abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149725944
quote:
Een gala van omstreden haatpredikers begin maart in Rijswijk wordt met angst en beven tegemoet gezien.

De schrik zit er danig in na het drama van dit weekeinde in Kopenhagen waar een jonge Deen, aangespoord door de aanslagen in Parijs, dood en verderf zaaide.

De komst van de haatimams zou moeten worden verboden, zo vinden tegenstanders en ook in de politiek kraait het oproer. De VVD vindt dat het kabinet snel moet ingrijpen en dat het buitenlandse haatimams uit ons land moet weren. Voor de organisatoren van de bijeenkomst zou straf moeten volgen.

VVD-Kamerlid Azmani vindt het risico voor de openbare orde en veiligheid te groot als het evenement in Rijswijk doorgaat. „Bovendien zijn dit mensen die intolerantie prediken. Die moeten we in ons land geen podium bieden." De aanslagen in Kopenhagen onderstrepen dit, vindt Azmani.

Het VVD-Kamerlid wil dat staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) de haatimams de toegang tot het land weigert, bijvoorbeeld door ze geen visum te geven. Hij vraagt zich ook af of er andere mogelijkheden zijn om het extremistische evenement te dwarsbomen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)a_in_Rijswijk__.html
Deze haatmeneer komt onder andere:

Wat vindt FOK!? Dit evenement verbieden of niet of niet?

Poll: Moet dit evenement worden verboden?
Ja
Nee
Weet niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_149725961
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, maar dat gaat toch niet gebeuren. Laat je toch niet zo bang maken.
Ben ik ook niet, het gaat mij alleen puur om de intentie van die lui, en dat wij ze nog doodleuk een platform geven ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 16 februari 2015 @ 14:29:04 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149726130
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben ik ook niet, het gaat mij alleen puur om de intentie van die lui, en dat wij ze nog doodleuk een platform geven ook.
Door te zeggen dat je je "bang" laat maken wordt je weggezet als een paranoïde schreeuwer en hoeft men niet in te gaan op hetgeen je zegt.
pi_149726170
Stichting Rohamaa moet eens een goede grafische vormgever inhuren, amejezus wat een lelijk affiche.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_149726173
quote:

[..]

Tsja, vrijheid van meningsuiting geldt nou eenmaal ook voor de meningen waar je het niet mee eens bent. Ik vind die lui ook volslagen idioot, maar zolang ze zich aan de wet houden gaan ze hun gang maar.
pi_149726193
quote:

[..]

Zolang ze ongehinderd hun gang kunnen blijven gaan is er wel degelijk reden om bezorgd te zijn.
pi_149726205
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Oeh, iemand stelt een moeilijke vraag! Vlug, wens hem allemaal slechte dingen toe, dat zal hem leren! :')

Jullie zijn echt uit exact hetzelfde hout gesneden als die haatimams, alleen te dom om de overeenkomst te zien.
Haha, nee is gewoon de waarheid
pi_149726240
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja, vrijheid van meningsuiting geldt nou eenmaal ook voor de meningen waar je het niet mee eens bent. Ik vind die lui ook volslagen idioot, maar zolang ze zich aan de wet houden gaan ze hun gang maar.
Ze houden zich dus niet aan de wet.
pi_149726291
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ze houden zich dus niet aan de wet.
Ze zijn hier nog niet eens.. Kan jij in de toekomst kijken? Weet jij nu al wat ze dan precies gaan zeggen? Nee hè?
pi_149726330
quote:

[..]

Maar er word hier nogal nonchalant mee omgegaan, alsof mensen het gewoon niet willen weten. Als het hier om een vooraanstaande groep Duitse neonazi's zou gaan die hun standpunten komen delen met Nederlandse lotgenoten zou de wereld te klein zijn en zou er nu al een tegenactie zijn opgestart via social media. En ik zie weinig of geen verschil tussen neonazi's en dit soort elementen uit een religie die botst met alles waar men in het westen voor staat.
pi_149726343
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ze zijn hier nog niet eens.. Kan jij in de toekomst kijken? Weet jij nu al wat ze dan precies gaan zeggen? Nee hè?
Ze hebben hier niks te zoeken.
pi_149726349
Oprotten met dit soort hersendoden

Verbieden die handel
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_149726371
Valt me erg tegen die poll. :{
Hoezo zou je op voorhand een evenement gaan verbieden waar wat zandbaarden een verhaaltje komen vertellen. Laat ze lekker, en wanneer ze de wet overtreden pak je ze aan.
Mensen die dit willen verbieden maar wel heel hard "Je suis Charlie" hebben geroepen zijn hypocriet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_149726380
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Stichting Rohamaa moet eens een goede grafische vormgever inhuren, amejezus wat een lelijk affiche.
IS maakt wel mooi spul. Misschien moeten ze het aan hen uitbesteden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 14:37:36 ]
pi_149726381
Laat de rechter er maar over beslissen waar vrijheid van meningsuiting ophoudt en haatzaaien begint.
Make my day!
  maandag 16 februari 2015 @ 14:38:13 #16
348347 djgrasveld
Official Fuckbuddy
pi_149726411
Waarom wordt er parfum verkocht tijdens dat gala?
geen shampoo maar ik zit in haar
  Eindredactie Games maandag 16 februari 2015 @ 14:39:26 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_149726446
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:37 schreef agter het volgende:
Laat de rechter er maar over beslissen waar vrijheid van meningsuiting ophoudt en haatzaaien begint.
Dat gebeurt sowieso wel. Het gaat er nu volgens mij vooral om of je hatemongers als deze, die in het verleden hebben bewezen niet vies te zijn van een goede portie haatzaaien, niet bij voorbaat al de toegang moet ontzeggen (zie het standpunt van VVD'er Azmani).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_149726492
Organiseert ID&T de praktische kant van dit evenement?
pi_149726500
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef djgrasveld het volgende:
Om de zweetvoetenlucht in de zaal te maskeren.
pi_149726561
Zijn er dan ook standjes met de laatste wapens en explosieven?
Of workshops hoe je het beste iemand zin hoofd eraf kan snijden?
pi_149726653
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:40 schreef WammesWaggel het volgende:
"een gezwel in je kontgat"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149726721
ALLAH GAYBARR
pi_149726756
Dit zijn idioten die haat zaaien en oproepen tot geweld. Wat allebei geen flikker met de vrijheid van meningsuiting te maken heeft. Natuurlijk moeten deze gasten optiefen :')
pi_149726795
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:49 schreef p1no het volgende:
Dit zijn idioten die haat zaaien en oproepen tot geweld. Wat allebei geen flikker met de vrijheid van meningsuiting te maken heeft. Natuurlijk moeten deze gasten optiefen :')
En hun publiek ook.
pi_149726829
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, Wilders riep iets waarvan hij wist dat het kansloos was om aan stemmen te komen. Daar is hij niet speciaal in, dat doet iedere politicus.
Zo krijg ik van Mark nog ¤1000,- en wil de SP boven een bepaald bedrag 100% belasting heffen. De kans dat een van beide dingen ooit werkelijkheid wordt is even groot als dat Wilders ooit de Islam verbied in Nederland.

Dus maak je maar druk om reële problemen zoals deze imams die tot geweld oproepen, want de kans dat die er in Nederland komen is met onze huidige politiek groter dan dat ze de toegang geweigerd worden.
Dus wat Wilders roept is niet serieus maar wat deze mensen roepen is wel serieus? Waarom zou ik me drukker moeten maken om zo'n imam die iets roept dan om wat een politicus roept die leider is van een grote tweede kamerfractie en waarop dus veel Nederlanders stemmen?
  maandag 16 februari 2015 @ 14:52:15 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149726853
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:40 schreef WammesWaggel het volgende:

"ALLAH AKBAR! allah akbar allah akbar .... .... ..
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149726878
Als ze nou een bijeenkomst hebben met alle haatimams op de wereld had het makkelijker geweest. 1 bom en probleem opgelost!
pi_149726950
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En hun publiek ook.
het liefst vandaag nog
pi_149726998
Wilders heeft zijn mening ook gegeven:
quote:
"de grootste groep lafaards van Europa is". "Het is makkelijk mensen uit te nodigen waar je het mee eens bent, dan mensen waar je het niet mee eens bent. Dat bewijst deze zaak."
http://www.telegraaf.nl/b(...)land_uitgezet__.html
pi_149727063
Ik denk dat niemand moeite heeft met een 'huishoudbeurs voor Moslims'.
Veel mensen gaan ook met veel plezier naar bijv. een Pasar Malam, ook gebaseerd op een niet-Nederlandse cultuur.
Maar de gasten die daar gaan spreken, moet je niet in Nederland willen hebben.

Komt op hetzelfde neer als Nederlanders, gevestigd in Turkije, Marokko of welk islamitisch land dan ook, een evenement gaan organiseren met Geert Wilders als spreker.

Dat wordt op voorhand al afgewezen, dat wordt niet eens een punt van discussie.
pi_149727090
Wie controleert de geldstromen van stichting Rohamaa eigenlijk en hoe weten we dat ze met die stichting geen geld ophalen om IS, Jabhat al-Nusra en soort gelijke jihadistische organisaties in hun strijd in Syrië te steunen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 14:59:13 ]
pi_149727169
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:58 schreef Persefoneia het volgende:
Dat wordt op voorhand al afgewezen, dat wordt niet eens een punt van discussie.
En vind je dat een goede zaak?
pi_149727258
Oh.. Geertje gaat ook een evenement bijwonen. In Texas, welteverstaan:

geertwilderspvv twitterde op maandag 16-02-2015 om 02:24:57 'The keynote speaker will be Dutch freedom fighter and Parliamentarian Geert Wilders': http://t.co/vxxuA8qyWx http://t.co/kfszMdznve reageer retweet

Je kunt 10.000 dollar winnen met een tekening van de profeet Mohammed. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 15:05:27 ]
pi_149727431
freedom fighter _O-
  maandag 16 februari 2015 @ 15:11:14 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149727477
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef jamesdeen het volgende:
freedom fighter _O-
Een beetje zoals een fire fighter het vuur uitblust.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149727488
De politiek lijkt wakkergeschud. Het is nota bene D66 - veel gekker moet het niet worden - dat om opheldering vraagt:

quote:
Zorgen om komst omstreden imams naar Rijswijk
In de gemeente Rijswijk is overleg gaande over de komst van omstreden imams volgende maand naar een gala daar. Ook in de Tweede Kamer is onrust aan het ontstaan over het aanstaande evenement. D66-Kamerlid Gerard Schouw bijvoorbeeld wil weten wat minister Lodewijk Asscher (Integratie) gaat doen tegen de komst de imams.

Schouw heeft maandagmiddag Kamervragen ingediend.

''Minister Asscher kondigde in augustus vorig jaar aan zogenoemde haatimams te willen weren uit Nederland door bijvoorbeeld een visum te weigeren.

Hij zei dat hij haatimams het werken moeilijk en waar het kan onmogelijk zou maken. Ook willen we de feiten horen waarom dit evenement wel of geen doorgang kan vinden", aldus Schouw.

Schouw wil ook weten of sindsdien haatpredikers het land zijn uitgezet of er de toegang tot Nederland is geweigerd.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-imams-rijswijk.html
pi_149727493
Yes, ik heb een stand weten te bemachtigen, kan ik daar mijn spotprenten verkopen!

Lekker geld verdienen!!

:)
pi_149727542
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is normaal dat je aanvallen op je land, inwoners, wetten, normen en waarden, bij de grens stopt.

Wie dat niet doet is niet goed voor zijn land en mag ook de grens over getieft worden wat mij betreft.
pi_149727548
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een juiste beslissing is. Moet je iemand wel laten spreken, of niet.
Met wie en tot op welke hoogte moet je daarmee rekening houden. Wanneer stem je iedereen tevreden.

Persoonlijk vind ik gezien alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd, het best een eng idee dat deze mensen naar Nederland komen om te kunnen spreken.

Maar ja, dat is mijn mening en iemand anders heeft weer een volslagen andere mening.
pi_149727563
Niet verbieden. Is koren op de molen
pi_149727589
Ik zou zeggen: Laat ze maar hun gang gaan en laten wij het lekker filmen en uitzenden :)
pi_149727597
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het is normaal dat je aanvallen op je land, inwoners, wetten, normen en waarden, bij de grens stopt.

Wie dat niet doet is niet goed voor zijn land en mag ook de grens over getieft worden wat mij betreft.
Precies. Gewoon eens een keer duidelijk grenzen stellen nu. Het is wel mooi geweest met al die radicale zieke geesten. Gewoon de toegang tot Nederland ontzeggen; stuk voor stuk.
pi_149727641
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een beetje zoals een fire fighter het vuur uitblust.
:D
  maandag 16 februari 2015 @ 15:16:26 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149727661
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:
De politiek lijkt wakkergeschud. Het is nota bene D66 - veel gekker moet het niet worden - dat om opheldering vraagt:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-imams-rijswijk.html
die keken toch de andere kant op die lafaards en weg-met-ons predikers, bummer zeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149727714
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Onze wetten liggen in het debat regelmatig onder vuur omdat mensen ze willen veranderen, kijk eens op dit forum hoeveel mensen het niet eens zijn met wetten en normen en waarden. Vrijheid van meningsuiting behoort ook tot onze normen en waarden toch is dat beperkt en is niemand vanwege die beperkingen het land uitgezet, die beperkingen hebben zelfs goedkeuring gekregen van het parlement.

Het uiten van een mening is ook geen aanval op het land en ook geen aanval op de inwoners.
pi_149727774
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Yes, ik heb een stand weten te bemachtigen, kan ik daar mijn spotprenten verkopen!

Lekker geld verdienen!!

Het is allemaal voor het goede doel he.... dus je moet je dan maar afvragen waar je centen zullen belanden, maar ik denk dat ik wel weet waar een groot deel van die centen heen zullen gaan.

Als we Rohamaa moeten geloven dan doen ze dit er bijvoorbeeld van:

Ambulances die totaal verrot gereden zijn.... klokje rond waarschijnlijk en te koop voor een habbekrats. Vraag me af wat ze met de rest van het geld doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Laten wij ons inzetten om genadig te zijn voor diegenen die het minder hebben, waar dan ook ter wereld.
Zouden ze ook niet-moslims in nood helpen?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 15:29:32 ]
pi_149727873
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het uiten van een mening is ook geen aanval op het land en ook geen aanval op de inwoners.
Dit gaat om een mening die voor 100% bestaat uit aanvallen op ons land en inwoners.
pi_149727878
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is allemaal voor het goede doel he.... dus je moet je dan maar afvragen waar je centen zullen belanden, maar ik denk dat ik wel weet waar een groot deel van die centen heen zullen gaan.
Jaja, en voor hele leuke vrolijke mensen.. Ik heb allemaal mooie tekeningen over het geloof waarmee ik grapjes maak, dat zullen zij wel waarderen of grappig vinden toch?
We leven immers in een democratisch land met vrijheid van meningsuiting!
pi_149727905
quote:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Onze wetten liggen in het debat regelmatig onder vuur omdat mensen ze willen veranderen, kijk eens op dit forum hoeveel mensen het niet eens zijn met wetten en normen en waarden. Vrijheid van meningsuiting behoort ook tot onze normen en waarden toch is dat beperkt en is niemand vanwege die beperkingen het land uitgezet, die beperkingen hebben zelfs goedkeuring gekregen van het parlement.

Volgens Pala is het, wat wij noemen vrijheid van meningsuiting, onderdrukken en beledigen van de islam. Het is dus maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat jouw normen en waarden zijn.
pi_149727987
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:16 schreef Re het volgende:

[..]

die keken toch de andere kant op die lafaards en weg-met-ons predikers, bummer zeg
Ik ben ook redelijk verbaasd. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen.
pi_149728007
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:24 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Volgens Pala is het, wat wij noemen vrijheid van meningsuiting, onderdrukken en beledigen van de islam. Het is dus maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat jouw normen en waarden zijn.
Er is in deze dan ook geen compromis mogelijk, geen gulden middenweg, geen water bij de wijn. De kwestie is zwart-wit. Voor of tegen. En daar houdt een laf volkje zoals wij niet zo van, van duidelijkheid. Wat dat betreft heb ik meer respect voor de moslim'achtige vijand die tenminste ergens voor staat en voor zijn mening uitkomt.
pi_149728059
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Jaja, en voor hele leuke vrolijke mensen.. Ik heb allemaal mooie tekeningen over het geloof waarmee ik grapjes maak, dat zullen zij wel waarderen of grappig vinden toch?
We leven immers in een democratisch land met vrijheids van meningsuiting!
Mag ik hieruit concluderen dat jij het fijn vindt om in een land te wonen waar je andere bevolkingsgroepen mag beledigen en kwetsen (maar niet haatzaaien)?
pi_149728082
quote:

Het hersenspoelen van mensen dmv een totalitaire vijandige ideologie is misschien geen fysieke aanval op de inwoners van Nederland, het kan daar wel degelijk tot leiden. Ik zou me geen illusies maken als ik jou was mbt de haat de gespuwd wordt door dit soort haat-Salafisten.
pi_149728111
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit gaat om een mening die voor 100% bestaat uit aanvallen op ons land en inwoners.
Dat mag natuurlijk best, er is hier ook weinig meer om trots op te zijn. Mogelijk is de dijken doorsteken nog de beste optie maar zelf aardbevingen veroorzaken is een goede tweede keus.
pi_149728145
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:30 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zou me geen illusies maken als ik jou was mbt de haat de gespuwd wordt door dit soort haat-Salafisten.
Ze moeten hun naam ook wel waar maken natuurlijk anders zou de hele ophef ook nog voor niets zijn.
pi_149728184
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
Ze moeten hun naam ook wel waar maken natuurlijk anders zou de hele ophef ook nog voor niets zijn.
Denk jij dat de komst van dit soort sprekers naar evenementen in Nederland schadelijk is voor Nederland?
pi_149728254
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat jij het fijn vindt om in een land te wonen waar je andere bevolkingsgroepen mag beledigen en kwetsen (maar niet haatzaaien)?
Beledigen? nee, dat is vrijheid van meningsuiting en ja dat vind ik fijn dat ik in zo`n land mag wonen, dat andere mensen hier niet mee kunnen leven of kunnen omgaan is een ander verhaal, die moeten lekker oprotten.
  maandag 16 februari 2015 @ 15:37:23 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728257
quote:

[..]

Het uiten van een radicale mening, die alles veracht waar het Westen voor staat, is wel DEGELIJK een aanval op Nederland en haar inwoners.

De vrijheid van meningsuiting moet inderdaad hoog in het vaandel staan, maar als deze vrijheid tegen ons gebruikt word om haat en radicale praat te verkondigen, dan moet je ook niet bang zijn om dit de verbieden en diezelfde vrijheid van meningsuiting te beschermen.

Als je deze fuguren hun gang laat gaan dan ben je als samenleving niets waard.
Dan mogen Neo Nazi's ook ongehinderd hun gang gaan, met alle gevolgen van dien.
pi_149728329
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:37 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Beledigen? nee, dat is vrijheid van meningsuiting...
Nou ja, dat vind jij. De ander kan dat natuurlijk best als beledigend ervaren, begrijp je?
quote:
en ja dat vind ik fijn dat ik in zo`n land woon, dat andere mensen hier niet mee kunnen leven of kunnen omgaan is een ander verhaal, die moeten lekker oprotten.
Kan jij leven met iemand die jou beledigt? Zo ja, vanwaar jouw nogal heftige reactie op de komst van deze figuren?
  maandag 16 februari 2015 @ 15:39:50 #60
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728330
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Er is in deze dan ook geen compromis mogelijk, geen gulden middenweg, geen water bij de wijn. De kwestie is zwart-wit. Voor of tegen. En daar houdt een laf volkje zoals wij niet zo van, van duidelijkheid. Wat dat betreft heb ik meer respect voor de moslim'achtige vijand die tenminste ergens voor staat en voor zijn mening uitkomt.
Zelfs al zou Nederland nee zeggen dan word zij nog terug gefloten door Brussel....
pi_149728442
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Denk jij dat de komst van dit soort sprekers naar evenementen in Nederland schadelijk is voor Nederland?
Nee. De wereld is te klein en informatie reist te makkelijk om te denken dat alleen het uit Nederland houden tegen iets zal helpen. We kunnen denk ik meer schade aanrichten door anderen de vrijheid van meningsuiting te onthouden. Daarnaast is die ene blijkbaar een Belg dus als die iets strafbaars doet hadden die hem wel opgepakt en kan het bij andere haatpredikers een mooie gelegenheid zijn om ze op te pakken als daar aanleiding toe is.
pi_149728463
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het uiten van een radicale mening, die alles veracht waar het Westen voor staat, is wel DEGELIJK een aanval op Nederland en haar inwoners.
Hoe zijn woorden een aanval op Nederland?
pi_149728473
Nee het straalt echt lekker positief af op Nederland zo'n haatcircus hosten.

Kennisland. :')
pi_149728495
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting moet inderdaad hoog in het vaandel staan, maar als deze vrijheid tegen ons gebruikt word om haat en radicale praat te verkondigen, dan moet je ook niet bang zijn om dit de verbieden en diezelfde vrijheid van meningsuiting te beschermen.

Als je deze fuguren hun gang laat gaan dan ben je als samenleving niets waard.
Dan mogen Neo Nazi's ook ongehinderd hun gang gaan, met alle gevolgen van dien.
Ze moeten zich aan de wet houden, verder mogen ook neo-nazi's gewoon hun gang gaan. Kijk maar naar de NVU en hun demonstraties.
pi_149728522
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou ja, dat vind jij. De ander kan dat natuurlijk best als beledigend ervaren, begrijp je?

[..]

Kan jij leven met iemand die jou beledigt? Zo ja, vanwaar jouw nogal heftige reactie op de komst van deze figuren?
Ja maar met die 'ander' kan je sowieso niet in discussie of kan tegen kritiek, want die praten namelijk niet die gaan vreselijke onmenselijk handelingen uitvoeren omdat zij hun gehele leven zijn gebrainwashed door een geloof wat nog de rechten en regels heeft uit de middeleeuwen

Ja, daar kan ik mee leven, als jij dat vind prima, we leven namelijk in een democratisch land en daar gaan we weer: vrijheid van meningsuiting, dat is wat de middeleeuws denkende mensen moeten leren dat je in een Westers land je moet aanpassen en moet leven volgens de regels van dat land als je dat niet kan of wil moet je oprotten.

[ Bericht 0% gewijzigd door WhateverWhatever op 16-02-2015 15:57:01 ]
pi_149728660
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
Nee. De wereld is te klein en informatie reist te makkelijk om te denken dat alleen het uit Nederland houden tegen iets zal helpen.
Er is natuurlijk een enorm verschil tussen youtube filmpjes kijken, of iemand in het echt meemaken. Als communicatie via internet net zo effectief zou zijn als een face-to-face meeting, zouden college's op de universiteit en wetenschappelijke conferenties redundant zijn.

Je vergeet ook het hele "networking" wat op evenementen gebeurt.

quote:
We kunnen denk ik meer schade aanrichten door anderen de vrijheid van meningsuiting te onthouden.
Communicatie kan meer zijn dan alleen een mening. Als er bijv actief gepleit wordt op een bepaalde manier te leven (bijv Westerse scholen te mijden), is dat geen mening meer, maar een instructie.

Verder vind ik jouw opmerking dat er schade aangericht wordt door anderen de vrijheid van meningsuiting te onthouden zo een typische dogmatische houding die je totaal niet onderbouwt.

quote:
Daarnaast is die ene blijkbaar een Belg dus als die iets strafbaars doet hadden die hem wel opgepakt en kan het bij andere haatpredikers een mooie gelegenheid zijn om ze op te pakken als daar aanleiding toe is.
Ik denk dat je te veel hoop hebt op het Westerse rechtsysteem. Die Sharia4 Belgium dudes hebben een hele zooi aan jongeren geradicaliseerd en naar Syria gestuurd om voor Islamistische groepen te strijden voordat er iets tegen hen gebeurde.
pi_149728682
Rttp met die angst. Verbieden is zwak hypocriet en versterkt de voedingsbodem alleen maar.

Als het een openbaar toegankelijke bijeenkomst betreft mogen de haatbaarden komen. Lekker hinderlijk veel pers en gewapende uniformen erbij en filmen maar, binnen en op de parkeerplaats. Als de organisatie dat weigert, tja dan kan uw evenementje niet doorgaan helaas.
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 16 februari 2015 @ 15:54:58 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728721
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe zijn woorden een aanval op Nederland?
Moet ik dit echt gaan uitleggen?.....
pi_149728728
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef djgrasveld het volgende:
Omdat ze stinken.
  maandag 16 februari 2015 @ 15:55:51 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728749
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze moeten zich aan de wet houden, verder mogen ook neo-nazi's gewoon hun gang gaan. Kijk maar naar de NVU en hun demonstraties.
Nee vele demonstraties worden verboden en het spreken word hun vrijwel onmogelijk gemaakt vandaar ook dat zij niet groeien....
pi_149728751
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee.
pi_149728784
quote:
16s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:53 schreef Manono het volgende:
Rttp met die angst. Verbieden is zwak hypocriet en versterkt de voedingsbodem alleen maar.

Als het een openbaar toegankelijke bijeenkomst betreft mogen de haatbaarden komen. Lekker hinderlijk veel pers en gewapende uniformen erbij en filmen maar, binnen en op de parkeerplaats. Als de organisatie dat weigert, tja dan kan uw evenementje niet doorgaan helaas.
Lol. Lekker indruk maken met onze spirituele pliesies met valhelm op hun mtb of wat?
pi_149728787
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
...Ja, daar kan ik mee leven, als jij dat vind prima, we leven namelijk in een democratisch land en daar gaan we weer vrijheid van meningsuiting, dat is wat de middeleeuws denkende mensen moeten leren dat je in een Westers land je moet aanpassen volgens de regels van dat land als je dat niet kan of wil moet je oprotten.
Je kan er prima mee leven, maar als men niet dezelfde mening heeft als jouw mening moet men maar oprotten :?
pi_149728818
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben ook redelijk verbaasd. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen.
als geert of een ander het had gezegd, dan had de D66 journalist er geen bericht over getikt natuurlijk.
pi_149728828
quote:

[..]

Ja. Want dat vinden deze gasten ook namelijk. En ik heb zo'n vermoeden dat je het niet met hen eens bent.
NWS / Moslims in Nederland maken zich zorgen over hun toekomst. #3
pi_149728833
quote:

[..]

Ik zou het niet eens proberen als ik jou was, vergeefse moeite.
pi_149728852
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Lol. Lekker indruk maken met onze spirituele pliesies met valhelm op hun mtb of wat?
Keppeltje ook prima.
pi_149728893
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:53 schreef Pharmacist het volgende:
Ik denk dat je te veel hoop hebt op het Westerse rechtsysteem. Die Sharia4 Belgium dudes hebben een hele zooi aan jongeren geradicaliseerd en naar Syria gestuurd om voor Islamistische groepen te strijden voordat er iets tegen hen gebeurde.
Ach kom op een beetje maatschappij kan wel tegen wat terroristen die mensen vermoorden. We moeten gewoon allemaal niet zo paniekerig doen. Nederlanders zijn gewoon een stelletje angsthazen die zodra er iets gebeurd, en nu al terwijl het nog niet eens gebeurd, al lopen te miepen van oeh dat moet niet. Dat hele gepreek over rampspoed in de toekomst werkt bij mij gewoon niet, mogelijk heb ik daarom geen moeite met een haatimam die dat wat moslims weer gaat voorhouden "Vecht tegen het westen anders wacht de hel en de toorn van Allah", wat een bullshit. Als een haatimam hier spookjes wil vertellen gaat ie zijn gang maar.

Die hele term haat..... is toch al erg onduidelijk geworden want men spreekt in sommige kringen bij elke moskee al over een haatpaleis, bij een baard over een haatbaard en ga maar door. Het is toch logisch dat mensen die in die wereld niet thuis zijn een haatimam niet meer serieus nemen.
pi_149728895
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je kan er prima mee leven, maar als men niet dezelfde mening heeft als jouw mening moet men maar oprotten :?
Dat zeg ik niet, beter lezen.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:03:06 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728897
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja. Want dat vinden deze gasten ook namelijk. En ik heb zo'n vermoeden dat je het niet met hen eens bent.
NWS / Moslims in Nederland maken zich zorgen over hun toekomst. #3
Deze gasten zijn van mening dat HUN godsdienst hoger staat dan de Nederlandse wetten en waarden.

Grote genade, het is alsof je weer in de donkere middeleeuwen terug keert......discussieren met geloofs fanaten die hun godsdienst regeltjes wensen op te dringen aan anderen...wat een armoede...
pi_149728936
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:02 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, beter lezen.
Het is niet helemaal duidelijk wat er staat. Mogen ze volgens jou nou wél of níet naar Nederland komen?
  maandag 16 februari 2015 @ 16:05:39 #82
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149728956
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zou het niet eens proberen als ik jou was, vergeefse moeite.
Klopt je moet ze meteen afkappen.

Heb ik ook gedaan bij mijn super christelijke collega. In 10 minuten uitgelegd dat zijn christelijke haatpraatjes niet in mijn omgeving gehouden moeten worden en eens flink uitgelegd hoe "vredelievend" zijn kerk is.....hij houd nu lekker zijn bek dicht.... :Y
pi_149729018
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is niet helemaal duidelijk wat er staat. Mogen ze volgens jou nou wél of níet naar Nederland komen?
Nee, want er gaat onnodig haat gezaaid worden en de kans is groot dat er een mongool met een AK of explosief ergens dood en verderf gaat zaaien.
pi_149729064
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach kom op een beetje maatschappij kan wel tegen wat terroristen die mensen vermoorden.
Dat is ook weer zo. Met 17 miljoen inwoners kunnen we eerst nog heel wat joden, homo's, vrouwen, cartoonisten, journalisten, christenen en andere onreinen missen voor het irritant gaat worden.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:15:07 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729152
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:09 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want er gaat onnodig haat gezaaid worden en de kans is groot dat er een mongool met een AK of explosief ergens dood en verderf gaat zaaien.
want die informatie en kronkel in iemands hoofd is afhankelijk van ....

het hele internet staat vol met onnodige haat... dus ik stel voor om het internet af te sluiten in Nederland, kan er ook geen haat gezaaid worden
pi_149729169
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Met 17 miljoen inwoners kunnen we eerst nog heel wat joden, homo's, vrouwen, cartoonisten, journalisten, christenen en andere onreinen missen voor het irritant gaat worden.
Nee irritant is het wel daarom wordt er ook veel aangedaan om het op te sporen en te vervolgen. Of je het kunt voorkomen denk ik eerlijk gezegd niet. Zelfs in de meest gesloten samenlevingen komen nog terroristen voor, over Noord Korea hoor je weinig maar daar schijnen de strafkampen ook vol te zitten al zijn dat waarschijnlijk ook veel onschuldige mensen die gewoon vrijheid willen.
pi_149729181
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:15 schreef Re het volgende:
het hele internet staat vol met onnodige haat... dus ik stel voor om het internet af te sluiten in Nederland, kan er ook geen haat gezaaid worden
En niemand mag meer de straat op. Kan er in het openbaar ook geen haatpraat meer worden verspreid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149729216
quote:

[..]

Ja, want zo`n toespraak door zo`n mafkees kan iemand net even meer over de streep trekken.

Nou, je zegt dat maar inderdaad door internet en sociale media is het allemaal wel erger geworden, want media geil zijn de jihadisten/extremisten wel, toch nog iets Westers in hun
  maandag 16 februari 2015 @ 16:20:59 #89
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729316
quote:

[..]

Klopt maar dat is info gemaakt en verspreid vanuit het buitenland en al schadelijk genoeg.
Als je deze figuren hier hun gang laat gaan zet je de deur open voor meer haat mensen en radicalen die NL omver willen werpen.
De vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van Godsdienst word als een paard van Troje gebruikt om zich hier te nestelen en haat te verspreiden en zowaar.....men staat het nog toe ook...
pi_149729389
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt maar dat is info gemaakt en verspreid vanuit het buitenland en al schadelijk genoeg.
Als je deze figuren hier hun gang laat gaan zet je de deur open voor meer haat mensen en radicalen die NL omver willen werpen.
De vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van Godsdienst word als een paard van Troje gebruikt om zich hier te nestelen en haat te verspreiden en zowaar.....men staat het nog toe ook...
Ach man, je moet je niet zo aanstellen.

Ik kan mij echt niet druk maken om een handjevol marginalen. En laat ze lekker Nederland omver willen werpen. Ik wens ze veel succes. No way dat dat ooit gaat lukken.

Nee, onze rechtsstaat is sterk genoeg om die malloten het hoofd te bieden.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:24:18 #91
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149729417
Wat zit iedereen weer te janken. Vrijheid van meningsuiting toch? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 16 februari 2015 @ 16:24:23 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729421
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:17 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, want zo`n toespraak door zo`n mafkees kan iemand net even meer over de streep trekken.

Nou, je zegt dat maar inderdaad door internet en sociale media is het allemaal wel erger geworden, want media geil zijn de jihadisten/extremisten wel, toch nog iets Westers in hun
maar stel het wordt verboden om in Rijswijk te doen, wilde je daadwerkelijk het internet afsluiten om deze bijeenkomst ook online te stoppen... ik kan hem ook vanaf thuis volgen, en of dat nou in Rijswijk is of in kalifatistan ...

Laat het maar lekker openlijk gebeuren, is het strafbaar, gelijk vervolgen, klaar. Pretendeer niet om in staat te zijn om dit uit te bannen, want dat gaat je niet lukken
pi_149729450
quote:
9s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En niemand mag meer de straat op. Kan er in het openbaar ook geen haatpraat meer worden verspreid.
Nee, we moeten dit soort moslimorganisaties in NL lekker de ruimte geven om nog groter te groeien. Laat ze maar groeien en groeien en sterker worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 16:25:18 ]
pi_149729484
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:24 schreef Re het volgende:

[..]

Pretendeer niet om in staat te zijn om dit uit te bannen, want dat gaat je niet lukken
Uitbannen gaat niet lukken maar buiten de grens houden echt wel. Als we maar willen.
pi_149729486
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, we moeten dit soort moslimorganisaties in NL lekker de ruimte geven om nog groter te groeien. Laat ze maar groeien en groeien en sterker worden.
Wie of wat is er precies gegroeid en sterker geworden in Nederland?
  maandag 16 februari 2015 @ 16:26:07 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729487
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan mij echt niet druk maken om een handjevol marginalen. En laat ze lekker Nederland omver willen werpen. Ik wens ze veel succes. No way dat dat ooit gaat lukken.

ja de dag die je wist dat zou komen dat we allemaal met onze reet naar het oosten liggen, of het westen, of iets

suffe angstaanjagers
  maandag 16 februari 2015 @ 16:26:59 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729526
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Uitbannen gaat niet lukken maar buiten de grens houden echt wel. Als we maar willen.
wat wilde je buiten de grens houden, internet?
pi_149729563
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:24 schreef Re het volgende:

[..]

maar stel het wordt verboden om in Rijswijk te doen, wilde je daadwerkelijk het internet afsluiten om deze bijeenkomst ook online te stoppen... ik kan hem ook vanaf thuis volgen, en of dat nou in Rijswijk is of in kalifatistan ...

Laat het maar lekker openlijk gebeuren, is het strafbaar, gelijk vervolgen, klaar. Pretendeer niet om in staat te zijn om dit uit te bannen, want dat gaat je niet lukken
Nee dat kan niet, punt 2 is ook prima maar voorkomen is beter dan genezen, laat NEderland nu maar eens opstaan en dit soort rariteiten verbieden.
pi_149729575
Reiken ze daar ook de Oscars uit voor beste onthoofdingsfilmpje ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149729600
Niemand hier gaat ook maar één moslim'achtige (potentiële) dader uitschakelen dus is het makkelijk lullen dat het allemaal wel mee gaat vallen omdat je erop rekent dat andere mensen de kooltjes wel voor je uit het vuur zullen halen.
pi_149729611
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

ja de dag die je wist dat zou komen dat we allemaal met onze reet naar het oosten liggen, of het westen, of iets

suffe angstaanjagers
Je kunt jezelf lekker gek maken. Je schiet er verder weinig mee op, maar goed.
pi_149729638
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Reiken ze daar ook de Oscars uit voor beste onthoofdingsfilmpje ?
Beste acteur, beste filmmuziek, de beste special effects, de beste kooienbouwer etc.
pi_149729643
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

wat wilde je buiten de grens houden, internet?
Nee, incompatibel haatvolk.
pi_149729656
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Niemand hier gaat ook maar één moslim'achtige (potentiële) dader uitschakelen dus is het makkelijk lullen dat het allemaal wel mee gaat vallen omdat je erop rekent dat andere mensen de kooltjes wel voor je uit het vuur zullen halen.
Mocht er al sprake zijn van enige dreiging, dan hebben we in dit land daar mensen voor die voor dat soort dingen zijn getraind en opgeleid.

Hoe zie jij het dan precies voor je?
pi_149729660
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
pi_149729673
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:30 schreef Eyip het volgende:

[..]

Beste acteur, beste filmmuziek, de beste special effects, de beste kooienbouwer etc.
21 Egyptians on a beach schijnt de grote kanshebber te zijn dit jaar
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 februari 2015 @ 16:32:41 #107
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729723
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mocht er al sprake zijn van enige dreiging, dan hebben we in dit land daar mensen voor die voor dat soort dingen zijn getraind en opgeleid.

Dacht jij dat die er niet zijn dan?
pi_149729744
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:31 schreef TLC het volgende:

[..]

21 Egyptians on a beach schijnt de grote kanshebber te zijn dit jaar
En het special FX team wat onder andere voor het digitaal vuur zorgt in videobeelden kan meerdere oscars verdienen.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:33:40 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729761
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee, incompatibel haatvolk.
ja er loopt wel wat meer haatvolk rond hier als ik het zo lees

eigen haat eerst...
pi_149729765
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
Ach kom op een beetje maatschappij kan wel tegen wat terroristen die mensen vermoorden. We moeten gewoon allemaal niet zo paniekerig doen. Nederlanders zijn gewoon een stelletje angsthazen die zodra er iets gebeurd, en nu al terwijl het nog niet eens gebeurd, al lopen te miepen van oeh dat moet niet. Dat hele gepreek over rampspoed in de toekomst werkt bij mij gewoon niet, mogelijk heb ik daarom geen moeite met een haatimam die dat wat moslims weer gaat voorhouden "Vecht tegen het westen anders wacht de hel en de toorn van Allah", wat een bullshit. Als een haatimam hier spookjes wil vertellen gaat ie zijn gang maar.

Die hele term haat..... is toch al erg onduidelijk geworden want men spreekt in sommige kringen bij elke moskee al over een haatpaleis, bij een baard over een haatbaard en ga maar door. Het is toch logisch dat mensen die in die wereld niet thuis zijn een haatimam niet meer serieus nemen.
Ah, dan zit daar ons verschil in mening. Ik kan je punt best begrijpen. Geen van ons beiden kan echter vertellen wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Ik zie echter niet de meerwaarde van het toestaan dat mensen deze vijandige ideologie in het Westen promoten. Wat is de meerwaarde van dit evenement? Waarom zouden we dit toelaten en dit soort figuren hun gang laten gaan?

Jij zegt "een beetje maatschappij kan wel tegen wat terroristen die mensen vermoorden". Dat lijkt me voorbarig. Ik denk dat de situatie waar wij ons in bevinden mbt terrorisme en al helemaal ISIS redelijk uniek is in de geschiedenis. Ik zie sowieso niet in waarom we zouden moeten leven met "wat terroristen die mensen vermoorden", als dat mogelijk niet hoeft.
pi_149729768
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dacht jij dat die er niet zijn dan?
Ik denk dat je jezelf beter op kunt sluiten in je rukbunker, want achter elke boom schuilt een IS-sympathisant die jou dood wil maken.
  Spellchecker maandag 16 februari 2015 @ 16:34:08 #112
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 16 februari 2015 @ 16:34:29 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729788
quote:

[..]

Werkelijk? Was de Duitse rechtstaat ook zo sterk om de Nazi's tegen te houden?
Hebben we niets geleerd van de Geschiedenis? Blijkbaar niet.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:35:18 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729819
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf beter op kunt sluiten in je rukbunker, want achter elke boom schuilt een IS-sympathisant die jou dood wil maken.
Wat een zielig commentaar.
Probeer eens beter je best te doen ipv. semi lollig te wezen....
pi_149729827
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft die getrainde mensen niet onnodig (risicovol) werk te bezorgen. Hou de grootste shit maar gewoon bij de grens tegen. Hoe makkelijk kan het zijn, zeker in dit geval. Ga maar ergens anders haten bro, je kost ons te veel gemeenschapsgeld.. En doei.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:35:36 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729833
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ahh je bent echt bang dat de moslims hier hun kalifaat gaan vestigen... nee ok
pi_149729844
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie of wat is er precies gegroeid en sterker geworden in Nederland?
Mijn lul.
pi_149729863
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Echt een top vergelijking. Nee echt _O_

Man man man, verdiep je toch eens in de geschiedenis van Nazi-Duitsland.

De nazi's behaalden op een gegeven moment meer dan een derde van de stemmen. Moslims in Nederland zijn samen net goed voor 3/4 zetels.
pi_149729890
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Re het volgende:

[..]

Zo'n jongen kan beter gewoon hulp gaan zoeken.
pi_149729913
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je hoeft die getrainde mensen niet onnodig (risicovol) werk te bezorgen. Hou de grootste shit maar gewoon bij de grens tegen. Hoe makkelijk kan het zijn, zeker in dit geval. Ga maar ergens anders haten bro, je kost ons te veel gemeenschapsgeld.. En doei.
Maar ze zitten hier al. Vijfde colonne en shit!
  maandag 16 februari 2015 @ 16:38:02 #121
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729915
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Re het volgende:

[..]

Ach ze hebben de tijd hoor.
Maar het maakt mij niet uit.
Beter op je hoede zijn en excessen de kiem in smoren dan je kop in het zand steken en lalala zingen zoals jij doet...
pi_149729947
Is vrijheid van meningsuiting :')
  maandag 16 februari 2015 @ 16:40:02 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149729972
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Beter op je hoede zijn en excessen de kiem in smoren dan je kop in het zand steken en lalala zingen zoals jij doet...
nee hoor, excessen mogen prima in de kiem gesmoord worden, maar dat laat ik liever aan de rechtstaat over, niet aan klootjesvolk
  maandag 16 februari 2015 @ 16:40:14 #124
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149729982
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt een top vergelijking. Nee echt _O_

Man man man, verdiep je toch eens in de geschiedenis van Nazi-Duitsland.

De nazi's behaalden op een gegeven moment meer dan een derde van de stemmen. Moslims in Nederland zijn samen net goed voor 3/4 zetels.
Dat hadden ze in Bosnie ook en toen groeiden ze naar 40% en was het raak....en dat gebeurde in de jaren 90....man,man,man....
pi_149729983
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

kwestie van een politieke partij oprichten in NL, zorg voor meer dan 2,5 miljoen stemmen op je partij zodat je de grootste wordt en dan de sharia doorvoeren.

ook even zorgen dat je groot wordt in de eerste kamer.

Dat is democratie en willen we toch graag met zijn allen?
  maandag 16 februari 2015 @ 16:41:24 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149730020
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor, excessen mogen prima in de kiem gesmoord worden, maar dat laat ik liever aan de rechtstaat over, niet aan klootjesvolk
Ja mee eens. Dus wat klets je dan of vind jij het een goed idee dat die extreme mafketels hier haat gaan zaaien??
pi_149730062
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat hadden ze in Bosnie ook en toen groeiden ze naar 40% en was het raak....en dat gebeurde in de jaren 90....man,man,man....
Je doet je best ook maar. Wees vooral bang.

Intussen ga ik verder met m'n leven en maak ik mij verder niet al te druk om moslims.

Wel een vraagje: denk je nou werkelijk dat de 880.000 moslims die hier wonen dusdanig eensgezind zijn dat ze met z'n allen onze westerse staat omver willen werpen?

Als je dat werkelijk denkt, dan is het hoog tijd om eens wat vaker de deur aan te gaan en daadwerkelijk met Nederlandse moslims gaat praten.
pi_149730079
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Intussen ga ik verder met m'n leven en maak ik mij verder niet al te druk om moslims.

Wel een vraagje: denk je nou werkelijk dat de 880.000 moslims die hier wonen dusdanig eensgezind zijn dat ze met z'n allen onze westerse staat omver willen werpen?

Als je dat werkelijk denkt, dan is het hoog tijd om eens wat vaker de deur aan te gaan en daadwerkelijk met Nederlandse moslims gaat praten.
Kan stapsgewijs gaan he?
  maandag 16 februari 2015 @ 16:44:17 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149730102
quote:

[..]

Nee je maakt je nergens druk om, dat blijkt wel.....nou ga maar dan maar snel verder met je onbezorgde leventje...
  maandag 16 februari 2015 @ 16:44:18 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149730103
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja mee eens. Dus wat klets je dan of vind jij het een goed idee dat die extreme mafketels hier haat gaan zaaien??
dat mag een rechter voor mij bepalen ... maar ja lijkt me dat er eerst haatgezaaid moet worden. Dat trachten preventief te verwijderen uit de maatschappij is een utopie, beetje werkelijkheidszin lijkt me wel op zijn plaats
pi_149730143
quote:

[..]

Natuurlijk gaan "de Moslims" de Westerse staat niet omver werpen. Het probleem is natuurlijk dat het in bepaalde Moslimkringen acceptabel is om aanslagen te plegen of mensen te vermoorden als je het ergens niet mee eens bent.

Alle Moslims gaan niet samen stemmen of ze wel of niet een aanslag gaan plegen. Die aanslagen worden gewoon uitgevoerd. Daarom is de mening van die 880K Moslims in Nld weinig relevant mbt terrorisme.
pi_149730167
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan stapsgewijs gaan he?
Nee, dat kan dus niet.

Het geboortecijfer onder Nederlandse moslims is al jaren aan het normaliseren. Dat verschuift richting de twee kinderen per gezin, overeenkomstig met de Nederlandse cijfers.

Daarnaast zijn ook moslims in Nederland aan het seculariseren.

Verder is de immigratie uit islamitische landen lang niet zo groot meer. Er is sprake van een tijdelijke opleving, in verband met de oorlog in Syrië, maar zelfs die aantallen vallen enorm mee.

Intussen was het aantal Turken en Marokkanen dat vertrok de laatste jaren zelfs groter dan het aantal dat hierheen kwam.

En dan komt daar nog eens bij dat niet alle neuzen dezelfde kant opstaan. Nederland telt een paar honderd extremisten. Dat groeit echt niet uit tot miljoenen.
pi_149730188
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:45 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan "de Moslims" de Westerse staat niet omver werpen. Het probleem is natuurlijk dat het in bepaalde Moslimkringen acceptabel is om aanslagen te plegen of mensen te vermoorden als je het ergens niet mee eens bent.

Alle Moslims gaan niet samen stemmen of ze wel of niet een aanslag gaan plegen. Die aanslagen worden gewoon uitgevoerd. Daarom is de mening van die 880K Moslims in Nld weinig relevant mbt terrorisme.
Prima dat jij een ander onderwerp aansnijdt, maar andere users hebben het dus wel over omver werpen van onze regering.
pi_149730208
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
Prima dat jij een ander onderwerp aansnijdt, maar andere users hebben het dus wel over omver werpen van onze regering.
Yeah, dat onderwerp mbt omver werpen van de regering vind ik niet boeiend. Was benieuwd wat je hier over dacht :).
pi_149730265
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah, dat onderwerp mbt omver werpen van de regering vind ik niet boeiend. Was benieuwd wat je hier over dacht :).
De kans dat je om het leven komt bij een aanslag is te verwaarlozen.

Het is zaak dat onze veiligheidsdiensten extremisten in de gaten houden en ingrijpen waar nodig. Echt zorgen kan ik mij er alleen niet om maken. Althans, niet in die zin dat ik vrees voor mijn veiligheid.

Maar dat extremisme moet worden bestreden, lijkt mij evident.
pi_149730305
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat kan dus niet.
Joh :')

Natuurlijk kan het wel stapsgewijs gaan, das toch logisch??
quote:
Het geboortecijfer onder Nederlandse moslims is al jaren aan het normaliseren. Dat verschuift richting de twee kinderen per gezin, overeenkomstig met de Nederlandse cijfers.

Daarnaast zijn ook moslims in Nederland aan het seculariseren.

Verder is de immigratie uit islamitische landen lang niet zo groot meer. Er is sprake van een tijdelijke opleving, in verband met de oorlog in Syrië, maar zelfs die aantallen vallen enorm mee.

Intussen was het aantal Turken en Marokkanen dat vertrok de laatste jaren zelfs groter dan het aantal dat hierheen kwam.
De 1 miljoen moslims in NL gaan we wel halen hoor :P
En wat jij zegt kan wel waar zijn, maar ook dat kan weer veranderen. In elk geval zijn er genoeg pogingen om de neuzen van de moslims weer meer richting Mekka te krijgen.
quote:
En dan komt daar nog eens bij dat niet alle neuzen dezelfde kant opstaan. Nederland telt een paar honderd extremisten. Dat groeit echt niet uit tot miljoenen.

Je hebt toch geen miljoen extremisten nodig om een land als Nederland te verkrachten?
pi_149730309
quote:

[..]

Ja mensen, zolang KoosVogels er persoonlijk geen last van ondervindt is er dus geen probleem. Als hij gaat gillen is het pas zover. Dat jullie het weten.
pi_149730323
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
De kans dat je om het leven komt bij een aanslag is te verwaarlozen.

Het is zaak dat onze veiligheidsdiensten extremisten in de gaten houden en ingrijpen waar nodig. Echt zorgen kan ik mij er alleen niet om maken. Althans, niet in die zin dat ik vrees voor mijn veiligheid.

Maar dat extremisme moet worden bestreden, lijkt mij evident.
Uiteraard. De kans dat je de opgeblazen wordt of de keel afgesneden wordt is te verwaarlozen. Ik denk echter dat het langere termijn effect op sociale cohesie van dit soort aanslagen onbekend is. Ik denk dat daar het grootste gevaar ligt.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:52:26 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149730329
quote:
3s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:44 schreef Re het volgende:

[..]

dat mag een rechter voor mij bepalen ... maar ja lijkt me dat er eerst haatgezaaid moet worden. Dat trachten preventief te verwijderen uit de maatschappij is een utopie, beetje werkelijkheidszin lijkt me wel op zijn plaats
Dus de wetenschap dat deze mensen utra boodschappen verspreiden en haat zaaien is niet genoeg? Dan moet je ze binnen laten en ze eerst hun gang laten gaan? Tja dat is ook een insteek...
pi_149730348
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:51 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja mensen, zolang KoosVogels er persoonlijk geen last van ondervindt is er dus geen probleem. Als hij gaat gillen is het pas zover. Dat jullie het weten.
Als iemand begint te gillen is het meestal al te laat :P
pi_149730352
Waarom moeten het trouwens buitenlandse haatzaaiers zijn? Hebben we die zelf nog niet genoeg? Die Jneid of een van zijn vriendjes voldoen niet meer?
pi_149730390
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het wel stapsgewijs gaan, das toch logisch??

[..]

De 1 miljoen moslims in NL gaan we wel halen hoor :P
En wat jij zegt kan wel waar zijn, maar ook dat kan weer veranderen. In elk geval zijn er genoeg pogingen om de neuzen van de moslims weer meer richting Mekka te krijgen.
En met een miljoen moslims is een democratische meerderheid in zicht?

quote:
Je hebt toch geen miljoen extremisten nodig om een land als Nederland te verkrachten?
Hoe zie jij 'verkrachten' precies voor je? Want voorlopig zitten we dus op 880k en is er helemaal niks verkracht en hebben wij helemaal niets te vrezen van het overgrote deel van de moslims dat hier woont.
pi_149730391
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:53 schreef Hathor het volgende:
Waarom moeten het trouwens buitenlandse haatzaaiers zijn? Hebben we die zelf nog niet genoeg? Die Jneid of een van zijn vriendjes voldoen niet meer?
Die buitenlandse haatzaaiers komen hier gewoon olie op het vuur gooien om het proces te versnellen :P
pi_149730404
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uiteraard. De kans dat je de opgeblazen wordt of de keel afgesneden wordt is te verwaarlozen. Ik denk echter dat het langere termijn effect op sociale cohesie van dit soort aanslagen onbekend is. Ik denk dat daar het grootste gevaar ligt.
Natuurlijk. Maar daar is het de aanslagplegers ook om te doen.
pi_149730445
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:53 schreef Hathor het volgende:
Waarom moet Katy Perry naar Nederland komen? Voldoet Marianne Weber niet meer?
  maandag 16 februari 2015 @ 16:56:22 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149730472
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus de wetenschap dat deze mensen utra boodschappen verspreiden en haat zaaien is niet genoeg? Dan moet je ze binnen laten en ze eerst hun gang laten gaan? Tja dat is ook een insteek...
ik hou het graag zichtbaar ja
pi_149730521
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, dat kan dus niet.

Ik denk niet dat je Moslims als een homogene groep kan beschouwen. Het grootste deel van de Moslims is idd aan het "normaliseren". Echter, data uit recente studies suggereert dat de fertility van Salafisten ongekend hoog blijft. Dit geldt trouwens ook voor de heftigere vormen van Christendom zoals de Mormonen en de Haredim Joden.
pi_149730562
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens. Die luie moslims hier kakken veel te snel in. Er moet regelmatig nieuwe verse haat geïnjecteerd worden.
pi_149730564
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je Moslims als een homogene groep kan beschouwen. Het grootste deel van de Moslims is idd aan het "normaliseren". Echter, data uit recente studies suggereert dat de fertility van Salafisten ongekend hoog blijft. Dit geldt trouwens ook voor de heftigere vormen van Christendom zoals de Mormonen en de Haredim Joden.
Dat geloof ik graag. En je mag ook best de gevaren onderkennen van een groep fanatici, maar doe net alsof de overgrote meerderheid Nederlanders op het punt staat om te worden onderworpen aan de streng-islamitische minderheid.
pi_149730582
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ahh jij ziet ze als rockstars....nee dan is het goed.
pi_149730585
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk. Maar daar is het de aanslagplegers ook om te doen.
Sure. En gelijk hebben ze want daar ligt de zwakke plek van het Westen momenteel.

Echter, omdat het effect van terreur op sociale cohesie onbekend is lijkt het mij voorbarig om Islamitische terreur in het Westen af te doen als insignificant. Het gaat, zoals jij zelf ook ziet, niet om aantallen slachtoffers, het gaat om de bredere impact.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:00:03 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149730619
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eens. Die luie moslims hier kakken veel te snel in. Er moet regelmatig nieuwe verse haat geïnjecteerd worden.
de moslim is lui en receptief voor haat?
pi_149730621
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. En je mag ook best de gevaren onderkennen van een groep fanatici, maar doe net alsof de overgrote meerderheid Nederlanders op het punt staat om te worden onderworpen aan de streng-islamitische minderheid.
Dat is al lang in een vergevorderd stadium. Je kind eet op school verplicht halal. En jij ook in die suffe bedrijfskantine.
pi_149730638
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En met een miljoen moslims is een democratische meerderheid in zicht?
Dat is nog geen bewijs dat het niet stapsgewijs kan gaan :P
quote:
[..]

Hoe zie jij 'verkrachten' precies voor je? Want voorlopig zitten we dus op 880k en is er helemaal niks verkracht en hebben wij helemaal niets te vrezen van het overgrote deel van de moslims dat hier woont.
Je wilt het precies weten?
Exact?
Letterlijk?
Want zo ongeweer weet je denk ik wel wat voor effect extremisme kan veroorzaken op een maatschappij, dus die mag je lekker zelf bedenken :P

En letterlijk -niks- "verkracht"?
Persoonlijk denk ik niet dat al die commotie die zich bijvoorbeeld al jarenlang op fok afspeelt, op lucht gebaseerd is.

Sowieso zijn religies destabiliserend (tenzij ze zoveel gewicht weten te vergaren dat ze andersdenkenden kunnen onderdrukken of in elk geval de mond kunnen snoeren) en de islam is op dit moment voor Nederland gewoon de gevaarlijkste. Islam wordt te vaak als excuussmoes gebruikt en maakt gelovenslijders voor rede onvatbaar. Ik zie niet in wat daar goed aan is btw.

Religieuzen onderling verbroederen met elkaar ten koste van de mensen van niet hun eigen religie waarmee ze vervreemden (verzuiling much? ), dat is 1 van de kernproblemen van religies.

Edit: maar goed, ik dwaal een beetje af maar een beetje achtergrondinfo lijkt me wel handig, misschien snap je het dan wel :P
pi_149730686
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Sure. En gelijk hebben ze want daar ligt de zwakke plek van het Westen momenteel.

Echter, omdat het effect van terreur op sociale cohesie onbekend is lijkt het mij voorbarig om Islamitische terreur in het Westen af te doen als insignificant. Het gaat, zoals jij zelf ook ziet, niet om aantallen slachtoffers, het gaat om de bredere impact.
Wellicht druk ik mij wat ongelukkig uit. Het daadwerkelijke gevaar is weliswaar te verwaarlozen, maar de maatschappelijke gevolgen van islamterreur zijn ingrijpend.

Daarom ook in de kiem smoren dat extremisme. Niet alleen hier, maar ook in het Midden-Oosten (IS).

Maar nogmaals, wanneer figuren angstbeelden proberen op te roepen van een islamitische revolutie die ophanden is in Nederland, dan moet ik daartegen ageren.
pi_149730720
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is al lang in een vergevorderd stadium. Je kind eet op school verplicht halal. En jij ook in die suffe bedrijfskantine.
Ik heb nog nooit halal gegeten. Niet op m'n werk en niet thuis.

Ik heb weliswaar geen kinderen, maar m'n nichtje en de kinderen van collega's eten geen halal op school.
pi_149730723
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ahh jij ziet ze als rockstars....nee dan is het goed.
Nou, ik niet natuurlijk. Maar als je zo'n evenement organiseert wil je natuurlijk wel een paar klinkende namen om de kaartverkoop te boosten. Commercie is niet voorbehouden aan westerlingen..
  maandag 16 februari 2015 @ 17:03:08 #158
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149730724
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen vergeten is dat moslim fanatici iets hebben dat wij in het Westen al vergetn zij: de tijd.
In het Westen moeten we DIREKT resultaat zien en het moet NU METEEN zichtbaar zijn want anders geld het niet.
De radicaal denkt kompleet anders. Die zien dat de omvorming een geleidelijk process is en dat je de tijd moet nemen in het Democratische Westen.
Dus die veranderingen gaan zoogeleidelijk dat ze nauwlijks merkbaar zijn....tot het te laat is...
pi_149730757
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is nog geen bewijs dat het niet stapsgewijs kan gaan :P
Oke, in jouw ogen vormen alle moslims dus een gevaar. Toch?

Wat moeten we daartegen doen?
pi_149730765
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, ik niet natuurlijk. Maar als je zo'n evenement organiseert wil je natuurlijk wel een paar klinkende namen om de kaartverkoop te boosten. Commercie is niet voorbehouden aan westerlingen..
Ik vraag me oprecht af hoeveel Nederlandse moslims ooit van die predikers gehoord hadden voordat ze bekend maakten naar Nederland te willen komen.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:04:40 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149730787
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af hoeveel Nederlandse moslims ooit van die predikers gehoord hadden voordat ze bekend maakten naar Nederland te willen komen.
met dank aan geenstijl voor de marketing
pi_149730804
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat denk je maar! Het wordt niet met koeieletters op de verpakkingen gezet maar het zit er wel in. En wat dacht je van de geschiedenislessen waar de holocaust inmiddels formeel ontkend wordt op last van de moslims?
pi_149730829
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:33 schreef Pharmacist het volgende:
Waarom zouden we dit toelaten en dit soort figuren hun gang laten gaan?
Omdat wij als principe hebben dat mensen hun menig mogen uiten en wij daartegenover onze mening stellen.

Isis is natuurlijk een groot probleem omdat ze in een gebieden werken waar al een machtsvacuüm was.

Verder moeten we leven met terroristen omdat er altijd mensen zijn geweest die een reden zagen om terrorist te worden. Anderen moorden om meer aardse zaken als geld, macht, seks, drugs en weet ik wat, dat hoort denk ik bij mensen en bij elke samenleving van mensen.

Volgens mij zorgt juist voor onderdrukking van vrijheid voor opstand en meer geweld terwijl juist onze vrijheid van meningsuiting in belangrijke mate heeft bijgedragen aan de welvaart. Vooruitgang komt toch vaak door mensen die zich niet neerleggen bij wat al wordt gezegd dat waar is. We moeten nog veel mensen en regiems leren dat ze het fout doen maar dat moet geen reden zijn het zelf fout te gaan doen.
pi_149730846
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen vergeten is dat moslim fanatici iets hebben dat wij in het Westen al vergetn zij: de tijd.
In het Westen moeten we DIREKT resultaat zien en het moet NU METEEN zichtbaar zijn want anders geld het niet.
De radicaal denkt kompleet anders. Die zien dat de omvorming een geleidelijk process is en dat je de tijd moet nemen in het Democratische Westen.
Dus die veranderingen gaan zoogeleidelijk dat ze nauwlijks merkbaar zijn....tot het te laat is...
Inderdaad, dus NU VERBIEDEN DIE GAST heeft geen enkele zin. Er is geen één moslim die denkt "oh, die imam is verboden. Nou, misschien moet ik me dan toch maar niet aansluiten bij ISIS".
pi_149730850
quote:

[..]

Ik heb weliswaar geen kinderen, maar m'n nichtje en de kinderen van collega's eten geen halal op school.
Een appel is ook halal.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:06:51 #166
13462 BansheeBoy
pi_149730861
Jongens, overdrijven jullie niet een beetje. Deze gasten komen als blikvangers geld ophalen voor weeskinderen en andere hulpbehoevenden. Dit is juist hartstikke nobel. Ik zou doneren als ik jullie was. :{

Random woorden: belerend overkomen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149730868
In een ander topic beklaagden moslims zich over dat ze niet aardig werden gevonden, toch?
Tja.. Daarvoor moeten ze niet bij ons wezen, maar bij geloofsgenoten die iedereen willen doodmaken die uit een ander boekje leest..
pi_149730890
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Precies dit. En ze zijn heerlijk open over hun strategie. Dat kan ik wel waarderen.
pi_149730925
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee of dit kaliber Madonna is, of toch meer de Egyptische Romana die van zanger Rinus :{
pi_149731089
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat denk je maar! Het wordt niet met koeieletters op de verpakkingen gezet maar het zit er wel in. En wat dacht je van de geschiedenislessen waar de holocaust inmiddels formeel ontkend wordt op last van de moslims?
Er zijn dus echt mensen die denken zoals jij en overal spoken zien. Wonderlijk.

Bron trouwens voor je beweringen. Een betrouwbare graag.
pi_149731104
quote:

[..]

Oke, in jouw ogen vormen alle moslims dus een gevaar. Toch?

Je doet wel erg je best mij woorden in de mond te leggen, je mag ook normaal gaan doen hoor, anders voel ik straks de motivatie wegebben nog serieus op jou te gaan reageren :P
quote:
Wat moeten we daartegen doen?
Ik zou zeggen: Laat die haatimam/haatbaard/whatever maar komen, mits wij het mogen filmen, vertalen en openbaar mogen maken :)
Ook vind ik dat de mensen die die bijeenkomst bezoeken, geïnterviewd mogen worden (doet me gelijk denken aan al dat geweld tegen cameraploegen dat dat volk vervolgens gebruikt, maar laat ze dat maar gewoon filmen!) en naar hun mening gevraagd mogen worden (ben beniuwd of die mensen -normaal- antwoord willen en -kunnen- geven).

Laat maar zien wat zij met ons van plan zijn, dan weten wij in elk geval waar zij aan toe zijn :P

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 16-02-2015 17:15:26 (tikvaud :@) ]
pi_149731118
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:05 schreef Wespensteek het volgende:
Omdat wij als principe hebben dat mensen hun menig mogen uiten en wij daartegenover onze mening stellen.

Isis is natuurlijk een groot probleem omdat ze in een gebieden werken waar al een machtsvacuüm was.
Ik denk dat wij een ander beeld van "mening uiten" hebben. Ik zie dit als het promoten van een vijandig gedachtengoed, en niet een mening.

Overigens denk ik dat de sprekers het met mij eens zijn dat dit geen "mening uiten" is, om een andere reden dat wel: Religie wordt gepresenteerd als feiten. Ik heb nog nooit een Moslim horen zeggen (of typen) "Ik ben van mening dat Mohammed de boodschapper is van Allah". Net zoals ik nog nooit een Christen heb horen zeggen: "Ik ben van mening dat Jezus de zoon van God is."

quote:
Verder moeten we leven met terroristen omdat er altijd mensen zijn geweest die een reden zagen om terrorist te worden. Anderen moorden om meer aardse zaken als geld, macht, seks, drugs en weet ik wat, dat hoort denk ik bij mensen en bij elke samenleving van mensen.
Het feit dat er altijd terroristen geweest zijn vind ik geen goede reden om niet te proberen terrorisme te bestrijden.

quote:
Volgens mij zorgt juist voor onderdrukking van vrijheid voor opstand en meer geweld terwijl juist onze vrijheid van meningsuiting in belangrijke mate heeft bijgedragen aan de welvaart. Vooruitgang komt toch vaak door mensen die zich niet neerleggen bij wat al wordt gezegd dat waar is. We moeten nog veel mensen en regiems leren dat ze het fout doen maar dat moet geen reden zijn het zelf fout te gaan doen.
Het lijkt mij een flinke claim dat het stoppen van Islamistische predikers voor meer geweld zorgt dat het binnenlaten van Islamistische predikers.

Mbt vooruitgang, dat vind ik ook mooi punt. Ik zie echter niet in hoe Islamisten bij gaan dragen aan vooruitgang en welvaart. Als je dat wilt beweren ligt de bewijslast bij jou.
pi_149731138
We gaan uiteindelijk ten onder aan onze handelsgeest. Aan opportunisme.

Bedrijven die alleen kunnen overleven omdat ze geïslamificeerd zijn. Hollandse ondernemingen, familiebedrijven. Schokkend gewoon.
pi_149731196
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:15 schreef 11en30 het volgende:
We gaan uiteindelijk ten onder aan onze handelsgeest. Aan opportunisme.

Bedrijven die alleen kunnen overleven omdat ze geïslamificeerd zijn. Hollandse ondernemingen, familiebedrijven. Schokkend gewoon.
Zo ver is het gelukkig nog niet :P

Wel jammer dat onze volksvertegenwoordigers nog wakkergeschud moeten worden, misschien dat deze bijeenkomst daarvoor helpt zorgen?
pi_149731232
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gelul, dit is geen mening. Dit is haatzaaien en de koran verkeerd uitleggen.
Ik dacht voor even dat je het over Geert Wilders en Fitna had.
pi_149731298
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef Pharmacist het volgende:
Mbt vooruitgang, dat vind ik ook mooi punt. Ik zie echter niet in hoe Islamisten bij gaan dragen aan vooruitgang en welvaart. Als je dat wilt beweren ligt de bewijslast bij jou.
Ik kan niet in de toekomst kijken en kan dus niet uitsluiten dat ook deze discussie tot verbeteringen in onze samenleving gaan leiden. Op zich zijn er ook genoeg christelijke mensen die een waardevolle bijdrage leveren, een mens is meer dan zijn geloof alleen en dan is het wegjagen van iemand vanwege zijn geloof ook niet verstandig.
pi_149731303
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zo ver is het gelukkig nog niet :P
Wsl is het al veel verder dan wij durven vrezen. Zéker in bepaalde sectoren.
pi_149731430
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je doet wel erg je best mij woorden in de mond te leggen, je mag ook normaal gaan doen hoor, anders voel ik straks de motivatie wegebben nog serieus op jou te gaan reageren :P

[..]

Ik zou zeggen: Laat die haatimam/haatbaard/whatever maar komen, mits wij het mogen filmen, vertalen en openbaar mogen maken :)
Ook vind ik dat de mensen die die bijeenkomst bezoeken, geïnterviewd mogen worden (doet me gelijk denken aan al dat geweld tegen cameraploegen dat dat volk vervolgens gebruikt, maar laat ze dat maar gewoon filmen!) en naar hun mening gevraagd mogen worden (ben beniuwd of die mensen -normaal- antwoord willen en -kunnen- geven).

Laat maar zien wat zij met ons van plan zijn, dan weten wij in elk geval waar zij aan toe zijn :P
Je vreest enerzijds een islamitische machtsovername, maar als ik daarbij de suggestie wek dat jij alle moslims als gevaarlijk beschouwt, ben ik plots gek?

Ze gaan het land overnemen met een handvol fanatiekelingen?
pi_149731479
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kan niet in de toekomst kijken en kan dus niet uitsluiten dat ook deze discussie tot verbeteringen in onze samenleving gaan leiden. Op zich zijn er ook genoeg christelijke mensen die een waardevolle bijdrage leveren, een mens is meer dan zijn geloof alleen en dan is het wegjagen van iemand vanwege zijn geloof ook niet verstandig.
Ik denk dat het hele probleem is dat "vrijheid van meningsuiting" alleen werkt met meningen, niet met religieus dogma.

Religieus dogma is geen mening, het is de absolute waarheid voor gelovigen, er kan niet aan getoornd worden. Daarom is een debat, of consensus, niet mogelijk. Vrijheid van meningsuiting heeft geen zin als een partij vast zit in religieus dogma.

Mbt Christelijke mensen die een waardevolle bijdrage leveren: Christelijke mensen (en Moslims) zijn meer dan alleen hun geloof. Als een Christelijk iemand (of Moslim) een bijdrage levert kan dat ook te danken zijn aan de persoon zelf, ipv zijn/haar religie. Als ik een paper schrijf, of mijn salaris binnenkrijg, is dat ook niet te danken aan mijn atheisme.
pi_149731499
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wsl is het al veel verder dan wij durven vrezen. Zéker in bepaalde sectoren.
Ja, zou kunnen, maar van algehele ontwrichting of een islamitische staat is nog geen sprake (al beginnen ze wel langzaamaan over een breed front de Nederlandse normen en waarden af te breken (denk daarbij aan beperken vrijheid van meningsuiting uit angst om vermoord te worden...uit angst dus).
pi_149731508
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als ik een paper schrijf, of mijn salaris binnenkrijg, is dat ook niet te danken aan mijn atheisme.
In veel gevallen dus wel.
pi_149731519
Ik ben ook wel geinteresseerd in een livestream. Lekker lachen.
Conscience do cost.
pi_149731536
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:27 schreef 11en30 het volgende:
In veel gevallen dus wel.
Ik hoop dat je dit toe kan lichten :).
pi_149731591
Vrijheid, blijheid, alles moet maar kunnen! O+

En dan achteraf janken als er weer een blik jihadigekken geopend wordt in Nederland. :r
pi_149731606
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je vreest enerzijds een islamitische machtsovername, maar als ik daarbij de suggestie wek dat jij alle moslims als gevaarlijk beschouwt, ben ik plots gek?

Ze gaan het land overnemen met een handvol fanatiekelingen?
Kijk eens, Koos. Ik had het over het verminderen of afbreken van de Nederlandse samenleving in het voordeel van een islamitische samenleving, niet zozeer een uiteindelijke overname (wat btw wel tot de potentiële toekomsten hoort, mochten ze de kans krijgen ergens in de toekomst)

En houd toch eens op met dat overdrijven zeg (ik refereer hier aan de 2e helft van jouw 1e zin), is nergens goed voor.

Een handjevol fanatiekelingen is trouwens wel voldoende om onze samenleving flink te ontwrichten (surprise surprise), dus dat vind ik een terechte angst.
pi_149731635
quote:

[..]

haat zaaien is in overtreding met de wet.

Lijkt me duidelijk dus
There are only 151 Pokémon.
pi_149731688
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:26 schreef Pharmacist het volgende:
Ik denk dat het hele probleem is dat "vrijheid van meningsuiting" alleen werkt met meningen, niet met religieus dogma.
Nee want dan zouden we nu nog gebukt gaan onder overheersing van de katholieke kerk. Het is een kwestie van de lange adem maar uiteindelijk veranderen geloven ook. Voordat Luther bleef leven was er de brandstapel voor Johannes Hus. Ik denk dat de westerse vrijheden een grotere bedreiging zijn voor de islam dan andersom, het is dat we die olie uit Arabië kopen en zo die idioten daar in het zadel houden maar anders was dit probleem nooit zo groot geworden denk ik.
pi_149731740
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit toe kan lichten :).
Er zijn genoeg vakgebieden of gerelateerd waar zo'n strikte religieuze tegen is, niet aan begint dan wel nooit in zal kunnen presteren.
pi_149731806
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is een kwestie van de lange adem maar uiteindelijk veranderen geloven ook.
Prima, geweldig, applaus. Kom maar terug als je veranderd bent. Doei.
pi_149731908
Wat een walgelijke vertoning weer dit gala. Stuk voor stuk ophitsers, predikers die dood en verderf aanmoedigen, ronselaars voor een barbaarse oorlog. Dit soort radicaalgekken staan aan de basis van al die extremistische gekkies die hier aanslagen plegen. En dan zijn er nog mensen die dit allemaal maar prima vinden ook :')
pi_149731931
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:38 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Prima, geweldig, applaus. Kom maar terug als je veranderd bent. Doei.
De snelste manier om iets te veranderen is juist de isolatie doorbreken. Er is een reden dat men in bepaalde landen het contact met de boze buitenwereld wil beperken. Volgens mij moet je daar niet aan meewerken door zelf ook het contact te verbreken met die mensen. Hoe beter jij het verhaal van de uitgenodigde haatimam kent hoe beter jij kunt aangeven waarom die man ongelijk heeft of wat de kwalijke gevolgen zijn. Waarschijnlijk zal de arme blogger in Arabië als ie dat leest stokslagen krijgen, mogelijk wordt iemand in Iran opgehangen als die dat herhaalt maar die boodschap blijft belangrijk.
Je kunt alleen invloed uitoefenen door mee te doen met dat debat en niet door die mensen in isolement te zetten.
pi_149731996
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe beter jij het verhaal van de uitgenodigde haatimam kent hoe beter jij kunt aangeven waarom die man ongelijk heeft of wat de kwalijke gevolgen zijn. Waarschijnlijk zal de arme blogger in Arabië als ie dat leest stokslagen krijgen, mogelijk wordt iemand in Iran opgehangen als die dat herhaalt maar die boodschap blijft belangrijk.
Dit soort mensen (die haatzaaiers) zijn niet voor rede vatbaar, lijkt mij zo op het 1e gezicht vooral tijdsverspilling
pi_149732019
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
Nee want dan zouden we nu nog gebukt gaan onder overheersing van de katholieke kerk. Het is een kwestie van de lange adem maar uiteindelijk veranderen geloven ook. Voordat Luther bleef leven was er de brandstapel voor Johannes Hus. Ik denk dat de westerse vrijheden een grotere bedreiging zijn voor de islam dan andersom, het is dat we die olie uit Arabië kopen en zo die idioten daar in het zadel houden maar anders was dit probleem nooit zo groot geworden denk ik.
Wat is de logica hierachter? Vrijheid van meningsuiting werkt met religieus dogma omdat we niet overheerst worden door de Katholieke kerk? Ik denk dat we niet door de kerk overheerst worden omdat een groot deel van de Westerse bevolking niet meer religieus is, of slechts gematigd religieus. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting niet ingevoerd is dankzij de kerk, maar ondanks de kerk.

Verder denk ik dat het te vroeg is om te verklaren dat de kerk verloren heeft in het Westen. Seculieren en al helemaal atheisten hebben ontzettend lage geboortecijfers. De geboortecijfers van religieuzen liggen hoger, en stijgen verder door voor streng religieuzen. Alleen als de kinderen van de streng religieuzen geseculariseerd kunnen worden zal de kerk (en moskee) de ideologische strijd verliezen. Het ziet er echter niet naar uit dat dit gaat gebeuren als je bijv naar Israel kijkt, of de Mormonen, of Salafisten.
pi_149732061
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit soort mensen (die haatzaaiers) zijn niet voor rede vatbaar, lijkt mij zo op het 1e gezicht vooral tijdsverspilling
Dat ben ik met je eens maar daarom is het niet onbelangrijk om te horen wat ze zeggen en daar tegen in te gaan. Toen Luther zijn standpunten vertelde had hij waarschijnlijk ook niet verwacht de paus te overtuigen.
pi_149732063
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De snelste manier om iets te veranderen is juist de isolatie doorbreken. Er is een reden dat men in bepaalde landen het contact met de boze buitenwereld wil beperken. Volgens mij moet je daar niet aan meewerken door zelf ook het contact te verbreken met die mensen. Hoe beter jij het verhaal van de uitgenodigde haatimam kent hoe beter jij kunt aangeven waarom die man ongelijk heeft of wat de kwalijke gevolgen zijn. Waarschijnlijk zal de arme blogger in Arabië als ie dat leest stokslagen krijgen, mogelijk wordt iemand in Iran opgehangen als die dat herhaalt maar die boodschap blijft belangrijk.
Je kunt alleen invloed uitoefenen door mee te doen met dat debat en niet door die mensen in isolement te zetten.
Sorry maar je lult net zo zweverig en oninteressant als een vrouw met een foutemannenredderssyndroom die de klootzak in haar bed maar niet de deur uit trapt want ja diep inside schuilt er misschien wel een lieverd in hem. Ga in therapie zeg ik tegen zo'n vrouw.
pi_149732098
quote:

[..]

Leuk, zulke principes, maar je kijkt niet verder. Je denkt kennelijk niet na over hoe dergelijke bijeenkomsten bijdragen aan verdere radicalisering van moslims en het verder belemmeren van de integratie.

Het resultaat van alles maar doodleuk toelaten is aan het eind van de rit wel gewoon dat er weer een paar jongens radicaliseren en misschien wel jihadstrijder worden. Op aanslagen zoals in Kopenhagen zitten we hier echt niet te wachten.
pi_149732138
quote:
8s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:30 schreef Peunage het volgende:

En dan achteraf janken als er weer een blik jihadigekken geopend wordt in Nederland. :r
Inderdaad. Zelden zo'n verstandige opmerking van je gezien. Het is bijna verdacht...
Maar je hebt inderdaad gelijk. We moeten gewoon alles in het werk stellen om radicalisering van groepen moslims te voorkomen. Dat doe je niet alleen met mooie woorden of met het "signaleren" van radicalisering, maar ook door concreet in te grijpen waar dat nodig is.
pi_149732141
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee of dit kaliber Madonna is, of toch meer de Egyptische Romana die van zanger Rinus :{
Die laatste is wel goed trouwens.
pi_149732147
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar daarom is het niet onbelangrijk om te horen wat ze zeggen en daar tegen in te gaan. Toen Luther zijn standpunten vertelde had hij waarschijnlijk ook niet verwacht de paus te overtuigen.
Dus we moeten maar hopen op een godswonder?
Das precies wat dus niet op schiet :P
pi_149732172
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een walgelijke vertoning weer dit gala. Stuk voor stuk ophitsers, predikers die dood en verderf aanmoedigen, ronselaars voor een barbaarse oorlog. Dit soort radicaalgekken staan aan de basis van al die extremistische gekkies die hier aanslagen plegen. En dan zijn er nog mensen die dit allemaal maar prima vinden ook :')
Het is echt te triest voor woorden inderdaad. :')
pi_149732218
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op aanslagen zoals in Kopenhagen zitten we hier echt niet te wachten.
Ik eigenlijk wel. Laat het probleem maar aan de oppervlakte komen. Hoe eerder hoe beter.
pi_149732314
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik eigenlijk wel. Laat het probleem maar aan de oppervlakte komen. Hoe eerder hoe beter.
Wat moet er eigenlijk gebeuren zodra dit aan het oppervlak is??
pi_149732454
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus we moeten maar hopen op een godswonder?
Das precies wat dus niet op schiet :P
Dat wou ik nu juist niet zeggen want in wonderen geloof ik niet. Mensen hebben bijna hun hele geschiedenis in goden geloofd het is een illusie te denken dat dat snel anders zal worden. Wat ik wel zie is dat geloven veranderen als mensen in vrijheid erover kunnen praten en door wetenschappelijk onderzoek wat steeds meer onzinnige claims als onjuist bewijst. Wat geloven extremer maakt is isolement, vandaar dat sekte leiders snel mensen isoleren en anders denkenden worden uitgesloten of erger.
pi_149732456
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het probleem is allang aan de oppervlakte. En dat was het voor Parijs en Kopenhagen trouwens ook al. Maar sommige mensen zijn hardleers voordat ze eindelijk hun roze bril afzetten.
pi_149732723
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Theedrinken en het debat verder aangaan, lijkt me. :')
pi_149732749
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Theedrinken en het debat verder aangaan, lijkt me. :')
_O-
pi_149732814
Kruisraketje erop :).
Zonder wrijving geen glans
pi_149732998
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar even serieus... wat doe je nou tegen mensen die er op uit zijn om jou te vernietigen? Wat doe je als je in oorlog bent?
pi_149733019
Waarom regelt de politie/justitie niet dat daar een medewerker zit die de taal spreekt die daar wordt gesproken (of talen die er worden gesproken)? Als ze over de schreef gaan laat je hen direct arresteren wegens haatzaaiing en/of oproepen tot geweld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149733051
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar even serieus... wat doe je nou tegen mensen die er op uit zijn om jou te vernietigen? Wat doe je als je in oorlog bent?
Dat dus. De vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel houden maar ingrijpen zo gauw ze de wet overtreden met de maximale speelruimte die de wet biedt.
#NoDAPL
pi_149733137
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat wou ik nu juist niet zeggen want in wonderen geloof ik niet. Mensen hebben bijna hun hele geschiedenis in goden geloofd het is een illusie te denken dat dat snel anders zal worden. Wat ik wel zie is dat geloven veranderen als mensen in vrijheid erover kunnen praten en door wetenschappelijk onderzoek wat steeds meer onzinnige claims als onjuist bewijst. Wat geloven extremer maakt is isolement, vandaar dat sekte leiders snel mensen isoleren en anders denkenden worden uitgesloten of erger.
Als je Andries Knevel zo ver krijgt dat hij de evolutietheorie erkent...
Er is trouwens helemaal niets mis met geloven alleen moet een gelovige zich beperken tot het domein waar het geloof een mening over kan vormen, het moet niet op de stoel van de wetenschapper of de politicus gaan zitten.
#NoDAPL
pi_149733142
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom regelt de politie/justitie niet dat daar een medewerker zit die de taal spreekt die daar wordt gesproken (of talen die er worden gesproken)? Als ze over de schreef gaan laat je hen direct arresteren wegens haatzaaiing en/of oproepen tot geweld.
Willen we hier graag haatimams ja of nee? Antwoord nee? Ok! Dan gaan we deze kosten dus niet maken.
pi_149733175
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Willen we hier graag haatimams ja of nee? Antwoord nee? Ok! Dan gaan we deze kosten dus niet maken.
Zie het als een investering.
1. Ze zullen minder snel terugkomen naar Nederland (goede afschrikking als ze vervolgens jarenlang in de cel zitten)
2. We kunnen via deze processen netwerken in kaart brengen.
#NoDAPL
  maandag 16 februari 2015 @ 18:26:31 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149733268
De AIVD heeft natuurlijk een field day op zo'n evenement. Honderden moslimgestoorden bij elkaar, dat levert waardevolle informatie op. Alleen daarom al geen censuur plegen natuurlijk.

En parfumverkoop: wtf? Die parfums zullen wel niet op basis van alcohol zijn geproduceerd.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149733438
Wat eist die afbraakgemeenschap toch een aandacht op. En ook echt helemaal n.i.k.s toevoegen he. :')
Ik zou alle schade graag eens gekapitaliseerd willen zien.
pi_149733501
quote:
Je weet dat ze geregeld over de scheef gaan, vandaar de benaming haatimams. Waarom wil je dan nog gaan wachten tot ze hier in het openbaar gaan praten?

Niet faciliteren dit soort zooi. Gewoon verbieden, niet naar Nederland laten komen.
pi_149733528
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je weet dat ze geregeld over de scheef gaan, vandaar de benaming haatimams. Waarom wil je dan nog gaan wachten tot ze hier in het openbaar gaan praten?
1. Omdat we hier vrijheid van meningsuiting hebben.
2 en 3. Zie mijn vorige reactie.
#NoDAPL
pi_149733549
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:26 schreef Morendo het volgende:
De AIVD heeft natuurlijk een field day op zo'n evenement. Honderden moslimgestoorden bij elkaar, dat levert waardevolle informatie op. Alleen daarom al geen censuur plegen natuurlijk.
Precies wat ik zei. Lekker gebruik van maken.
#NoDAPL
pi_149733582
quote:
Waarom al die moeite doen? Hun "staat van dienst" zou genoeg reden moeten zijn om ze gewoon de toegang tot dit land te ontzeggen.
pi_149733608
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Omdat we hier vrijheid van meningsuiting hebben.
2 en 3. Zie mijn vorige reactie.
Oke, lekker achter de feiten aan lopen dus ^O^

Als de meerderheid van de Nederlanders het zo zien verdienen ze het ook wel dat apen zoals Mohammed Hassan hier mensen komt ophitsen.
pi_149733640
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie het als een investering.
1. Ze zullen minder snel terugkomen naar Nederland (goede afschrikking als ze vervolgens jarenlang in de cel zitten)
2. We kunnen via deze processen netwerken in kaart brengen.
De inlichtingendiensten hebben nu al te weinig mensen om iedereen in de gaten te houden. Althans dat willen ze ons doen geloven. Maar dan nog, voorkomen is beter dan genezen. Deze opruiers zijn een van de oorzaken waardoor moslims radicaliseren. Dat moet je voorkomen want anders blijft je achter de feiten aanlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 18:37:47 ]
pi_149733656
quote:
5s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom al die moeite doen? Hun "staat van dienst" zou genoeg reden moeten zijn om ze gewoon de toegang tot dit land te ontzeggen.
Als je onze vrijheid van meningsuiting wil opgeven, de kans wil mislopen om netwerken in kaart te brengen en de komst van dit soort mensen niet wil beperken door hen af te schrikken dan zou je daarvoor kunnen kiezen. :{
#NoDAPL
pi_149733720
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je onze vrijheid van meningsuiting wil opgeven, de kans wil mislopen om netwerken in kaart te brengen en de komst van dit soort mensen niet wil beperken door hen af te schrikken dan zou je daarvoor kunnen kiezen. :{
Aanzetten/oproepen/verheerlijken/inspireren tot de jihad heeft niks met de vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is gewoon ronselen voor een terroristische organisatie en de bron van moslimextremisme.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:40:00 #224
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149733732
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De inlichtingendiensten hebben nu al te weinig mensen om iedereen in de gaten te houden. Althans dat willen ze ons doen geloven. Maar dan nog, voorkomen is beter dan genezen. Deze opruiers zijn een van de oorzaken waardoor moslims radicaliseren. Dat moet je voorkomen want anders blijft het achter de feiten aanlopen.
Een ieder die interesse heeft voor zo'n evenement kun je al als verloren beschouwen. Bovendien is het materiaal van deze heren natuurlijk ook wel online beschikbaar. En is de boodschap al wel bekend bij de toehoorders.
pi_149733765
quote:

[..]

Denk je nou serieus dat die Imams van angst zitten te beven als iemand "AIVD" roept? Het ergste wat Nederland kan doen is zo iemand oppakken en uitzetten. We hebben niet zo'n imago van ruige sterke mensen :')
  maandag 16 februari 2015 @ 18:46:05 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149733949
quote:

[..]

Als je onze vrijheid van meningsuiting wil opgeven
Weer eentje die vrijheid van expressie door elkaar haalt met het recht hebben op een podium. De Nederlandse staat is buitenlanders geen visum schuldig. De Nederlandse grondwet is niet van toepassing op buitenlanders in het buitenland.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149734009
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Weer eentje die vrijheid van expressie door elkaar haalt met het recht hebben op een podium. De Nederlandse staat is buitenlanders geen visum schuldig. De Nederlandse grondwet is niet van toepassing op buitenlanders in het buitenland.
Precies. Ga maar in de woestijn roepen.
pi_149734908
quote:

[..]

Inderdaad. Lijkt me niet meer dan normaal om zulke figuren uit je land te weren en ze dus de toegang te ontzeggen.

Niet welkom.
pi_149735175
quote:

[..]

Toch moet de Nederlandse staat wel een geldige reden hebben een visum te weigeren en of die reden bestaat is mij niet duidelijk geworden in deze discussie.
pi_149735347
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch moet de Nederlandse staat wel een geldige reden hebben een visum te weigeren en of die reden bestaat is mij niet duidelijk geworden in deze discussie.
Muahahaha
  maandag 16 februari 2015 @ 19:17:17 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149735440
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

"We hebben geen zin in nog meer mensen die terrorisme komen verheerlijken of aanzetten tot polarisatie. Kusjes en een geile knipoog, Bertje (die harde) Koenders"

Opgelost slotje.
pi_149735739
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"We hebben geen zin in nog meer mensen die terrorisme komen verheerlijken of aanzetten tot polarisatie. Kusjes en een geile knipoog, Bertje (die harde) Koenders"

Opgelost slotje.
Ja leuk allemaal die politici die van alles roepen alleen in de praktijk mogen ze de wetten aanpassen en dat doen ze erg weinig.

De laatste keer dat die knakker uit België kwam konden ze ook niets doen, als ze dat al wouden.
pi_149735894
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja leuk allemaal die politici die van alles roepen alleen in de praktijk mogen ze de wetten aanpassen en dat doen ze erg weinig.

De laatste keer dat die knakker uit België kwam konden ze ook niets doen, als ze dat al wouden.
Wouden?

En dat is van binnen de EU. Wellicht iets moeilijker om dan toegang te weigeren.
pi_149735948
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wouden?

En dat is van binnen de EU. Wellicht iets moeilijker om dan toegang te weigeren.
quote:
Toch nemen het Witte Boekje en het officiële Groene Boekje zowel wilden als wouden op. Van Dale (2005) noemt naast wilden en wouden ook nog wouen en wouwen, en merkt op dat de laatste drie vormen "informeel" zijn.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/wilden-wouden-wouen-wouwen
pi_149736085
quote:
Jij praat graag recht wat krom is, valt me op.
pi_149736133
Vrijheid van meningsuiting boys _O_
Zie!
pi_149736154
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij praat graag recht wat krom is, valt me op.
Het mag van mij best krom zijn en hoeft niet recht te zijn als krom ook goed is.
  maandag 16 februari 2015 @ 19:50:31 #238
13462 BansheeBoy
pi_149736838
Jongens en meisjes, jullie maken je druk om niks. Ik zit redelijk dicht bij het vuur en ik kan jullie melden dat dit gala niets met de Jihad te maken heeft. Zij komen als publiek trekkers om geld in te zamelen voor o.a. weeskinderen en asielzoekers.

Van hun website:

quote:
Nederland en met de Islam als vertrekpunt het welzijn van gehandicapten, weeskinderen, sociaal zwakkeren, asielzoekers en daklozen over de gehele wereld te helpen verbeteren. De stichting verricht haar werkzaamheden in onder andere Marokko, Tunesië, Egypte en Zuid-Turkije. Deze werkzaamheden worden gefinancierd door het inzamelen van donaties van particulieren. De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en beschikt over een ANBI-keurmerk.
:{ ²
pi_149736968
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens en meisjes, jullie maken je druk om niks. Ik zit redelijk dicht bij het vuur en ik kan jullie melden dat dit gala niets met de Jihad te maken heeft. Zij komen als publiek trekkers om geld in te zamelen voor o.a. weeskinderen en asielzoekers.

Van hun website:

[..]

Des te vreemder dat ze deze baarden uitnodigen. Je wil als organisatie toch niet met dat soort figuren geassocieerd worden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2015 @ 19:58:00 #240
13462 BansheeBoy
pi_149737120
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Des te vreemder dat ze deze baarden uitnodigen. Je wil als organisatie toch niet met dat soort figuren geassocieerd worden.
Het is ophef om niks. Imam Mamdooh is een imam uit Nederland. Tarik ibn Ali komt al sinds jaar en dag in Nederland en doet zijn best om geld ingezameld te krijgen voor de bouw van moskeeën. Othman Al Khamis was hier al tijdens de kerstdagen. :')

maandag 16 februari 2015 @ 19:58:45 #241
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149737159
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:50 schreef BansheeBoy het volgende:

Van hun website:

[..]

Die Jordaanse piloot ook. Welk publiek trek je dan met deze enigszins bijzondere mensen?

Nog iets: moet je die lui boeken, of komen ze uit broederliefde, gratis en voor niets, in ruil voor een slaapplek en een broodje döner bij eethuis Fes?
pi_149737163
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Rohamaa mannen dragen ook allemaal van die baarden. Salafistische organisatie, lijkt me.
pi_149737190
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De Rohamaa mannen dragen ook allemaal van die baarden. Salafistische organisatie, lijkt me.
Het gaat mij niet eens om het Salafisme, maar meer om de staat van dienst van deze specifieke baarden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149737229
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens om het Salafisme, maar meer om de staat van dienst van deze specifieke baarden.
Salafisme is sowieso eng.
pi_149737235
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is ophef om niks. Imam Mamdooh is een imam uit Nederland. Tarik ibn Ali komt al sinds jaar en dag in Nederland en doet zijn best om geld ingezameld te krijgen voor de bouw van moskeeën. Othman Al Khamis was hier al tijdens de kerstdagen. :')

Waarom specifiek deze mensen? Er zijn genoeg daadwerkelijke polderimams die ook nog eens een mooie staat van dienst hebben op het vlak van integratie - en dus daadwerkelijk een voorbeeldfunctie hebben. Zoals die ene jongerenimam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149737275
quote:
8s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:30 schreef Peunage het volgende:

maandag 16 februari 2015 @ 20:05:51 #247
13462 BansheeBoy
pi_149737472
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom specifiek deze mensen? Er zijn genoeg daadwerkelijke polderimams die ook nog eens een mooie staat van dienst hebben op het vlak van integratie - en dus daadwerkelijk een voorbeeldfunctie hebben. Zoals die ene jongerenimam.
Waarom niet? Zij zijn zich van geen kwaad bewust. Deze imams zijn wereldwijd bekend en zullen netto meer opleveren. De winnaar? De behoeftigen die hiervan profiteren. :{

maandag 16 februari 2015 @ 20:06:16 #248
13462 BansheeBoy
pi_149737489
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Salafisme is sowieso eng.
Hoezo? :?

pi_149737538
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom niet? Zij zijn zich van geen kwaad bewust. Deze imams zijn wereldwijd bekend en zullen netto meer opleveren. De winnaar? De behoeftigen die hiervan profiteren. :{

Het zijn imams die wereldwijd bekend zijn ja - in behoorlijk negatieve zin. Sterker nog, die imams kunnen (terecht) de meeste islamitische landen niet eens binnenkomen. Zich van geen kwaad bewust zijn? Je weet toch wel wie je gasten zijn?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2015 @ 20:08:26 #250
13462 BansheeBoy
pi_149737563
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn imams die wereldwijd bekend zijn ja - in behoorlijk negatieve zin. Sterker nog, die imams kunnen (terecht) de meeste islamitische landen niet eens binnenkomen.
Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? :?

pi_149737669
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is de kanker binnen de Islam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149737697
moslimfittie
pi_149737719
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ga weg trol.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:17:28 #254
13462 BansheeBoy
pi_149737951
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ga weg trol.
Salafisten zijn Moslims die hun methodiek en leer baseren op gedrag en uitspraken van de profeet vrede zij met hem, de vrome metgezellen van de profeet vrede zij met hem en de 3 daarop volgende generaties. Dit alles met het begrip van de vrome metgezellen die de Islam het best begrepen. :{

Dit is dus de Islam in de zuiverste vorm. :{

pi_149738154
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Salafisten zijn Moslims die hun methodiek en leer baseren op gedrag en uitspraken van de profeet vrede zij met hem, de vrome metgezellen van de profeet vrede zij met hem en de 3 daarop volgende generaties. Dit alles met het begrip van de vrome metgezellen die de Islam het best begrepen. :{

Mooi man. Echt waar.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:21:39 #256
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_149738158
Gewoon een idee als ze toch in een hal zitten, zo los je het probleem op.

Zo nou staat die goed.
pi_149738203
quote:

[..]

Slechte troll.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:28:51 #258
13462 BansheeBoy
pi_149738429
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:22 schreef reza1 het volgende:

[..]

Slechte troll.
Kort gezet, of eigenlijk beter samengevat: zij volgen de Koran en Soennah met het begrip van de vrome metgezellen van de profeet vrede zij met hem. :{

Volgens deze uitleg probeer ik dus ook een salafist te zijn. Zoals het overgrote deel van de Moslims. :{

maandag 16 februari 2015 @ 20:34:00 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149738686
Ipv te jammeren over vzmh is het beter dat hij eens vrede voor de anderen laat prediken
  maandag 16 februari 2015 @ 20:34:18 #260
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_149738701
Weest er maar trots op, een Staphorstenaar proberen te zijn.
zonnig Brasil
pi_149738764
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kort gezet, of eigenlijk beter samengevat: zij volgen de Koran en Soennah met het begrip van de vrome metgezellen van de profeet vrede zij met hem. :{

Volgens deze uitleg probeer ik dus ook een salafist te zijn. Zoals het overgrote deel van de Moslims. :{

Schriftkritiek is idd. niet echt een sterk punt van de Islam.
Make my day!
pi_149739982
quote:
Nog geen streep door imam-gala in Rijswijk | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

''Het is nu van belang dat vanuit alle perspectieven gekeken wordt naar de ontstane situatie en de voorliggende vragen die de gemeente heeft ontvangen'', schrijft de gemeente in een maandagavond verstuurde verklaring.

De gemeente Rijswijk laat weten belang te hechten aan ''een zorgvuldig proces met een evenwichtige belangenafweging''.

Over het evenement, waar mogelijk omstreden imams zouden komen, ontstond onder meer in de politiek veel ophef. Kamerleden van onder meer D66, CDA, PVV en VVD willen weten of er ''haatimams’’ of ''haatpredikers’’ naar Nederland komen.
Bron: www.nu.nl
Ze zijn er nog niet uit iig.
I´m back.
pi_149740009
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:35 schreef agter het volgende:

[..]

Schriftkritiek is idd. niet echt een sterk punt van de Islam.
Laat die trol lekker. Niet op reageren joh. :)
pi_149740388
quote:

[..]

Toch even een serieuze reactie dan, ook al slaat dit nergens op.

1. Salafisten hebben niet met de profeet en zijn metgezellen geleefd, dus wat zij nu doen kan volledig haaks staan daar op.
2. De metgezellen waren niet heilig en zeker niet allemaal "vroom".
3. Salafisten zijn tegenwoordig meer met politiek bezig dan met religie op zich.
pi_149741060
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

3. Salafisten zijn tegenwoordig meer met politiek bezig dan met religie op zich.
En onze politici zijn meer met religie bezig dan met politiek. Is het een idee om te ruilen?
  maandag 16 februari 2015 @ 21:36:28 #266
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149741909
quote:
De Stichting Rohamaa laat weten „geschokt” te zijn over de ophef die is ontstaan. „Wij herkennen ons niet in het beeld dat van de sprekers of het benefiet wordt geschetst in de media en/of door diverse politici”, staat in een verklaring. „Op geen enkele wijze dient het benefiet als podium voor stellingname met betrekking tot internationale conflicten of om de aanwezigen aan te sporen iets anders te doen dan het geven van liefdadigheid en het steunen van barmhartigheid.”
En daarvoor heb je uiteraard predikers nodig met banden met jihadisten :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_149742248
quote:

[..]

En ga je dan ook iedereens hoofd eraf hakken van iedereen die het niet met je eens is en homo's van van de minaretten gooien enzo? Of is dat toch weer iets anders?
pi_149742488
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]
(..)
Het feit dat er altijd terroristen geweest zijn vind ik geen goede reden om niet te proberen terrorisme te bestrijden.

[..]

Het lijkt mij een flinke claim dat het stoppen van Islamistische predikers voor meer geweld zorgt dat het binnenlaten van Islamistische predikers.

(..)
Wat Nederland doet door zoiets bij voorbaat te verbieden, is de confrontatie uitstellen en uit de weg gaan. Dat geeft geen signaal af van bestrijding, maar van angst.

Whatever the nature of the event, baas in eigen land, where's the plan. Wat voor respect en gezag dwingt het af, als politiek en autoriteiten onder tafel duiken bij bovengrondse manifestaties. Je zou denken dat de overheid staat te springen om te oefenen met draaiboeken, guess not..

Nederland moet dit soort situaties gewoon vol aangaan. Niet, 'laat maar komen', speelruimte voor haat beperken door ondubbelzinnige aanpak/aanwezigheid. Waar mogelijk bezoekers en geldstromen in kaart brengen BTW nummers die ermee gemoeid zijn, whatever

Of laten we de gay pride straks ook verbieden door een moslimpartij.

Degenen die 20 Euri voor een evt haatevent neerleggen, staan toch al met 1 been buiten. It is just an opportunity to map.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:54:49 #269
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149742796
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:49 schreef Manono het volgende:

Of laten we de gay pride straks ook verbieden door een moslimpartij.

Het verbaast me niet als het dit jaar al raak kan zijn met terreurdreiging tijdens dit soort dingen. Koningsdag, gay pride etc
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 22:08:13 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149743578
de meet op zich lijkt me prima maar een flink aantal van die baarden moet je niet willen zien in NL en als die stichting daar verbaasd over gaat lopen doen dan begin ik een beetje te twijfelen over de integriteit van die figuren

ze hebben zelf toch ook youtube enzo in hun kantoortje :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149743696
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:08 schreef sp3c het volgende:
de meet op zich lijkt me prima maar een flink aantal van die baarden moet je niet willen zien in NL en als die stichting daar verbaasd over gaat lopen doen dan begin ik een beetje te twijfelen over de integriteit van die figuren

ze hebben zelf toch ook youtube enzo in hun kantoortje :')
Die stichting lijkt me een dekmantel en zamelt volgens mij gewoon geld in voor Jihad in Syrië en de Levant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 22:11:57 ]
pi_149743730
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:54 schreef Proximo het volgende:

[..]

Het verbaast me niet als het dit jaar al raak kan zijn met terreurdreiging tijdens dit soort dingen. Koningsdag, gay pride etc
Kan kan, koffiekan melkkan

Nou, dan is het maar zo!
pi_149743922
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die stichting lijkt me een dekmantel en zamelt volgens mij gewoon geld in voor Jihad in Syrië en de Levant.
Het zijn salafisten. Die moet je per definitie wantrouwen. Lang niet alle moslims zijn salafisten, gelukkig. Maar de groep die dat wél is, moet met argusogen worden bekeken. En we hoeven echt niet toe te staan dat allerlei dubieuze haatbaarden naar Nederland komen, nog los van de beoogde inhoud van hun betoog. Gewoon tot persona non grata verklaren.
pi_149744051
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is de kanker binnen de Islam.
pi_149745526
quote:
16s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:11 schreef Manono het volgende:

[..]

Kan kan, koffiekan melkkan

Nou, dan is het maar zo!
Je vergeet Wim Kan ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149745684
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Je vergeet Wim Kan ;) ker binnen de islam
pi_149745687
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Je vergeet Wim Kan ;)
Wim Kon.
pi_149745910
Een zelfmoordaanslag zou wel de ultieme ironie zijn daar.
Whatever...
pi_149745932
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149746013
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:55 schreef Spanky78 het volgende:
Door een radicale Staphorstlima.

Maaruh.. een aanslag is natuurlijk nooit goed. Daar bereik je alleen maar een geweldsspiraal mee. Dat wil niemand... of uh..ja een paar booslims dan.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 23:04:39 ]
pi_149747160
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ach een paar leuke kortgerokte vrouwtjes rond de ingang, of een vrachtwagen vol varkens die toevallig pal voor de hoofdingang met pech is gestrand. Die moeten er ook ook even "uit" nietwaar? :o
Racist
  maandag 16 februari 2015 @ 23:46:11 #282
351676 Groby
Dank Memer
pi_149747924
Gewoon met zijn allen daar zitten en na elke zin keihard gaan lachen
It’s coming home
pi_149748191
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja
Nee
Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
Hoort dit niet op De Speld thuis?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149748239
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja
Nee
Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ja, ho! Dat gaat zo maar niet!
8 maart is wel Internationale Vrouwendag hoor!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149748396
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Hoort dit niet op De Speld thuis?
Vertel... wat is er zo grappig?
pi_149748468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vertel... wat is er zo grappig?
Je wou toch niet zeggen dat dit werkelijk serieus is? Dit is te ver buiten de voorstelbare werkelijkheid.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:06:52 #287
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149748488
Iemand mag die man wel eens vertellen dat de Sovjet-Unie gevallen is.
pi_149748565
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef Groby het volgende:
Alsof mensen dat durven LOL
pi_149748611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je wou toch niet zeggen dat dit werkelijk serieus is? Dit is te ver buiten de voorstelbare werkelijkheid.
Waar heb je het over man? Die video? Die poll? Dat gala? Wat?

Edit: Of heb je dit ook?

Die imams doen me denken aan van die boze tovenaars uit Tolkien verhalen. In die zin is dit zeker te ver buiten de voorstelbare werkelijkheid ja. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 00:14:48 ]
pi_149749657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar heb je het over man? Die video? Die poll? Dat gala? Wat?

Edit: Of heb je dit ook?

Die imams doen me denken aan van die boze tovenaars uit Tolkien verhalen. In die zin is dit zeker te ver buiten de voorstelbare werkelijkheid ja. :')
Vast wel.
De titel: Zij hebben recht op ons.
pi_149749695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vast wel.
De titel: Zij hebben recht op ons.
Ja, bizar. -O-
pi_149749735
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, bizar. -O-
Lijkt me eerder een christelijke dan een islamitische zinsnede.
pi_149749756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijkt me eerder een christelijke dan een islamitische zinsnede.
Ja, hordes christenen komen op dat gala af. Voor en door christenen. -O-
pi_149749835
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, hordes christenen komen op dat gala af. Voor en door christenen. -O-
Volgens mij is het gewoon een spiegel van die wereldtop laatst. Waar een journalist de tram pakte en gewoon midden in het totaal beveiligde deel terecht kwam. Ging over kernwapens, of vergis ik mij nou?
Wij hebben daar immers recht op!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 01:39:53 #295
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149750023
'Zij hebben recht op ons' zal waarschijnlijk duiden op de kreupelen, hongerigen en andere verworpenen der aarde die begunstigde zijn van het door deze haatbaarden vormgegeven festival.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 02:29:09 #296
224960 highender
Travellin' Light
pi_149750364
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zou zeggen: Laat ze maar hun gang gaan en laten wij het lekker filmen en uitzenden :)
pi_149751300
Ik had afgelopen nacht een visioen (of was het een natte droom?)

Telegraaf, 9 maart 2015.
Rijswijk, beelden van gisteren, door de Nederlandse luchtmacht vrijgegeven.
SPOILER
Racist
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:27:37 #298
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_149751342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 08:22 schreef Toga het volgende:
Ik had afgelopen nacht een visioen (of was het een natte droom?)

Telegraaf, 9 maart 2015.
Rijswijk, beelden van gisteren, door de Nederlandse luchtmacht vrijgegeven.
SPOILER
Als we de oorlog kunnen winnen met slechte grapjes van wat dweilen op een forum, dan staat de moezelman nog wat te wachten :')
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:45:45 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_149751546
Absoluut verbieden dit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Spellchecker dinsdag 17 februari 2015 @ 09:00:26 #300
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_149751757
Bij een gala denk ik aan lange jurken .... dat gaat wel kloppen dus.
pi_149751845
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef Groby het volgende:
Je moet wel een toegangskaart kopen, hé? Kost je wel ¤20,00, zo'n dagje jolijt. En alleen in de voorverkoop te verkrijgen. Bestel je gewoon een kaartje op naam van Daniël Cohen ofzo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')