Je bekommert je meer om de reactie van moslims, dan deze drie doden. Kan je nagaan hoe bizar jij bent. Overigens is het parkeermotief één van de mogelijke motieven. Jij hebt het nu al gebombardeerd als feit, hoe typisch. Desalniettemin weet je nu al dat 'de moslims' voorbarig zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet "normaal" dat een man drie mensen doodschiet. Er is niemand die dat normaal vindt. Maar hoe vervelend sommige mensen het ook vinden: de meest waarschijnlijke toedracht is een parkeerruzie, niet een motief van moslimhaat. Dat wordt nu allemaal nader onderzocht door de Amerikaanse politie, maar de voorbarigheid van veel moslims deze week was bizar om te zien.
Ik denk inderdaad ook dat je de nodige moslimhaat zult aantreffen. Al zal die haat, relatief gezien, een stuk beperkter zijn dan omgekeerd. De vraag is wat we eraan doen. Ik denk niet dat de houding en zélfs de aanwezigheid van tot wel 40-45 procent moslim-fundamentalisten en -radicalen erg bevorderlijk is om tot een oplossing te komen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de moslimhaat veel groter is dan jij denkt of uberhaupt wilt geloven. En dat je dus echt dringend een reality-check nodig hebt.
Wat is "normaal", in de VS heb je ongeveer om de andere dag een shooting.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet "normaal" dat een man drie mensen doodschiet. Er is niemand die dat normaal vindt. Maar hoe vervelend sommige mensen het ook vinden: de meest waarschijnlijke toedracht is een parkeerruzie, niet een motief van moslimhaat. Dat wordt nu allemaal nader onderzocht door de Amerikaanse politie, maar de voorbarigheid van veel moslims deze week was bizar om te zien.
Dat blijkt nergens uit. Sterker nog, de moslimhaat uit zich zelfs op politiek vlak. Andersom blijkt dat niet. Moslimhaat is daarmee veel verder gevorderd dan haat jegens Westerlingen, die vaak op simpele dingen neerkomt als 'ze vallen Islamitische landen aan' dus het Westen is slecht.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk inderdaad ook dat je de nodige moslimhaat zult aantreffen. Al zal die haat, relatief gezien, een stuk beperkter zijn dan omgekeerd.
De houding van een fors deel van de autochtone bevolking zal ook zeker niet bevorderlijk zijn om tot een oplossing te komen. Eerder het tegenovergestelde zelfs - die zijn uit op een soort van oorlogspad - door het stelselmatig ontkennen van discriminatie, moslimhaat en racisme. Door het optuigen van complete complottheorieen waar zelfs de Protocollen van de Zion een 'gezellig sprookjesboek' bij wasquote:De vraag is wat we eraan doen. Ik denk niet dat de houding en zélfs de aanwezigheid van tot wel 40-45 procent moslim-fundamentalisten en -radicalen erg bevorderlijk is om tot een oplossing te komen.
Zelf heb ik geen idee van een 'massaal protest vanavond'. En zie ook niet hoe zo'n protest uberhaupt iets zou onderstrepen.quote:Ik denk eerder - en het massale protest dat we vanavond gaan zien onderstreept dat - dat er enorme kloof in de samenleving is tussen de autochtone bevolking en een aanzienlijke groep moslims die er compleet andere waarden en opvattingen op nahouden.
Ik ben zo vrij om te vinden dat het hier helemaal niet gaat om gedragsaanpassingen, des te meer om wederzijdse acceptatie van andersdenkenden binnen de kaders van de wet en regelgeving. Gedragsaanpassingen wijzen erop dat er ' één specifieke' gedragsnorm is die puur autochtoons is waar eenieder zich aan zou moeten houden. In concreto is dit het ultieme fascisme - niet mogen bidden, geen moskeeen mogen bouwen, geen hoofddoek dragen, vooral geen andere mening mogen hebben over bepaalde politieke zaken en noem maar op.quote:Ik ben zo vrij om te vinden dat de gedragsaanpassing niet van autochtone Nederlanders moet komen maar van de migranten die zich hier uit vrije wil hebben gevestigd en hun kinderen en kleinkinderen.
Dan mogen ze toch best boos om zijn? Drie moslims geëxecuteerd om een mogelijke parkeerruzie ja, punt is zou ook gewoon een anti moslim motief kunnen zijn. Iemand kwam bv. Dat in de UK 100.000 tegen de vrijheid van meningsuiting zijn getekend. Ditvwordt ook mooi verdraaid aangezien men handtekeningen tegen hun profeet hebben verzameld en hoe je 't went of keert, 't is hun goed rechtquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is daar nou al eens sociologisch onderzoek naar gedaan? En dan bedoel ik niet een telefonische enquête van Synovate of De Hond iov EenVandaag.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de moslimhaat veel groter is dan jij denkt of uberhaupt wilt geloven. En dat je dus echt dringend een reality-check nodig hebt.
PEW heeft een onderzoek gedaan naar sentimenten in een aantal landen in Europa:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is daar nou al eens sociologisch onderzoek naar gedaan? En dan bedoel ik niet een telefonische enquête van Synovate of De Hond iov EenVandaag.
Een demonstratie in NL om 3 doden als gevolg van een parkeerruzie in de VS??? Moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dit al voorbij gekomen? Stille tocht op de Dam ter nagedachtenis aan racistische moord op 3 moslimstudenten.
[..]
bron
Ik denk dat in de VS het grootste probleem gewoon is dat iedereen veel te gemakkelijk met vuurwapens mag rondlopen en bij het minste of geringste akkevietje er lustig op los knalt... Dit verklaart ook de aanvankelijke reactie bij de media: O, zoveelste shooting in de VS...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:58 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dan mogen ze toch best boos om zijn? Drie moslims geëxecuteerd om een mogelijke parkeerruzie ja, punt is zou ook gewoon een anti moslim motief kunnen zijn. Iemand kwam bv. Dat in de UK 100.000 tegen de vrijheid van meningsuiting zijn getekend. Ditvwordt ook mooi verdraaid aangezien men handtekeningen tegen hun profeet hebben verzameld en hoe je 't went of keert, 't is hun goed recht
Over haat, waar zie ik dat?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
PEW heeft een onderzoek gedaan naar sentimenten in een aantal landen in Europa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dqt valt nog zat meequote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want je schrijft dingen, die niet kloppen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bekommert je meer om de reactie van moslims, dan deze drie doden. Kan je nagaan hoe bizar jij bent. Overigens is het parkeermotief één van de mogelijke motieven. Jij hebt het nu al gebombardeerd als feit, hoe typisch. Desalniettemin weet je nu al dat 'de moslims' voorbarig zijn.
Ja - en dat ben jij niet?
Niet specifiek overhaat, zoals je dat ziet - ik had het ook over sentimenten.quote:
Het enige wat ik je zie doen is continu aangeven dat 'moslims' the bad guys zijn, want ze zouden zich in een slachtofferrol hebben geparkeerd. En dat doe je nu al twee topics lang. En de stok om de moslims mee te slaan is: 'mogelijk is het motief een andere, namelijk een parkeerruzie'. Je weet het zelf niet zeker, de politie weet het niet, doch jij weet hen wel bij voorbaat al goed weg te zetten. Ondanks dat je niet weet of ze al of geen gelijk hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, want je schrijft dingen, die niet kloppen.
Ik heb herhaaldelijk aangeven dat het parkeermotief op dit moment het meest waarschijnlijke scenario is, maar alles wordt nog verder onderzocht. Verder heb ik mijn eerste post over dit onderwerp al mijn afschuw en afkeuring over de gebeurtenis uitgesproken. Ik veroordeel sowieso deze moord. Je schiet mensen niet dood vanwege parkeerproblemen en je schiet mensen ook niet dood omdat ze moslim zijn.
Net als dat jij nogal voorbarig bent in je statements aangaande de moslims, immers de moslims hebben zich zelf ook gewoon gebaseerd op de Amerikaanse media en de initial reports. Dat jij dan achteraf komt huilen over moslims, doet er verder niet toe en geeft alleen maar aan dat je focus bij dit soort berichten is om moslims een hak te zetten.quote:Ik weet inderdaad dat "de moslims" (en velen met hen) voorbarig zijn als ze nu al moslims in de slachtofferrol duwen en spreken over een daad van moslimhaat. De politie is namelijk nog de toedracht aan het onderzoeken, dus is het automatisch voorbarig.
Nee, ik heb even gekeken bij die PEW, zie toch veel onderzoek toegespitst op de VS. Ik bedoel, onderzoek naar moslimhaat in Nl en voor mijn part een vergelijkbaar aantal West-Europese landen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet specifiek overhaat, zoals je dat ziet - ik had het ook over sentimenten.
Ik zou zeggen, zoek op Google, allicht dat je er dan uitkomt. Punt is dat moslimhaat, in tegenstelling tot jodenhaat, eigenlijk amper tot niet geregistreerd werd. Daar heeft Marcouch uiteindelijk voor gestreden, remember - en dat was tegen het zere been van veel rechtsmensen, die de moslims ook toen weer betichtten van en slachtofferol.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb even gekeken bij die PEW, zie toch veel onderzoek toegespitst op de VS. Ik bedoel, onderzoek naar moslimhaat in Nl en voor mijn part een vergelijkbaar aantal West-Europese landen.
En dan kom je ook te spreken over wat "moslimhaat" precies is en hoe zich dit uit, in verschillende gradaties bijv.
Mocht het om parkeerruzie gaan, dan betekent dat natuurlijk niet automatisch dat het geen hate crime is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat ik je zie doen is continu aangeven dat 'moslims' the bad guys zijn, want ze zouden zich in een slachtofferrol hebben geparkeerd. En dat doe je nu al twee topics lang. En de stok om de moslims mee te slaan is: 'mogelijk is het motief een andere, namelijk een parkeerruzie'. Je weet het zelf niet zeker, de politie weet het niet, doch jij weet hen wel bij voorbaat al goed weg te zetten. Ondanks dat je niet weet of ze al of geen gelijk hebben.
Punt is dat je ook meteen zult verzeilen in ellenlange discussies over definities. Want wat is moslimhaat, over welke gradaties hebben we het hier. Welke categorieën liggen er voordat iemand over gaat op moslimhaat, hoe kunnen we die scheidslijn precies stellen, welke gradaties horen daar weer bij. Is de moslimhaat ingebed in een meer algemene vreemdelingenhaat of zit het er los van? Hoe wordt het gemotiveerd? Ideologisch of uit angst, welke angst voelt men dan tav moslims? etc.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, zoek op Google, allicht dat je er dan uitkomt. Punt is dat moslimhaat, in tegenstelling tot jodenhaat, eigenlijk amper tot niet geregistreerd werd. Daar heeft Marcouch uiteindelijk voor gestreden, remember.
Neen, klopt. Het was waarschijnlijk een zionistisch complot.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heeft niets met islam te maken hè..
Hoe christelijker het land hoe kritischer ten aanzien van joden en moslims?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook gek. #jesuiselfletterigquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik best eng vind, is dat zo'n Elfletterig in zijn eigen universum leeft. En in dat universum is iedereen gek, behalve hij.
persoonlijk denk ik dat hij gewoon een beetje is doorgedraaid en dat het toevallige slachtoffers waren... iig niet een primair motief, secondair, wie weet.quote:Cynthia Hurley, who said she was married to Mr. Hicks years ago, said she had been unsettled by his enthusiasm for a 1993 film, “Falling Down,” which depicts a man violently lashing out at society. “That always freaked me out,” Ms. Hurley told The A.P. “He watched it incessantly. He thought it was hilarious. He had no compassion at all.”
Dat denk ik ook, maar dan past dat thema van die film er wel goed bij.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:21 schreef Re het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat hij gewoon een beetje is doorgedraaid en dat het toevallige slachtoffers waren... iig niet een primair motief, secondair, wie weet.
Daarom. En als ze van de verkeerde stroming zijn zijn het ook geen moslims.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heeft niets met islam te maken hè..
Eerlijk is eerlijk, de film was ook hilarisch en een van mijn persoonlijke favorieten uit de 90's.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:21 schreef Re het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat hij gewoon een beetje is doorgedraaid en dat het toevallige slachtoffers waren... iig niet een primair motief, secondair, wie weet.
Inderdaad, we kunnen niet in het hoofd van die kerel kijken. Het zou best kunnen dat onbewust toch wat moslimhaat bij kwam kijken en hij daardoor sneller zijn wapen pakte. Echter is dit hooguit een speculatie. Wat we wel weten is dat drie jonge mensen zijn neergeschoten en de V.S. toch echt een keer naar haar wapen beleid moet kijken. Het moet toch bij de bevolking ondertussen doordringen dat wapens het leven niet veiliger maakt. Zal wel een cultuurverschil zijn, maar ik snap dit echt niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:21 schreef Re het volgende:
[..]
Haha, gek, dit is gewoon een parkeerruzie, jij bent het nu net die "moslimhaat" erbij verzint.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:03 schreef Ceberut het volgende:
Wederom een manifestatie van moslimhaat. En weer de usual suspects die bagatelliseren en goedpraten.
Mogen we elke actie waarbij de dader toevallig van islamitische achtergrond is kuffarhaat noemen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:03 schreef Ceberut het volgende:
Wederom een manifestatie van moslimhaat. En weer de usual suspects die bagatelliseren en goedpraten.
Nou ja... Het heeft er de schijn van dat die man nogal een hekel heeft aan alles wat gelovig is en dat die parkeerruzie zo'n beetje de vonk was.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, we kunnen niet in het hoofd van die kerel kijken. Het zou best kunnen dat onbewust toch wat moslimhaat bij kwam kijken en hij daardoor sneller zijn wapen pakte.
Wilde net zeggen, zelfs als het geen hate crime is dan is het nog steeds het vermoorden van moslims.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mocht het om parkeerruzie gaan, dan betekent dat natuurlijk niet automatisch dat het geen hate crime is.
Het een sluit het ander niet uit.
Dat is inderdaad wel behoorlijk hypocriet in dezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Mogen we elke actie waarbij de dader toevallig van islamitische achtergrond is kuffarhaat noemen?
Niet een beetje.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:13 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Ik ben ook gek. #jesuiselfletterig
Ik hoop dat je aan het trollen bent, maar vrees dat je een beetje dom bent.
Ceberut is dan ook een groot voorstander van rassenrellen, dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha, gek, dit is gewoon een parkeerruzie, jij bent het nu net die "moslimhaat" erbij verzint.
Met je hoofd.
hij was zeer intolerant naar elke religie las ik.. En tsja constitution en zoquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, we kunnen niet in het hoofd van die kerel kijken. Het zou best kunnen dat onbewust toch wat moslimhaat bij kwam kijken en hij daardoor sneller zijn wapen pakte. Echter is dit hooguit een speculatie. Wat we wel weten is dat drie jonge mensen zijn neergeschoten en de V.S. toch echt een keer naar haar wapen beleid moet kijken. Het moet toch bij de bevolking ondertussen doordringen dat wapens het leven niet veiliger maakt. Zal wel een cultuurverschil zijn, maar ik snap dit echt niet.
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 19:34:58Islamic center in #Houston, #Texas, catches fire; cause remains unknown - @AlArabiya_Eng http://t.co/P0ZcHiImFb http://t.co/tfSX9EY7qy reageer retweet
twitter:mariammaslouhi twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 19:26:41Wake op Dam in Amsterdam voor drie moslimjongeren die vermoord zijn in VS. #ChapelHillShooting http://t.co/VuOXayvfRX reageer retweet
Mooi.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
Protest tegen racistische moorden nu bezig op Dam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet-moslims die vermoord worden zijn nu eenmaal untermenschen.quote:
Als ik naar de foto's kijk zijn ze toch wel met minimaal 5 man!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
Protest tegen racistische moorden nu bezig op Dam[ afbeelding ]twitter:mariammaslouhi twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 19:26:41Wake op Dam in Amsterdam voor drie moslimjongeren die vermoord zijn in VS. #ChapelHillShooting http://t.co/VuOXayvfRX reageer retweet
[ afbeelding ]
Nah, geen 5 maar niet veelquote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik naar de foto's kijk zijn ze toch wel met minimaal 5 man!
En de hetze tegen moslims, zie foto's onder.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ben ik ook tegen. Ik ken geen mensen die daar voor zijn.
Zijn wij het ook weer eens eens.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Pamela Geller en Geert Wilders zijn medeverantwoordelijk?
Oh nu opeens wel. Duizenden medemoslims mogen andere moslims en niet-moslims vermoorden en mag er ABSOLUUT geen link met hun haatboek en religie gelegd worden, maar nu wordt een Nederlands kamerlid opeens betrokken bij een parkeerruzie in de middle of nowhere in de Vs.
Deze mensen.
Nou... Geller is wel degelijk verantwoordelijk voor een hetze tegen moslims. Dit is wel de dame achter dit soort berichten:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Pamela Geller en Geert Wilders zijn medeverantwoordelijk?
Oh nu opeens wel. Duizenden medemoslims mogen andere moslims en niet-moslims vermoorden en mag er ABSOLUUT geen link met hun haatboek en religie gelegd worden, maar nu wordt een Nederlands kamerlid opeens betrokken bij een parkeerruzie in de middle of nowhere in de VS.
Deze mensen.
Zegt ze niks geks mee, joden zijn lager dan apen en varkens volgens dat haatboek.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou... Geller is wel degelijk verantwoordelijk voor een hetze tegen moslims. Dit is wel de dame achter dit soort berichten:
[ afbeelding ]
Je moet wel echt volledig de weg kwijt en ziek in je hoofd zijn, om die advertentie, die gewoon de waarheid beschrijft, "een hetze tegen moslims" te noemen. Sorry, maar dan spoor je gewoon niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou... Geller is wel degelijk verantwoordelijk voor een hetze tegen moslims. Dit is wel de dame achter dit soort berichten:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |