abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148975853
http://www.eenvandaag.nl/(...)ijn%20vrijheid_1.pdf

Ja, ik weet het: 1vandaag panel :') Maar toch, een meerderheid die vindt dat je het geloof van anderen niet mag beledigen... :{w

Wat is dat toch? Geloof is per definitie nergens op gebaseerd, het is belachelijk en houdt vooruitgang tegen. Waarom zou je dat niet mogen benoemen (en trust me, dat zal als beledigend worden ervaren)? Als er nou iets is waar ik geen enkel probleem in zie om te beledigen dan is het wel geloof.

Klacht: al die overgevoelige tiepjes tegenwoordig die vinden dat je om iedereen z'n lange tenen heen moet dansen, ipv dat die mensen hun tenen misschien eens in moeten trekken.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_148975888
Wanneer is iets beledigend? Wanneer iemand zich beledigd voeld... Dus het ligt gewoon aan die achterlijke gelovigen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_148975892
Omdat die mensen hun god zien als hun man die toegang biedt tot het paradijs.

Dat zou tot op het bot belachelijk gemaakt moeten worden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:12:33 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_148975893
Jammer dat het beledigen een doel op zich is geworden.
De pen is ook gewoon een wapen. Net als een geweer.
pi_148975920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Ik moet met mijn pen wel heel goed mikken om hem zo in je oog te krijgen dat je er dood aan gaat hoor.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_148975962
quote:
:')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148975991
quote:
Van elke 100 mensen in Nederland, hoeveel zijn er naar uw schatting moslim?
16
_O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2015 13:16:07 ]
pi_148976033
geloven in een vieze ouwe vent in de lucht :')
pi_148976057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.
Je weet gewoon dat die vraag erin gestopt is om de achterlijkheid van de gemiddelde mens aan te tonen, zodat ze kunnen zeggen "zie je wel, mensen schatten het allemaal veel erger in dan het is". Jammer dat ze ook gewoon volkomen gelijk krijgen.
pi_148976099
quote:
Alles mag beledigd worden, maar het geloof is dan toch weer net een stapje te ver voor veel mensen. TS vindt dat belachelijk. Jouw vergelijking :') :')

Terechte klacht overigens.
pi_148976116
OK.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:23:50 #12
136343 BasEnAad
pi_148976240
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:19 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Alles mag beledigd worden, maar het geloof is dan toch weer net een stapje te ver voor veel mensen. TS vindt dat belachelijk. Jouw vergelijking :') :')

Terechte klacht overigens.
Ja joh.
Teken een keer Mohammed hihaho en ga dan verder met je leven. Maar blijf niet eeuwig zuigen over dat geloof. Het heeft geen enkel doel en de zoveelste grap is ook gewoon niet meer leuk. Het is juist aan het westen om beschaafd te blijven. Laat die moslims lekker wegkwijnen met hun profeet.
pi_148976250
Ik erger mij meestal meer aan types die zichzelf superieur wanen dan gelovigen, maar zelf alsnog over het IQ van een aardappel beschikken.
pi_148976339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja joh.
Teken een keer Mohammed hihaho en ga dan verder met je leven. Maar blijf niet eeuwig zuigen over dat geloof. Het heeft geen enkel doel en de zoveelste grap is ook gewoon niet meer leuk. Het is juist aan het westen om beschaafd te blijven. Laat die moslims lekker wegkwijnen met hun profeet.
Jij denkt serieus dat we hier geen last meer zullen hebben van Jihadisten zodra er geen cartoons van Mohammed meer worden gemaakt?
Die idioten nemen echt geen genoegen met een handreiking hoor. Die willen iedereen in de wereld letterlijk en figuurlijk compleet op de knieën hebben voor hun imaginaire vriendje.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:28:56 #15
136343 BasEnAad
pi_148976406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:27 schreef UltraR het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat we hier geen last meer zullen hebben van Jihadisten zodra er geen cartoons van Mohammed meer worden gemaakt?
Die idioten nemen echt geen genoegen met een handreiking hoor. Die willen iedereen in de wereld letterlijk en figuurlijk compleet op de knieën hebben voor hun imaginaire vriendje.
Precies. Het is allemaal niet zo boeiend die cartoons en het treft geen enkel doel.
pi_148976421
quote:

[..]

Ja joh.
Hoe je het nu formuleert ben ik het mee eens. :) Ik zie ook niet in waarom je een doelgroep gericht moet beledigen. Hoewel er over alles wel beledigd wordt, kan je ook stellen dat je op zich niemand hoeft te beledigen. Satire kan je dan ook niet verbieden, tenzij het zo komt dat de gehele Nederlandse bevolking opeens de mond gesnoerd wordt.
Wederzijdse respect zal nooit meer worden dan een illusie ;(
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:29:42 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_148976429
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:24 schreef hoink581 het volgende:
Ik erger mij meestal meer aan types die zichzelf superieur wanen dan gelovigen, maar zelf alsnog over het IQ van een aardappel beschikken.
Dit ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148976435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Precies. Het is allemaal niet zo boeiend die cartoons en het treft geen enkel doel.
In principe mee eens. Maar hetzelfde geldt voor geloof en religie. En die laten ons infidels ook niet bepaald met rust.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:30:22 #19
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148976447
quote:
Hoink581 for president.

EDIT: Superieur wanen dan.. the fuck.
pi_148976476
quote:
Die zijn ergerlijk. Maar ik verbaas me toch altijd meer over mensen met een hoog IQ die gelovig zijn.
pi_148976585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:31 schreef UltraR het volgende:

[..]

Die zijn ergerlijk. Maar ik verbaas me toch altijd meer over mensen met een hoog IQ die gelovig zijn.
Heb grotendeels met opvoeding te maken.
pi_148976587
Over geloof praten als je er een hekel aan hebt :') laat het dan toch lekker met rust. Met gelovigen over geloof praten is zelden leuk.
pi_148976616
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:31 schreef UltraR het volgende:

[..]

Bevestigd alleen maar hoeveel impact je jeugd heeft op je verdere ontplooiing in je leven.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat als ik in een christelijk of islamitisch gezin was opgegroeid, ik ook heilig had geloofd. Maar dat ben ik niet. Ik heb het idee dat ik een heel nuchtere kijk heb op het leven, maar die interpretatie heb ik dus ook alleen maar door mijn jeugdjaren. Het is maar net vanuit welk perspectief je alles bekijkt.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:40:25 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_148976792
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef vera166 het volgende:
Over geloof praten als je er een hekel aan hebt :') laat het dan toch lekker met rust. Met gelovigen over geloof praten is zelden leuk.
Wat is daar niet leuk aan dan? ;s
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148976817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef HPLC het volgende:

[..]

Heb grotendeels met opvoeding te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:36 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Bevestigd alleen maar hoeveel impact je jeugd heeft op je verdere ontplooiing in je leven.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat als ik in een christelijk of islamitisch gezin was opgegroeid, ik ook heilig had geloofd. Maar dat ben ik niet. Ik heb het idee dat ik een heel nuchtere kijk heb op het leven, maar die interpretatie heb ik dus ook alleen maar door mijn jeugdjaren. Het is maar net vanuit welk perspectief je alles bekijkt.
Ik ben gereformeerd opgevoed. Geen last meer van inmiddels. ;)
Vooral het moment dat ik op de universiteit aankwam maakte een enorm verschil. En dan nog zie je ook daar vele mensen om je heen die qua IQ echt niet voor je onderdoen maar volledig geloven in het bestaan van een god. Een principe dat in elk wetenschappelijk artikel weggelachen zou worden bij de peer-review.
pi_148976872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:10 schreef UltraR het volgende:
Als er nou iets is waar ik geen enkel probleem in zie om te beledigen dan is het wel geloof.
En waarom zou je mensen steeds willen beledigen? Alsof er niks beters te doen is :?

Signalement van antisociale persoonlijkheidsstoornis, vlak gevoelsleven bij het missen van bepaalde hersenconnecties in bepaalde hersendelen, etc. ?
pi_148976900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:42 schreef Yiwei het volgende:

[..]

En waarom zou je mensen steeds willen beledigen? Alsof er niks beters te doen is :?

Signalement van antisociale persoonlijkheidsstoornis, vlak gevoelsleven bij het missen van bepaalde hersenconnecties in bepaalde hersendelen, etc. ?
Selectieve quote. Teken van zwakte in het debat.
Ik geef al in de OP duidelijk aan dat kritiek op geloof en religie al snel als beledigend zal worden opgevat door een gelovige.
pi_148976911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:41 schreef UltraR het volgende:

[..]

[..]

Ik ben gereformeerd opgevoed. Geen last meer van inmiddels. ;)
Vooral het moment dat ik op de universiteit aankwam maakte een enorm verschil. En dan nog zie je ook daar vele mensen om je heen die qua IQ echt niet voor je onderdoen maar overtuigd zijn van het bestaan van een god. Een principe dat in elk wetenschappelijk artikel weggelachen zou worden bij de peer-review.
Daarom ook mijn 'grotendeels'. Ik denk dat veel mensen besluiten om niet meer te geloven / er anders over denken. Sowieso denk ik dat er op universiteiten geen ultra-orthodoxen lopen :+
pi_148976935
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:44 schreef HPLC het volgende:

[..]

Daarom ook mijn 'grotendeels'. Ik denk dat veel mensen besluiten om niet meer te geloven / er anders over denken. Sowieso denk ik dat er op universiteiten geen ultra-orthodoxen lopen :+
Ik zat in de werkgroep bij de toenmalig politiek voorzitter van de de SGP-jongeren. Vanuit die kringen stromen ze juist allemaal door naar de universiteit. Komt door de calvinistische inslag. Iets wat ik bij mezelf dus nog wel herken vanuit m'n opvoeding.
pi_148977029
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat is daar niet leuk aan dan? ;s
De koppigheid van beide partijen en beide partijen willen elkaar overtuigen van hun gelijk.

(niet) geloven en laten (niet) geloven. Jatoch
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:49:44 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_148977094
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:47 schreef vera166 het volgende:

[..]

De koppigheid van beide partijen en beide partijen willen elkaar overtuigen van hun gelijk.

(niet) geloven en laten (niet) geloven. Jatoch
Zo simpel is het niet altijd hoor :') Genoeg gelovigen die open staan voor andermans kijk erop en een ongelovige soms zelfs gelijk geven
pi_148977153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Selectieve quote. Teken van zwakte in het debat.
Ik geef al in de OP duidelijk aan dat kritiek op geloof en religie al snel als beledigend zal worden opgevat door een gelovige.
debat :') Waarom zou ik mee willen doen aan een debat en dit eventueel als een debat ervaren _O-

De reden van de quote duidt aan dat de gequote zin aangeeft dat de persoon die zo formuleert overduidelijk continue mensen loopt te beledigen ongeacht de werkelijkheid, en in dit geval over gelovigen gaat. Maar morgen, overmorgen etc. over iets anders. Dit naast het feit betreffende signalementen op basis van de presentatie in tekst.
pi_148977212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:51 schreef Yiwei het volgende:

[..]

debat :') Waarom zou ik mee willen doen aan een debat en dit eventueel als een debat ervaren _O-

Helder.

quote:
De reden van de quote duidt aan dat de gequote zin aangeeft dat de persoon die zo formuleert overduidelijk continue mensen loopt te beledigen ongeacht de werkelijkheid, en in dit geval over gelovigen gaat. Maar morgen, overmorgen etc. over iets anders. Dit naast het feit betreffende signalementen op basis van de presentatie in tekst.
Buitengewoon matige poging tot intelligent overkomen. Dramatische grammatica. Excuses als je je nu beledigd voelt.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough."
-Albert Einstein
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:53:39 #34
338880 haan33
Studerende Boy
pi_148977223
mensen die een geloof gaan relativeren :')
geloof is een gevoel
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:54:49 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148977255

So...fucking...WHAT!?

grow a pair.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_148977313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:53 schreef haan33 het volgende:
geloof is een gevoel
Kan je niet uitleggen. Is een gevoel.
pi_148977317
You are not wrong, you´re just an asshole.

Dus ook al klopt het dat je een bully mag zijn, maar dat laat alleen maar blijken wat voor persoonlijkheid je als mens hebt.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_148977361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoink581 for president.

EDIT: Superieur wanen dan.. the fuck.
Superieur wanen aan.
pi_148977382
Een mens mag een geloof niet beledigen, maar een geloof mag wel mensen beledigen. -O-
pi_148977410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:56 schreef Bredemug het volgende:
You are not wrong, you´re just an asshole.

Dus ook al klopt het dat je een bully mag zijn, maar dat laat alleen maar blijken wat voor persoonlijkheid je als mens hebt.
Oneens. Ik vind religie en geloof oprecht een uiterst negatieve eigenschap van de mens en de aanwezigheid ervan in de maatschappij schadelijk, en daar ben ik niet de enige in. In een vrij land moet ik dat dus kunnen zeggen, maar gelovigen zullen dit automatisch als kwetsend ervaren. Tja, het is het een of het ander. Ik kan niet geloof en religie ter discussie stellen zonder hun gevoeligheid aangaande dat onderwerp te raken.
Ben ik dan een asshole? Nou nee, ik heb een mening die door anderen als kwetsend wordt ervaren. Meer niet.

Om Hans Teeuwen te citeren: religie heeft macht, en alles met macht moet geridiculiseerd kunnen worden, anders wordt het een enge toestand. Een dictatuur.
pi_148977478
Ik geloof in mijn toetsenbord.

Nu staat er in de OP 'tiepjes'. Wanneer ik dus wat intiep op mijn toetsenbord, voel ik mij ernstig gediscrimineerd.

Want mijn geloof is de ware en daar moet jij godverdomme respect voor hebben.

Waar kan ik mijn klacht indienen tegen deze discriminerende uitlatingen van TS? Met zijn tiepjes.

Mijn toetsenbord en ik krijgen je nog wel.

TIEP TIEP SPATIEBAR!!! TIEP TIEP SPATIEBAR!!!
pi_148977523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:02 schreef Eyip het volgende:
Ik geloof in mijn toetsenbord.

Nu staat er in de OP 'tiepjes'. Wanneer ik dus wat intiep op mijn toetsenbord, voel ik mij ernstig gediscrimineerd.

Want mijn geloof is de ware en daar moet jij godverdomme respect voor hebben.

Waar kan ik mijn klacht indienen tegen deze discriminerende uitlatingen van TS? Met zijn tiepjes.

Mijn toetsenbord en ik krijgen je nog wel.

TIEP TIEP SPATIEBAR!!! TIEP TIEP SPATIEBAR!!!
Pfff, geloven in je toetsenbord. Sneu figuur.

Ben je hier dan niet van op de hoogte?
pi_148977557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:41 schreef UltraR het volgende:
Een principe dat in elk wetenschappelijk artikel weggelachen zou worden bij de peer-review.
Zolang je het niet kan falsificeren kan je het ook niet als onwaar beschouwen. Het is in feite een twijfel geval, als je echt wetenschappelijk wil zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2015 14:04:58 ]
pi_148977604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:03 schreef UltraR het volgende:

[..]

Pfff, geloven in je toetsenbord. Sneu figuur.

Ben je hier dan niet van op de hoogte?
[ afbeelding ]
Zakdoek geloof :') Dat is het geloof van huilebalken en als je er een knoop in legt, is het voor gehandicapten.

Mijn toetsenbord geloof tikt sneller dan jij kan schrijven op je kut zakdoek. Daarom zullen wij de grootste zijn.

TIEP TIEP!! SPATIEBAR!!
pi_148977606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zolang je het niet kan falsificeren kan je het ook niet als onwaar beschouwen. Het is in feite een twijfel geval.
Iets wat op geen enkele manier te falsificeren is, zoals geloof wat immers als bovennatuurlijk gedefinieerd wordt, zal überhaupt nooit als onderzoeksvraag of hypothese geaccepteerd worden. Omdat je dan ook kabouters, vliegende spaghettimonsters en onzichtbare elfjes in de hoek van mijn tuin als twijfelgeval zal moeten bestempelen.
pi_148977667
Meningen uiten op een niet beledigend manier is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt begrepen.
pi_148977689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:05 schreef Eyip het volgende:

[..]

Zakdoek geloof :') Dat is het geloof van huilebalken en als je er een knoop in legt, is het voor gehandicapten.

Mijn toetsenbord geloof tikt sneller dan jij kan schrijven op je kut zakdoek. Daarom zullen wij de grootste zijn.

TIEP TIEP!! SPATIEBAR!!
Ik voel me overigens ernstig gekwetst door jouw avatar. Dat is een afbeelding van de duivel in mijn servetjesreligie.
pi_148977711
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef Yiwei het volgende:
Meningen uiten op een niet beledigend manier is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt begrepen.
Dit blijft maar terugkomen. Kritiek op religie en geloof zal -altijd- door mensen als kwetsend worden ervaren, hoe subtiel je het ook brengt.
pi_148977715
quote:
Meningen uiten op een niet beledigend manier is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt ingezien.
meningen en twijfels moet je kunnen uitspreken. Als je daar in beledigd voelt, moet je wat doen aan je gevoelens.
pi_148977884
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik voel me overigens ernstig gekwetst door jouw avatar. Dat is een afbeelding van de duivel in mijn servetjesreligie.
Jij bent sowieso minderwaardig als ongelovige dus naar jou hoef ik niet te luisteren. Kun je wel een toetsenbord hebben, als je deze niet 5 x per dag aanbidt, ga je sowieso naar de hel.

Met je racisten avatar van iemand die naar rechts wijst. Bah, ook nog van die rechtse zakdoek mensen. Wereldvreemd zijn die.

En als mijn avatar niet bevalt, flikker je maar op naar je zakdoekcultuur land.
pi_148978086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:09 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dit blijft maar terugkomen. Kritiek op religie en geloof zal -altijd- door mensen als kwetsend worden ervaren, hoe subtiel je het ook brengt.
Nou, nee. Het hangt af van je formuleringen, toon, snelheid, ademhaling, wat je band is tot die persoon, wat je mogelijke belangen zijn enzo. Het is een vaardigheid.

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:09 schreef Eyip het volgende:

[..]

meningen en twijfels moet je kunnen uitspreken. Als je daar in beledigd voelt, moet je wat doen aan je gevoelens.
Sommige mensen zijn wat betreft meningen en twijfels uiten echt een lompe hork. Je indiceert dat mensen het recht hebben op meningen en twijfels te uiten. Maar mensen hebben ook het recht om niet beledigd, uitgescholden en gekwetst te worden. Je indiceert dat de ontvanger anders moet gedragen, maar de zender kan zich net zo goed ook anders gedragen. Of beide gedragen zich een beetje anders.

Je weet niet hoe de ontvanger op het moment in het leven staat; sommige mensen hebben net dierbare naaste(n) verloren, zelf gediagnosticeerd met een ziekte enzo. Het is een kleine moeite om je zin even wat anders te formuleren, je gaat er niet dood aan om je mening anders te formuleren. Maar de ontvanger kan nog wel een klap erbovenop krijgen wat jarenlang kan voortduren bijv.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2015 @ 14:28:20 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148978282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:36 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Ik heb een kennis die uit een niet gelovig gezin komt, arts (specialist) is geworden en zich op latere leeftijd heeft bekeerd tot het Christendom... Die is wel eens begonnen van: "Geloof je niet dat er wat is?" "Nee!". Maar die woont in een Christelijk land en is een gelovige vrouw getrouwd, heeft vast ook wel "iets" aan invloed.
Grappig is dan weer wel dat een van zijn kinderen een hele tijd heeft geroepen dat die niet gelooft, terwijl die het met de paplepel ingegoten kregen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:09 schreef Eyip het volgende:

[..]

Dat is het probleem, dat snappen ze niet. Als ik zeg dat ik geloof een sprookje vind, is een ander al beledigd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:31:49 #53
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_148978394
Ik schijt Jezus in zijn bek en neuk Mohammed in zijn kont. Ga ik nu naar de hel?
pi_148978440
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:20 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Nou, nee. Het hangt af van je formuleringen, toon, snelheid, ademhaling, wat je band is tot die persoon, wat je mogelijke belangen zijn enzo. Het is een vaardigheid.

[..]

Sommige mensen zijn wat betreft meningen en twijfels uiten echt een lompe hork. Je indiceert dat mensen het recht hebben op meningen en twijfels te uiten. Maar mensen hebben ook het recht om niet beledigd, uitgescholden en gekwetst te worden. Je indiceert dat de ontvanger anders moet gedragen, maar de zender kan zich net zo goed ook anders gedragen. Of beide gedragen zich een beetje anders.

Je weet niet hoe de ontvanger op het moment in het leven staat; sommige mensen hebben net dierbare naaste(n) verloren, zelf gediagnosticeerd met een ziekte enzo. Het is een kleine moeite om je zin even wat anders te formuleren, je gaat er niet dood aan om je mening anders te formuleren. Maar de ontvanger kan nog wel een klap erbovenop krijgen wat jarenlang kan voortduren bijv.
Nee, de zender leeft in een vrije samenleving net zoals de ontvanger. Als de ontvanger daar problemen mee heeft, moet ontvanger de meningen van emoties onderscheiden en zeker zichzelf niet het slachtoffer in bepaalde uitspraken of gebeurtenissen zoeken.

Tenzij je de sharia invoert, dan heb je gelijk. Met je recht hebben om niet uitgescholden of beledigd te worden.
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2015 @ 14:57:28 #55
88815 The_Emotion
98.3
pi_148979220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:13 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik moet met mijn pen wel heel goed mikken om hem zo in je oog te krijgen dat je er dood aan gaat hoor.
Zo doe je dat:
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:06:51 #56
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148979479
quote:

Ja, ik weet het: 1vandaag panel :') Maar toch, een meerderheid die vindt dat je het geloof van anderen niet mag beledigen... :{w

Wat is dat toch? Geloof is per definitie nergens op gebaseerd, het is belachelijk en houdt vooruitgang tegen. Waarom zou je dat niet mogen benoemen (en trust me, dat zal als beledigend worden ervaren)? Als er nou iets is waar ik geen enkel probleem in zie om te beledigen dan is het wel geloof.

Klacht: al die overgevoelige tiepjes tegenwoordig die vinden dat je om iedereen z'n lange tenen heen moet dansen, ipv dat die mensen hun tenen misschien eens in moeten trekken.
Eens.

Religie = Aids.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_148979920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wanneer is iets beledigend? Wanneer iemand zich beledigd voeld... Dus het ligt gewoon aan die achterlijke gelovigen.
voeld _O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:25:14 #58
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_148980124
Ook in het lokale dode boompje een moslim aan het woord, kwam er in het kort op neer: heel erg van die mensen die vermoord zijn en ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar niet als het om geloof gaat.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_148980430
Wat betreft het gebeuren in Parijs hebben ze het zelf uitgelokt. De betreffende moslims hebben laten zien dat de islam staat voor een gewelddadig, primitief en dom geloof.

Ook typerend is dat het maar één kant op werkt. Wij mogen niks slechts zeggen over de islam, maar andersom mogen moslims wel de meest vreselijke dingen zeggen en doen naar onze cultuur toe. Of gaan ze ons pas respecteren wanneer we een arabisch land gaan platbombarderen nadat één of andere haatbaard iets slechts zegt over het westen?

Zelfde is bij de joden. Zitten vaak alleen maar te klagen over wat hun volk is aangedaan, maar vergeten dat er ook bloed aan hun handen kleeft.
pi_148980468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wat zal jij een hoop vijanden hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_148980515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat zal jij een hoop vijanden hebben.
Zou niet weten waarom.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_148980519
Mohammed was een psychopathische pedo en Jezus een psychopathische hippie.
pi_148980530
quote:
*Superieur wanen aan :)
-XOXO-
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:37:29 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148980535
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:34 schreef Pulzzar het volgende:
Wat betreft het gebeuren in Parijs hebben ze het zelf uitgelokt. De betreffende moslims hebben laten zien dat de islam staat voor een gewelddadig, primitief en dom geloof.

Ook typerend is dat het maar één kant op werkt. Wij mogen niks slechts zeggen over de islam, maar andersom mogen moslims wel de meest vreselijke dingen zeggen en doen naar onze cultuur toe. Of gaan ze ons pas respecteren wanneer we een arabisch land gaan platbombarderen nadat één of andere haatbaard iets slechts zegt over het westen?

Zelfde is bij de joden. Zitten vaak alleen maar te klagen over wat hun volk is aangedaan, maar vergeten dat er ook bloed aan hun handen kleeft.
Joden hebben dan in ieder geval nog zelfspot...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_148980549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:37 schreef HeatWave het volgende:
Daarom kleden chassidische joden zichzelf zo vreemd.
pi_148980578
quote:
Dat is briljant, moet altijd lachen om hun cirkel en "omdat het zo is" redenaties _O-
-XOXO-
pi_148980590
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:37 schreef datismijnmening het volgende:
*Superieur wanen aan :)
Als je wat verder leest zie je dat ik mijzelf al heb gecorrigeerd. Maar bedankt voor de tip.
pi_148980642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:53 schreef haan33 het volgende:
geloof is een gevoel
Geloof is een kanker :{w
-XOXO-
pi_148980656
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:40 schreef datismijnmening het volgende:
De beurs en het hele financiële systeem is kanker.
pi_148980662
quote:

[..]

pi_148980673
quote:
1vandaag panel :')
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_148980692
quote:

[..]

pi_148980862
quote:

[..]

.
Dus je mag alleen je mening uiten als je een ontuitstaanbare people pleaser bent? :') :r
Sorry hoor maar ik ga niet mijn hele leven met zijden schoentjes op mijn tenen lopen om toch vooral geen mensen te beledigen :')
-XOXO-
pi_148980939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je wat verder leest zie je dat ik mijzelf al heb gecorrigeerd. Maar bedankt voor de tip.
Ik zag het ;)
-XOXO-
pi_148981003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:47 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dus je mag alleen je mening uiten als je een ontuitstaanbare people pleaser bent? :') :r
Sorry hoor maar ik ga niet mijn hele leven met zijden schoentjes op mijn tenen lopen om toch vooral geen mensen te beledigen :')
Wat ben je toch een man van de extremen heh.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:57:07 #76
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_148981182
Had het gezien. Ik kreeg nou niet echt het idee dat het echt een discussie was. Het leek eerder op een wedstrijdje wie het beste argument had. Niemand liet elkaar uitpraten.
pi_148981304
Ik mag geen jeetje zeggen (verbastering van jezus)
Ik mag al helemaal geen godverdomme zeggen natuurlijk. (als God dat hoort dan ben je in 1 klap dood)
Iemand zei mij eens dat ik naar de hel ga omdat ik niet gelovig ben (die gene vroeg er zelf naar)
Ik moet niet lachen als iemand zegt dat de ijstijd niet bestaan heeft.
De radio moet wellicht uit op de werkplek " ter eere God"

Maar je moet wel respect hebben voor gelovigen hoor! anders ben je asociaal.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148983567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja? Nou ja, een paar dan. Maar ik had ergens gelezen dat Fran Drescher met haar "Nanny" regelmatig hatemail kreeg van joodse mensen omdat ze joden zo stereotiep neerzette.

Maar goed, dat gaat wel minder ver dan iemand afslachten omwille van een cartoon.
pi_148984182
Of jij het wel of niet gelooft staat volledig los van het punt. Voor hen is het waarheid en is het net als dat je willenkeurig hun naatsen beledigt, gewoon omdat je vindt dat je dat recht hebt.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_148985169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:39 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat is briljant, moet altijd lachen om hun cirkel en "omdat het zo is" redenaties _O-
Hehe :D dat wel ja.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 17:52:38 #81
186587 Byzantynixschii
pi_148985233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:22 schreef dustbrain het volgende:
Of jij het wel of niet gelooft staat volledig los van het punt. Voor hen is het waarheid en is het net als dat je willenkeurig hun naatsen beledigt, gewoon omdat je vindt dat je dat recht hebt.
Waarheid is niet een subjectief iets. :')
pi_148985368
quote:
A. het heet niet voor niets 'geloof'. Het waarheid noemen is dus sowieso van de pot gerukt.
B. Ik beledig hun geloof niet, ik heb er kritiek op. En dat ervaren zij vervolgens als beledigend. Het is dus niet zo dat ik zeg "je zus is een hoer" puur om te beledigen. Maar meer "je [insert familielid] zorgt voor veel problemen, hij/zij steelt, bedreigt, etc. (om maar wat concrete problemen te noemen die een willekeurig familielid van iemand kan veroorzaken)." En dan neemt diegene aanstoot aan wat ik zeg ipv aan de dingen die zijn familielid heeft gedaan. Dat zou de juiste vergelijking zijn.
pi_148987001
quote:
Voor hen is het waarheid en is het net als dat je willenkeurig hun naatsen beledigt
Precies daarom moet het beledigt worden.
pi_148999054
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De abosolute waarheid staat nooit volledig vast, het is dus erg knullig om te zeggen dat het niet subjectief is. Het is puur een speling van cognitieve processen wat er voor zorgt dat iets als de waarheid wordt geacht. Los van het feit dat het één beter onderbouwd is, oftewel, "waarschijnlijker".

En los daarvan staat toch weer dat het niet uit maakt of iets wel of geen waarheid is. Als een zware schizofreen niet wil dat je zijn denkbeeldige vriend beledigd doe je dat gewoon niet. Het slaat nergens op om iemand VOLLEDIG DOELLOOS te schofferen omdat zijn visie niet aansluit op die van jou.

Dit is hoe een beschaafd mens daar over denkt. Desalniettemin geniet ik erg van family guy en southpark aflveringen, maar ik zal nooit respectloos tegenover iemand staan.

e: Kritiek is iets anders dan doelloos schofferen. Comedy zoals southpark spot met alle ideologieën die niet deugen. Daarom zie ik dat niet als doelloos schofferen maar meer als kritiek in een comische setting. Iedereen in dat universum is dom.

[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 24-01-2015 00:44:31 ]
pi_149000364
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:33 schreef Eyip het volgende:

[..]

Nee, de zender leeft in een vrije samenleving net zoals de ontvanger. Als de ontvanger daar problemen mee heeft, moet ontvanger de meningen van emoties onderscheiden en zeker zichzelf niet het slachtoffer in bepaalde uitspraken of gebeurtenissen zoeken.

Tenzij je de sharia invoert, dan heb je gelijk. Met je recht hebben om niet uitgescholden of beledigd te worden.
Wat is eigenlijk het doel van iemand beledigen? In tegenstelling tot kritiek, wordt de ontvanger er niet beter van.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149000539
Laat mensen gewoon lekker religieus zijn stelletje azijnpissers. :{w Religie zal nooit "weggaan".
pi_149001520
Overgevoelige tiepjes tegenwoordig? Volgens mij is er nog geen periode in de Nederlandse geschiedenis geweest waarin mensen zo graag alles wilden zeggen wat in hun hoofd opkomt en het nog kon ook. Bezwaar hierop is niet iets van tegenwoordig. Juist het totale gebrek aan fatsoen dat je ertoe brengt om mensen te beledigen, gewoon omdat je je daar goed bij voelt is nieuw in deze.
pi_149001539
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 02:58 schreef TorroFernandes het volgende:
Overgevoelige tiepjes tegenwoordig? Volgens mij is er nog geen periode in de Nederlandse geschiedenis geweest waarin mensen zo graag alles wilden zeggen wat in hun hoofd opkomt en het nog kon ook. Bezwaar hierop is niet iets van tegenwoordig. Juist het totale gebrek aan fatsoen dat je ertoe brengt om mensen te beledigen, gewoon omdat je je daar goed bij voelt is nieuw in deze.
Jij bent Spaans?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_149001601
Ach zeur toch niet zo over geloof.
pi_149001609
quote:

Even een testje ts. Ga op straat staan en tien willekeurige mensen mag je beledigen.
Als je dat kan en doet mag je iedereen beledigen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149004566
quote:

[..]

Ja joh.
En gewoon de islamdictatuur en gefaalde integratie door laten gaan?

Ik kan niet vaak genoeg Zweden als een voorbeeld gebruiken. Daar hebben de niet-westerse immigranten (5% van de bevolking) ervoor gezorgd dat je bijvoorbeeld op scholen geen Zweedse vlag meer mag hebben hangen omdat dat nationalistisch zou zijn En kwetsend jegens andere culturen. Als het een nazi vlag was zou ik het begrijpen maar wtf heeft Zweden ooit gedaan? Zweden heeft decennia lang geprobeerd de gutmensch te spelen en dat doet hen de das om. Ze geven ook telkens in tegen de guilt-tricks. Soms beginnen de Zweden zich al zelf aan te stellen. "Zou dit racistisch kunnen zijn....?"

Hier ook een illustrerende cartoon:

pi_149004752
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 03:08 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Even een testje ts. Ga op straat staan en tien willekeurige mensen mag je beledigen.
Als je dat kan en doet mag je iedereen beledigen.
En het nut daarvan is?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:18:29 #93
136343 BasEnAad
pi_149004844
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

En gewoon de islamdictatuur en gefaalde integratie door laten gaan?

Ik kan niet vaak genoeg Zweden als een voorbeeld gebruiken. Daar hebben de niet-westerse immigranten (5% van de bevolking) ervoor gezorgd dat je bijvoorbeeld op scholen geen Zweedse vlag meer mag hebben hangen omdat dat nationalistisch zou zijn En kwetsend jegens andere culturen. Als het een nazi vlag was zou ik het begrijpen maar wtf heeft Zweden ooit gedaan? Zweden heeft decennia lang geprobeerd de gutmensch te spelen en dat doet hen de das om. Ze geven ook telkens in tegen de guilt-tricks. Soms beginnen de Zweden zich al zelf aan te stellen. "Zou dit racistisch kunnen zijn....?"

Hier ook een illustrerende cartoon:

[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in. Maar ik beweer ook niet dat je over je heen moet laten lopen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32:12 #94
186587 Byzantynixschii
pi_149005043
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:34 schreef dustbrain het volgende:

[..]

De abosolute waarheid staat nooit volledig vast
Natuurlijk wel. En er bestaan geen gradaties van waarheid. Iets is waar of niet waar.

quote:
het is dus erg knullig om te zeggen dat het niet subjectief is.
Waarheid is een objectief vaststaand feit. Of jij het wilt geloven is niet relevant.

quote:
het is puur een speling van cognitieve processen wat er voor zorgt dat iets als de waarheid wordt geacht. Los van het feit dat het één beter onderbouwd is, oftewel, "waarschijnlijker".
Nee.

quote:
En los daarvan staat toch weer dat het niet uit maakt of iets wel of geen waarheid is.
Dat het jou niet uitmaakt is fijn voor je, maar spreek voor jezelf, voor mij maakt het wel uit.

quote:
Als een zware schizofreen niet wil dat je zijn denkbeeldige vriend beledigd doe je dat gewoon niet.
Dat bepaal ik zelf wel.

quote:
Het slaat nergens op om iemand VOLLEDIG DOELLOOS te schofferen omdat zijn visie niet aansluit op die van jou.
Dat vind jij nergens op slaan, maar jj bent dan ook een achterlijke kneus die denkt dat waarheid subjectief is.

quote:
Dit is hoe een beschaafd mens daar over denkt.
Jouw definitie van beschaving laat nogal te wensen over. Jouw privé moraal en beschaving zijn flink verschillende dingen.

quote:
Desalniettemin geniet ik erg van family guy en southpark aflveringen, maar ik zal nooit respectloos tegenover iemand staan.
Haha, geloof je het zelf? Je schoffeert hier boven alle rationeel denken mensen al door te stellen dat waarheid subjectief is. Niet dat dat rationeel denkende mensen verder iets zal boeien natuurlijk.

quote:
e: Kritiek is iets anders dan doelloos schofferen. Comedy zoals southpark spot met alle ideologieën die niet deugen. Daarom zie ik dat niet als doelloos schofferen maar meer als kritiek in een comische setting. Iedereen in dat universum is dom.
Iedere reli is ook dom. Jij ook.
pi_149005245
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
Haha, geloof je het zelf? Je schoffeert hier boven alle rationeel denken mensen al door te stellen dat waarheid subjectief is. Niet dat dat rationeel denkende mensen verder iets zal boeien natuurlijk.
De enige, absolute objectieve waarheid zijn wiskundige, natuurkundige en scheikundige uitkomsten en processen. Alle andere "waarheden" zijn subject aan de perceptie van de mens waarbij er een versie waarschijnlijker is dan de ander.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:41:58 #96
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_149005256
De vraag is als je geloof mag beledigen wat heb je er dan aan?
Liefde voor God
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:45:21 #97
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149005311
quote:
geuitte meningen op een niet beledigende manier opvatten is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt begrepen.

Je laten beledigen is een keuze. In sprookjes gelovende een keuze. Met keuzes komen randzaken die je niet aanstaan, anders hoeven we nergens meer over na te denken.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:46:24 #98
186587 Byzantynixschii
pi_149005334
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De enige, absolute objectieve waarheid zijn wiskundige, natuurkundige en scheikundige uitkomsten en processen.
Correct.

quote:
Alle andere "waarheden" zijn subject aan de perceptie van de mens waarbij er een versie waarschijnlijker is dan de ander.
Dat zijn geen waarheden maar opvattingen.
pi_149005365
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:28 schreef Morrigan het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van iemand beledigen? In tegenstelling tot kritiek, wordt de ontvanger er niet beter van.
Het doel is dan ook niet beledigen. Het doel is een grap maken die je aan het denken zet of de realiteit in een ander perspectief plaatst.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:48:40 #100
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149005373
quote:

[..]

op eieren lopen is ook een vaardigheid.
pi_149005571
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat zijn geen waarheden maar opvattingen.
Een getuigenis van 1 gebeurtenis van verschillende oogpunten kan verschillende versies van diezelfde gebeurtenis opleveren.

Hier gaat het over een "feit" dat geen opvatting is. Als er zoiets als objectieve waarheid zou bestaan dan zouden al deze getuigenissen exact hetzelfde moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 11:58:34 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:03:19 #102
186587 Byzantynixschii
pi_149005698
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:58 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Een getuigenis van 1 gebeurtenis van verschillende oogpunten kan verschillende versies van diezelfde gebeurtenis opleveren.

Hier gaat het over een "feit" dat geen opvatting is. Als er zoiets als objectieve waarheid zou bestaan dan zouden al deze getuigenissen exact hetzelfde moeten zijn.
Onzin. Een getuigenis kan gekleurd zijn door allerlei factoren.

Iets is waar of niet waar, dat is volledig objectief.
pi_149005756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:03 schreef Byzantynixschii het volgende:

Waarvan de grootste wel een verschil in perceptie is.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:07:58 #104
186587 Byzantynixschii
pi_149005804
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:06 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Waarvan de grootste wel een verschil in perceptie is.
En een verschil in perceptie leidt dus niet tot het ontstaan van meerdere waarheden.
pi_149005905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
En een verschil in perceptie leidt dus niet tot het ontstaan van meerdere waarheden.
Maar het voorkomt een complete objectieve waarheid, omdat er minieme verschillen zitten in alle "waarheden". Alleen een grootste waarschijnlijkheid, je hebt namelijk geen enkele garantie op de ultieme waarheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 12:15:14 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:20:50 #106
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149006068
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:03 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:24:11 #107
186587 Byzantynixschii
pi_149006134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:13 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar het voorkomt een complete objectieve waarheid, omdat er minieme verschillen zitten in alle "waarheden". Alleen een grootste waarschijnlijkheid, je hebt namelijk geen enkele garantie op de ultieme waarheid.
Volstrekte onzin. Iets is waar of niet waar. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit niet gewoon snappen. :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:25:23 #108
186587 Byzantynixschii
pi_149006151
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:20 schreef n8n het volgende:

[..]

Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?
?

Of een vallende boom geluid maakt hangt af van allerlei factoren maar niet van de vraag of er iemand is om het te horen.

Dit kun je zelf toch ook wel verzinnen?
pi_149006203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Volstrekte onzin. Iets is waar of niet waar. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit niet gewoon snappen. :')
Zodra er iets moet worden geïnterpreteerd bestaat er geen objectieve waarheid. Dat bestaat alleen in uiterst simpele observaties waar geen greintje interpretatie aan pas komt.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:33:28 #110
186587 Byzantynixschii
pi_149006337
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:27 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zodra er iets moet worden geïnterpreteerd bestaat er geen objectieve waarheid. Dat bestaat alleen in uiterst simpele observaties waar geen greintje interpretatie aan pas komt.
Die waarheid bestaat wel, alleen is hij vaak moeilijk vast te stellen.
pi_149006583
quote:

[..]

Natuurlijk wel. En er bestaan geen gradaties van waarheid. Iets is waar of niet waar.

[..]

Waarheid is een objectief vaststaand feit. Of jij het wilt geloven is niet relevant.

[..]

Nee.

[..]

Dat het jou niet uitmaakt is fijn voor je, maar spreek voor jezelf, voor mij maakt het wel uit.

[..]

Dat bepaal ik zelf wel.

[..]

Dat vind jij nergens op slaan, maar jj bent dan ook een achterlijke kneus die denkt dat waarheid subjectief is.

[..]

Jouw definitie van beschaving laat nogal te wensen over. Jouw privé moraal en beschaving zijn flink verschillende dingen.

[..]

[..]

Geloven in absolute waarheid is net zo onzinnig als een rap nummer in 18de eeuw.
- Henry de Jouvenel
pi_149006612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:13 schreef UltraR het volgende:

[..]

En het nut daarvan is?
Wijze les.
- Henry de Jouvenel
pi_149006613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die waarheid bestaat wel, alleen is hij vaak moeilijk vast te stellen.
De ultieme objectieve waarheid bestaat alleen in de werkelijke wereld en omdat de werkelijke wereld altijd wordt gestructureerd door onze perceptie bestaat er geen ultieme, objectieve waarheid. Ieders perceptie is door zoveel factoren gevormd dat niemand een juiste visie heeft op deze werkelijke wereld.

In simpele situaties kun je wel van waar en onwaar spreken.
pi_149006622
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:44 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Wijze les.
Sorry, ik mis de les dan even. Kan je hem uitleggen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:47:18 #115
186587 Byzantynixschii
pi_149006678
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:42 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Geloven in absolute waarheid is net zo onzinnig als een rap nummer in 18de eeuw.
Geloven is inderdaad onzin. :Y
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:48:49 #116
186587 Byzantynixschii
pi_149006710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De ultieme objectieve waarheid bestaat alleen in de werkelijke wereld en omdat de werkelijke wereld altijd wordt gestructureerd door onze perceptie bestaat er geen ultieme, objectieve waarheid. Ieders perceptie is door zoveel factoren gevormd dat niemand een juiste visie heeft op deze werkelijke wereld.

In simpele situaties kun je wel van waar en onwaar spreken.
Als je in simpele situaties daar van kunt spreken dan kan het in moeilijke situaties ook. Het is alleen lastiger of zelfs onmogelijk om vast te stellen wat wel en niet waar is.

Dat betekent niet dat er meerdere waarheden zijn.
pi_149006810
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Als je in simpele situaties daar van kunt spreken dan kan het in moeilijke situaties ook. Het is alleen lastiger of zelfs onmogelijk om vast te stellen wat wel en niet waar is.

Dat betekent niet dat er meerdere waarheden zijn.
Meerdere mensen claimen de waarheid, de absolute objectieve waarheid is niet te achterhalen vanwege de verschillende percepties. Voila, meerdere waarheden waarvan er 1 het waarschijnlijkst is en dus het dichts in de buurt zal komen van wat een objectieve waarheid zou moeten zijn.
pi_149006824
Je mag tegenwoordig ook niet meer de tradities beledigen zoals zwarte piet ;(

Men mag niets meer.
En ik houd van zo van beledigen wat belachelijk is in mijn ogen.
Voel me gediscrimineerd.
pi_149006889
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:53 schreef Szikha het volgende:
Je mag tegenwoordig ook niet meer de tradities beledigen zoals zwarte piet ;(
Dat is een beetje de hypocrisie van "het vrije Westen". Het is zelfs zo erg dat je de vrijheid van meningsuiting niet eens meer mag beledigen of kritiek op mag hebben. Superparadoxaal.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:00:31 #120
186587 Byzantynixschii
pi_149006982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:52 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Meerdere mensen claimen de waarheid
Ze claimen maar een eind weg, wat heb ik daar mee te maken?

quote:
de absolute objectieve waarheid is niet te achterhalen vanwege de verschillende percepties.
Precies!

quote:
Voila, meerdere waarheden waarvan er 1 het waarschijnlijkst is en dus het dichts in de buurt zal komen van wat een objectieve waarheid zou moeten zijn.
Nee, niet meerdere waarheden. Eén waarheid en verschillende percepties van wat die is.

Die percepties zijn dus niet 'heilig'.

En dat is ook het punt. Hierboven werd gesteld dat je reli's niet moet schofferen omdat het bestaan van hun god voor hun de waarheid is. Dat is dus onzin, het is geen waarheid, het is een perceptie waarvan zij denken dat het de waarheid is.

Het is prima dat ze dat denken, maar dat is geen reden om dat niet te mogen schofferen.

En aangezien hun percepties zijn gebaseerd op volstrekt onzinnige argumenten zoals bijvoorbeeld de inhoud van de Bijbel, in plaats van op wetenschappelijk bewezen feiten vind ik het juist een een schoolvoorbeeld van iets dat belachelijk gemaakt kan worden.
pi_149007357
quote:

[..]

[..]

[..]

Nee.

[..]

[..]

Dat bepaal ik zelf wel.

[..]

[..]

[..]

[..]

Goidverdomme, ik weet niet of je nou jong bent of simpelweg achterlijk. Er is nooit een absolute waarheid. Om maar ff een voorbeeld te noemen: Stel dat jij in dit universum de enige bewustzijn bent in een soort matrix. Verder heeft evolutie nooit plaatsgevonden maar is het gewoon voorgeprogrammeerd.
De kans dat dit aan de hand is ligt dicht bij nul, maar is niet volledig onwaarschijnlijk. En daarom spreek je bij waarheden altijd in mate van waarschijnlijkheid. Absolute waarheid kun je enkel benaderen.
En dan heb ik het natuurlijk niet over wiskunde maar over een paradigma. Want 2+2 heeft een afgebakende betekenis. Wiskunde is dus kloppend, of niet kloppend.

Maar waarschijnlijk ben je zowel jong als achterlijk of gewoon een autistische internetheld. Je doet zo stoer over dat je mensen mag beledigen omdat je denkt dat absolute waarheid in pacht te hebben. Wat voor infantiele troll ben je dan.. Het gaat bij jou niet om wetenschap en kritiek hebben, jouw enige motief is congnitieve dissonatie wat je niks meer maakt dan een blaffende kuthond die niet goed is afgericht.

[ Bericht 3% gewijzigd door dustbrain op 24-01-2015 13:21:51 ]
pi_149007384
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ze claimen maar een eind weg, wat heb ik daar mee te maken?
Omdat ook jijzelf een claim maakt op je eigen waarheid. :')

Precies!

quote:
Nee, niet meerdere waarheden. Eén waarheid en verschillende percepties van wat die is.
Maar jij zal nooit kunnen zeggen wat die ene echte waarheid is, omdat ook jij aan een perceptie bent gebonden. Er is dus geen enkele objectieve, absolute waarheid.

quote:
Die percepties zijn dus niet 'heilig'.
Dat klopt. Ook de jouwe niet.

quote:
En dat is ook het punt. Hierboven werd gesteld dat je reli's niet moet schofferen omdat het bestaan van hun god voor hun de waarheid is. Dat is dus onzin, het is geen waarheid, het is een perceptie waarvan zij denken dat het de waarheid is.

Het is prima dat ze dat denken, maar dat is geen reden om dat niet te mogen schofferen.

En aangezien hun percepties zijn gebaseerd op volstrekt onzinnige argumenten zoals bijvoorbeeld de inhoud van de Bijbel, in plaats van op wetenschappelijk bewezen feiten vind ik het juist een een schoolvoorbeeld van iets dat belachelijk gemaakt kan worden.
Het nut van vele wetenschappelijke onderzoeken kan ook belachelijk gemaakt worden. Er is ook geen reden om geen kritiek te geven op verschillende visies of gegevens die volgens jou niet kloppen. (Jouw waarheid is nog steeds een perceptie en jijzelf hecht ook waarde aan je eigen perceptie).

Er zit ook een fijne lijn tussen het daadwerkelijk "beledigen" en "beledigd voelen". Het lijkt dat heel veel types (voornamelijk hier op Fok! ) niet lijken te snappen dat er een verschil is tussen kritiek leveren op (en daarmee dus misstanden mee aan de kaak stellen) dit kan d.m.v. van humor om de pijn te verzachten, of juist extra kracht bijzetten. Er zit dus altijd een doel achter. In dit geval is het aan de ontvanger om zich niet beledigd te voelen.

Nodeloos beledigen (waarbij het vanuit de zender ook bedoelD is om te beledigen) dient geen ander doel dan de ontvanger te kwetsen, soms puur voor het vergroten van het eigen ego en voor het stimuleren van het eigen superioriteitsgevoel.

Puur omdat mensen een andere perceptie hebben van de waarheid betekent het niet automatisch dat jij ook het recht hebt om dit te beledigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 13:17:14 ]
pi_149007409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:14 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Goidverdomme, ik weet niet of je nou jong bent of simpelweg achterlijk. Er is nooit een absolute waarheid. Om maar ff een voorbeeld te noemen: Stel dat jij in dit universum de enige bewustzijn bent in een soort matrix. Verder heeft evolutie nooit plaatsgevonden maar is het gewoon voorgeprogrammeerd.
De kans dat dit aan de hand is ligt dicht bij nul, maar is niet volledig onwaarschijnlijk. En daarom spreek je bij waarheden altijd in mate van waarschijnlijkheid. Absolute waarheid kun je enkel benaderen.
En dan heb ik het natuurlijk niet over wiskunde maar over een paradigma. Want 2+2 heeft een afgebakende betekenis.

Maar waarschijnlijk ben je zowel jong als achterlijk of gewoon een autistische internetheld. Je doet zo stoer over dat je mensen mag beledigen omdat je denkt dat absolute waarheid in pacht te hebben. Wat voor infantiele troll ben je dan zijn. _O-
Inderdaad.

Goed en slecht bestaan niet. Dat is (sub)cultureel bepalend.
pi_149007434
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:17 schreef Eyip het volgende:
Inderdaad.

Goed en slecht bestaan niet. Dat is (sub)cultureel bepalend.
Pas op. Straks wordt je nog cultuurrelativist genoemd. Dat past niet zo bij je Fok! imago van de laatste tijd. :P
pi_149007501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:18 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Pas op. Straks wordt je nog cultuurrelativist genoemd. Dat past niet zo bij je Fok! imago van de laatste tijd. :P
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:23:08 #126
186587 Byzantynixschii
pi_149007568
quote:

[..]

Er is nooit een absolute waarheid.
quote:
Absolute waarheid kun je enkel benaderen.
Goed dat je jezelf tegenspreekt. Hoef ik het niet meer te doen.
pi_149007582
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Jij weet niet wat benaderen in de wiskunde betekent? :P
pi_149007614
quote:
Benaderen betekent dat je er bij in de buurt komt, niet dat je het ook uiteindelijk bereikt. Het benaderen van de absolute waarheid is dus de waarschijnlijkheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 13:25:25 ]
pi_149007682
quote:

[..]

[..]

prutser
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:29:40 #130
186587 Byzantynixschii
pi_149007741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:16 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat ook jijzelf een claim maakt op je eigen waarheid. :')
Dat doe ik niet. Ik stel slechts dat er maar een waarheid is.

quote:
Maar jij zal nooit kunnen zeggen wat die ene echte waarheid is, omdat ook jij aan een perceptie bent gebonden.
Dat zul je mij dan ook niet beweren.

quote:
Er is dus geen enkele objectieve, absolute waarheid.
Hoezo dus? Wat is dit nou weer voor drogreden?

quote:
Dat klopt. Ook de jouwe niet.
Precies.

quote:
Het nut van vele wetenschappelijke onderzoeken kan ook belachelijk gemaakt worden.
Ja hoor. :Y

quote:
Er is ook geen reden om geen kritiek te geven op verschillende visies of gegevens die volgens jou niet kloppen. (Jouw waarheid is nog steeds een perceptie en jijzelf hecht ook waarde aan je eigen perceptie).
En waarom zou die reden er niet zijn?

quote:
Er zit ook een fijne lijn tussen het daadwerkelijk "beledigen" en "beledigd voelen". Het lijkt dat heel veel types (voornamelijk hier op Fok! ) niet lijken te snappen dat er een verschil is tussen kritiek leveren op (en daarmee dus misstanden mee aan de kaak stellen) dit kan d.m.v. van humor om de pijn te verzachten, of juist extra kracht bijzetten. Er zit dus altijd een doel achter. In dit geval is het aan de ontvanger om zich niet beledigd te voelen.

Nodeloos beledigen (waarbij het vanuit de zender ook bedoelD is om te beledigen) dient geen ander doel dan de ontvanger te kwetsen, soms puur voor het vergroten van het eigen ego en voor het stimuleren van het eigen superioriteitsgevoel.
Volledig mee eens.

quote:
Puur omdat mensen een andere perceptie hebben van de waarheid betekent het niet automatisch dat jij ook het recht hebt om dit te beledigen.
Gelukkig heb ik dat recht nog altijd wel in Nederland, enkele restricties er op daargelaten.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:30:10 #131
186587 Byzantynixschii
pi_149007752
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:27 schreef Eyip het volgende:

[..]

prutser
Ga ergens anders janken, kutkneus.
pi_149007798
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga ergens anders janken, kutkneus.
benaderen is ook een lastig woord. Geeft niet, heb je weer wat geleerd vandaag.
pi_149007807
Waar gaat het nu over dan. Zoveel kritiek hebben op de paradigma van theïsten omdat de waarheid niet subjectief zou zijn, en dan ineens stellen dat de absolute waarheid vaststaat maar je deze toch niet kan benaderen? Dat was toch het hele punt verdomme. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Dat zul je mij dan ook niet beweren.
.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:31:59 #134
186587 Byzantynixschii
pi_149007808
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Benaderen betekent dat je er bij in de buurt komt, niet dat je het ook uiteindelijk bereikt. Het benaderen van de absolute waarheid is dus de waarschijnlijkheid.
Dat klopt. Er is dus een absolute waarheid. Dat die lastig vast te stellen is is een ander verhaal.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:34:52 #135
186587 Byzantynixschii
pi_149007875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:31 schreef dustbrain het volgende:
Waar gaat het nu over dan. Zoveel kritiek hebben op de paradigma van theïsten omdat de waarheid niet subjectief zou zijn, en dan ineens stellen dat de absolute waarheid vaststaat maar je deze toch niet kan benaderen? Dat was toch het hele punt verdomme. _O-
Dat was het punt helemaal niet.

Ik stel nergens dat je de waarheid kunt vaststellen, ik stel slechts dat hij bestaat en objectief is.

Het punt was dat een perceptie niet 'heilig' is, ook niet de perceptie van mensen die denken dat hun perceptie de waarheid is.
pi_149007879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat klopt. Er is dus een absolute waarheid. Dat die lastig vast te stellen is is een ander verhaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat was het punt helemaal niet.

Ik stel nergens dat je de waarheid kunt vaststellen, ik stel slechts dat hij bestaat en objectief is.

Het punt was dat een perceptie niet 'heilig' is, ook niet de perceptie van mensen die denken dat hun perceptie de waarheid is.
Hij is niet vast te stellen omdat hij altijd aan menselijke cognitie moet ondergaan. Dat is waar deze hele discussie over gaat. De absolute waarheid staat vast maar zal nooit in absolute zin kunnen worden vastgelegd.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:35:59 #137
186587 Byzantynixschii
pi_149007904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:35 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Hij is niet vast te stellen omdat hij altijd aan menselijke cognitie moet ondergaan. Dat is waar deze hele discussie over gaat. De absolute waarheid staat vast maar zal nooit in absolute zin kunnen worden vastgesteld.
Daar gaat de discussie helemaal niet over. Als je goed had gelezen dan had je geweten dat ik het op dit punt volledig met je eens ben.
pi_149007963
quote:
En die ene waarheid is dat God niet bestaat. Wat niet te volledig te ontkrachten danwel te bekrachtigen is. Het is dus nog steeds jouw perceptie (ook de mijne wat dat betreft) en niet die ene waarheid.

quote:
En waarom zou die reden er niet zijn?
Dat klopt, dat moet geen kritiek zijn maar "beledigen". Je moet altijd kritiek kunnen leveren, daar waren we het al over eens. Verkeerde term.

Dan komen we bij het volgende punt:
quote:
Gelukkig heb ik dat recht nog altijd wel in Nederland, enkele restricties er op daargelaten.
Het is ook inderdaad een zege dat je door de overheid niet zo maar opgepakt kan worden voor belediging. Dan nog is dat nog geen reden om gebruik te maken van dat recht als daar geen reden toe is anders dan: "mijn perceptie sluit niet aan op de jouwe en om mijn ego te vergroten zal ik jouw perceptie beledigen." Je bent dan opzettelijk op zoek naar conflict en het is dan ook aan jou om niet in de slachtoffer-rol te krijgen als je dat conflict ook krijgt, iets wat hier eigenlijk heel vaak gebeurt onder het mom "vrijheid van meningsuiting".
pi_149008036
ja maar ik zei dit en toen bedoelde je dat. Ik geloof dat je dus dit bedoelde.

man man man :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:42:55 #140
186587 Byzantynixschii
pi_149008079
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En die ene waarheid is dat God niet bestaat. Wat niet te volledig te ontkrachten danwel te bekrachtigen is. Het is dus nog steeds jouw perceptie (ook de mijne wat dat betreft) en niet die ene waarheid.

[..]

[quote]

Het bestaan van goden is of wel waar of niet waar. Beide kan niet. Het een sluit het ander uit.

Het is onmogelijk om vast te stellen dat het niet waar is en er is geen enkel wetenschappelijk feit vastgesteld dat impliceert dat het wel waar is.

Het zou dus waar kunnen zijn.

[quote]Het is ook inderdaad een zege dat je door de overheid niet zo maar opgepakt kan worden voor belediging. Dan nog is dat nog geen reden om gebruik te maken van dat recht als daar geen reden toe is anders dan: "mijn perceptie sluit niet aan op de jouwe en om mijn ego te vergroten zal ik jouw perceptie beledigen."
Dat bepaal ik toch echt zelf en niet jij.

quote:
Je bent dan opzettelijk op zoek naar conflict en het is dan ook aan jou om niet in de slachtoffer-rol te krijgen als je dat conflict ook krijgt, iets wat hier eigenlijk heel vaak gebeurt onder het mom "vrijheid van meningsuiting".
Tuurlijk, actie en reactie. Alles heeft z'n consequenties, lijkt me duidelijk.
pi_149008100
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie helemaal niet over. Als je goed had gelezen dan had je geweten dat ik het op dit punt volledig met je eens ben.
Dan moet je duidelijker zijn want het volgende geeft een ander perspectief weer:

quote:

[..]

Mijn stelling ging om het feit dat waarheden op verschillende niveaus benaderd worden en altijd zullen worden ondermijnd aan interpretatie/waarschijnlijkheid. Dat de ene groep een beter onderbouwd paradigma heeft doet niks minder aan hun recht om er in rust in te geloven zonder gekke fascisten op hun dak te hebben.

Als jij dit beantwoord met "waarheid is niet een subjectief iets" insinueer je dat de "waarheid" wel exact beanderd kan worden. Dan had je eigenlijk moeten zeggen dat hun interpretatie dusdanig slecht is dat het jou het recht geeft om het te schofferen. Snap je mijn probleem?
pi_149008101
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 03:00 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Jij bent Spaans?
Nee.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:43:55 #143
186587 Byzantynixschii
pi_149008102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:41 schreef Eyip het volgende:
ja maar ik zei dit en toen bedoelde je dat. Ik geloof dat je dus dit bedoelde.

man man man :')
Gast, donder eens op te janken, triest figuur.

Als je iets zinnigs hebt toe te voegen dan ga je gang en hou anders je onderontwikkelde muil gewoon ff.
pi_149008169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
Tuurlijk, actie en reactie. Alles heeft z'n consequenties, lijkt me duidelijk.
Maar zo redeneren een heleboel types op dit forum niet. Zodra er een reactie komt op hun belediging wordt de slachtofferrol opgezocht omdat ze "niet mogen beledigen".

Daar stoor ik me aan.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:47:05 #145
186587 Byzantynixschii
pi_149008193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:43 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Dan moet je duidelijker zijn want het volgende geeft een ander perspectief weer:

[..]

Mijn stelling ging om het feit dat waarheden op verschillende niveaus benaderd worden en altijd zullen worden ondermijnd aan interpretatie/waarschijnlijkheid. Dat de ene groep een beter onderbouwd paradigma heeft doet niks minder aan hun recht om er in rust in te geloven zonder gekke fascisten op hun dak te hebben.

Als jij dit beantwoord met "waarheid is niet een subjectief iets" insinueer je dat de "waarheid" wel exact beanderd kan worden. Dan had je moeten zeggen dat hun interpretatie dusdanig slecht is dat het jou het recht geeft om het te schofferen. Snap je mijn probleem?
Ik snap je punt, maar jij doet aannames die niet kloppen.

Ik stel dat waarheid objectief is. Dat jij dan vervolgens daaruit concludeert dat ik denk dat die objectieve waarheid ook ten alle tijde vastgesteld kan worden is een valse redenering. Daar had ik namelijk geen enkele uitspraak over gedaan.
pi_149008201
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Gast, donder eens op te janken, triest figuur.

Als je iets zinnigs hebt toe te voegen dan ga je gang en hou anders je onderontwikkelde muil gewoon ff.
wie is aan het janken? ja maar ik bedoelde dit en dat. Ben je al aan het stampvoeten op je zolderkamer?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:47:33 #147
186587 Byzantynixschii
pi_149008210
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar zo redeneren een heleboel types op dit forum niet. Zodra er een reactie komt op hun belediging wordt de slachtofferrol opgezocht omdat ze "niet mogen beledigen".

Daar stoor ik me aan.
Dat begrijp ik.
pi_149008228
quote:
pi_149008240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat bepaal ik toch echt zelf en niet jij.
Welke reden zou je hebben om een ander te beledigen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:48:39 #150
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_149008242
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:27 schreef Eyip het volgende:

[..]

prutser
Doe het dan goed en zeg het op zijn Rutgers

Lutser! Weggejorist!

etcetera.
pi_149008275
quote:
quote:

[..]

Kijk hoe je op mijn stelling reageert. Als ik het constant heb over waarheid in de zin van waarschijnlijkheid. Waarom zeg je dan ineens dat waarheid niet subejctief is? Zeg dan "absolute waarheid is niet subjectief" Dan had ik je namelijk meteen gevraagd wat de fack dat met mijn stelling te maken heeft
pi_149008302
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Daar stoor ik me aan.
Het beperkt zich helaas niet alleen tot dit forum.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:54:51 #153
186587 Byzantynixschii
pi_149008430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Welke reden zou je hebben om een ander te beledigen?
Tjonge, legio. Maar dat doet er niet toe.

Het gaat mij er om dat iemand de mening van een ander moet kunnen beledigen zonder dat die ander reageert met een actie die ons strafrecht overtreedt, ongeacht de reden voor die belediging.
pi_149008484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het gaat mij er om dat iemand de mening van een ander moet kunnen beledigen zonder dat die ander reageert met een actie die ons strafrecht overtreedt, ongeacht de reden voor die belediging.
Lijkt me van zelfsprekend maar dat was niet echt het doel van dit topic lijkt mij?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:58:25 #155
186587 Byzantynixschii
pi_149008545
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:49 schreef dustbrain het volgende:

[..]

[..]

Kijk hoe je op mijn stelling reageert. Als ik het constant heb over waarheid in de zin van waarschijnlijkheid. Waarom zeg je dan ineens dat waarheid niet subejctief is? Zeg dan "absolute waarheid is niet subjectief" Dan had ik je namelijk meteen gevraagd wat de fack dat met mijn stelling te maken heeft
Als waarheid niet subjectief is dan betekent dat dus dat waarheid absoluut is. Dat jij iets anders bedoelt dan je zegt is niet mijn probleem.

Maar het punt staat, ongeacht je terminologie, jouw perceptie of waarschijnlijkheid is niet verheven boven schoffering simpelweg omdat jij denkt dat het de waarheid is.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:00:28 #156
186587 Byzantynixschii
pi_149008596
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:56 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Lijkt me van zelfsprekend maar dat was niet echt het doel van dit topic lijkt mij?
Maar dat is wel wat de discussie heeft doen ontstaan natuurlijk (Parijs). Als dergelijke reacties niet zouden gebeuren dan zouden er ook geen mensen zijn die stellen dat beledigen niet 'mag' en dus wettelijk verboden moet worden.
pi_149008644
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar dat is wel wat de discussie heeft doen ontstaan natuurlijk (Parijs). Als dergelijke reacties niet zouden gebeuren dan zouden er ook geen mensen zijn die stellen dat beledigen niet 'mag' en dus wettelijk verboden moet worden.
In mijn opzicht zou je beledigen uit fatsoen niet moeten mogen, niet vanuit de wet. Misschien dat veel mensen ook daar op doelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 14:01:56 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:03:23 #158
186587 Byzantynixschii
pi_149008688
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

In mijn opzicht zou je beledigen uit fatsoen niet moeten mogen, niet vanuit de wet. Misschien dat veel mensen ook daar op doelden.
Dat is prima, maar dat is jouw moraal en die is nou juist wel subjectief.
pi_149008708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar het punt staat, ongeacht je terminologie, jouw perceptie of waarschijnlijkheid is niet verheven boven schoffering simpelweg omdat jij denkt dat het de waarheid is.
Maar een schoffering is net zo min terecht omdat je denkt dat je eigen benadering van de waarheid de juiste is.
pi_149008755
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

fatsoen heeft alles te maken met wat goed en slecht is en in mijn optiek nog steeds cultureel bepaald.

En wij zijn een multicultureel land met verschillende fatsoensnormen en waarden. Gaat een keer botsen zoals we bijvoorbeeld gezien hebben in parijs.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:06:20 #161
186587 Byzantynixschii
pi_149008797
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar een schoffering is net zo min terecht omdat je denkt dat je eigen benadering van de waarheid de juiste is.
Of jij een specifieke schoffering terecht of onterecht vind doet er niet toe. Dat is jouw mening en daar hebben anderen niets mee te maken.
pi_149009049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als waarheid niet subjectief is dan betekent dat dus dat waarheid absoluut is. Dat jij iets anders bedoelt dan je zegt is niet mijn probleem.

Nee dat is gewoon een doelloze stelling van je. De hele probleemstelling gaat om het feit dat je de waarheid alleen kan benaderen en verschillend is per groep, en dan zeg je dat het niet subjectief is, dan pleit je automatisch dat het wel voleldig te benaderen is.
Je hebt deze hele discussie in je eentje de verkeerde kant op gestuurd.

Vervang het woord waarheid maar eens voor "slecht". Dan zou het zelfde probleem zijn ontstaan.
pi_149009176
quote:
Terecht. Laat in een wereld waarin rijkdom en welvaart ongelijk verdeeld is tenminste wel iedereen evenveel beledigd mogen worden. :7
pi_149009218
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Of jij een specifieke schoffering terecht of onterecht vind doet er niet toe. Dat is jouw mening en daar hebben anderen niets mee te maken.
Net zo min als iemand in de veronderstelling is dat er een God bestaat en anderen hier ook niet lastig mee valt.

Daar heb jij ook geen kut mee te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 14:21:41 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:25:40 #165
186587 Byzantynixschii
pi_149009381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:15 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon een doelloze stelling van je. De hele probleemstelling gaat om het feit dat je de waarheid alleen kan benaderen en verschillend is per groep, en dan zeg je dat het niet subjectief is, dan pleit je automatisch dat het wel voleldig te benaderen is.
Onzin. Volstrekte drogreden dit.

quote:
Je hebt deze hele discussie in je eentje de verkeerde kant op gestuurd.
Nee. Ik heb slechts aangegeven dat waarheid objectief is. En dat is zo. De rest heb je er zelf bijgehaald.

quote:
Vervang het woord waarheid maar eens voor "slecht". Dan zou het zelfde probleem zijn ontstaan.
Slecht is een subjectief waardeoordeel itt waarheid.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:26:47 #166
186587 Byzantynixschii
pi_149009416
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Net zo min als iemand in de veronderstelling is dat er een God bestaat en anderen hier ook niet lastig mee valt.

Daar heb jij ook geen kut mee te maken.
Exactly my point.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:27:37 #167
186587 Byzantynixschii
pi_149009437
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Byzantynixschii op 24-01-2015 14:27:46 ]
pi_149009446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Exactly my point.
Nee, net nog beweerde je dat jij vond dat je een andere perceptie van de waarheid mocht beledigen omdat je die van de ander belachelijk vond.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:29:13 #169
186587 Byzantynixschii
pi_149009489
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:27 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, net nog beweerde je dat jij vond dat je een andere perceptie van de waarheid mocht beledigen omdat je die van de ander belachelijk vond.
En dat vind ik nog steeds. Maar wat heeft dat te maken met het voor anderen willen bepalen wat zij wel en niet mogen doen?
pi_149009838
Religie en wetenschap zijn voor mij hetzelfde.
Het één vind ik ongeloofwaardig en het andere begrijp ik toch niet.
Geef mij maar een biertje. :O
pi_149009896
Prophet Mohammed is gay!
Fuck Allah!
Islam is a cancer and we need to destroy it!
World peace without Islam!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_149010656
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Geloven is inderdaad onzin. :Y
Tja.. 8)7
- Henry de Jouvenel
pi_149010667
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef Aiciu het volgende:
Prophet Mohammed is gay!
Fuck Allah!
En nu?
- Henry de Jouvenel
pi_149011161
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef Aiciu het volgende:
Prophet Mohammed is gay!
Fuck Allah!
Zo edgy.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:46:58 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_149014948
quote:
mag ik dan gewoon winkelen wanneer ik dat wil?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:09:48 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149015669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja hoor... Bol.com staat je 24 uur per dag ter beschikking...

Ook wel weer treffend dat 'oh-nee-ik-kan-wellicht-een-hele-dag-niet-consumeren' ergernis nummer 1 is van de verstokte superatheïsten. Toont weer eens de 'diepgang' aan...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_149016658
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook wel weer treffend dat 'oh-nee-ik-kan-wellicht-een-hele-dag-niet-consumeren' ergernis nummer 1 is van de verstokte superatheïsten. Toont weer eens de 'diepgang' aan...
Oh, nu scheer je allemaal mensen over 1 kam aan de hand van een stroman drogreden. :o Ik ben een 'verstokte superatheïst" en ik ben voor een dag gesloten winkels ter bescherming van de kleine winkelier.
En mijn grootste ergernis aangaande geloof en religie is de indoctrinatie van kinderen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:47:10 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149016752
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:44 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oh, nu scheer je allemaal mensen over 1 kam. :o Ik ben een 'verstokte superatheïst" en ik ben voor een dag gesloten winkels ter bescherming van de kleine winkelier.
En mijn grootste ergernis aangaande geloof en religie is de indoctrinatie van kinderen.
Zoals we thans kinderen indoctrineren dat ze vooral 'carrière' moeten maken, dat geld en status het belangrijkste in het leven is en dat het hemelse paradijs bestaat uit een villa en Audi?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_149017614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals we thans kinderen indoctrineren dat ze vooral 'carrière' moeten maken, dat geld en status het belangrijkste in het leven is en dat het hemelse paradijs bestaat uit een villa en Audi?
Waar zie je mij zeggen dat ik fan ben van kapitalisme?
Je denkt in stromannen.
pi_149017905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Waar zie je mij zeggen dat ik fan ben van kapitalisme?
Je denkt in stromannen.
ik wist toen hij ging komen dat het zou gaan over hoe slecht kapitalisme is en shit :')
pi_149017953
Sommige mensen maken druk om hun toekomst. Anderen om geld. Weer anderen om hun gezondheid.
En je hebt ook mensen die zich druk maken om dit
pi_149019180
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja hoor, hoezo?
pi_149024235
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Onzin. Volstrekte drogreden dit.

[..]

Nee. Ik heb slechts aangegeven dat waarheid objectief is. En dat is zo. De rest heb je er zelf bijgehaald.

[..]

Slecht is een subjectief waardeoordeel itt waarheid.
Dat een drogreden noemen, dan is het altijd nog een misvatting. Daarmee blijkt voor mij al dat je maar wat uit je nek loopt te lullen. Vooral omdat later nog duidelijk werd gemaakt dat het om twee definities van waarheid ging.
Maarja het is FOK!, dus ik verwachtte al niet veel intelligentie.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 23:18:30 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149026124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:25 schreef Eyip het volgende:

[..]

ik wist toen hij ging komen dat het zou gaan over hoe slecht kapitalisme is en shit :')
Kapitalisme is niet slecht. Ongebreideld kapitalisme is slecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_149029609
Eensch! Mensen zijn te snel op hun teentjes getrapt. Het is nu helaas zo dat mensen hun gehele identiteit aan hun geloof hangen. Op het moment dat geloof slechts een onderdeel wordt van hun identiteit is er denk ik meer ruimte voor discussie. Maar goed, denk dat het probleem met geloof juist is dat je óf helemaal toegewijd bent óf je staat doodsangsten uit omdat je later moet boeten in de hel. :'(
pi_149061060

pi_149061297
Ik beledig het geloof ook niet, ik neem gelovigen gewoon wat minder serieus
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_149061360
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:39 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik beledig het geloof ook niet, ik neem gelovigen gewoon wat minder serieus
Ik geloof in jou.
Mag ik een kerk voor jou bouwen?
pi_149061442
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:41 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik geloof in jou.
Mag ik een kerk voor jou bouwen?
Niet nodig, we pakken gewoon een lege, die Christenen houden echt helemaal niets meer over in sommige delen van het land.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_149071149
Geloof mag je gewoon beledigen. Sowieso omdat het vrijheid van meningsuiting is, maar ook omdat bij de zaak Wilders dat is vastgesteld.
pi_149077796
Ik vind gewoon dat je mag roepen dat je alle religie onzin vind. Vind het overigens niet nodig om te gaan roepen dat mohamed een geitenneuker is etc.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_149077834
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:58 schreef Seamonkey- het volgende:
Ik vind gewoon dat je mag roepen dat je alle religie onzin vind. Vind het overigens niet nodig om te gaan roepen dat mohamed een geitenneuker is etc.
Maar mag het wel van jou?
pi_149077877
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:59 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Maar mag het wel van jou?
Je mag van mij zeggen wat je wilt ja. Zie alleen het nut er niet van in en derhalve onnodig. Maar ik wil niet in een wereld leven waar je niet alles kan zeggen wat je wilt. Dus ja het zou wel mogen.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_149079827
quote:

Terechte klacht.

Daarbij hoort beledigen/bekritiseren in een democratie want wat zou dan zijn dan zonder dat.. Juist.
Daarbij moeten extremisten begrijpen dat hier in Nederland in de jaren 50-60? Joden en christenen ook hun portie beledigingen hebben gekregen en die pleegden ook geen aanslagen.

Ook moeten extremisten leren dat hier in Nederland wij niet beledigen om te kwetsen maar om er de draak mee te steken gewoon omdat dat dat Nederlands eigen is. En.... het is niet het Geloof wat bepaalt want wel of niet beledigend is. Dat is de wet en dat willen de extremisten onder de moslims niet horen want zij stellen nog altijd hun geloof boven de wet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2015 18:07:17 ]
  maandag 26 januari 2015 @ 19:22:04 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_149082180
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

is dat zo? wil je zeker niet onderbouwen he?
  maandag 26 januari 2015 @ 19:23:08 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149082220
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:22 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

is dat zo? wil je zeker niet onderbouwen he?
Jawel hoor... laat dat nu namelijk het standaard antwoord op de vraag "hoe heb jij last van geloof in Nederland" zijn: "Ik kan op zondag niet winkelen!"
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 26 januari 2015 @ 19:27:33 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_149082409
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor... laat dat nu namelijk het standaard antwoord op de vraag "hoe heb jij last van geloof in Nederland" zijn: "Ik kan op zondag niet winkelen!"
ik geloof je klein duimpje
  maandag 26 januari 2015 @ 19:28:17 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149082459
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik geloof je klein duimpje
Waarom vraag je 't dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam