Een vriendin van mij deed dat ook, als ze Paaaap, pappie of papa tegen haar vader zei, was zijn antwoord altijd, "zucht, hoeveel?"quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb m'n ouders m'n hele leven lang bij de voornaam genoemd!
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:37 schreef Lonaa het volgende:
Ha, ik schijn ook alleen maar 'papa' te zeggen als ik iets van hem moet.
Mja, ik zei toen ik klein was ook altijd u (gristelijke oorsprong misschien?) en ik vond het toen ik klein was juist altijd zo raar als andere kinderen zaten te je- en jij'en tegen hun ouders. Veel ouder dan ik = 'u', zo simpel voelde het voor mij.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het als kind erg naar als andere kinderen 'u' moesten zeggen tegen hun ouders. Afstandelijk en autoritair voelt dat.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
voor de geīnteresseerden, we hebben n 7.5 gekregen voor phishingonderzoek dingetje
als ik de oma van de duutser op de stang wil jagen, noem ik haar Frau H. Normaal wordt zij ook door iedereen bij de voornaam genoemd...quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb mijn oma wel altijd met haar voornaam aangesproken. Dat vond ze afschuwelijk, mijn andere oma noemde ik wel oma en haar niet.Ze was een beetje beledigd. Pas toen ik dat begreep ben ik haar oma gaan noemen.
Daar zal het zeker meer voorkomen ja.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik zei toen ik klein was ook altijd u (gristelijke oorsprong misschien?)
Om het extra stevig aan te laten komen, zeg maar?quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb maar één keer mijn vader met zijn voornaam aangesproken. En dat was in de brief om te zeggen dat ik geen verplicht contact meer wilde.
Het was een reactie op een brief van een advocaat, dus voelde gewoon niet goed om dan papa te schrijven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Om het extra stevig aan te laten komen, zeg maar?
Ah, dat verklaart ja. Heb je momenteel eigenlijk nog wel eens contact met je vader?quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het was een reactie op een brief van een advocaat, dus voelde gewoon niet goed om dan papa te schrijven.
Nee, hij zit natuurlijk in Nieuw-Zeeland. 1.5 jaar terug een keer ontmoet na 8 jaar omdat hij in Nederland was. Maar hij kwam bijna 2 uur te laat en daarna hoorde ik pas weer iets een jaar later op mijn verjaardag. Een berichtje op mijn LinkedIn profiel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart ja. Heb je momenteel eigenlijk nog wel eens contact met je vader?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
voor de geīnteresseerden, we hebben n 7.5 gekregen voor phishingonderzoek dingetje
Nee, ik weet inderdaad dat -ie ver weg woont en dat -ie een tijd terug inderdaad veel te laat op die afspraak met je was komen aanwaaien.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, hij zit natuurlijk in Nieuw-Zeeland. 1.5 jaar terug een keer ontmoet na 8 jaar omdat hij in Nederland was. Maar hij kwam bijna 2 uur te laat en daarna hoorde ik pas weer iets een jaar later op mijn verjaardag. Een berichtje op mijn LinkedIn profiel.
Nooit gereageerd. Wat heb ik aan een vader aan de andere kant van de wereld die blijkbaar niet eens genoeg om me geeft om op tijd te komen als hij mij voor het eerst in 8 jaar weer ziet? Ik overleef het wel zonder dat extra mailtje op mijn verjaardag.
Netjes!quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:45 schreef Memento-Mori het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:14 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Roepnaam: Ziva of kutkat.
Karakter: Hoge vergeldingsdrang, voelt zich boven iedereen verheven, schreeuwt (niet alleen als ze d'r zin niet krijgt, maar vaak)
Lievelingsspel: Dingen op de grond gooien. Nu heb ik 2 barsten in het scherm van mn telefoon. Alsof dat nog niet tof genoeg was, heeft ze het magneetje van mn case eraf gebeten.
Foto:Tja, katten hebben personeelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ja, leuk, maar je maakt de telefoon van je personeel niet stuk. Dan kan je nieuw personeel zoeken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, katten hebben personeel
Whutquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Geweldig, mijn vader blijft bijzonder lang weg, komt verward terug en heeft geen idee waar hij is geweest of wat er is gebeurd. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Geweldig, mijn vader blijft bijzonder lang weg, komt verward terug en heeft geen idee waar hij is geweest of wat er is gebeurd. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Karakter: Hoge vergeldingsdrang, voelt zich boven iedereen verheven, schreeuwt (niet alleen als ze d'r zin niet krijgt, maar vaak)
Lievelingsspel: Dingen op de grond gooien. Nu heb ik 2 barsten in het scherm van mn telefoon. Alsof dat nog niet tof genoeg was, heeft ze het magneetje van mn case eraf gebeten.
Foto:Ik geloof het niet, met zo'n hoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gratis af te halen:
Satansgedrocht.
Foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziva..
Oh tjeez Isa, wat naar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Oh menquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt erg angstwekkend, sterktequote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Huisarts langs laten komen?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
d. Amnesie, verward, zeker een uur kwijt. Weet niet of hij is gevallen. Verder geen symptomen. Ik hoop maar op transient global amnesia en geen tia of hersenletsel. Mocht er bericht komen dat we met de auto met onbekende oorzaak in het ravijn zijn gereden, dan was het mijn pa.oh, hij wil absoluut niet naar een artz
he bah, lastig. Is hij echt niet voor rede vatbaar?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:32 schreef Isabeau het volgende:
'Het' te aanschouwenlaat je schonezus het maar niet horen
Ik denk serieus aan een tia, maar pa wil absoluut niet naar een dokter, want bang dat ze hem naar Innsbruck naar het ziekenhuis sturen. Seriously. Altijd gedoe, altijd.
Het kind is een meisje. Zo beter?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:32 schreef Isabeau het volgende:
'Het' te aanschouwenlaat je schonezus het maar niet horen
Ik denk serieus aan een tia, maar pa wil absoluut niet naar een dokter, want bang dat ze hem naar Innsbruck naar het ziekenhuis sturen. Seriously. Altijd gedoe, altijd.
Laten we hopen dat het geen trend isquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:36 schreef minilot het volgende:
Mčn, wat is het in allerlei opzichten een bizar begin van het jaar voor de CUL-SCers zeg!
Ja je hoort er helaas niet meer bij zonder akelig verhaal.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:36 schreef minilot het volgende:
Mčn, wat is het in allerlei opzichten een bizar begin van het jaar voor de CUL-SCers zeg!
Nou ja, het is niet alleen maar slecht nieuws. Ook wel veel, maar ook nieuwe banen, zwangerschappen, weetikveelwats. Het is gewoon veel!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:38 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja je hoort er helaas niet meer bij zonder akelig verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:38 schreef minilot het volgende:
Hee Jagartje, hoe voel jij je ondertussen? Al last van ochtendmisselijkheid? Andere gekke dingen?
Snap ik heel goed!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
Arm mens...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Schoonmoe, 72, is weer eens een paar keer in huis gevallen, maar wil geen zimmerframe of alarmknop om haar nek, want ze is geen oude vrouw de tapijten die overal liggen en de enorme hoeveelheden meubels mogen ook niet weg.
Gezicht bont en blauw, tand gebroken, lip kapot...
Ja waar bemoei je je ook mee Pietquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei een dikke tien jaar geleden als tegen schoonouders dat ze hun (kast van een) huis moesten verkopen, een appartement moesten huren (alles gelijkvloers) en moesten gaan genieten nu het nog kan.
Hebben toen bijna een jaar niet meer met mij willen spreken.
Daarom is die 9 maanden uitgevondenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...
Deze week begin ik me ook een beetje misselijk te voelen, maar ik heb nog niet hoeven overgeven! Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
Mijn ouders zetten als het goed is ergens komende maand hun huis te koop om precies dat te gaan doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei een dikke tien jaar geleden als tegen schoonouders dat ze hun (kast van een) huis moesten verkopen, een appartement moesten huren (alles gelijkvloers) en moesten gaan genieten nu het nog kan.
![]()
Ja, idd, arm mens, en schoonpa maar meer duiven en kippen houden waar hij nauwelijks voor kan zorgen. Als ik hem niet op zijn flikker had gegeven had ie weer een hond gekocht.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Arm mens...
[..]
Ja waar bemoei je je ook mee Piet
gelukkig maar!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarom is die 9 maanden uitgevonden
ik denk het jaquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daarom is die 9 maanden uitgevonden
Dat jouw ouders verstandig zijn is heel fijn te horen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn ouders zetten als het goed is ergens komende maand hun huis te koop om precies dat te gaan doen.![]()
En die zijn nog maar begin vijftig zelfs.
Ik heb het tot nu toe zonder overgeven gered! *klopt af*quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik voel me vooral vrij moe. Doe vrijwel elke dag wel een dutje van 20/30 minuten. Soms op de bank thuis, soms op kantoor...
Deze week begin ik me ook een beetje misselijk te voelen, maar ik heb nog niet hoeven overgeven! Verder niets bijzonders, het is nog een beetje 'surreal'..Ik merk dat ik een beetje anders ben, maar het idee dat wij wellicht straks een baby hebben is nogal lastig voor te stellen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Jeej!quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe zonder overgeven gered! *klopt af*
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jouw ouders verstandig zijn is heel fijn te horen.
kleiner wonen, lagere lasten, gemakkelijker bij te houden, geld om lekker van te genieten.
SKI vakanties (Spending the Kids Inheritance) en wonen op een triple A location (Aldi, Arts en Apotheek)
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.
quote:
Schoonmoe kon tien jaar geleden het niet meer aan, heeft zwaar reuma en andere kwalen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen nog lekker buitenaf met een grote tuin en alles wat daar bij hoort. Vader is inmiddels 70 plus en ik hoop van harte dat hij het daar nog jaren vol houdt. Die mensen zijn daar gelukkig en op hun plek, dat vind ik ook heel verstandig. Zou niet weten waarom ik voor hun zou moeten beslissen dat het anders moet. Als het niet meer gaat zijn ze intelligent en wijs genoeg om zelf te beslissen dat we willen verhuizen.
Mooi recept voor gans zie ikquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:01 schreef minilot het volgende:
Wat is dit toch een fraai foodblog
http://www.britishlarder.co.uk
Ha, het kleine klompje koter in je buik maakt een primitieve oermadam van je!quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, een ding dat anders is mini is dat ik veel meer zin heb in vlees! Die blog maakt echt dat ik vlees wil eten vanavond, ipv falafel (uit de diepvries)....
Da's wat ik dacht ja.quote:
Nee. die vind ik zo al lekekr genoeg. En ik had een beetje haast want ik moet over 10 minuten weg en ik was te laat begonnen met koken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's wat ik dacht ja.Had je nog iets speciaals met de boontjes gedaan?
Dan ligt het anders, daarom hoop ik ook dat die van mij er nog wel even wonenquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schoonmoe kon tien jaar geleden het niet meer aan, heeft zwaar reuma en andere kwalen.
15 weken en 2 dagen vandaagquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Jeej!Hoe 'ver' ben jij eigenlijk al?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |