abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150019714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:48 schreef gynaika het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het knap dat de twee onervaren hikers K en L de weg vanaf het begin van de Pianista naar de Mirador zo prima zonder fouten hebben afgelegd. En snel! Maar het gaat er bij mij niet in. Zij moeten hierbij echt bijgestaan zijn door begeleiders.
Er zijn toch wel veel mensen die de Pianista tot de mirador zonder gids doen, daar zijn veel blogs over te vinden. Deze b.v.
http://ckunert2.weebly.com/blog/me-and-you-and-a-dog-named-blue
pi_150020534
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Er zijn toch wel veel mensen die de Pianista tot de mirador zonder gids doen, daar zijn veel blogs over te vinden. Deze b.v.
Goed blog:
1 waarom hebben K&L geen foto's van/met Blue, dat is toch leuk, zo'n hond mee.
2 Staat een hutje op hun foto's, welke zou dat zijn?
pi_150020824
quote:
4s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:38 schreef 11en30 het volgende:
* 11en30 Hallo hallo attentie allemaal, ik zoek een sponsor voor een Fok!abonnement. Klik op m'n onlinestatus (het poppetje direct voor mijn username bij een bericht) en doe mij er eentje kado. Ik zal in ruil daarvoor 6 positieve berichten over u posten in topics naar keuze. Alvast bedankt!
hahaha, dat kan dus ook echt!
pi_150021024

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:30:28 ]
pi_150021717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:37 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is het punt van de y-splitsing op de Pianista, waar je rechtdoor (links) kunt naar Horqueta. Alhoewel dit blog beweert, dat je na uren nog nergens uitkomt als je dat doet.

Als je goed kijkt, zie je toch op een rots een oranje pijl naar rechts. Hierdoor hebben Kris en Lisanne toch de weg geweten.

Verder wordt er niets opzienbarends gezegd. Ik weet niet hoe lang het vanaf hier is naar de top. Ik schat een goed uur.
als je 3 steentjes op die pijl legt, slaat iedereen dus links af :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150021906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef 11en30 het volgende:
3. Het is er druk buiten met koeien en cowboys (Telemetro).
Dat heb ik ook zo vaak gezegd
pi_150022016
El mata, bezig met de lijst, kom ik deze opmerking tegen:

"Morgen ga ik weer naar de talenschool om mij voor te bereiden op de 2 weken vrijwilligerswerk. Eigenlijk best stom dat je er geld voor moet betalen, want ik kan hier zo vrijwilligerswerk doen, zonder dat het me iets kost... Maar kijk uit naar de onvergetelijke ervaring."
pi_150022191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:03 schreef Perico het volgende:

[..]

Deze pagina is van 18 april en daar zie je toch al die teksten bij het begin op de rotsen, in dezelfde kleur verf. Ik vermoed dat die pijlen er dus op 1 april ook al stonden.

Maar ja, ze zijn wel makkelijk te missen ja.
Die stonden er ook, want ze werden ook beschreven in Boquete Guide van vóór april 2014. Dat artikel kan ik alleen niet meer terugvinden. Daarin beschreven ze ook dat je het bruggetje linksaf moet nemen.
pi_150022297

[ Bericht 100% gewijzigd door ootjekatootje op 25-02-2015 20:31:10 ]
pi_150022872
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Waren dit ook beginnelingen? Met weinig voorbereiding? Is Blue met K en L meegelopen?
pi_150023710
Ik wil even teruggaan naar de Topic titel en naar een opmerking van Domnivoor over slangen.

Domnivoor opperde dat die schatjes hun nest bewaken en voor niemand aan de kant, gaan. Dit kon een reden zijn voor het niet terug kunnen naar Boquete via het pad.

Zo'n beest bouwt toch geen nest op een pad waar regelmatig een horde koeien overheen walst? Die trekt zich toch een beetje terug, en bouwt dan een nest 2/3/meter verderop.
Dat ze zo'n ding tegengekomen zijn, kan maar niet met een nest op het pad. Wachten, stenen gooien, zoiets. Slang is dus ook onderweg.

Reden te meer om niet verder de jungle in te lopen, daar zitten er ws nog meer.
pi_150023889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 06:47 schreef JustinCase het volgende:

Jij zou in plaats daarvan zeggen dat de wandelingen beroerd zijn aangegeven, [..]
Wat dat betreft.. Ik verbaas me over de overdaad aan maatregelen nav dit incident waarvan niemand kan zeggen of er überhaupt sprake van een verdwaling is geweest. Ten eerste het immens grote aannemersbord met 2 kolommen waarschuwingen aan het begin van het Pianistapadje. Wtf? Dan dat onbegrijpelijke bord (over profielzolen? schoenen uit!?) midden op die mooie mirador. En wat vinden we van deze oerlelijke verkeersborden die ze om de zoveel meter aan het planten zijn? Nergens voor nodig, landschapontsierend en toeristen verjagend lijkt mij. Ik sla zulke stadsparkwandelingen over, krijg er een claustrofobisch en onveilig gevoel van.

1:18

Mag wat kosten die cover-up. :7
pi_150024191
Hier en daar steekt het de kop op, dat er niet snel op de Pianista zou zijn gezocht. Het tegendeel is echter waar. Tijdens die eerste zoektochten van april was de samenwerking en verwevenheid tussen lokale gidsen en Sinaproc erg groot. Ik heb wat gegevens verzameld en ook wat commentaar door Ingrid L. Interessant is, wat Ingrid niet heeft verteld (daarover later meer):

http://www.boqueteguide.com/?p=10976
Yesterday morning (= 4 April) I spoke to Eileen at Spanish on the River……

Yesterday, 4 April SINAPROC had twenty people searching trails for the missing women, many volunteers searched also with little coordination or information.

The DIJ, a part of the police, is also conducting a search of a different type.

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.

5 April 2:00PM
SINAPROC needs more boots on the ground in the area of Il Pianista Trail now. There are several teams there now and they believe there is credible evidence the women are lost in that area.

5 April 5:00PM
The search at Il Pianista was not successful. SENAPROC and volunteers are meeting as I write at the CEFATI to discuss options for 6 April. Once decisions are made I will post them here and on BoqueteNing.com

Commentaar Ingrid:
They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend.
…..
Staff member from our school, together with the guide, Feliciano, found out at 8:00 am wednesday, that the girls were not at their hostfamilies house. They did not sleep there. At 8:00 am a tour with Feliciano would start at our school and they were not there at the indicated time they headed to the house to check it out.

http://www.boqueteguide.com/?p=10985
5 April
SINAPROC will make their own announcement but I can share this information. There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.

A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM at the office of Boquete Outdoor Adventures in Plaza Los Establos.

http://www.boqueteguide.com/?p=10990
6 April
Ingrid Lommers, Manager of Spanish at Locations, school of Spanish where they took classes Lisanne Froon and Kris Kremers, 22 and 21 years is making a tour of different Chiriqui radio stations to publicize this information.

http://www.boqueteguide.com/?p=10993
7 April
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.

Commentaar ene Eloise:
We just hiked to il pianista today and were an hour from the mountain top in the forest/jungle. There were people searching the trail, loads actually, we came across a lot of groups, military people as well.

To us, the trail was clearly marked (just missed that spot), and even in the middle of nowhere, there were still houses in the mountain.

Commentaar Lee:
KSR dogs have been offered from both the US and the Netherlands, but only the police or government can request them and to my knowledge they have not. See Boquetening.com for more on that.
pi_150024361
Duidelijk, Rapa. Dat overzicht moet de OP in. ^O^

Weten we nog steeds niet wat de rode lijnen op de Sinaproc kaart betekenen.
pi_150024376
Die blue, was toch gezien dat die meeliep en alleen terugkwam?

Ruiken honden gevaarlijke slangen? Zou Blue dat kunnen, op een voor hem bekend terrein slangen kunnen ruiken en omkeren.

Ik ben dat nu aan het bekijken en stuit op een merkwaardig artikel:
http://www.quest.nl/artik(...)rlijke-dingen-ruiken, punt 4

Slang ruikt menstuatiebloed - Na een dodelijk ongeluk met een beer en twee menstruerende bergwandelaarsters, besloten onderzoekers om bebloede tampons voor de neus van beren te laten bengelen. Dat kon de beren niets schelen. Bruine boomslangen daarentegen, blijken wél geïnteresseerd in zulke tampons. Slangen steken hun tong uit, laten daar geuren op kleven en steken de punten van hun tong in een speciale reukholte in hun gehemelte: het orgaan van Jacobson. Of de slangen menstruatiebloed verkiezen boven ander bloed, vertelt het onderzoek helaas niet.
pi_150024427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:41 schreef RapaNui het volgende:
Hier en daar steekt het de kop op, dat er niet snel op de Pianista zou zijn gezocht. Het tegendeel is echter waar. Tijdens die eerste zoektochten van april was de samenwerking en verwevenheid tussen lokale gidsen en Sinaproc erg groot. Ik heb wat gegevens verzameld en ook wat commentaar door Ingrid L. Interessant is, wat Ingrid niet heeft verteld (daarover later meer):

http://www.boqueteguide.com/?p=10976
Yesterday morning (= 4 April) I spoke to Eileen at Spanish on the River……

Yesterday, 4 April SINAPROC had twenty people searching trails for the missing women, many volunteers searched also with little coordination or information.

The DIJ, a part of the police, is also conducting a search of a different type.

Today, 5 April SINAPROC is continuing and added search parties on the Bocas side of the mountains.

5 April 2:00PM
SINAPROC needs more boots on the ground in the area of Il Pianista Trail now. There are several teams there now and they believe there is credible evidence the women are lost in that area.

5 April 5:00PM
The search at Il Pianista was not successful. SENAPROC and volunteers are meeting as I write at the CEFATI to discuss options for 6 April. Once decisions are made I will post them here and on BoqueteNing.com

Commentaar Ingrid:
They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend.
…..
Staff member from our school, together with the guide, Feliciano, found out at 8:00 am wednesday, that the girls were not at their hostfamilies house. They did not sleep there. At 8:00 am a tour with Feliciano would start at our school and they were not there at the indicated time they headed to the house to check it out.

http://www.boqueteguide.com/?p=10985
5 April
SINAPROC will make their own announcement but I can share this information. There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.

A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM at the office of Boquete Outdoor Adventures in Plaza Los Establos.

http://www.boqueteguide.com/?p=10990
6 April
Ingrid Lommers, Manager of Spanish at Locations, school of Spanish where they took classes Lisanne Froon and Kris Kremers, 22 and 21 years is making a tour of different Chiriqui radio stations to publicize this information.

http://www.boqueteguide.com/?p=10993
7 April
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.

Commentaar ene Eloise:
We just hiked to il pianista today and were an hour from the mountain top in the forest/jungle. There were people searching the trail, loads actually, we came across a lot of groups, military people as well.

To us, the trail was clearly marked (just missed that spot), and even in the middle of nowhere, there were still houses in the mountain.

Commentaar Lee:
KSR dogs have been offered from both the US and the Netherlands, but only the police or government can request them and to my knowledge they have not. See Boquetening.com for more on that.
^O^
pi_150024540
O ja er is wel in de 1e week op de Pianista gezocht, daar was geen twijffel over.
Maar niet achter de mirador en daar waren k en l.
pi_150024664
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:54 schreef bladwijzer het volgende:
O ja er is wel in de 1e week op de Pianista gezocht, daar was geen twijffel over.
De mirador was toch geen eindpunt op de trail? Het pad liep toch door richting de paddocks. Je postte hier vanmorgen een link naar een blog over wandelaars, die liepen ook over de paddocks. Zie de foto's met alle koeien.

pi_150024729
Is het duidelijk waar Sendero el Pianista eindigt en de Sendero el Culebra begint?
Want die twee lopen in elkaar over, correct?
Make my day!
pi_150024775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De mirador was toch geen eindpunt op de trail? Het pad liep toch door richting de paddocks. Je postte hier vanmorgen een link naar een blog over wandelaars, die liepen ook over de paddocks. Zie de foto's met alle koeien.

Er zijn ook paddocks voor de mirador op het Pianista pad
pi_150024804
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:54 schreef bladwijzer het volgende:
Ook achter de Mirador. Heb ik er niet bijgeplakt, anders zou het nóg langer worden. Je kunt die info gewoon in dezelfde links vinden die ik heb gepost. Ik zou dus zeggen: neem de moeite om naar die links te gaan en te lezen, dan kom je er vanzelf achter dat er wel achter de Mirador is gezocht.
pi_150024969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bevestiging van mijn theorie, bedankt! ^O^

De weides op die foto's liggen wsl helemaal aan het begin van de Piansta, na waar je het bruggetje over gaat (had hij ook een foto van). Ik stelde dat de paddocks achter de CD heel sterk op die weides lijken. Je zou kunnen denken de paddocks over te moeten steken om weer thuis te komen. Op die manier zouden ze bij matteo's paddock kunnen zijn uitgekomen. Maar ook bij de kabelbruggen.
pi_150025130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ook achter de Mirador. Heb ik er niet bijgeplakt, anders zou het nóg langer worden. Je kunt die info gewoon in dezelfde links vinden die ik heb gepost. Ik zou dus zeggen: neem de moeite om naar die links te gaan en te lezen, dan kom je er vanzelf achter dat er wel achter de Mirador is gezocht.
Die links zijn erg oud en heb ik al vaak gelezen. Maar over een zoektocht op de Pianista achter de mirador niet, die tekst mag je me aanwijzen dan.

Wel dat er richting Bocas gezocht is en ook wel achter een mirador maar daar zijn er meer van
http://www.panoramio.com/photo/106801064

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 25-02-2015 12:18:41 ]
pi_150025176
In de context van de Pianista is er maar 1 relevante mirador. Die van Baru.
pi_150025201
@ootjekatootje

It is common to find bars in large communities inside the Comarca. The men and some women drink excessively, though the cultural celebrations accompanying drinking are dying out. This also is happening in areas where the Ngäbes work outside of the Comarca, especially on weekends after paydays.

http://www.hablayapanama.(...)t-2-social-problems/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')