abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150037922
Worden er eigenlijk opnames gemaakt van het geheel?
Conscience do cost.
pi_150067446
Zijn er nog mensen die kaarten hebben?
Echt ''the Bomb'' dit!
pi_150203063
quote:
Weinig belangstelling voor omstreden benefietgala Utrecht

In Partycentrum Luxury in de Utrechtse wijk Overvecht is vanmiddag het omstreden benefietgala van de organisatie World Wide Relief begonnen. Het gala is omstreden omdat hiervoor enkele radicale moslimsprekers waren uitgenodigd. De belangstelling lijkt vooralsnog niet erg groot.

Enkele tientallen bezoekers zijn de kassa gepasseerd. De veiligheidsmaatregelen zijn daarbij streng. Voor het betreden van de zaal worden bezoekers gescand. De politie rijdt opzichtig door de wijk.

In de zaal is plek voor 800 bezoekers, mannen en vrouwen worden van elkaar gescheiden. Zij betreden ook via verschillende ingangen het partycentrum. Over het gala zijn eerder vragen gesteld door CDA en ChristenUnie in de Tweede Kamer.

Radicale opvatting
Luxury wilde aanvankelijk af van het gala, toen bleek dat er radicale sprekers hun opwachting zouden maken. Na overleg met gemeente, politie en openbaar ministerie is besloten het evenement toch door te laten gaan.

De Utrechtse burgemeester Jan van Zanen zag vooraf geen reden in te grijpen. Het hebben van een radicale opvatting is niet strafbaar. ,,We tolereren echter geen opvattingen die haat zaaien of oproepen tot geweld.''

AD.nl
pi_150203329
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Het hebben van een radicale opvatting is niet strafbaar. ,,We tolereren echter geen opvattingen die haat zaaien of oproepen tot geweld.''

Hoe controleerden ze dat? In elke zaal stond een Arabisch sprekende agent?
Daarnaast zijn er radicale opvattingen die wel degelijk wettelijk verboden (en dus strafbaar) zijn.
Extremistisch gematigd.
pi_150204538
quote:
De politie rijdt opzichtig door de wijk.
Dan blijven ze inderdaad wel weg, ja. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_150417907
Vandaag is toch dit haatgala?
pi_150417992
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Luxury wilde aanvankelijk af van het gala, toen bleek dat er radicale sprekers hun opwachting zouden maken. Na overleg met gemeente, politie en openbaar ministerie is besloten het evenement toch door te laten gaan.
:')
pi_150418069
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vandaag is toch dit haatgala?
Vorige week, blijkbaar.
pi_150418135
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vorige week, blijkbaar.
8 maart staat op de flyer
pi_150418165
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

8 maart staat op de flyer
Huh? Dan snap ik post 28 hierboven niet.
pi_150418262
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Huh? Dan snap ik post 28 hierboven niet.
Dat gaat over een ander gala. In Utrecht. Ik heb het over die in Rijswijk.
pi_150418289
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat gaat over een ander gala. In Utrecht. Ik heb het over die in Rijswijk.
Ah... Mijn fout...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')