abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149633523
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:44 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ah, dan kunnen ze dat meteen combineren met een demonstratie tegen de Pakistaanse Taliban en een stille tocht voor de 19 moslims die vandaag vermoord zijn:

[..]

http://www.dawn.com/news/(...)-peshawar-imambargah
Die tellen niet. Die zijn namelijk door mede-moslims vermoord. Dat is kennelijk normaal.
pi_149633563
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dit al voorbij gekomen? Stille tocht op de Dam ter nagedachtenis aan racistische moord op 3 moslimstudenten.

[..]

bron
Ik vind dat niet fair, aangezien ze doen alsof er niemand aandacht aan besteed, terwijl ik er wel een topic over heb geopend gister, deel 1 van deze "reeks".

Ik ben ook boos. :(
pi_149633570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Toen in Parijs 16 mensen door moslim-terroristen werden vermoord - een zaak die zeker een ideologisch / religieus motief had, waren er bij de protesten in Nederland haast geen moslims te bekennen. Ja, een paar verdwaalde zielen.
Leugens, Elf.
pi_149633603
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
Ach, jij doet dat met religieuze motieven.
Wat bedoel je?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom. Pot en ketel. Balk en oog.

Maar dat wordt natuurlijk weer ontkend door onze grote vriend, waarna hij weer een of andere persoonlijke aanval van stal haalt.
Als ik ergens opmerk dat je slecht leest en als ik daarnaast ook maar de beginletter van je beroep in de mond neem, is dat bij jou al een "persoonlijke aanval".
pi_149633614
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:44 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ah, dan kunnen ze dat meteen combineren met een demonstratie tegen de Pakistaanse Taliban en een stille tocht voor de 19 moslims die vandaag vermoord zijn:

[..]

http://www.dawn.com/news/(...)-peshawar-imambargah
Ho wacht eens even. Die aanslag is niet door een niet-moslim gepleegd dus wellicht minder relevant.

Wanneer komen er trouwens protesten tegen het geweld op sji'ieten door soennitische extremisten?
pi_149633618
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Je snapt prima wat ik bedoel.
pi_149633636
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leugens, Elf.
Alleen in mijn bescheiden woonplaats waren er al meerdere vertegenwoordigers van de lokale moskeeën.

Maar goed, dat kun je blijven herhalen, maar het landt toch niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149633647
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die tellen niet. Die zijn namelijk door mede-moslims vermoord. Dat is kennelijk normaal.
Volgens jou zijn ze één pot nat, dus waar jij je druk om maakt is mij een raadsel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149633659
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ho wacht eens even. Die aanslag is niet door een niet-moslim gepleegd dus wellicht minder relevant.

Wanneer komen er trouwens protesten tegen het geweld op sji'ieten door soennitische extremisten?
Op het moment dat er demonstraties zijn tegen geweld op soennieten door sjietisch extremisten.

Hypocrisie much?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149633683
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je schreef:
"van lichtgetinte medemensen, gaan we voortaan standaard onderzoeken of ze niet toevallig een motief van rassenhaat hadden. Ik vrees voor verbijsterende uitkomsten."

Je sprak dus al wel een eigen oordeel uit over het volgens jou bestaande verband.
Misschien moet je, net als KoosVogels, eens een cursus begrijpend lezen gaan doen. Als ik de woorden "ik vrees" gebruik, maakt dat automatisch al duidelijk dat ik nog geen oordeel heb geveld of conclusies heb getrokken.

Ik vrees alleen dat we ons rot schrikken van het racisme en de westerlingen-haat die er dan komt bovendrijven.
pi_149633689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen in mijn bescheiden woonplaats waren er al meerdere vertegenwoordigers van de lokale moskeeën.

Ik vraag me sowieso af waar die dat soort onzin op baseert. Burka's zitten tellen ofzo?
pi_149633694
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waar die dat soort onzin op baseert. Burka's zit en tellen ofzo?
Wist je niet dat bij moslims hun religie altijd op het voorhoofd geschreven staat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149633727
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wist je niet dat bij moslims hun religie altijd op het voorhoofd geschreven staat?
Nee, ik kom nooit buiten.
pi_149633737
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is angst in de ogen van moslims zo relevant? Als mijn buurman de buurman van één huis verderop overhoop schiet over een parkeerprobleem, zul je in mijn ogen ook angst zien.

Zoals de vlag er nu bijhangt, lijkt het sterk op misplaatst slachtoffergedrag van groepen moslims. Maar oh wee als je iets zegt over discriminatie door moslims en in moslimlanden. Ik denk dat moslims het als minderheid in westerse landen stukken beter hebben dan westerse minderheden in veel moslimlanden.
Was een grapje.
pi_149633744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moet je, net als KoosVogels, eens een cursus begrijpend lezen gaan doen. Als ik de woorden "ik vrees" gebruik, maakt dat automatisch al duidelijk dat ik nog geen oordeel heb geveld of conclusies heb getrokken.

Ik vrees alleen dat we ons rot schrikken van het racisme en de westerlingen-haat die er dan komt bovendrijven.
Dat klopt niet want als je iets vreest dan heb je dat ergens op gebaseerd, dus dit is gebaseerd op wat jij denkt:
quote:
Vb. Ik vrees dat we te laat komen is een inschatting dat men onder de gegeven omstandigheden niet op tijd komt, een beoordeling dus een oordeel.
pi_149633766
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leugens, Elf.
Ik zou kunnen zeggen dat je dringend een reality-check nodig hebt, maar dat besef dringt toch niet tot je door.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je snapt prima wat ik bedoel.
Nee.
pi_149633772
Lol met Charlie stond de wereld op z'n kop nu gebeurt iets andersom, is t weer normaal of een parkeerruzie ja hypocrisie much :P
Zie!
pi_149633794
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waar die dat soort onzin op baseert. Burka's zitten tellen ofzo?
Wat ik best eng vind, is dat zo'n Elfletterig in zijn eigen universum leeft. En in dat universum is iedereen gek, behalve hij.
pi_149633804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vrees dat de moslimhaat veel groter is dan jij denkt of uberhaupt wilt geloven. En dat je dus echt dringend een reality-check nodig hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149633862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is precies het punt. Een paar vertegenwoordigers die er "namens de moslimgemeenschap" staan, maar het leeuwendeel van die gemeenschap is in geen velden of wegen te bekennen. En schrik niet: dat leeuwendeel denkt er ook heel anders over.

Het gemak waarmee er in Engeland 100.000 handtekeningen tegen de vrijheid van meningsuiting zijn verzameld, is veelzeggend. De massale verongelijktheid van moslims op Twitter deze week ook. En als de mensen die zich hebben aangemeld, werkelijk komen opdagen, zien we vanavond op de Dam een demonstratie waarbij er een veelvoud aan moslims komt opdraven ten opzichte van laatst bij Charlie Hebdo.
pi_149633922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens jou zijn ze één pot nat, dus waar jij je druk om maakt is mij een raadsel.
Waar heb je die wijsheid vandaan? Mensen zijn voor hun individuele gedrag verantwoordelijk, tegelijk zijn ze onderdeel van diverse groepen. Over die groepen kun je in z'n algemeenheid dingen zeggen. Zo hebben we bijvoorbeeld deze week nog eens kunnen lezen hoe fundamentalistisch veel Nederlandse moslims zijn, om maar wat te noemen.

Zegt dat iets over jou als individu? Nee. Trek jij je het - zoals gebruikelijk - toch weer persoonlijk aan, ook al gaat het jou niet aan? Ja.
pi_149633929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is precies het punt. Een paar vertegenwoordigers die er "namens de moslimgemeenschap" staan, maar het leeuwendeel van die gemeenschap is in geen velden of wegen te bekennen. En schrik niet: dat leeuwendeel denkt er ook heel anders over.
Het leeuwendeel van 'onze' gemeenschap stond er ook niet. En dat ons is in dit geval tweeledig.

En dat is het punt. Het is in jouw ogen toch nooit goed. Ik zou er als goedwillende moslim knettergek van worden. Ik zou types als jou oprecht haten en op de smoel stampen als ik je tegen het lijf zou lopen. Want wat je ook doet, het wordt niet gewaardeerd.

Ik ben echter geen moslim.
pi_149633969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar heb je die wijsheid vandaan? Mensen zijn voor hun individuele gedrag verantwoordelijk, tegelijk zijn ze onderdeel van diverse groepen. Over die groepen kun je in z'n algemeenheid dingen zeggen. Zo hebben we bijvoorbeeld deze week nog eens kunnen lezen hoe fundamentalistisch veel Nederlandse moslims zijn, om maar wat te noemen.

Zegt dat iets over jou als individu? Nee. Trek jij je het - zoals gebruikelijk - toch weer persoonlijk aan, ook al gaat het jou niet aan? Ja.
Feit is dat je algemene stellingen poneert om deze vervolgens op individueel vlak door te trekken. Of algemene stellingen poneert die gewoonweg onzin zijn. Dat is nog kwalijker. Koosvogels verwoord het verder uitstekend. Het zijn types als jij die gematigden doen denken: stik er maar lekker in - je hebt je oordeel toch al klaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149633987
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:33 schreef johnson555 het volgende:
Lol met Charlie stond de wereld op z'n kop nu gebeurt iets andersom, is t weer normaal of een parkeerruzie ja hypocrisie much :P
Het is niet "normaal" dat een man drie mensen doodschiet. Er is niemand die dat normaal vindt. Maar hoe vervelend sommige mensen het ook vinden: de meest waarschijnlijke toedracht is een parkeerruzie, niet een motief van moslimhaat. Dat wordt nu allemaal nader onderzocht door de Amerikaanse politie, maar de voorbarigheid van veel moslims deze week was bizar om te zien.
pi_149634063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik best eng vind, is dat zo'n Elfletterig in zijn eigen universum leeft. En in dat universum is iedereen gek, behalve hij.
Nee hoor, ik ken heel veel verstandige mensen die de realiteit onder ogen zien. Bij Xa1pt heb ik allang de moed opgegeven, maar van iemand die journalist is (sorry dat ik het toch weer noem), verwacht ik op dit punt gewoon meer realiteitsbesef. Je klinkt meer als een soort lokale politicus (die zich met politiek wenselijke uitspraken inlikt) dan als een kritisch journalist, het spijt me. Tot zover deze "persoonlijke" aanval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')