Zeggen dat Geller niet bezig is met een hetze en die advertentie als gewoon de waarheid zien maakt echt veel meer dat je niet spoort.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet wel echt volledig de weg kwijt en ziek in je hoofd zijn, om die advertentie, die gewoon de waarheid beschrijft, "een hetze tegen moslims" te noemen. Sorry, maar dan spoor je gewoon niet.
Lul geen bullshit man. Ik heb nog nooit zoveel stront gelezen als jullie bullshit.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zegt ze niks geks mee, joden zijn lager dan apen en varkens volgens dat haatboek.
Laat die moslims hun haatboek es aanpassen, dan zijn ze ook van deze terechte kritiek af.
Oh? Want naar mijn weten ben ik nogal stevig tegen terrorisme e.d. en heb ik helemaal niets met de extremistische versie van geloven.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is erodome, die ziet in de onwelriekende besneden basfagot van een bebaarde woestijnrover nog een sprankje hoop van de vredelievendheid van moslims.
Moet je die koran es openslaan, je weet niet wat je ziet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lul geen bullshit man. Ik heb nog nooit zoveel stront gelezen als jullie bullshit.
Veel plezier met je stromannetje, eet hem lekker op.quote:Nu het andersom is is het verdiend? En minder erg? Stel ezels.
Je staat in elk moslimtopic vooraan om de boel te bagatelliseren. Laten we elkaar nu geen mietje noemen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh? Want naar mijn weten ben ik nogal stevig tegen terrorisme e.d. en heb ik helemaal niets met de extremistische versie van geloven.
Maar Geller verdedigen, serieus, jij hebt dus blijkbaar wel een mooi plekje in je hart voor extremisten.
twitter:SafaTweets twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:36Gaat @MarcvdLinden vanavond op de Dam tijdens de wake voor de vermoorde moslimstudenten atheïsten tellen? #dtv reageer retweet
twitter:MarcvdLinden twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:40:10Wat moet het heerlijk zijn voor types als @Arabsa92 @SafaTweets dat alles één groot complot tegen hen lijkt te zijn. #pfff reageer retweet
twitter:kayotickitchen twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:46:32@MarcvdLinden @Arabsa92 @SafaTweets Kunnen ze ook een wake houden voor de omgekomen 18 bij de moskee in Irak? Of is dit dader-gerelateerd? reageer retweet
Ik ken die hele Geller niet, en die persoon interesseert me verder ook totaal niet. Maar als jij serieus wilt aantonen dat die persoon "een hetze tegen moslims" voert, dan zul je toch echt met wat beters moeten komen. Want wat ik op die foto zie is niets anders dan de naakte waarheid, en de naakte waarheid kan in mijn ogen nooit een hetze zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh? Want naar mijn weten ben ik nogal stevig tegen terrorisme e.d. en heb ik helemaal niets met de extremistische versie van geloven.
Maar Geller verdedigen, serieus, jij hebt dus blijkbaar wel een mooi plekje in je hart voor extremisten.
In elk moslimtopic? Nou nee, niet echt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je staat in elk moslimtopic vooraan om de boel te bagatelliseren. Laten we elkaar nu geen mietje noemen.
Ik "verdedig" niemand. Ik zeg alleen dat die teksten niet van Geller, maar uit de koran komen. Joden worden door dat "heilige" boek constant gediscrimineerd, maar daar mag je zeker niets van zeggen?
Een wake houden voor 3 dooie moslims in de VS maar geen woord over de duizenden afgeslachte ongelovigen (en andere moslims!) juist door die moslimextremisten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
In elk moslimtopic? Nou nee, niet echt.
Het enige wat ik verdedig is de gemiddelde moslim, die niet extremistisch is.
Zou me dan eerst eens inlezen voordat je voor haar in de bres springt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik ken die hele Geller niet, en die persoon interesseert me verder ook totaal niet. Maar als jij serieus wilt aantonen dat die persoon "een hetze tegen moslims" voert, dan zul je toch echt met wat beters moeten komen. Want wat ik op die foto zie is niets anders dan de naakte waarheid, en de naakte waarheid kan in mijn ogen nooit een hetze zijn.
Tja, is dat niet een beetje je eigen gebrek? Dat je niet verder kijkt dan je neus lang is?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een wake houden voor 3 dooie moslims in de VS maar geen woord over de duizenden afgeslachte ongelovigen (en andere moslims!) juist door die moslimextremisten.
Zo kennen we de "niet-extremistische" moslim weer.
Dat is inderdaad onzin.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is er dan waarheid aan, die mufti die neergezet wordt als leider van de islamitische wereld toen?
Schattig aanvalletje, maar hij verstomt al voordat ie aankomt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, is dat niet een beetje je eigen gebrek? Dat je niet verder kijkt dan je neus lang is?
Gast, je praat onzin. Heb jij de Koran gelezen in de context zoals het bedoeld is?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je die koran es openslaan, je weet niet wat je ziet.
[..]
Veel plezier met je stromannetje, eet hem lekker op.
Misschien moet je dan toch die mannenpap eens uit je ogen wrijven en eens goed lezen wat er precies in de Koran, het grote boek van haat, geschreven staat. Dan weet je ook meteen waar die "gemiddelde moslim" van jou een voorstander van is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
In elk moslimtopic? Nou nee, niet echt.
Het enige wat ik verdedig is de gemiddelde moslim, die niet extremistisch is.
Ah de beroemde context.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gast, je praat onzin. Heb jij de Koran gelezen in de context zoals het bedoeld is?
Lekker alles eenzijdig bekijken he jongen.
Want jij bent een gemiddelde moslim en kunt voor hen spreken?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Misschien moet je dan toch die mannenpap eens uit je ogen wrijven en eens goed lezen wat er precies in de Koran, het grote boek van haat, geschreven staat. Dan weet je ook meteen waar die "gemiddelde moslim" van jou een voorstander van is.
Die "gemiddelde moslim" vormt misschien geen direct gevaar. Maar als hij of zij ooit voor de keuze gesteld wordt tussen zijn/haar religie of jouw vrijheden (of zelfs jouw leven), dan zullen zij voor dat eerste kiezen. Daarin schuilt ook precies het grote gevaar.
Joden zeggen dat homoseksuelen vermoord dienen te worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah de beroemde context.
Jij en ik waren er niet bij toen die epileptische pedofiele woestijnrover zijn hallucinaties liet optekenen, en dan begin je tegen mij over context?
"Joden zijn lager dan varkens en apen"
Weinig context nodig, als je dat zegt, als "heilige", ben je niet goed bij je hoofd.
Niemand neemt je srs.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:24 schreef hpeopjes het volgende:
Een "gematigde moslim".Da's net zoiets als een "gematigde nazi". Ja, die had je ook!
We hebben het nu niet over joden, maar over moslims en hun heilige haatboekie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Joden zeggen dat homoseksuelen vermoord dienen te worden.
Wat is je punt?
quote:Wake voor doodgeschoten moslimfamilie VS op Dam
Tussen de 150 en 200 mensen houden vanavond op de Dam een wake, voor de drie jonge moslims die dinsdag in hun huis in North Carolina in de VS werden doodgeschoten.
De drie studenten, een echtpaar en een zusje, werden vermoedelijk door een 46-jarige man in koele bloede vermoord. Het gebrek aan media-aandacht voor de schietpartij heeft de organisatoren van het evenement op de Dam tot actie aangezet. Op de Facebookpagina All Lives Matter schrijven zij: 'Het wordt tijd om de handen ineen te slaan en massaal onze steun te betuigen aan de drie moslimstudenten die op brute wijze van het leven zijn beroofd.'
De organisatoren ergeren zich aan het feit dat deze moorden, gericht tegen moslims niet ook als terroristische daad worden gezien. Dat gebeurde eerder wil met de aanslagen in Parijs. 'De Nederlandse media houdt zich op de achtergrond. Moslims vermoord door een niet moslim. Waarom zouden we het dan hebben over een terroristische daad? Wij vinden dat dit niet meer mag gebeuren en organiseren daarom een stil protest in nagedachtenis van Deah, Yusor en Razan en alle andere onschuldig vermoorde moslims.'
De wake duurt ongeveer een uur, diverse personen zullen op de Dam een toespraak geven.
AT5
Wel grappig hoe moslims hun eigen achterlijkheden en barbariteiten altijd weten te verdraaien via een "ja maar zij doen het ook!". Waarbij met "zij" dan zo vaak als ook maar enigszins mogelijk is "de Joden" worden bedoeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Joden zeggen dat homoseksuelen vermoord dienen te worden.
Wat is je punt?
Ik heb zo het vermoeden dat jij dat ding helemaal niet echt gelezen hebt, dat je alleen maar wat selectief gezocht hebt. Net zoals ik het vermoeden heb dat je maar bar weinig mensen van dat geloof in je leven gekent hebt persoonlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Misschien moet je dan toch die mannenpap eens uit je ogen wrijven en eens goed lezen wat er precies in de Koran, het grote boek van haat, geschreven staat. Dan weet je ook meteen waar die "gemiddelde moslim" van jou een voorstander van is.
Die "gemiddelde moslim" vormt misschien geen direct gevaar. Maar als hij of zij ooit voor de keuze gesteld wordt tussen zijn/haar religie of jouw vrijheden (of zelfs jouw leven), dan zullen zij voor dat eerste kiezen. Daarin schuilt ook precies het grote gevaar.
Tttuuuuurrrlijkkkk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben het nu niet over joden, maar over moslims en hun heilige haatboekie.
Nee hoor. Als je haat haat dan alle gelovigen. Maak dan geen onderscheid.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wel grappig hoe moslims hun eigen achterlijkheden en barbariteiten altijd weten te verdraaien via een "ja maar zij doen het ook!". Waarbij met "zij" dan zo vaak als ook maar enigszins mogelijk is "de Joden" worden bedoeld.
Waaruit concludeer jij dat ik een fundamenteel onderscheid zou maken? Maar dit topic gaat nu eenmaal over moslims.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je haat haat dan alle gelovigen. Maak dan geen onderscheid.
Het bewijst vooral dat wat in die boekjes staat helemaal niet gelijk staat aan mensen die perse zo denken en willen doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Stel nou niet al die religies gelijk, want dat zijn ze pertinent niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee over drie mensen die moslim zijn die zijn neergeschoten door een niet moslim.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:38 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waaruit concludeer jij dat ik een fundamenteel onderscheid zou maken? Maar dit topic gaat nu eenmaal over moslims.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Stel nou niet al die religies gelijk, want dat zijn ze pertinent niet.
twitter:Noonegy twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:16:19Fire damages Islamic center called "the Quba" in southeast Houston early Friday#ChapelHillShooting #parkingdispute http://t.co/kVbbVHGWls reageer retweet
Mensen moeten zich eens inspannen om de Koran te lezen naar de tijd waarin het ontstaan is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Het bewijst vooral dat wat in die boekjes staat helemaal niet gelijk staat aan mensen die perse zo denken en willen doen.
Vind ik leuk!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rellen!twitter:Noonegy twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:16:19Fire damages Islamic center called "the Quba" in southeast Houston early Friday#ChapelHillShooting #parkingdispute http://t.co/kVbbVHGWls reageer retweet
Vind je dat grappig? Hij heeft groot gelijk. Het Christendom bijvoorbeeld is significant anders dan zijn twee Abrahamistische broertjes, puur vanwege het Nieuwe Testament en de persoon Jezus Christus.quote:
Joh, geef het nou maar gewoon op. Dat vermoeiende, domme betwetertje gaat het toch niet begrijpen, dus laat maar lekker lullen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Vind je dat grappig? Hij heeft groot gelijk. Het Christendom bijvoorbeeld is significant anders dan zijn twee Abrahamistische broertjes, puur vanwege het Nieuwe Testament en de persoon Jezus Christus.
Wat GELOVIGEN ermee doen is een tweede, maar objectief gezien is de leer van het Christendom pacifistischer en ruimhartiger dan de leer van koppensneller en kinderverkrachter Mohammed.
Mensen "moeten" niks.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mensen moeten zich eens inspannen om de Koran te lezen naar de tijd waarin het ontstaan is.
En vooral niet zo hypocriet doen zoals ik hier weer zie.
Dat zeggen ook of alleen mensen die de bijbel niet goed kennen of mensen die de rest maar wegvegen omdat het niet zo mooi uit komt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Vind je dat grappig? Hij heeft groot gelijk. Het Christendom bijvoorbeeld is significant anders dan zijn twee Abrahamistische broertjes, puur vanwege het Nieuwe Testament en de persoon Jezus Christus.
Wat GELOVIGEN ermee doen is een tweede, maar objectief gezien is de leer van het Christendom pacifistischer en ruimhartiger dan de leer van koppensneller en kinderverkrachter Mohammed.
Ja idd. De bijbel is erg vredelievend.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De islam hierbij betrekken is niet offtopic hier? Aangezien het gaat over een moordenaar die niet gelovig was?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen "moeten" niks.
Hypocriet? De koran tegen het daglicht dat het nauwelijks kan verdragen houden is niet hypocriet. De Bijbel en Torah zijn andere boeken, geschreven door andere mensen, in andere tijden en aangehangen door andere gelovigen. Is compleet offtopic hier.
Het gejank van die paar moslimpjes op de Dam was inmiddels het nieuwe discussiepunt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:52 schreef erodome het volgende:
[..]
De islam hierbij betrekken is niet offtopic hier? Aangezien het gaat over een moordenaar die niet gelovig was?
Nou ja, "heb je vijanden lief" en "keer de andere wang toe" zijn weinig effectieve strijdkreten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja idd. De bijbel is erg vredelievend.zoete woorden
Bij jou ja, bij mij niet. Er zijn altijd wel wat jankers, die zijn mijn aandacht niet waard. Waarom voel jij zo'n behoefte om dat soort dingen te veralgemeniseren?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gejank van die paar moslimpjes op de Dam was inmiddels het nieuwe discussiepunt.
Is de Bijbel (in ieder geval het Oude Testament) niet ouder dan de Koran?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mensen moeten zich eens inspannen om de Koran te lezen naar de tijd waarin het ontstaan is.
En vooral niet zo hypocriet doen zoals ik hier weer zie.
Gelukkig zijn er meer dan zat andere stukken die meer dan geschikt zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, "heb je vijanden lief" en "keer de andere wang toe" zijn weinig effectieve strijdkreten.
Ik "veralgemeniseer" niet, ik observeer en constateer.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij jou ja, bij mij niet. Er zijn altijd wel wat jankers, die zijn mijn aandacht niet waard. Waarom voel jij zo'n behoefte om dat soort dingen te veralgemeniseren?
Achter gewone mensen die normaal willen leven? Als jij dat droeftoeters vindt dan ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik "veralgemeniseer" niet, ik observeer en constateer.
En "je aandacht niet waard"? Je schaart je constant achter de droeftoeters.
Door de mannenpap voor je ogen, kun je vast niet meer zo goed lezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Achter gewone mensen die normaal willen leven? Als jij dat droeftoeters vindt dan ja.
Met je constatering veralgemeniseerd je, waarom zou je anders dat soort jankers, wat er maar een paar zijn, als vb pakken om door te trekken naar het geheel?
Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Heb ik dan ook maar ergens gezegd dat het niet dom is om een Nederlands kamerlid verantwoordelijk te stellen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door de mannenpap voor je ogen, kun je vast niet meer zo goed lezen.
Ik heb het over DEZE moslims gehad.
Te dom om te poepen om een Nederlands kamerlid medeverantwoordelijk te houden voor de opgekropte frustraties van een of andere redneck.
Ach, gewoon weer een groepje dwaallichten dat de weg een beetje kwijt is. Verwardheid is in de mode de laatste tijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef Nintex het volgende:
Prima dat je slachtoffers van zo'n zinloze daad herdenkt, maar maak er geen zinloze politieke 'help de moslims worden vermoord' discussie van. In de VS is er ieder uur(iedere minuut?) wel een schietpartij. Wit, zwart, jood, christen, mexicaans, duits, frans, moslim, hindu en ja zelfs Sikh zijn daar het slachtoffer. Een schietpartij is net zo Amerikaans als Apple of McDonalds en alemaal onderdeel van de 'freedom'.
De persoon Jezus is grotendeels hetzelfde als de persoon Mohammed?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.
Lezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De persoon Jezus is grotendeels hetzelfde als de persoon Mohammed?
Je moet even de reactie lezen waar ik op reageer. Misschien dat je het dan snapt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doe jij dat eens en reageer dan nog eens.
Lees die zin met "puur vanwege" nog eens. Vrij cruciaal deel van zijn post. Misschien dat je het dan wel snapt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je moet even de reactie lezen waar ik op reageer. Misschien dat je het dan snapt.
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.
Ik zie dat je moeite hebt met lezen. Geeft niet. Ik heb het over de Abrahamitische religies.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees die zin met "puur vanwege" nog eens. Vrij cruciaal deel van zijn post. Misschien dat je het dan wel snapt.
Zekers wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.
Lees die post nou eens. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zie dat je moeite hebt met lezen. Geeft niet. Ik heb het over de Abrahamitische religies.
Ik heb hem al gelezen, nu jij nog.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees die post nou eens. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Ok, dan heb je 'm niet begrepen. Dat is nog ernstiger.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik heb hem al gelezen, nu jij nog.
Ja, maar het staat er toch duidelijk? Dan moet je dus al moeite gaan doen om die boodschap zo te herinterpreteren dat je toch 'mag' haten, doden enz.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er meer dan zat andere stukken die meer dan geschikt zijn.
Goh, het lijkt wel een abrahamistisch geloof, oh wacht...
Ik zie dat er wat verwarring bij jou is opgetreden. Geeft niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ok, dan heb je 'm niet begrepen. Dat is nog ernstiger.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nou, lees die post eens goed dan. Met name het deel na "puur vanwege".quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zie dat er wat verwarring bij jou is opgetreden. Geeft niet.
Dit was de reactie waar ik op had gereageerd:
[..]
Zeer zeker wel, ze zijn alle drie gebouwd op het oude testament.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.
Dat soort dingen staan er ook in de islam, dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, maar het staat er toch duidelijk? Dan moet je dus al moeite gaan doen om die boodschap zo te herinterpreteren dat je toch 'mag' haten, doden enz.
De 'eer' van de eerste generaties christenen bestond er dan ook in dat ze zich als makke schapen naar de slachtbank lieten leiden. Die beraamden geen moordaanslagen op Romeinse soldaten, Farizeeërs of tollenaars.
Maar ik reageerde op de stelling dat het christendom significant anders is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, lees die post eens goed dan. Met name het deel na "puur vanwege".
Staat dat in de koran? Waar precies?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat soort dingen staan er ook in de islam, dat is het punt niet.
Hij geeft aan dat dat puur vanwege het NT en de persoon Jezus Christus is. De persoon Jezus Christus lijkt me wezenlijk anders dan de persoon Mohammed. Vandaar mijn vraag aan jou.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Maar ik reageerde op de stelling dat het christendom significant anders is.
Die reactie waar ik op reageerde was immers een reactie van een reactie waarin beweerd werd dat de religies totaal niet hetzelfde zijn.
Hopelijk is er nu geen verwarring meer.
Ja, qua persoon zijn ze idd niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat dat puur vanwege het NT en de persoon Jezus Christus is. De persoon Jezus Christus lijkt me wezenlijk anders dan de persoon Mohammed. Vandaar mijn vraag aan jou.
Reactie op je update: Ja, Jezus komt ook voor in de Islamitische geschriften. Dat verandert overigens mijn mening niet dat hij m.i. qua persoon niet te vergelijken is met Mohammed.
Voor de rest hangt het er een beetje vanaf wat je hanteert als definitie van religie. De definitie van Ninian Smart vind ik de meest bruikbare, maar daar verschillen de meningen over.
Op hetzelfde fundament kunnen verschillende bouwmeesters zeer uiteenlopende gebouwen plaatsen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Zeer zeker wel, ze zijn alle drie gebouwd op het oude testament.
Er zijn wel verschillen, maar die zijn minimaal, de rode draad komt heel aardig overeen.
Qua slavernij, vrouwenrechten en de behandeling van andersdenkenden is de islam qua pure brontekst nog de mildste. En dat is niet bedoeld als compliment voor de islam.
Stelletje droeftoeters zijn het. In de V.S. sterven (gemiddeld) elke dag mensen door moord, maar blijkbaar zijn die niet zo belangrijk om voor op de dam te komen. En Pamela Geller en Geert Wilders hiervoor de schuld te geven, is helemaal kansloos.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Pamela Geller en Geert Wilders zijn medeverantwoordelijk?
Oh nu opeens wel. Duizenden medemoslims mogen andere moslims en niet-moslims vermoorden en mag er ABSOLUUT geen link met hun haatboek en religie gelegd worden, maar nu wordt een Nederlands kamerlid opeens betrokken bij een parkeerruzie in de middle of nowhere in de VS.
Deze mensen.
Zou het dezelfde groep moslims zijn die je nooit hoort over andere moslims die aanslagen plegen (en daarbij vaak veel moslims (!) vermoorden), maar wel urenlang in de rij zag staan om aangifte te doen tegen een kamerlid dat "minder" 3 keer liet herhalen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Stelletje droeftoeters zijn het. In de V.S. sterven (gemiddeld) elke dag mensen door moord, maar blijkbaar zijn die niet zo belangrijk om voor op de dam te komen. En Pamela Geller en Geert Wilders hiervoor de schuld te geven, is helemaal kansloos.
Dit zijn een stel beroepsdemonstranten (Moslims en wat witmensen uit de van de stichting "Weg met ons"). Met dit soort dingen staan ze vooraan om hun slachtofferrol in te nemen...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou het dezelfde groep moslims zijn die je nooit hoort over andere moslims die aanslagen plegen (en daarbij vaak veel moslims (!) vermoorden), maar wel urenlang in de rij zag staan om aangifte te doen tegen een kamerlid dat "minder" 3 keer liet herhalen?
Ze zijn gewoon hypocriet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit zijn een stel beroepsdemonstranten (Moslims en wat witmensen uit de van de stichting "Weg met ons"). Met dit soort dingen staan ze vooraan om hun slachtofferrol in te nemen...
Obama maakt zich met de week belachelijker. Je zou van 'n president verwachten dat hij eerst even afwacht wat er uit het onderzoek komt en mensen ook oproept om dat te doen. Maar nee, hij gaat mee in de slachtofferrol en naait de boel nog wat op.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:13 schreef Morendo het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-moord-moslims.html
Obama gaat ook al mee in de 'ze zijn vermoord omdat ze moslim zijn' frame. Dezelfde man die de moordenaars van de Charlie Hebdo redactie of IS niets met de islam te maken vindt hebben.
Rare uitspraak idd. Al valt niet te ontkennen dat wilders het niet op moslims heeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Pamela Geller en Geert Wilders zijn medeverantwoordelijk?
Oh nu opeens wel. Duizenden medemoslims mogen andere moslims en niet-moslims vermoorden en mag er ABSOLUUT geen link met hun haatboek en religie gelegd worden, maar nu wordt een Nederlands kamerlid opeens betrokken bij een parkeerruzie in de middle of nowhere in de VS.
Deze mensen.
Ach, Moslims willen er nu gewoon doorheen drammen dat dit een aanslag op hen was. Vaak genoeg roepen, vaak genoeg herhalen en vaak genoeg demonstreren, dan zijn er vast wel veel mensen die het geloven.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rare uitspraak idd. Al valt niet te ontkennen dat wilders het niet op moslims heeft.
Ik vind het ook allemaal voorbarig er lijken idd 3 keurige nette amerikaanse moslims neergeschoten te zijn maar het motief is tot nu toe nogal vaag.
Verder komen dit soort shootings idd in de VS te vaak voor om nog breaking te zijn. De laatste schoolshooting kwam bij de NOS ook alleen aan bod dmv een klein teletekst berichtje.
Als je een serieus antwoord hierop wil http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert23.htmquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, "heb je vijanden lief" en "keer de andere wang toe" zijn weinig effectieve strijdkreten.
De schrijfster interpreteert maar wat raak hè. Dat snap je toch ook wel?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als je een serieus antwoord hierop wil http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert23.htm
Tis wat leeswerk. Als je dit alleen zegt voor enkel wat populistische one-liners zoals 99 procent hier, negeer mijn post dan.
Het blijft voor mij ongelooflijk hoe hypocriet het merendeel is en meent te kunnen oordelen over een godsdienst die ze kennen uit de media en de popijopi teksten van Wilders. Geen enkel van jullie heeft de Koran gelezen van het begin tot het eind.
Ga vooral door met jullie onzin. Aju.
bronquote:Arson suspected in fire at Islamic center.
rson is suspected in a fire that burned an Islamic center Friday morning in southeast Houston, a son of the imam said.
Ahsan Zahid, 25, said arson investigators with the Houston Fire Department told him that an accelerant was used in the fire that broke out about 5:30 a.m. at Quba Islamic Institute at 730 FM 1959 near Gulfstream Park.
Zahid, a political science student at the University of Houston, said two working theories are being pursued. The fire was started on purpose to damage the building or it was started by a homeless person who broke in to the building because of the cold.
Ken Parker, a spokesman for the fire department, said investigators have not determined a cause and have not released information about a possible arson.
Officials said the blaze burned what appeared to be an addition at the back of the main building. The addition was heavily damaged. The building was closed at the time of the fire, and no one was inside. No injuries were reported.
Zahid said he is hopeful that the facility was not a target for hate crime.
Leaders there are concerned that it could, citing the recent shooting deaths of three Muslims in North Carolina.
Police in Chapel Hill have said they are investigating whether the shootings were sparked by religious or ethnic hatred.
Ik zou zeggen lees het oude testament eens. Een en al moord/verkrachting als we het bekijken zoals jij de Koran denkt te bekijken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is de Bijbel (in ieder geval het Oude Testament) niet ouder dan de Koran?
Ga er eens op in dan? Wat doet de schrijfster niet goed? Leg het me maar uit.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schrijfster interpreteert maar wat raak hè. Dat snap je toch ook wel?
Verder hangt je posting van drogredeneringen aan elkaar.
Zo koud (16 graden celcius in de nacht) is het daar nu niet dus een dakloze die een vuurtje stookt om warm te blijven... tja het zou kunnen maar het lijkt mij geen logische theorie.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
Volgende aanslag tegen moslims in VS.
[..]
bron
quote:Wapenarsenaal gevonden in huis verdachte Chapel Hill-schietpartij | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De man, Craig Stephen Hicks, schoot dinsdagavond in de studentenstad Chapel Hill drie studenten dood. De moord heeft in de VS en daarbuiten tot verontwaardiging geleid, omdat het mogelijk om een 'hate crime' zou gaan.
In de woning van Hicks werden meer dan tien wapens gevonden en een grote hoeveelheid munitie, blijkt uit documenten die Amerikaanse media in handen hebben. Daarin staat ook dat de politie door een vriend van de slachtoffers werd gealarmeerd.
Hicks was een fanatiek atheïst op internet, maar had ook slepende conflicten met buren over parkeerruimte.
Hicks opende dinsdagavond het vuur in de woning van een getrouwd islamitisch stel, Deah Shaddy Barakat (23) en Yusor Mohammad (21), en doodde behalve het stel ook de negentienjarige zus van de echtgenote, Razan Mohammad Abu-Salha.
Barakat werd door agenten in de deuropening gevonden. Een van de zussen lag in de keuken van de woning.
De Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag ''de wrede en afgrijselijke moord'' op drie islamitische studenten in de staat North Carolina veroordeeld. ''Niemand in de VS zou het doelwit mogen zijn, om wat ze zijn, hoe ze eruit zien, of welk geloof ze belijden'', aldus Obama.
In Houston is vrijdag vroeg in de ochtend een islamitisch centrum door brand verwoest. Het vuur is vermoedelijk aangestoken. Onderzoekers hebben volgens een betrokkene gezegd dat spullen zijn gevonden om vuur te maken. Het is onduidelijk of met opzet brand is gesticht.
Bron: www.nu.nl
IS haalt zijn inspiratie uit de bijbel? Nou, in ieder geval wat origineler dan wijzen naar de Mossad.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees het oude testament eens. Een en al moord/verkrachting als we het bekijken zoals jij de Koran denkt te bekijken.
Volgens mij hanteert IS deze vers (Jesaja 13:16) Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.
Ze interpreteert, geeft haar mening. Vaak ook nog eens redelijk "vrij". 1.3, 1.4, 2.1.... waar eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ga er eens op in dan? Wat doet de schrijfster niet goed? Leg het me maar uit.
Lijkt me sterk dat-ie lui het over "kinderkens" hebben btw.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
IS haalt zijn inspiratie uit de bijbel? Nou, in ieder geval wat origineler dan wijzen naar de Mossad.
Mooi. Kunnen we dan nu kappen met het over 1 hoop gooien van alle moslims? Interpretatie it is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze interpreteert, geeft haar mening. Vaak ook nog eens redelijk "vrij". 1.3, 1.4, 2.1.... waar eigenlijk niet.
Het is 'n interpretatie. Een van de duizenden. Ze laat ook nog eens stukken weg, 'vertaalt' vaak erg vrij en het lijkt er sterk op dat deze dame haar conclusie eerst trekt en dan er wat argumenten bij gaat verzinnen.
Ook zij maakt niet hard dat dit de juiste interpretatie is. Dan moet je immers bewijzen dat die teksten integraal van een God afkomstig zijn en zo geïnterpreteerd moeten worden. Dat doet ze niet.
Ik doelde op haatverzen. Wijzen naar Mossad doe ik nimmer.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
IS haalt zijn inspiratie uit de bijbel? Nou, in ieder geval wat origineler dan wijzen naar de Mossad.
Ja, Mohammed heeft meer dan helft overkladderd van al bestaande "heilige boeken", what's the point?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik doelde op haatverzen. Wijzen naar Mossad doe ik nimmer.
Een beetje kortaf deze reactie.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mooi. Kunnen we dan nu kappen met het over 1 hoop gooien van alle moslims? Interpretatie it is.
Herformuleer je zin maar eens begrijp hier niets van.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Mohammed heeft meer dan helft overkladderd van al bestaande "heilige boeken", what's the point?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |