abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150025297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:
In de context van de Pianista is er maar 1 relevante mirador. Die van Baru.
Juist, als het in de context met el pianista genoemd wordt, maar dat heb ik dus niet kunnen vinden.
Alleen dat er achter de mirador gezocht is, en dat kunnen er meer zijn.
pi_150025382
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:14 schreef bladwijzer het volgende:

especially on weekends after paydays.

31 maart 2014 = maandag = payday?
pi_150025410
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die links zijn erg oud en heb ik al vaak gelezen. Maar over een zoektocht op de Pianista achter de mirador niet, die tekst mag je me aanwijzen dan.

Wel dat er richting Bocas gezocht is en ook wel achter een mirador maar daar zijn er meer van
http://www.panoramio.com/photo/106801064
Dat de links erg oud zijn, is alleen maar zeer gunstig! Ze dateren van recent na de vermissing en zijn authentiek.

Hier zijn verwijzingen naar achter de Mirador=Bocas side

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.
http://www.boqueteguide.com/?p=10976

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.
http://www.boqueteguide.com/?p=10985
pi_150025461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

31 maart 2014 = maandag = payday?
ja, ik heb ergens gelezen 1 april maar kan ook 31 maart zijn. Het was de afsluiting van het koffieplukseizoen in Boquete
pi_150025533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat de links erg oud zijn, is alleen maar zeer gunstig! Ze dateren van recent na de vermissing en zijn authentiek.

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.
Ja dat is me allemaal bekend. Er is ook een mirador op een pad bij Pata de Macho, aan de bocas kant dus. Ik ben nog aan het zoeken naar de link daar van want die heb ik niet meer.
pi_150025591
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:20 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

ja, ik heb ergens gelezen 1 april maar kan ook 31 maart zijn. Het was de afsluiting van het koffieplukseizoen in Boquete
Dubbelop reden om er nog eentje te nemen dan. Zuipfeestdag + payday = gelegenheid + geld.
pi_150025686
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja dat is me allemaal bekend. Er is ook een mirador op een pad bij Pata de Macho, aan de bocas kant dus. Ik ben nog aan het zoeken naar de link daar van want die heb ik niet meer.
Zou mooi zijn als we de PdM trail (en de Horqueta trail) ook goed op de kaart hadden.
pi_150025943
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:14 schreef bladwijzer het volgende:
@ootjekatootje

It is common to find bars in large communities inside the Comarca. The men and some women drink excessively, though the cultural celebrations accompanying drinking are dying out. This also is happening in areas where the Ngäbes work outside of the Comarca, especially on weekends after paydays.

http://www.hablayapanama.(...)t-2-social-problems/
dank je
pi_150026179
Het was vannacht weer raak met gekift op elkaar. Ik ga nu niet alles editen maar vanaf nu worden dit soort posts genote en verwijderd, dus als er plotseling posts verdwenen zijn weten jullie waarom. En met jullie bedoel ik degenen die zich aangesproken voelen.
En nogmaals : lees de topicpointers.
pi_150026182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als we de PdM trail (en de Horqueta trail) ook goed op de kaart hadden.
post de kaart maar !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150026187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben ook het meest geinteresseerd in artikelen en interviews vlak na de verdwijning omdat die nog het meest "vers" zijn.
Toch is het schokkend hoe fout ze op 5 april al zaten:

" They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail."

en

"Apparently they were supposed to meet a guide for hike at the Il Pianista trail but never arrived."

Het blijft vreemd, 13.30 gezien, afspraak met een gids

Verder is het natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat als de meiden in dat relatief kleine gebied hadden gezeten en zelfs op het pad (broekje bij de kabelbrug) dat ze dan niet gevonden waren.

De meiden zijn niet verder gegaan dan de 1e quebrada en niet lang daarna sloeg het noodlot al toe ben ik bang
pi_150026300

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:27:35 ]
pi_150026560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dubbelop reden om er nog eentje te nemen dan. Zuipfeestdag + payday = gelegenheid + geld.
Maar er staat "weekends after payday"
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben ook het meest geinteresseerd in artikelen en interviews vlak na de verdwijning omdat die nog het meest "vers" zijn.
Toch is het schokkend hoe fout ze op 5 april al zaten:

" They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail."

en

"Apparently they were supposed to meet a guide for hike at the Il Pianista trail but never arrived."

Het blijft vreemd, 13.30 gezien, afspraak met een gids
Apparently.
quote:
Verder is het natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat als de meiden in dat relatief kleine gebied hadden gezeten en zelfs op het pad (broekje bij de kabelbrug) dat ze dan niet gevonden waren.
Tja, als ze daar waren terwijl daar gezocht werd, is het vreemd.
quote:
De meiden zijn niet verder gegaan dan de 1e quebrada en niet lang daarna sloeg het noodlot al toe ben ik bang
Het noodlot maakt ook foto's en doet pogingen om te bellen.
pi_150026729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:49 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Maar er staat "weekends after payday"

Als je dat nou vervangt door "op za-, zon- en feestdagen"?
pi_150026764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:

Deze is nieuw voor mij, waar zou die opmerking vandaan komen?
Uit de plaatselijke krant, 5 april 2014 na Christus, dat wel. Met als toevoeging (weggelaten in Jackie's bericht) :

"I have not spoken to the guide so I cannot confirm that information."

Netjes van de journalist, zo weet je meteen welke van de betekenissen van "apparently" hier van toepassing is:

1. Readily seen; visible: The animal's markings were immediately apparent.
2. Readily understood; clear or obvious: The error was apparent to everyone in the audience.
3. Appearing as such but not necessarily so; seeming: an apparent advantage.
pi_150026797
quote:

2 Verhalen door mekaar gehusseld in de haast een gossip snel door te twitteren?
1. ze zijn de Pianista op gegaan
2. ze hadden (de volgende dag) een afspraak met de gids waar ze niet verschenen zijn
pi_150026819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je dat nou vervangt door "op za-, zon- en feestdagen"?
Of je vervangt het door 1 april 2014, dan ben je af van alle gezeur over wat er staat.
pi_150026950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:57 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Of je vervangt het door 1 april 2014, dan ben je af van alle gezeur over wat er staat.
Hoe dan ook lagen er dus mogelijk van za 29-03 t/m wo 02-04 koffieplukkers verspreid over de paden daar en in de trekkershutten hun roes uit te slapen. Sommigen eenzaam en alleen, anderen wellicht in groepjes bravourmakers.
pi_150027148

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 25-02-2015 20:30:23 (heitje voor een karweitje ) ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150027231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:39 schreef jackie12 het volgende:
De tijden waarop ze gezien zouden zijn, lopen vrij uiteen.
Wat wél consequent bleef -tot de foto's bekend werden- is dat ze in de middag gezien zouden zijn, variërend tussen 13.30 (13.10 bij de school) en zelfs 4 uur 's middags op de trail. Oliva zegt dat laatste en nog iemand (video gepost door Perico meen ik), maar daar geloof ik dus niets van.

Why on earth zouden die 2 meiden om 4 uur naar boven gaan wandelen, de middag is bijna om, terwijl ze een excursie voor de volgende dag nog voor de boeg hebben? Ze kunnen toch beter 's ochtends gaan? [Blijkbaar hebben ze dat ook gedaan, itt die getuigenissen]

O, ja, Plinio zou ze misschien om 12 u gezien hebben.......
pi_150027374
Welk pad zal dit zijn, ze zijn gestart bij Volcan en aan de andere kant van de cd gekomen

Ratibor wanted to show us something – two-hours hiking later we saw it. It was the Caribbean Ocean, visible from the top of the continental divide. The air had changed. Completely different foliage was being seen. We not only crossed the continental divide, but into a different eco system
http://mynamessebastian.com/2014/06/01/day-3-panama-those-clouds/

[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 25-02-2015 13:38:57 ]
pi_150027454
quote:

Is achterhaald, wordt vls mij op dezelfde site waar dit bericht staat, al gecorrigeerd.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150027786

[ Bericht 28% gewijzigd door 11en30 op 25-02-2015 21:15:13 ]
pi_150027813
In 1998 I had the opportunity to go to Bocas del Toro (Panama) to set up a school.
Four years later, a school in Turrialba (Costa Rica) fulfilled our dream to combine Spanish classes with River Adventures
Three years later, we opened a third branch, this time in the highland town of Boquete, Panama. This school is also called “Spanish by the River” as the town of Boquete

kom ik uit op 2005 taalschool Boquete geopend.
http://www.spanishatlocations.com/about/
pi_150028100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
de trails hun roes uit laten te slapen.
...op de matrassen die aan de boom gevonden werden...? ik vul alleen aan, geen oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')