Ik moet met mijn pen wel heel goed mikken om hem zo in je oog te krijgen dat je er dood aan gaat hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Jammer dat het beledigen een doel op zich is geworden.
De pen is ook gewoon een wapen. Net als een geweer.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Van elke 100 mensen in Nederland, hoeveel zijn er naar uw schatting moslim?
16
Je weet gewoon dat die vraag erin gestopt is om de achterlijkheid van de gemiddelde mens aan te tonen, zodat ze kunnen zeggen "zie je wel, mensen schatten het allemaal veel erger in dan het is". Jammer dat ze ook gewoon volkomen gelijk krijgen.quote:
Alles mag beledigd worden, maar het geloof is dan toch weer net een stapje te ver voor veel mensen. TS vindt dat belachelijk. Jouw vergelijkingquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Ja joh.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:19 schreef ChuuniSyndroom het volgende:
[..]
Alles mag beledigd worden, maar het geloof is dan toch weer net een stapje te ver voor veel mensen. TS vindt dat belachelijk. Jouw vergelijking![]()
Terechte klacht overigens.
Jij denkt serieus dat we hier geen last meer zullen hebben van Jihadisten zodra er geen cartoons van Mohammed meer worden gemaakt?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja joh.
Teken een keer Mohammed hihaho en ga dan verder met je leven. Maar blijf niet eeuwig zuigen over dat geloof. Het heeft geen enkel doel en de zoveelste grap is ook gewoon niet meer leuk. Het is juist aan het westen om beschaafd te blijven. Laat die moslims lekker wegkwijnen met hun profeet.
Precies. Het is allemaal niet zo boeiend die cartoons en het treft geen enkel doel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:27 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat we hier geen last meer zullen hebben van Jihadisten zodra er geen cartoons van Mohammed meer worden gemaakt?
Die idioten nemen echt geen genoegen met een handreiking hoor. Die willen iedereen in de wereld letterlijk en figuurlijk compleet op de knieën hebben voor hun imaginaire vriendje.
Hoe je het nu formuleert ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja joh.
Teken een keer Mohammed hihaho en ga dan verder met je leven. Maar blijf niet eeuwig zuigen over dat geloof. Het heeft geen enkel doel en de zoveelste grap is ook gewoon niet meer leuk. Het is juist aan het westen om beschaafd te blijven. Laat die moslims lekker wegkwijnen met hun profeet.
Dit ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:24 schreef hoink581 het volgende:
Ik erger mij meestal meer aan types die zichzelf superieur wanen dan gelovigen, maar zelf alsnog over het IQ van een aardappel beschikken.
In principe mee eens. Maar hetzelfde geldt voor geloof en religie. En die laten ons infidels ook niet bepaald met rust.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Precies. Het is allemaal niet zo boeiend die cartoons en het treft geen enkel doel.
Hoink581 for president.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:24 schreef hoink581 het volgende:
Ik erger mij meestal meer aan types die zichzelf superieur wanen dan gelovigen, maar zelf alsnog over het IQ van een aardappel beschikken.
Die zijn ergerlijk. Maar ik verbaas me toch altijd meer over mensen met een hoog IQ die gelovig zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:24 schreef hoink581 het volgende:
Heb grotendeels met opvoeding te maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Die zijn ergerlijk. Maar ik verbaas me toch altijd meer over mensen met een hoog IQ die gelovig zijn.
Bevestigd alleen maar hoeveel impact je jeugd heeft op je verdere ontplooiing in je leven.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Die zijn ergerlijk. Maar ik verbaas me toch altijd meer over mensen met een hoog IQ die gelovig zijn.
Wat is daar niet leuk aan dan? ;squote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef vera166 het volgende:
Over geloof praten als je er een hekel aan hebtlaat het dan toch lekker met rust. Met gelovigen over geloof praten is zelden leuk.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef HPLC het volgende:
[..]
Heb grotendeels met opvoeding te maken.
Ik ben gereformeerd opgevoed. Geen last meer van inmiddels.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:36 schreef ChuuniSyndroom het volgende:
[..]
Bevestigd alleen maar hoeveel impact je jeugd heeft op je verdere ontplooiing in je leven.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat als ik in een christelijk of islamitisch gezin was opgegroeid, ik ook heilig had geloofd. Maar dat ben ik niet. Ik heb het idee dat ik een heel nuchtere kijk heb op het leven, maar die interpretatie heb ik dus ook alleen maar door mijn jeugdjaren. Het is maar net vanuit welk perspectief je alles bekijkt.
En waarom zou je mensen steeds willen beledigen? Alsof er niks beters te doen isquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:10 schreef UltraR het volgende:
Als er nou iets is waar ik geen enkel probleem in zie om te beledigen dan is het wel geloof.
Selectieve quote. Teken van zwakte in het debat.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:42 schreef Yiwei het volgende:
[..]
En waarom zou je mensen steeds willen beledigen? Alsof er niks beters te doen is![]()
Signalement van antisociale persoonlijkheidsstoornis, vlak gevoelsleven bij het missen van bepaalde hersenconnecties in bepaalde hersendelen, etc. ?
Daarom ook mijn 'grotendeels'. Ik denk dat veel mensen besluiten om niet meer te geloven / er anders over denken. Sowieso denk ik dat er op universiteiten geen ultra-orthodoxen lopenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:41 schreef UltraR het volgende:
[..]
[..]
Ik ben gereformeerd opgevoed. Geen last meer van inmiddels.![]()
Vooral het moment dat ik op de universiteit aankwam maakte een enorm verschil. En dan nog zie je ook daar vele mensen om je heen die qua IQ echt niet voor je onderdoen maar overtuigd zijn van het bestaan van een god. Een principe dat in elk wetenschappelijk artikel weggelachen zou worden bij de peer-review.
Ik zat in de werkgroep bij de toenmalig politiek voorzitter van de de SGP-jongeren. Vanuit die kringen stromen ze juist allemaal door naar de universiteit. Komt door de calvinistische inslag. Iets wat ik bij mezelf dus nog wel herken vanuit m'n opvoeding.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Daarom ook mijn 'grotendeels'. Ik denk dat veel mensen besluiten om niet meer te geloven / er anders over denken. Sowieso denk ik dat er op universiteiten geen ultra-orthodoxen lopen
De koppigheid van beide partijen en beide partijen willen elkaar overtuigen van hun gelijk.quote:
Zo simpel is het niet altijd hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:47 schreef vera166 het volgende:
[..]
De koppigheid van beide partijen en beide partijen willen elkaar overtuigen van hun gelijk.
(niet) geloven en laten (niet) geloven. Jatoch
debatquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:43 schreef UltraR het volgende:
[..]
Selectieve quote. Teken van zwakte in het debat.
Ik geef al in de OP duidelijk aan dat kritiek op geloof en religie al snel als beledigend zal worden opgevat door een gelovige.
Helder.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:51 schreef Yiwei het volgende:
[..]
debatWaarom zou ik mee willen doen aan een debat en dit eventueel als een debat ervaren
![]()
Buitengewoon matige poging tot intelligent overkomen. Dramatische grammatica. Excuses als je je nu beledigd voelt.quote:De reden van de quote duidt aan dat de gequote zin aangeeft dat de persoon die zo formuleert overduidelijk continue mensen loopt te beledigen ongeacht de werkelijkheid, en in dit geval over gelovigen gaat. Maar morgen, overmorgen etc. over iets anders. Dit naast het feit betreffende signalementen op basis van de presentatie in tekst.
Kan je niet uitleggen. Is een gevoel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:53 schreef haan33 het volgende:
mensen die een geloof gaan relativeren
geloof is een gevoel
Superieur wanen aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoink581 for president.
EDIT: Superieur wanen dan.. the fuck.
Oneens. Ik vind religie en geloof oprecht een uiterst negatieve eigenschap van de mens en de aanwezigheid ervan in de maatschappij schadelijk, en daar ben ik niet de enige in. In een vrij land moet ik dat dus kunnen zeggen, maar gelovigen zullen dit automatisch als kwetsend ervaren. Tja, het is het een of het ander. Ik kan niet geloof en religie ter discussie stellen zonder hun gevoeligheid aangaande dat onderwerp te raken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:56 schreef Bredemug het volgende:
You are not wrong, you´re just an asshole.
Dus ook al klopt het dat je een bully mag zijn, maar dat laat alleen maar blijken wat voor persoonlijkheid je als mens hebt.
Pfff, geloven in je toetsenbord. Sneu figuur.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:02 schreef Eyip het volgende:
Ik geloof in mijn toetsenbord.
Nu staat er in de OP 'tiepjes'. Wanneer ik dus wat intiep op mijn toetsenbord, voel ik mij ernstig gediscrimineerd.
Want mijn geloof is de ware en daar moet jij godverdomme respect voor hebben.
Waar kan ik mijn klacht indienen tegen deze discriminerende uitlatingen van TS? Met zijn tiepjes.
Mijn toetsenbord en ik krijgen je nog wel.
TIEP TIEP SPATIEBAR!!! TIEP TIEP SPATIEBAR!!!
Zolang je het niet kan falsificeren kan je het ook niet als onwaar beschouwen. Het is in feite een twijfel geval, als je echt wetenschappelijk wil zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:41 schreef UltraR het volgende:
Een principe dat in elk wetenschappelijk artikel weggelachen zou worden bij de peer-review.
Zakdoek geloofquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:03 schreef UltraR het volgende:
[..]
Pfff, geloven in je toetsenbord. Sneu figuur.
Ben je hier dan niet van op de hoogte?
[ afbeelding ]
Iets wat op geen enkele manier te falsificeren is, zoals geloof wat immers als bovennatuurlijk gedefinieerd wordt, zal überhaupt nooit als onderzoeksvraag of hypothese geaccepteerd worden. Omdat je dan ook kabouters, vliegende spaghettimonsters en onzichtbare elfjes in de hoek van mijn tuin als twijfelgeval zal moeten bestempelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:04 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zolang je het niet kan falsificeren kan je het ook niet als onwaar beschouwen. Het is in feite een twijfel geval.
Ik voel me overigens ernstig gekwetst door jouw avatar. Dat is een afbeelding van de duivel in mijn servetjesreligie.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:05 schreef Eyip het volgende:
[..]
Zakdoek geloofDat is het geloof van huilebalken en als je er een knoop in legt, is het voor gehandicapten.
Mijn toetsenbord geloof tikt sneller dan jij kan schrijven op je kut zakdoek. Daarom zullen wij de grootste zijn.
TIEP TIEP!! SPATIEBAR!!
Dit blijft maar terugkomen. Kritiek op religie en geloof zal -altijd- door mensen als kwetsend worden ervaren, hoe subtiel je het ook brengt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef Yiwei het volgende:
Meningen uiten op een niet beledigend manier is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt begrepen.
meningen en twijfels moet je kunnen uitspreken. Als je daar in beledigd voelt, moet je wat doen aan je gevoelens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef Yiwei het volgende:
Meningen uiten op een niet beledigend manier is een vaardigheid. Hoe ouder de mens is, des te meer het belang van de principe en/of vaardigheid wordt ingezien.
Jij bent sowieso minderwaardig als ongelovige dus naar jou hoef ik niet te luisteren. Kun je wel een toetsenbord hebben, als je deze niet 5 x per dag aanbidt, ga je sowieso naar de hel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik voel me overigens ernstig gekwetst door jouw avatar. Dat is een afbeelding van de duivel in mijn servetjesreligie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |