abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:45:31 #176
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150108371
Ook geen pruiken meer toelaten?
are we infinite or am I alone
pi_150108378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat om de mate van begrip. Iedereen, zelfs de meest pietluttige iedereen is gelijk persoon, zal er begrip voor hebben dat jij als kankerpatiënt een hoofddeksel ophoudt. Dat is voor diegene gewoon het gevoel van menselijkheid bewaren, omdat het niet leuk is om je kale kop te tonen. Of als je niet komt opdagen bij een rechtszaak omdat je te ziek bent (is namelijk niet verplicht). Veel minder mensen hebben er, terecht, begrip voor als je dat doet om redenen die voor hen niet duidelijk zijn: ingegeven door één of ander -in hun ogen- sprookjesboek. Zij moeten immers ook hun kledingstijl aanpassen. En religieuze beperkingen zijn immers een zelfopgelegde beperking, kanker krijg je opgelegd. Een nogal wezenlijk verschil.
Dus een man die begint te kalen en die zich daar rot over voelt mag ook een hoofddeksel? Want he, het is niet leuk je kale kop te tonen toch?

Jij bent het die hier voor anderen bepaald hoe ze zich zouden moeten voelen. Er zijn kankerpatienten die helemaal niet zulke moeite hebben met hun kale kop tonen, er zijn er die dat wel hebben.
Natuurlijk vind ik dat die mensen recht hebben op hun hoofdbedekking en zou het een schande vinden als ze die af moeten doen.
Maar wat nu als het tonen van het haar bij iemand om en nabij hetzelfde gevoel geeft, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet telt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:46:59 #178
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150108418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus een man die begint te kalen en die zich daar rot over voelt mag ook een hoofddeksel? Want he, het is niet leuk je kale kop te tonen toch?

Jij bent het die hier voor anderen bepaald hoe ze zich zouden moeten voelen. Er zijn kankerpatienten die helemaal niet zulke moeite hebben met hun kale kop tonen, er zijn er die dat wel hebben.
Natuurlijk vind ik dat die mensen recht hebben op hun hoofdbedekking en zou het een schande vinden als ze die af moeten doen.
Maar wat nu als het tonen van het haar bij iemand om en nabij hetzelfde gevoel geeft, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet telt?
Grenzen zijn zo vaak arbitrair. Wie zegt dat ik niet arbeidsongeschikt mag worden bevonden omdat ik walg van mensen met bruin haar, zodanig dat het mijn functioneren ernstig belemmert. Telt dit dan ook niet voor mij?
pi_150108441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Hetzelfde gevoel als het verlies van haar bij een letterlijk giftige chemo behandeling tegen kanker? :') Ben jij wel helemaal goed in je hoofd? :r
Je suis Charlie Sheen
pi_150108458
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:44 schreef NotYou het volgende:

Nee, dat vind ik niet. En ik vind het bijzonder ziek dat jij kankerpatienten aanwendt in de hoop je verwrongen punt te maken.
Het toont alleen maar keihard aan dat al die roepers over gelijke behandeling, gruwelijke onrechtvaardigheid als er flexibel gedacht wordt er eigenlijk helemaal niet zo goed over nagedacht hebben.

Dat dit veel meer gaat over wat jij vindt van een uiting, of die waarde zou moeten mogen hebben volgens jou.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150108495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:45 schreef crystal_meth het volgende:
Ook geen pruiken meer toelaten?
Kijk, da's een mooi compromis. Ieder hoofddeksel is te allen tijde verboden in een rechtszaal, maar als je tóch per se je hoofd wil bedekken, dan mag je een pruik dragen.

Iedereen blij?
pi_150108497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Grenzen zijn zo vaak arbitrair. Wie zegt dat ik niet arbeidsongeschikt mag worden bevonden omdat ik walg van mensen met bruin haar, zodanig dat het mijn functioneren ernstig belemmert. Telt dit dan ook niet voor mij?
Als jij kan aantonen dat je niet meer kan functioneren, netjes de juiste hulplijnen hebt gebruikt en netjes beoordeeld bent telt dit ook voor jou ja.
Of dacht je dat zware geestelijke problemen geen reden kunnen zijn voor arbeidsongeschiktheid?
pi_150108528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Het toont alleen maar keihard aan dat al die roepers over gelijke behandeling, gruwelijke onrechtvaardigheid als er flexibel gedacht wordt er eigenlijk helemaal niet zo goed over nagedacht hebben.

Dat dit veel meer gaat over wat jij vindt van een uiting, of die waarde zou moeten mogen hebben volgens jou.
Heb je die video van tien seconden nou gezien of niet? Dit is de uitkomst van de aanpak die jij voorstaat:

http://download.omroep.nl(...)p4?start=251&end=261

Doe mij dan maar die van deze Canadese rechter. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:51:16 #184
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150108539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Als jij kan aantonen dat je niet meer kan functioneren, netjes de juiste hulplijnen hebt gebruikt en netjes beoordeeld bent telt dit ook voor jou ja.
Of dacht je dat zware geestelijke problemen geen reden kunnen zijn voor arbeidsongeschiktheid?
Het punt is dat iedereen ook zal zeggen dat dit belachelijk is en dat ik op punt van een afkeer van brunettes nooit arbeidsongeschikt zal worden verklaard. Terwijl het voor mij toch echt een levensecht probleem kan zijn :'(
pi_150108625
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hetzelfde gevoel als het verlies van haar bij een letterlijk giftige chemo behandeling tegen kanker? :') Ben jij wel helemaal goed in je hoofd? :r
Was je nu voor gelijke behandeling of niet?

En wie ben jij om te bepalen wat iets voor iemand betekend?
Heb een vrouw met kanker in mijn naaste omgeving, er begint net weer wat pluis te groeien op haar hoofd. Dat weet ik omdat ze meestal geen doek draagt omdat ze er geen probleem mee heeft. Alleen als ze er netjes uit wil zien of met de kou draagt ze een doek.
Zou die naar de rechter moeten dan zou ze een doek dragen nu omdat ze er netjes uit wil zien. En dat zou dan de enige reden zijn.
Toch zal niemand het in zijn hoofd halen om zelfs maar te vragen of ze die doek af wil doen.
pi_150108661
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heb je die video van tien seconden nou gezien of niet? Dit is de uitkomst van de aanpak die jij voorstaat:

http://download.omroep.nl(...)p4?start=251&end=261

Doe mij dan maar die van deze Canadese rechter. ^O^
Hoe is dit de uitkomst van "mijn" aanpak dan??????

Als iemand een hoofddoek(geen gezichtsbedekking!!!!!!!) draagt dan is iemand automatisch terrorist?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:55:36 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150108671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kijk, da's een mooi compromis. Ieder hoofddeksel is te allen tijde verboden in een rechtszaal, maar als je tóch per se je hoofd wil bedekken, dan mag je een pruik dragen.

Iedereen blij?
Omdat getrouwde Joodse vrouwen ook hun hoofd moeten bedekken maar dit met een pruik doen?
are we infinite or am I alone
pi_150108680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb een vrouw met kanker in mijn naaste omgeving, er begint net weer wat pluis te groeien op haar hoofd. Dat weet ik omdat ze meestal geen doek draagt omdat ze er geen probleem mee heeft. Alleen als ze er netjes uit wil zien of met de kou draagt ze een doek.
Zou die naar de rechter moeten dan zou ze een doek dragen nu omdat ze er netjes uit wil zien. En dat zou dan de enige reden zijn.
Toch zal niemand het in zijn hoofd halen om zelfs maar te vragen of ze die doek af wil doen.
Sorry maar wat is in godsnaam de relevantie? Leuk voor haar. Er zijn ook zat patienten voor wie dat gevoeliger ligt en voor hen zou ik graag een uitzondering maken. Voor islam niet. Kanker en chemo maakt je 'zielig', islam niet. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_150108718
Bizarre actie van die rechter. De vrouw vervult geen functie namens de overheid en zit daar ook niet namens een werkgever. Ze verschijnt als individu vanwege een persoonlijk belang. Ze moet dus zelf weten of ze een hoofddoek draagt.

Als het een boerka of niqaab was geweest wat de vrouw droeg, dan had ik de rechter wél begrepen. Je wilt kunnen zien wie je voor je hebt. Maar in dit geval is het een belachelijke en zelfs discriminerende eis om haar te verplichten om de hoofddoek af te doen.
pi_150108719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Als een rechter bepaald dat hij geen geloofsuitingen tolereert ivm de uitstraling van een onafhankelijke rechtbank dan is het dragen van de hoofddoek ivm 'netjes' uitzien geen reden om hem te laten afdoen, maar als geloofsuiting wel.

Iedereen wordt nog steeds gelijk behandeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_150108739
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het punt is dat iedereen ook zal zeggen dat dit belachelijk is en dat ik op punt van een afkeer van brunettes nooit arbeidsongeschikt zal worden verklaard. Terwijl het voor mij toch echt een levensecht probleem kan zijn :'(
Dat is niet het punt, want als jij gewoon naar de arts gaat en geestelijke hulp krijgt, er gewoon een diagnose komt kan je gewoon arbeidsongeschikt verklaart worden.

Dat gebeurd ook met mensen die bv 80 keer de deur aan moeten raken en vele andere geestelijke problemen. Zelfs burn out, first world problem nummer 1, je zou ze de kost moeten geven die daardoor (gelukkig meestal tijdelijk) thuis zitten.

Je vb is dus onzin, heb jij werkelijk zo'n geestelijk probleem dan kan je daarop wel degelijk arbeidsongeschikt verklaart worden. Alleen geld voor alle dingen op dit gebied dat je dan wel onder medische behandeling moet staan.
pi_150108747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Omdat getrouwde Joodse vrouwen ook hun hoofd moeten bedekken maar dit met een pruik doen?
Nee. Omdat ik het een mooi compromis vind tussen wel/niet het hoofd bedekken.
pi_150108763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Bizarre actie van die rechter. De vrouw vervult geen functie namens de overheid en zit daar ook niet namens een werkgever. Ze verschijnt als individu vanwege een persoonlijk belang. Ze moet dus zelf weten of ze een hoofddoek draagt.

Als het een boerka of niqaab was geweest wat de vrouw droeg, dan had ik de rechter wél begrepen. Je wilt kunnen zien wie je voor je hebt. Maar in dit geval is het een belachelijke en zelfs discriminerende eis om haar te verplichten om de hoofddoek af te doen.
Ja, of het zijn gewoon de voorschriften waaraan die rechter zich houdt, en als die zeggen dat hoofddeksels niet zijn toegestaan, wat is daar dan discrimerend aan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_150108779
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Sorry maar wat is in godsnaam de relevantie? Leuk voor haar. Er zijn ook zat patienten voor wie dat gevoeliger ligt en voor hen zou ik graag een uitzondering maken. Voor islam niet. Kanker en chemo maakt je 'zielig', islam niet. :W
Jij bepaald dus wat "zielig" is, wat genoeg reden is...

Al met al ben je dus helemaal niet zo voor gelijke behandeling, je bent er vooral voor dat wat jij als belangrijk beoordeeld en wat jij als onbelangrijk beoordeeld wordt gedaan.
pi_150108783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:43 schreef -Paul- het volgende:

[..]

Dus hoeden en zonnebrillen ook toestaan?
draag je die dingen voor je geloof dan?
Nothing to see here, carry on
pi_150108807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:59 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

Nee, maar is geloof belangrijker dan regelgeving dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_150108813
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als een rechter bepaald dat hij geen geloofsuitingen tolereert ivm de uitstraling van een onafhankelijke rechtbank dan is het dragen van de hoofddoek ivm 'netjes' uitzien geen reden om hem te laten afdoen, maar als geloofsuiting wel.

Iedereen wordt nog steeds gelijk behandeld.
Dit ging niet om geloofsuiting, dit ging om gelijke behandeling. Geen petje, geen hoofddoek. Verbod op hoofdbedekking.

Een land dat sepcifiek geloofsuitingen verbied gaat een hele stevige stap verder, dan moet je bij landen zoals SA zijn, moet je echt op willen lijken.
pi_150108814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als het een Joodse / Christelijke vrouw was had men het net zo belachelijk gevonden. Mensen trekken de voorkeursbehandeling die religie soms krijgt niet altijd goed, en terecht. We leven in de 21e eeuw, niet in de derde.
Hoezo voorkeursbehandeling? Het is juist een liberaal idee.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150108818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij bepaald dus wat "zielig" is, wat genoeg reden is...

Al met al ben je dus helemaal niet zo voor gelijke behandeling, je bent er vooral voor dat wat jij als belangrijk beoordeeld en wat jij als onbelangrijk beoordeeld wordt gedaan.
Ik persoonlijk zou er in geval van kanker/chemo geen enkel bezwaar tegen hebben. verder:

quote:
13s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:44 schreef NotYou het volgende:

ik vind het bijzonder ziek dat jij kankerpatienten aanwendt in de hoop je verwrongen punt te maken.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:01:21 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150108823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:59 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

Een vergiet dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties