Goh. En ik altijd maar gedacht dat we het hier zo goed hebben omdat we vrijheid hoog in het vaandel hebben staan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou doei!
Wat mij betreft is het hoog tijd dat we eens eisen gaan stellen aan het uiterlijk! Penguins passen niet in onze maatschappij. Maar dat geldt net zo goed voor mensen die nooit douchen, of een groene hanekam op hun hoofd hebben. De alles-moet-maar-mogen-instelling maakt de wereld niet beter.
Inderdaad!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou doei!
Wat mij betreft is het hoog tijd dat we eens eisen gaan stellen aan het uiterlijk! Penguins passen niet in onze maatschappij. Maar dat geldt net zo goed voor mensen die nooit douchen, of een groene hanekam op hun hoofd hebben. De alles-moet-maar-mogen-instelling maakt de wereld niet beter.
dit, en een hoofddoek bedekt teveel om zeker te zijn of ze de daadwerkelijke verdachte is of een zus of nichtje.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jawel, de dader en niet iemand anders......
Ik zie liever beide niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik zie liever de situatie in deze Canadese rechtszaal:
[..]
dan die in deze Nederlandse:
[ afbeelding ]
http://download.omroep.nl(...)p4?start=251&end=261
Een verbod op geloofsuitingen in overheidsgebouwen zou misschien ook geen slecht idee zijn.
Mwoah, ik weet nog wel een paar duizend ergere vormen. Mensen onthoofden wegens het hebben van de verkeerde religie bijvoorbeeld. Of homo's vervolgen vanwege hun geaardheid. Enzovoort.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
Vreselijk.
Discriminatie in de hoogste vorm
nee, ze bedoelt dat de hoogste vorm van discriminatie discriminatie jegens moslims is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, ik weet nog wel een paar duizend ergere vormen. Mensen onthoofden wegens het hebben van de verkeerde religie bijvoorbeeld. Of homo's vervolgen vanwege hun geaardheid. Enzovoort.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
Vreselijk.
Discriminatie in de hoogste vorm
Discriminatie vanuit de staat gok ik dat-ie bedoelt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nee, ze bedoelt dat de hoogste vorm van discriminatie discriminatie jegens moslims is.
Elke gok is goed en fout, maar van haar verwacht ik iig iets vanuit een slachtofferrol.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Discriminatie vanuit de staat gok ik dat-ie bedoelt.
Zoals de waard is...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Elke gok is goed en fout, maar van haar verwacht ik iig iets vanuit een slachtoffer.
sommige user kom je vaker tegen hè, niet doen alsof je dat niet weet.quote:
Wat een verdomd debiel tentenvolk.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb je die video van tien seconden nou gezien of niet? Dit is de uitkomst van de aanpak die jij voorstaat:
http://download.omroep.nl(...)p4?start=251&end=261
Doe mij dan maar die van deze Canadese rechter.
Van zeikende moslima naar kankerpatiënt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:02 schreef erodome het volgende:
Vraag me af of deze rechter ook zo onverbiddelijk was geweest als het een vrouw met kanker was geweest die daarom een hoofddoek droeg...
Lezen is weer niet jullie sterkste kant, onzin brullen welquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:08 schreef DrMabuse het volgende:
Judge Eliana Marengo is heard telling Rania El-Alloul on Tuesday that the courtroom is a secular place, and that she is not suitably dressed.
“Hats and sunglasses for example, are not allowed. And I don’t see why scarves on the head would be either,” Marengo says in the recording.
“The same rules need to be applied to everyone. I will therefore not hear you if you are wearing a scarf on your head, just as I would not allow a person to appear before me wearing a hat or sunglasses on his or her head, or any other garment not suitable for a court proceeding.”
When El-Alloul first appeared before Judge Marengo, the judge asked her why she had a scarf on her head. El-Alloul replied that it was because she is a Muslim. The judge then said she would take a 30 minute recess.
When Judge Marengo returned, she told El-Alloul she had a choice: remove her headscarf immediately or apply for a postponement in order to consult a lawyer. El-Alloul replied that she couldn’t afford a lawyer and that she didn’t want to postpone the case. Judge Marengo then adjourned the case indefinitely.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Lezen is weer niet jullie sterkste kant, onzin brullen wel
De rechter in kwestie heeft keurig uitgelegd wat haar bezwaar was, de bedekte dame in kwestie aangehoord, een half uur overlegd, nagedacht, geen idee wat ze in die 30 minuten deed, en haar vervolgens een keuze gegeven, of af of met een advocaat terugkomen.
Toen beide niet op dat moment konden heeft ze de zaak verdaagt.
Niks mis mee mijns inziens, ze staat voor de seculariteit in haar rechtzaal en daar hebben anderen zich aan te houden, punt. En daar is ze rechter voor .
discriminatie dus.quote:"The judge should have known better. It's not the first time somebody walks into a courtroom with a religious dress. Jews, men who wear the kippa, have been here for decades and they've certainly been involved in a courtroom setting."
ten eerste heb ik nergens de bron van deze quote terug gezien, ten tweede is het volkomen onduidelijk of dit over de desbetreffende rechtzaal gaat of over een willekeurige andere in Canada.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:53 schreef crystal_meth het volgende:
"The judge should have known better. It's not the first time somebody walks into a courtroom with a religious dress. Jews, men who wear the kippa, have been here for decades and they've certainly been involved in a courtroom setting."
De rechter vergeet blijkbaar dat het in Canada nog altijd standaard is om getuigen op de bijbel te laten zweren.quote:«Selon moi, la salle de cour est un endroit et espace séculier. Il n'y a pas de symboles religieux dans cette pièce, pas sur les murs ni sur les personnes»,
«Toute personne apparaissant devant la Cour du Québec doit être vêtu convenablement. À mon avis, vous n'êtes pas vêtue convenablement.»
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |