voorkomt die intussen overleden is, of een zoon heeft die niet wil deugen, gaat het hele circus opnieuw van start.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:23 schreef 11en30 het volgende:
Zolang we niet weten wat de aanleiding is geweest om van de steile helling te gaan glijden zijn alle scenario's daarover evenveel waard. Teruggelopen in het donker, zetje van een koe gehad, weggedoken voor traffickers, op de vlucht voor dronken koffiebonenplukkers, bedenk maar wat. Alle andere scenario's zonder val zijn trouwens ook nog gewoon mogelijk. Er is nergens bewijs voor. De exacte nachtlokatie zou misschien kunnen helpen maar ik verwacht daar eigenlijk ook niet veel van tenzij er een afscheidsbriefje ligt met een verslag.
Als je alles meteen gelooft ben je een schaap en niet BNW-waardig.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vergeet je niet dat de onderzoeksgroep in die rivierbedding is afgedaald? Die weten dus meer dan wij.. alleen geloven enkelen hun uitspraken gewoon niet..
Eén onderzoeksdoel blijft in mijn ogen volkomen gerechtvaardigd: het vinden van de locatie van foto's 542 en 550. Dat is een eindige taak waarvan ik niet inzie waarom die niet tot een goed einde zou kunnen worden gebracht. De vegetatie zal elf maanden later iets veranderd zijn, maar het kan niet anders of er blijven genoeg herkenningspunten over. Als eenmaal bekend is hoe ver ze zijn gekomen, kan het aantal mogelijke scenario's sterk worden beperkt.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:29 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar legt een echte diehard zich niet bij neer. Dat verslag moet dan nageplozen worden, want misschien werden ze wel gedwongen. En als er iemand in voorkomt die intussen overleden is, of een zoon heeft die niet wil deugen, gaat het hele circus opnieuw van start.
Die weten misschien wel meer, maar vziw is er niet gezegd dat het die bedding geweest moet zijn. Ze hadden denk ik geen tijd om alle twaalf de stenen te fotograferen die een gemiddelde rivierbedding daar heeft.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vergeet je niet dat de onderzoeksgroep in die rivierbedding is afgedaald? Die weten dus meer dan wij.. alleen geloven enkelen hun uitspraken gewoon niet..
Het woord 'fopverklaring ' vind ik nu weer niet zo gelukkig gekozen.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk toch dat de nabestaanden uiteindelijk het alleenrecht hebben. Zeker nu ze aangegeven hebben dat ze niet verder willen zoeken maar zich neerleggen bij de uitkomst van de gedane onderzoeken.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Eén onderzoeksdoel blijft in mijn ogen volkomen gerechtvaardigd: het vinden van de locatie van foto's 542 en 550. Dat is een eindige taak waarvan ik niet inzie waarom die niet tot een goed einde zou kunnen worden gebracht. De vegetatie zal elf maanden later iets veranderd zijn, maar het kan niet anders of er blijven genoeg herkenningspunten over. Als eenmaal bekend is hoe ver ze zijn gekomen, kan het aantal mogelijke scenario's sterk worden beperkt.
En ik ben het eens met degene die stelde dat niemand het alleenrecht op dit onderzoek heeft.
Op een vergroting van die kaart is een plaatje van een helikopter te zien, mogelijk is daar overheen gevlogen. Vraag blijft: waarom?quote:Op zondag 8 maart 2015 14:17 schreef math1985 het volgende:
[..]
Welk pad kijk jij naar? Ik had het pad in gedachte vanaf de kruising ten noorden van de Mirador, richting het noordwesten en parallel aan de provinciegrens/continental divide.
Genoeg zaken waar een ouder, familielid, nabestaande de dader is. Wat dan?quote:Op zondag 8 maart 2015 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk toch dat de nabestaanden uiteindelijk het alleenrecht hebben. Zeker nu ze aangegeven hebben dat ze niet verder willen zoeken maar zich neerleggen bij de uitkomst van de gedane onderzoeken.
ondanks dat die expeditie voor mij niet hoeft, vind ik wel dat men het de exoeditieleden niet hoeft te verwijten dat ze gaan. Tis aan hun, ik vind het niet per definitie respectloos naar familie toe. Wel denk ik dat het beter is als ze het gewoon achterlangs regelen en het verder op fok niet noemen. Dat is meer een persoonlijk iets, ik zou dat zelf niet ok vinden tov de ouders.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Men neemt gewoon geen genoegen met de verklaring en walst met berenpoten over de wens van de ouders heen.
We denken dat we weten waar 'het' pad loopt, maar zelfs dat is niet volledig zeker, hoewel ik de info persoonlijk wel vertrouw. Het adagium van RapaNui is dat alle huizen en paddocks verbonden zijn met paden. Dat kunnen wel hele kleine zijn die je regelmatig schoon moet hakken en moet weten/kennen om ze te kunnen volgen. Verder zijn er langeafstandspaden zoals van Boquete naar Bocas. Ik vond er online ook een van David naar de Caraïbische kust die een hoekje door ons gebied lijkt te lopen.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:11 schreef math1985 het volgende:
Ik kijk nog een keer naar de kaart van Sinaproc, maar ik snap daar niet veel van (weet niet of dit al besproken is). Het stuk ten zuiden van de Mirador komt al niet overeen met de trace op Bing. En het stuk ten noorden al helemaal niet, ze komen niet eens langs Q2.
Er is wel een pad vanaf niet ver van de Mirador naar het Westen te zien. Zou dit steep area kunnen zijn?
Of is Sinaproc dwars door de jungle gebanjerd zonder rekening te houden met paden?
Wat mij, naast de vele taalfouten, opvalt in de officiële verklaring is dat eerst wordt gesteld dat ze niet verdwaald kunnen zijn. Dat zou dus betekenen dat ze met opzet zijn gelopen naar het gevaarlijke ravijn. Waarom zouden ze dat dan gedaan hebben?quote:Op zondag 8 maart 2015 14:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het woord 'fopverklaring ' vind ik nu weer niet zo gelukkig gekozen.
Dat weet ik niet. Als het kan, kan zeker niet iedereen het. Ik zou er doorheen kunnen lopen en het niet herkennen, puur omdat alles daar anders is dan ik ken. En die tak met de zakjes er niet meer ligt. Verder weet je niet hoe groot die steen is, en hoe hoog het water stond toen zij daar waren. Voor 542 geldt dat ook, en bovendien nog dat bijv. 11en30 om die te vinden naar beneden zou kijken, en Hans K. omhoog. En ik beide, omdat ik het niet weet. En ga dus de helft langzamer.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Eén onderzoeksdoel blijft in mijn ogen volkomen gerechtvaardigd: het vinden van de locatie van foto's 542 en 550. Dat is een eindige taak waarvan ik niet inzie waarom die niet tot een goed einde zou kunnen worden gebracht. De vegetatie zal elf maanden later iets veranderd zijn, maar het kan niet anders of er blijven genoeg herkenningspunten over.
Wel als die plek fysiek onmogelijk te voet bereikt. Dan zijn ze vervoerd. Maar anders zie ik niet zo in hoe. Misdaad kan altijd. Als jij van de trap valt, kan ik je geduwd hebben.quote:Als eenmaal bekend is hoe ver ze zijn gekomen, kan het aantal mogelijke scenario's sterk worden beperkt.
Het vinden van de plekken die jij noemt, kan alleen dankzij gelekte privé-foto's. Die zijn pas door familie ook in het openbaar getoond, toen een krant het al illegaal op het WWW gegooid had.quote:En ik ben het eens met degene die stelde dat niemand het alleenrecht op dit onderzoek heeft.
Wat een vreemde draai geef je er nu aan en is in dit geval totaal niet van toepassing.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:52 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar een ouder, familielid, nabestaande de dader is. Wat dan?
Dat gaat wel heel ver.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wel denk ik dat het beter is als ze het gewoon achterlangs regelen en het verder op fok niet noemen. Dat is meer een persoonlijk iets, ik zou dat zelf niet ok vinden tov de ouders.
In elk geval tot de Mirador is het pad gebaseerd op de GPS log van iemand, zowel heen als terug. Denk dat dat stuk dus wel klopt. Maar het komt nog steeds niet overeen met de kaart van Sinaproc.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:57 schreef matteo_111 het volgende:
We denken dat we weten waar 'het' pad loopt, maar zelfs dat is niet volledig zeker, hoewel ik de info persoonlijk wel vertrouw.
Mee eens. Regel dat gewoon onderling.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
ondanks dat die expeditie voor mij niet hoeft, vind ik wel dat men het de exoeditieleden niet hoeft te verwijten dat ze gaan. Tis aan hun, ik vind het niet per definitie respectloos naar familie toe. Wel denk ik dat het beter is als ze het gewoon achterlangs regelen en het verder op fok niet noemen. Dat is meer een persoonlijk iets, ik zou dat zelf niet ok vinden tov de ouders.
Als ik bij wil dragen dan wil ik ook weten dat er een expeditie is en wat die dan gaat doen. Is gewoon een vorm van crowd funding. Doen mensen ook om een onderneming op te zetten of een boek uit te geven. Zolang ze maar niet zoveel geld meekrijgen dat ze daar stil kunnen gaan leven en ons vergetenquote:Op zondag 8 maart 2015 14:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik kan dan ook genoeg goede redenen bedenken voor een expeditie. Maar dat aasgierige gehengel naar "steun" hier moet gewoon stoppen. Ga op eigen kracht en niet via misbruik van de populariteit van dit topic of namens de users hier.
In de laatste RTL-uitzending werden bewerkte foto's uit de OP van dit topic getoond, overigens zonder bronvermelding.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk toch dat de nabestaanden uiteindelijk het alleenrecht hebben. Zeker nu ze aangegeven hebben dat ze niet verder willen zoeken maar zich neerleggen bij de uitkomst van de gedane onderzoeken.
We hebben nu uit verschillende bronnen dat er één pad is dat je heen en weer kunt lopen, zonder kruisingen, zonder zijpaden. Dat er bewoning is, paddocks, weilanden, uitzichten.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat mij, naast de vele taalfouten, opvalt in de officiële verklaring is dat eerst wordt gesteld dat ze niet verdwaald kunnen zijn. Dat zou dus betekenen dat ze met opzet zijn gelopen naar het gevaarlijke ravijn. Waarom zouden ze dat dan gedaan hebben?
Die afgrond zou direct naast het pad liggen; daar hoef je niet voor van het pad af dus. Als je tussen metershoge rotsmuren in zit dan kan je niet terugkeren. Ik vind dat heel plausibel maar jij denkt dat ze konden vliegen? Of dat de onderzoekers liegen en die kloof niet bestaat?quote:Vervolgens zouden ze dan van de helling af zijn gevallen of gegleden en mogelijk verwond zijn geraakt. Maar nog steeds niet verdwaald en ook niet meer beschikkend over de mogelijkheid terug te keren.
Dus 11 dagen aan het zoeken waren naar het pad of mensen? In dat gebied?quote:Ik vind logischer om te stellen dat ze wel degelijk waren verdwaald en vervolgens bij hun poging terug te keren zijn verongelukt.
Heb ik ook wel eens genoemd. De samenleving heeft ook rechten, en in geval van moord zeker. Maar dan doen justitie en politie dat, namens de samenleving.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:52 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar een ouder, familielid, nabestaande de dader is. Wat dan?
Precies. Commercie.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:05 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Is gewoon een vorm van crowd funding.
Over 100 jaar staan er hotels bij hut 12 en 13 en kun je met de uitgebreide kabel trek direct van Boquete via hut 12 naar de 2e kabelbrug. Het pad naar Boquete is dan geasfalteerd omdat ook rolstoelers de wandeling willen kunnen maken. Mata en co zijn gewoon de eerste toerisen in een nieuw gebied.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:51 schreef 11en30 het volgende:
Nou hoeft niemand zich natuurlijk te verantwoorden voor zijn vakantieplannen. En een reis langs bekende plekken van een mysterie is op zich niks mis mee. Op eigen gelegenheid ter plaatse onderzoekertje gaan spelen wordt al wat dubieus maar ach hoe erg kan het zijn als je de exacte lokatie zou vinden? Daar zullen de ouders toch wel blij mee zijn?
Nou, dat weten we dus niet. Misschien willen ze zo'n expeditie zelf nog gaan doen en hebben ze liever dat de plek van overlijden van hun dochter, een ongerept stuk natuur en moeilijk bereikbare zone, met rust gelaten wordt. Wat nou respect en discretie als je die wens negeert? Waarom moet je zo nodig over hun lokatie jouw eigen plasje doen?
En nog erger wordt het het (imo) als je hier in dit topic geld voor je reis probeert te krijgen en net doet of die 'expeditie' van je een gezamenlijk project is van de (meeste) users hier. Dat is het namelijk niet. En voor gehengel naar "steun" moet je elders zijn > FHF.
De wens is 'sluiten en verwijderen van deze topicreeks?'quote:Op zondag 8 maart 2015 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Men neemt gewoon geen genoegen met de verklaring en walst met berenpoten over de wens van de ouders heen.
Foto's kunnen ook uit WS gehaald zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In de laatste RTL-uitzending werden bewerkte foto's uit de OP van dit topic getoond, overigens zonder bronvermelding.
Ze lezen mee (met een eigen account, want die foto's staan in een spoiler). En ze hebben ons niet gevraagd om ermee op te houden. Of wel?
Ja, staat gewoon in de OP.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:13 schreef math1985 het volgende:
Was dit filmpje al bekend?
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VPxM2su9sjM
Dat kan ook ja. Het punt blijft hetzelfde: ze lezen mee maar ze hebben niet gevraagd om het topic te sluiten.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:14 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Foto's kunnen ook uit WS gehaald zijn.
Ze kunnen toegestuurd zijn zonder bronvermelding. Hoe vaak worden de makers van de foto's trouwens bedankt?quote:Op zondag 8 maart 2015 15:14 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Foto's kunnen ook uit WS gehaald zijn.
Foppen is toch bewust voor de gek houden, fout informeren. Dat is niet gebeurd. Gezegd is dat er ruimte is voor een meest waarschijnlijk scenario van vallen en onvindbaar blijven, zonder dat dit bewezen is kunnen worden.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat mij, naast de vele taalfouten, opvalt in de officiële verklaring is dat eerst wordt gesteld dat ze niet verdwaald kunnen zijn. Dat zou dus betekenen dat ze met opzet zijn gelopen naar het gevaarlijke ravijn. Waarom zouden ze dat dan gedaan hebben?
Vervolgens zouden ze dan van de helling af zijn gevallen of gegleden en mogelijk verwond zijn geraakt. Maar nog steeds niet verdwaald en ook niet meer beschikkend over de mogelijkheid terug te keren.
Ik vind logischer om te stellen dat ze wel degelijk waren verdwaald en vervolgens bij hun poging terug te keren zijn verongelukt.
als je uitgaat van fopverklaring is het denk ik waardevoller om je voorbereiding en bevindingen niet op een forum te gooien. Anders banjer dus door een onderzoek heen, nogmaals, uitgaande van een fopverklaring.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver.
Gewoon niet hengelen naar geld/"hulp" in dit topic. Reisverslagen maken van je vakantie op de trail mag natuurlijk wel. Die zoeken we ook van andere hikers op.
En dan verkopen en op TV. met veel reclame ertussen JA!quote:Op zondag 8 maart 2015 14:51 schreef Ouder1 het volgende:
Misschien kunnen jullie er zo'n aflevering van maken als 'gekleed en bang' (naar naked and afraid) of 'Utopia in onderzoeksland'.
Lijkt me gewéldig om de groepsdynamiek te zien ontwikkelen, de wrijvingen, de ruzies, de onenigheden... De één wil een afgrond gaan afdalen tussen de Mirador en 1Q en de ander vindt dat tijdsverspilling en wil gelijk doorlopen tot voorbij 2Q want dáár moet in zijn ogen de afgrond gezocht worden.Of de discussies vliegen al uit de bocht beneden bij het begin van de Pianista of ze nu naar links of naar rechts moeten want enkelen denken dat de 'steep area' daar naar links begint.
quote:Op zondag 8 maart 2015 15:05 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als ik bij wil dragen dan wil ik ook weten dat er een expeditie is en wat die dan gaat doen. Is gewoon een vorm van crowd funding. Doen mensen ook om een onderneming op te zetten of een boek uit te geven. Zolang ze maar niet zoveel geld meekrijgen dat ze daar stil kunnen gaan leven en ons vergeten![]()
Volgens mij is bijna iedereen wel geïnteresseerd in enkele antwoorden ter plekke op een aantal vragen. Als je daar nachtenlang over wilt posten en nadenken dan kun je er ook wat euro's aan spenderen. Met aasgieren heeft dat niets van doen. Gewoon put your money where your mouth is.
Wel netjes zijn ten opzichte van de mensen die echt eigen leed hebben aan deze case natuurlijk.
Het overleg over de expeditie gaat volledig via email.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
ondanks dat die expeditie voor mij niet hoeft, vind ik wel dat men het de exoeditieleden niet hoeft te verwijten dat ze gaan. Tis aan hun, ik vind het niet per definitie respectloos naar familie toe. Wel denk ik dat het beter is als ze het gewoon achterlangs regelen en het verder op fok niet noemen. Dat is meer een persoonlijk iets, ik zou dat zelf niet ok vinden tov de ouders.
Ff checken of ik het goed lees.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:49 schreef Copycat het volgende:
Ik heb van meet af aan geloofd in een noodlottig ongeval en de rest hier meewarig vanaf de zijlijn bekeken. Met af en toe een sneer vanwege de hoogmoedswaanzin.
Wetenschappelijk .... Vanaf de zolderkamertjes in diverse landen. Astemblieft.
Dat staat er inderdaad. Min of meer.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:41 schreef Lutalo het volgende:
Ff checken of ik het goed lees.
Jij hebt hier meewarig vanaf de zijlijn bekeken.
En kwam af en toe binnenwippen met een sneer omdat je vond dat er hier hoogmoedswaanzin heerst.
quote:Het is toch ook gewoon ramptoerisme waar jullie je mee bezig houden?
quote:Dan is het lijkengeilerij ook prima...
quote:Het is gewoon obsessief gedrag.
En 'ramptoerisme' trekt blijkbaar mensen zoals jij en CC aan.quote:Is het niet gewoon over de rug van anderen proberen lekker te hobbyen?
Ik interpreteer dit iets anders. Je bent verdwaald als je op een plek bent, waar je eigenlijk niet had willen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben nu uit verschillende bronnen dat er één pad is dat je heen en weer kunt lopen, zonder kruisingen, zonder zijpaden. Dat er bewoning is, paddocks, weilanden, uitzichten.
Waarom dan eigenwijs blijven volhouden dat je wél kunt verdwalen? 11 dagen vermist.. Van Boquete tot Bocas is 3 - 6 dagen lopen.. van het restaurant naar de Mirador ongeveer 2:45 uur en dat liepen ze in 2:00 uur. Zó groot is dat gebied dus ook niet én het is ook nog eens bewoond. Als je verdwaald bent loop je niet voorbij een huis; dan klop je aan en als er niemand is maar het wel bewoond lijkt dan blijf je wachten.
[..]
Die afgrond zou direct naast het pad liggen; daar hoef je niet voor van het pad af dus. Als je tussen metershoge rotsmuren in zit dan kan je niet terugkeren. Ik vind dat heel plausibel maar jij denkt dat ze konden vliegen? Of dat de onderzoekers liegen en die kloof niet bestaat?
[..]
Dus 11 dagen aan het zoeken waren naar het pad of mensen? In dat gebied?
;-)quote:Op zondag 8 maart 2015 15:48 schreef Copycat het volgende:
Ik ben Cc en doe aan ramptoerismetoerisme.
Die definitie zie ik niet op je link, of bedoel je de uitleg van 'een verdwaalde kogel'? (een kogel die een ander dan het beoogde doel raakt)quote:Op zondag 8 maart 2015 15:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik interpreteer dit iets anders. Je bent verdwaald als je op een plek bent, waar je eigenlijk niet had willen zijn.
http://www.woorden.org/woord/verdwalen
Tijdens dat onderzoek onder het rood-witte lint door kruipen om zelf nog wat contra-autopsies te verrichten.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
als je uitgaat van fopverklaring is het denk ik waardevoller om je voorbereiding en bevindingen niet op een forum te gooien. Anders banjer dus door een onderzoek heen, nogmaals, uitgaande van een fopverklaring.
Nee hoor. Ik heb geen hoogdravende motieven. Ik doe het omdat ik het detective spelen hier even bizar als lachwekkend vind. Niets meer, niets minder. Sorry.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:54 schreef Lutalo het volgende:
;-)
Precies, Zo kun je je met ramptoerisme bezig houden zonder zelf een ramptoerist te zijn.
Je bent het uit meewarigheid ofzo, voor een goed doel, ten behoeve van de wetenschap.
Je wilt je er eigenlijk niet tegenaan bemoeien, maar ja iemand moet het doen hè?
Om de hoogmoedswaanzin proberen te beteugelen.
Een excuus voor je meewarige sneren, kan ik wel waarderen.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb geen hoogdravende motieven. Ik doe het omdat ik het detective spelen hier even bizar als lachwekkend vind. Niets meer, niets minder. Sorry.
Als dat jou helpt slapen 's nachts, mag je het van mij zo interpreteren.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:00 schreef Lutalo het volgende:
Een excuus voor je meewarige sneren, kan ik wel waarderen.
Goeie. Dat zou het ook nog kunnen zijn. Verdwaalde kogel, eigenlijk bestemd voor de rivaliserende drugsbende op het Pianistapad.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
of bedoel je de uitleg van 'een verdwaalde kogel'? (een kogel die een ander dan het beoogde doel raakt)
waarom nou zo?quote:Op zondag 8 maart 2015 15:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tijdens dat onderzoek onder het rood-witte lint door kruipen om zelf nog wat contra-autopsies te verrichten.
Ik slaap goed zonder hulp, dank je.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als dat jou helpt slapen 's nachts, mag je het van mij zo interpreteren.
De betekenis van "fopverklaring" is volgens mij wat subtieler. Het betekent niet: verklaring bedoeld om mensen te misleiden, maar schertsverklaring, verklaring die het woord "verklaring" niet waardig is.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:20 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Foppen is toch bewust voor de gek houden, fout informeren. Dat is niet gebeurd. Gezegd is dat er ruimte is voor een meest waarschijnlijk scenario van vallen en onvindbaar blijven, zonder dat dit bewezen is kunnen worden.
Dat is geen foppen, maar een gewetensvolle afsluiting kiezen van een lang en pijnlijk proces, en dat vervolgens wereldkundig maken, omdat er ook nog andere mensen zijn die zich de case aantrekken.
Denk je dat echt? Ik denk dat het zelfoverschatting is van ons gelul hier.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat kan ook ja. Het punt blijft hetzelfde: ze lezen mee maar ze hebben niet gevraagd om het topic te sluiten.
Je doet net alsof je niet weet waar het over gaat en lijkenpikt vervolgens in dezelfde post al weer vrolijk verder.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik denk dat het zelfoverschatting is van ons gelul hier.
Welke foto bedoel je trouwens? Die uitzending van RTL Late Night van donderdag? Heb daar niks in gezien dat uit onze OP komt?
Eens trouwens met je opmerkingen over "lijkenpikkerij" en "ramptoerisme". Ik ben naar Tsjernobyl geweest, was dat ook ramptoerisme? Mensen die Auschwitz bezoeken, de offeraltaren van de maya's, die na 9/11 naar Ground Zero gingen, allemaal ramptoeristen en "lijkenpikkers"?
Welnee.
En dat mensen die niet meegaan zich er druk om maken, hilarisch. Of zelfs bij grote uitzondering in het door hen zo verachte BNW gaan posten hierom.
De ouders hebben trouwens helemaal niet gezegd "het is [voor ons] afgesloten en we willen niet dat anderen zich er nog mee bezig houden". Bovendien hebben ze vanaf het begin zelf om hulp en sponsoring gevraagd, dus betrokkenheid van anderen is alleen maar logisch dan.
En natuurlijk regelen we alles verder buiten FOK!, maar als mensen vragen hebben in dit topic, kunnen we die gewoon delen. Uiteindelijk is dit hele topic met de OP een samenwerkingsproject. Nou ja, van vele positief ingestelden dan...
Je draait de zaken om. De ouders hebben nergens gevraagd om NIET mee te doen.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je doet net alsof je niet weet waar het over gaat en lijkenpikt vervolgens in dezelfde post al weer vrolijk verder.![]()
De ouders hebben er zelf om gevraagd dat jij, Domnivoor, agter en MeloD hier sneaky bijdragen komen ronselen om de grafzone van hun dochter te gaan betreden? Dacht het niet! Laat hun verklaring maar zien dan.
Jij hebt er echt een persoonlijk probleem mee, hè. Mss moet je hulp gaan zoeken. Anderen vrije mensen laten zich de wet niet voorschrijven door jou.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je doet net alsof je niet weet waar het over gaat en lijkenpikt vervolgens in dezelfde post al weer vrolijk verder.![]()
De ouders hebben er zelf om gevraagd dat jij, Domnivoor, agter en MeloD hier sneaky bijdragen moeten gaan ronselen om tijdens jullie vakantie de grafzone van hun dochter te gaan betreden en aan een nadere inspectie onderwerpen? Dacht het niet! Laat hun verklaring maar zien dan.
Bedankt - zo bedoelde ik het inderdaad.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:47 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De betekenis van "fopverklaring" is volgens mij wat subtieler. Het betekent niet: verklaring bedoeld om mensen te misleiden, maar schertsverklaring, verklaring die het woord "verklaring" niet waardig is.
Maar ik kan natuurlijk niet in het hoofd kijken van degene die het woord heeft gebruikt.
Je weet heel goed dat het mij niet om jullie reis op zich gaat maar om het gehengel naar sponsors, bijdragen, steun, hulp en andere bedelarij. Zelfs daar heb ik op zich geen moeite mee als je het buiten dit topic houdt. Het hoort niet hier maar in FHF thuis. Zolang je in dit topic blijft spammen, blijf ik ertegen protesteren.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. De ouders hebben nergens gevraagd om NIET mee te doen.
Voortaan moet Ma Holloway ook toestemming geven als andere mensen naar Aruba gaan, anders is het "lijkenpikkerij"?
Uitgaande van de hypothese (hij is niet getest met de foto's) dat ze in een ravijn vielen en daar niet meer uitkwamen, maar wel hun bezittingen 10 en 15 km (!) verder stroomafwaarts terechtkwamen, ja, zeker gezien de 2000+ mm regen die daar per jaar valt, verwacht je dat alles weggespoeld is.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:43 schreef Injetta het volgende:
of spoelt water echt alles tot de laatste molecuul weg?
Dat doe ik dan ook helemaal niet. Ik heb altijd gezegd dat ik op eigen gelegenheid, eigen rekening en eigen initiatief ga. Anderen gaan vanuit Nederland.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je weet heel goed dat het mij niet om jullie reis op zich gaat maar om het gehengel naar sponsors, bijdragen, steun, hulp en andere bedelarij. Zelfs daar heb ik op zich geen moeite mee als je het buiten dit topic houdt. Het hoort niet hier maar in FHF thuis. Zolang je in dit topic blijft spammen, blijf ik ertegen protesteren.
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik denk dat het zelfoverschatting is van ons gelul hier.
Welke foto bedoel je trouwens? Die uitzending van RTL Late Night van donderdag? Heb daar niks in gezien dat uit onze OP komt?
Eens trouwens met je opmerkingen over "lijkenpikkerij" en "ramptoerisme". Ik ben naar Tsjernobyl geweest, was dat ook ramptoerisme? Mensen die Auschwitz bezoeken, de offeraltaren van de maya's, die na 9/11 naar Ground Zero gingen, allemaal ramptoeristen en "lijkenpikkers"?
Welnee.
En dat mensen die niet meegaan zich er druk om maken, hilarisch. Of zelfs bij grote uitzondering in het door hen zo verachte BNW gaan posten hierom.
De ouders hebben trouwens helemaal niet gezegd "het is [voor ons] afgesloten en we willen niet dat anderen zich er nog mee bezig houden". Bovendien hebben ze vanaf het begin zelf om hulp en sponsoring gevraagd, dus betrokkenheid van anderen is alleen maar logisch dan.
En natuurlijk regelen we alles verder buiten FOK!, maar als mensen vragen hebben in dit topic, kunnen we die gewoon delen. Uiteindelijk is dit hele topic met de OP een samenwerkingsproject. Nou ja, van vele positief ingestelden dan...
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook helemaal niet. Ik heb altijd gezegd dat ik op eigen gelegenheid, eigen rekening en eigen initiatief ga. Anderen gaan vanuit Nederland.
Steun en hulp is helemaal niet puur financieel. Vragenlijsten, punten om te onderzoeken en nieuwe ideeën zijn ook hulp en steun.
Jij blijft maar schelden met "lijkenpikkerij" (je eigen deelname hier vind je geen lijkenpikkerij, maar mensen die naar Panama gaan wel?), "ramptoerisme" en "aasgieren". Dus je hebt er grote problemen mee als andere mensen iets doen, zie de reactie van agter.
Dus, als de expeditie de schuilplaats vindt, een afscheidsbrief, en nog wat persoonlijke spullen, dan mag de familie daar verder niet meer mee lastig gevallen worden?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.
Dus niet deze mensen contacteren of anderszins lastigvallen over een expeditie zoals gisteren door iemand werd voorgesteld.
Als men zelf naar Bouquette wil moet men dat zelf weten maar regel het dan privé met elkaar.
die is onbehandelbaarquote:Op zondag 8 maart 2015 18:09 schreef agter het volgende:
[..]
Jij hebt er echt een persoonlijk probleem mee, hè. Mss moet je hulp gaan zoeken. Anderen vrije mensen laten zich de wet niet voorschrijven door jou.
Deal with it.
Crowdfunding. Internetsponsors.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?
Niet voor mij, maar ook bijvoorbeeld "hey, ik heb nog een GPS/tent/nachtkijker/whatever, kunnen jullie die gebruiken?" Elkaar helpen en steunen kan lijkt mij prima niet-financieel.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?
Tuurlijk, het zou ook zinloos zijn om dat niet te doen; hun leed, hun aangenomen verklaring.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.
Zo staan we er ook in allemaal.quote:Dus niet deze mensen contacteren of anderszins lastigvallen over een expeditie zoals gisteren door iemand werd voorgesteld.
Als men zelf naar Bouquette wil moet men dat zelf weten maar regel het dan privé met elkaar.
Goed punt.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:33 schreef jackie12 het volgende:
Half juni waren de foto's bekend en zagen alle onderzoekers (met name die in Panama) dat de laatste foto van Kris bij de 1e quebrada gemaakt was.
In AFK vraagt Hans nadat ie de 1e quebrada gepasseerd is zich ook constant af waarom ze verder geen foto's meer hebben gemaakt en zegt ie zelfs dat er geen plekken zijn waar je kunt vallen.
Waren er niet, hij zegt het zelf.
Als er nu opeens wel gevaarlijke afgronden zijn waar beneden ook nog eens soortgelijke stenen zijn (waar zijn die niet?!) dan vind ik het niet vreemd maar heeeel vreemd dat Feliciano,Plinio de Sinaproccers en alle andere Panamese instanties dit al niet veel eerder zeiden.
Feliciano loopt NB met hun mee in AFK
"In de afdaling [voor Kris en Lisanne teruglopend dus een klim] van de 'top' [Mirador] naar de 'eerste beek' [1e quebrada]" heb ik begrepen. Dus ja, dat stuk loop je in een uurtje, dus heel moeilijk te vinden zal het niet zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goed punt.
Is al achterhaald waar de onderzoekers hun glijbaan hebben gelokaliseerd?
Driekwart van de reizigers kan z'n ticket en verblijf niet bekostigen, hebben ze zelf gezegd. Die zoeken dus eerst tickets en logies, geen nachtkijker. En ook spullen vertegenwoordigen een waarde. Die sneaky posts moeten behandeld worden als advertising. Het zijn commerciële oproepen. Daar heeft Fok! vast wel standaard tarieven voor.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet voor mij, maar ook bijvoorbeeld "hey, ik heb nog een GPS/tent/nachtkijker/whatever, kunnen jullie die gebruiken?" Elkaar helpen en steunen kan lijkt mij prima niet-financieel.
Elkaar helpen met spullen is financieel? Welnee, ze vertegenwoordigen waarde, maar inzichten en ideeen doen dat net zo goed.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Driekwart van de reizigers kan z'n ticket en verblijf niet bekostigen, hebben ze zelf gezegd. Die zoeken dus eerst tickets en logies, geen nachtkijker. En ook spullen vertegenwoordigen een waarde. Die sneaky posts moeten behandeld worden als advertising. Het zijn commerciële oproepen. Daar heeft Fok! vast wel standaard tarieven voor.
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed, ik volg het niet helemaal. Er gaat dus een groep FOK! users daar door de jungle banjeren op zoek naar een spoor van die 2 meisjes? Of wat is het idee?
Voor mij persoonlijk was het al het plan om naar Panama te gaan, daar hebben Kris en Lisanne verder niets aan veranderd (zei dat ook al in deel 2 of 3).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.
Lijkt me beetje onwaarschijnlijk!quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus, als de expeditie de schuilplaats vindt, een afscheidsbrief, en nog wat persoonlijke spullen, dan mag de familie daar verder niet meer mee lastig gevallen worden?
Dat lijkt me iets anders dan echt gaan zoeken en locals ondervragen. Vraag me af wat men dan denkt te bereiken en of men die ouders een plezier doet door je neus in hun zaken te steken.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.
Ik had je de jungle lodge voorgesteld maar nee hoor je wilde helemaal niet naar Panama.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk was het al het plan om naar Panama te gaan, daar hebben Kris en Lisanne verder niets aan veranderd (zei dat ook al in deel 2 of 3).
Het was wel een motivatie om naar Boquete te gaan, had daar nog nooit van gehoord.
Behalve dan dat die hard moeten werken voor hun boterham en niet aan het zoeken zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me beetje onwaarschijnlijk!
Aangezien er genoeg lokale mensen wonen zouden die dat al gevonden moeten hebben.
Waarom zijn het de ouders "hun" zaken? Het is een nieuwsfeit, een zaak die in de media is gekomen, niet in de minste plaats door de ouders zelf (begrijpelijk).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets anders dan echt gaan zoeken en locals ondervragen. Vraag me af wat men dan denkt te bereiken en of men die ouders een plezier doet door je neus in hun zaken te steken.
quote:Op zondag 8 maart 2015 19:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik had je de jungle lodge voorgesteld maar nee hoor je wilde helemaal niet naar Panama.
volgens mij zeggen ze wel wat over de stenen. Als ze bij de paddock staan. Hans zegt daar iets over. F. had de foto's gezien en ....moet ik het zelf ff terug kijken maar dit is wat ik mij herinner. (zit mobiel)quote:Op zondag 8 maart 2015 18:33 schreef jackie12 het volgende:
Half juni waren de foto's bekend en zagen alle onderzoekers (met name die in Panama) dat de laatste foto van Kris bij de 1e quebrada gemaakt was.
In AFK vraagt Hans nadat ie de 1e quebrada gepasseerd is zich ook constant af waarom ze verder geen foto's meer hebben gemaakt en zegt ie zelfs dat er geen plekken zijn waar je kunt vallen.
Waren er niet, hij zegt het zelf.
Als er nu opeens wel gevaarlijke afgronden zijn waar beneden ook nog eens soortgelijke stenen zijn (waar zijn die niet?!) dan vind ik het niet vreemd maar heeeel vreemd dat Feliciano,Plinio de Sinaproccers en alle andere Panamese instanties dit al niet veel eerder zeiden.
Feliciano loopt NB met hun mee in AFK
Ik zou het heel vreemd vinden als iemand op straat me aan zou spreken en me allerlei vragen zou gaan stellen over wat ik zoal doe.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zijn het de ouders "hun" zaken? Het is een nieuwsfeit, een zaak die in de media is gekomen, niet in de minste plaats door de ouders zelf (begrijpelijk).
"Ondervragen" is niet het juiste woord. Gewoon praten, communiceren, wat mensen elke dag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |