abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150011787
Antwoorden voor Kris
quote:
Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuws

In de herhaling - Sendero El Pianista - Telemetro - 25 juni 2014
Overzicht met screencaps van de Mirador door ToniB
Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Afstanden en hoogteverschillen Quebrada 2 -> mogelijke "Paddock Edwin"-locaties
(vogelvlucht, Google Earth):
• Mata - 0,410 km ; +31 m
• ToniB - 1,280 km ; -353 m
• Matteo - 2,300 km ; -356 m

SPOILER
FOK!peditie 2015
[spoiler]In 2015 zal een aantal deelnemers van dit topic met eigen ogen het gebied betreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 25-02-2015 21:54:05 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150011892
Niet topickapen en lapohunten. :X

Staat toch niet voor janlul in de topicpointer, of wel?
pi_150011935
quote:
I heeft geen persoonlijke binding met Boquete, ze woont er niet. Heeft er een dependance staan.
Ingrid Ll aat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”

[ Bericht 14% gewijzigd door Lutalo op 24-02-2015 22:49:44 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150012001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:43 schreef Lutalo het volgende:
I heeft geen persoonlijke binding met Boquete, ze woont er niet. Heeft er een dependance staan.
Ingrid Llaat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”
Ze is minimaal 1 week per maand in Boquete als ze de travelling classroom doet.
Make my day!
pi_150012118
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:45 schreef agter het volgende:

[..]

Ja die

is van iemand anders; ;'k zal ff terug lezen en duidelijker posten
pi_150012134
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:45 schreef agter het volgende:

[..]

Tuurlijk dan is ze inderdaad op de hoogte geweest van alle zaken rondom Alex.
Dan nog zou ik als ondernemer in de toeristen industrie niet zeggen dat daar veel misdaad is.
pi_150012182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja die

is van iemand anders; ;'k zal ff terug lezen en duidelijker posten
Das de mijne.
pi_150012203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan nog zou ik als ondernemer in de toeristen industrie niet zeggen dat daar veel misdaad is.
2009 toch?
Geen idee waar ze toen was.
Make my day!
pi_150012261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:43 schreef Lutalo het volgende:

rep quote 432335 ootjekatootje

Ingrid L laat weten dat zij de Pianista Trail zelf veelvuldig loopt. ,,Er zijn niet veel afslagen, maar je moet wel oppassen.”
pi_150012262
quote:

[..]

Wellicht wist ze niet van Alex? Dat was 5,5 jaar geleden, weet niet hoe lang die school daar bestaat?

Haar uitspraak klopte in ieder geval niet, maar dat kan ook het gebrek aan kennis over Alex zijn, die kwam ook pas later in beeld als vergelijkingsmateriaal voor deze zaak en het bericht aan de ouders.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150012318
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:43 schreef 11en30 het volgende:

Blijkbaar wel.
pi_150013737
Even naar de apotheek: ik zou de verpakking van de muggenolie willen zien en weten hoe ze die mee kregen, in wat voor zakje. En hoevéel ze nu gekocht hadden.
Ook zo'n flesje kan tijdens de expeditie gevonden worden en de route die afgelegd is aangeven.
Bij de trail van de watervallen wordt extra muggenolie aanbevolen las ik een keer.
pi_150013810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:
Even naar de apotheek: ik zou de verpakking van de muggenolie willen zien en weten hoe ze die mee kregen, in wat voor zakje. En hoevéel ze nu gekocht hadden.
Ook zo'n flesje kan tijdens de expeditie gevonden worden en de route die afgelegd is aangeven.
Bij de trail van de watervallen wordt extra muggenolie aanbevolen las ik een keer.
Ik heb ook nergens gelezen dat het op hun kamer gevonden is.
But then again, hoe hard is de bron dat ze dit (in al dan niet grote hoeveelheden) aangeschaft hebben?
Make my day!
pi_150013937
Het gedrag van de topic-kaper El Matador is bijna net zo beschamend als het gedrag van Ingrid L.

"Als ze had geweten dat het om die meiden ging dan had ze direct actie ondernomen"

Mon dieu, als taalschooleigenaresse en je bakken met geld verdiend aan je gasten heb je ook een hele grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je klanten.

Dat er zo vaak vrijwilligerswerk niet door gaat is geen toeval maar een commercieel hele slimme truc.
Zou ik ook doen, lekker mn zakken vullen als ze bij mijn bevriende gidsen hun excursies boeken via mijn taalschool.
Heerlijk!

En nu is het mis gegaan. En stoof Ingrid op 2 april direct naar Boquete?
Nee, maar als ze had geweten dat het om die meiden ging.....
Schandalig!!

En dan lekker op je FB half april al weer lekker leuke fotootjes op je FB zetten alsof er niks is gebeurd.

Als het vrijwilligerswerk door was gegaan, zoals beloofd in de mail op vrijdag 28 maart, dan hadden Kris en Lisanne nog geleefd.
pi_150014089
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:23 schreef agter het volgende:
k heb ook nergens gelezen dat het op hun kamer gevonden is.
But then again, hoe hard is de bron dat ze dit (in al dan niet grote hoeveelheden) aangeschaft hebben?
Precies!: heb ik ook niet gelezen.
De bron is niet hard, (moet link zoeken - waarin stond dat meerdere dit hadden gezien)
Video bewijs is er niet meer.
pi_150014319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:26 schreef jackie12 het volgende:
Het gedrag van de topic-kaper El Matador is bijna net zo beschamend als het gedrag van Ingrid L.

"Als ze had geweten dat het om die meiden ging dan had ze direct actie ondernomen"

Mon dieu, als taalschooleigenaresse en je bakken met geld verdiend aan je gasten heb je ook een hele grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je klanten.

Dat er zo vaak vrijwilligerswerk niet door gaat is geen toeval maar een commercieel hele slimme truc.
Zou ik ook doen, lekker mn zakken vullen als ze bij mijn bevriende gidsen hun excursies boeken via mijn taalschool.
Heerlijk!

Schandalig!!

En dan lekker op je FB half april al weer lekker leuke fotootjes op je FB zetten alsof er niks is gebeurd.

Als het vrijwilligerswerk door was gegaan, zoals beloofd in de mail op vrijdag 28 maart, dan hadden Kris en Lisanne nog geleefd.
Ik kaapte het topic niet. Bovendien wordt de OP constant geupdate, o.a. met de bevindingen van Gorraay.

Wederom je beschuldigingen. Aan weer iemand anders. Nu in 3 dagen al P (die helemaal niet direct voor SINAPROC lijkt te werken en een bron waar ik om vroeg gaf je niet), F (die weet er meer van, via zijn familieleden of vriendjes aan wie ie Kris en Lisanne meegegeven zou hebben) en nu I.

Als Kris en Lisanne op zondag hun voet verstuikt hadden, hadden ze nog geleefd
Als Kris en Lisanne niet naar Panama waren gegaan, hadden ze nog geleefd
Als Kris en Lisanne een gids hadden gehad, hadden ze nog geleefd
etc. etc.

Wat moet je met dat soort parallele universum-argumenten?

2 hoofdoorzaken waardoor Kris en Lisanne niet meer leven:
- hun eigen fout om niet te melden welke trail ze precies gingen doen
- SINAPROC die als taak heeft om mensen te redden maar dat volledig heeft lopen verprutsen

pi_150014389
quote:

Heerlijk!

Schandalig!!

"Zou ik ook doen, lekker m'n zakken vullen".. :?
Wat is het dan precies wat je een ander verwijt, en waarvan je schrijft dat je het zelf ook zou doen?
Make my day!
pi_150014764
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kaapte het topic niet. Bovendien wordt de OP constant geupdate, o.a. met de bevindingen van Gorraay.
Dat doe je wel en al heel lang. Verder wijzig je alleen wat jou en een paar lijkenpikkers in je kielzog uitkomt, niet namens de meerderheid hier. Je overlegt niet, doet alsof je de topicdirecteur bent en je gedraagt je als een hork. Ik ben je onderhand spuugzat. :r
pi_150014803
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:37 schreef agter het volgende:

[..]

"Zou ik ook doen, lekker m'n zakken vullen".. :?
Wat is het dan precies wat je een ander verwijt, en waarvan je schrijft dat je het zelf ook zou doen?
Je hebt duidelijk niet meegelezen gisteren of je snapt de discussie niet.
pi_150014816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:47 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat doe je wel en al heel lang. Verder wijzig je alleen wat jou en een paar lijkenpikkers in je kielzog uitkomt, niet namens de meerderheid hier. Je overlegt niet, doet alsof je de topicdirecteur bent en je gedraagt je als een hork. Ik ben je onderhand spuugzat. :r
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wanneer ga je weer es inhoudelijk en niet op de man meeposten, 11en30?

Neem anders ff die break die je beloofd had. :*

pi_150014876
Ze had als eerste geroepen dat.....

Ze had het moeten schreeuwen! Ja sorry, dat "dommige" geneuzel werkt echt als een rode lap.
Jezelf voordoen als geweldig, prima. Nogmaals schop onder haar kont kan ze krijgen,
pi_150014947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk niet meegelezen gisteren of je snapt de discussie niet.
Dat jackie weer eens lekker zijn zakken zou willen vullen (want daar vraag ik naar)?
Nee, dat heb ik niet gelezen gisteren.
Make my day!
pi_150015045
quote:

Heerlijk!

Schandalig!!

Sinaproc was nooit in actie gekomen als de betrokken partijen, gewoon hun afspraken waren nagekomen.

Dat geneuzel over cultuurverschillen. Lisanne had geen begrip voor de cultuurverschillen???

Ze deed zaken met een Nederlandse.
pi_150015147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat geneuzel over cultuurverschillen. Lisanne had geen begrip voor de cultuurverschillen???
"ze was furieus" zeiden haar ouders. Duidelijk niet dus nee.

quote:
Ze deed zaken met een Nederlandse.
Nee, met een Panamees kinderdagverblijf. Die Nederlandse zat op honderden kilometers afstand, als dat kdv die week niet kan, om welke reden dan ook, kan die Nederlandse daar ook weinig aan doen.

Tips geven voor excursies die met bevriende gids F. werden geboekt lijkt me het meeste wat het hostel kan doen.

Weet jij waarom het werk een weekje werd uitgesteld en Kris en Lisanne lekker een weekje langer vakantie hadden?

pi_150015160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze had als eerste geroepen dat.....

Ze had het moeten schreeuwen! Ja sorry, dat "dommige" geneuzel werkt echt als een rode lap.
Jezelf voordoen als geweldig, prima. Nogmaals schop onder haar kont kan ze krijgen,
Dom geneuzel? Heb je het over de andere users hier, die een andere mening hebben dan jij?

Heb je eigenlijk wel in de gaten hoe dom je zelf lult? Als iemand een stevige discussie aangaat, waar dit topic toch voor bedoeld is, ga je users beschuldigen van klonen, trollen of wat dan ook.
pi_150015168
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:51 schreef agter het volgende:

[..]

Dat jackie weer eens lekker zijn zakken zou willen vullen (want daar vraag ik naar)?
Juist, tip, lees eerst eens terug. Je staat een beetje voor gek zo
pi_150015191
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:51 schreef agter het volgende:

[..]

Commercieel bezig zijn daar is niks mis mee.
In mn kroeg is de goedkope Johnnie Walker altijd op maar de wat duurdere whiskey...
Bij mn uitgeverij is het kleinste en goedkoopste formaat altijd vol maar de iets grotere formaat...

Maar mijn reactie nadat de meiden vermist waren zou niet afhangen over hun gedrag.
2 van mijn klanten zijn vermist en er is geen tijd te verliezen ongeacht wie.

En dan half april, terwijl de meiden misschien wel ontvoerd zijn en in 1 van de dichte huizen opgesloten zitten, om dan vrolijke foto's op FB te plaatsen....walgelijk
pi_150015240
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"ze was furieus" zeiden haar ouders. Duidelijk niet dus nee.

[..]

Nee, met een Panamees kinderdagverblijf. Die Nederlandse zat op honderden kilometers afstand, als dat kdv die week niet kan, om welke reden dan ook, kan die Nederlandse daar ook weinig aan doen.

Tips geven voor excursies die met bevriende gids F. werden geboekt lijkt me het meeste wat het hostel kan doen.

Weet jij waarom het werk een weekje werd uitgesteld en Kris en Lisanne lekker een weekje langer vakantie hadden?
Nee, zie de site van de taalschool. Je boekt via de taalschool en niet direct met het kindedagverblijf. Je betaald aan I, niet ¤ 35,- aan het kinderdagverblijf.
pi_150015250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist, tip, lees eerst eens terug. Je staat een beetje voor gek zo
Tis altijd gezellig met jou erbij.. :+
Make my day!
pi_150015286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Commercieel bezig zijn daar is niks mis mee.
In mn kroeg is de goedkope Johnnie Walker altijd op maar de wat duurdere whiskey...
Bij mn uitgeverij is het kleinste en goedkoopste formaat altijd vol maar de iets grotere formaat...

Maar mijn reactie nadat de meiden vermist waren zou niet afhangen over hun gedrag.
2 van mijn klanten zijn vermist en er is geen tijd te verliezen ongeacht wie.

En dan half april, terwijl de meiden misschien wel ontvoerd zijn en in 1 van de dichte huizen opgesloten zitten, om dan vrolijke foto's op FB te plaatsen....walgelijk
Ah want als andere mensen vermist zijn, mag je geen vrolijke foto's meer plaatsen? Wat is dat voor een redenering?

Ze wist in eerste instantie helemaal niet dat het Kris en Lisanne waren, dat zegt ze nota bene zelf.

pi_150015289
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:56 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dom geneuzel? Heb je het over de andere users hier, die een andere mening hebben dan jij?

Heb je eigenlijk wel in de gaten hoe dom je zelf lult? Als iemand een stevige discussie aangaat, waar dit topic toch voor bedoeld is, ga je users beschuldigen van klonen, trollen of wat dan ook.
He he, je reageert alleen op de posts die direct over I gaan.
pi_150015368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:58 schreef agter het volgende:

[..]

Tis altijd gezellig met jou erbij.. :+
Och, nou snap ik het. we zitten hier om gezellig te doen. Nou JIC kom d'r maar in...
pi_150015378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

He he, je reageert alleen op de posts die direct over I gaan.
Dit bedoel ik met je domme gelul. Ik heb heus wel door waar je op aanstuurt, maar maak jezelf gerust verder belachelijk hoor :D
pi_150015393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, zie de site van de taalschool. Je boekt via de taalschool en niet direct met het kindedagverblijf. Je betaald aan I, niet ¤ 35,- aan het kinderdagverblijf.
Staat die in de OP? Zoniet, dan de vraag of dat "persoonsgegevens zijn"?

35 euro? Dat is per dag? per week?

Natuurlijk betaal je aan de school, maar die is afhankelijk van het programma van dat kdv.

De vraag is; hebben of zouden Kris en Lisanne het geld voor die week (5x35 euro?) die ze gemist hebben terugkrijgen?

Als dat niet het beleid is, dán kan je spreken van oplichting. Niet als ze gewoon een weekje later beginnen maar voor die eerste week dus niet hoefden te betalen.

pi_150015421
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:01 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met je domme gelul. Ik heb heus wel door waar je op aanstuurt, maar maak jezelf gerust verder belachelijk hoor :D
Nee, hoor. Denk dat inderdaad meerdere hier weten waar wij het nu over hebben.
pi_150015451
quote:
19s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat die in de OP? Zoniet, dan de vraag of dat "persoonsgegevens zijn"?

35 euro? Dat is per dag? per week?

Natuurlijk betaal je aan de school, maar die is afhankelijk van het programma van dat kdv.

De vraag is; hebben of zouden Kris en Lisanne het geld voor die week (5x35 euro?) die ze gemist hebben terugkrijgen?

Als dat niet het beleid is, dán kan je spreken van oplichting. Niet als ze gewoon een weekje later beginnen maar voor die eerste week dus niet hoefden te betalen.
Kijk lekker even zelf op de site, dat gaat sneller
pi_150015490
Zullen we eens een topic zonder persoonlijke aanvallen proberen?
De sfeer is ver te zoeken hier.
En ik heb ook niet de indruk dat het bijdraagt aan de zaak.
Make my day!
pi_150015496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je bent echt dom _O- _O-
pi_150015573
Bladwijzer, jij voert hier geen discussie's. Je zit een paar niveautjes lager. Je zit te prikken en te stoken.

IL heeft fouten gemaakt, hele bijzondere fouten. Door gisteren en vanavond voel ik me geroepen dit aan te tonen. Dat zal ik dan ook gaan doen. Ik hoop dat je daar dan ook je goed onderbouwde mening over durft te geven.
pi_150015619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Bladwijzer, jij voert hier geen discussie's. Je zit een paar niveautjes lager. Je zit te prikken en te stoken.

IL heeft fouten gemaakt, hele bijzondere fouten. Door gisteren en vanavond voel ik me geroepen dit aan te tonen. Dat zal ik dan ook gaan doen. Ik hoop dat je daar dan ook je goed onderbouwde mening over durft te geven.
Je zou sterker staan als je eerst onderzoek zou doen naar die "bijzondere fouten" van IL en dan erover discussieren.

Nu blijft het bij loze beschuldigingen en aannames zonder concrete onderbouwingen.

pi_150015676
quote:

Lager dan jou kan niet.
pi_150015725
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je zou sterker staan als je eerst onderzoek zou doen naar die "bijzondere fouten" van IL en dan erover discussieren.

Nu blijft het bij loze beschuldigingen en aannames zonder concrete onderbouwingen.
Ik kom zoals gezegd met een schema. Heb hier meerdere keren naar verwezen. Bronnen vermeld, vanaf de kerst. Selectief lezen (niet lezen) zorgt dat je dan maar niet moet reageren...

Hoe kon jij trouwens niet weten wie Frank van der Goot was??
pi_150015745
quote:

[..]

Kijk lekker even zelf op de site, dat gaat sneller
Fokking goedkoop daar. O+

Accommodations
Home stays (Boquete & Turrialba)
Incl. Breakfast & laundry $ 18
Incl. Breakfast, dinner & laundry $ 22
Incl. Breakfast, lunch, dinner & laundry $ 25

Enneh:

Volunteer for FREE in Boquete, Panama

SPOILER
Hoe kom jij bij "35 euro" (per dag?)?

pi_150015789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:

Hoe kon jij trouwens niet weten wie Frank van der G. was??
Een mens kan niet alles weten, wat is je probleem toch?

Als ik iets niet (zeker) weet zeg of vraag ik het. Lijkt me heel normaal.

pi_150015906
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:03 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Je bent echt dom _O- _O-
Goeie post!
Mag die in de OP?
pi_150015950
De taalschool kan best fouten gemaakt hebben maar daarmee hebben ze geen schuld aan de dood van K en L.
Een weekje vrije tijd invullen is geen doodvonnis.

K en L waren geen hulpeloze, onnozele gansen. Ze konden best een weekje zelf invullen.
Ik vind dat je K en L te kort doet door te stellen dat de school verantwoordelijk is voor hun dood.

Helaas zijn er waarschijnlijk meerdere dingen ernstig mis gegaan.
pi_150015959
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Mag die in de OP?
Nee:

quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:03 schreef agter het volgende:
Zullen we eens een topic zonder persoonlijke aanvallen proberen?
De sfeer is ver te zoeken hier.
En ik heb ook niet de indruk dat het bijdraagt aan de zaak.

pi_150016084
Maar goed, Kris en Lisanne zijn niet op kosten gejaagd door het niet doorgaan, want het vrijwilligerswerk was gratis.

Alweer een argument minder om die "vreselijke taalschool met die geweldige eigenaresse" te beschuldigen.

pi_150016184
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:15 schreef bladwijzer het volgende:
De taalschool kan best fouten gemaakt hebben maar daarmee hebben ze geen schuld aan de dood van K en L.
Een weekje vrije tijd invullen is geen doodvonnis.

K en L waren geen hulpeloze, onnozele gansen. Ze konden best een weekje zelf invullen.
Ik vind dat je K en L te kort doet door te stellen dat de school verantwoordelijk is voor hun dood.

Helaas zijn er waarschijnlijk meerdere dingen ernstig mis gegaan.
Stel je voor; je gaat naar de bios maar de film doet het niet en je wordt aangeraden na een uur terug te komen. Je maakt een ommetje met je partner en wordt aangereden.

De redenatie van sommigen hier is dan om de bioscoop aan te klagen voor de aanrijding. Met als "argument": Als de film gewoon was doorgegaan, was ik niet aangereden. :')

Veel succes bij je rechtszaak, ik zou een goeie advocaat nemen, Brammie M. ofzo.

pi_150016340
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel je voor; je gaat naar de bios maar de film doet het niet en je wordt aangeraden na een uur terug te komen. Je maakt een ommetje met je partner en wordt aangereden.

De redenatie van sommigen hier is dan om de bioscoop aan te klagen voor de aanrijding. Met als "argument": Als de film gewoon was doorgegaan, was ik niet aangereden. :')

Veel succes bij je rechtszaak, ik zou een goeie advocaat nemen, Brammie M. ofzo.
Bram mag geen zaken meer doen
pi_150016384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bram mag geen zaken meer doen
Dat is irrelevant voor het voorbeeld. Jij acht de bios/taalschool aansprakelijk (je had het zelfs over "schuld") voor de keuzes die 2 volwassen mensen maakten en die verkeerd afliepen.

pi_150016394
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel je voor: je gaat naar de bios, betaald en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.
tja.. dat bedoel ik.
pi_150016458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Stel je voor: je gaat naar de bios, betaald en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.
tja.. dat bedoel ik.
Je betaalt niet eens, want dat vrijwilligerswerk was gratis.

Nog minder reden voor die taalschool om verantwoordelijkheid te dragen dus. Als er betaald moest worden, dan had er ook geretourneerd moeten worden.

Gratis dingen zijn nou eenmaal wat minder zeker dan zaken waar je voor moet betalen.

En nu off, leuke avond met een FOK!ker die Kris en Lisanne kende (!).

pi_150016475
In het album van de FB van de uploader van de Sinaproc+PM video (sorry, geen link) zag ik ook een foto van de hut waar vanaf 4:25 restenvinder AP wordt geïnterviewd in de Telemetro/La Ruta repo. Dit is de hut waar de eerste nacht doorgebracht wordt op de Sendero Culebre. Deze hut moet zich na(bij) de eerste kabelbruggen bevinden en ligt hoog op een berg gezien het uitzicht. Het is een casa indigena waar gekookt en geslapen kan worden. L. is er ook weer bij.

Drie dingen voor nu.
1. Het is dus niet meer dan 1 dag lopen tot na de kabelbruggen.
2. Je blijft niet schoon op dat stuk.
3. Het is er druk buiten met koeien en cowboys (Telemetro).
pi_150016486
:W
bladwijzer, ik heb je weken geleden een vraag gesteld over die koffieplukkers op 1 april. Die volgens jou dronken langs de trails hun roes uit laten te slapen.

Ga je daar nog op reageren?
pi_150016517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef 11en30 het volgende:
In het album van de FB van de uploader van de Sinaproc+PM video (sorry, geen link) zag ik ook een foto van de hut waar vanaf 4:25 restenvinder AP wordt geïnterviewd in de Telemetro/La Ruta repo. Dit is de hut waar de eerste nacht doorgebracht wordt op de Sendero Culebre. Deze hut moet zich na(bij) de eerste kabelbruggen bevinden en ligt hoog op een berg gezien het uitzicht. Het is een casa indigena waar gekookt en geslapen kan worden. L. is er ook weer bij.

Drie dingen voor nu.
goeie punten!
pi_150016573
Ik ga ff kijken welke hut dat is
  woensdag 25 februari 2015 @ 00:43:45 #59
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150016759
quote:
Drie dingen voor nu.
Dit is allemaal waar, maar je krijgt erg tegenstrijdige berichten over de duur.

In die puike Telemetro video met de onverwoestbare Master of the Mountain gids, hebben ze een straf tempo, maar zijn ze toch drie dagen in de weer. Okee, daar zitten ondervragingen bij en omwegen, maar verder dan de derde kabelbrug ofzo zijn ze daar niet geweest.

Terwijl die oudere man, met 12 uur lopen per dag, binnen drie dagen van Boquete naar Bocas del Toro is gelopen, wat in een blog is onderbouwd met een verslag.
  woensdag 25 februari 2015 @ 00:45:01 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150016797
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog minder reden voor die taalschool om verantwoordelijkheid te dragen dus. Als er betaald moest worden, dan had er ook geretourneerd moeten worden.

Gratis dingen zijn nou eenmaal wat minder zeker dan zaken waar je voor moet betalen.
Vrijwilligerswerk kan gratis geweest zijn, maar hoe zit het met de boekingen bij Feliciano via de taalschool? Ik heb nergens gelezen dat dat gratis werd aangeboden als alternatief. Zo kan de taalschool weer wat verdienen aan vrijwilligerswerk dat niet doorgaat.
quote:
Vraag even door over K & L. En een fijne avond 8-)
pi_150016873
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ho ho, je opent net een nieuw deel... En dan ga je de hort op?
pi_150016930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:43 schreef Perico het volgende:

[..]

In die puike Telemetro video met de onverwoestbare Master of the Mountain gids, hebben ze een straf tempo, maar zijn ze toch drie dagen in de weer. Okee, daar zitten ondervragingen bij en omwegen, maar verder dan de derde kabelbrug ofzo zijn ze daar niet geweest.

Terwijl die oudere man, met 12 uur lopen per dag, binnen drie dagen van Boquete naar Bocas del Toro is gelopen, wat in een blog is onderbouwd met een verslag.
Er is een niet al te sportieve (zie de andere foto's met haar) vrouw bij op gewone schoenen en de tekst zegt eerste overnachting. Poster lijkt mij betrouwbaar. Moet makkelijk te doen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 25-02-2015 01:12:39 ]
pi_150016977
quote:

Nou breekt mij klomp Bladwijzer zit te prikken en te stoken 8)7 jij doet niet anders
pi_150017062

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:33:09 ]
pi_150017086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:53 schreef vronie het volgende:

[..]

Nou breekt mij klomp Bladwijzer zit te prikken en te stoken 8)7 jij doet niet anders
Oh Sorry:
lang leve Bladwijzer w/
pi_150017127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:53 schreef vronie het volgende:

[..]

Lees jij trouwens het hele topic door of alleen tussen 00:30 en 01:00 uur?
pi_150017169
quote:
Mooi, geef jij ook nog antwoord op de vraag die ik je stelde naar aanleiding van je opmerking over de koffieplukkers?
Want zoek al weken naar de koffieplukkers die hun seizoensafsluiting hadden in de kroegen in het dorp op 1 april 2014, en dronken op de trails lagen, maar ik kon niets maar dan ook helemaal niets vinden en ben heel benieuwd naar je bron.
pi_150017201
quote:
Hele mooie foto's. Moet je aan Hans en Terry vragen, die weten alles over oude indianen paden rond Boquete. Wonen al 15 jaar in Boquete en kennen alle trails
pi_150017206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mooi, geef jij ook nog antwoord op de vraag die ik je stelde naar aanleiding van je opmerking over de koffieplukkers?
Want zoek al weken naar de koffieplukkers die hun seizoensafsluiting hadden in de kroegen in het dorp op 1 april 2014, en dronken op de trails lagen, maar ik kon niets maar dan ook helemaal niets vinden en ben heel benieuwd naar je bron.
Ik ben jouw onbeschofte manier van met andere users omgaan zat. Ga maar lekker tegen jezelf aanzeuren want ik lees je niet meer.
pi_150017254
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees jij trouwens het hele topic door of alleen tussen 00:30 en 01:00 uur?
Nee hoor vanaf het vorige deel al, maar het gaat hier zo snel met alle beschuldigen over en weer.
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:12:45 #72
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150017259
quote:
Voor de Mirador steek je al vijf van dit soort beekjes over. Kan 1 van die 5 zijn.

Misschien een idee om een trainingsdag in Zuid-Limburg te houden voor de expeditie ;) ... het Bunderbos bijvoorbeeld is een hellingbos met 160 bronnen en drie van dit soort quebradas en twee watervallen.

Het Savelsbos bij Maastricht lijkt ook op de Pianista, met zogenaamde "grubben" die lijken op de geulen van foto 493 en waar je ook minder dan 2 km. per uur gaat.
pi_150017268
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:08 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik ben jouw onbeschofte manier van met andere users omgaan zat. Ga maar lekker tegen jezelf aanzeuren want ik lees je niet meer.
Jij knalt hier ff wat neer en ik vraag je om uitleg. Geef je hier nog een antwoord op of ga je weer off topic?
pi_150017279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:12 schreef vronie het volgende:

[..]

Nee hoor vanaf het vorige deel al, maar het gaat hier zo snel met alle beschuldigen over en weer.
Oordeel dan niet
pi_150017347
quote:
Mss dat je het richting spookhuis moet zoeken gezien de andere foto's. Rio Caldera daar.
pi_150017394
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mss dat je het richting spookhuis moet zoeken gezien de andere foto's. Rio Caldera daar.
Bij een aantal foto's staat wel dat het om de oude indianen trail naar bocas del toro gaat.
Maar daar zijn er meer van, niet alleen el pianista
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:24:46 #77
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150017406
quote:
3s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:12 schreef Perico het volgende:

[..]

Voor de Mirador steek je al vijf van dit soort beekjes over. Kan 1 van die 5 zijn.

Misschien een idee om een trainingsdag in Zuid-Limburg te houden voor de expeditie ;) ... het Bunderbos bijvoorbeeld is een hellingbos met 160 bronnen en drie van dit soort quebradas en twee watervallen.

Het Savelsbos bij Maastricht lijkt ook op de Pianista, met zogenaamde "grubben" die lijken op de geulen van foto 493 en waar je ook minder dan 2 km. per uur gaat.
Off topic en puur uit nieuwsgierigheid: wat was dat kasteel waar je het laatst over had, dat je makkelijk over het hoofd kon zien omdat het achter een bos(je) verscholen lag?

Het aantal kastelen in Limburg is - zeker als je 'kasteel' ruim opvat - overweldigend!
http://www.limburgsekastelen.nl/kastelen
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150017448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:43 schreef Perico het volgende:

[..]

Perico wat zegt de man na 5 minuten?

Het lijkt alsof er dan 2 paden zijn maar ik zie geen wegbewijzering.
En zeggen ze ook hoe ver het nog is naar de top omdat ook zij al 2 uur onderweg zijn?
pi_150017455
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Bij een aantal foto's staat wel dat het om de oude indianen trail naar bocas del toro gaat.
Maar daar zijn er meer van, niet alleen el pianista
Ja da's ook weer zo. Maar mss kun je ook wel van dat stuk ergens de CD over, via Cerro Horqueta of zo. Ik geloof iig nooit dat de Pianista de enige overgang is.

Valt wel op dat ze de stroom van de quebrada volgt. Omhoog zo te zien.
pi_150017483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja da's ook weer zo. Maar mss kun je ook wel van dat stuk ergens de CD over, via Cerro Horqueta of zo. Ik geloof iig nooit dat de Pianista de enige overgang is.
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel vreemd.
pi_150017513
Halverwege kun je linksaf naar de Cerro Horqueta en zo naar de waterfalls. Zie Here.com Mooi rondje en dan terug via Bajo.

Pleasant hike!
pi_150017542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Halverwege kun je linksaf naar de Cerro Horqueta en zo naar de waterfalls. Zie Here.com Mooi rondje en dan terug via Bajo.

Pleasant hike!
Huh? Zeggen ze dat?
Dat pad wat je links naar boven ziet lopen gaat naar Cerro Horequeta en niet naar de top van de Pianista?
Ik wist niet dat er een afslag was op de Pianista. Kan me dat ook niet voorstellen

Perico?
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:37:59 #83
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150017546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:
Perico wat zegt de man na 5 minuten?

Het lijkt alsof er dan 2 paden zijn maar ik zie geen wegbewijzering.
En zeggen ze ook hoe ver het nog is naar de top omdat ook zij al 2 uur onderweg zijn?
Dat is het punt van de y-splitsing op de Pianista, waar je rechtdoor (links) kunt naar Horqueta. Alhoewel dit blog beweert, dat je na uren nog nergens uitkomt als je dat doet.

Als je goed kijkt, zie je toch op een rots een oranje pijl naar rechts. Hierdoor hebben Kris en Lisanne toch de weg geweten.

Verder wordt er niets opzienbarends gezegd. Ik weet niet hoe lang het vanaf hier is naar de top. Ik schat een goed uur.
pi_150017552
* 11en30 Hallo hallo attentie allemaal, ik zoek een sponsor voor een Fok!abonnement. Klik op m'n onlinestatus (het poppetje direct voor mijn username bij een bericht) en doe mij er eentje kado. Ik zal in ruil daarvoor 6 positieve berichten over u posten in topics naar keuze. Alvast bedankt!
pi_150017570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:37 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is het punt van de y-splitsing op de Pianista, waar je rechtdoor (links) kunt naar Horqueta. Alhoewel dit blog beweert, dat je na uren nog nergens uitkomt als je dat doet.

Als je goed kijkt, zie je toch op een rots een oranje pijl naar rechts. Hierdoor hebben Kris en Lisanne toch de weg geweten.

Verder wordt er niets opzienbarends gezegd. Ik weet niet hoe lang het vanaf hier is naar de top. Ik schat een goed uur.
Wat een oen ben ik. Ik zou het linkerpad nemen omdat die omhoog gaat.
Je moet dus de rechter nemen en idd het pijltje.
Die moet je dan ook niet missen omdat er iets overheen gegroeid is.
Waren dit soort pijltjes er ook al op 1 april of zijn deze er later op gezet?
(de verf ziet er erg helder uit)
pi_150017660
Nou zie ik in dat album dat de volgende dag P voorbij komt bij die hut. Het is gvd drukker op die berg in de zogenaamde jungle dan bij mij in de straat! (moet ik me nu zorgen maken?)
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:56:49 #87
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150017665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef Gorraay het volgende:
Off topic en puur uit nieuwsgierigheid: wat was dat kasteel waar je het laatst over had, dat je makkelijk over het hoofd kon zien omdat het achter een bos(je) verscholen lag?

Het aantal kastelen in Limburg is - zeker als je 'kasteel' ruim opvat - overweldigend!
http://www.limburgsekastelen.nl/kastelen
[off-topic] Wat leuk. Ik had het over de ruine van Kasteel Eyckholt in Heerlen, dat in 1700 door een brand is verwoest. Maar ze hebben hem recent opgeknapt. De slottoren staat er nog en is best hoog.

Als je het pad vanaf de molenvijver bewandelt, passeer je de ruine op hoogstens tien meter afstand maar zie je toch niks. Er is ook geen bordje dat ernaar verwijst en het pad door het struikgewas nodigt niet uit. Wel een hele mooie fotolocatie, waaraan iedereen gewoon voorbijloopt.

Vlak ernaast ligt het mooie Kasteel Ter Worm, dat wel bewaard is gebleven en een restaurant en hotel herbergt. Inderdaad zijn er hier een heleboel kastelen op een klein oppervlak in de provincie en even over de Belgische en Duitse grenzen.. Dus voor een kastelenliefhebber zeer de moeite waard, ik tel er zo'n 75 in het zuiden.

Kasteel Hoensbroek is één van de grootste van Nederland en ingericht als museum. Kasteel Schaloen in Valkenburg is dan weer een Sisi slot dat de meest pittoreske uitvalsbasis is voor hikes door het Gerendal.[/offtopic]

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 25-02-2015 02:04:20 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:03:00 #88
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150017708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
Deze pagina is van 18 april en daar zie je toch al die teksten bij het begin op de rotsen, in dezelfde kleur verf. Ik vermoed dat die pijlen er dus op 1 april ook al stonden.

Maar ja, ze zijn wel makkelijk te missen ja.
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:04:20 #89
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150017721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:56 schreef Perico het volgende:

[..]

[off-topic] Wat leuk. Ik had het over de ruine van Kasteel Eyckholt in Heerlen, dat in 1700 door een brand is verwoest. Maar ze hebben hem recent opgeknapt. De slottoren staat er nog en is best hoog.

Als je het pad vanaf de molenvijver bewandelt, passeer je de ruine op hoogstens tien meter afstand maar zie je toch niks. Er is ook geen bordje dat ernaar verwijst en het pad door het struikgewas nodigt niet uit. Wel een hele mooie fotolocatie, waaraan iedereen gewoon voorbijloopt.

Vlak ernaast ligt het mooie Kasteel Ter Worm, dat wel bewaard is gebleven en een restaurant en hotel herbergt. Inderdaad zijn er hier een heleboel kastelen op een klein oppervlak in de provincie en even over de Belgische en Duitse grenzen.. Dus voor een kastelenliefhebber zeer de moeite waard, ik tel er zo'n 75.

Kasteel Hoensbroek is één van de grootste van Nederland en ingericht als museum. Kasteel Schaloen in Valkenburg is dan weer een Sisi slot dat de meest pittoreske uitvalsbasis is voor hikes door het Gerendal.[/offtopic]
Dank je wel! Na het lezen van je vorige postje schoot het me opeens weer te binnen. Ik heb nog gezocht waar dat verborgen kasteel kon zijn, maar bij zoveel keus kwam ik er niet uit.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150017850
Voors met derden

- De duidelijk in haast verlaten hostel (geen bericht naar huis/halflege telefoons/staat van de kamer)
- Het missen van een getuige die hen bracht naar de Pianista
- Het ontbreken van een getuige die hen zag aan het begin van de Pianista
- Binnen 2 uur op de top komen waar ieder ander er ruim 2 uur over doet
- Niet verkeerd lopen

Tegens met derden:

- Ontbreken van een foto van hen samen
antwoord: Als Kris en Lisanne WEL alleen waren en ze vonden het belangrijk om op de top een foto te maken van hen samen dan hadden ze wel een selfie gemaakt zoals ze in Bocas ook al deden.

- Geen jasje bij zich
antwoord:
1- Ze hoefden ook geen vestje/jasje of truitje mee op deze "pleasent hike" met betrouwbare persoon (nen) want ze zouden om 17 uur alweer terug gebracht worden naar hun hostel
2- Als de ouders na het leegmaken van hun kamer al niet wisten welke kleren bij hun dochter hoorde dan zullen ze ook echt niet weten of er bepaalde kledingstukken missen

Door de tegens kan met uitstekende argumenten een dikke vette streep.

Door de voors niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door jackie12 op 25-02-2015 02:26:28 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:19:59 #91
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150017858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:04 schreef Gorraay het volgende:
Dank je wel! Na het lezen van je vorige postje schoot het me opeens weer te binnen. Ik heb nog gezocht waar dat verborgen kasteel kon zijn, maar bij zoveel keus kwam ik er niet uit.
Het is geen Kasteel Geulzicht dat mooi op een helling ligt:

Als je het goede pad inslaat ziet Eyckholt uit 1300 er als volgt uit, waarbij ook de schootsgaten en grachtmuren weer zijn opgebouwd:

In de verte zie je dan de Eikendermolen uit 1476:

Maar daar zie je dus, waar je ook loopt op de weg, helemaal geen glimp van . Dat zal hetzelfde zijn voor enkele schuilhutten van ANAM in het Pianista gebied.
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:31:25 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150017943
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?
- weet je hoeveel dat gekost heeft? Dat werk dan, niet het verblijf, dat moeten ze toch hebben.

Als vrijwilligerswerk een weekje niet doorgaat, is er toch niets verloren? Je hebt lekker de tijd een beetje te wandelen, bij het zwembad liggen, Spaans leren, whatever.
Nou, dat ligt er een beetje aan. Ze vonden het wel belangrijk, hebben een week of dag van tevoren nog gecheckt of het wel doorging. Ze wilden in elk geval duidelijkheid. En ik weet niet hoe lang ze daar wilden werken, maar een week op drie weken is wel erg jammer dan, als je dat misloopt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:35:47 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150017984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:10 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
Tussen hotpants en een vuilniszak zit nog een wereld aan mogelijkheden. Een kniebroek. Een legging. Een lange spijkerbroek. Een lange trainingsbroek. Nou ja, kun je zelf ook wel bedenken natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marrije op 25-02-2015 02:46:07 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:47:11 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150018047
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:43 schreef 11en30 het volgende:

Whaha dat staat er echt! Had ik nog niet gezien.
  woensdag 25 februari 2015 @ 02:57:33 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150018090
quote:

[..]

Mij ontgaat het volledig.... Maar ben hier wel vaker de draad kwijt.
pi_150018182
quote:

[..]

Zit bij die sukkels "meerdere" toevallig een slecht geholpen Katerke01? Een Genaaikat? En zijn die minkukels "meerdere" toevallig allemaal groupies van de enige zelfverklaarde heus echt waar zelfverklaarde kwauwgomdief op BNW?

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 25-02-2015 03:34:04 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 03:26:17 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150018188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:55 schreef 11en30 het volgende:
Nou zie ik in dat album dat de volgende dag P voorbij komt bij die hut. Het is gvd drukker op die berg in de zogenaamde jungle dan bij mij in de straat! (moet ik me nu zorgen maken?)
dat ligt er een beetje aan, ik weet niet hoeveel kans jij hebt om te verdwalen in je straat?
pi_150018640
quote:

[..]

Jij zou in plaats daarvan zeggen dat de wandelingen beroerd zijn aangegeven, de natuur levensgevaarlijk is, en dat je daardoor net zo dood gevonden wordt als wanneer iemand je omlegt, maar dat het alleen helaas wat langer duurt? En dat het niet uitmaakt of je groot en sterk bent, want je gaat toch? Goeie PR.
pi_150018761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ze hebben het zijpad gevonden want ze zijn op de Mirador aangkomen.
Of een derde heeft ze begeleidt en ze de weg gewezen.

Cerra Horquetta ligt 4,5 km naar het westen. Op de Sinaproc kaart loopt een track aan de noordkant van de CD, misschien komt die op dat pad uit en ga je dus RICHTING horquetta, want dat schijnt op die video gezegd te worden.
Nergens heb ik iets kunnen vinden dat er verder op wijst dat de Pianista het begin van de "Horquettatrail" is
Wie dit leest is gek
pi_150019532
quote:
99s.gif Op woensdag 25 februari 2015 07:23 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ze hebben het zijpad gevonden want ze zijn op de Mirador aangkomen.
Of een derde heeft ze begeleidt en ze de weg gewezen.

Cerra Horquetta ligt 4,5 km naar het westen. Op de Sinaproc kaart loopt een track aan de noordkant van de CD, misschien komt die op dat pad uit en ga je dus RICHTING horquetta, want dat schijnt op die video gezegd te worden.
Nergens heb ik iets kunnen vinden dat er verder op wijst dat de Pianista het begin van de "Horquettatrail" is
Persoonlijk vind ik het knap dat de twee onervaren hikers K en L de weg vanaf het begin van de Pianista naar de Mirador zo prima zonder fouten hebben afgelegd. En snel! Maar het gaat er bij mij niet in. Zij moeten hierbij echt bijgestaan zijn door begeleiders.
pi_150019714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:48 schreef gynaika het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het knap dat de twee onervaren hikers K en L de weg vanaf het begin van de Pianista naar de Mirador zo prima zonder fouten hebben afgelegd. En snel! Maar het gaat er bij mij niet in. Zij moeten hierbij echt bijgestaan zijn door begeleiders.
Er zijn toch wel veel mensen die de Pianista tot de mirador zonder gids doen, daar zijn veel blogs over te vinden. Deze b.v.
http://ckunert2.weebly.com/blog/me-and-you-and-a-dog-named-blue
pi_150020534
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Er zijn toch wel veel mensen die de Pianista tot de mirador zonder gids doen, daar zijn veel blogs over te vinden. Deze b.v.
Goed blog:
1 waarom hebben K&L geen foto's van/met Blue, dat is toch leuk, zo'n hond mee.
2 Staat een hutje op hun foto's, welke zou dat zijn?
pi_150020824
quote:
4s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:38 schreef 11en30 het volgende:
* 11en30 Hallo hallo attentie allemaal, ik zoek een sponsor voor een Fok!abonnement. Klik op m'n onlinestatus (het poppetje direct voor mijn username bij een bericht) en doe mij er eentje kado. Ik zal in ruil daarvoor 6 positieve berichten over u posten in topics naar keuze. Alvast bedankt!
hahaha, dat kan dus ook echt!
pi_150021024

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:30:28 ]
pi_150021717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:37 schreef Perico het volgende:

[..]

als je 3 steentjes op die pijl legt, slaat iedereen dus links af :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150021906
quote:
Dat heb ik ook zo vaak gezegd
pi_150022016
El mata, bezig met de lijst, kom ik deze opmerking tegen:

"Morgen ga ik weer naar de talenschool om mij voor te bereiden op de 2 weken vrijwilligerswerk. Eigenlijk best stom dat je er geld voor moet betalen, want ik kan hier zo vrijwilligerswerk doen, zonder dat het me iets kost... Maar kijk uit naar de onvergetelijke ervaring."
pi_150022191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:03 schreef Perico het volgende:

[..]

Deze pagina is van 18 april en daar zie je toch al die teksten bij het begin op de rotsen, in dezelfde kleur verf. Ik vermoed dat die pijlen er dus op 1 april ook al stonden.

Maar ja, ze zijn wel makkelijk te missen ja.
Die stonden er ook, want ze werden ook beschreven in Boquete Guide van vóór april 2014. Dat artikel kan ik alleen niet meer terugvinden. Daarin beschreven ze ook dat je het bruggetje linksaf moet nemen.
pi_150022297

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:31:10 ]
pi_150022872
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Waren dit ook beginnelingen? Met weinig voorbereiding? Is Blue met K en L meegelopen?
pi_150023710
Ik wil even teruggaan naar de Topic titel en naar een opmerking van Domnivoor over slangen.

Domnivoor opperde dat die schatjes hun nest bewaken en voor niemand aan de kant, gaan. Dit kon een reden zijn voor het niet terug kunnen naar Boquete via het pad.

Zo'n beest bouwt toch geen nest op een pad waar regelmatig een horde koeien overheen walst? Die trekt zich toch een beetje terug, en bouwt dan een nest 2/3/meter verderop.
Dat ze zo'n ding tegengekomen zijn, kan maar niet met een nest op het pad. Wachten, stenen gooien, zoiets. Slang is dus ook onderweg.

Reden te meer om niet verder de jungle in te lopen, daar zitten er ws nog meer.
pi_150023889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 06:47 schreef JustinCase het volgende:

Jij zou in plaats daarvan zeggen dat de wandelingen beroerd zijn aangegeven, [..]
Wat dat betreft.. Ik verbaas me over de overdaad aan maatregelen nav dit incident waarvan niemand kan zeggen of er überhaupt sprake van een verdwaling is geweest. Ten eerste het immens grote aannemersbord met 2 kolommen waarschuwingen aan het begin van het Pianistapadje. Wtf? Dan dat onbegrijpelijke bord (over profielzolen? schoenen uit!?) midden op die mooie mirador. En wat vinden we van deze oerlelijke verkeersborden die ze om de zoveel meter aan het planten zijn? Nergens voor nodig, landschapontsierend en toeristen verjagend lijkt mij. Ik sla zulke stadsparkwandelingen over, krijg er een claustrofobisch en onveilig gevoel van.

1:18

Mag wat kosten die cover-up. :7
pi_150024191
Hier en daar steekt het de kop op, dat er niet snel op de Pianista zou zijn gezocht. Het tegendeel is echter waar. Tijdens die eerste zoektochten van april was de samenwerking en verwevenheid tussen lokale gidsen en Sinaproc erg groot. Ik heb wat gegevens verzameld en ook wat commentaar door Ingrid L. Interessant is, wat Ingrid niet heeft verteld (daarover later meer):

http://www.boqueteguide.com/?p=10976
Yesterday morning (= 4 April) I spoke to Eileen at Spanish on the River……

Yesterday, 4 April SINAPROC had twenty people searching trails for the missing women, many volunteers searched also with little coordination or information.

The DIJ, a part of the police, is also conducting a search of a different type.

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.

5 April 2:00PM
SINAPROC needs more boots on the ground in the area of Il Pianista Trail now. There are several teams there now and they believe there is credible evidence the women are lost in that area.

5 April 5:00PM
The search at Il Pianista was not successful. SENAPROC and volunteers are meeting as I write at the CEFATI to discuss options for 6 April. Once decisions are made I will post them here and on BoqueteNing.com

Commentaar Ingrid:
They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend.
…..
Staff member from our school, together with the guide, Feliciano, found out at 8:00 am wednesday, that the girls were not at their hostfamilies house. They did not sleep there. At 8:00 am a tour with Feliciano would start at our school and they were not there at the indicated time they headed to the house to check it out.

http://www.boqueteguide.com/?p=10985
5 April
SINAPROC will make their own announcement but I can share this information. There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.

A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM at the office of Boquete Outdoor Adventures in Plaza Los Establos.

http://www.boqueteguide.com/?p=10990
6 April
Ingrid Lommers, Manager of Spanish at Locations, school of Spanish where they took classes Lisanne Froon and Kris Kremers, 22 and 21 years is making a tour of different Chiriqui radio stations to publicize this information.

http://www.boqueteguide.com/?p=10993
7 April
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.

Commentaar ene Eloise:
We just hiked to il pianista today and were an hour from the mountain top in the forest/jungle. There were people searching the trail, loads actually, we came across a lot of groups, military people as well.

To us, the trail was clearly marked (just missed that spot), and even in the middle of nowhere, there were still houses in the mountain.

Commentaar Lee:
KSR dogs have been offered from both the US and the Netherlands, but only the police or government can request them and to my knowledge they have not. See Boquetening.com for more on that.
pi_150024361
Duidelijk, Rapa. Dat overzicht moet de OP in. ^O^

Weten we nog steeds niet wat de rode lijnen op de Sinaproc kaart betekenen.
pi_150024376
Die blue, was toch gezien dat die meeliep en alleen terugkwam?

Ruiken honden gevaarlijke slangen? Zou Blue dat kunnen, op een voor hem bekend terrein slangen kunnen ruiken en omkeren.

Ik ben dat nu aan het bekijken en stuit op een merkwaardig artikel:
http://www.quest.nl/artik(...)rlijke-dingen-ruiken, punt 4

Slang ruikt menstuatiebloed - Na een dodelijk ongeluk met een beer en twee menstruerende bergwandelaarsters, besloten onderzoekers om bebloede tampons voor de neus van beren te laten bengelen. Dat kon de beren niets schelen. Bruine boomslangen daarentegen, blijken wél geïnteresseerd in zulke tampons. Slangen steken hun tong uit, laten daar geuren op kleven en steken de punten van hun tong in een speciale reukholte in hun gehemelte: het orgaan van Jacobson. Of de slangen menstruatiebloed verkiezen boven ander bloed, vertelt het onderzoek helaas niet.
pi_150024427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:41 schreef RapaNui het volgende:
Hier en daar steekt het de kop op, dat er niet snel op de Pianista zou zijn gezocht. Het tegendeel is echter waar. Tijdens die eerste zoektochten van april was de samenwerking en verwevenheid tussen lokale gidsen en Sinaproc erg groot. Ik heb wat gegevens verzameld en ook wat commentaar door Ingrid L. Interessant is, wat Ingrid niet heeft verteld (daarover later meer):

Yesterday morning (= 4 April) I spoke to Eileen at Spanish on the River……

Yesterday, 4 April SINAPROC had twenty people searching trails for the missing women, many volunteers searched also with little coordination or information.

The DIJ, a part of the police, is also conducting a search of a different type.

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.

5 April 2:00PM
SINAPROC needs more boots on the ground in the area of Il Pianista Trail now. There are several teams there now and they believe there is credible evidence the women are lost in that area.

5 April 5:00PM
The search at Il Pianista was not successful. SENAPROC and volunteers are meeting as I write at the CEFATI to discuss options for 6 April. Once decisions are made I will post them here and on BoqueteNing.com

Commentaar Ingrid:
They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend.
…..
Staff member from our school, together with the guide, Feliciano, found out at 8:00 am wednesday, that the girls were not at their hostfamilies house. They did not sleep there. At 8:00 am a tour with Feliciano would start at our school and they were not there at the indicated time they headed to the house to check it out.

5 April
SINAPROC will make their own announcement but I can share this information. There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.

A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM at the office of Boquete Outdoor Adventures in Plaza Los Establos.

http://www.boqueteguide.com/?p=10990
6 April
Ingrid Lommers, Manager of Spanish at Locations, school of Spanish where they took classes Lisanne Froon and Kris Kremers, 22 and 21 years is making a tour of different Chiriqui radio stations to publicize this information.

http://www.boqueteguide.com/?p=10993
7 April
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.

Commentaar ene Eloise:
We just hiked to il pianista today and were an hour from the mountain top in the forest/jungle. There were people searching the trail, loads actually, we came across a lot of groups, military people as well.

To us, the trail was clearly marked (just missed that spot), and even in the middle of nowhere, there were still houses in the mountain.

Commentaar Lee:
KSR dogs have been offered from both the US and the Netherlands, but only the police or government can request them and to my knowledge they have not. See Boquetening.com for more on that.
^O^
pi_150024540
O ja er is wel in de 1e week op de Pianista gezocht, daar was geen twijffel over.
Maar niet achter de mirador en daar waren k en l.
pi_150024664
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:54 schreef bladwijzer het volgende:
O ja er is wel in de 1e week op de Pianista gezocht, daar was geen twijffel over.
De mirador was toch geen eindpunt op de trail? Het pad liep toch door richting de paddocks. Je postte hier vanmorgen een link naar een blog over wandelaars, die liepen ook over de paddocks. Zie de foto's met alle koeien.

pi_150024729
Is het duidelijk waar Sendero el Pianista eindigt en de Sendero el Culebra begint?
Want die twee lopen in elkaar over, correct?
Make my day!
pi_150024775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De mirador was toch geen eindpunt op de trail? Het pad liep toch door richting de paddocks. Je postte hier vanmorgen een link naar een blog over wandelaars, die liepen ook over de paddocks. Zie de foto's met alle koeien.

Er zijn ook paddocks voor de mirador op het Pianista pad
pi_150024804
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:54 schreef bladwijzer het volgende:
Ook achter de Mirador. Heb ik er niet bijgeplakt, anders zou het nóg langer worden. Je kunt die info gewoon in dezelfde links vinden die ik heb gepost. Ik zou dus zeggen: neem de moeite om naar die links te gaan en te lezen, dan kom je er vanzelf achter dat er wel achter de Mirador is gezocht.
pi_150024969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bevestiging van mijn theorie, bedankt! ^O^

De weides op die foto's liggen wsl helemaal aan het begin van de Piansta, na waar je het bruggetje over gaat (had hij ook een foto van). Ik stelde dat de paddocks achter de CD heel sterk op die weides lijken. Je zou kunnen denken de paddocks over te moeten steken om weer thuis te komen. Op die manier zouden ze bij matteo's paddock kunnen zijn uitgekomen. Maar ook bij de kabelbruggen.
pi_150025130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ook achter de Mirador. Heb ik er niet bijgeplakt, anders zou het nóg langer worden. Je kunt die info gewoon in dezelfde links vinden die ik heb gepost. Ik zou dus zeggen: neem de moeite om naar die links te gaan en te lezen, dan kom je er vanzelf achter dat er wel achter de Mirador is gezocht.
Die links zijn erg oud en heb ik al vaak gelezen. Maar over een zoektocht op de Pianista achter de mirador niet, die tekst mag je me aanwijzen dan.

Wel dat er richting Bocas gezocht is en ook wel achter een mirador maar daar zijn er meer van
http://www.panoramio.com/photo/106801064

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 25-02-2015 12:18:41 ]
pi_150025176
In de context van de Pianista is er maar 1 relevante mirador. Die van Baru.
pi_150025201
@ootjekatootje

It is common to find bars in large communities inside the Comarca. The men and some women drink excessively, though the cultural celebrations accompanying drinking are dying out. This also is happening in areas where the Ngäbes work outside of the Comarca, especially on weekends after paydays.

http://www.hablayapanama.(...)t-2-social-problems/
pi_150025297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:
In de context van de Pianista is er maar 1 relevante mirador. Die van Baru.
Juist, als het in de context met el pianista genoemd wordt, maar dat heb ik dus niet kunnen vinden.
Alleen dat er achter de mirador gezocht is, en dat kunnen er meer zijn.
pi_150025382
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:14 schreef bladwijzer het volgende:

especially on weekends after paydays.

31 maart 2014 = maandag = payday?
pi_150025410
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die links zijn erg oud en heb ik al vaak gelezen. Maar over een zoektocht op de Pianista achter de mirador niet, die tekst mag je me aanwijzen dan.

Wel dat er richting Bocas gezocht is en ook wel achter een mirador maar daar zijn er meer van
http://www.panoramio.com/photo/106801064
Dat de links erg oud zijn, is alleen maar zeer gunstig! Ze dateren van recent na de vermissing en zijn authentiek.

Hier zijn verwijzingen naar achter de Mirador=Bocas side

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.
pi_150025461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

31 maart 2014 = maandag = payday?
ja, ik heb ergens gelezen 1 april maar kan ook 31 maart zijn. Het was de afsluiting van het koffieplukseizoen in Boquete
pi_150025533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat de links erg oud zijn, is alleen maar zeer gunstig! Ze dateren van recent na de vermissing en zijn authentiek.

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.
Ja dat is me allemaal bekend. Er is ook een mirador op een pad bij Pata de Macho, aan de bocas kant dus. Ik ben nog aan het zoeken naar de link daar van want die heb ik niet meer.
pi_150025591
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

ja, ik heb ergens gelezen 1 april maar kan ook 31 maart zijn. Het was de afsluiting van het koffieplukseizoen in Boquete
Dubbelop reden om er nog eentje te nemen dan. Zuipfeestdag + payday = gelegenheid + geld.
pi_150025686
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja dat is me allemaal bekend. Er is ook een mirador op een pad bij Pata de Macho, aan de bocas kant dus. Ik ben nog aan het zoeken naar de link daar van want die heb ik niet meer.
Zou mooi zijn als we de PdM trail (en de Horqueta trail) ook goed op de kaart hadden.
pi_150025943
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:14 schreef bladwijzer het volgende:
@ootjekatootje

It is common to find bars in large communities inside the Comarca. The men and some women drink excessively, though the cultural celebrations accompanying drinking are dying out. This also is happening in areas where the Ngäbes work outside of the Comarca, especially on weekends after paydays.

http://www.hablayapanama.(...)t-2-social-problems/
dank je
pi_150026179
Het was vannacht weer raak met gekift op elkaar. Ik ga nu niet alles editen maar vanaf nu worden dit soort posts genote en verwijderd, dus als er plotseling posts verdwenen zijn weten jullie waarom. En met jullie bedoel ik degenen die zich aangesproken voelen.
En nogmaals : lees de topicpointers.
pi_150026182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als we de PdM trail (en de Horqueta trail) ook goed op de kaart hadden.
post de kaart maar !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150026187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben ook het meest geinteresseerd in artikelen en interviews vlak na de verdwijning omdat die nog het meest "vers" zijn.
Toch is het schokkend hoe fout ze op 5 april al zaten:

" They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail."

en

"Apparently they were supposed to meet a guide for hike at the Il Pianista trail but never arrived."

Het blijft vreemd, 13.30 gezien, afspraak met een gids

Verder is het natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat als de meiden in dat relatief kleine gebied hadden gezeten en zelfs op het pad (broekje bij de kabelbrug) dat ze dan niet gevonden waren.

De meiden zijn niet verder gegaan dan de 1e quebrada en niet lang daarna sloeg het noodlot al toe ben ik bang
pi_150026300

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:27:35 ]
pi_150026560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dubbelop reden om er nog eentje te nemen dan. Zuipfeestdag + payday = gelegenheid + geld.
Maar er staat "weekends after payday"
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben ook het meest geinteresseerd in artikelen en interviews vlak na de verdwijning omdat die nog het meest "vers" zijn.
Toch is het schokkend hoe fout ze op 5 april al zaten:

" They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail."

en

"Apparently they were supposed to meet a guide for hike at the Il Pianista trail but never arrived."

Het blijft vreemd, 13.30 gezien, afspraak met een gids
Apparently.
quote:
Verder is het natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat als de meiden in dat relatief kleine gebied hadden gezeten en zelfs op het pad (broekje bij de kabelbrug) dat ze dan niet gevonden waren.
Tja, als ze daar waren terwijl daar gezocht werd, is het vreemd.
quote:
De meiden zijn niet verder gegaan dan de 1e quebrada en niet lang daarna sloeg het noodlot al toe ben ik bang
Het noodlot maakt ook foto's en doet pogingen om te bellen.
pi_150026729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:49 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Maar er staat "weekends after payday"

Als je dat nou vervangt door "op za-, zon- en feestdagen"?
pi_150026764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:

Deze is nieuw voor mij, waar zou die opmerking vandaan komen?
Uit de plaatselijke krant, 5 april 2014 na Christus, dat wel. Met als toevoeging (weggelaten in Jackie's bericht) :

"I have not spoken to the guide so I cannot confirm that information."

Netjes van de journalist, zo weet je meteen welke van de betekenissen van "apparently" hier van toepassing is:

1. Readily seen; visible: The animal's markings were immediately apparent.
2. Readily understood; clear or obvious: The error was apparent to everyone in the audience.
3. Appearing as such but not necessarily so; seeming: an apparent advantage.
pi_150026797
quote:

2 Verhalen door mekaar gehusseld in de haast een gossip snel door te twitteren?
1. ze zijn de Pianista op gegaan
2. ze hadden (de volgende dag) een afspraak met de gids waar ze niet verschenen zijn
pi_150026819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je dat nou vervangt door "op za-, zon- en feestdagen"?
Of je vervangt het door 1 april 2014, dan ben je af van alle gezeur over wat er staat.
pi_150026950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:57 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Of je vervangt het door 1 april 2014, dan ben je af van alle gezeur over wat er staat.
Hoe dan ook lagen er dus mogelijk van za 29-03 t/m wo 02-04 koffieplukkers verspreid over de paden daar en in de trekkershutten hun roes uit te slapen. Sommigen eenzaam en alleen, anderen wellicht in groepjes bravourmakers.
pi_150027148

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 25-02-2015 20:30:23 (heitje voor een karweitje ) ]
pi_150027231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:39 schreef jackie12 het volgende:
De tijden waarop ze gezien zouden zijn, lopen vrij uiteen.
Wat wél consequent bleef -tot de foto's bekend werden- is dat ze in de middag gezien zouden zijn, variërend tussen 13.30 (13.10 bij de school) en zelfs 4 uur 's middags op de trail. Oliva zegt dat laatste en nog iemand (video gepost door Perico meen ik), maar daar geloof ik dus niets van.

Why on earth zouden die 2 meiden om 4 uur naar boven gaan wandelen, de middag is bijna om, terwijl ze een excursie voor de volgende dag nog voor de boeg hebben? Ze kunnen toch beter 's ochtends gaan? [Blijkbaar hebben ze dat ook gedaan, itt die getuigenissen]

O, ja, Plinio zou ze misschien om 12 u gezien hebben.......
pi_150027374
Welk pad zal dit zijn, ze zijn gestart bij Volcan en aan de andere kant van de cd gekomen

Ratibor wanted to show us something – two-hours hiking later we saw it. It was the Caribbean Ocean, visible from the top of the continental divide. The air had changed. Completely different foliage was being seen. We not only crossed the continental divide, but into a different eco system
http://mynamessebastian.com/2014/06/01/day-3-panama-those-clouds/

[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 25-02-2015 13:38:57 ]
pi_150027454
quote:

Is achterhaald, wordt vls mij op dezelfde site waar dit bericht staat, al gecorrigeerd.
pi_150027786

[ Bericht 28% gewijzigd door 11en30 op 25-02-2015 21:15:13 ]
pi_150027813
In 1998 I had the opportunity to go to Bocas del Toro (Panama) to set up a school.
Four years later, a school in Turrialba (Costa Rica) fulfilled our dream to combine Spanish classes with River Adventures
Three years later, we opened a third branch, this time in the highland town of Boquete, Panama. This school is also called “Spanish by the River” as the town of Boquete

kom ik uit op 2005 taalschool Boquete geopend.
http://www.spanishatlocations.com/about/
pi_150028100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
de trails hun roes uit laten te slapen.
...op de matrassen die aan de boom gevonden werden...? ik vul alleen aan, geen oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')