Ik was ze, bak spekjes in een pan, gooi er de spruiten en wat boter bij, en doe er een deksel opquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik hou echt van spruiten, maar vind het zo'n pokkewerk om ze klaar te maken. We eten dan ook rustig een kilo spruiten met z'n 2'en...
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik was ze, bak spekjes in een pan, gooi er de spruiten en wat boter bij, en doe er een deksel op
Nee. Moet dat?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]haal je niet de kontjes er af??
ehm.. als ik ze eet wel ja. Ingedroogde zooi.. ik snijd die er even af met de buitenste blaadjes als dat nodig is.quote:
Misschien zijn die van mij voorschoongemaakt in de winkel? Heb dat werkelijk nooit gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ehm.. als ik ze eet wel ja. Ingedroogde zooi.. ik snijd die er even af met de buitenste blaadjes als dat nodig is.
juist, kontjes en buitenste blaadjes...Zo heb ik het geleerd!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ehm.. als ik ze eet wel ja. Ingedroogde zooi.. ik snijd die er even af met de buitenste blaadjes als dat nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:42 schreef roos85 het volgende:
Goed nieuws hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo. Beoordeling weer achter de rug. Men is tevreden geloof ik. En inmiddels ook wel overtuigd van het feit dat ik toch echt wel teveel werk heb de komende tijdin de planning staat voor sommige weken 80-120 uur ingepland
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Jaquote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik had mijn vervolgonderzoek in het ziekenhuis, i.v.m. de hoge oogdruk. Die zit gelukkig nog wel binnen normale waarden, dus er hoeft nu niks te gebeuren. Over een jaar terug voor controle.
Goed nieuws hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn wat goed nieuws hier in de CULsc
En Pee, dat is echt teveel voor 1 mensch!
Dat vond mijn directeur ook dus nu ben ik onderwerp van gesprek in het MT donderdagquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:15 schreef Bluezz het volgende:
En Pee, dat is echt teveel voor 1 mensch!
Ze gaan je klonen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
Dat vond mijn directeur ook dus nu ben ik onderwerp van gesprek in het MT donderdag
Goed nieuws hierFeestje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Denk hetquote:
Oeh spannend!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat vond mijn directeur ook dus nu ben ik onderwerp van gesprek in het MT donderdag
Dank je.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Lien, wat fijn dat je ogen in orde waren (en dat ze wel onder controle blijven).
Dat is ze niet hoorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:48 schreef Bluezz het volgende:
Wat een leuke DA loopt er rond in F&F :
DigitaleDierenArts
Moest aan mw Antraxx denken
Ossewit?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:46 schreef golfer het volgende:
Zo. De friteuse heeft weer een grondige reinigingsbeurt achter de rug. We kunnen binnenkort weer in vers vet vette happen maken.
Misschien overdag toch meer gaan eten als je nu weer zo'n honger had?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Ik had ook echt heel erg honger dus ik heb het echt naar binnen geschoven.
Een mens kan toch gewoon honger hebben?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien overdag toch meer gaan eten als je nu weer zo'n honger had?
Kan maar twee dagen achter elkaar hele erge honger (jouw eigen woorden) hebben in combinatie met jouw eetlijstjes kan ook ergens anders op wijzenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een mens kan toch gewoon honger hebben?
Als je om half 2 je lunch gehad hebt, die bestaat uit 200 gram groente en 100 gram vis, daarna om 5 uur wat krachttraining doet, vind ik het niet meer dan logisch dat ik om 7 uur behoorlijk honger heb.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan maar twee dagen achter elkaar hele erge honger (jouw eigen woorden) hebben in combinatie met jouw eetlijstjes kan ook ergens anders op wijzen
Nee, vloeibaar spul van Diamant.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:36 schreef Bluezz het volgende:
AX update! (een paar van haar eigen woorden uit mail)Hmm snap er niet alles van maar het een na laatste zinnetje klinkt goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kontjes eraf en buitenste blaadjes eraf moet.quote:
eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:08 schreef RobinOok het volgende:
Ja, kontjes eraf en buitenste blaadjes eraf moet.
En ik snijd ze ook nog eens kruisling in ook.
ook eens.quote:Ik ben net zo geschokt als toen ik erachter kwam dat er mensen zijn die een bak mosselen zo ongezien en ongewassen in een pan flikkeren. Stelletje viezeriken!!!
oh wow, daar kan je gewoon doodziek van worden met die mosselen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik ben net zo geschokt als toen ik erachter kwam dat er mensen zijn die een bak mosselen zo ongezien en ongewassen in een pan flikkeren. Stelletje viezeriken!!!
We are werewolves not swearwolvesquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:27 schreef minilot het volgende:
What We Do in the Shadows! Fantastisch! Erg hard gelachen!
Nu naar huis
Oh, dat is een goeie. Kunnen we weer even gezellig kwalen uitwisselen bij de volgende reünie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
oh wow, daar kan je gewoon doodziek van worden met die mosselen.
Kwak, beterschap! Geen pretje lijkt me met zon ukkie in huis.
Anne, wat houde ze je toch lang bij meneer x vandaan! En dat in een tijd dat ze je het liefst zo snel mogelijk weg willen hebben. Maar dat je goed opknapt klinkt goed. En je klinkt toch positief, mooi.
Lien, wat goed dat het mee lijkt te vallen met de oogdruk en fijn dat het nu regelmatig gecontroleerd wordt. Eventuele broers en zussen weten ook dat ze er een keer naar moeten laten kijken? Brusjes noemde mijn ex die... brrrr. Is dat al een ingeburgerde term?
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik ben net zo geschokt als toen ik erachter kwam dat er mensen zijn die een bak mosselen zo ongezien en ongewassen in een pan flikkeren. Stelletje viezeriken!!!
Die daad gaat zelden lang onbestraft. Het is trouwens ook de reden waarom ik mosselen in de horeca niet eet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:08 schreef RobinOok het volgende:
Bij voorgeschoonde spruiten hoeft dat heul niet...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dan kan het uitwisselen van diverse autisme awareness messages achterwege worden gelaten op facebook. Ook fijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, dat is een goeie. Kunnen we weer even gezellig kwalen uitwisselen bij de volgende reünie.
Ik ken brusjes eigenlijk alleen van activiteiten voor kinderen die broertje of zusje zijn van iemand met autisme. (Autisme zit geloof ik niet in de familie.)
En ja, wel pak van mijn hart, de uitkomst van vandaag.
Ongebakken deeg is sowieso veul lekkerderquote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lokpost.
[ afbeelding ]
Zo waren ze dus geworden. Ze zijn echt wel lekker, maar ik vond het ongebakken deeg 10x lekkerder.
Maar in dit geval wel extreem veel lekkerder.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ongebakken deeg is sowieso veul lekkerder![]()
![]()
Je denkt 'ik gooi het eruit'?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Ik ken brusjes alleen van OUD hier
En ik heb ook moeite met 'lief' als je het over je vriend of man hebt
Dat wordt dus eten bedenken voor 9 volwassenen en 6 kinderen....Hoppa:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:45 schreef Bluezz het volgende:
Zojuist de 3 kinderen van mijn overleden zusje (met hun partners en kinderen, 4 stuks) en Zoon F. met gezinnetje op 1 dag kunnen plannen hier bij ons. 1 dag nadat ze jarig was geweest
Ik houd je niet tegen. Ik zit al te peinzen om er een ergernisje aan toe te voegen qua woordkeuze, maar er schiet me even niks te binnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:47 schreef Bluezz het volgende:
Associatie
Ik heb wel meer dingen hoor.
Heppu even?
Oh jaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:57 schreef Lienekien het volgende:
Iets 'opsmikkelen'. Dat beneemt me spontaan de eetlust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dat kader van alles horen ken ik ook alle loopjes van alle doks inmiddels. Ook op mijn huidige werk. En bij de vorige en daarvoor. Echt irritant, als ze binnen komen lopen en ze lopen achter de kast langs dan zeg ik : dat is die en die.
Controle volgt na de kast.Klopt altijd.
/heb ik dat alleen? Ja he?
[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 21-01-2015 02:06:26 ]
Jaquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:17 schreef Isegrim het volgende:
'Collegaatje' als het om een vrouw gaat.
Triest.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaHet ergste is.....dat woord wordt bij ons vaak door vrouwen gebruikt
Heel traag beffenquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:31 schreef minilot het volgende:
O en Molo, wat moet ik me in jezusnaam voorstellen bij iets als een 'luie mond motoriek'? Het klinkt als iets heel onaangenaams! En een beetje viezig
quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Triest.'Vrouwtje', ook zo tenenkrommend. Is ze heel erg klein ofzo?
Ja precies dat!!quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]vrouwtje.. ik wordt altijd een beetje boos als mensen me zo aanspreken (in context van hondenbaasje zijn)
![]()
Maar collegaatje vind ik wel een leuk woordGeeft voor mij aan dat het er een is waar ik meer mee heb dan alleen maar gewoon collega zijn.
Ja maar bij jou klopt het ook als iemand je vrouwtje noemtquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:35 schreef minilot het volgende:
Ha, verschil moet er wezen.. Ik wordt honderd keer liever vrouwtje genoemd dan collegaatje!
Deedt je dat nou expresquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:35 schreef minilot het volgende:
Ha, verschil moet er wezen.. Ik wordt honderd keer liever vrouwtje genoemd dan collegaatje!
Dit had ik kunnen schrijvenquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:35 schreef kwakz0r het volgende:
Guilty:
-mijn lief (alleen op fok, niet irl)
-mama en papa ( Merk wel dat dat vooral is tegen mijn broertje en mijn liefniet tegen collega's ofzo)
-collegaatje (over collega's die ook vriendinachtig zijn, niks diminutiefs aan bedoeld)
-kids (ik vind het gewoon geen jeukwoord maar een handigere kortere verzamelterm dan kinderen)
*knip*
Heh, nou, dat vind ik niet hoor. Iemand kan volkomen fantastisch zijn: op dt-fouten knap ik wel degelijk een klein beetje af.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Van vrouwtjes welke leuk zijn kan ik het hebben, vooruidt.
quote:
Ken je Jef Alberts van GTST? Typisch zo'n voorbeeld van een man met een slobbermond als een Sint Bernard hond als hij praat.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:31 schreef minilot het volgende:
O en Molo, wat moet ik me in jezusnaam voorstellen bij iets als een 'luie mond motoriek'? Het klinkt als iets heel onaangenaams! En een beetje viezig
Ik zeg altijd Meester en die zegt bek dichtquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:39 schreef minilot het volgende:
Maar helaas, niemand spreekt mij ooit met 'vrouwtje' aan. Mijn vriend noemt mij steevast 'poep' (en ik hem ook), en alle anderen roepen gewoon "hee,"
Nee mijn mannetje dan...quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Triest.'Vrouwtje', ook zo tenenkrommend. Is ze heel erg klein ofzo?
Je bent wel sportief bezig de laatste tijdquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga maar weer eens naar de sportschool voor de verandering![]()
Hoewel ik het stom vind heeft het wel iets schattigs. Ma en Pa vind ik pas echt afschuwelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:17 schreef Sarabi het volgende:
En verder zeg ik ons mam en ons pap
Ik weet dat veel mensen dat stom vinden (waaronder mijn vriend) maar daar geef ik lekker niets om
Hier een eindgebruiker die over zichzelf in de verkleinde 3e persoon praat. "Nou en dan gaat Kaatje.." (ze heet Karin).quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Van alles verkleinwoordjes maken is sowieso tenenkrommend
Brabanderquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:17 schreef Sarabi het volgende:
Ik weet dat veel mensen dat stom vinden (waaronder mijn vriend) maar daar geef ik lekker niets om
Oh dat mensen over zichzelf in de derde persoon praten, vind ik echt gruwelijk irritant.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier een eindgebruiker die over zichzelf in de verkleinde 3e persoon praat. "Nou en dan gaat Kaatje.." (ze heet Karin).
Ons mamquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:17 schreef Sarabi het volgende:
Wat is daar nou weer zo erg aan? Los van vrouwtje.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:36 schreef TAV74 het volgende:
"Mijn vrouwtje heeft nog nooit croissantjes op"
Veel erger schieten ze me nu niet te binnen....
Dat laatste doe ik ook en vind ik zelf bijna ook wel irritant.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:36 schreef TAV74 het volgende:
"Mijn vrouwtje heeft nog nooit croissantjes op"
Veel erger schieten ze me nu niet te binnen....
Het is krom Nederlands en foeilelijk. Snap ook niet waar het vandaan komt, maar geloof dat het uit Brabant/Zuid Hollands komt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer zo erg aan? Los van vrouwtje.
Bij Ma denk ik aanquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoewel ik het stom vind heeft het wel iets schattigs. Ma en Pa vind ik pas echt afschuwelijk.
Is dat je jaarlijkse gang, of kom je er vaker?quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Heit en mem hier.
Vanmiddag naar heits graf toe, hij zou alweer 71 zijn geworden
Net een uur gespind, ging al beter dan vorige keerquote:Op woensdag 21 januari 2015 08:47 schreef minilot het volgende:
Stoer!
En ga je nog eens spinnen, denk je?
quote:
En serieus een uur (!) spinnen? Hard fietsen op een HT is dat toch?quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]best nog wel zwaar voor de knieën en schouders maar wel lekker rekken en strekken..
Geen ht maar een spinfiets, is wel echt andersquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En serieus een uur (!) spinnen? Hard fietsen op een HT is dat toch?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Tot en met zondag. Ross voelt zich ok, heeft wat problemen met de katten. Die blijven continu spelen en lawaai maken. Ook s nachts en 1 kat apart zorgt voor luid gejammer en gekrijs.
was het maar alleen saai. Maar gelukkig is hier gratis wifi.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]best nog wel zwaar voor de knieën en schouders maar wel lekker rekken en strekken..
Oh en jammer dat het zo saai is Isa![]()
Pittig!quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Geen ht maar een spinfiets, is wel echt andersMaar ja, nagenoeg een uur gefietst.
(incl warming up en cooling down, het zijn 7 nummers van gemiddeld 6 minuten die afgewerkt worden)
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:23 schreef Lienekien het volgende:
Dat is de kat van de papa en mama van Isa.
Zeg maarquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:23 schreef Lienekien het volgende:
logeetje van mijn ouders, 5 maanden oud en heel druk. Zeg maar wildquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]katten?? ik heb helemaal gemist dat er een bij is gekomen geloof ik
Legpress heet dat geloof ikquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pittig!
Bij dat centrum waar ik 'sport'lig je in de squat? moet je dus jezelf wegdrukken terwijl je voeten tegen een plaat staan en dan zie ik bij sommigen zo'n soort pacman op het scherm. Soort interval wegdrukken is dat of zo en dan moet je dat balletje tussen de muurtjes door drukken. Grappig, maar ik krijg het (nog) niet
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:23 schreef Lienekien het volgende:
Pffff hoelang nogquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Tot en met zondag. Ross voelt zich ok, heeft wat problemen met de katten. Die blijven continu spelen en lawaai maken. Ook s nachts en 1 kat apart zorgt voor luid gejammer en gekrijs.
ik zeg altijd ouders, maar hier zeg ik tegen mijn moeder wel: kijk, daar komt papa aan. Voor anderen is het ouders, mijn vader of mijn moeder.quote:
Je hebt toch wel bijgelezen? Dan snap je waar het vandaan komt.quote:
jaja! Die hele zin van mij met papa en mama er in was ookexpres tenenkrommendquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt toch wel bijgelezen? Dan snap je waar het vandaan komt.
Ik heb hem gemaakt. Volgens mij kopt de laatste niet of ik ben echt achterlijk gewordenquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga even een toets doen.
http://www.volkskrant.nl/(...)rekentoets~a3833805/
Wat waren de reaktiesquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij Ma denk ik aan
[ afbeelding ]
Deze foto stond jarenlang bij mij in een zilveren lijstje op het dressoir, naast deze
[ afbeelding ]
In de hal hing deze
[ afbeelding ]
Ik ga er straks ff voor zitten moet een rek.machine erbij hebben. Zal wel op mijn tel zitten.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb hem gemaakt. Volgens mij kopt de laatste niet of ik ben echt achterlijk geworden![]()
![]()
Rest was goed te doen, heb 3 rekenfoutjes gemaakt (geen kladpapier gebruikt, alles uit het hoofd, even opschrijven was handig geweest) en die laatste is gewoon stom volgens mij
Dat vind ik dan ook wel weer lief eigenlijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:34 schreef Bluezz het volgende:
Oh jaMijn vader noemde mijn moeder ALTIJD ma! Ook als wij er niet bij waren
gebruik kladpapierquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ga er straks ff voor zitten moet een rek.machine erbij hebben. Zal wel op mijn tel zitten.
Ik zou het niet willen hoorquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:35 schreef Sarabi het volgende:
Dat vind ik dan ook wel weer lief eigenlijk
mijn buurvrouw deed dat altijd als ze het over haar man had en die kinderen waren al lang het huis uit en mijn vader was het ook nietquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:34 schreef Bluezz het volgende:
Oh jaMijn vader noemde mijn moeder ALTIJD ma! Ook als wij er niet bij waren
gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik het voor mezelf zou willen....
Ik kom er misschien ooit nog op terug
Oja dat doen we hier als grap ook welquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik refereer wel eens aan mijn vriend als 'papa' als het om de kat gaat, maar dat is een geintje. (Omdat mensen wel eens zeggen dat huisdieren net je kinderen zijn, als je zelf geen kinderen hebt.)
Hehe ja zo heten mijn schoonouders 'opa en oma' voor de hondquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik refereer wel eens aan mijn vriend als 'papa' als het om de kat gaat, maar dat is een geintje. (Omdat mensen wel eens zeggen dat huisdieren net je kinderen zijn, als je zelf geen kinderen hebt.)
Pa en Ma (of ouwetjesquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Wat zeggen jullie tegen je ouders?
Pap Mam Pa Ma Voornamen?
U of jij?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:49 schreef Bluezz het volgende:
Ach ja ik zeg tegen Xena ook : ga maar naar pappie
Bezoek lachte zich rot, als ze de humor snapte, zij die dat niet deden vonden mij zeer vreemd.quote:
Ik heb m'n ouders m'n hele leven lang bij de voornaam genoemd!quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Wat zeggen jullie tegen je ouders?
Pap Mam Pa Ma Voornamen?
U of jij?
Ik op mijn hele jonge jeugd na ook. En met U zeggen tegen je eigen ouders kan ik helemaal niks, zo afstandelijk in mijn oren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb m'n ouders m'n hele leven lang bij de voornaam genoemd!
Dit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:05 schreef broccolitaart het volgende:
Ik zeg mam(a) en pap(a) tegen mijn ouders. Als ik over mijn ouders praat, zeg ik 'vader' en 'moeder'. Je ouders bij hun voornaam noemen voelt voor mij heel raar.
12 van de 15 fout. Waarvan 2 afrondings fouten op 100stequote:Op woensdag 21 januari 2015 12:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga even een toets doen.
http://www.volkskrant.nl/(...)rekentoets~a3833805/
6*2*4=48 m2quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb hem gemaakt. Volgens mij kopt de laatste niet of ik ben echt achterlijk geworden![]()
![]()
Rest was goed te doen, heb 3 rekenfoutjes gemaakt (geen kladpapier gebruikt, alles uit het hoofd, even opschrijven was handig geweest) en die laatste is gewoon stom volgens mij
Ik had precies dezelfde als jijquote:Op woensdag 21 januari 2015 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik las 13,99 per strekkende meter..
![]()
Ja dan klopt het idd wel.
Ik ook heel lang, pas sinds een paar jaar niet meer volgens mij...quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat vind ik ook!quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het als kind erg naar als andere kinderen 'u' moesten zeggen tegen hun ouders. Afstandelijk en autoritair voelt dat.
Een vriendin van mij deed dat ook, als ze Paaaap, pappie of papa tegen haar vader zei, was zijn antwoord altijd, "zucht, hoeveel?"quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:37 schreef Lonaa het volgende:
Ha, ik schijn ook alleen maar 'papa' te zeggen als ik iets van hem moet.
Mja, ik zei toen ik klein was ook altijd u (gristelijke oorsprong misschien?) en ik vond het toen ik klein was juist altijd zo raar als andere kinderen zaten te je- en jij'en tegen hun ouders. Veel ouder dan ik = 'u', zo simpel voelde het voor mij.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het als kind erg naar als andere kinderen 'u' moesten zeggen tegen hun ouders. Afstandelijk en autoritair voelt dat.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
voor de geīnteresseerden, we hebben n 7.5 gekregen voor phishingonderzoek dingetje
als ik de oma van de duutser op de stang wil jagen, noem ik haar Frau H. Normaal wordt zij ook door iedereen bij de voornaam genoemd...quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb mijn oma wel altijd met haar voornaam aangesproken. Dat vond ze afschuwelijk, mijn andere oma noemde ik wel oma en haar niet.Ze was een beetje beledigd. Pas toen ik dat begreep ben ik haar oma gaan noemen.
Daar zal het zeker meer voorkomen ja.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik zei toen ik klein was ook altijd u (gristelijke oorsprong misschien?)
Om het extra stevig aan te laten komen, zeg maar?quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb maar één keer mijn vader met zijn voornaam aangesproken. En dat was in de brief om te zeggen dat ik geen verplicht contact meer wilde.
Het was een reactie op een brief van een advocaat, dus voelde gewoon niet goed om dan papa te schrijven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Om het extra stevig aan te laten komen, zeg maar?
Ah, dat verklaart ja. Heb je momenteel eigenlijk nog wel eens contact met je vader?quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het was een reactie op een brief van een advocaat, dus voelde gewoon niet goed om dan papa te schrijven.
Nee, hij zit natuurlijk in Nieuw-Zeeland. 1.5 jaar terug een keer ontmoet na 8 jaar omdat hij in Nederland was. Maar hij kwam bijna 2 uur te laat en daarna hoorde ik pas weer iets een jaar later op mijn verjaardag. Een berichtje op mijn LinkedIn profiel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart ja. Heb je momenteel eigenlijk nog wel eens contact met je vader?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
voor de geīnteresseerden, we hebben n 7.5 gekregen voor phishingonderzoek dingetje
Nee, ik weet inderdaad dat -ie ver weg woont en dat -ie een tijd terug inderdaad veel te laat op die afspraak met je was komen aanwaaien.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, hij zit natuurlijk in Nieuw-Zeeland. 1.5 jaar terug een keer ontmoet na 8 jaar omdat hij in Nederland was. Maar hij kwam bijna 2 uur te laat en daarna hoorde ik pas weer iets een jaar later op mijn verjaardag. Een berichtje op mijn LinkedIn profiel.
Nooit gereageerd. Wat heb ik aan een vader aan de andere kant van de wereld die blijkbaar niet eens genoeg om me geeft om op tijd te komen als hij mij voor het eerst in 8 jaar weer ziet? Ik overleef het wel zonder dat extra mailtje op mijn verjaardag.
Netjes!quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:14 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Roepnaam: Ziva of kutkat.
Karakter: Hoge vergeldingsdrang, voelt zich boven iedereen verheven, schreeuwt (niet alleen als ze d'r zin niet krijgt, maar vaak)
Lievelingsspel: Dingen op de grond gooien. Nu heb ik 2 barsten in het scherm van mn telefoon. Alsof dat nog niet tof genoeg was, heeft ze het magneetje van mn case eraf gebeten.
Foto:Tja, katten hebben personeelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ja, leuk, maar je maakt de telefoon van je personeel niet stuk. Dan kan je nieuw personeel zoeken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, katten hebben personeel
Whutquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Geweldig, mijn vader blijft bijzonder lang weg, komt verward terug en heeft geen idee waar hij is geweest of wat er is gebeurd. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Geweldig, mijn vader blijft bijzonder lang weg, komt verward terug en heeft geen idee waar hij is geweest of wat er is gebeurd. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Karakter: Hoge vergeldingsdrang, voelt zich boven iedereen verheven, schreeuwt (niet alleen als ze d'r zin niet krijgt, maar vaak)
Lievelingsspel: Dingen op de grond gooien. Nu heb ik 2 barsten in het scherm van mn telefoon. Alsof dat nog niet tof genoeg was, heeft ze het magneetje van mn case eraf gebeten.
Foto:Ik geloof het niet, met zo'n hoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziva..
Oh tjeez Isa, wat naar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Oh menquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt erg angstwekkend, sterktequote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Huisarts langs laten komen?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
d. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
he bah, lastig. Is hij echt niet voor rede vatbaar?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:32 schreef Isabeau het volgende:
'Het' te aanschouwenlaat je schonezus het maar niet horen
Ik denk serieus aan een tia, maar pa wil absoluut niet naar een dokter, want bang dat ze hem naar Innsbruck naar het ziekenhuis sturen. Seriously. Altijd gedoe, altijd.
Het kind is een meisje. Zo beter?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:32 schreef Isabeau het volgende:
'Het' te aanschouwenlaat je schonezus het maar niet horen
Ik denk serieus aan een tia, maar pa wil absoluut niet naar een dokter, want bang dat ze hem naar Innsbruck naar het ziekenhuis sturen. Seriously. Altijd gedoe, altijd.
Laten we hopen dat het geen trend isquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:36 schreef minilot het volgende:
Mčn, wat is het in allerlei opzichten een bizar begin van het jaar voor de CUL-SCers zeg!
Ja je hoort er helaas niet meer bij zonder akelig verhaal.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:36 schreef minilot het volgende:
Mčn, wat is het in allerlei opzichten een bizar begin van het jaar voor de CUL-SCers zeg!
Nou ja, het is niet alleen maar slecht nieuws. Ook wel veel, maar ook nieuwe banen, zwangerschappen, weetikveelwats. Het is gewoon veel!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:38 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja je hoort er helaas niet meer bij zonder akelig verhaal.
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:38 schreef minilot het volgende:
Hee Jagartje, hoe voel jij je ondertussen? Al last van ochtendmisselijkheid? Andere gekke dingen?
Snap ik heel goed!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
Arm mens...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Schoonmoe, 72, is weer eens een paar keer in huis gevallen, maar wil geen zimmerframe of alarmknop om haar nek, want ze is geen oude vrouw de tapijten die overal liggen en de enorme hoeveelheden meubels mogen ook niet weg.
Gezicht bont en blauw, tand gebroken, lip kapot...
Ja waar bemoei je je ook mee Pietquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei een dikke tien jaar geleden als tegen schoonouders dat ze hun (kast van een) huis moesten verkopen, een appartement moesten huren (alles gelijkvloers) en moesten gaan genieten nu het nog kan.
Hebben toen bijna een jaar niet meer met mij willen spreken.
Daarom is die 9 maanden uitgevondenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...
Deze week begin ik me ook een beetje misselijk te voelen, maar ik heb nog niet hoeven overgeven! Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
Mijn ouders zetten als het goed is ergens komende maand hun huis te koop om precies dat te gaan doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei een dikke tien jaar geleden als tegen schoonouders dat ze hun (kast van een) huis moesten verkopen, een appartement moesten huren (alles gelijkvloers) en moesten gaan genieten nu het nog kan.
![]()
Ja, idd, arm mens, en schoonpa maar meer duiven en kippen houden waar hij nauwelijks voor kan zorgen. Als ik hem niet op zijn flikker had gegeven had ie weer een hond gekocht.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Arm mens...
[..]
Ja waar bemoei je je ook mee Piet
gelukkig maar!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarom is die 9 maanden uitgevonden
ik denk het jaquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarom is die 9 maanden uitgevonden
Dat jouw ouders verstandig zijn is heel fijn te horen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn ouders zetten als het goed is ergens komende maand hun huis te koop om precies dat te gaan doen.![]()
En die zijn nog maar begin vijftig zelfs.
Ik heb het tot nu toe zonder overgeven gered! *klopt af*quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...
Deze week begin ik me ook een beetje misselijk te voelen, maar ik heb nog niet hoeven overgeven! Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Jeej!quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe zonder overgeven gered! *klopt af*
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jouw ouders verstandig zijn is heel fijn te horen.
kleiner wonen, lagere lasten, gemakkelijker bij te houden, geld om lekker van te genieten.
SKI vakanties (Spending the Kids Inheritance) en wonen op een triple A location (Aldi, Arts en Apotheek)
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.
quote:
Schoonmoe kon tien jaar geleden het niet meer aan, heeft zwaar reuma en andere kwalen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.
Mooi recept voor gans zie ikquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:01 schreef minilot het volgende:
Wat is dit toch een fraai foodblog
http://www.britishlarder.co.uk
Ha, het kleine klompje koter in je buik maakt een primitieve oermadam van je!quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, een ding dat anders is mini is dat ik veel meer zin heb in vlees! Die blog maakt echt dat ik vlees wil eten vanavond, ipv falafel (uit de diepvries)....
Da's wat ik dacht ja.quote:
Nee. die vind ik zo al lekekr genoeg. En ik had een beetje haast want ik moet over 10 minuten weg en ik was te laat begonnen met koken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's wat ik dacht ja.Had je nog iets speciaals met de boontjes gedaan?
Dan ligt het anders, daarom hoop ik ook dat die van mij er nog wel even wonenquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schoonmoe kon tien jaar geleden het niet meer aan, heeft zwaar reuma en andere kwalen.
15 weken en 2 dagen vandaagquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Jeej!Hoe 'ver' ben jij eigenlijk al?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
15 weken en 2 dagen vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |