quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.
Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.
Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.
[ afbeelding ]Bij jouw roze cirkeltje ( Mata's huisje) heb ik de neiging om te zeggen 'niet op HERE'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Dat is niet zo erg als je denkt (of weet) dat je vnm door het bos wandelt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met of zonder zonnebrand, op het warmste moment van de dag ff gaan wandelen...
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.quote:
Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit overzicht maakt meteen duidelijk waarom onze vrienden geen opnames hebben gemonteerd van de tweede quebrada. Als je bij de eerste bent en je wilt naar de gele stip (matteo's) dan ga je natuurlijk niet een giga omweg maken via q2 en de andere paddocks.
Aangezien F ervan overtuigd was dat K en L niet bij 'de' paddocks bij q2 zijn geweest, zouden ook zij heel goed na q1 ergens naar rechts zijn afgebogen (als ze niet omgekeerd zijn). Ik verwacht dat daar toch wel zijpaden/-sporen zijn te vinden.
Het afsnijden kan moeilijker zijn, dus camera in de tas en er pas weer uit na de doorsteek op de makkelijke grasmat.
Dan zou het dus zo kunnen zijn dat na foto 508, eerste quebrada foto Kris, op de terugweg foto 493, de geul, is genomen en dan pas over de Mirador heen aan de Boquete-kant foto 491, als laatste foto.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik nu even niet snap, houden wij er een ander telling met de foto's op na?
In de OP is foto 491 toch de eerste foto genomen op de Mirador?
Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.
Dat is een foto, geen film.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet, want Edwin heeft de Boom op de paddock gefilmd. Hij is dus langs Q2 naar dé paddock gegaan. Dáárna komt locatie gele stip in beeld.
Er is een geul voor de top. Deze foto's kwam ik tegen op fb van ILquote:Op donderdag 19 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
- Sorry dat ik er weer over begin als deze discussie al geweest is maar foto 493, is dit ook echt voor de top te vinden? Het lijkt zo op het pad NA de top.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/wV1WG1r.jpg
en
- Is het 100% zeker dat de fototijden van oa op de top kloppen?
Is schaduw om 13 uur echt anders dan om 15 uur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp de hele noodzaak niet van het in kaart brengen van dat gebied. Zoveel werk wordt erin gestopt. Hele mooie kaarten hoor, maar waarvoor?
En wat zijn we ermee opgeschoten? H13 staat nu op losse schroeven.
Matteo zegt: nieuwe daken wijzen op geld. Serracin heeft geld. Het kapitaal dat Serracin heeft opgebouwd staat niet in verhouding met de kwaliteit en omvang van die lullige dakjes.
Ik kan je vertellen dat die nieuwe daken echt niet zoveel geld hebben gekost. Nee, ik heb de facturen niet gezien, maar ik weet dat campesiños op dit soort afgelegen gebieden zelf het werk uitvoeren, samen met familie en vrienden. Alleen het materiaal kost wat geld. Niet eens het vervoer, want ook dat verzorgen ze zelf.
HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of wel. Als hij voor elke cowboy een villa had gebouwd had hij nooit zijn kapitaal vergaard. Het zijn zo te zien wel de meest luxe koeienhutten in het gebied.
Niet alleen de daken zijn vernieuwd, de huisjes lijken in hun geheel gesloopt en opnieuw gebouwd. Imo een verdachte activiteit en ook nog zo dichtbij een hoge oever aan een relatief breed beekdal (542/550)? Hmmm ik zou hier meer van willen weten. Zoals wanneer precies is deze renovatie gestart?
Is te achterhalen van wanneer het beeld van HERE dateert?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:09 schreef ToniB het volgende:
[..]
Er is een geul voor de top. Deze foto's kwam ik tegen op fb van IL
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.Goed gevonden en een beetje dom van me. Deze had ik inderdaad zelf al een keer voorbij zien komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die hele mooie kaarten zorgen ervoor dat we hier op de zolderkamers zelf kunnen kijken naar de afstanden, huizen enz. We zijn niet afhankelijk van "derden"
Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
[..]
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.toni wat is de link naar die FB pagina ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIA"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
[..]
Vóór de top en op de top met de bekenste gids van Boquete.Oké, dan zou de locatie van foto 493 opgelost zijn, vóór de Mirador dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
HERE is gelanceerd halverwege december 2014, de eerste mediaberichten over dit product vond ik in september 2014, Bijzonder is dat de kaarten op de telefoon op te halen zijn ook wanneer men geen bereik heeft....
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb meteen de app gedownload, ziet er goed uit voor navi.
De kaarten moeten wel online gedownload worden maar kun je daarna offline gebruiken.
Ik ga wel ff op zoek naar contact om te vragen van wanneer de kaart met de rode daken is.
Tja ben me rot aan het zoeken hoe het pad nu eventueel zou kunnen lopen. Ben ook niet helemaal zeker over waar nu precies de top, Mirador is. Zelf dacht ik altijd dat hij precies op die witte lijn loopt, dat is het continental divide. Maar op de kaarten zie ik dat de Mirador daar een stuk voor ligt, aan de Boquete kant van de witte lijn en meer naar links van waar ik dacht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef Lutalo het volgende:
@ToniB, duidelijk.
Wat vind je van 'jouw' hutjes locatie op de HERE kaart van El_Matador?
Ik dacht dat die min of meer naast die van Matteo lag ( op Bing in 1 beeld te vatten) , op Mata's kaart lit 'ie er boven.
OF heeft Mata het beeld gedraaid?
Gebeld met klantenservice. Datum opname sat.foto wist ze helaas niet, alleen de datum van mapupdates maar de afdeling Europa weet die dan weer niet van Panama. Ik gooi er zo nog een mail naar HQ tegenaan.quote:
Yep. Toppiequote:Op donderdag 19 februari 2015 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is inderdaad veel werk, top!
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:
Na mijn vorige review, hier te lezen, met het nieuwe prachtige HERE een nieuwe analyse.
Tot dusver heb ik geen huisjes op kleine geaccidenteerde paddocks gezien die lijken op wat je in Edwins video ziet.
Iets uitgebreider: dankzij HERE heb ik nu een hoge resolutie kaart van begin Pianista tot de 2e kabelbrug, verscholen achter de wolken. Erg veel werk, maar goed om te vergelijken met miura's zelfde kaart van BING.
[ afbeelding ]@El_Matador, als ik naar de uitvergroting van 'jouw' huisjes kijk, lijkt het hetzelfde als die van Matteo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij jou is een duidelijk soort "M" te zien ( zie mijn eerdere berichten) , maar op het overzicht leg je
'jouw' hut op een andere plek neer?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Dat is toch onbespreekbaar op dit forum?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:24 schreef 11en30 het volgende:
En dan wordt die opmerking van F wel wat dubieus.
Mee eens dat het een lead zou kunnen zijn. Hoe komen we erachter van wie die hutten zijn of wie erin regelmatig verblijft?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Mocht dat hutje, wie ook de eigenaar is, afgelopen jaar vervangen zijn, dan vind ik dat hoogst opmerkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |