abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:23:08 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_149007568
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:14 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Er is nooit een absolute waarheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:14 schreef dustbrain het volgende:
Absolute waarheid kun je enkel benaderen.
Goed dat je jezelf tegenspreekt. Hoef ik het niet meer te doen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_149007582
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Jij weet niet wat benaderen in de wiskunde betekent? :P
We're slowly approaching inevitable death.
pi_149007614
quote:
Benaderen betekent dat je er bij in de buurt komt, niet dat je het ook uiteindelijk bereikt. Het benaderen van de absolute waarheid is dus de waarschijnlijkheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 13:25:25 ]
pi_149007682
quote:

[..]

[..]

prutser
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:29:40 #130
186587 Byzantynixschii
pi_149007741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:16 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat ook jijzelf een claim maakt op je eigen waarheid. :')
Dat doe ik niet. Ik stel slechts dat er maar een waarheid is.

quote:
Maar jij zal nooit kunnen zeggen wat die ene echte waarheid is, omdat ook jij aan een perceptie bent gebonden.
Dat zul je mij dan ook niet beweren.

quote:
Er is dus geen enkele objectieve, absolute waarheid.
Hoezo dus? Wat is dit nou weer voor drogreden?

quote:
Dat klopt. Ook de jouwe niet.
Precies.

quote:
Het nut van vele wetenschappelijke onderzoeken kan ook belachelijk gemaakt worden.
Ja hoor. :Y

quote:
Er is ook geen reden om geen kritiek te geven op verschillende visies of gegevens die volgens jou niet kloppen. (Jouw waarheid is nog steeds een perceptie en jijzelf hecht ook waarde aan je eigen perceptie).
En waarom zou die reden er niet zijn?

quote:
Er zit ook een fijne lijn tussen het daadwerkelijk "beledigen" en "beledigd voelen". Het lijkt dat heel veel types (voornamelijk hier op Fok! ) niet lijken te snappen dat er een verschil is tussen kritiek leveren op (en daarmee dus misstanden mee aan de kaak stellen) dit kan d.m.v. van humor om de pijn te verzachten, of juist extra kracht bijzetten. Er zit dus altijd een doel achter. In dit geval is het aan de ontvanger om zich niet beledigd te voelen.

Nodeloos beledigen (waarbij het vanuit de zender ook bedoelD is om te beledigen) dient geen ander doel dan de ontvanger te kwetsen, soms puur voor het vergroten van het eigen ego en voor het stimuleren van het eigen superioriteitsgevoel.
Volledig mee eens.

quote:
Puur omdat mensen een andere perceptie hebben van de waarheid betekent het niet automatisch dat jij ook het recht hebt om dit te beledigen.
Gelukkig heb ik dat recht nog altijd wel in Nederland, enkele restricties er op daargelaten.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:30:10 #131
186587 Byzantynixschii
pi_149007752
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:27 schreef Eyip het volgende:

[..]

prutser
Ga ergens anders janken, kutkneus.
pi_149007798
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga ergens anders janken, kutkneus.
benaderen is ook een lastig woord. Geeft niet, heb je weer wat geleerd vandaag.
pi_149007807
Waar gaat het nu over dan. Zoveel kritiek hebben op de paradigma van theïsten omdat de waarheid niet subjectief zou zijn, en dan ineens stellen dat de absolute waarheid vaststaat maar je deze toch niet kan benaderen? Dat was toch het hele punt verdomme. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Dat zul je mij dan ook niet beweren.
.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:31:59 #134
186587 Byzantynixschii
pi_149007808
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Benaderen betekent dat je er bij in de buurt komt, niet dat je het ook uiteindelijk bereikt. Het benaderen van de absolute waarheid is dus de waarschijnlijkheid.
Dat klopt. Er is dus een absolute waarheid. Dat die lastig vast te stellen is is een ander verhaal.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:34:52 #135
186587 Byzantynixschii
pi_149007875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:31 schreef dustbrain het volgende:
Waar gaat het nu over dan. Zoveel kritiek hebben op de paradigma van theïsten omdat de waarheid niet subjectief zou zijn, en dan ineens stellen dat de absolute waarheid vaststaat maar je deze toch niet kan benaderen? Dat was toch het hele punt verdomme. _O-
Dat was het punt helemaal niet.

Ik stel nergens dat je de waarheid kunt vaststellen, ik stel slechts dat hij bestaat en objectief is.

Het punt was dat een perceptie niet 'heilig' is, ook niet de perceptie van mensen die denken dat hun perceptie de waarheid is.
pi_149007879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat klopt. Er is dus een absolute waarheid. Dat die lastig vast te stellen is is een ander verhaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat was het punt helemaal niet.

Ik stel nergens dat je de waarheid kunt vaststellen, ik stel slechts dat hij bestaat en objectief is.

Het punt was dat een perceptie niet 'heilig' is, ook niet de perceptie van mensen die denken dat hun perceptie de waarheid is.
Hij is niet vast te stellen omdat hij altijd aan menselijke cognitie moet ondergaan. Dat is waar deze hele discussie over gaat. De absolute waarheid staat vast maar zal nooit in absolute zin kunnen worden vastgelegd.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:35:59 #137
186587 Byzantynixschii
pi_149007904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:35 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Hij is niet vast te stellen omdat hij altijd aan menselijke cognitie moet ondergaan. Dat is waar deze hele discussie over gaat. De absolute waarheid staat vast maar zal nooit in absolute zin kunnen worden vastgesteld.
Daar gaat de discussie helemaal niet over. Als je goed had gelezen dan had je geweten dat ik het op dit punt volledig met je eens ben.
pi_149007963
quote:
En die ene waarheid is dat God niet bestaat. Wat niet te volledig te ontkrachten danwel te bekrachtigen is. Het is dus nog steeds jouw perceptie (ook de mijne wat dat betreft) en niet die ene waarheid.

quote:
En waarom zou die reden er niet zijn?
Dat klopt, dat moet geen kritiek zijn maar "beledigen". Je moet altijd kritiek kunnen leveren, daar waren we het al over eens. Verkeerde term.

Dan komen we bij het volgende punt:
quote:
Gelukkig heb ik dat recht nog altijd wel in Nederland, enkele restricties er op daargelaten.
Het is ook inderdaad een zege dat je door de overheid niet zo maar opgepakt kan worden voor belediging. Dan nog is dat nog geen reden om gebruik te maken van dat recht als daar geen reden toe is anders dan: "mijn perceptie sluit niet aan op de jouwe en om mijn ego te vergroten zal ik jouw perceptie beledigen." Je bent dan opzettelijk op zoek naar conflict en het is dan ook aan jou om niet in de slachtoffer-rol te krijgen als je dat conflict ook krijgt, iets wat hier eigenlijk heel vaak gebeurt onder het mom "vrijheid van meningsuiting".
pi_149008036
ja maar ik zei dit en toen bedoelde je dat. Ik geloof dat je dus dit bedoelde.

man man man :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:42:55 #140
186587 Byzantynixschii
pi_149008079
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En die ene waarheid is dat God niet bestaat. Wat niet te volledig te ontkrachten danwel te bekrachtigen is. Het is dus nog steeds jouw perceptie (ook de mijne wat dat betreft) en niet die ene waarheid.

[..]

[quote]

Het bestaan van goden is of wel waar of niet waar. Beide kan niet. Het een sluit het ander uit.

Het is onmogelijk om vast te stellen dat het niet waar is en er is geen enkel wetenschappelijk feit vastgesteld dat impliceert dat het wel waar is.

Het zou dus waar kunnen zijn.

[quote]Het is ook inderdaad een zege dat je door de overheid niet zo maar opgepakt kan worden voor belediging. Dan nog is dat nog geen reden om gebruik te maken van dat recht als daar geen reden toe is anders dan: "mijn perceptie sluit niet aan op de jouwe en om mijn ego te vergroten zal ik jouw perceptie beledigen."
Dat bepaal ik toch echt zelf en niet jij.

quote:
Je bent dan opzettelijk op zoek naar conflict en het is dan ook aan jou om niet in de slachtoffer-rol te krijgen als je dat conflict ook krijgt, iets wat hier eigenlijk heel vaak gebeurt onder het mom "vrijheid van meningsuiting".
Tuurlijk, actie en reactie. Alles heeft z'n consequenties, lijkt me duidelijk.
pi_149008100
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie helemaal niet over. Als je goed had gelezen dan had je geweten dat ik het op dit punt volledig met je eens ben.
Dan moet je duidelijker zijn want het volgende geeft een ander perspectief weer:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarheid is niet een subjectief iets. :')
Mijn stelling ging om het feit dat waarheden op verschillende niveaus benaderd worden en altijd zullen worden ondermijnd aan interpretatie/waarschijnlijkheid. Dat de ene groep een beter onderbouwd paradigma heeft doet niks minder aan hun recht om er in rust in te geloven zonder gekke fascisten op hun dak te hebben.

Als jij dit beantwoord met "waarheid is niet een subjectief iets" insinueer je dat de "waarheid" wel exact beanderd kan worden. Dan had je eigenlijk moeten zeggen dat hun interpretatie dusdanig slecht is dat het jou het recht geeft om het te schofferen. Snap je mijn probleem?
pi_149008101
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 03:00 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Jij bent Spaans?
Nee.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:43:55 #143
186587 Byzantynixschii
pi_149008102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:41 schreef Eyip het volgende:
ja maar ik zei dit en toen bedoelde je dat. Ik geloof dat je dus dit bedoelde.

man man man :')
Gast, donder eens op te janken, triest figuur.

Als je iets zinnigs hebt toe te voegen dan ga je gang en hou anders je onderontwikkelde muil gewoon ff.
pi_149008169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
Tuurlijk, actie en reactie. Alles heeft z'n consequenties, lijkt me duidelijk.
Maar zo redeneren een heleboel types op dit forum niet. Zodra er een reactie komt op hun belediging wordt de slachtofferrol opgezocht omdat ze "niet mogen beledigen".

Daar stoor ik me aan.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:47:05 #145
186587 Byzantynixschii
pi_149008193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:43 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Dan moet je duidelijker zijn want het volgende geeft een ander perspectief weer:

[..]

Mijn stelling ging om het feit dat waarheden op verschillende niveaus benaderd worden en altijd zullen worden ondermijnd aan interpretatie/waarschijnlijkheid. Dat de ene groep een beter onderbouwd paradigma heeft doet niks minder aan hun recht om er in rust in te geloven zonder gekke fascisten op hun dak te hebben.

Als jij dit beantwoord met "waarheid is niet een subjectief iets" insinueer je dat de "waarheid" wel exact beanderd kan worden. Dan had je moeten zeggen dat hun interpretatie dusdanig slecht is dat het jou het recht geeft om het te schofferen. Snap je mijn probleem?
Ik snap je punt, maar jij doet aannames die niet kloppen.

Ik stel dat waarheid objectief is. Dat jij dan vervolgens daaruit concludeert dat ik denk dat die objectieve waarheid ook ten alle tijde vastgesteld kan worden is een valse redenering. Daar had ik namelijk geen enkele uitspraak over gedaan.
pi_149008201
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Gast, donder eens op te janken, triest figuur.

Als je iets zinnigs hebt toe te voegen dan ga je gang en hou anders je onderontwikkelde muil gewoon ff.
wie is aan het janken? ja maar ik bedoelde dit en dat. Ben je al aan het stampvoeten op je zolderkamer?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:47:33 #147
186587 Byzantynixschii
pi_149008210
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar zo redeneren een heleboel types op dit forum niet. Zodra er een reactie komt op hun belediging wordt de slachtofferrol opgezocht omdat ze "niet mogen beledigen".

Daar stoor ik me aan.
Dat begrijp ik.
pi_149008228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Jammer dat het beledigen een doel op zich is geworden.
pi_149008240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat bepaal ik toch echt zelf en niet jij.
Welke reden zou je hebben om een ander te beledigen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:48:39 #150
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_149008242
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:27 schreef Eyip het volgende:

[..]

prutser
Doe het dan goed en zeg het op zijn Rutgers

Lutser! Weggejorist!

etcetera.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo