ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op. Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Op vrijdag 6 maart 2015 17:01 schreef boriq het volgende: lijkt een seinstoring te zijn tussen Den Haag en Rotterdam. Twee sprinters Den Haag - Breda zijn er al uitgeknikkert.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:27 schreef Bitlord het volgende: Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op.
Ja waarom reed ie niet over de Betuweroute dan?
quote:
Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Goed dat ze het erbij zetten, kweekt hopelijk wat begrip
Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 15:20 schreef derLudolf het volgende: Er stond zojuist zowaar een trein op spoor 4 in Zwolle. Volgens de gele borden hoort dat geen trein te komen.
Staat wel vaker materieel te niksen en zo nu en dan vertrekt er wel eens de stopper naar Utrecht vandaan. Bijvoorbeeld als er ander materieel ingezet wordt in die trein
Op vrijdag 6 maart 2015 17:46 schreef Litpho het volgende: Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Handige plek ook, want zo blokkeer je het belangrijke Hoofddorp Opstel voor een groot deel.
Ik ben het wel met het doel van de actie eens. Camera's in de treinen zouden een deel van de agressie kunnen voorkomen, maar tegenhouden kun je het helaas nooit helemaal.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "De reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Het is inderdaad conform huidige NS policy om elke reiziger te behandelen als een potentiële crimineel, je hebt gelijk.
Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "de reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Gaat de reiziger ook bij het hoofdkantoor van de NS protesteren dan?
Agressie tegen uitvoerend personeel is nooit goed te praten. Wil je wat veranderen dan zul je het hogerop in de organisatie moeten zoeken, bij degenen die achter de bureaus de plannen bedenken.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:51 schreef Litpho het volgende: Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Op vrijdag 6 maart 2015 17:52 schreef Dr_Flash het volgende: Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Het management is toch alleen geīnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Het management is toch alleen geīnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Hee maar vriendjes, het is vrijdagmiddag, ik zit me gewoon nu alweer op te winden over heel die klotezooi en ik heb nog geeneens een biertje op. Ik moet gaan anders gaat het helemaal mis hier
De direktieparkeerplaats 48 uur blokkeren haalt ook het nieuws wel. Het "we hopen op uw begrip" klinkt voor de vaste reiziger intussen al net zo hol als de gebruikelijke excuses voor de overlast bij "normale" verstoringen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 17:56 schreef Dr_Flash het volgende: ja precies. Dan kunnen ze dus weten dat het nogal pointless en contraproductief is om reizigers te gaan duperen.
Aan reizigers op dit moment geen gebrek, misschien zelfs iets te veel op sommige momenten. Misschien komt het dan wel beter uit voor ze als het nét iets minder reizigers worden.
Oorzaak Tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. Er rijden bussen tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 07 maart rond 4:30 uur verholpen.
Ik denk trouwens dat er iemand zit te slapen bij de NS:
quote:
Tussen Houten en Culemborg is een defect aan het spoor geconstateerd. Hierdoor rijden treinen op dit moment langzamer dan normaal. Dit levert 1 ü 2 minuten extra reistijd op. Om het spoor te kunnen repareren rijden er vannacht na 1.30 uur geen nachttreinen tussen Utrecht en Den Bosch. Er rijden bussen. U bent 30 tot 60 minuten langer onderweg. Als de reparatie voorspoedig verloopt rijden zaterdagmorgen de treinen weer normaal. Maak gebruik van de bussen. De reisplanner wordt nog bijgewerkt. Plan uw reis kort voor vertrek.
Lijkt er wel op ja, er valt niets uit tussen Utrecht en Den Bosch/Tiel volgens ovtijden en rijdendetreinen. Ook volgens de reisplanner van NS valt er niets uit er staat alleen "Let op, storing: Utrecht C.-'s-Hertogenbosch"
Waarom zijn conducteurs eigenlijk nog nodig in Nederland? Lopen we zo ver achter qua technologie dat dit nog nodig is? Ik zelf ben regelmatig in Engeland, voornamelijk in Londen, maar ook wel eens buiten Londen. Als ik daar met de trein reis, kom ik werkelijk waar nooit een conducteur tegen.
Enige plek waar ik mensen van de spoorwegmaatschappij zie is bij de poortjes naar de treinen toe. Nooit in de treinen. Waarom kan dat hier niet?
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "De reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Specifiek voor de nimby's dus? Staat dat ook in de milieuvergunning ofzo?
Volgens mij komt het van beide kanten, maar grotendeels door de nimby's Enerzijds die nimby's in de twee flats aan weerszijden van het station, hebben veel van zich laten horen in de jaren voor de verbouwing. Anderzijds zal het natuurlijk ook wel wat diesel besparen en dus geld
Volgens mij komt het van beide kanten, maar grotendeels door de nimby's Enerzijds die nimby's in de twee flats aan weerszijden van het station, hebben veel van zich laten horen in de jaren voor de verbouwing. Anderzijds zal het natuurlijk ook wel wat diesel besparen en dus geld
Hmm kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, ik woon zelf op de 3e verdieping van een flat, dichtbij een kruispunt waar veel wijkverkeer langskomt. Bij mooi weer en open ramen kan ik de langskomende bus, koeltransporten etc. duidelijk horen. Dat soort geluiden klinken op zich wel erg door. Tot voor kort had ik ook erg veel last van motorrijders, maar dat is tegenwoordig veel minder.
Ik hoop overigens niet dat dit als soort van ode aan de nimby's beschouwd wordt.
Hmm kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, ik woon zelf op de 3e verdieping van een flat, dichtbij een kruispunt waar veel wijkverkeer langskomt. Bij mooi weer en open ramen kan ik de langskomende bus, koeltransporten etc. duidelijk horen. Dat soort geluiden klinken op zich wel erg door. Tot voor kort had ik ook erg veel last van motorrijders, maar dat is tegenwoordig veel minder.
Ik hoop overigens niet dat dit als soort van ode aan de nimby's beschouwd wordt.
Mijn opa en oma woonden ook aan een grote doorgaande straat, na een uur of twee was je er wel aan gewend maar ik kan begrijpen dat tientallen jaren constant een dieselmotor horen brommen vervelend is. Al staan de twee flats (De Eendracht aan de noordkant en de Ruyterborgh aan de zuidzijde) in Enschede wel bekend als de eckte eckte nimby's
Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
Overbodig personeel kan je ook gewoon wegbezuinigen. Conducteurs hebben geen meerwaarde. Tenminste in de huidige vorm in de trein kaartjes controleren.
Overbodig personeel kan je ook gewoon wegbezuinigen. Conducteurs hebben geen meerwaarde. Tenminste in de huidige vorm in de trein kaartjes controleren.
Dus omdat jij vindt dat conducteurs overbodig zijn, is het niet erg dat ze mishandeld worden en hoef je daar dus ook niet tegen te protesteren?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dus omdat jij vindt dat conducteurs overbodig zijn, is het niet erg dat ze mishandeld worden en hoef je daar dus ook niet tegen te protesteren?
Het is altijd erg als er iemand mishandeld wordt, of het nou een willekeurige kroegganger is, een agent, of een conductrice, dat maakt in mijn ogen niet uit. Om dan vervolgens klanten zo dwars te zitten (voor de prijs die je betaald bij de NS zou je als koning behandeld moeten worden) is ronduit asociaal. Ga lekker bij de bazen klagen op het hoofdkantoor.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
En? Gaat deze actie wél helpen? En waarom zou een publieksvriendelijke actie datzelfde effect niet kunnen bereiken?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
En? Gaat deze actie wél helpen? En waarom zou een publieksvriendelijke actie datzelfde effect niet kunnen bereiken?
Ik vermoed omdat er al genoeg signalen naar de directie zijn zijn gegaan zķnder daarmee de reiziger lastig te vallen. En blijkbaar sorteert die manier geen effect.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Dat klopt al is er nog wel een bureau bij Amsterdam centraal.
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
Wel een verschil, vroeger was de spoorwegpolitie in dienst van de NS. Nu hebben ze te lijden onder de nukken van MinJus zoals de bezuiningsmaatregel die als Nationale Politie wordt verkocht.
Ik vermoed omdat er al genoeg signalen naar de directie zijn zijn gegaan zķnder daarmee de reiziger lastig te vallen. En blijkbaar sorteert die manier geen effect.
Gegeven dat al die signalen niet opgepikt lijken te zijn door de media, is het gek om aan te nemen dat dat allemaal "beleefde" acties geweest zijn zoals een klachtenbox of een vergaderpunt van de OR. Geen bezetting van de directieparkeerplaats of demonstratie voor het ministerie van I&M?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 19:57 schreef Litpho het volgende: Gegeven dat al die signalen niet opgepikt lijken te zijn door de media, is het gek om aan te nemen dat dat allemaal "beleefde" acties geweest zijn zoals een klachtenbox of een vergaderpunt van de OR. Geen bezetting van de directieparkeerplaats of demonstratie voor het ministerie van I&M?
Eigenlijk heeft de conducteur in de huidige vorm nauwelijks een functie. Vrijwel iedereen heeft een kaartje en loopt met een smartphone rond. Reisinformatie wordt op displays getoond en je kunt ook een medereiziger raadplegen. Daarnaast weet je nooit zeker of een conducteur langskomt. En het is raar dat conductrice Marjon van 40 in der uppie tegenover een potentiele groep van dronkaards komt te staan. Het vertrekproces kan, net zoals bij alle voorstadstreinen en metros door de machinist worden gedaan. Verder heb je door twee man personeel een grotere kans dat er onvoldoende personeel is.
Vliegende teams zijn voor personeel fijner en zorgen voor een net zo grote kaartjeskoopbereidheid (in m.i.)
Op vrijdag 6 maart 2015 21:49 schreef Basekid_NZ het volgende: Gatverdamme iemand naast me zit gewoon al 20min aan haar nagels te kluiven. Echt super ranzig
Op vrijdag 6 maart 2015 21:49 schreef Basekid_NZ het volgende: Gatverdamme iemand naast me zit gewoon al 20min aan haar nagels te kluiven. Echt super ranzig
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Dat zou inderdaad kunnen, maar de enige reden waarom ze die 'zitplaatsgarantie' afgeven is omdat de bussen na 9:00 praktisch leeg zijn en je die 'garantie' dus gerust kunt geven.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
maar zij hebben wel weer ons land opgebouwd en we moeten alles wat wij hebben aan hen danken
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus? Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt" Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus? Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt" Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
In de praktijk staat er altijd wel iemand op van de 38 mensen die zitten (incl. klapzitjes). Het is meer om ze zover te krijgen om met de bus te gaan, want het argument 'ik heb geen zitplaats' is hiermee weggenomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende: Voor zover ik weet wel Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ze zijn de weg kwijt in Hengeloooo, hij staat nu op spoor 11
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
quote:
lb (za 07 mrt 2015 12:17:40 http://somda.nl/forum/16217/p530396/): Klopt was op verzoek van de machinist zelf. Op spoor 11 sta je niemand in de weg voor het halen van een bak koffie en het wachten op een pad naar de Watergraafsmeer aldus de machinist.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende: Voor zover ik weet wel Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
[..]
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Arriva 303 'Wiederline' by Durk Houtsma., on Flickr Scheemda, 6 Maart 2015. Bestickering ter promotie voor het treinverkeer op de zogenaamde Wiederline tussen Groningen en Leer (Ostfriesland), Duitsland
Arriva 303 'Wiederline' by Durk Houtsma., on Flickr Scheemda, 6 Maart 2015. Bestickering ter promotie voor het treinverkeer op de zogenaamde Wiederline tussen Groningen en Leer (Ostfriesland), Duitsland
Creativiteit bestaat soms nog: Een Benelux die bij Den Haag strandde door een aanrijding met een persoon werd bij Den Haag HS de Binckhorstboog opgestuurd richting Gouda, en is zo via Breukelen naar Amsterdam gesneld. Uiteindelijk werd alles via Breukelen geleid, dus ongetwijfeld al bij Rotterdam cq Amsterdam gelijk "goed" gestuurd voor de omleiding.
Op zaterdag 7 maart 2015 15:17 schreef greavy het volgende: Ik zie NS er ook wel voor aan "sorry, aanrijding. Stap maar uit en zoek het maar uit." te gaan roepen...
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..
Als er een trein 8 minuten vertraging heeft opgelopen omdat er iemand een scheet liet, heffen ze de trein al op "door een te grote vertraging" En dat terwijl je van Eindhoven naar Venlo moet.
Nou, ik vind dat Greavy het nu wel heel erg zwart bekijkt..
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Kwam vanaf Bentheim en dat spoor is ook alleen maar vanuit die richting bereikbaar. Richting de Meer moest de loc inderdaad keren op de vrije baan.
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
quote:
Tussen Almelo en Mariënberg rijden minder stoptreinen door een defecte trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
Ik heb een keer Den Haag HS - Roosendaal via Blijdorpboog - Utrecht - Den Bosch gedaan, zonder tussenstops. Gaafste rit ooit
Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.
De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.