abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149808711
Antwoorden voor Kris
quote:
Voor het maken van kaarten hebben we 4 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen

here.com - NIEUW - het gebied van de paddocks en ten zuiden daarvan is met hoge resolutie en weinig bedekt met wolken, ten noorden juist veel - coördinaten mogelijk, geen 3D, hoogtes of reliëfkaart
BING.com - Resolutie is goed en hier is juist gebied ten noorden van de paddocks wolkenvrij - zelfde eigenschappen als here, behalve het vogelperspectief dat altijd getilt is - kaart is gemaakt door Baru (WS)
Google Maps - kaartmateriaal is incorrect op nogal wat plekken, wel de mogelijkheid reliëf en satelliet te vergelijken, punten te plotten en naar GE exporteren - kaarten gemaakt met Google Maps door Geruisloos
Google Earth - de resolutie is zeer brak, maar het sterke is om het gebied in 3D te bekijken, afstanden te meten en punten te plotten m.b.v. coördinaten
Nieuws:

Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket
Vertaling van artikel "Familie van de Nederlandsen vertrouwt het OM niet" (El Siglo, vrijdag 16 mei 2014)

• Duidelijk filmpje dat het eerste deel van de Pianista laat zien, inclusief de paddocks en de hutjes aldaar
- Screenshots van de Mirador tot de paddock
- Contact Edwin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts - update 14-02-2015
SPOILER
Vragenlijsten - update 16-02-2015
SPOILER
In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Analyses van de foto's
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Kaarten en luchtfoto's
Meer kaarten, vondsten en coördinaten
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

FOK!peditie 2015
SPOILER
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Centrale vraag 1
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 20-02-2015 18:24:54 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149808772
Laatste inhoudelijke posts:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:34 schreef jackie12 het volgende:
Nog een keer:

Kan heel goed zijn dat ze verschillende dingen er niet in gemonteerd hebben.
In die nieuwe (liefdes) video heb je op t eind 4 beeldjes. (rechtsboven volgen)
Na 4.37 min wordt er gefilmd en zie je het Pianista restaurant liggen.
Misschien dat ze hier die dag al begonnen met filmen maar er eenvoudigweg niet in hebben gemonteerd.

quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt gezien wat ze bij zich hadden? Jij denkt dat ze een meerdaagse trip gingen maken? Waar sliepen ze dan?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149808965
Je lult dit deel zelf maar vol, ik ga staken tot die troep uit de OP is. :W
pi_149809126
Ik denk dat het stuk van de top naar de paddock (waar de ouders ook stonden ) het zwaarste en langste was. Dat was anderhalf uur.
Als ik kijk vanaf die paddock naar de "paddockdiscussiemet2hutjes" dan is dat volgens mij hemelsbreed slechts een kilometer in behoorlijk open terrein.
Als dit klopt dan hebben ze vanaf die paddock er denk ik 45 min max over gedaan om daar te komen en geen 3 tot 3,5 uur
pi_149809201
This pleasant day hike winds through dairy land and into humid cloud forest. You need to wade across a small river after 200m, but then it’s a steady, leisurely incline for 2km before you start to climb a steeper, narrow path. The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time.

To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.

Read more: http://www.lonelyplanet.c(...)anista#ixzz3S8EQ0ddS
pi_149809467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:47 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat het stuk van de top naar de paddock (waar de ouders ook stonden ) het zwaarste en langste was. Dat was anderhalf uur.
Als ik kijk vanaf die paddock naar de "paddockdiscussiemet2hutjes" dan is dat volgens mij hemelsbreed slechts een kilometer in behoorlijk open terrein.
Als dit klopt dan hebben ze vanaf die paddock er denk ik 45 min max over gedaan om daar te komen en geen 3 tot 3,5 uur
Van de 2e Quebrada naar H12 is ongeveer 900-1000 m ~ 1 uur.
Van H12 naar H13 moet je zigzaggen over paddocks en is ongeveer 1,3 km ~ 1,5 uur

Goed, zeg 5 uur heen en terug naar H13. Waarom toch zo ver? Er zijn genoeg paddocks (met hutjes) dichterbij...

pi_149809757
Bing kwartslag gedraaid en uit hetzelfde perspectief als waar de jongens naar beneden kijken

Geel - 2 heuveltjes
Rood - strook met bomen
Lichtblauw - Veekraal
Groen - heuveltje naast eerste huisje

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=35irj7o&s=8#.VOT8vuaG-E4
pi_149809767
http://hike.equipment/hiking/boquete-panama/

This forest is almost never free of clouds and the trees are totally covered with moss and vegetation. Words cannot describe how beautiful this is.

Top of the mountain
After two to three hours walking you will reach the top. Winds blow, clouds move along and the only thing you hear is vegetation moving in the wind. The locals tell us that if you are lucky you have a stunning view over the jungle valley but this happens only when you are lucky. We could only see clouds and jungle around us. If you follow the track it will take up to three or four days for reaching the next villages close to Bocas Del Torro. We turned back and followed the step like stones down which give the Sendero El Pianista its name.

Review of the hiking trail

Scales consist of points ranging from one to being easy or not cool to ten being awesome or very hard.
pi_149810242
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van H12 naar H13 moet je zigzaggen over paddocks en is ongeveer 1,3 km ~ 1,5 uur

Goed, zeg 5 uur heen en terug naar H13. Waarom toch zo ver? Er zijn genoeg paddocks (met hutjes) dichterbij...
Ik denk niet dat je eerst naar H12 moet om naar deze hutjes te komen.
Als ik vanuit vogelperspectief kijk dan denk ik de uiteinde van 2e quebrada te zien liggen en is die slechts 300 meter vanaf de hutjes.
Of welke andere rivier ligt er tussen hut 12 en hut 13?
pi_149810747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je eerst naar H12 moet om naar deze hutjes te komen.
Als ik vanuit vogelperspectief kijk dan denk ik de uiteinde van 2e quebrada te zien liggen en is die slechts 300 meter vanaf de hutjes.
Of welke andere rivier ligt er tussen hut 12 en hut 13?
Nee klopt, dat is de 2e quebrada, maar is die begaanbaar dan denk je? Dat Edwin en zijn vrienden die als pad hebben gebruikt? Maar dat niet gefilmd?

Hier zie je goed hoe je steeds afdaalt als je langs de verschillende paddocks komt:

Trouwens, het kaartbeeld van Google Earth van wel hoge resolutie, ten zuiden van de CD, dateert van 8 april 2002.... :X

[ Bericht 16% gewijzigd door El_Matador op 18-02-2015 22:27:37 ]

woensdag 18 februari 2015 @ 22:34:22 #11
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_149811218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:48 schreef ootjekatootje het volgende:
This pleasant day hike winds through dairy land and into humid cloud forest. You need to wade across a small river after 200m, but then it’s a steady, leisurely incline for 2km before you start to climb a steeper, narrow path. The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time.

To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.

Read more: http://www.lonelyplanet.c(...)anista#ixzz3S8EQ0ddS
Maar die vetgedrukte laatste zin is pas later toegevoegd.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_149811286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:34 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Maar die vetgedrukte laatste zin is pas later toegevoegd.
Ja in 2015 volgens de site.
pi_149812513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.

In elk geval staat het er. Ook in de map op de talenscholen hopelijk.
pi_149812655
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:34 schreef Gorraay het volgende:
Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.
reisadvies Panama een link uit België die wat zegt over criminaliteit:
http://diplomatie.belgium(...)panama/ra_panama.jsp
pi_149813228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:23 schreef jackie12 het volgende:
Als Baru een betrouwbaar persoon is dan begrijp ik niet dat hij zijn identiteit zo angstvallig verborgen wil houden.
Dat heeft vaak te maken met de onbetrouwbaarheid van anderen. Deze ex-onder-eigen-naam-postende (niet op FOK!) snapt het wel, en is daarom ex. De honden lusten er geen rauw brood van.
quote:
Alles wat Baru zegt en maakt is van het internet te halen of van de Bing en GE kaarten.

Ben ik dan de enige die dit ziet?
Geen idee, ik heb geen Baru-obsessie.
pi_149813439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:04 schreef doorgaan het volgende:

[..]

In elk geval staat het er. Ook in de map op de talenscholen hopelijk.
Kan zijn, maar het is irrelevant omdat Kris en Lisanne het daar niet gelezen hebben, en ook omdat ze niet beroofd zijn. Die waren trouwens niet alleen, maar met z'n tweeën.
pi_149813700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:34 schreef jackie12 het volgende:
Nog een keer:

Kan heel goed zijn dat ze verschillende dingen er niet in gemonteerd hebben.
In die nieuwe (liefdes) video heb je op t eind 4 beeldjes. (rechtsboven volgen)
Na 4.37 min wordt er gefilmd en zie je het Pianista restaurant liggen.
Misschien dat ze hier die dag al begonnen met filmen maar er eenvoudigweg niet in hebben gemonteerd.

Ze zijn daar in ieder geval langs gemoeten om hun gefilmde wandeling te maken. Die heeft enkele reis toch snel 4 a 5 uur geduurd. Als ze bekend zijn in de streek hebben ze wel ergens een hangmat geregeld, of een 4WD.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 18-02-2015 23:42:37 ]
pi_149814231
Er is al heel vaak gesproken waarom Kris en Lisanne zijn doorgelopen na de top (mirador hier genoemd)
Vaak wordt er gezegd dat de meiden dachten via een rondje weer terug te kunnen.
Maar wat was nou de info waarvan we zeker weten die ze hebben gelezen?
Inderdaad, de map bij de taalschool.
Dit is de map, ik weet het hij is al vaker voorbij gekomen:

http://nl.tinypic.com/r/j95z4w/8

http://nl.tinypic.com/r/24vikqx/8

Er staat heel duidelijk dat je op elk moment weer om kunt keren. En K en L hun Engels is met hun HBO-opleiding vast beter dan die van mij.
Ik denk dan ook niet dat Kris en Lisanne dachten een rondje te lopen.
Waarom liepen ze dan door naar de 1e quebrada en hoe moesten ze weten van de 1e quebrada?
Ik blijf dus denken dat ze niet alleen waren.

Ook staat er bij dat plaatje linksonder dat je "als je dit bruggetje ziet ga hier dan over"
Hebben kris en Lisanne dat gedaan?

In de video "benefits of retiring in Panama" zie je het bruggetje aan je linkerhand maar kun je daar onmogelijk met een auto over heen. Toch kun je bij Lorenzo met een 4x4 komen
De Pianista bestaat dus naar mijn mening uit 2 verschillende paden/wegen.
1 die je te voet kunt doen maar ook 1 die je met een 4x4 kunt doen.
Uiteindelijk komen deze twee wegen denk ik weer bij elkaar als een soort ovaal rondje.
Edwin neemt denk ik de weg van de motor, toeristen het andere pad over de brug.
Als mijn dag eerder scenario klopt dan is het hoogst opmerkelijk dat op 1 april niemand hen heeft gezien.
De voor ons onbekende foto van 11.05 uur geeft ongetwijfeld uitsluitsel over welk pad ze hebben genomen.
Ik denk die van de auto
pi_149814440
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hutten uit de video hebben voorzieningen voor koeien, een nieuw dak, een goede toegang tot een rivier en (als het de hutten van 13 zijn, permanente bewoning door cow-boys. Als dit op de paddock na de 2e quebrada moet liggen, waren K en L al direct in bewoond gebied terechtgekomen. Gewoon binnengewandeld. Dat ze dan zijn geëindigd waar dat is gebeurd, vereist bijna crimineel handelen.

Want daar zou dan onderdak zijn, maar ook terugkerende mannen die een verrassing zouden aantreffen. Omgekeerd zouden deze hutten binnenstebuiten gekeerd zijn door sinaproc want zeer verdacht qua ligging en populatie. De ouders zouden ze gezien hebben en er navraag naar gedaan hebben. De situering op de paddock kort na de 2e quebrada lijkt me kortom niet echt waarschijnlijk. Alle secundaire verschijnselen wijzen op een leeg stuk tot aan hut 12, die, voor zover we weten, niet direct aan het pad ligt, maar wel in verbinding staat met hut 13.
pi_149814475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:33 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ze zijn daar in ieder geval langs gemoeten om hun gefilmde wandeling te maken. Die heeft enkele reis toch snel 4 a 5 uur geduurd. Als ze bekend zijn in de streek hebben ze wel ergens een hangmat geregeld, of een 4WD.
Ik denk gezien zijn kleding en het weer dat dit niet dezelfde dag is.
Zou een van die jongens hier soms wonen en wat is dat na 4.46 min?
pi_149814549
Edwin neemt denk ik de weg van de motor, toeristen het andere pad over de brug

Als ik op Baru's Bing map naar de oranje Pianista trail kijk, vraag ik me af of die links over dat bruggetje gaat.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149814640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:56 schreef Lutalo het volgende:
Edwin neemt denk ik de weg van de motor, toeristen het andere pad over de brug

Als ik op Baru's Bing map naar de oranje Pianista trail kijk, vraag ik me af of die links over dat bruggetje gaat.
Toch staat er bij Lonely Planet en in de map van de taalschool dat je hier over moet.
pi_149814935
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:53 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De hutten uit de video hebben voorzieningen voor koeien, een nieuw dak, een goede toegang tot een rivier en (als het de hutten van 13 zijn, permanente bewoning door cow-boys. Als dit op de paddock na de 2e quebrada moet liggen, waren K en L al direct in bewoond gebied terechtgekomen. Gewoon binnengewandeld. Dat ze dan zijn geëindigd waar dat is gebeurd, vereist bijna crimineel handelen.

Want daar zou dan onderdak zijn, maar ook terugkerende mannen die een verrassing zouden aantreffen. Omgekeerd zouden deze hutten binnenstebuiten gekeerd zijn door sinaproc want zeer verdacht qua ligging en populatie. De ouders zouden ze gezien hebben en er navraag naar gedaan hebben. De situering op de paddock kort na de 2e quebrada lijkt me kortom niet echt waarschijnlijk. Alle secundaire verschijnselen wijzen op een leeg stuk tot aan hut 12, die, voor zover we weten, niet direct aan het pad ligt, maar wel in verbinding staat met hut 13.
Door de mist hebben de ouders ze niet zien liggen. En waarom zou Sinaproc die hutjes binnenste buiten keren? De resten en spullen zijn toch kilometers verder gevonden?
Deze zaak is nooit als mogelijk "misdrijf" behandeld. Op geen enkele manier.

Nadat de rugzak werd gevonden ging men direct uit van verdwalen en daarvoor als ontvoering en moesten de leegstaande huizen in Boquete maar eens doorzocht worden...
pi_149814999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Toch staat er bij Lonely Planet en in de map van de taalschool dat je hier over moet.
Ja.
De oranje lijn (Baru Bing) maakt een soort van hoek en komt later weer op de weg uit die de bikers rijden, als ik het goed zie ( want die gaan niet links de brug over maar rechtdoor).
Het nut van het afslaan ontgaat me dan.
Of de oranje lijn klopt niet...;-)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149815127
K en L waren geen hikers. Bovendien kenden ze daar het gehele gebied niet. Daarom kun je van alles verzinnen wat ze gedacht zouden kunnen hebben, welke keuzes ze eventueel maakten en ga zo maar door, zij zijn gewoon niet met zijn tweetjes op pad gegaan. Dat was totaal hun intentie niet.

Doordat zij onverwacht andere plannen moesten maken om hun week te vullen, vanwege het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk, zijn ze eenvoudigweg uitgenodigd door voor ons onbekenden, de Pianista te gaan doen. En we weten hoe dat is afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')