Dat is irrelevant voor het voorbeeld. Jij acht de bios/taalschool aansprakelijk (je had het zelfs over "schuld") voor de keuzes die 2 volwassen mensen maakten en die verkeerd afliepen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bram mag geen zaken meer doen
Stel je voor: je gaat naar de bios, betaald en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stel je voor; je gaat naar de bios maar de film doet het niet en je wordt aangeraden na een uur terug te komen. Je maakt een ommetje met je partner en wordt aangereden.
De redenatie van sommigen hier is dan om de bioscoop aan te klagen voor de aanrijding. Met als "argument": Als de film gewoon was doorgegaan, was ik niet aangereden.
Veel succes bij je rechtszaak, ik zou een goeie advocaat nemen, Brammie M. ofzo.
Je betaalt niet eens, want dat vrijwilligerswerk was gratis.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stel je voor: je gaat naar de bios, betaald en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.
tja.. dat bedoel ik.
goeie punten!quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef 11en30 het volgende:
In het album van de FB van de uploader van de Sinaproc+PM video (sorry, geen link) zag ik ook een foto van de hut waar vanaf 4:25 restenvinder AP wordt geïnterviewd in de Telemetro/La Ruta repo. Dit is de hut waar de eerste nacht doorgebracht wordt op de Sendero Culebre. Deze hut moet zich na(bij) de eerste kabelbruggen bevinden en ligt hoog op een berg gezien het uitzicht. Het is een casa indigena waar gekookt en geslapen kan worden. L. is er ook weer bij.
Drie dingen voor nu.
1. Het is dus niet meer dan 1 dag lopen tot na de kabelbruggen.
2. Je blijft niet schoon op dat stuk.
3. Het is er druk buiten met koeien en cowboys (Telemetro).
Dit is allemaal waar, maar je krijgt erg tegenstrijdige berichten over de duur.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:32 schreef 11en30 het volgende:
Drie dingen voor nu.
1. Het is dus niet meer dan 1 dag lopen tot na de kabelbruggen.
2. Je blijft niet schoon op dat stuk.
3. Het is er druk buiten met koeien en cowboys (Telemetro).
Vrijwilligerswerk kan gratis geweest zijn, maar hoe zit het met de boekingen bij Feliciano via de taalschool? Ik heb nergens gelezen dat dat gratis werd aangeboden als alternatief. Zo kan de taalschool weer wat verdienen aan vrijwilligerswerk dat niet doorgaat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je betaalt niet eens, want dat vrijwilligerswerk was gratis.
Nog minder reden voor die taalschool om verantwoordelijkheid te dragen dus. Als er betaald moest worden, dan had er ook geretourneerd moeten worden.
Gratis dingen zijn nou eenmaal wat minder zeker dan zaken waar je voor moet betalen.
Vraag even door over K & L. En een fijne avondquote:En nu off, leuke avond met een FOK!ker die Kris en Lisanne kende (!).
Ho ho, je opent net een nieuw deel... En dan ga je de hort op?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je betaalt niet eens, want dat vrijwilligerswerk was gratis.
Nog minder reden voor die taalschool om verantwoordelijkheid te dragen dus. Als er betaald moest worden, dan had er ook geretourneerd moeten worden.
Gratis dingen zijn nou eenmaal wat minder zeker dan zaken waar je voor moet betalen.
En nu off, leuke avond met een FOK!ker die Kris en Lisanne kende (!).
Er is een niet al te sportieve (zie de andere foto's met haar) vrouw bij op gewone schoenen en de tekst zegt eerste overnachting. Poster lijkt mij betrouwbaar. Moet makkelijk te doen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:43 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit is allemaal waar, maar je krijgt erg tegenstrijdige berichten over de duur.
In die puike Telemetro video met de onverwoestbare Master of the Mountain gids, hebben ze een straf tempo, maar zijn ze toch drie dagen in de weer. Okee, daar zitten ondervragingen bij en omwegen, maar verder dan de derde kabelbrug ofzo zijn ze daar niet geweest.
Terwijl die oudere man, met 12 uur lopen per dag, binnen drie dagen van Boquete naar Bocas del Toro is gelopen, wat in een blog is onderbouwd met een verslag.
Nou breekt mij klomp Bladwijzer zit te prikken en te stokenquote:Op woensdag 25 februari 2015 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Bladwijzer, jij voert hier geen discussie's. Je zit een paar niveautjes lager. Je zit te prikken en te stoken.
IL heeft fouten gemaakt, hele bijzondere fouten. Door gisteren en vanavond voel ik me geroepen dit aan te tonen. Dat zal ik dan ook gaan doen. Ik hoop dat je daar dan ook je goed onderbouwde mening over durft te geven.
Oh Sorry:quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:53 schreef vronie het volgende:
[..]
Nou breekt mij klomp Bladwijzer zit te prikken en te stokenjij doet niet anders
Lees jij trouwens het hele topic door of alleen tussen 00:30 en 01:00 uur?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:53 schreef vronie het volgende:
[..]
Nou breekt mij klomp Bladwijzer zit te prikken en te stokenjij doet niet anders
Mooi, geef jij ook nog antwoord op de vraag die ik je stelde naar aanleiding van je opmerking over de koffieplukkers?quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:01 schreef bladwijzer het volgende:
Welke quebrada zal dit zijn
http://jaywestcott.photoshelter.com/image/I0000SKvW1JxbhLI
Hele mooie foto's. Moet je aan Hans en Terry vragen, die weten alles over oude indianen paden rond Boquete. Wonen al 15 jaar in Boquete en kennen alle trailsquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:01 schreef bladwijzer het volgende:
meer mooie foto's
http://jaywestcott.photos(...)ma/G0000OYILaYS6TaE/
Ik ben jouw onbeschofte manier van met andere users omgaan zat. Ga maar lekker tegen jezelf aanzeuren want ik lees je niet meer.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooi, geef jij ook nog antwoord op de vraag die ik je stelde naar aanleiding van je opmerking over de koffieplukkers?
Want zoek al weken naar de koffieplukkers die hun seizoensafsluiting hadden in de kroegen in het dorp op 1 april 2014, en dronken op de trails lagen, maar ik kon niets maar dan ook helemaal niets vinden en ben heel benieuwd naar je bron.
Nee hoor vanaf het vorige deel al, maar het gaat hier zo snel met alle beschuldigen over en weer.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees jij trouwens het hele topic door of alleen tussen 00:30 en 01:00 uur?
Voor de Mirador steek je al vijf van dit soort beekjes over. Kan 1 van die 5 zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:01 schreef bladwijzer het volgende:
Jij knalt hier ff wat neer en ik vraag je om uitleg. Geef je hier nog een antwoord op of ga je weer off topic?quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:08 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik ben jouw onbeschofte manier van met andere users omgaan zat. Ga maar lekker tegen jezelf aanzeuren want ik lees je niet meer.
Oordeel dan nietquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:12 schreef vronie het volgende:
[..]
Nee hoor vanaf het vorige deel al, maar het gaat hier zo snel met alle beschuldigen over en weer.
Mss dat je het richting spookhuis moet zoeken gezien de andere foto's. Rio Caldera daar.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:01 schreef bladwijzer het volgende:
meer mooie foto's
http://jaywestcott.photos(...)ma/G0000OYILaYS6TaE/
Bij een aantal foto's staat wel dat het om de oude indianen trail naar bocas del toro gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Mss dat je het richting spookhuis moet zoeken gezien de andere foto's. Rio Caldera daar.
Off topic en puur uit nieuwsgierigheid: wat was dat kasteel waar je het laatst over had, dat je makkelijk over het hoofd kon zien omdat het achter een bos(je) verscholen lag?quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Voor de Mirador steek je al vijf van dit soort beekjes over. Kan 1 van die 5 zijn.
Misschien een idee om een trainingsdag in Zuid-Limburg te houden voor de expeditie... het Bunderbos bijvoorbeeld is een hellingbos met 160 bronnen en drie van dit soort quebradas en twee watervallen.
Het Savelsbos bij Maastricht lijkt ook op de Pianista, met zogenaamde "grubben" die lijken op de geulen van foto 493 en waar je ook minder dan 2 km. per uur gaat.
Perico wat zegt de man na 5 minuten?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:43 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit is allemaal waar, maar je krijgt erg tegenstrijdige berichten over de duur.
In die puike Telemetro video met de onverwoestbare Master of the Mountain gids, hebben ze een straf tempo, maar zijn ze toch drie dagen in de weer. Okee, daar zitten ondervragingen bij en omwegen, maar verder dan de derde kabelbrug ofzo zijn ze daar niet geweest.
Terwijl die oudere man, met 12 uur lopen per dag, binnen drie dagen van Boquete naar Bocas del Toro is gelopen, wat in een blog is onderbouwd met een verslag.
Ja da's ook weer zo. Maar mss kun je ook wel van dat stuk ergens de CD over, via Cerro Horqueta of zo. Ik geloof iig nooit dat de Pianista de enige overgang is.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Bij een aantal foto's staat wel dat het om de oude indianen trail naar bocas del toro gaat.
Maar daar zijn er meer van, niet alleen el pianista
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel vreemd.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja da's ook weer zo. Maar mss kun je ook wel van dat stuk ergens de CD over, via Cerro Horqueta of zo. Ik geloof iig nooit dat de Pianista de enige overgang is.
Huh? Zeggen ze dat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Halverwege kun je linksaf naar de Cerro Horqueta en zo naar de waterfalls. Zie Here.com Mooi rondje en dan terug via Bajo.
Pleasant hike!
Dat is het punt van de y-splitsing op de Pianista, waar je rechtdoor (links) kunt naar Horqueta. Alhoewel dit blog beweert, dat je na uren nog nergens uitkomt als je dat doet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:
Perico wat zegt de man na 5 minuten?
Het lijkt alsof er dan 2 paden zijn maar ik zie geen wegbewijzering.
En zeggen ze ook hoe ver het nog is naar de top omdat ook zij al 2 uur onderweg zijn?
Wat een oen ben ik. Ik zou het linkerpad nemen omdat die omhoog gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:37 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is het punt van de y-splitsing op de Pianista, waar je rechtdoor (links) kunt naar Horqueta. Alhoewel dit blog beweert, dat je na uren nog nergens uitkomt als je dat doet.
Als je goed kijkt, zie je toch op een rots een oranje pijl naar rechts. Hierdoor hebben Kris en Lisanne toch de weg geweten.
Verder wordt er niets opzienbarends gezegd. Ik weet niet hoe lang het vanaf hier is naar de top. Ik schat een goed uur.
[off-topic] Wat leuk. Ik had het over de ruine van Kasteel Eyckholt in Heerlen, dat in 1700 door een brand is verwoest. Maar ze hebben hem recent opgeknapt. De slottoren staat er nog en is best hoog.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef Gorraay het volgende:
Off topic en puur uit nieuwsgierigheid: wat was dat kasteel waar je het laatst over had, dat je makkelijk over het hoofd kon zien omdat het achter een bos(je) verscholen lag?
Het aantal kastelen in Limburg is - zeker als je 'kasteel' ruim opvat - overweldigend!
http://www.limburgsekastelen.nl/kastelen
Deze pagina is van 18 april en daar zie je toch al die teksten bij het begin op de rotsen, in dezelfde kleur verf. Ik vermoed dat die pijlen er dus op 1 april ook al stonden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
Wat een oen ben ik. Ik zou het linkerpad nemen omdat die omhoog gaat.
Je moet dus de rechter nemen en idd het pijltje.
Die moet je dan ook niet missen omdat er iets overheen gegroeid is.
Waren dit soort pijltjes er ook al op 1 april of zijn deze er later op gezet?
(de verf ziet er erg helder uit)
Dank je wel! Na het lezen van je vorige postje schoot het me opeens weer te binnen. Ik heb nog gezocht waar dat verborgen kasteel kon zijn, maar bij zoveel keus kwam ik er niet uit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:56 schreef Perico het volgende:
[..]
[off-topic] Wat leuk. Ik had het over de ruine van Kasteel Eyckholt in Heerlen, dat in 1700 door een brand is verwoest. Maar ze hebben hem recent opgeknapt. De slottoren staat er nog en is best hoog.
Als je het pad vanaf de molenvijver bewandelt, passeer je de ruine op hoogstens tien meter afstand maar zie je toch niks. Er is ook geen bordje dat ernaar verwijst en het pad door het struikgewas nodigt niet uit. Wel een hele mooie fotolocatie, waaraan iedereen gewoon voorbijloopt.
Vlak ernaast ligt het mooie Kasteel Ter Worm, dat wel bewaard is gebleven en een restaurant en hotel herbergt. Inderdaad zijn er hier een heleboel kastelen op een klein oppervlak in de provincie en even over de Belgische en Duitse grenzen.. Dus voor een kastelenliefhebber zeer de moeite waard, ik tel er zo'n 75.
Kasteel Hoensbroek is één van de grootste van Nederland en ingericht als museum. Kasteel Schaloen in Valkenburg is dan weer een Sisi slot dat de meest pittoreske uitvalsbasis is voor hikes door het Gerendal.[/offtopic]
Het is geen Kasteel Geulzicht dat mooi op een helling ligt:quote:Op woensdag 25 februari 2015 02:04 schreef Gorraay het volgende:
Dank je wel! Na het lezen van je vorige postje schoot het me opeens weer te binnen. Ik heb nog gezocht waar dat verborgen kasteel kon zijn, maar bij zoveel keus kwam ik er niet uit.
Nou, dat ligt er een beetje aan. Ze vonden het wel belangrijk, hebben een week of dag van tevoren nog gecheckt of het wel doorging. Ze wilden in elk geval duidelijkheid. En ik weet niet hoe lang ze daar wilden werken, maar een week op drie weken is wel erg jammer dan, als je dat misloopt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- hoe weet je dat dat van tevoren betaald is?
- weet je hoeveel dat gekost heeft? Dat werk dan, niet het verblijf, dat moeten ze toch hebben.
Als vrijwilligerswerk een weekje niet doorgaat, is er toch niets verloren? Je hebt lekker de tijd een beetje te wandelen, bij het zwembad liggen, Spaans leren, whatever.
Tussen hotpants en een vuilniszak zit nog een wereld aan mogelijkheden. Een kniebroek. Een legging. Een lange spijkerbroek. Een lange trainingsbroek. Nou ja, kun je zelf ook wel bedenken natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Punt is dat we helemaal niet weten in hoeverre het dé oorzaak is. Voor 't stuk tot de mirador is het niet eens heel ongewoon om er zo bij te lopen. (nu geen bronnen, maar er zijn toch wel wat foto's van toeristen voorbij gekomen.)
Mannen op gedachtes brengen...tja kan natuurlijk, maar moeten ze dan in een vuilniszak gaan lopen? En als je niet van plan bent om daar de nacht door te brengen is het imho niet eens zo heel raar dat je daar dan dus ook niet op voorbereid bent.
Whaha dat staat er echt! Had ik nog niet gezien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:43 schreef 11en30 het volgende:
Niet topickapen en lapohunten.![]()
Staat toch niet voor janlul in de topicpointer, of wel?
Mij ontgaat het volledig.... Maar ben hier wel vaker de draad kwijt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, hoor. Denk dat inderdaad meerdere hier weten waar wij het nu over hebben.
Zit bij die sukkels "meerdere" toevallig een slecht geholpen Katerke01? Een Genaaikat? En zijn die minkukels "meerdere" toevallig allemaal groupies van de enige zelfverklaarde heus echt waar zelfverklaarde kwauwgomdief op BNW?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, hoor. Denk dat inderdaad meerdere hier weten waar wij het nu over hebben.
dat ligt er een beetje aan, ik weet niet hoeveel kans jij hebt om te verdwalen in je straat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:55 schreef 11en30 het volgende:
Nou zie ik in dat album dat de volgende dag P voorbij komt bij die hut. Het is gvd drukker op die berg in de zogenaamde jungle dan bij mij in de straat! (moet ik me nu zorgen maken?)
Jij zou in plaats daarvan zeggen dat de wandelingen beroerd zijn aangegeven, de natuur levensgevaarlijk is, en dat je daardoor net zo dood gevonden wordt als wanneer iemand je omlegt, maar dat het alleen helaas wat langer duurt? En dat het niet uitmaakt of je groot en sterk bent, want je gaat toch? Goeie PR.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tuurlijk dan is ze inderdaad op de hoogte geweest van alle zaken rondom Alex.
Dan nog zou ik als ondernemer in de toeristen industrie niet zeggen dat daar veel misdaad is.
Ze hebben het zijpad gevonden want ze zijn op de Mirador aangkomen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat een oen ben ik. Ik zou het linkerpad nemen omdat die omhoog gaat.
Je moet dus de rechter nemen en idd het pijltje.
Die moet je dan ook niet missen omdat er iets overheen gegroeid is.
Waren dit soort pijltjes er ook al op 1 april of zijn deze er later op gezet?
(de verf ziet er erg helder uit)
Persoonlijk vind ik het knap dat de twee onervaren hikers K en L de weg vanaf het begin van de Pianista naar de Mirador zo prima zonder fouten hebben afgelegd. En snel! Maar het gaat er bij mij niet in. Zij moeten hierbij echt bijgestaan zijn door begeleiders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 07:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze hebben het zijpad gevonden want ze zijn op de Mirador aangkomen.
Of een derde heeft ze begeleidt en ze de weg gewezen.
Cerra Horquetta ligt 4,5 km naar het westen. Op de Sinaproc kaart loopt een track aan de noordkant van de CD, misschien komt die op dat pad uit en ga je dus RICHTING horquetta, want dat schijnt op die video gezegd te worden.
Nergens heb ik iets kunnen vinden dat er verder op wijst dat de Pianista het begin van de "Horquettatrail" is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |