zeepaardjequote:Op zondag 8 maart 2015 00:18 schreef 11en30 het volgende:
Heb even gauw een tekening gemaakt met wat ik denk dat de steep area zou kunnen zijn. Heb ff een paar mogelijke stromen ingetekend maar zou mooi zijn als iemand er de echte waterkaart overheen kan zetten. Dan kunnen we mss beter bepalen waar je tussen Mirador en Q1 zo het pad af 40-70m lager een rivierbedding in kan vallen. (De witte stippellijn volgt de top van die berg).
[ afbeelding ]
JIC heeft dat soms ook.quote:Op zondag 8 maart 2015 02:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, moest het ff kwijt. Ik ga niet op alle spelfouten in en maak ze zelf ook als ik mobiel FOK!, maar dit leest echt heel slordig en zoals gezegd past het niet bij de inhoud en intelligentie die je normaalgesproken laat zien.
Wel om dat ontraceerbaar te doen, iets wat dat pubermeisje van je nooit heeft gedaan want dat heb je niet getest.quote:Op zondag 8 maart 2015 06:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Moet je hyperintelligent zijn om een telefoon terug in tijd te zetten???
Er zijn heel andere mogelijkheden denkbaar. Misschien was Kris er al uitgeklommen, na 2,5 uur.quote:Verder:
Je theorie dat Kris in een quebrada valt en Lisanne doorloopt met de rugzak slaat nergens op.
Lisanne zou nooit met Kris haar telefoon als eerst het noodnummer bellen met de telefoon van Kris ipv van die van haarzelf.
Nee hoor.quote:Dus door jouw scenario van mekaar kwijtraken kan een dikke vette streep.
Dat heb ik al vele malen gegeven. Die berichten verdwijnen als je de telefoon niet in kan, maar alleen de dataopslag kan uitlezen.quote:Verder:
Waar blijft je antwoord op "sms niet verzonden maar opgeslagen in concepten"?
Hoeft niet. Langdurige erosie van massief gesteente kan ook ronde vormen veroorzaken.quote:Op zondag 8 maart 2015 08:54 schreef RapaNui het volgende:
@Mata geoloog:
De ronde rots met rode zakjes #550, is sterk afgesleten en egaal rond van vorm. Dit duidt op een langdurig slijtage proces en afgelegde afstand. Maw, deze rots is veel verder stroomafwaarts te vinden in de rivier.
De kleur is verneukeratief door verwering; mossen en chemische processen aan het oppervlak, je moet echt een vers stukje afslaan om te kunnen zien wat voor gesteente het is.quote:Kijkend naar de rotsen op de foto van de 1eQ, dan zie je dat ze veel hoekiger zijn. Ze hebben een kortere weg afgelegd. Wellicht hebben ze een andere samenstelling, gezien de kleur.
Zonder er geweest te zijn, kan ik dat echt niet met enige zekerheid zeggen.quote:Ik verwacht dat rots #550 een groot stuk van de berg is afgedaald of zelfs ergens anders is ontstaan en dat die ook niet zo hoog ligt. Dat zou betekenen dat de lokatie veel meer stroomafwaarts is dan ergens bij de 1e of 2eQ. Graag wil ik jouw mening hierover weten.
(Ik lees nu op blz. 3, misschien is dit onderwerp hierna aan bod geweest. Dat weet ik op dit moment niet)
Dus elders ontstaan. De rots is gaaf rond en afgesleten, terwijl de zichtbare rotsen op verschillende foto's van quebrada's juist hoekig van vorm zijn. Verder stroomafwaarts, bij de kabelbruggen (foto's), zie je juist veel van die gave, afgeronde rotsen zoals die van #550.quote:
Nee, _550 en ook _542 is massief gesteente, geen kiezels. Dus ook niet elders ontstaan, zo lijkt het.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dus elders ontstaan. De rots is gaaf rond en afgesleten, terwijl de zichtbare rotsen op verschillende foto's van quebrada's juist hoekig van vorm zijn. Verder stroomafwaarts, bij de kabelbruggen (foto's), zie je juist veel van die gave, afgeronde rotsen zoals die van #550.
Idd iets om op locatie te controleren.
Ik denk dat ie helemaal niet getransporteerd is, maar dat het massief gesteente (dus ontstaan op die plek) is dat rondgesleten is door langdurige erosie. Waterstromen verleggen zich en daarom kan ie nu droog liggen.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:28 schreef RapaNui het volgende:
Als-ie niet of nauwelijks getransporteerd is, dan ligt-ie dichtbij waar-ie is ontstaan?
Nee hoeft niet. Als je breuken hebt in het gesteente, worden dat soort hoekige stenen gevormd, later door de rivier (in dit geval een kleintje; de quebrada) vervoerd en is het een sediment. Sedimenten zijn inderdaad doorgaans afgeronder en kleiner stroomafwaarts, maar dat staat los van het massieve gesteente dat we op de nachtfoto's zien.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:36 schreef RapaNui het volgende:
Met elders ontstaan, bedoelde ik eerder: op een andere plek ontstaan dan waar de afgebrokkelde, proximale stenen in de quebrada foto's zijn ontstaan.
Ik denk eerder ontstaan op een lagere topografische hoogte maar dat gebied is opgeheven door de gebergtevorming van Centraal-Amerika. Het is geen onderdeel van een duidelijke vulkaan, zoals de Baru.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:43 schreef RapaNui het volgende:
Dus zo'n massieve, ronde blok kan heel goed op 1800 meter zijn ontstaan?
Mooi gezegd! Ik snap je insteek zeker.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:09 schreef 11en30 het volgende:
Het houdt hier wel zo'n beetje op denk ik.
Na de video van Halfthrottle die ik hier gisteren postte werd me duidelijk dat volledige insluiting in een gevangenis in de rivierbedding niet eens noodzakelijk is. Ook al was er minimaal 1 mobiel genoeg om zich te verplaatsen tussen 542 en 550 (imo een steile hoge oever afdalen), als de ander geblesseerd is geraakt en geen extreme adventure hiking aan kan, is dat genoeg om niet te gaan zwerven. Vermoedelijk weet je ook niet echt welke kant je op moet als je onderaan een/de steep area beland bent en de weg terug omhoog te steil is om zonder materieel te doen. Plus je laat zelfs een vreemde niet in de steek, ook omdat je niet weet hoe lang je onderweg gaat zijn.
Als ze niet per se in een rivierbedding zijn opgesloten geweest en een schuilplaats op enige afstand hebben kunnen vinden is onderkoeling nog steeds een bedreiging en icm verzwakking imo de meest waarschijnlijke doodsoorzaak maar niet meer zo heel erg acuut als in de omstandigheid van Halfthrottle en Gary.
Met hier een daar wat variaties op het scenario zoals de aanleiding voor de val geloof ik ook dat dit de meeste vragen beantwoordt en de minste open eindjes heeft.
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat er niet verder gezocht gaat worden. Zo blijven de vriendinnen bij elkaar op hun laatste rustplaats in hun eenzame lot waar niemand die het zelf meegemaakt heeft over mee kan praten. Wij hebben geen idee. Halfthrottle geeft aan hoe heftig zijn ervaring was en hij was nog maar in een druk bezocht oord met iemand die in geval van nood de hulpdiensten kon bellen en precies zou kunnen aangeven waar hij was.
Ontzettend jammer dat er niet met moderne middelen gezocht is. Wie weet had dat het scenario op kunnen leveren dat HK liever gewild had.
Ik zou niet weten wat er nog te doen is voor een expeditie. Het scenario is wel min of meer duidelijk, de ouders zitten er niet op te wachten, je helpt er helemaal niemand mee. Blijft over schimmig ramptoerisme en slinks gebedel om de vliegtickets voor de vakantie gesponsord te krijgen. Bah. Zo lomp als ik ben gaat me die lijkenpikkerij echt te ver. Ik wil daar helemaal niets mee te maken hebben dus ik verlaat deze FOK!advertentiebanner.
Adios. Sayonara. Deuces.
Juist. Laat hun graf met rust zodat het bewaard blijft voor de familie mochten zij er toch nog een keer heen willen. Wij hebben daar niets te zoeken.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als ze idd een ongeluk hebben gehad vind ik het ook niet zo belangrijk waar dat precies is geweest.
Er is een kans dat de families later nog gaan zoeken naar die locatie zonder daar publiciteit aan te geven.
En anders, als zij er vrede mee hebben dat K en L forever samen zijn in dat prachtige regenwoud, waarom wij dan niet.
quote:Op zondag 8 maart 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Juist. Laat hun graf met rust zodat het bewaard blijft voor de familie mochten zij er toch nog een keer heen willen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Ik blijf het zeker ook volgen maar met meer afstand. Als Leo vermoord blijkt dan kom ik weer spookverhalen posten.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2015 11:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mooi gezegd! Ik snap je insteek zeker.
Als ze idd een ongeluk hebben gehad vind ik het ook niet zo belangrijk waar dat precies is geweest.
Er is een kans dat de families later nog gaan zoeken naar die locatie zonder daar publiciteit aan te geven.
En anders, als zij er vrede mee hebben dat K en L forever samen zijn in dat prachtige regenwoud, waarom wij dan niet.
Het bericht van de dood van Leo heeft me aan het twijfelen gebracht dus ik blijf de media nog volgen over hoe het onderzoek naar zijn dood afloopt. Of daar ooit nog wat van bekend gemaakt wordt is ook maar de vraag.
Jammer als we je hier niet meer zien maar ik snap het wel.
Kan er ook geheel in meegaan maar ook ik vind de dood van Leo weer vraagtekens oproepen en blijf de media en dit topic dus toch volgen.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Juist. Laat hun graf met rust zodat het bewaard blijft voor de familie mochten zij er toch nog een keer heen willen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Ik blijf het zeker ook volgen maar met meer afstand. Als Leo vermoord blijkt dan kom ik weer spookverhalen posten.![]()
Apart dat dat je conclusie is na het zien van die video. Ik heb hem bekeken en het was één grote klaagzang omdat.............. Tada!! Gary hem in de steek had gelaten.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:09 schreef 11en30 het volgende:
Plus je laat zelfs een vreemde niet in de steek, ook omdat je niet weet hoe lang je onderweg gaat zijn.
Is er een graf? Wat heb ik gemist?quote:Op zondag 8 maart 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat is je punt?quote:Op zondag 8 maart 2015 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Apart dat dat je conclusie is na het zien van die video. Ik heb hem bekeken en het was één grote klaagzang omdat.............. Tada!! Gary hem in de steek had gelaten.
Dat gaan we jou niet vertellen.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:09 schreef 11en30 het volgende:
Ik zou niet weten wat er nog te doen is voor een expeditie.
Hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Het scenario is wel min of meer duidelijk, de ouders zitten er niet op te wachten, je helpt er helemaal niemand mee. Blijft over schimmig ramptoerisme, zelfs mogelijke grafschennis en slinks gebedel om de vliegtickets voor de vakantie gesponsord te krijgen. Bah. Zo lomp als ik ben gaat me die lijkenpikkerij echt te ver. Ik wil daar helemaal niets mee te maken hebben dus ik verlaat deze FOK!advertentiebanner.
Adios. Sayonara. Deuces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |