quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.
Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.
Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.
[ afbeelding ]Bij jouw roze cirkeltje ( Mata's huisje) heb ik de neiging om te zeggen 'niet op HERE'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Dat is niet zo erg als je denkt (of weet) dat je vnm door het bos wandelt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met of zonder zonnebrand, op het warmste moment van de dag ff gaan wandelen...
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.quote:
Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.
Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest, zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.
Het afsnijden kan moeilijker zijn, dus camera in de tas en er pas weer uit na de doorsteek op de makkelijke grasmat.
Dan zou het dus zo kunnen zijn dat na foto 508, eerste quebrada foto Kris, op de terugweg foto 493, de geul, is genomen en dan pas over de Mirador heen aan de Boquete-kant foto 491, als laatste foto.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik nu even niet snap, houden wij er een ander telling met de foto's op na?
In de OP is foto 491 toch de eerste foto genomen op de Mirador?
Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.
Dat is een foto, geen film.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld.
Er is een geul voor de top. Deze foto's kwam ik tegen op fb van ILquote:Op donderdag 19 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
- Sorry dat ik er weer over begin als deze discussie al geweest is maar foto 493, is dit ook echt voor de top te vinden? Het lijkt zo op het pad NA de top.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/wV1WG1r.jpg
en
- Is het 100% zeker dat de fototijden van oa op de top kloppen?
Is schaduw om 13 uur echt anders dan om 15 uur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp de hele noodzaak niet van het in kaart brengen van dat gebied. Zoveel werk wordt erin gestopt. Hele mooie kaarten hoor, maar waarvoor?
En wat zijn we ermee opgeschoten? H13 staat nu op losse schroeven.
Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.
Ik kan je vertellen dat die nieuwe daken echt niet zoveel geld hebben gekost. Nee, ik heb de facturen niet gezien, maar ik weet dat campesiños op dit soort afgelegen gebieden zelf het werk uitvoeren, samen met familie en vrienden. Alleen het materiaal kost wat geld. Niet eens het vervoer, want ook dat verzorgen ze zelf.
HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.
Niet alleen de daken zijn vernieuwd, de huisjes lijken in hun geheel gesloopt en opnieuw gebouwd. Imo een verdachte activiteit en ook nog zo dichtbij een hoge oever aan een relatief breed beekdal (542/550)? Hmmm ik zou hier meer van willen weten. Zoals wanneer precies is deze renovatie gestart?
Is te achterhalen van wanneer het beeld van HERE dateert?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:09 schreef ToniB het volgende:
[..]
Er is een geul voor de top. Deze foto's kwam ik tegen op fb van IL
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.Goed gevonden en een beetje dom van me. Deze had ik inderdaad zelf al een keer voorbij zien komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"
Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
[..]
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.toni wat is de link naar die FB pagina ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIA"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
[..]
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.Oké, dan zou de locatie van foto 493 opgelost zijn, vóór de Mirador dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.
De kaarten moeten wel online gedownload worden maar kun je daarna offline gebruiken.
Ik ga wel ff op zoek naar contact om te vragen van wanneer de kaart met de rode daken is.
Tja ben me rot aan het zoeken hoe het pad nu eventueel zou kunnen lopen. Ben ook niet helemaal zeker over waar nu precies de top, Mirador is. Zelf dacht ik altijd dat hij precies op die witte lijn loopt, dat is het continental divide. Maar op de kaarten zie ik dat de Mirador daar een stuk voor ligt, aan de Boquete kant van de witte lijn en meer naar links van waar ik dacht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef Lutalo het volgende:
@ToniB, duidelijk.
Wat vind je van 'jouw' hutjes locatie op de HERE kaart van El_Matador?
Ik dacht dat die min of meer naast die van Matteo lag ( op Bing in 1 beeld te vatten) , op Mata's kaart lit 'ie er boven.
OF heeft Mata het beeld gedraaid?
Gebeld met klantenservice. Datum opname sat.foto wist ze helaas niet, alleen de datum van mapupdates maar de afdeling Europa weet die dan weer niet van Panama. Ik gooi er zo nog een mail naar HQ tegenaan.quote:
Yep. Toppiequote:Op donderdag 19 februari 2015 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is inderdaad veel werk, top!
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.
Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.
Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.
[ afbeelding ]@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij jou is een duidelijk soort "M" te zien ( zie mijn eerdere berichten) , maar op het overzicht leg je
'jouw' hut op een andere plek neer?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Dat is toch onbespreekbaar op dit forum?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:24 schreef 11en30 het volgende:
En dan wordt die opmerking van F wel wat dubieus.
Mee eens dat het een lead zou kunnen zijn. Hoe komen we erachter van wie die hutten zijn of wie erin regelmatig verblijft?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
Misschien hebben ze het materiaal van de hutjes van Mata gebruikt op de daken van Matteo?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:00 schreef Lutalo het volgende:
[..]
@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.
Bij jou is een duidelijk soort "M" te zien ( zie mijn eerdere berichten) , maar op het overzicht leg je
'jouw' hut op een andere plek neer?
ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Gebeld met klantenservice. Datum opname sat.foto wist ze helaas niet, alleen de datum van mapupdates maar de afdeling Europa weet die dan weer niet van Panama. Ik gooi er zo nog een mail naar HQ tegenaan.
Mailtje is eruitquote:
"Mata's paddock" is oranje, de 1e echte paddock die je tegenkomt. Bij de roze stip staan 2 hutjes (erg klein) met witte daken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Bij jouw roze cirkeltje ( Mata's huisje) heb ik de neiging om te zeggen 'niet op HERE'.
Ik ga daar rondlopen, terwijl ik aan het zwembad lig, dus moet wel een beetje inzicht hebben in het gebied, daar heeft HERE heel erg bij geholpen. Noordelijker toch beter BING qua wolkendek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp de hele noodzaak niet van het in kaart brengen van dat gebied. Zoveel werk wordt erin gestopt. Hele mooie kaarten hoor, maar waarvoor?
En wat zijn we ermee opgeschoten? H13 staat nu op losse schroeven.
Door de zoom valt Q1 net buiten beeld...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.
Zo heeft ie het niet gezegd; "hij zag geen sporen in de modder".quote:Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest,
Zou goed zijn om die allemaal in kaart te brengen. Zie de sporen op de paddocks, dat is een pad.quote:zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.
Ja, maar waarom? De route over de paddocks is makkelijker en logischer.quote:Het afsnijden kan moeilijker zijn, dus camera in de tas en er pas weer uit na de doorsteek op de makkelijke grasmat.
Huh? Nee, Matteo's huis is groot en duidelijk en staat heel ergens anders dan "mijn" paddock. Daar lijken 2 ruines te staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:00 schreef Lutalo het volgende:
[..]
@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.
'jouw' hut op een andere plek neer?
Dank, wat je niet ziet op de plaatjes; het lijkt een uitgezoomd satellietbeeld, is dat het samengesteld is uit ~100 screenshots met 100 m schaal op HERE. Een volle dag werk, maar goed. Het is wel erg mooi zo.quote:
491 is de foto van Kris met haar waterflesje toch? En 493 die barranco/kloofje? Dat is een andere dan die gang achter de Mirador.quote:Wat ik nu even niet snap, houden wij er een ander telling met de foto's op na?
In de OP is foto 491 toch de eerste foto genomen op de Mirador?
de eigenaarschapquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
En H13 staat "op losse schroeven"? In welke zin?
hoe weten we dit?quote:
Waarom? Omdat Baru een lijn slordig heeft ingetekend en vergat te disclaimeren dat het geen pad was?quote:
Dat is op HERE duidelijk te zien.quote:[..]
hoe weten we dit?
Omdat het een enorme omweg is, 5x langer dan doorsteken om en nabij q1 indien mogelijk. Zeer de moeite waard dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:38 schreef El_Matador het volgende:
Ja, maar waarom? De route over de paddocks is makkelijker en logischer.
A - Kris en Lisanne wisten dat nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat het een enorme omweg is, 5x langer dan doorsteken om en nabij q1 indien mogelijk. Zeer de moeite waard dus.
Dat kun je nog niet zeggen. Misschien liepen ze daar wel met een machete in hun rug geprikt de kant op die hen opgedragen werd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe meer je van het gebied ziet, hoe onlogischer de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt moeten hebben.
Ja, dan zijn het niet hun keuzes meer. Maar inderdaad, die mogelijkheid zit erin. Geen enkel gezond nadenkend mens gaat eerst al die paddocks afdalen (dan wel doorsteken recht naar het noordoosten vanaf ~H12) helemaal naar de 2e kabelbrug en dan nog eens die nauwe Culebra door. Als je de CD duidelijk afgetekend in het zuiden ziet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat kun je nog niet zeggen. Misschien liepen ze daar wel met een machete in hun rug geprikt de kant op die hen opgedragen werd.
Als je meent nog aan de andere kant van de CD te zijn ga je natuurlijk niet terug omhoog klimmen maar wil je afdalen. Vervolgens zie je bij de paddock weer tekenen van bewoonde wereld en natuur die lijkt op het begin van de Pianista trail. We zitten goed, zou ik denken, en flink doorlopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dan zijn het niet hun keuzes meer. Maar inderdaad, die mogelijkheid zit erin. Geen enkel gezond nadenkend mens gaat eerst al die paddocks afdalen (dan wel doorsteken recht naar het noordoosten vanaf ~H12) helemaal naar de 2e kabelbrug en dan nog eens die nauwe Culebra door. Als je de CD duidelijk afgetekend in het zuiden ziet.
Zie het plaatje (of zelf op HERE). H13 lijkt het grootste huis van allemaal, samen met het huis op 1420, dat Matteo als H12 had (wat ik dan weer op een zuidelijker paddock van Baru had, misschien had Matteo een update van hem gekregen die ik niet meekreeg). Die paddock waar dat grote huis staat, had ik als Paddock X.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:28 schreef Lutalo het volgende:
Bovendien klopt H13 niet met de video (zoals geen enkele paddock, zo lijkt het; H13 is 1 groot huis.
Gemaakt van boomstammen en bladeren? Of een ''echt' huis?
Ja, dat had ik ook al gezien, waarschijnlijk komt de uitgang van de jungle werder naar het westen op de paddoc uit dan ik aannnamquote:Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik kan je hier niet volgen. Om vanaf de mirador bij 'hut 13' te komen moet je 'rechtsaf' slaan gezien vanaf het pad dat de meiden hebben genomen. Op basis van beschikbare informatie zou dat op twee plaatsen moeten kunnen, maar die paden zijn serieuze vermoedens en de begaanbaarheid onzeker.
1. Het gaat niet om zijn lijnen, het gaat om de locatie van H13 en de eigenaarschap ervan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom? Omdat Baru een lijn slordig heeft ingetekend en vergat te disclaimeren dat het geen pad was?
H13 kan toch prima van Serracin zijn, ik zie het probleem niet?
[..]
Dat is op HERE duidelijk te zien.
Als je het huis op HERE 1 bedoelt, dat staat niet op de locatie van H13/huisjes Edwin/Matteo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:42 schreef El_Matador het volgende:
H13 lijkt het grootste huis van allemaal
Daarom heb ik alle huizen die ik in dit gebied vond uitgelicht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je het huis op HERE 1 bedoelt, dat staat niet op de locatie van H13/huisjes Edwin/Matteo.
Je hebt maar één vd 2 huisjes uitvergroot. Er staan er twee, zoals in de video van Edwin/locatie Matteo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:
Of H13 nou van Serracin is (bron: Baru) of niet, is dat echt een groot verschil? Het huis lijkt niet op de video van Edwin. Plus mijn andere argumenten. Heb die huisjes van Edwin en die kleine paddock dan ook nog niet gevonden.
De plek is juist, alleen heb je maar één huis gekopieerd. Er zijn er twee, zoals ik al eerder postte:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom heb ik alle huizen die ik in dit gebied vond uitgelicht.
Maar zie jij iets anders dan ik?
[ afbeelding ]
Of H13 nou van Serracin is (bron: Baru) of niet, is dat echt een groot verschil? Het huis lijkt niet op de video van Edwin. Plus mijn andere argumenten. Heb die huisjes van Edwin en die kleine paddock dan ook nog niet gevonden.
Is mogelijk maar niet zeker.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:
Zie je dat de route naar "jouw paddock" over de andere paddocks voert?
[ afbeelding ]
Welke andere logische route zie je?quote:
2 a 3 dagen? Jij bent Superman??quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Stel ik ben toerist en doe de 2 a 3 daagse reis naar Bocas en begin bij restaurant El Pianista, welke route neem ik dan (met gids) ?
Is die ergens beschreven?
Er zijn reisverslagen van ongetrainde vrouwen met gids: 3 dagen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
2 a 3 dagen? Jij bent Superman??
Ongetraind zou ik zeggen 5-7 (zegt een website ook), getraind 3 (Feliciano)-5.
En meteen de vraag, waar en hoe slapen ze?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat het hostel is dan ligt ie wel heel ver van de taalschoolquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Jackie:
https://www.here.com/?map=8.79295,-82.42821,19,satellite
zocht je deze?
2 en een half dag heb ik gelezenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
2 en een half dag heb ik gelezen
Ligging is op loopafstand van taalschool en ongeveer 500m van een of andere ravijn (bron: NL-se speurhonden). Dus waar ongeveer op de kaart moeten we zoeken?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:35 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand het hostel vinden op de HERE kaart.
http://static0.ad.nl/stat(...)/media_l_2198667.jpg
Het lukt me al niet op GE en Bing maar ondanks dat de daken duidelijker zijn vind ik m niet.
Het heeft volgens mij een blauw dakje aan de voorkant en staat het huis rechts scheef t.o.v het hostel.
Of is het t huis links er tegen over? (maar dan klopt het huis scheef gezien volgens mij niet)
Hutjes langs de route die die gidsen (die op die wandelingen meegaan) kennen, meestal.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En meteen de vraag, waar en hoe slapen ze?
Als B dat beweert is hij zeker fake. Genoeg reisverslagen op i-net van de 3-daagse tocht, o.a. met F.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baru op 10 liter Red Bull en pure coke zeker?
Er zijn verslagen van skeletten die "helemaal intact" na maanden in de jungle niet ver van dit gebied gevonden zijn, wat is je punt?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er zijn reisverslagen van ongetrainde vrouwen met gids: 3 dagen.
Klopt! Dan is er ergens bij huis 12 een splitsing, wat ik ook begrepen had uit de zoekkaart van sinaproc en van eerdere info van Baru.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie het, Matteo, hierbij een correctie:
[ afbeelding ]
Zie je dat de route naar "jouw paddock" over de andere paddocks voert?
[ afbeelding ]
To Puerto Robalo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:18 schreef jackie12 het volgende:
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
"The hike on the third and final day lasted six hours."
De loop zou kunnen via de overgang over de CD Pata de Macho. Moet je wel de weg weten!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:05 schreef 11en30 het volgende:
Dat is meer iets om ter plaatse te onderzoeken of aan locals te vragen.
We weten ook niet of matteo's paddock (of iets anders nog verderop) het einddoel van onze vrienden was. Ik denk dan eerder dat ze daar al halverwege de terugweg zijn omdat ze een loop maken.
We weten van Baru (quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Stel ik ben toerist en doe de 2 a 3 daagse reis naar Bocas en begin bij restaurant El Pianista, welke route neem ik dan (met gids) ?
Is die ergens beschreven?
Dat jouw punt weer dikke onzin is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn verslagen van skeletten die "helemaal intact" na maanden in de jungle niet ver van dit gebied gevonden zijn, wat is je punt?
Ik neem aan dat onze vrienden de weg in hun eigen achtertuin erg goed kennen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De loop zou kunnen via de overgang over de CD Pata de Macho. Moet je wel de weg weten!
Het zou me niet verbazen als dit nou de quebrada Alejandro zou zijn! Maar waar ligt-ie?quote:
Punta Robalo kan ik wel vinden. Dat is hemelsbreed 30 km, over land zeker 50% meer; ~45 km.quote:
Welnee, maar jij blijft roepen dat het onzin is. Zonder enig argument.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat jouw punt weer dikke onzin is.
Ja, die wil ik nog op de kaart plotten, weet jij daar meer van? De Pata de Macho zelf (2156 m) staat er wel op. De rivier ligt te ver naar het oosten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De loop zou kunnen via de overgang over de CD Pata de Macho. Moet je wel de weg weten!
Dat heeft E ook gefilmd. Ik zal het even opzoeken.quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"nog geen miniprocentje twijfel".
Dat is of de 1e of de 2e quebrada. Gezien de grootte zou ik zeggen 2e, maar welke is de 1e quebrada dan, die hebben ze niet gefilmd.quote:
Hebben we deze plek al eens gezien met 3 mannen die daar bovenop zaten?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als dit nou de quebrada Alejandro zou zijn! Maar waar ligt-ie?
Mooi dat pad dat naast de quebrada de stroom volgt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is of de 1e of de 2e quebrada. Gezien de grootte zou ik zeggen 2e, maar welke is de 1e quebrada dan, die hebben ze niet gefilmd.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Mooi dat pad dat naast de quebrada de stroom volgt. Prachtig!
Lijkt net of je zenuwachtig wordt. " No no no, no path!"quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Je ziet hierboven de 2 quebrada's. Je ziet het pad doorlopen?
Ik, zenuwachtig??quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Lijkt net of je zenuwachtig wordt. " No no no, no path!"
Deze? http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VOduXuaG8VSquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Hebben we deze plek al eens gezien met 3 mannen die daar bovenop zaten?
quote:Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Ja dat is dezelfde plek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:28 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deze? http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VOduXuaG8VS
Rond de eerste quebrada bedoel je? Of de nachtfoto's?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/discover?map=8.83881,-82.42286,18,satellite
Deze open plek in het bos net boven de CD, qua vorm en grootte lijkt mij dit de Mirador, in ieder geval de plek waar de meiden de foto's hebben genomen.
Er zijn hier plannen om dat gebied in te gaan:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
Ik zie door de bomen het bos niet meer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;
[ afbeelding ]
Dat is ook een goed idee. In elk geval daar is goed rond te kijken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjosquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;
[ afbeelding ]
Alleen als je nog aan t vluchten bent, en zo snel mogelijk uit beeld wilt zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:
Nu, wie bij zijn gezonde verstand zou niet dat pad opgaan, maar een onbekende rivierkloof in?
Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baru op 10 liter Red Bull en pure coke zeker?
Zie dat gebied van die paddocks en daar ten noorden tot aan "de rivier" (1e en 2e kabelbrug) alleen al.
In 3 dagen is het mogelijk als je 15 km per dag doet. Met 1-1,5 km/u is dat 10-15 uur.
5 dagen, 9 uur per dag, lijkt me een redelijk normaal tempo.
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:29 schreef RapaNui het volgende:
bedoel je dit (rode lijn verbindt pianista met pata de macho):
[ afbeelding ]
Sorry ik zie t niet. Welke bedoel je?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Jackie:
https://www.here.com/discover?map=8.73539,-82.43539,20,satellite
dit is hem, zie oprit, formaat dak, huis buren en vooortuin
Da's niet naar Bocas, maar goed.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.
twee en een halve dag.
(zonder Red Bull en een snuif coca)
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
Ja, ongeveer die plek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjos
Bedoelen we nu dezelfde? Door die dikke groene stip zie ik de vorm van jouw Mirador niet. Maar ik denk dat deze qua vorm en afmeting aardig in de buurt komt. Ook vanuit deze positie, de mogelijkheid 2 oceanen te bekijken..
Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:
Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zuchtquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Da's niet naar Bocas, maar goed.
"The terrain on the first two days was in the highlands where nearly everyone raises cattle consequently, we had to trudge through deep cattle trenches that at times were more than three meters deep of thick muddy sludge, plodding through these trenches knee-deep. We crossed rivers with cable lines 30 meters wide with two cable lines on top and one cable line on the bottom. It was a balancing act walking, holding onto the lines trying not to fall into the river, and as a result, though minor, I lost my hiking stick while walking on the cable. The highland terrain is up and down through numerous valleys, crossing the same winding river 20 times, and on a multitude of occasions crossed deep areas of water that sometimes came up to our thighs.
Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:24 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zucht
http://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Robalo
Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.
Maar maakt niet uit; met keihard doorstampen kun je blijkbaar in 2,5 dag de hemelsbreed 30 km naar Punta Robalo doen.
Een marathon is in principe ook in iets meer dan 2 uur te lopen, maar dat doen jij en ik die Ethiopiers niet na...
7-9 dagen slaat ook weer nergens op, jackie.
Ja, via de Pata de Macho-rivier, die stroomt iets ten oosten van de paddock van H13. Ik neem aan dat die trail de rivier volgt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.
Hij zegt dat ie in 2 dagen over het hoogland (eerste deel met de paddocks) loopt. Dat moeten naast "onze" paddocks andere er ten noorden van zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.
Feit is dat voor ouwe Remi 2 1/2 dag geen probleem was.
De echte vraag is dat ik graag zou willen weten waar dat pad ongeveer loopt.
(Pianista-mirador-1eQ-2eQ-Paddock..enz?)
Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:34 schreef RapaNui het volgende:
Mata; wat ik mij afvraag is waarom je zoveel paniekvoetbalt. Waar is dat allemaal voor nodig?
Ja, voor het eerst zo duidelijk.quote:Je hebt nu een beeld over de ligging van de paden en finca's, je hebt een beeld over het gebied, dankzij de video van Edwin en andere video's.
Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.quote:In Panama kun je vast wel een zeer goede kaart kopen. Als geoloog kunt je die vast wel ergens vinden. Als je verbonden bent aan een uni, dan kun je vast aan een Tommy Guardia kaart komen.
Waar ong. zou je op de Pianista die verkeerde afslag moeten nemen?quote:quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Ik vraag me af of er geen kaart is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?
[..]
Ja, voor het eerst zo duidelijk.
[..]
Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.
Er zijn gewoon geen kaarten van dit enorm ontoegankelijke gebied (ten noorden van de paddocks wordt het nog erger).
Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.quote:
Nog meer naar het zuiden?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.
Nee, de 2e die ootje postte, deze:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nog meer naar het zuiden?
Deze beide rood omcirkelde plekken liggen zo ong. op de streep.
Die van Ootje ligt er - een endje- boven.
Zie dat ook niet voor me meteen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:
Weet niet waarom zo moeilijk is die quebrada te vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:28 schreef RapaNui het volgende:
Het zou me niet verbazen als dit nou de quebrada Alejandro zou zijn! Maar waar ligt-ie?
Hè :-) ik zag je zo vanaf de linker locatie in 1 streep door naar jouw huisjes lopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de 2e die ootje postte, deze:
https://www.here.com/dire(...),-82.42379,19,normal
Is een goeie mogelijkheid. Het zicht moet naar het Zuidwesten zijn.
Ik had het iets meer hogerop, maar dat scheelt iets van 100 m.
[ afbeelding ]
Het is volgens mij hier al algeheel aangenomen dat het dezelfde huisjes zijnquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over de twee huisjes met rode daken uit het filmpje: Ik vind die lokatie toch echt heel veel op onderstaande lijken met de 2 berg-uitlopers er achter en de driesprong van riviertjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door sommigen ja. Toni heeft andere huisjes in gedachten. Ik zie die huisjes van Edwin sowieso nergens.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het is volgens mij hier al algeheel aangenomen dat het dezelfde huisjes zijn
Sowieso moet de expeditie daar een balletje in het water gooien en dan bij de kabelbruggen of verder weer opvissen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over de twee huisjes met rode daken uit het filmpje: Ik vind die lokatie toch echt heel veel op onderstaande lijken met de 2 berg-uitlopers er achter en de driesprong van riviertjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha goed ideequote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Sowieso moet de expeditie daar een balletje in het water gooien en dan bij de kabelbruggen of verder weer opvissen.
En hoe weet Domnivoor dat? Wie of wat is de bron voor deze info?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waar ong. zou je op de Pianista die verkeerde afslag moeten nemen?
Lost waterfalls Bajo Monoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:28 schreef RapaNui het volgende:
Op vrijdag 20 februari 2015 17:21 schreef StaceySinger het volgende:
waar is dit ?
Coming across jungle waterfall in Panama
Weet ik niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En hoe weet Domnivoor dat? Wie of wat is de bron voor deze info?
Ik heb ergens die waterval gezien, met andere amerikanen erbij. Die gingen niet zover naar het randje. Het is bij een serie van watervallen, mogelijk de Lost waterfalls.quote:
Nee, weten we niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:08 schreef jackie12 het volgende:
Is het ook bekend of Kris en Lisanne toen zij op zaterdag 29 maart aankwamen uit Bocas in Boquete of zij die zaterdagavond (stapavond) uit zijn gegaan in Bajo Boquete?
De toegang staat op de koffiekaart, voorbij de tree trek, waar de overgang over de CD is aangegeven. Ik denk dat dat pad uitkomt op het rode pad van de Sinaproc zoekkaart en dus ook bij hut 13.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die wil ik nog op de kaart plotten, weet jij daar meer van? De Pata de Macho zelf (2156 m) staat er wel op. De rivier ligt te ver naar het oosten.
Ik weet niet beter of ze zijn de 31e aangekomen. De tijd weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, weten we niet.
Ook: is er veel te doen in Boquete? Voornamelijk al oudere (VSAmerikaanse) buitenlanders daar?
zijn Kris en Lisanne wel zulke stappers, volgens mij niet.
Goed mogelijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De toegang staat op de koffiekaart, voorbij de tree trek, waar de overgang over de CD is aangegeven. Ik denk dat dat pad uitkomt op het rode pad van de Sinaproc zoekkaart en dus ook bij hut 13.
Nee, zaterdag de 29e, vanuit Bocas met de bus.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:13 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik weet niet beter of ze zijn de 31e aangekomen. De tijd weet ik niet.
De rio Pata de Macho kan het meegenomen hebben.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lijkt er trouwens niet op dat Kris en Lisanne die Pata de Macho-trail terug naar Boquete hebben gelopen; al hun vreemde vondsten wijzen op een noordelijke richting.
Dat kan, maar de kans dat:quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De rio Pata de Macho kan het meegenomen hebben.
Als ik kijk naar de foto's van Henry en veel van zijn vrienden zijn er best leuke uitgaansmogelijkheden in Boquete.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, weten we niet.
Ook: is er veel te doen in Boquete? Voornamelijk al oudere (VSAmerikaanse) buitenlanders daar?
zijn Kris en Lisanne wel zulke stappers, volgens mij niet.
Ja, is waar. Dat moeten we tijdens de FOK!peditie dan natuurlijk wel checken allemaal.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de foto's van Henry en veel van zijn vrienden zijn er best leuke uitgaansmogelijkheden in Boquete.
Ook zijn er natuurlijk 2 taalscholen met enn X aantal leerlingen die jong zijn en op zaterdagavond iets leuks willen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |