In AFK na 4.33 min als het licht begint te worden rusten ze uit iig op een plek met bandensporenquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me nu af hoe de ouders dan gelopen zijn? Het is nog donker aan het begin van de trail, er wordt niks gezegd van 'een bruggetje over.'
In bovenstaande vetgedrukte zin begrijp ik het woord "dus" niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:47 schreef jackie12 het volgende:
Er is al heel vaak gesproken waarom Kris en Lisanne zijn doorgelopen na de top (mirador hier genoemd)
Vaak wordt er gezegd dat de meiden dachten via een rondje weer terug te kunnen.
Maar wat was nou de info waarvan we zeker weten die ze hebben gelezen?
Inderdaad, de map bij de taalschool.
Dit is de map, ik weet het hij is al vaker voorbij gekomen:
http://nl.tinypic.com/r/j95z4w/8
http://nl.tinypic.com/r/24vikqx/8
Er staat heel duidelijk dat je op elk moment weer om kunt keren. En K en L hun Engels is met hun HBO-opleiding vast beter dan die van mij.
Ik denk dan ook niet dat Kris en Lisanne dachten een rondje te lopen.
Waarom liepen ze dan door naar de 1e quebrada en hoe moesten ze weten van de 1e quebrada?
Ik blijf dus denken dat ze niet alleen waren.
Ook staat er bij dat plaatje linksonder dat je "als je dit bruggetje ziet ga hier dan over"
Hebben kris en Lisanne dat gedaan?
In de video "benefits of retiring in Panama" zie je het bruggetje aan je linkerhand maar kun je daar onmogelijk met een auto over heen. Toch kun je bij Lorenzo met een 4x4 komen
De Pianista bestaat dus naar mijn mening uit 2 verschillende paden/wegen.
1 die je te voet kunt doen maar ook 1 die je met een 4x4 kunt doen.
Uiteindelijk komen deze twee wegen denk ik weer bij elkaar als een soort ovaal rondje.
Edwin neemt denk ik de weg van de motor, toeristen het andere pad over de brug.
Als mijn dag eerder scenario klopt dan is het hoogst opmerkelijk dat op 1 april niemand hen heeft gezien.
De voor ons onbekende foto van 11.05 uur geeft ongetwijfeld uitsluitsel over welk pad ze hebben genomen.
Ik denk die van de auto
Het zou me niet verbazen als het inderdaad zo werkt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dikke business vrijwilligerswerk wat niet doorgaat. En tja wat dan?
Excursies boeken via de taalschool..
En voor de Mirador is dan links ook nog een rode zoekroutelijn, komt uit (of gaat vanaf) op de linker rode lijn. Of Synaproc bedoelt hiermee dat ze daar (zoals op video te zien en zoals Plinio ook vertelde ) dat ze daar naar beneden zijn afgedaald met touwen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef jackie12 het volgende:
In Benefits vanaf 2.32 min totdat de video is afgelopen loopt er constant een hek met prikkeldraad links van hen.
Het is dus ook niet zo dat als je het bruggetje over gaat je dan voordat de video stopt je dan op diezelfde weg als de motorrijders weer terug komt. Dat is pas NA de video.
Op dit zoekkaartje van Sinaproc is ook duidelijk te zien dat er 2 rode strepen parallel aan elkaar lopen vanaf de Pianista omhoog.
Links het looppad
Rechts de weg van de motorrijders
http://i.imgur.com/GKlh3XJ.jpg
Bij de groene bosrand zullen deze 2 paden samen komen en is dit denk ik ongeveer de plek waar Edwin zijn video begint waar hij die vrouw met kind tegenkomt.
Baru is een vulkaan, meer niet.
Ja ik ken het interview maar dat ze volgens de broer doodsangten zou hebben uitgestaan maak jij er van met jouw woorden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:28 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, de broer van Lisanne heeft het werkelijk zo overgebracht dat hij er zeker van was dat zijn zus dit een hele angstige aangelegenheid moet hebben gevonden, zijn zus kennende. Zij was op alle gebied iemand die zeer voorzichtig was en alles op elkaar afstemde om er zeker van te zijn dat dingen niet fout konden lopen.
Als het er niet stond, kunnen ze het niet gelezen hebben.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
hoe weet je dat zo zeker? Heb je daar concrete aanwijzingen voor?
n.v.t.quote:Heb je het verslag in handen gehadvan de Nederlandse politie die de pc en HD onderzocht heeft?
Onvrijwillig vrijwillig dus. Tja.. en dan zit er later toch dat geld in? Hoe dan ook, je kunt altijd een beroving bedenken waar geen aanwijzingen en sporen zijn: ze kunnen een beroving hebben zien aankomen, een 2e rugzak in de begroeiing gegooid hebben waar alleen kleding in zat (niet op de foto's te zien omdat Lisanne 'm op de rug had of zo), en hard weggerend zijn. Er zijn mensen die voor berovingen een portefeuile bij zich hebben met losse bankbiljetten uit een land waar het geld niets waard is, en die dan gebruiken om een half minuutje tijdwinst te krijgen. In de bewoonde wereld is dat vaak genoeg. Zoiets kan dus. Maar op die manier is alles mogelijk gebeurd, en kan ik niet bewijzen van niet, omdat ik het politierapport niet heb. Ook niet als ik het wel zou hebben, want politie vindt ook alleen maar aanwijzingen als die er zijn.quote:Misschien heeft een van de dameswel de rugzak (bij een overval) vrijwillig afgegeven, of laten staan, en is / zijn ze hard weggerend.
kun jij op deze kaart aangeven waar +/- de Mirador, 1e Q, 2e Q en de paddocks h12 en h13 en van mateo en mijzelf? Als ik de ligging van de Mirador goed inschat ligt daar vlakbij een paddock met 2 huisjes, maar weet niet zeker of ik nu bij de juiste berg aan het kijken ben........quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geniaal
geweldige resolutie en de wolken zijn weg van "mijn" paddocks. Gaat in de OP
Ik zag t inderdaad ook staan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In bovenstaande vetgedrukte zin begrijp ik het woord "dus" niet.
Overigens kun je op de door jou gelinkte foto lezen dat een taxi rit van Central Park naar het begin van de Pianista slechts $2,50 kost. Ik herinner me een eerdere post van jou waarin je niet kon geloven dat taxi's daar zo goedkoop zouden zijn.
en de rest? Ook bullshit? Alle coordinaten (1e Q -2eQ- kabelbruggen 1t/m 4 en vindplaatsen van schoeisel en botten) komen van Feliciano en Baru . Als de oranje/rode lijn verkeerd is aangegeven door Baru vraag ik me (nogmaals) af hoe betrouwbaar de gegevens zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:08 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dus welke conclusie trek je nu hiermee precies? Dat het een bullshitlijn is van Baru?
Zouden ze al begonnen zijn?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
Waarom zouden ze niet met de bus gegaan zijn?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zag t inderdaad ook staan.
Om een antwoord te vinden hoe het kan dat alle getuigen zo verkeerd zaten met de tijd is deze dag eerder hypothese geschreven.
Ik denk inderdaad dat je voor 5 euro niet vanaf de taalschool in Alto Boquete helemaal naar het begin van de Pianista kunt komen. Zit je al gauw 20 a 25 min in de taxi
Voor 2,50 idd wel vanaf Central Park (ligt wel iets dichterbij dan Habla Ya) naar de Pianista.
Of deze 2,50 pp is, hoe oud dit artikel is van Lonely Planet etc weet ik niet.
Daarom staat deze vraag ook hoog op mijn vragen lijstje in de OP
Haar broer heeft er zelfs nog over uitgeweid hoe zij dat gevoeld moet hebben maar die woorden kan ik niet meer exact citeren. Maar goed, als ik het verkeerd interpreteer dan mijn verontschuldigingen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:15 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja ik ken het interview maar dat ze volgens de broer doodsangten zou hebben uitgestaan maak jij er van met jouw woorden.
Hij zei wel dat ze het echt niet leuk gevonden zal hebben, ze hield niet van dat soort dingen.
Doodsangsten is toch van een andere categorie.
Dat bruggetje is niet zo heel belangrijk vind ik. Je kunt ervan uitgaan dat de ouders adh van de genomen foto's, de trail hebben gevolgd zoals K&L dat ook hebben gedaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me nu af hoe de ouders dan gelopen zijn? Het is nog donker aan het begin van de trail, er wordt niks gezegd van 'een bruggetje over.'
Ik weet niet of er foto's zijn gemaakt waaruit af te leiden is, waar Kris en Lisanne begonnen zijn. Wij weten niets van voor 491.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat bruggetje is niet zo heel belangrijk vind ik. Je kunt ervan uitgaan dat de ouders adh van de genomen foto's, de trail hebben gevolgd zoals K&L dat ook hebben gedaan.
Als K&L het pad links van de rivier hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
Als K&L het pad rechts hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
Met of zonder zonnebrand, op het warmste moment van de dag ff gaan wandelen...quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:51 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik weet niet of er foto's zijn gemaakt waaruit af te leiden is, waar Kris en Lisanne begonnen zijn. Wij weten niets van voor 491.
Als ze een lift gekregen hebben tot aan ong. de bosrand, dan hebben ze niet supersnel gelopen, maar op hun gemak, lijkt me.
Als ze gelopen hebben, hetzelfde als de motorrijders, zal dat best zweten zijn geweest op dat stuk waar niet veel begroeiing langs het pad is. Met kans op verbranding door de zon, vooral voor Kris die, als ik het ooit goed gehoord/lezen heb, geen zonnebrandcreme bij zich had.
Ik heb het ook gezien, en vind "verkeerd geïnterpreteerd" wel èrg zachtjes uitgedrukt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef gynaika het volgende:
[..]
Haar broer heeft er zelfs nog over uitgeweid hoe zij dat gevoeld moet hebben maar die woorden kan ik niet meer exact citeren. Maar goed, als ik het verkeerd interpreteer dan mijn verontschuldigingen.
Ja, ik ben heel benieuwd naar dat laatste stukje...juist de overgang naar die weg.quote:Op donderdag 19 februari 2015 00:38 schreef jackie12 het volgende:
jammer dat het na 10 min stopt. Nog even verder rijden en je bent bij het begin van Edwin zijn video
Dat kan, maar zo'n opzetje is niet nodig als verklaring. Dan ga ik voor de simpele versie: de school biedt iets dat ze niet waar kunnen maken: zekerheid over vrijwilligerswerk. Combinatie van trips en dat vrijwilligerswerk bieden ze aan, en daar zullen veel klanten dus wel voor komen. Niemand hoeft bewust iets extra te doen, dat oponthoud omdat er geen plek is ontstaat toch wel.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als het inderdaad zo werkt.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef ToniB het volgende:
[..]
en de rest? Ook bullshit? Alle coordinaten (1e Q -2eQ- kabelbruggen 1t/m 4 en vindplaatsen van schoeisel en botten) komen van Feliciano en Baru . Als de oranje/rode lijn verkeerd is aangegeven door Baru vraag ik me (nogmaals) af hoe betrouwbaar de gegevens zijn.
Flauwe post... En onnodigquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, en vind "verkeerd geïnterpreteerd" wel èrg zachtjes uitgedrukt.
Dank, Deze had ik gemist.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
Hoe zou onze neerlandicus het dan gezegd hebben?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, en vind "verkeerd geïnterpreteerd" wel èrg zachtjes uitgedrukt.
Je trekt het totaal uit zijn verband, we hebben het hier over hoe L de smalle dooorgang achter de mirador beleefd zou hebben, niet over hun einde.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Flauwe post... En onnodig
Hun laatste dagen/uren zijn verschrikkelijk geweest. Of moet je daar ook een bron voor hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |