abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149850587
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.

Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.

Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij jouw roze cirkeltje ( Mata's huisje) heb ik de neiging om te zeggen 'niet op HERE'.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149850634
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met of zonder zonnebrand, op het warmste moment van de dag ff gaan wandelen...
Dat is niet zo erg als je denkt (of weet) dat je vnm door het bos wandelt.
pi_149851508
Ik begrijp de hele noodzaak niet van het in kaart brengen van dat gebied. Zoveel werk wordt erin gestopt. Hele mooie kaarten hoor, maar waarvoor?

En wat zijn we ermee opgeschoten? H13 staat nu op losse schroeven.

Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.

Ik kan je vertellen dat die nieuwe daken echt niet zoveel geld hebben gekost. Nee, ik heb de facturen niet gezien, maar ik weet dat campesiños op dit soort afgelegen gebieden zelf het werk uitvoeren, samen met familie en vrienden. Alleen het materiaal kost wat geld. Niet eens het vervoer, want ook dat verzorgen ze zelf.
pi_149851621
quote:
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.

Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest, zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.

Het afsnijden kan moeilijker zijn, dus camera in de tas en er pas weer uit na de doorsteek op de makkelijke grasmat.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 20-02-2015 11:08:55 ]
pi_149852214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.

Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest, zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.

Het afsnijden kan moeilijker zijn, dus camera in de tas en er pas weer uit na de doorsteek op de makkelijke grasmat.
Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld. :)
pi_149852226
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:

Wat ik nu even niet snap, houden wij er een ander telling met de foto's op na?
In de OP is foto 491 toch de eerste foto genomen op de Mirador?
Dan zou het dus zo kunnen zijn dat na foto 508, eerste quebrada foto Kris, op de terugweg foto 493, de geul, is genomen en dan pas over de Mirador heen aan de Boquete-kant foto 491, als laatste foto.

Want het beeld op 491 is zo te zien op de video met Eva Wiessing te verifiëren. En dat was aan de Boquete-kant.
pi_149852248
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:

Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.
Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.

Niet alleen de daken zijn vernieuwd, de huisjes lijken in hun geheel gesloopt en opnieuw gebouwd. Imo een verdachte activiteit en ook nog zo dichtbij een hoge oever aan een relatief breed beekdal (542/550)? Hmmm ik zou hier meer van willen weten. Zoals wanneer precies is deze renovatie gestart?

Is te achterhalen van wanneer het beeld van HERE dateert?
pi_149852327
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld. :)
Dat is een foto, geen film. ;) Maar ok omdat die ene gast nog in beeld is grote kans op still uit eigen videomateriaal. Als de jongens wel via q2 zijn gegaan dan is aannemelijk dat K en L daar ook zijn geweest. En dan wordt die opmerking van F wel wat dubieus. Maar als hij gelijk heeft dat ze daar niet zijn geweest moeten ze dus omgekeerd zijn. De vrienden zouden met de boom bevestigen dat er geen ander pad/doorsteek is dus langdurig verdwalen wordt dan imo een onhoudbaar scenario.

[ Bericht 7% gewijzigd door 11en30 op 20-02-2015 11:52:03 ]
pi_149853504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
- Sorry dat ik er weer over begin als deze discussie al geweest is maar foto 493, is dit ook echt voor de top te vinden? Het lijkt zo op het pad NA de top.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/wV1WG1r.jpg

en

- Is het 100% zeker dat de fototijden van oa op de top kloppen?
Is schaduw om 13 uur echt anders dan om 15 uur?
Er is een geul voor de top. Deze foto's kwam ik tegen op fb van IL
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149853773
@ToniB, duidelijk ^O^ .
Wat vind je van 'jouw' hutjes locatie op de HERE kaart van El_Matador?
Ik dacht dat die min of meer naast die van Matteo lag ( op Bing in 1 beeld te vatten) , op Mata's kaart lit 'ie er boven.

OF heeft Mata het beeld gedraaid?
pi_149853818
quote:
Ik begrijp de hele noodzaak niet van het in kaart brengen van dat gebied. Zoveel werk wordt erin gestopt. Hele mooie kaarten hoor, maar waarvoor?

Ik kan je vertellen dat die nieuwe daken echt niet zoveel geld hebben gekost. Nee, ik heb de facturen niet gezien, maar ik weet dat campesiños op dit soort afgelegen gebieden zelf het werk uitvoeren, samen met familie en vrienden. Alleen het materiaal kost wat geld. Niet eens het vervoer, want ook dat verzorgen ze zelf.
Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"

Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
pi_149854309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.

Niet alleen de daken zijn vernieuwd, de huisjes lijken in hun geheel gesloopt en opnieuw gebouwd. Imo een verdachte activiteit en ook nog zo dichtbij een hoge oever aan een relatief breed beekdal (542/550)? Hmmm ik zou hier meer van willen weten. Zoals wanneer precies is deze renovatie gestart?

Is te achterhalen van wanneer het beeld van HERE dateert?
HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....
pi_149854379
Mochten die hutten van F zijn, en ze zijn verbouwd. Dan kunnen we het ook heel positief benaderen door te stellen dat hij ze verbouwd heeft voor toekomstig gestrande toeristen. ;)
pi_149854407
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:09 schreef ToniB het volgende:

[..]

SPOILER
Goed gevonden en een beetje dom van me. Deze had ik inderdaad zelf al een keer voorbij zien komen.
pi_149854435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"

Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
pi_149854544
quote:

[..]

SPOILER
toni wat is de link naar die FB pagina ?
TIA
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149854732
quote:

[..]

SPOILER
Oké, dan zou de locatie van foto 493 opgelost zijn, vóór de Mirador dus.
pi_149854918
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....
Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.
De kaarten moeten wel online gedownload worden maar kun je daarna offline gebruiken.
Ik ga wel ff op zoek naar contact om te vragen van wanneer de kaart met de rode daken is. :7
pi_149855595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.
De kaarten moeten wel online gedownload worden maar kun je daarna offline gebruiken.
Ik ga wel ff op zoek naar contact om te vragen van wanneer de kaart met de rode daken is. :7

^O^
pi_149855649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef Lutalo het volgende:
@ToniB, duidelijk ^O^ .
Wat vind je van 'jouw' hutjes locatie op de HERE kaart van El_Matador?
Ik dacht dat die min of meer naast die van Matteo lag ( op Bing in 1 beeld te vatten) , op Mata's kaart lit 'ie er boven.

OF heeft Mata het beeld gedraaid?
Tja ben me rot aan het zoeken hoe het pad nu eventueel zou kunnen lopen. Ben ook niet helemaal zeker over waar nu precies de top, Mirador is. Zelf dacht ik altijd dat hij precies op die witte lijn loopt, dat is het continental divide. Maar op de kaarten zie ik dat de Mirador daar een stuk voor ligt, aan de Boquete kant van de witte lijn en meer naar links van waar ik dacht.
Mata kun je aangeven waar op de kaart volgens jou de Mirador ligt? Op Goolge en Binq is de top niet zichtbaar en op HERE kan ik geen coördinaten vinden.
Super kaarten heb je trouwens gemaakt.
Er zijn nog vele hutjes (af en toe heel moeilijk te zien) en ook meer huizen achter de Mirador. Maar die kunnen we er later allemaal bij zetten.
pi_149855670
https://lh5.googleusercon(...)MG_1424384518812.jpg

De dames zijn ook hier schaars gekleed. Zo uitzonderlijk was de kleding van K en L dus niet.
pi_149855717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

^O^
Gebeld met klantenservice. Datum opname sat.foto wist ze helaas niet, alleen de datum van mapupdates maar de afdeling Europa weet die dan weer niet van Panama. Ik gooi er zo nog een mail naar HQ tegenaan. :7
pi_149855779
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is inderdaad veel werk, top!
Yep. Toppie
pi_149856347
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.

Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.

Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.

[ afbeelding ]

SPOILER
@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.
Bij jou is een duidelijk soort "M" te zien ( zie mijn eerdere berichten) , maar op het overzicht leg je
'jouw' hut op een andere plek neer?
pi_149856626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:24 schreef 11en30 het volgende:
En dan wordt die opmerking van F wel wat dubieus.
Dat is toch onbespreekbaar op dit forum?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Mee eens dat het een lead zou kunnen zijn. Hoe komen we erachter van wie die hutten zijn of wie erin regelmatig verblijft?
pi_149856779
H12 zou ook misschien een lead kunnen zijn. Die ontbreekt op Here (en is dus gesloopt?)
pi_149857086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:00 schreef Lutalo het volgende:

[..]

@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.
Bij jou is een duidelijk soort "M" te zien ( zie mijn eerdere berichten) , maar op het overzicht leg je
Misschien hebben ze het materiaal van de hutjes van Mata gebruikt op de daken van Matteo?
Soort recyclen?
pi_149857098
De hele verdwaalzone heeft met spoed een rigoreuze make-over ondergaan. Wat toevallig allemaal. Matteo's weide lijkt er trouwens verlaten bij te liggen op HERE.
pi_149857110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Gebeld met klantenservice. Datum opname sat.foto wist ze helaas niet, alleen de datum van mapupdates maar de afdeling Europa weet die dan weer niet van Panama. Ik gooi er zo nog een mail naar HQ tegenaan. :7
ben benieuwd!
pi_149857173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ben benieuwd!
Mailtje is eruit :7 nu hopen dat er iemand zin heeft om die sat data op te zoeken/vragen. Zal er een mooi prijsje voor maken als ik het ontvangen heb. _O-
pi_149857429
Kan iemand het hostel vinden op de HERE kaart.

http://static0.ad.nl/stat(...)/media_l_2198667.jpg

Het lukt me al niet op GE en Bing maar ondanks dat de daken duidelijker zijn vind ik m niet.

Het heeft volgens mij een blauw dakje aan de voorkant en staat het huis rechts scheef t.o.v het hostel.
Of is het t huis links er tegen over? (maar dan klopt het huis scheef gezien volgens mij niet)
pi_149857530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Bij jouw roze cirkeltje ( Mata's huisje) heb ik de neiging om te zeggen 'niet op HERE'.
"Mata's paddock" is oranje, de 1e echte paddock die je tegenkomt. Bij de roze stip staan 2 hutjes (erg klein) met witte daken.

Idd lijken het ruines op "mijn" paddock.

quote:

Ik ga daar rondlopen, terwijl ik aan het zwembad lig, dus moet wel een beetje inzicht hebben in het gebied, daar heeft HERE heel erg bij geholpen. Noordelijker toch beter BING qua wolkendek.

En H13 staat "op losse schroeven"? In welke zin?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Door de zoom valt Q1 net buiten beeld...

Vind jij het logisch om DOOR die 2e quebrada te gaan klauteren? Nee toch?

De ouders hadden gelijk; er is maar een pad. En dat gaat sowieso de paddocks op. 2 foto's van de mist en geen enkele video van al die paddocks is niet logisch.

Bovendien klopt H13 niet met de video (zoals geen enkele paddock, zo lijkt het; H13 is 1 groot huis.

quote:
Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest,
Zo heeft ie het niet gezegd; "hij zag geen sporen in de modder".

quote:
zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.
Zou goed zijn om die allemaal in kaart te brengen. Zie de sporen op de paddocks, dat is een pad.

quote:
Ja, maar waarom? De route over de paddocks is makkelijker en logischer.

In goed gezondheid zijn noch Edwin en zijn maten noch Lisanne en Kris door de Q2 afgedaald (als dat al mogelijk is), maar over de paddocks gegaan. Je ziet 2 foto's van een mistige paddock met een hek erlangs. Ik denk dat dat het eerste grasveldje is na de Q2, slechts 30 m ervandaan.
quote:

[..]

Huh? Nee, Matteo's huis is groot en duidelijk en staat heel ergens anders dan "mijn" paddock. Daar lijken 2 ruines te staan.

Die "M" die je denk ik ziet (en wat je ook aangaf op Matteos en Toni's paddocks), zijn kleine heuveltjes. Die vind je in het hele gebied. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149857750
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Top werk, Mata!
Dank, wat je niet ziet op de plaatjes; het lijkt een uitgezoomd satellietbeeld, is dat het samengesteld is uit ~100 screenshots met 100 m schaal op HERE. Een volle dag werk, maar goed. Het is wel erg mooi zo.

Ik kan dus helemaal inzoomen in de kaart en er makkelijk op tekenen. Heb geen account op HERE en tekenen met ppt vind ik makkelijker.

De hele ppt heeft de Pianista tot aan de Jeans, wat een enorm eind is. e voor de expeditie!

quote:
Wat ik nu even niet snap, houden wij er een ander telling met de foto's op na?
In de OP is foto 491 toch de eerste foto genomen op de Mirador?
491 is de foto van Kris met haar waterflesje toch? En 493 die barranco/kloofje? Dat is een andere dan die gang achter de Mirador.

De nummering van de foto's is correct. 491 is ergens aan het begin genomen, niet na de Mirador, maar een uur ervoor...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149857777
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
En H13 staat "op losse schroeven"? In welke zin?
de eigenaarschap

quote:
H13 is 1 groot huis.
hoe weten we dit?
pi_149857880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

de eigenaarschap
Waarom? Omdat Baru een lijn slordig heeft ingetekend en vergat te disclaimeren dat het geen pad was?

H13 kan toch prima van Serracin zijn, ik zie het probleem niet?

quote:
[..]

hoe weten we dit?
Dat is op HERE duidelijk te zien. :?

pi_149857969
quote:

Ja, maar waarom? De route over de paddocks is makkelijker en logischer.

Omdat het een enorme omweg is, 5x langer dan doorsteken om en nabij q1 indien mogelijk. Zeer de moeite waard dus.
pi_149858493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:51 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Omdat het een enorme omweg is, 5x langer dan doorsteken om en nabij q1 indien mogelijk. Zeer de moeite waard dus.
A - Kris en Lisanne wisten dat niet
B - zeker in bergachtige en dichtbegroeide gebieden is de kortste weg (afstand) meestal niet de snelste (tijd)
C - Q1 staat niet op de kaart en is ook moeilijk te spotten op HERE (net als eerder). Het moet een vrij klein stroompje zijn, zou interessant zijn uit te vinden waar ie zich bevindt
D - de paddocks zijn de meest logische en zo te zien de meest gebruikte manier om af te dalen naar H13 - zie profiel hieronder
E - de ingang naar de paddocks is vlak naast Q2
F - de paddocks zijn nog maar het eerste stuk, vanaf daar is het naar de 2e kabelbrug (waar Kris haar spijkerbroekje achterliet/vergat) nog eens meer dan het dubbele. Dat al op dag 2 of 3 doen; waarom?

Hoe meer je van het gebied ziet, hoe onlogischer de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt moeten hebben.

Zie de duidelijke afdaling:

pi_149858709
Het doet er niet meer zo toe. Als onze vrienden via de paddocks gaan dan is dat voor mij de meest logische route en is er geen aantrekkelijke doorsteek. Nu de volgende puzzle: vanaf welk punt na q2 is het eerstvolgende hutje zichtbaar? En zijn dat dan die twee op matteo's terrein of een andere? Idem voor de mogelijkheid dat ze omgekeerd zijn, op de terugweg.
pi_149858941
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe meer je van het gebied ziet, hoe onlogischer de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt moeten hebben.
Dat kun je nog niet zeggen. Misschien liepen ze daar wel met een machete in hun rug geprikt de kant op die hen opgedragen werd.
pi_149859141
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat kun je nog niet zeggen. Misschien liepen ze daar wel met een machete in hun rug geprikt de kant op die hen opgedragen werd.
Ja, dan zijn het niet hun keuzes meer. Maar inderdaad, die mogelijkheid zit erin. Geen enkel gezond nadenkend mens gaat eerst al die paddocks afdalen (dan wel doorsteken recht naar het noordoosten vanaf ~H12) helemaal naar de 2e kabelbrug en dan nog eens die nauwe Culebra door. Als je de CD duidelijk afgetekend in het zuiden ziet. :N

pi_149859242
Bovendien klopt H13 niet met de video (zoals geen enkele paddock, zo lijkt het; H13 is 1 groot huis.

Gemaakt van boomstammen en bladeren? Of een ''echt' huis?
pi_149859388
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dan zijn het niet hun keuzes meer. Maar inderdaad, die mogelijkheid zit erin. Geen enkel gezond nadenkend mens gaat eerst al die paddocks afdalen (dan wel doorsteken recht naar het noordoosten vanaf ~H12) helemaal naar de 2e kabelbrug en dan nog eens die nauwe Culebra door. Als je de CD duidelijk afgetekend in het zuiden ziet. :N
Als je meent nog aan de andere kant van de CD te zijn ga je natuurlijk niet terug omhoog klimmen maar wil je afdalen. Vervolgens zie je bij de paddock weer tekenen van bewoonde wereld en natuur die lijkt op het begin van de Pianista trail. We zitten goed, zou ik denken, en flink doorlopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 20-02-2015 15:37:49 ]
pi_149859472

[..]

Huh? Nee, Matteo's huis is groot en duidelijk en staat heel ergens anders dan "mijn" paddock. Daar lijken 2 ruines te staan.

El_Matador schreef: Die "M" die je denk ik ziet (en wat je ook aangaf op Matteos en Toni's paddocks), zijn kleine heuveltjes. Die vind je in het hele gebied. :)

Ik heb nog 's goed gekeken en je hebt gelijk, op Here heb ik de locatie van Matteo nu ook - zelf- kunnen vinden.
pi_149859737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:28 schreef Lutalo het volgende:

Gemaakt van boomstammen en bladeren? Of een ''echt' huis?
Zie het plaatje (of zelf op HERE). H13 lijkt het grootste huis van allemaal, samen met het huis op 1420, dat Matteo als H12 had (wat ik dan weer op een zuidelijker paddock van Baru had, misschien had Matteo een update van hem gekregen die ik niet meekreeg). Die paddock waar dat grote huis staat, had ik als Paddock X.

Als je over de paddocks naar H13 gaat (de enige normale manier), kom je langs Mata's paddock (maar ruines zijn niet zo interessant), dan langs de 2 huisjes in het donkerroze en dan langs het witte "Huis 12").

Vanaf daar kan je naar het noorden, de paddocks verlaten of naar het westen richting Toni's en Matteo's paddock.

Ergens steek je dan de 2e quebrada weer over, sowieso zouden Edwin en zijn vrienden zoiets (of meer op de paddocks) filmen.

Ik blijf erbij dat Edwins paddock ergens dichtbij Q2 ligt, en zeker niet zo ver als H13.

Bekijk hem op HERE, hij is heel duidelijk te zien. En anders mijn plaatje 2 pagina's terug.

vrijdag 20 februari 2015 @ 15:42:49 #195
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149859742
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik kan je hier niet volgen. Om vanaf de mirador bij 'hut 13' te komen moet je 'rechtsaf' slaan gezien vanaf het pad dat de meiden hebben genomen. Op basis van beschikbare informatie zou dat op twee plaatsen moeten kunnen, maar die paden zijn serieuze vermoedens en de begaanbaarheid onzeker.
Ja, dat had ik ook al gezien, waarschijnlijk komt de uitgang van de jungle werder naar het westen op de paddoc uit dan ik aannnam
Wie dit leest is gek
pi_149859915
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom? Omdat Baru een lijn slordig heeft ingetekend en vergat te disclaimeren dat het geen pad was?

H13 kan toch prima van Serracin zijn, ik zie het probleem niet?

[..]

Dat is op HERE duidelijk te zien. :?
1. Het gaat niet om zijn lijnen, het gaat om de locatie van H13 en de eigenaarschap ervan.

2. Op HERE zie ik duidelijk twee hutjes op de H13-locatie, die overeenkomen met de 2 hutjes van Matteo cq 2 hutjes van Edwin. Ik zie geen groot huis op die locatie.
pi_149860029
Ik vind het al knap om er 1 hutje neer te zetten, voor elke golfplaat en pak spijkers moet je een fikse wandeling maken.
pi_149860138
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:42 schreef El_Matador het volgende:
H13 lijkt het grootste huis van allemaal
Als je het huis op HERE 1 bedoelt, dat staat niet op de locatie van H13/huisjes Edwin/Matteo.
pi_149860289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als je het huis op HERE 1 bedoelt, dat staat niet op de locatie van H13/huisjes Edwin/Matteo.
Daarom heb ik alle huizen die ik in dit gebied vond uitgelicht.

Maar zie jij iets anders dan ik?

Of H13 nou van Serracin is (bron: Baru) of niet, is dat echt een groot verschil? Het huis lijkt niet op de video van Edwin. Plus mijn andere argumenten. Heb die huisjes van Edwin en die kleine paddock dan ook nog niet gevonden.

pi_149860651
Die huisjes op matteo's paddock lijken niet op die uit E's video? Die mening deel ik niet. Imo zijn ze identiek, met dezelfde uitlijning tov elkaar en positie in het landschap. En je andere argumenten vind ik ook dikke onzin.
pi_149860808
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:
Of H13 nou van Serracin is (bron: Baru) of niet, is dat echt een groot verschil? Het huis lijkt niet op de video van Edwin. Plus mijn andere argumenten. Heb die huisjes van Edwin en die kleine paddock dan ook nog niet gevonden.
Je hebt maar één vd 2 huisjes uitvergroot. Er staan er twee, zoals in de video van Edwin/locatie Matteo.
pi_149861470
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom heb ik alle huizen die ik in dit gebied vond uitgelicht.

Maar zie jij iets anders dan ik?

[ afbeelding ]

De plek is juist, alleen heb je maar één huis gekopieerd. Er zijn er twee, zoals ik al eerder postte:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Ah, Rapa ziet het ook, hierboven!

Verder is huis 12 op Bing en Here duidelijk zichtbaar en benoemd als HERE 3 door Mata op kaartje 0+
Het huis here 12 op het kaartje 0+ van Mata zie ik niet. (is dat een vermeend.te locatie van Baru)

[ Bericht 5% gewijzigd door matteo_111 op 20-02-2015 17:19:00 ]
pi_149861661
Als die huisjes van Edwin niet te vinden zijn, op Bing en Here niet, kunnen ze mogelijk eventueel kersvers uit de grond gestamp zijn of ze liggen op beide mappen net onder de wolken.
pi_149861843
Ik zie het, Matteo, hierbij een correctie:

Zie je dat de route naar "jouw paddock" over de andere paddocks voert?

pi_149861928
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[ afbeelding ]
Is mogelijk maar niet zeker.
pi_149862014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is mogelijk maar niet zeker.
Welke andere logische route zie je?

Die ingang naar de paddocks om de hoek bij de 2e quebrada gezien? Daar zijn Edwin, de ouders en natuurlijk ook Kris en Lisanne de paddocks opgegaan.

Of houd jij vol dat ze door de 2e quebrada kunnen en geklauterd zijn?

- waarom?
- zoniet, welke andere route zie je dan?

pi_149862185
Dat is meer iets om ter plaatse te onderzoeken of aan locals te vragen.

We weten ook niet of matteo's paddock (of iets anders nog verderop) het einddoel van onze vrienden was. Ik denk dan eerder dat ze daar al halverwege de terugweg zijn omdat ze een loop maken.
pi_149862213
Stel ik ben toerist en doe de 2 a 3 daagse reis naar Bocas en begin bij restaurant El Pianista, welke route neem ik dan (met gids) ?
Is die ergens beschreven?
pi_149862260
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Stel ik ben toerist en doe de 2 a 3 daagse reis naar Bocas en begin bij restaurant El Pianista, welke route neem ik dan (met gids) ?
2 a 3 dagen? Jij bent Superman??

Ongetraind zou ik zeggen 5-7 (zegt een website ook), getraind 3 (Feliciano)-5.

pi_149862261
Jackie:
https://www.here.com/?map=8.79295,-82.42821,19,satellite

zocht je deze?

edit: nee, voordakje is te breed...
pi_149862284
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn reisverslagen van ongetrainde vrouwen met gids: 3 dagen.
pi_149862287
quote:

[..]

En meteen de vraag, waar en hoe slapen ze?
pi_149862290
quote:
Als dat het hostel is dan ligt ie wel heel ver van de taalschool
pi_149862298
quote:

[..]

2 en een half dag heb ik gelezen
pi_149862380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

2 en een half dag heb ik gelezen
:D

Baru op 10 liter Red Bull en pure coke zeker?

Zie dat gebied van die paddocks en daar ten noorden tot aan "de rivier" (1e en 2e kabelbrug) alleen al.

In 3 dagen is het mogelijk als je 15 km per dag doet. Met 1-1,5 km/u is dat 10-15 uur.

5 dagen, 9 uur per dag, lijkt me een redelijk normaal tempo.

pi_149862391
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:35 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand het hostel vinden op de HERE kaart.

http://static0.ad.nl/stat(...)/media_l_2198667.jpg

Het lukt me al niet op GE en Bing maar ondanks dat de daken duidelijker zijn vind ik m niet.

Het heeft volgens mij een blauw dakje aan de voorkant en staat het huis rechts scheef t.o.v het hostel.
Of is het t huis links er tegen over? (maar dan klopt het huis scheef gezien volgens mij niet)
Ligging is op loopafstand van taalschool en ongeveer 500m van een of andere ravijn (bron: NL-se speurhonden). Dus waar ongeveer op de kaart moeten we zoeken?
pi_149862473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En meteen de vraag, waar en hoe slapen ze?
Hutjes langs de route die die gidsen (die op die wandelingen meegaan) kennen, meestal.

Sommigen gaan met een tentje, zoals wij Domnivoor en al die gekken ook. :7

pi_149862482
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past

"The hike on the third and final day lasted six hours."
pi_149862498
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als B dat beweert is hij zeker fake. Genoeg reisverslagen op i-net van de 3-daagse tocht, o.a. met F.

Onderweg kun je zelfs catering krijgen, met warme soep e.d.
pi_149862512
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Er zijn reisverslagen van ongetrainde vrouwen met gids: 3 dagen.
Er zijn verslagen van skeletten die "helemaal intact" na maanden in de jungle niet ver van dit gebied gevonden zijn, wat is je punt?

pi_149862562
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie het, Matteo, hierbij een correctie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Klopt! Dan is er ergens bij huis 12 een splitsing, wat ik ook begrepen had uit de zoekkaart van sinaproc en van eerdere info van Baru.
pi_149862565
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149862580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:18 schreef jackie12 het volgende:

"The hike on the third and final day lasted six hours."
To Puerto Robalo.
pi_149862596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:05 schreef 11en30 het volgende:
Dat is meer iets om ter plaatse te onderzoeken of aan locals te vragen.

We weten ook niet of matteo's paddock (of iets anders nog verderop) het einddoel van onze vrienden was. Ik denk dan eerder dat ze daar al halverwege de terugweg zijn omdat ze een loop maken.
De loop zou kunnen via de overgang over de CD Pata de Macho. Moet je wel de weg weten!
pi_149862636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:07 schreef jackie12 het volgende:
We weten van Baru ( :Y ) het pad tot aan de 4e kabelbrug. Dat is op de hoogte van de rugzak, maar dan een paar kilometer naar het oosten.
pi_149862641
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn verslagen van skeletten die "helemaal intact" na maanden in de jungle niet ver van dit gebied gevonden zijn, wat is je punt?
Dat jouw punt weer dikke onzin is.
pi_149862692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:23 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De loop zou kunnen via de overgang over de CD Pata de Macho. Moet je wel de weg weten!
Ik neem aan dat onze vrienden de weg in hun eigen achtertuin erg goed kennen.

En om een bepaalde route te verdwalen hoef je niet de weg te weten. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 20-02-2015 17:42:17 ]
pi_149862718
quote:
Het zou me niet verbazen als dit nou de quebrada Alejandro zou zijn! Maar waar ligt-ie?
pi_149862729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef Lutalo het volgende:

[..]

To Puerto Robalo.
Punta Robalo kan ik wel vinden. Dat is hemelsbreed 30 km, over land zeker 50% meer; ~45 km.

In 3 dagen met ~12 uur licht, ongetraind en ongeacclimatiseerd? :N

pi_149862753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat jouw punt weer dikke onzin is.
Welnee, maar jij blijft roepen dat het onzin is. Zonder enig argument.

"nog geen miniprocentje twijfel".

Gezond. :')

pi_149862796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:23 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ja, die wil ik nog op de kaart plotten, weet jij daar meer van? De Pata de Macho zelf (2156 m) staat er wel op. De rivier ligt te ver naar het oosten.

pi_149862804
quote:
Dat heeft E ook gefilmd. Ik zal het even opzoeken.
pi_149862895
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"nog geen miniprocentje twijfel".

Inderdaad. ^O^
pi_149862966
Jackie:
https://www.here.com/discover?map=8.73539,-82.43539,20,satellite

dit is hem, zie oprit, formaat dak, huis buren en vooortuin
pi_149863067
quote:
Dat is of de 1e of de 2e quebrada. Gezien de grootte zou ik zeggen 2e, maar welke is de 1e quebrada dan, die hebben ze niet gefilmd.

Toeristische watervallen bevinden zich in dit gebied alleen aan de Pacifische kant van de CD.

Edit: hij lijkt meer op de 1e quebrada:

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 20-02-2015 18:04:14 ]

pi_149863243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als dit nou de quebrada Alejandro zou zijn! Maar waar ligt-ie?
Hebben we deze plek al eens gezien met 3 mannen die daar bovenop zaten?
pi_149863622
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is of de 1e of de 2e quebrada. Gezien de grootte zou ik zeggen 2e, maar welke is de 1e quebrada dan, die hebben ze niet gefilmd.
Mooi dat pad dat naast de quebrada de stroom volgt. ^O^
pi_149863705
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:04 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mooi dat pad dat naast de quebrada de stroom volgt. Prachtig! ^O^
Hoe weet je dat?

Je ziet hierboven de 2 quebrada's. Je ziet het pad doorlopen?

Nu, wie bij zijn gezonde verstand zou niet dat pad opgaan, maar een onbekende rivierkloof in?

Dan kom je uit bij Toni's en Matteo's paddock, wel na een uur of 3 door de rivier klauteren, maar goed...

De ouders gaan net als Edwin direct de mistige paddock op:

pi_149863865
https://www.here.com/discover?map=8.83881,-82.42286,18,satellite

Deze open plek in het bos net boven de CD, qua vorm en grootte lijkt mij dit de Mirador, in ieder geval de plek waar de meiden de foto's hebben genomen.
pi_149863883
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

Je ziet hierboven de 2 quebrada's. Je ziet het pad doorlopen?
Lijkt net of je zenuwachtig wordt. " No no no, no path!" :X
pi_149864223
Maar nu ik dit gezien heb sluit ik me bij jackie12 aan. Hier zou je toch een foto van verwachten. Veel gaver dan de foto's die we kennen.
pi_149864243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Lijkt net of je zenuwachtig wordt. " No no no, no path!" :X
Ik, zenuwachtig?? :D

Je ziet die 2e quebrada hierboven op de AFK-video en het pad dat doorloopt. Waarom zouden Kris en Lisanne ervoor gaan kiezen die quebrada te volgen?

Heb je dat ding gezien? Ik heb hem getekend en werd al moe.

M.i. is de kans veel groter dat ze gedaan hebben wat iedereen doet; de paddocks beklimmen.

pi_149864270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:49 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Hebben we deze plek al eens gezien met 3 mannen die daar bovenop zaten?
Deze? http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VOduXuaG8VS

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
pi_149864276
Jij hebt het verhaal al klaar in je hoofd, ik ben nog mogelijkheden aan het verkennen. Jouw route weten we nu wel, ik ga verder onderzoeken iydm.
pi_149864307
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
pi_149864353
quote:
Ja dat is dezelfde plek.
pi_149864372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
Rond de eerste quebrada bedoel je? Of de nachtfoto's?
pi_149864412
Ik geloof niet dat onze vrienden een "verkeerde afslag" genomen zullen hebben. Het is hun berg, zij zijn daar thuis.
pi_149864510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/discover?map=8.83881,-82.42286,18,satellite

Deze open plek in het bos net boven de CD, qua vorm en grootte lijkt mij dit de Mirador, in ieder geval de plek waar de meiden de foto's hebben genomen.
Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;

pi_149864572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Er zijn hier plannen om dat gebied in te gaan:
goede en vooral kloppende kaart is noodzaak daarvoor.

Het in kaart brengen van het zoekgebied is stap 1, de elementen die we hier op de zolderkamers kunnen gebruiken zijn: paddocks, huizen open plekken en riviertjes. Daarnaast de hoogteverschillen en de afstanden.

Wanneer je deze gegevens naast elkaar legt kun je zaken wegstrepen en misschien met heel veel geluk de locatie van de nachtfoto's achterhalen... Dat is dus stap 2
pi_149864658
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;

[ afbeelding ]
Ik zie door de bomen het bos niet meer. ;)
pi_149865120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Dat is ook een goed idee. In elk geval daar is goed rond te kijken.
pi_149865184
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjos

Bedoelen we nu dezelfde? Door die dikke groene stip zie ik de vorm van jouw Mirador niet. Maar ik denk dat deze qua vorm en afmeting aardig in de buurt komt. Ook vanuit deze positie, de mogelijkheid 2 oceanen te bekijken..
pi_149865273
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:
Nu, wie bij zijn gezonde verstand zou niet dat pad opgaan, maar een onbekende rivierkloof in?

Alleen als je nog aan t vluchten bent, en zo snel mogelijk uit beeld wilt zijn.
pi_149865298
Aanvulling op bovenstaande post, vanuit dat punt naar linksboven (zoals de wijzers op 11 uur staan) door de geul tussen de 2 bergen, richting 1q en paddocks
pi_149865399
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Zie dat gebied van die paddocks en daar ten noorden tot aan "de rivier" (1e en 2e kabelbrug) alleen al.

In 3 dagen is het mogelijk als je 15 km per dag doet. Met 1-1,5 km/u is dat 10-15 uur.

5 dagen, 9 uur per dag, lijkt me een redelijk normaal tempo.
Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.
twee en een halve dag.
(zonder Red Bull en een snuif coca)

pi_149865486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:29 schreef RapaNui het volgende:
bedoel je dit (rode lijn verbindt pianista met pata de macho):

[ afbeelding ]
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:

pi_149865502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Jackie:
https://www.here.com/discover?map=8.73539,-82.43539,20,satellite

dit is hem, zie oprit, formaat dak, huis buren en vooortuin
Sorry ik zie t niet. Welke bedoel je?
Ik zie namelijk geen huis die schuin staat tov het hostel
pi_149865561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.
twee en een halve dag.
(zonder Red Bull en een snuif coca)

Da's niet naar Bocas, maar goed.

"The terrain on the first two days was in the highlands where nearly everyone raises cattle consequently, we had to trudge through deep cattle trenches that at times were more than three meters deep of thick muddy sludge, plodding through these trenches knee-deep. We crossed rivers with cable lines 30 meters wide with two cable lines on top and one cable line on the bottom. It was a balancing act walking, holding onto the lines trying not to fall into the river, and as a result, though minor, I lost my hiking stick while walking on the cable. The highland terrain is up and down through numerous valleys, crossing the same winding river 20 times, and on a multitude of occasions crossed deep areas of water that sometimes came up to our thighs.

pi_149865717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjos

Bedoelen we nu dezelfde? Door die dikke groene stip zie ik de vorm van jouw Mirador niet. Maar ik denk dat deze qua vorm en afmeting aardig in de buurt komt. Ook vanuit deze positie, de mogelijkheid 2 oceanen te bekijken..
Ja, ongeveer die plek.

Vraag blijft hoe het pad naar de quebrada's verder loopt, want dat zie ik niet zo duidelijk nog.

Wel een "pad" (zo lijkt het althans) dat naar de Mirador voert.

pi_149865733

Mogelijk de Mirador?
pi_149865823
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:
Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.
pi_149865831
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's niet naar Bocas, maar goed.

"The terrain on the first two days was in the highlands where nearly everyone raises cattle consequently, we had to trudge through deep cattle trenches that at times were more than three meters deep of thick muddy sludge, plodding through these trenches knee-deep. We crossed rivers with cable lines 30 meters wide with two cable lines on top and one cable line on the bottom. It was a balancing act walking, holding onto the lines trying not to fall into the river, and as a result, though minor, I lost my hiking stick while walking on the cable. The highland terrain is up and down through numerous valleys, crossing the same winding river 20 times, and on a multitude of occasions crossed deep areas of water that sometimes came up to our thighs.
Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zucht

http://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Robalo
pi_149865929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zucht

http://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Robalo
Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.

Maar maakt niet uit; met keihard doorstampen kun je blijkbaar in 2,5 dag de hemelsbreed 30 km naar Punta Robalo doen.

Een marathon is in principe ook in iets meer dan 2 uur te lopen, maar dat doen jij en ik die Ethiopiers niet na...

7-9 dagen slaat ook weer nergens op, jackie.

pi_149866006
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.

Maar maakt niet uit; met keihard doorstampen kun je blijkbaar in 2,5 dag de hemelsbreed 30 km naar Punta Robalo doen.

Een marathon is in principe ook in iets meer dan 2 uur te lopen, maar dat doen jij en ik die Ethiopiers niet na...

7-9 dagen slaat ook weer nergens op, jackie.
Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.
Feit is dat voor ouwe Remi 2 1/2 dag geen probleem was.

De echte vraag is dat ik graag zou willen weten waar dat pad ongeveer loopt.

(Pianista-mirador-1eQ-2eQ-Paddock..enz?)
pi_149866027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.
Ja, via de Pata de Macho-rivier, die stroomt iets ten oosten van de paddock van H13. Ik neem aan dat die trail de rivier volgt.

Maar een loop over een onbekende trail die je zonder kaart zou indenken? Die kans acht ik klein. De vondsten wijzen daar ook niet op. Dan zouden ze tussen de 2 trails verdwaald geraakt moeten zijn. Maar dan nog helemaal naar het noorden? Als je al op de terugweg was?

pi_149866100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.
Feit is dat voor ouwe Remi 2 1/2 dag geen probleem was.

De echte vraag is dat ik graag zou willen weten waar dat pad ongeveer loopt.

(Pianista-mirador-1eQ-2eQ-Paddock..enz?)
Hij zegt dat ie in 2 dagen over het hoogland (eerste deel met de paddocks) loopt. Dat moeten naast "onze" paddocks andere er ten noorden van zijn.

Dag 1 (13 uur): Begin Pianista-2e kabelbrug (ongeveer)
Dag 2: 2e kabelbrug tot eind heuvelland, waar de kustvlakte begint
Dag 3 (6 uur): vlakke gedeelte naar Punta Robalo

Heftige wandeling... :X

pi_149866147
Mata; wat ik mij afvraag is waarom je zoveel paniekvoetbalt. Waar is dat allemaal voor nodig?

Je hebt nu een beeld over de ligging van de paden en finca's, je hebt een beeld over het gebied, dankzij de video van Edwin en andere video's. In Panama kun je vast wel een zeer goede kaart kopen. Als geoloog kunt je die vast wel ergens vinden. Als je verbonden bent aan een uni, dan kun je vast aan een Tommy Guardia kaart komen.
pi_149866246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:34 schreef RapaNui het volgende:
Mata; wat ik mij afvraag is waarom je zoveel paniekvoetbalt. Waar is dat allemaal voor nodig?
Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?

quote:
Je hebt nu een beeld over de ligging van de paden en finca's, je hebt een beeld over het gebied, dankzij de video van Edwin en andere video's.
Ja, voor het eerst zo duidelijk.

quote:
In Panama kun je vast wel een zeer goede kaart kopen. Als geoloog kunt je die vast wel ergens vinden. Als je verbonden bent aan een uni, dan kun je vast aan een Tommy Guardia kaart komen.
Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.

Er zijn gewoon geen kaarten van dit enorm ontoegankelijke gebied (ten noorden van de paddocks wordt het nog erger).

pi_149866679
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Waar ong. zou je op de Pianista die verkeerde afslag moeten nemen?
pi_149866729
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?

[..]

Ja, voor het eerst zo duidelijk.

[..]

Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.

Er zijn gewoon geen kaarten van dit enorm ontoegankelijke gebied (ten noorden van de paddocks wordt het nog erger).
Ik vraag me af of er geen kaart is.
De kaart van Sinaproc is natuurlijk een kaart die op de muur geplakt moest worden. Zo groot mogelijk dus.
Toch staan er wel bepaalde lijnen ed op dat ik het vind lijken dat ie nagetekend is van een kleinere kaart.
Was er ook niet een foto van met Feliciano erop die dat deed?
pi_149866845
Ik heb zoveel met Google Earth voorbereid; geologische excursies, vakanties, excursies voor werk, illegale feestjes in het bos, etc.

Nu hebben we Here, dat scheelt. Samen met BING is het hele gebied dan duidelijk in kaart te brengen.

Google Maps kent sowieso veel fouten; Matteo gaf dat ook al aan.

Maar dat er gedetailleerde kaarten van het gebied vrij verkrijgbaar zijn (dus niet bij een Panamese militair op kantoor, zoals ik in Griekenland had), lijkt me sterk.

Maar we gaan het zien, daar.

pi_149866935
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]

Mogelijk de Mirador?
Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.

pi_149867060
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.
Nog meer naar het zuiden?
Deze beide rood omcirkelde plekken liggen zo ong. op de streep.
Die van Ootje ligt er - een endje- boven.
pi_149867329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:55 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Nog meer naar het zuiden?
Deze beide rood omcirkelde plekken liggen zo ong. op de streep.
Die van Ootje ligt er - een endje- boven.
Nee, de 2e die ootje postte, deze:

https://www.here.com/dire(...),-82.42379,19,normal

Is een goeie mogelijkheid. Het zicht moet naar het Zuidwesten zijn.

Ik had het iets meer hogerop, maar dat scheelt iets van 100 m.

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 20-02-2015 20:13:47 ]

pi_149868626
Sorry ik zie t niet. Welke bedoel je?
Ik zie namelijk geen huis die schuin staat tov het hostel
[/quote]
Je staat in het taalcentrum SatL, je gaat links en dan weer de eerste links (Av 3a Oeste) in, derde weg links (Cale C), vierde huis aan de linkerkant.
Hemelsbreed dus 100-150 meter onder de taalschool SatL

[ Bericht 57% gewijzigd door ootjekatootje op 20-02-2015 20:43:57 ]
pi_149869213
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:

Zie dat ook niet voor me meteen.
Eerder juist de andere kant op, zo'n rondje...waar zit je dan? Stel gevlucht, omgedraaid met doel
een hoge berg voor tel. bereik.
pi_149869987
Ik keek zojuist even naar de video van AFK, rond 8:10 staan ze op de Mirador. Ze kijken de kant van de foto's op (dus zoals de fotograaf). De vader zegt dat ze van de rechterkant komen en draait vervolgens naar links om het pad te laten zien waar ze naar beneden gaan, (richting de q1 dus).

Maar dan komen ze dus via het NW de Mirador op en dalen af naar het ZO om bij de foto's van de q1 te komen. :?

Daarnaast waar "staan" die meiden op? Hans komt met zijn camera niet boven de boomtoppen uit, terwijl K&L helemaal geen bomen voor hun neus hebben...
Mata, bij het zien van de video dacht ik dat jij gelijk hebt met de locatie, bij de foto's ga ik voor mijn tweede locatie. Tja :?

Op de foto's valt het zonlicht op die foto van Lisanne van rechts, maar had dan toch recht in haar gezicht moeten schijnen?

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 20-02-2015 21:32:37 ]
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:29:25 #280
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149870425
Over de twee huisjes met rode daken uit het filmpje: Ik vind die lokatie toch echt heel veel op onderstaande lijken met de 2 berg-uitlopers er achter en de driesprong van riviertjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nieuwschierig op 20-02-2015 21:44:24 ]
Wie dit leest is gek
pi_149870749
quote:
Weet niet waarom zo moeilijk is die quebrada te vinden.
Quebrada La Mata vond ik meteen: :s) http://www.getamap.net/maps/panama/veraguas/_lamata_quebrada/
pi_149870918
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, de 2e die ootje postte, deze:

https://www.here.com/dire(...),-82.42379,19,normal

Is een goeie mogelijkheid. Het zicht moet naar het Zuidwesten zijn.

Ik had het iets meer hogerop, maar dat scheelt iets van 100 m.

[ afbeelding ]
Hè :-) ik zag je zo vanaf de linker locatie in 1 streep door naar jouw huisjes lopen.
pi_149871036
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over de twee huisjes met rode daken uit het filmpje: Ik vind die lokatie toch echt heel veel op onderstaande lijken met de 2 berg-uitlopers er achter en de driesprong van riviertjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is volgens mij hier al algeheel aangenomen dat het dezelfde huisjes zijn
pi_149871138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is volgens mij hier al algeheel aangenomen dat het dezelfde huisjes zijn
Door sommigen ja. Toni heeft andere huisjes in gedachten. Ik zie die huisjes van Edwin sowieso nergens.

pi_149871255
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sowieso moet de expeditie daar een balletje in het water gooien en dan bij de kabelbruggen of verder weer opvissen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:54:01 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149871275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Sowieso moet de expeditie daar een balletje in het water gooien en dan bij de kabelbruggen of verder weer opvissen.
Haha goed idee :P
Wie dit leest is gek
pi_149871435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waar ong. zou je op de Pianista die verkeerde afslag moeten nemen?
En hoe weet Domnivoor dat? Wie of wat is de bron voor deze info?
pi_149871714
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 17:21 schreef StaceySinger het volgende:
waar is dit ?

Coming across jungle waterfall in Panama
Lost waterfalls Bajo Mono
pi_149872250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En hoe weet Domnivoor dat? Wie of wat is de bron voor deze info?
Weet ik niet.
Misschien zoekroutekaart?
pi_149875778
Is het ook bekend of Kris en Lisanne toen zij op zaterdag 29 maart aankwamen uit Bocas in Boquete of zij die zaterdagavond (stapavond) uit zijn gegaan in Bajo Boquete?

(En Ootje ik denk niet dat het de hostel is. Wie helpt??!)
pi_149875821
quote:
Ik heb ergens die waterval gezien, met andere amerikanen erbij. Die gingen niet zover naar het randje. Het is bij een serie van watervallen, mogelijk de Lost waterfalls.
pi_149875834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:08 schreef jackie12 het volgende:
Is het ook bekend of Kris en Lisanne toen zij op zaterdag 29 maart aankwamen uit Bocas in Boquete of zij die zaterdagavond (stapavond) uit zijn gegaan in Bajo Boquete?
Nee, weten we niet.

Ook: is er veel te doen in Boquete? Voornamelijk al oudere (VSAmerikaanse) buitenlanders daar?
zijn Kris en Lisanne wel zulke stappers, volgens mij niet.

pi_149875894
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die wil ik nog op de kaart plotten, weet jij daar meer van? De Pata de Macho zelf (2156 m) staat er wel op. De rivier ligt te ver naar het oosten.
De toegang staat op de koffiekaart, voorbij de tree trek, waar de overgang over de CD is aangegeven. Ik denk dat dat pad uitkomt op het rode pad van de Sinaproc zoekkaart en dus ook bij hut 13.
pi_149875934
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, weten we niet.

Ook: is er veel te doen in Boquete? Voornamelijk al oudere (VSAmerikaanse) buitenlanders daar?
Ik weet niet beter of ze zijn de 31e aangekomen. De tijd weet ik niet.
pi_149875946
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De toegang staat op de koffiekaart, voorbij de tree trek, waar de overgang over de CD is aangegeven. Ik denk dat dat pad uitkomt op het rode pad van de Sinaproc zoekkaart en dus ook bij hut 13.
Goed mogelijk.

Zou mooi zijn die route (ook) op de kaart geplot te hebben, ik weet niet of er kaarten of meer bronnen van zijn?

Het lijkt er trouwens niet op dat Kris en Lisanne die Pata de Macho-trail terug naar Boquete hebben gelopen; al hun vreemde vondsten wijzen op een noordelijke richting.

pi_149875974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:13 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik weet niet beter of ze zijn de 31e aangekomen. De tijd weet ik niet.
Nee, zaterdag de 29e, vanuit Bocas met de bus.

Maandag de 31e begonnen ze hun vrijwilligerswerk. Dachten ze.

pi_149876018
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt er trouwens niet op dat Kris en Lisanne die Pata de Macho-trail terug naar Boquete hebben gelopen; al hun vreemde vondsten wijzen op een noordelijke richting.
De rio Pata de Macho kan het meegenomen hebben.
pi_149876114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De rio Pata de Macho kan het meegenomen hebben.
Dat kan, maar de kans dat:
- het spijkerbroekje dan precies bij de 2e kabelbrug "aanspoelt", lijkt me heel klein
- die vele kilometers (10-12) die de Changuinola de rugzak dán meegenomen heeft, lijkt me niet stroken met de intacte inhoud

pi_149876168
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, weten we niet.

Als ik kijk naar de foto's van Henry en veel van zijn vrienden zijn er best leuke uitgaansmogelijkheden in Boquete.
Ook zijn er natuurlijk 2 taalscholen met enn X aantal leerlingen die jong zijn en op zaterdagavond iets leuks willen doen.
pi_149876223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:19 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de foto's van Henry en veel van zijn vrienden zijn er best leuke uitgaansmogelijkheden in Boquete.
Ook zijn er natuurlijk 2 taalscholen met enn X aantal leerlingen die jong zijn en op zaterdagavond iets leuks willen doen.
Ja, is waar. Dat moeten we tijdens de FOK!peditie dan natuurlijk wel checken allemaal. :7

Toch lijken Kris en Lisanne me geen (heftige) stappers, meer een beetje rustig kaarten en koken enzo.

Maar als ze uitgeweest waren, kunnen ze wel mensen hebben leren kennen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')