Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Vind je dat grappig? Hij heeft groot gelijk. Het Christendom bijvoorbeeld is significant anders dan zijn twee Abrahamistische broertjes, puur vanwege het Nieuwe Testament en de persoon Jezus Christus.
Wat GELOVIGEN ermee doen is een tweede, maar objectief gezien is de leer van het Christendom pacifistischer en ruimhartiger dan de leer van koppensneller en kinderverkrachter Mohammed.
Heb ik dan ook maar ergens gezegd dat het niet dom is om een Nederlands kamerlid verantwoordelijk te stellen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door de mannenpap voor je ogen, kun je vast niet meer zo goed lezen.
Ik heb het over DEZE moslims gehad.
Te dom om te poepen om een Nederlands kamerlid medeverantwoordelijk te houden voor de opgekropte frustraties van een of andere redneck.
Ach, gewoon weer een groepje dwaallichten dat de weg een beetje kwijt is. Verwardheid is in de mode de laatste tijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef Nintex het volgende:
Prima dat je slachtoffers van zo'n zinloze daad herdenkt, maar maak er geen zinloze politieke 'help de moslims worden vermoord' discussie van. In de VS is er ieder uur(iedere minuut?) wel een schietpartij. Wit, zwart, jood, christen, mexicaans, duits, frans, moslim, hindu en ja zelfs Sikh zijn daar het slachtoffer. Een schietpartij is net zo Amerikaans als Apple of McDonalds en alemaal onderdeel van de 'freedom'.
De persoon Jezus is grotendeels hetzelfde als de persoon Mohammed?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.
Lezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De persoon Jezus is grotendeels hetzelfde als de persoon Mohammed?
Je moet even de reactie lezen waar ik op reageer. Misschien dat je het dan snapt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doe jij dat eens en reageer dan nog eens.
Lees die zin met "puur vanwege" nog eens. Vrij cruciaal deel van zijn post. Misschien dat je het dan wel snapt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je moet even de reactie lezen waar ik op reageer. Misschien dat je het dan snapt.
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet bepaald. Zijn grotendeels hetzelfde.
Ik zie dat je moeite hebt met lezen. Geeft niet. Ik heb het over de Abrahamitische religies.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees die zin met "puur vanwege" nog eens. Vrij cruciaal deel van zijn post. Misschien dat je het dan wel snapt.
Zekers wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.
Lees die post nou eens. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zie dat je moeite hebt met lezen. Geeft niet. Ik heb het over de Abrahamitische religies.
Ik heb hem al gelezen, nu jij nog.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees die post nou eens. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Ok, dan heb je 'm niet begrepen. Dat is nog ernstiger.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik heb hem al gelezen, nu jij nog.
Ja, maar het staat er toch duidelijk? Dan moet je dus al moeite gaan doen om die boodschap zo te herinterpreteren dat je toch 'mag' haten, doden enz.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er meer dan zat andere stukken die meer dan geschikt zijn.
Goh, het lijkt wel een abrahamistisch geloof, oh wacht...
Ik zie dat er wat verwarring bij jou is opgetreden. Geeft niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ok, dan heb je 'm niet begrepen. Dat is nog ernstiger.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Vind je dat grappig? Hij heeft groot gelijk. Het Christendom bijvoorbeeld is significant anders dan zijn twee Abrahamistische broertjes, puur vanwege het Nieuwe Testament en de persoon Jezus Christus.
Wat GELOVIGEN ermee doen is een tweede, maar objectief gezien is de leer van het Christendom pacifistischer en ruimhartiger dan de leer van koppensneller en kinderverkrachter Mohammed.
Nou, lees die post eens goed dan. Met name het deel na "puur vanwege".quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zie dat er wat verwarring bij jou is opgetreden. Geeft niet.
Dit was de reactie waar ik op had gereageerd:
[..]
Zeer zeker wel, ze zijn alle drie gebouwd op het oude testament.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het jodendom, het christendom en de islaam zijn niet grotendeels hetzelfde.
Dat soort dingen staan er ook in de islam, dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, maar het staat er toch duidelijk? Dan moet je dus al moeite gaan doen om die boodschap zo te herinterpreteren dat je toch 'mag' haten, doden enz.
De 'eer' van de eerste generaties christenen bestond er dan ook in dat ze zich als makke schapen naar de slachtbank lieten leiden. Die beraamden geen moordaanslagen op Romeinse soldaten, Farizeeėrs of tollenaars.
Maar ik reageerde op de stelling dat het christendom significant anders is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, lees die post eens goed dan. Met name het deel na "puur vanwege".
Staat dat in de koran? Waar precies?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat soort dingen staan er ook in de islam, dat is het punt niet.
Hij geeft aan dat dat puur vanwege het NT en de persoon Jezus Christus is. De persoon Jezus Christus lijkt me wezenlijk anders dan de persoon Mohammed. Vandaar mijn vraag aan jou.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Maar ik reageerde op de stelling dat het christendom significant anders is.
Die reactie waar ik op reageerde was immers een reactie van een reactie waarin beweerd werd dat de religies totaal niet hetzelfde zijn.
Hopelijk is er nu geen verwarring meer.
Ja, qua persoon zijn ze idd niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat dat puur vanwege het NT en de persoon Jezus Christus is. De persoon Jezus Christus lijkt me wezenlijk anders dan de persoon Mohammed. Vandaar mijn vraag aan jou.
Reactie op je update: Ja, Jezus komt ook voor in de Islamitische geschriften. Dat verandert overigens mijn mening niet dat hij m.i. qua persoon niet te vergelijken is met Mohammed.
Voor de rest hangt het er een beetje vanaf wat je hanteert als definitie van religie. De definitie van Ninian Smart vind ik de meest bruikbare, maar daar verschillen de meningen over.
Op hetzelfde fundament kunnen verschillende bouwmeesters zeer uiteenlopende gebouwen plaatsen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Zeer zeker wel, ze zijn alle drie gebouwd op het oude testament.
Er zijn wel verschillen, maar die zijn minimaal, de rode draad komt heel aardig overeen.
Qua slavernij, vrouwenrechten en de behandeling van andersdenkenden is de islam qua pure brontekst nog de mildste. En dat is niet bedoeld als compliment voor de islam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |