quote:
Zeker ja. Dat andere meisje ook overigens.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een belachelijk mooie vrouw, die Malika...![]()
Wat een logica. Alsof je zonder beledigen geen kritiek meer kan leveren. Zal lekker gezellig zijn in jouw relationele kring.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef sonnyspek het volgende:
Als je mensen niet meer mag beledigen dan mag je dus ook niet de foute dingen benoemen. Dat is het probleem met de islam, het is stil blijven staan.
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:22 schreef alors het volgende:
[..]
Zeker ja. Dat andere meisje ook overigens.
Quote even van een neutrale site.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Penguinz het volgende:
Man, in die Koran staat dat letterlijk dat de Joden afstammen van varkens, een belediging van heb-ik-jou-daar. Die vrijheid van meningsuiting/belediging werkt twee kanten op.
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.
Erg mooie jonge vrouw, in alle opzichten, zoals je het nu even zo oppervlakkig kunt beoordelen.
Alleen die metersdikke plaat voor hun kop he.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.
Erg mooie jonge vrouw, in alle opzichten, zoals je het nu even zo oppervlakkig kunt beoordelen.
Omdat?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:25 schreef Modus het volgende:
Alleen die metersdikke plaat voor hun kop he.
Maarrrr, zo moet je het niet lezen he..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Penguinz het volgende:
Man, in die Koran staat dat letterlijk dat de Joden afstammen van varkens, een belediging van heb-ik-jou-daar. Die vrijheid van meningsuiting/belediging werkt twee kanten op.
"Ik wil het niet bagatelliseren hoor, maar... "quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:26 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Je moet maar durven; de vergelijking tussen misdaden tegen de joden met de islam van nu.
Haar kut zit vol met weerhaken en tijdens de seks bijt ze je strot door..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
plichtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:28 schreef danos het volgende:
Dat is het licht van de Moslims? Lukt goed dan
Ik bekritiseer zoveel zaken. Betekent niet dat ik daarmee ook mensen of instanties beledig.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef sonnyspek het volgende:
Als je mensen niet meer mag beledigen dan mag je dus ook niet de foute dingen benoemen. Dat is het probleem met de islam, het is stil blijven staan.
Ik vind haar een zeer aantrekkelijke vrouw, meer niet. Had er eigenlijk nog geen sexuele gedachten bij, om meerdere redenen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Haar kut zit vol met weerhaken en tijdens de seks bijt ze je strot door..
Dit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maarrrr, zo moet je het niet lezen he..
Geloof
9/11 zou doenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind haar een zeer aantrekkelijke vrouw, meer niet. Had er eigenlijk nog geen sexuele gedachten bij, om meerdere redenen.
Ik quote het vers voor je:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:25 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Quote even van een neutrale site.
Was weer een redelijk non-gesprek zonder enige vorm van kritiek van de kant van Jinek. Die moslims kwamen er zelfs mee weg dat ze vonden dat er een grens aan satire zat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lekker open-minded hier.
Ik vond het een interessant en mooi gesprek. Leven volgens de regels van welke religie dan ook staat redelijk ver bij me vandaan. Echter valt uit elke religie ook genoeg moois te halen.
Die tactiek ken ik van andere KLB-ers. Website er bij aub.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:36 schreef Penguinz het volgende:
[..]
Ik quote het vers voor je:
Sourat al Maa'ida: Zeg: '"Zal ik jullie iets meedelen wat nog slechter is, als vergelding bij God? Wie door God is vervloekt en op wie Hij vertoornd is en van wie Hij er tot apen en varkens gemaakt heeft en die de Taghoet dienen; zij zijn het die de slechtste plaats hebben en die het verst afgedwaald zijn van de correcte weg."' (5.60)
Ik tik de Nederlandstalige versie over van de Koran die ik hier heb liggen. Voor de Engelstalige zie: http://quran.com/5/60quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Die tactiek ken ik van andere KLB-ers. Website er bij aub.
Ditquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
Jammer dat Jinek niet inhaakt op die zogenaamde connecties van Huub.
''Vind je dat wel integer Huub? Dat jij door je doktervriendjes dan wel meteen in het ziekenhuis ligt en het ineens zo gepiept is, en dat de gewone man maar mag afwachten?''
Maar nee, we zijn vriendjes, kritische vragen stellen we niet.
Jinek haakt nergens op in, ze gaat slechts in op vage gevoelens en durft nooit eens echt door te vragen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog kijk want erger me kapot aan dat wijf.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
''Vind je dat wel integer Huub? Dat jij door je doktervriendjes dan wel meteen in het ziekenhuis ligt en het ineens zo gepiept is, en dat de gewone man maar mag afwachten?''
Er zit ook een grens aan satire, en die wordt doorgaans wél getrokken wanneer het over gevoelige zaken als bijvoorbeeld de holocaust ofzo gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Was weer een redelijk non-gesprek zonder enige vorm van kritiek van de kant van Jinek. Die moslims kwamen er zelfs mee weg dat ze vonden dat er een grens aan satire zat.
Die vraag staat niet op haar blaadje.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
Inderdaad, iedereen wil snel geholpen worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:40 schreef danos het volgende:
Ja Huub, daarom moeten anderen dus nog langer wachten....omdat hij er met zijn familie bij zijn maatjes tussendoor wordt gefrommeld.
Misschien is het wel een en al act. Dat ze ons met een 40-delige serie willen vermoordenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Die vraag staat niet op haar blaadje.
Het is een blond poppetje dat zonder stamelen 3 zinnen achter elkaar kan opdreunen terwijl ze serieus kijkt, dus dan hoort ze op TV!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Jinek haakt nergens op in, ze gaat slechts in op vage gevoelens en durft nooit eens echt door te vragen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog kijk want erger me kapot aan dat wijf.
Humberto 'vermoordt' haar eerder, ass raped is ze alquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een en al act. Dat ze ons met een 40-delige serie willen vermoorden
Het is wachten tot er kritiek komt op de kijkcijfers. Jinek vond het namelijk niet eerlijk dat we kritiek hadden terwijl er hoge kijkcijfers waren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Humberto 'vermoordt' haar eerder, ass raped is ze al
Valse afgoden. De God uit de Abrahamistische godsdiensten zijn gelijk en aanbidden dus niet valse afgoden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:36 schreef Penguinz het volgende:
Ik quote het vers voor je:
Sourat al Maa'ida: Zeg: '"Zal ik jullie iets meedelen wat nog slechter is, als vergelding bij God? Wie door God is vervloekt en op wie Hij vertoornd is en van wie Hij er tot apen en varkens gemaakt heeft en die de Taghoet dienen; zij zijn het die de slechtste plaats hebben en die het verst afgedwaald zijn van de correcte weg."' (5.60)
Ze dacht even serieus dat die kijkcijfers hoog waren door het programma en niet door het nieuws in Parijsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is wachten tot er kritiek komt op de kijkcijfers. Jinek vond het namelijk niet eerlijk dat we kritiek hadden terwijl er hoge kijkcijfers waren.
Ik denk ook dat die hoge cijfers komen doordat het Knuffelbeertje Humberto geen uitzendingen had. Ik zag vanochtend alweer de voorspelbare neergang qua kijkcijfers.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze dacht even serieus dat die kijkcijfers hoog waren door het programma en niet door het nieuws in Parijs
Als de vragen echt consequent te lastig en direct worden, komt er straks geen gast meer opdagen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is een blond poppetje dat zonder stamelen 3 zinnen achter elkaar kan opdreunen terwijl ze serieus kijkt, dus dan hoort ze op TV!
Ik had ook liever gezien dat bijvoorbeeld Dione de Graaf de interviews doet. Veel sympathiekere vrouw met betere interview-skills en komt ook gemakkelijker over, in gesprekken, oftewel, het is iemand die in het gesprek zelf blijft denken en met nieuwe vragen komt, ipv vast te houden aan haar kaartje met daarop wat vooraf bedachte aandachtspunten.
De Liefde, daar heb jij niets mee.quote:
Nee dat klopt. Haat is veel leuker.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
De Liefde, daar heb jij niets mee.
Over een paar maanden gewoon lekker zuipen in de afterparty van Renske, veel leuker.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Laten we een uitzending bijwonen om vervolgens met stoelen te gaan gooien
Bij de BBC kunnen ze dat meestal wel. In nederland is men echt veels te lief voor gasten. Zo'n Jorritsma, die OF compleet dement, OF schuldig is aan bouwfraude, wordt overal met de hoogste egards binnen gehaald en poeslief behandeld...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:51 schreef Modus het volgende:
[..]
Als de vragen echt consequent te lastig en direct worden, komt er straks geen gast meer opdagen.
Mijn gevoel zegt van wel. De onderwerpen zijn gewoon goed.quote:
Deze decorretje wollah.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt van wel. De onderwerpen zijn gewoon goed.
En de decor met bank en bijpassende stoel. En Jinek zelf natuurlijk.
Het decor is helemaal niet goed, Antoine.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Vandaag een uitgekauwd moslim-debat en twee onderwerpen die werkelijk waar nergens over gingenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig ogen. En Jinek zit ook leuk bij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het decor is helemaal niet goed, Antoine.
Toch actualiteiten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Vandaag een uitgekauwd moslim-debat en twee onderwerpen die werkelijk waar nergens over gingen
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:59 schreef Yi-Long het volgende:
Malika was beeldschoon, dus deze aflevering krijgt een 9/10. Had een 10/10 verdiend als de camera non-stop op haar was gericht.
Ik vind Jinek altijd een beetje koud overkomen. Ze lijkt me meer met zichzelf bezig dan met anderen. Daarnaast vind ik haar inhoudelijk ook niet storend ofzo, maar ook niet bijster veel toevoegen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch actualiteiten.
Maar weing sport en entertainment.
Ik ga fan worden van Jinek. Ze ziet er ook goed uit.
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig ogen. En Jinek zit ook leuk bij.
Ze heeft een heel ander karakter. Pauw heeft meer ervaring; ik denk dat Jinek nog wel kan groeien in deze periode.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind Jinek altijd een beetje koud overkomen. Ze lijkt me meer met zichzelf bezig dan met anderen. Daarnaast vind ik haar inhoudelijk ook niet storend ofzo, maar ook niet bijster veel toevoegen.
Pauw heeft dan nog een persoonlijkheid waarmee hij veel kan, dus plagen, beetje uitlokken, grapjes maken, meedenken, etc etc. Bij Jinek ontbreekt dat allemaal een beetje. Het is te ingestudeerd, te voorgekauwd, te 'stijfjes'.
Het is niet dat we een lekker gesprek ofzo zien met veel diepgang. Niet van haar kant in ieder geval.
okquote:Op woensdag 14 januari 2015 00:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.
Op de voorgrond zit Jinek op een plastic stoel. Heel aandoenlijk, met dat stapeltje papier op haar schoot. Dan nog die bank waarop de gasten zitten weggepropt.
De uitzending is zoveel beter met een tafel. Dan hebben we geen last van die papiertjes van Jinek. Van die vervelende ticjes die de gasten hebben als ze op de bank zitten, ze weten zich geen houding aan te nemen.
En natuurlijk Jinek zelf..
Yi-Long laat zijn pieletje flink door zijn knuistjes gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:59 schreef Yi-Long het volgende:
Malika was beeldschoon, dus deze aflevering krijgt een 9/10. Had een 10/10 verdiend als de camera non-stop op haar was gericht.
Denk het ook wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
ik denk dat Jinek nog wel iets kan laten groeien
De gasten zitten nogal kwetsbaar; een tafel geeft meer gevoel van bescherming.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.
Op de voorgrond zit Jinek op een plastic stoel. Heel aandoenlijk, met dat stapeltje papier op haar schoot. Dan nog die bank waarop de gasten zitten weggepropt.
De uitzending is zoveel beter met een tafel. Dan hebben we geen last van die papiertjes van Jinek. Van die vervelende ticjes die de gasten hebben als ze op de bank zitten, ze weten zich geen houding aan te nemen.
En natuurlijk Jinek zelf..
De publieke omroep wil weer een mooi beeld scheppen van moslims. Drie moslimstudenten die worden gediscrimineerd.quote:
Die zusjes worden wrs altijd weggebracht idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Die gast zei ook, we beschermen onze zusjes. Als je een zusje aankijkt word je al uitgescholden, als je zo'n zusje date word je in elkaar geslagen.
Die zusjes reizen zelf met de trein om zich in andere steden te laten geven op erge manieren door vreemden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Die gast zei ook, we beschermen onze zusjes. Als je een zusje aankijkt word je al uitgescholden, als je zo'n zusje date word je in elkaar geslagen.
Nou nee, dat ik iemand zeer aantrekkelijk vind, betekent niet meteen dat ik daar keihard op ga lopen fappen ofzo.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Yi-Long laat zijn pieletje flink door zijn knuistjes gaan.
Ik weet niet hoever ze daar nog in kan groeien. Ze zit al een aantal jaar in dit vak, ook als interviewster, en dat koude heeft ze eigenlijk altijd al gehad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ze heeft een heel ander karakter. Pauw heeft meer ervaring; ik denk dat Jinek nog wel kan groeien in deze periode.
Maar ze heeft zeker haar eigen stijl. Ik kijk nu al liever naar haar dan naar Tan.
Ja, en het feit dat dat soort dingen erin geïndoctrineerd zijn, daarom zullen zie niet makkelijk gaan hervormen oid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:31 schreef luxerobots het volgende:
De islam is het letterlijke woord van god. Het is gewoon een reden waarom er zo veel problemen met moslims zijn.
Daar is Dione teveel een nitwit voor. Van sport heeft ze al te weinig verstand.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever ze daar nog in kan groeien. Ze zit al een aantal jaar in dit vak, ook als interviewster, en dat koude heeft ze eigenlijk altijd al gehad.
Ik zie liever een Dione de Graaff, die gewoon altijd op haar gemak is in het gesprek en daadwerkelijk geinteresseerd lijkt in haar gesprekspartner en ter plekke zelf dieper kan en wil gaan met haar vragen. Ook een veel warmere uitstraling.
Ik zou Dione ook zeer graag gewoon een seizoen Zomergasten ofzo zien doen.
De bijbel is een boek vol met verhalen over god, voor christenen met goddelijke inspiratie. Maar de bijbel is niet het letterlijke woord van god.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat dat soort dingen erin geïndoctrineerd zijn, daarom zullen zie niet makkelijk gaan hervormen oid.
Nou ja, sommigen denken dat ook wel, en zijn vaak christenfundamentalisten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De bijbel is een boek vol met verhalen over god, voor christenen met goddelijke inspiratie. Maar de bijbel is niet het letterlijke woord van god.
Het is een dogma in de islam, de koran is het letterlijke woord van god. Dat is niet zo in het christendom, ondanks dat er ook christenen zijn die het letterlijk nemen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, sommigen denken dat ook wel, en zijn vaak christenfundamentalisten.
Klopt, maar wat ik bedoel is, dat als je binnen het christendom denkt dat de bijbel het letterlijke woord is, dan ben je toch heel fundamentalistisch bezig. Maar die mindset is bij moslims heel normaal dus kennelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een dogma in de islam, de koran is het letterlijke woord van god. Dat is niet zo in het christendom, ondanks dat er ook christenen zijn die het letterlijk nemen.
Dit zijn de hoogopgeleiden idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:39 schreef luxerobots het volgende:
Deze meisjes storen me. Met hun overdreven hoofddoeken. Hun Engelse woorden tussendoor. Hun slachtofferrol.
En dit is nog de gepolijste bovenlaag...
Ik heb niet het idee dat Dione dom is, of nergens verstand van heeft. Integendeel. Misschien dat dat vooroordeel aan haar kleeft omdat ze zo gericht is op dat sportwereldje, maar in ieder interview waarin ik haar zie komt ze altijd prima naar voren.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Daar is Dione teveel een nitwit voor. Van sport heeft ze al te weinig verstand.
Waarom moeten die criminelen waar ze het over hadden erkend worden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zegt-ie wel iets wat waar is btw: ze moeten erkend worden.
Ze heeft echt een gigantisch (vierkant) hoofd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:40 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon een pientere meid. Niets mis mee.
Voordat ze crimineel worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom moeten die criminelen waar ze het over hadden erkend worden?
Te lachwekkend voor woorden.
Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordat ze crimineel worden.
Misschien hoort dat erbij gezegd worden.
Ik vind ze behoorlijk offensief, in Nederland kan je een opleiding volgen, hier kan je kansen pakken. Hier is je afkomst minder belangrijk dan in de islamitische wereld. Het heeft voor moslims veel voordeel om hier te leven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zegt-ie wel iets wat waar is btw: ze moeten erkend worden.
Thymos.
De strijd om erkenning/eigenwaarde/trots is wrs een belangrijk streven in de mens.
Dus kortom dat laatste ben ik mee eens, echter de werkelijkheid ligt anders, we leven langs elkaar heen, moslims zonderen zich af en bekijken Nederlanders wantrouwend.
Erkenning als mens met eigen waarde.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?
Misschien.
Heel veel tekst maar geen antwoord. Geef nu eens een praktisch voorbeeld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erkenning als mens met eigen waarde.
Je kunt niet mensen niet altijd als minderwaardig, randdebiel en/of potentieel crimineel behandelen, zonder dat zich dat gaat wreken. Dit hebben we gezien adhv het emancipatie streven van allerlei minderheden in de geschiedenis. Of dit nu gaat om arbeiders, gekleurden, vrouwen of etnische minderheden binnen staatkundige eenheden.
Echter de schoen wrikt zich hier op bepaalde punten natuurlijk.
1. onze samenleving is vrij egalitair.
2. iedere minderheid heeft het recht op zijn eigen vrijheid zolang dit niet schade oplevert voor derden.
3. de islam staat tegenover de manier waarop wij onze samenleving hebben ingericht, inclusief punt 1. en 2., juist vijandig, en juist van die leer zijn zij vervuld.
Dus die meiden moeten het maar accepteren dat ze hier aangekeken worden op de misdaden van een stel extremisten, want ze mogen in zo'n mooi westers landje leven van ons...!?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind ze behoorlijk offensief, in Nederland kan je een opleiding volgen, hier kan je kansen pakken. Hier is je afkomst minder belangrijk dan in de islamitische wereld. Het heeft voor moslims veel voordeel om hier te leven.
Ze komen boos op me over en ze voelen zich gediscrimineerd. Met die verschrikkelijke moordpartijen in Frankrijk in het achterhoofd, vind ik het gewoon ongepast.
Dat voelen zij (en jij kennelijk ook) zo. Net zoals ze zich bij elke scheet beledigd voelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:58 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzin. Ze zijn hier geboren, ze zijn gewoon Nederlander, zoals jij en ik, ze doen hun eigen ding, zo goed mogelijk, en deze meiden en jongen op de bank hebben dat blijkbaar prima gedaan, en dan vind ik het dus absoluut NIET ok dat ze dan maar op straat en in de media weggezet worden als van alles en nog wat...
Wat ik bedoel is dat ze erkenning zoeken, zoals ieder mens, ze komen dan meteen aan met hun religie en die bevat onderdelen die haaks staan op wat men hier in het westen als waarden hanteert.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:56 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Heel veel tekst maar geen antwoord. Geef nu eens een praktisch voorbeeld.
Nog steeds geen antwoord op de hele simpele vraag.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ze erkenning zoeken, zoals ieder mens, ze komen dan meteen aan met hun religie en die bevat onderdelen die haaks staan op wat men hier in het westen als waarden hanteert.
Ik lul niet zo maar wat, je begrijpt het alleen niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op de hele simpele vraag.
Je lult dus maar wat.
Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus die meiden moeten het maar accepteren dat ze hier aangekeken worden op de misdaden van een stel extremisten, want ze mogen in zo'n mooi westers landje leven van ons...!?
Wat een onzin. Ze zijn hier geboren, ze zijn gewoon Nederlander, zoals jij en ik, ze doen hun eigen ding, zo goed mogelijk, en deze meiden en jongen op de bank hebben dat blijkbaar prima gedaan, en dan vind ik het dus absoluut NIET ok dat ze dan maar op straat en in de media weggezet worden als van alles en nog wat...
Dat zouden ze absoluut niet hoeven te pikken, en terecht als ze daar pissig over zijn, en een weerwoord daarop laten klinken.
Geef dan eens antwoord, concreet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lul niet zo maar wat, je begrijpt het alleen niet.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?
Dat ligt natuurlijk aan de vragen van Jinek. Als zij vragen stelt wat gaat over "slachtofferschap" dan is het niet gek dat zij daar ook een antwoord op geven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.
Erkend in de zin dat ze aandacht krijgen en voor vol worden aangezien door "les autres", en daar worstelen niet allen zij mee.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:05 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Geef dan eens antwoord, concreet.
[..]
Je hebt dus echt geen antwoord.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erkend in de zin dat ze aandacht krijgen en voor vol worden aangezien door "les autres", en daar worstelen niet allen zij mee.
quote:Praatjes vullen geen kennisgaatjes
In Science deze maand de resultaten van een onderzoek naar sekseverschillen in ons taalgedrag. Dankzij nieuwe opneemapparatuur, ontwikkeld in Arizona, is men in staat om het alledaagse taalgebruik nauwkeurig in kaart te brengen. In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd, spreken vrouwen nauwelijks meer dan mannen.
Jawel, jij begrijpt het alleen niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je hebt dus echt geen antwoord.
Jawel, de hersenfuncties van mannen liggen meer gecentreerd en verdeeld over de verschillende hersenhelften, die van vrouwen liggen meer decentraal. Zo kun je zien dat bij herseninfarcten de mannen zwaarder getroffen worden over het algemeen dan vrouwen, omdat bij vrouwen onderdelen van de hersenfunctie overgenomen worden door een andere hersenhelft dan de getroffen hersenhelft.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef luxerobots het volgende:
Huub lult trouwens maar wat. Vrouwen hebben geen totaal andere bedrading in de hersenen. Alsof dat van mannen van voor naar achter zou lopen en dat van vrouwen door elkaar.
En het aantal woorden tussen mannen en vrouwen, dat enorm zou verschillen, dat klopt ook niet.
[..]
Stel je vraag dan even opnieuw.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je hebt dus echt geen antwoord.
Het was een belachelijk gesprek. Die jongen beweerde dat hij zijn zusjes moest beschermen. Dat hij en zijn medegeloofsgenoten als het laagste van de samenleving behandeld worden. Over meten met verschillende maten en dat ze niet beledigd moeten worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef editoor het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan de vragen van Jinek. Als zij vragen stelt wat gaat over "slachtofferschap" dan is het niet gek dat zij daar ook een antwoord op geven.
Zoals hij het zei klopt het niet en er zijn ook mannen waarbij andere hersendelen functies overnemen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, de hersenfuncties van mannen liggen meer gecentreerd en verdeeld over de verschillende hersenhelften, die van vrouwen liggen meer decentraal. Zo kun je zien dat bij herseninfarcten de mannen zwaarder getroffen worden over het algemeen dan vrouwen, omdat onderdelen van de hersenfunctie overgenomen worden door een andere hersenhelft dan de getroffen hersenhelft.
Ik heb ze WEL gehoord over die aanslag, namelijk dat zij het net als ieder ander weldenkend mens verwerpelijk vinden, en dat ze zich op geen enkele manier verbonden voelen met de daders.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.
Nadat het communisme viel wilde Bolkenstein destijds wel dat links in Nederland zijn verontschuldigingen zou maken btw.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb ze WEL gehoord over die aanslag, namelijk dat zij het net als ieder ander weldenkend mens verwerpelijk vinden, en dat ze zich op geen enkele manier verbonden voelen met de daders.
Daarnaast zeggen ze uiteraard dat zij zich daar helemaal niet voor hoeven te verdedigen telkens weer, want zij hebben er geen fuck mee te maken.
Men nodigt toch ook niet iedere keer een hele reeks aan Joodse mensen uit om zich te verantwoorden en te excuseren voor de eindeloze oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen door Israel?
"20 kinderen doodgebombardeerd in Gaza: Wat vindt Frits Barend daarvan!?!?"
Waarom zou je als normale Nederlanse moslim telkens weer op het matje geroepen moeten worden (en komen) wanneer een stel gekken weer een religie misbruikt om de meest verschrikkelijke misdaden te plegen!?
Hebben de VVD-kiezers al hun excuses aangeboden voor de verneukte zorg, en de verkankerde huizenmarkt, met tientallen duizenden slachtoffers als gevolg...!?
Die hebben namelijk een stuk meer invloed op datgene wat er is gebeurd, dan de normale moslims hebben op de daden van een stel extremistische idioten.
Ik zou moslims niet benadrukt willen erkennen als volwaardige Nederlanders, dat maakt ze per definitie minderwaardig namelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:12 schreef editoor het volgende:
[..]
Stel je vraag dan even opnieuw.
Je vraag is hoe je moslims kunt erkennen als volwaardige Nederlanders?
Mohamed, vrede is met hem, liet de hoofden van de joden eraf choppen. Zolang kritiek op de islam als beledigend wordt ervaren. Zolang ze in de slachtofferrol kruipen, is er geen oplossing mogelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb ze WEL gehoord over die aanslag, namelijk dat zij het net als ieder ander weldenkend mens verwerpelijk vinden, en dat ze zich op geen enkele manier verbonden voelen met de daders.
Daarnaast zeggen ze uiteraard dat zij zich daar helemaal niet voor hoeven te verdedigen telkens weer, want zij hebben er geen fuck mee te maken.
Men nodigt toch ook niet iedere keer een hele reeks aan Joodse mensen uit om zich te verantwoorden en te excuseren voor de eindeloze oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen door Israel?
"20 kinderen doodgebombardeerd in Gaza: Wat vindt Frits Barend daarvan!?!?"
Waarom zou je als normale Nederlanse moslim telkens weer op het matje geroepen moeten worden (en komen) wanneer een stel gekken weer een religie misbruikt om de meest verschrikkelijke misdaden te plegen!?
Hebben de VVD-kiezers al hun excuses aangeboden voor de verneukte zorg, en de verkankerde huizenmarkt, met tientallen duizenden slachtoffers als gevolg...!?
Die hebben namelijk een stuk meer invloed op datgene wat er is gebeurd, dan de normale moslims hebben op de daden van een stel extremistische idioten.
Wat was er mis mee dat hij dat vertelde, als dat de dagelijkse realiteit is die hij mee maakt?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was een belachelijk gesprek. Die jongen beweerde dat hij zijn zusjes moest beschermen. Dat hij en zijn medegeloofsgenoten als het laagste van de samenleving behandeld worden. Over meten met verschillende maten en dat ze niet beledigd moeten worden.
Dat toont dan aan wat een idioot Bolkestein is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nadat het communisme viel wilde Bolkenstein destijds wel dat links in Nederland zijn verontschuldigingen zou maken btw.
Daar was wel een hele discussie over in die tijd, waren daadwerkelijke fellow-travellers natuurlijk met regimes die naderhand niet zo jofel waren op het gebied van mensenrechten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat toont dan aan wat een idioot Bolkestein is.
Ik vond het ook geen goed gesprek. Het was een beetje ongemakkelijk om te zien. De Nederlandse moslims wisten niet zo goed wat ze met de vragen aan moesten. Al heb ik ze wel een aantal goede dingen horen zeggen, maar het meeste ging over het slachtofferrol en hoe zij benadeeld werden. Ook aan hun zijde leek er weinig verzoende woorden over hoe het in de toekomst beter zal moeten gaan. Met autochtone Nederlanders en Moslims.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was een belachelijk gesprek. Die jongen beweerde dat hij zijn zusjes moest beschermen. Dat hij en zijn medegeloofsgenoten als het laagste van de samenleving behandeld worden. Over meten met verschillende maten en dat ze niet beledigd moeten worden.
[..]
Het gesprek was niet dusdanig moeilijk te volgen dat het kwijlen me daarvan teveel afleidde.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mohamed, vrede is met hem, liet de hoofden van de joden eraf choppen. Zolang kritiek op de islam als beledigend wordt ervaren. Zolang ze in de slachtofferrol kruipen, is er geen oplossing mogelijk.
Misschien had jij wat minder moeten kwijlen, en het gesprek moeten volgen.
Mjah, volgens mij heeft zo'n beetje ieder land wel een discutabel verleden wat betreft mensenrechten, inclusief Nederland (de massamoorden/slachtingen in Indonesië bijvoorbeeld...)quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar was wel een hele discussie over in die tijd, waren daadwerkelijke fellow-travellers natuurlijk met regimes die naderhand niet zo jofel waren op het gebied van mensenrechten.
Klopt, het botje van Hervorming werd niet echt aangepakt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:20 schreef editoor het volgende:
[..]
Ik vond het ook geen goed gesprek. Het was een beetje ongemakkelijk om te zien. De Nederlandse moslims wisten niet zo goed wat ze met de vragen aan moesten. Al heb ik ze wel een aantal goede dingen horen zeggen, maar het meeste ging over het slachtofferrol en hoe zij benadeeld werden. Ook aan hun zijde leek er weinig verzoende woorden over hoe het in de toekomst beter zal moeten gaan. Met autochtone Nederlanders en Moslims.
Deze waren nog hoog opgeleid en kunnen met woorden ver komen en discussiëren, de gemiddelde moslim echter wordt boos als je kritische kanttekeningen plaatst omtrent de islam.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het gesprek was niet dusdanig moeilijk te volgen dat het kwijlen me daarvan teveel afleidde.
Kritiek op de Islam is gewoon mogelijk. Kritiek op gelovigen is gewoon mogelijk. Ik heb niet het idee dat 1 van deze personen op die bank vanavond zou gaan flippen wanneer ik wat kritische vraagtekens zet bij een aantal van hun gebruiken. Ik neem aan dat we daar gewoon prima inhoudelijk over kunnen discusseren. Net zoals ik met Joodse mannen prima kan discusseren over wel of niet besnijden, of met Chinezen over Tibet, etc etc.
Je hoeft dan niet te zeggen dat je ze erkent, maar als je maar wel naar handelt. Als moslims voor een baan, niet aangenomen worden puur omdat ze moslim zijn, is dat vrij kwalijk. Dat gebeurd helaas op grote schaal, heb het zelf van dichtbij meegemaakt. Veel autochtone Nederlanders zijn allergisch voor moslims en daarom is er maar een klein select groepje die nog wel succes heeft en de rest werkloos thuis zit of een kut baan bij de mcdonalds.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zou moslims niet benadrukt willen erkennen als volwaardige Nederlanders, dat maakt ze per definitie minderwaardig namelijk.
Een beetje als een moeder die tegen haar 25 jarige thuiswonende harken poppetjes tekende dochter zegt: "lijkt sprekende op papa, goed hoor!"
Wat valt er te 'verzoenen' voor de personen op de bank!? Die doen prima mee in de maatschappij, hebben geen reet te maken met radicale moslims of aanslagen, houden zich aan onze wetten, zijn goed geïntegreerd, etc etc.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, het botje van Hervorming werd niet echt aangepakt.
En toch vind ik dat gek. Het stuit op de eenheid van de islam, maar iedereen kan zien dat dat een utopie is, dus eigenlijk zou er vanuit het westen een echte vredelievende Hervorming moeten ontstaan. Weg met die islamitische regimes in het M-O, weg met wegkijken van alle waanzin die uit naam van Allah wordt rondgestrooid over bijna heel de wereld, religie in het privé-domein, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo, etc.
Kijk naar Fok!, lever gegronde kritiek op eender welke rechtse partij en moet je kijken hoe kwaad ze zullen gaan sputteren over Slinks, gutmenschen en de overheid. Beetje hetzelfde.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Deze waren nog hoog opgeleid en kunnen met woorden ver komen en discussiëren, de gemiddelde moslim echter wordt boos als je kritische kanttekeningen plaatst omtrent de islam.
Klopt wel, ik heb ook altijd 10x meer moeite moeten doen voor stageplekken/werk dan Nederlandse vrienden met soortgelijke opleidingen/ cv's.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:28 schreef editoor het volgende:
[..]
Je hoeft dan niet te zeggen dat je ze erkent, maar als je maar wel naar handelt. Als moslims voor een baan, niet aangenomen worden puur omdat ze moslim zijn, is dat vrij kwalijk. Dat gebeurd helaas op grote schaal, heb het zelf van dichtbij meegemaakt. Veel autochtone Nederlanders zijn allergisch voor moslims en daarom is er maar een klein select groepje die nog wel succes heeft en de rest werkloos thuis zit of een kut baan bij de mcdonalds.
Er zijn inmiddels redelijk veel hoog opgeleidde moslims uit de 2de en 3de generatie in Nederland, die gewoon Hoge School en Universiteit hebben gedaan, en nu gewoon meedraaien in de maatschappij...quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Deze waren nog hoog opgeleid en kunnen met woorden ver komen en discussiëren, de gemiddelde moslim echter wordt boos als je kritische kanttekeningen plaatst omtrent de islam.
Het is meer rondom sommige onderwerpen dan partijen waarbij de meeste users meer naar rechts neigen denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Kijk naar Fok!, lever gegronde kritiek op eender welke rechtse partij en moet je kijken hoe kwaad ze zullen gaan sputteren over Slinks, gutmenschen en de overheid. Beetje hetzelfde.
Sommige dingen zijn gewoon onbediscussieerbaar in de islam. Zoals dat Mohamed trouwde met Aisha toen ze 6 was en dat huwelijk consumeerde toen ze 9 werd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het gesprek was niet dusdanig moeilijk te volgen dat het kwijlen me daarvan teveel afleidde.
Kritiek op de Islam is gewoon mogelijk. Kritiek op gelovigen is gewoon mogelijk. Ik heb niet het idee dat 1 van deze personen op die bank vanavond zou gaan flippen wanneer ik wat kritische vraagtekens zet bij een aantal van hun gebruiken. Ik neem aan dat we daar gewoon prima inhoudelijk over kunnen discusseren. Net zoals ik met Joodse mannen prima kan discusseren over wel of niet besnijden, of met Chinezen over Tibet, etc etc.
Ik ben blank met blauwe ogen, dus ik kom glimlachend binnen en kom met een stageplek of baan naar buiten. Meestal tenminste.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt wel, ik heb ook altijd 10x meer moeite moeten doen voor stageplekken/werk dan Nederlandse vrienden met soortgelijke opleidingen/ cv's.
Je past heel vaak niet in de bedrijfscultuur, dat is althans het argument als je überhaupt uitgenodigd wordt.
Overal ter wereld waar veel moslims zijn, zijn problemen. De gelijkheid tussen man en vrouw staat op het spel, acceptatie van homoseksualiteit. Noem een islamitisch land zonder problemen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat valt er te 'verzoenen' voor de personen op de bank!? Die doen prima mee in de maatschappij, hebben geen reet te maken met radicale moslims of aanslagen, houden zich aan onze wetten, zijn goed geïntegreerd, etc etc.
Wat moeten zij nou doen of zeggen om zogenaamd 'te verzoenen'!? Het probleem ligt toch op geen enkel vlak bij hen!?
Wat een onzin.
Er zijn 1.7 miljard moslims ter wereld. De overgrote meerderheid van die moslims, net als de overgrote meerderheid van mensen in het algemeen, doen gewoon normaal. Niets mis mee. Waarom die mensen dan als hele groep afrekenen op de daden van een vrij kleine (verhoudingsgewijs) groep gevaarlijke gekken?
En ALS we dan hele bevolkingsgroepen gaan afrekenen op de misdaden van enkelen, waarom doen we dan niet hetzelfde met Amerikanen, Joden, etc etc...!?
Als jij in Israel gaat kijken zijn er ook ongelooflijk veel nationalistische rechts-extremistische joden die volledig achter dat Apartheids-regime staan, en de Arabieren en Palestijnen als minderwaardig beschouwen, en ieder gewapend conflict met de Palestijnen luidkeels toejuichen.
Daar kijken we toch ook niet Diewertje Blok en Leon de Winter op aan!?
Amerika heeft de laatste 70 jaar zich stelselmatig eestachtig gedragen over de hele wereld, en gaat momenteel over lijken met de wapenindustrie en medische industrie. Daar kijken we toch ook niet iedere Amerikaan op aan!?
Wat ik dan opvallend vind aan al die mensen die lopen te zeuren over Mohammad en zijn jonge vrouw, is dat ze niet erkennen dat dit soort zaken ook in het westen vrij gebruikelijk was in die periode...quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn gewoon onbediscussieerbaar in de islam. Zoals dat Mohamed trouwde met Aisha toen ze 6 was en dat huwelijk consumeerde toen ze 9 werd.
Moslims kennen hun eigen teksten niet. Die ene moslima zei ook dat Mohamed vier vrouwen had, dat is gewoon niet waar. Het waren er 9.
Moslims komen vaak met een verhaal, dat het Arabisch zo'n rijke taal is, dat de context zo ingewikkeld is en dat er dus begeleiding nodig is. Ik zou graag Emanuel Kant aan willen halen: 'Durf te denken'.
Als ik nu moslim was, zou ik er wel uitstappen iig en een grote Hervorming najagen, zoals dat ook gebeurd is met het christendom.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat valt er te 'verzoenen' voor de personen op de bank!? Die doen prima mee in de maatschappij, hebben geen reet te maken met radicale moslims of aanslagen, houden zich aan onze wetten, zijn goed geïntegreerd, etc etc.
Wat moeten zij nou doen of zeggen om zogenaamd 'te verzoenen'!? Het probleem ligt toch op geen enkel vlak bij hen!?
Wat een onzin.
Er zijn 1.7 miljard moslims ter wereld. De overgrote meerderheid van die moslims, net als de overgrote meerderheid van mensen in het algemeen, doen gewoon normaal. Niets mis mee. Waarom die mensen dan als hele groep afrekenen op de daden van een vrij kleine (verhoudingsgewijs) groep gevaarlijke gekken?
En ALS we dan hele bevolkingsgroepen gaan afrekenen op de misdaden van enkelen, waarom doen we dan niet hetzelfde met Amerikanen, Joden, etc etc...!?
Als jij in Israel gaat kijken zijn er ook ongelooflijk veel nationalistische rechts-extremistische joden die volledig achter dat Apartheids-regime staan, en de Arabieren en Palestijnen als minderwaardig beschouwen, en ieder gewapend conflict met de Palestijnen luidkeels toejuichen.
Daar kijken we toch ook niet Diewertje Blok en Leon de Winter op aan!?
Amerika heeft de laatste 70 jaar zich stelselmatig eestachtig gedragen over de hele wereld, en gaat momenteel over lijken met de wapenindustrie en medische industrie. Daar kijken we toch ook niet iedere Amerikaan op aan!?
Singapore.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overal ter wereld waar veel moslims zijn, zijn problemen. De gelijkheid tussen man en vrouw staat op het spel, acceptatie van homoseksualiteit. Noem een islamitisch land zonder problemen.
De islam is gewoon een kweekvijver voor zulk gedrag. Zijn alle moslims slechte mensen, nee zeker niet. De islam heeft echter geen verlichting meegemaakt zoals hier in het westen.
Ik ben atheist/agnost, dus ik heb sowieso niets met religie of geloven in een God. Ik ben als koter gedoopt, maar er is geen seconde geweest dat ik daar iets van serieus heb genomen, ondanks eerste communi, vormsel, etc etc.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik nu moslim was, zou ik er wel uitstappen iig en een grote Hervorming najagen, zoals dat ook gebeurd is met het christendom.
Het merendeel van mijn vriendengroep is moslim en de meeste zijn HBO'ers, aantal op de uni en een aantal mbo of geen opleiding en we kunnen eigenlijk over alles goed praten behalve de islam.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels redelijk veel hoog opgeleidde moslims uit de 2de en 3de generatie in Nederland, die gewoon Hoge School en Universiteit hebben gedaan, en nu gewoon meedraaien in de maatschappij...
Je doet nu net alsof vanavond de top 0,2% van de moslim-gemeenschap op de bank bij Jinek zat, maar dit zijn redelijk representatieve jongeren wat betreft de nieuwe generatie. Uiteraard heb je ook nog genoeg laag-opgeleide figuren rondlopen, sommigen crimineel, anderen werkloos, etc etc... maar goed, dat geldt net zo goed voor autochtonen. Daar heb je ook meer dan genoeg waardeloos dom tokkie-tuig van rondlopen in Nederland.
Ja, ik kom uit een lange lijn (via 1 tak althans) van atheïsten en godslasteraars (zeg ongeveer 150 jaar nu). Maar in andere takken waren ze hervormd en gereformeerd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben atheist/agnost, dus ik heb sowieso niets met religie of geloven in een God. Ik ben als koter gedoopt, maar er is geen seconde geweest dat ik daar iets van serieus heb genomen, ondanks eerste communi, vormsel, etc etc.
Het duurde trouwens een tijdje voordat ik doorhad dat andere mensen het WEL serieus namen. Dat was onbegrijpelijk voor mij. Nog steeds wel eigenlijk.
De link moslim en criminaliteit worden door werkgevers veel te snel gemaakt. Wat natuurlijk ook nog speelt is of 1 marrokkaan wel goed past tussen een groep Nederlanders. De grote verschillen zorgen ervoor dat dat geen makkelijke weg is. Nederlanders hebben geen hoge pet voor geloven. Zelfs het christelijke geloof heeft geen grote aanzien bij de meeste Nederlanders.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben blank met blauwe ogen, dus ik kom glimlachend binnen en kom met een stageplek of baan naar buiten. Meestal tenminste.
Dat zou een stuk lastiger zijn wanneer ik licht-getint en met randstad-accent binnen zou komen. Dan heb je toch de eerste indruk meteen al een beetje tegen je.
Singapore, het mini-staatsstaatje, waar boeddhisme de grootste godsdienst is.quote:
Over normale dingen kun je ook normaal praten tenzij godsdienst erin wordt gemengd. Daarom is het terugjagen van godsdienst in het privé-domein heul geen slecht idee.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het merendeel van mijn vriendengroep is moslim en de meeste zijn HBO'ers, aantal op de uni en een aantal mbo of geen opleiding en we kunnen eigenlijk over alles goed praten behalve de islam.
En dit zijn gematigde moslims die drinken/blowen, eens per kwartaal naar de moskee gaan en een maandje per jaar vasten.
Vandaar dat het een beetje mijn beeld ervan is, op social media wordt dat ook bevestigd.
Soms is het echter wel jammer.
Ik kom uit een lange lijn van christenen, pas in de laatste generaties zijn we daarvan losgeraakt, eigenlijk geldt dat voor de hele samenleving.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik kom uit een lange lijn (via 1 tak althans) van atheïsten en godslasteraars (zeg ongeveer 150 jaar nu). Maar in andere takken waren ze hervormd en gereformeerd.
Ik heb zelf dus een andere ervaring, als in dat ik dat wel gewoon normaal heb kunnen bespreken met de moslims die ik ken, en dat ging/gaat eigenlijk altijd prima. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf, dat zijn dus de normale moslims, die meevoetballen, inclusief de zusjes, en de vrouwelijke klasgenootjes die me meenemen in de pauze naar de Turkse toko voor mijn eerste Turkse pizza, etc etc. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het merendeel van mijn vriendengroep is moslim en de meeste zijn HBO'ers, aantal op de uni en een aantal mbo of geen opleiding en we kunnen eigenlijk over alles goed praten behalve de islam.
En dit zijn gematigde moslims die drinken/blowen, eens per kwartaal naar de moskee gaan en een maandje per jaar vasten.
Vandaar dat het een beetje mijn beeld ervan is, op social media wordt dat ook bevestigd.
Soms is het echter wel jammer.
Grotendeels wel idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kom uit een lange lijn van christenen, pas in de laatste generaties zijn we daarvan losgeraakt, eigenlijk geldt dat voor de hele samenleving.
Het is wel echt zo, vooral op commerciële functies. Je wordt ook bv nooit gebeld door Mo van randstad voor een baan, altijd merel annemieke of jeroen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben blank met blauwe ogen, dus ik kom glimlachend binnen en kom met een stageplek of baan naar buiten. Meestal tenminste.
Dat zou een stuk lastiger zijn wanneer ik licht-getint en met randstad-accent binnen zou komen. Dan heb je toch de eerste indruk meteen al een beetje tegen je.
Wil je het echt over Indonesië hebben wanneer je het wilt hebben over misdaden door bepaalde groepen mensen...?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Singapore, het mini-staatsstaatje, waar boeddhisme de grootste godsdienst is.
Je noemt niet grote buur Indonesië. Waar christenen en moslims elkaar regelmatig wreed aanvallen.
De kansen voor de hele generatie zijn nu natuurlijk enorm afgenomen. De werkloosheid onder jongeren is groter dan bij mensen die jaren geleden al ergens een vast contract gekregen hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel echt zo, vooral op commerciële functies. Je wordt ook bv nooit gebeld door Mo van randstad voor een baan, altijd merel annemieke of jeroen.
Allochtonen doen kutbaantjes, werken bij/via familie, zijn crimineel, hebben een uitkering, of zitten in een callcenter. een enkeling met een heel goed cv of met de juiste opleiding (geneeskunde) hebben wel goed werk.
Enige andere optie is bij een stagebedrijf blijven hangen en van daaruit verder proberen te komen.
Maarja ik dwaal af. Het zorgt in ieder geval voor een kip/ei verhaal over de steeds groter wordende kloof tussen allochtonen en autochtonen.
Dan kom je bij de Hollanders uit idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wil je het echt over Indonesië hebben wanneer je het wilt hebben over misdaden door bepaalde groepen mensen...?
Nederlanders doen niet aan oorlogsmisdaden. Die zijn veelste lief daarvoor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wil je het echt over Indonesië hebben wanneer je het wilt hebben over misdaden door bepaalde groepen mensen...?
In het verleden heeft Nederland zich daar ook misdragen, is dat boeiend als de discussie over de islam gaat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Slavernij en Apartheid doen we ook niet aan. Ook niet aan NSB'en, fraude, corruptie, het steunen van illegale oorlogen en foute regime's, of het uitlokken van burgeroorlogen om een landje bij onze EU te kunnen lokken...quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:50 schreef editoor het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet aan oorlogsmisdaden. Die zijn veelste lief daarvoor.
Het is wel boeiend wanneer het over de hypocrisie gaat, wanneer we de ene groep wel over 1 kam scheren op basis van de daden van enkelen, maar bij de andere groep dat weer niet relevant vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het verleden heeft Nederland zich daar ook misdragen, is dat boeiend als de discussie over de islam gaat?
Onder de verzuiling was Nederland ook wel een verstikkend land hoor. Jongeren hebben dat alleen als term meegemaakt, zelfs wat ouderen als ik hebben dat niet helemaal meegemaakt, maar het was uit verhalen van mijn ouders en als je keek hoe je grootouders leefden een verstikkende klamme deken vol hypocrisie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:50 schreef editoor het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet aan oorlogsmisdaden. Die zijn veelste lief daarvoor.
Je switcht van onderwerp.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Slavernij en Apartheid doen we ook niet aan. Ook niet aan NSB'en, fraude, corruptie, het steunen van illegale oorlogen en foute regime's, of het uilokken van burgeroorlogen om een landje bij onze EU te kunnen lokken...
We zijn vrij braaf wat dat betreft...
Volgens mij ging het over de personen op de bank bij Jinek die dagelijks aangekeken worden op de misdaden van een stel extremistische idioten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je switcht van onderwerp.
Overigens zijn de Japanners nog minder geliefd bij de Indonesiërs dan de Nederlanders.
Ik zou willen dat we ook terug kunnen kijken op de islam, in de trant van, vroeger met die onthoofdingen. Mooi dat we dat nu kwijt zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is wel boeiend wanneer het over de hypocrisie gaat, wanneer we de ene groep wel over 1 kam scheren op basis van de daden van enkelen, maar bij de andere groep dat weer niet relevant vinden.
Wanneer je die landen telkens weer terug naar de middeleeuwen bombardeert, dan moet je natuurlijk ook niet vreemd opkijken wanneer ze daar dus ook blijven hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we ook terug kunnen kijken op de islam, in de trant van, vroeger met die onthoofdingen. Mooi dat we dat nu kwijt zijn.
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja ik dwaal af. Het zorgt in ieder geval voor een kip/ei verhaal over de steeds groter wordende kloof tussen allochtonen en autochtonen.
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over de personen op de bank bij Jinek die dagelijks aangekeken worden op de misdaden van een stel extremistische idioten.
Ik ben het er ook niet mee eens hoe Israel handelt in Palestina. Of hoe Assad handelt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Trouwens, je kunt kritiek hebben op hun barbaarse methoden, maar goed, het is niet alsof ze net als ons 'schone wapens' hebben zoals straaljagers, automatische geweren, lange afstandsraketten, bommen, tanks, etc etc, om hun slachtoffers te maken...
Jij vindt het barbaars dat ze iemand onthoofden. ben ik met je eens. Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Jij vergeet iets, en dat is iets dat men in Nederland nooit zal vergeten, zonder naar zichzelf te kijken, maar de Amerikanen hebben in WO2 een rechtvaardige oorlog gevoerd, zelfs Maarten van Rossem zegt dit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Trouwens, je kunt kritiek hebben op hun barbaarse methoden, maar goed, het is niet alsof ze net als ons 'schone wapens' hebben zoals straaljagers, automatische geweren, lange afstandsraketten, bommen, tanks, etc etc, om hun slachtoffers te maken...
Jij vindt het barbaars dat ze iemand onthoofden. ben ik met je eens. Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Ze spraken over problemen en niet over oplossingen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?
Er zijn genoeg moslims die zich toch omhoog hebben weten te werken, een prima opleiding hebben gedaan, en nu aan de slag zijn als accountant, of bij een bank, of op een gemeentehuis, of whatever.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:55 schreef editoor het volgende:
[..]
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.
Zoals ik het zag zijn ze uitgenodigd om te praten over hoe er nu tegen hun wordt aangekeken in deze maatschappij, als moslim. En dat is relevant omdat er al jaren een groeiende moslim-haat is, die de afgelopen week natuurlijk alleen maar is toegenomen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?
Als je een nette moslim bent krijg je ook kansen. Dan kan je aan de slag bij de publieke omroep of de politie omdat ze een afspiegeling willen zijn van de samenleving.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zijn genoeg moslims die zich toch omhoog hebben weten te werken, een prima opleiding hebben gedaan, en nu aan de slag zijn als accountant, of bij een bank, of op een gemeentehuis, of whatever.
Het is helaas voor sommigen alleen wel een stuk moeilijker. Waar ik misschien 5 interviews moet doen voor ik een baan of stageplek heb, moeten zij er misschien 25-30 doen. Waar ik er bij misschien 7 of 8 foutjes of problemen uitgegooid wordt, worden zij er misschien na 1 of 2 foutjes al uitgegooid. Daar zit gewoon een verschil in. En dat is kwalijk.
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de Russenquote:Op woensdag 14 januari 2015 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij vergeet iets, en dat is iets dat men in Nederland nooit zal vergeten, zonder naar zichzelf te kijken, maar de Amerikanen hebben in WO2 een rechtvaardige oorlog gevoerd, zelfs Maarten van Rossem zegt dit.
Met een landoffensief kun je veel preciezer te werk gaan. Met bombardementen van vliegtuigen is dat al een heel stuk lastiger, maar het grote voordeel is, is dat het een stuk minder gevaarlijk is dus zal er heel vaak die keuze gemaakt worden. Met vele burgerslachtoffers als gevolg. De drone begint de opvolger te worden van de straaljager. Daar heb je nog minder casualties. De volgende stap zullen robots worden die de boel schoon vegen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Dat vond ik dus tegenvallen. Het ging vooral over hun eigen slachtofferschap. Er kon nog net vanaf dat ze het erg vonden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals ik het zag zijn ze uitgenodigd om te praten over hoe er nu tegen hun wordt aangekeken in deze maatschappij, als moslim. En dat is relevant omdat er al jaren een groeiende moslim-haat is, die de afgelopen week natuurlijk alleen maar is toegenomen.
Daarnaast zegt men steeds dat men moslims wil horen over dit onderwerp, dus dan krijg je ze ook. En dan geven ze duidelijk aan geen enkele sympathie voor de daders of hun versie van de Islam etc etc te hebben, en dan loopt men hier weer te janken dat ze in een slachtofferrol vervallen.Blijkbaar is het nooit goed, wat ze ook doen of zeggen.
Ik heb het idee dat jij jezelf veel verstandiger vindt dan je in werkelijkheid bent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de RussenEn Van Rossem is er ook duidelijk over dat ook de Amerikanen zich beestachtig hebben gedragen, waaronder onnodige bombardementen op Duitse steden terwijl de strijd eigenlijk al gestreden was.
Maar ik gaf ook al aan dat ik het had over de laatste 70 jaar (ongeveer) van de Amerikanen, dus ik telde eigenlijk al VANAF de 2de WOWant zo sluw en verstandig ben ik wel...
In het geval van Gaza hebben 'de terroristen' nu niet bepaald veel mogelijkheden om ergens te schuilen waar GEEN burgers zijn.... daar heeft het stelselmatige landjepik en de beperkingen qua toevoer van bouwmiddelen wel voor gezorgd. Dat gebied is belachelijk klein terwijl er zeer veel mensen op een kluitje wonen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook niet mee eens hoe Israel handelt in Palestina. Of hoe Assad handelt.
Hoe pak je dan alleen de schuldigen? Natuurlijk verschuilen terroristen zich ook achter burgers.
Btw dit al gezien: NWS / Amerikanen plannen 3e Golf Oorlog #1quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de RussenEn Van Rossem is er ook duidelijk over dat ook de Amerikanen zich beestachtig hebben gedragen, waaronder onnodige bombardementen op Duitse steden terwijl de strijd eigenlijk al gestreden was.
Maar ik gaf ook al aan dat ik het had over de laatste 70 jaar (ongeveer) van de Amerikanen, dus ik telde eigenlijk al VANAF de 2de WOWant zo sluw en verstandig ben ik wel...
Ik hoop dat het niet zo is, er moeten natuurlijk wel rekeningen betaald worden en monden gevoed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:55 schreef editoor het volgende:
[..]
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.
Onafhankelijke testen hebben uitgewezen dat ik niet verkeerd zit met dat idee...quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij jezelf veel verstandiger vindt dan je in werkelijkheid bent.
Dan heb jij dat interview anders beleefd dan ik. Dat kan. En ook dat zal misschien te maken hebben met bepaalde vooroordelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik dus tegenvallen. Het ging vooral over hun eigen slachtofferschap. Er kon nog net vanaf dat ze het erg vonden.
Nog niet gezien idd. Thanks. Al is het niet verrassend, al vraag ik me af of dat nog onder Obama zal gebeuren, of dat het straks wellicht onder de Republikeinen komt... (als die de verkiezingen winnen).quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw dit al gezien: NWS / Amerikanen plannen 3e Golf Oorlog #1
Grondoorlog tegen ISIS?
Heb je er een bron van dat Israël doelbewust burgers bombardeert. Dus een doel zonder terroristen en alleen burgers.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In het geval van Gaza hebben 'de terroristen' nu niet bepaald veel mogelijkheden om ergens te schuilen waar GEEN burgers zijn.... daar heeft het stelselmatige landjepik en de beperkingen qua toevoer van bouwmiddelen wel voor gezorgd. Dat gebied is belachelijk klein terwijl er zeer veel mensen op een kluitje wonen.
Maar van Israel is wel degelijk bekend, vanuit de VN, dat duidelijk is gecommuniceerd dat in bepaalde gebouwen alleen burgers zaten, alleen vluchtelingen, alleen zieken en gewonden (ziekenhuis), etc etc, en Israel heeft dat willens en wetens genegeerd en toch de boel gebombardeerd.
Ik denk dat jij dat interview inderdaad anders beleefd hebt. Iedereen kan dat teruglezen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onafhankelijke testen hebben uitgewezen dat ik niet verkeerd zit met dat idee...
[..]
Dan heb jij dat interview anders beleefd dan ik. Dat kan. En ook dat zal misschien te maken hebben met bepaalde vooroordelen.
Als we het echter over 'slachtofferrol' willen hebben, dan zie ik de xenofobe Nederlanders een stuk vaker in die rol springen, dan de gemiddelde moslim....
Obama kan niet meer herkozen worden, dus hij zal dit wel willen beginnen, denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nog niet gezien idd. Thanks. Al is het niet verrassend, al vraag ik me af of dat nog onder Obama zal gebeuren, of dat het straks wellicht onder de Republikeinen komt... (als die de verkiezingen winnen).
Obama is altijd vrij terughoudend geweest over nieuwe oorlogen (gelukkig maar), dus ik ben benieuwd. Al twijfel ik er niet aan dat er daar wel weer een nieuwe oorlog uitgevochten moet worden door 'ons' tegen welke partij dan ook...
Ja, destijds gewoon de interviews met VN-staff die daar in Gaza werkten en dus in die ziekenhuizen en gebouwen enzo waren, die die telefoontjes zelf gepleegd hebben, keer op keer, waarna ze gebombardeerd werden. Niet de eerste keer trouwens dat Israel bewust VN-gebouwen te grazen neemt. In de oorlog tegen Libanon destijds flikten ze het ook al een keertje.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je er een bron van dat Israël doelbewust burgers bombardeert. Dus een doel zonder terroristen en alleen burgers.
[..]
Dat Obama niet herkozen kan worden, dat begrijp ikquote:Op woensdag 14 januari 2015 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Obama kan niet meer herkozen worden, dus hij zal dit wel willen beginnen, denk ik.
Zal hij wrs nog redelijk populair kunnen afzwaaien, want ik denk wel dat ISIS vrij snel naar de donder gaat. Zal iets taaier zijn dan Irak in 2003, maar erg veel moeilijker is het wrs niet. Moslimmetjes uit het westen haken sws massaal af dan.
Mm, ik denk dat ze toch makkelijk te verslaan zijn. Ze lijken sterk, omdat wat ze tegenover zich hadden vele malen zwakker was. Zelfde als in 1991 en 2003 tegen Irak, ook toen werd gedacht dat het een immense klus zou worden bij boots on de ground. Nou, 1991 heeft paar dagen geduurd, en 2003 heeft 3 weken geduurd. En aangezien ISIS de oorlog verklaarde aan het westen, wat resulteerde in aanslagen in Canada, Parijs en (hostage) Australië, zal het zijn populariteit wel degelijk ook te goede komen, ik bedoel, wat staat het westen nog meer te wachten? VS en UK are next, volgens ISIS.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, destijds gewoon de interviews met VN-staff die daar in Gaza werkten en dus in die ziekenhuizen en gebouwen enzo waren, die die telefoontjes zelf gepleegd hebben, keer op keer, waarna ze gebombardeerd werden. Niet de eerste keer trouwens dat Israel bewust VN-gebouwen te grazen neemt. In de oorlog tegen Libanon destijds flikten ze het ook al een keertje.
[..]
Dat Obama niet herkozen kan worden, dat begrijp ikIk vraag me alleen af of hij de geschiedenis in wil gaan als een president die tot oorlog overging. Tot dusver heeft hij steeds voor diplomatieke oplossingen gekozen.
Of het goed zal zijn voor zijn populariteit valt te betwijfelen. Afgezien van wat rechte Republikeinse hardcore idioten zijn weinig mensen voor opnieuw een duur conflict waarbij hun jongens en meisjes ingezet worden voor de zoveelste zinloze oorlog.
En ik geloof ook niet dat ISIS makkelijk te verslaan zal zijn. Het is voornamelijk een ideaal, een idee, namelijk het stichten van een onafhankelijke Islamitische staat, waar dus geen puppet-regime voor het westen aan de macht is.
En wanneer je 10 van die gasten kapot bombardeerd, krijg je er meestal 15-20 voor terug. Dat werkt gewoon niet. Je moet dat op andere manieren bestrijden. Het zou al helpen als we gewoon eerst eens zouden luisteren naar wat ze echt willen.
Bin Laden destijds was ook duidelijk over zijn motieven. En als reactie op 9/11 zijn we ons alleen maar meer in dat werelddeel gaan bemoeien en rotzooi trappen. Tja... daar schiet je dus niets mee op.
Een regeringsleger is veel makkelijker te verslaan dan een idee. Helemaal wanneer dat idee niet alleen in een gebied leeft, maar verspreid is over radicale idioten wereldwijd, die datzelfde doel willen nastreven, namelijk het stichten van een onafhankelijke staat en 'het westen' straffen voor hun rol in het M.O.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, ik denk dat ze toch makkelijk te verslaan zijn. Ze lijken sterk, omdat wat ze tegenover zich hadden vele malen zwakker was. Zelfde als in 1991 en 2003 tegen Irak, ook toen werd gedacht dat het een immense klus zou worden bij boots on de ground. Nou, 1991 heeft paar dagen geduurd, en 2003 heeft 3 weken geduurd. En aangezien ISIS de oorlog verklaarde aan het westen, wat resulteerde in aanslagen in Canada, Parijs en (hostage) Australië, zal het zijn populariteit wel degelijk ook te goede komen, ik bedoel, wat staat het westen nog meer te wachten? VS en UK are next, volgens ISIS.
Verder is dit ISIS een soort magneet geweest, en heeft veel potentiëlen aangetrokken, versla je ISIS, hou je misschien minder potentiëlen over? Immers de vrij grote meerderheid is vredelievend, toch? Daarmee wordt ik althans altijd geconfronteerd, dan zullen zij dit ook een goede actie vinden tegen ISIS, bijv. die 3 lui op de bank bij Jinek vanavond.
Het idee van de islam is echter vredelievend.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een regeringsleger is veel makkelijker te verslaan dan een idee. Helemaal wanneer dat idee niet alleen in een gebied leeft, maar verspreid is over radicale idioten wereldwijd, die datzelfde doel willen nastreven, namelijk het stichten van een onafhankelijke staat en 'het westen' straffen voor hun rol in het M.O.
Ik zeg ook nergens dat het onwenselijk zou zijn om ISIS uit te roeien. Iedere extremist die mensen wilt doden mag van mij afgeschoten worden, ongeacht religie, afkomst, whatever.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het idee van de islam is echter vredelievend.
Voor de vredelievende moslim is ISIS een doorn in het oog, better get rid of it.
Als die moslims hier, door het uitroeien van ISIS, vatbaarder zullen worden voor radicale ideeën dan was het toch niet de religie van de vrede.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het onwenselijk zou zijn om ISIS uit te roeien. Iedere extremist die mensen wilt doden mag van mij afgeschoten worden, ongeacht religie, afkomst, whatever.
Ik geef alleen aan dat het niet makkelijk zal zijn, en hoogstwaarschijnlijk ook niet haalbaar. En de moslims die hier uitgesloten worden en in de schophoek zitten, die zullen vatbaarder worden voor die radicalere opvattingen, want die voelen zich natuurlijk ook jarenlang benadeeld en aangevallen, en een gedeelte daarvan zal op een gegeven moment daar toch genoeg van hebben en een keer terug willen slaan.
Ze radicaliseren mede omdat ze hier in de schophoek zitten, en ze jarenlang op het nieuws zien hoe het westen, met hun belastingcenten, moslims in arme landen kapot bombardeerd en foute regimes blijft steunen. Ze zien stelselmatig onrecht dat hen en andere moslims wordt aangedaan. Zo voelen ze dat. Daar kunnen we over discusseren over hoe legitiem die klacht is, maar dat doet er niets aan af dat ZIJ dat zo ervaren.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als die moslims hier, door het uitroeien van ISIS, vatbaarder zullen worden voor radicale ideeën dan was het toch niet de religie van de vrede.
Na 9/11 was het vooral ISIS die hen een slechte naam bezorgde, sommige dachten zelfs dat het daarom dus een Joods fabrikaat was. Maar als VS met boots on the ground, wrs in vrij korte tijd, korte metten met hen maakt, dan pas zouden ze moeten juichen imho.
Het mag zijn, maar van die gewelddadige islam distantiëren ze zich, terwijl wij ons afvragen of dat wel echt zo is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ze radicaliseren mede omdat ze hier in de schophoek zitten, en ze jarenlang op het nieuws zien hoe het westen, met hun belastingcenten, moslims in arme landen kapot bombardeerd en foute regimes blijft steunen. Ze zien stelselmatig onrecht dat hen en andere moslims wordt aangedaan. Zo voelen ze dat. Daar kunnen we over discusseren over hoe legitiem die klacht is, maar dat doet er niets aan af dat ZIJ dat zo ervaren.
En we kunnen heel stoer roepen dat we ISIS bestrijden, zoals we ook riepen dat we Al Qaida bestrijden, en dat we het leger van Saddam bestrijden, maar in de praktijk vallen er natuurlijk honderdduizenden onschuldige slachtoffers...
En dat is allemaal nog even los van het hele Israel verhaal.
BTW, ik ga slapen. Het is 3 uur, ik krijg last van mijn armen, en ik hoop dat ik straks nog even Malika in mijn dromen voorbij zie dansen...![]()
Volgens mij distantieren ze zich altijd al van die extremistische idioten, maar goed, we blijven erom vragen en vervolgens geloven we ze niet, en tegelijkertijd vragen ('eisen') we niet iedere keer van Joden en Christenen om zich uit te spreken wanneer vanuit die 'kant' iets verschrikkelijks gedaan wordt ...quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het mag zijn, maar van die gewelddadige islam distantiëren ze zich, terwijl wij ons afvragen of dat wel echt zo is.
Nu word misschien die gewelddadige islam, of althans het belangrijkste broeinest, opgerold, dan zouden ze blij moeten zijn, zo kunnen ze laten zien, voor eens en voor altijd, dat ze daartoe niet behoren en onze angst dus idd ongegrond was.
Slaap ze..
Ik vond het wel een interessant punt dat er wel een grens is wat betreft antisemitisme, maar dat dat niet bestaat voor andere godsdiensten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Was weer een redelijk non-gesprek zonder enige vorm van kritiek van de kant van Jinek. Die moslims kwamen er zelfs mee weg dat ze vonden dat er een grens aan satire zat.
Laten zien hoe de moslimjongeren over de situatie denken misschien?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:49 schreef Szura het volgende:
Wat beoogde de redactie met dit gesprek?
Ik had het over Huub, pannenkoekquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:47 schreef incoherent het volgende:
[..]
Laten zien hoe de moslimjongeren over de situatie denken misschien?
Dat moet dan ook afgeschaft worden, die uitzonderingen in de wet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vond het wel een interessant punt dat er wel een grens is wat betreft antisemitisme, maar dat dat niet bestaat voor andere godsdiensten.
Geenstijlquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef NotYou het volgende:
Het was te verwachten: http://www.geenstijl.nl/m(...)_maar_maar_maar.html
Gelovigen wel. Moet jij maar eens proberen, met bedekt gelaat over straat, winkels/gebouwen in.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat moet dan ook afgeschaft worden, die uitzonderingen in de wet.
Niemand is specialer dan de rest.
Rutte brak daar ooit een lans voor, voor de verbreding van de vrijheid van meningsuiting (bijvoorbeeld ook het ontkennen van de holocaust). Het land was te klein en Rutte heeft sindsdien het hebben van een visie voorgoed afgezworen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat moet dan ook afgeschaft worden, die uitzonderingen in de wet.
Niemand is specialer dan de rest.
Laten we vooral niet vergeten wat de oorzaak is van de huidige uittocht der joden..quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:10 schreef Yi-Long het volgende:
Ach ja, Geen Stijl.... een aftreksel van de Telegraaf, en die geschiedenis en cultuur kennen we inmiddels wel... ook die van 70 jaar geleden.
"We zeggen er niets bij", en dan een super tendentieus stukje. Hoe achterlijk denken ze dat hun lezers zijnquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef NotYou het volgende:
Het was te verwachten: http://www.geenstijl.nl/m(...)_maar_maar_maar.html
De belofte dat ze in Israel goedkoop een huisje kunnen scoren op Palestijns grondgebied ,met iedere paar maanden een mooie lichtshow waarbij moslims uitgemoord worden...?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Laten we vooral niet vergeten wat de oorzaak is van de huidige uittocht der joden..![]()
Juist ja, want de joden zijn zo bloeddorstig en wreed, bij het beestachtige af.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De belofte dat ze in Israel goedkoop een huisje kunnen scoren op Palestijns grondgebied ,met iedere paar maanden een mooie lichtshow waarbij moslims uitgemoord worden...?
denk dat de kijkers een beetje je suis charlie moe zijn.quote:
Ik in ieder geval wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
denk dat de kijker een beetje je suis charlie moe zijn.
Of Jinek-moe. Misschien kan iemand haar vertellen dat wanneer je drie haatjongeren op de bank hebt het niet is verboden ze tegen te spreken. Wat was dat voor slappe hap:quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
denk dat de kijkers een beetje je suis charlie moe zijn.
Ik vond het wel goed dat Jinek ze amper tegensprak. Als je die mensen laat praten hoor je hoe ze er echt over denken en dat is denk ik wat de niet moslims willen weten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Of Jinek-moe. Misschien kan iemand haar vertellen dat wanneer je drie haatjongeren op de bank hebt het niet is verboden ze tegen te spreken. Wat was dat voor slappe hap:
'Wat moslims overkomt is bijna erger dan de holocaust'. 'Het joodse geloof beledigen is strafbaar maar over de islam mag je alles zeggen'. 'Iedere dag worden onze zusjes in elkaar geslagen'.
Spreek die gleuven en dat leren jackie gewoon feitelijk tegen.
De ziekelijke obsessie van de moslims over joden, en joodse complotten, begint echt groteske vormen aan te nemen. En die drie werden nog wel geafficheerd als gematigden, of niet?
quote:Vanavond te gast bij Jinek:
Nederlands-Koerdische Peshmergastrijder
Vanavond Skypen we met de Nederlands-Koerdische Shilan Hamid die zich heeft aangesloten bij de strijders van Peshmerga. Ze heeft haar hoge hakken ingeruild voor een uniform en een wapen om de opmars van IS te bestrijden. Haar broer River Hamid, zus Silav Hamid en beste vriendin Raivin Adnan zijn te gast op de bank.
Cornald Maas
Het wekelijkse culturele praatprogramma OPIUM is terug op NPO2. Niet op de zaterdagavond zoals we gewend waren, maar prime time op de donderdag.
Wat betekent deze verhuizing voor het programma en op welke culturele hoogtepunten verheugt presentator Cornald Maas zich het meest?
Het nieuwe nummer van Charlie Hebdo
Het nieuwste nummer van Charlie Hebdo was vandaag al uitverkocht voordat de winkel open ging. Stefan de Vries (correspondent RTL) was erbij en zag de rijen. Maar wat zegt dit eigenlijk? Waar staat het land een week na de bloedige aanslag?
Zeven dagen na de aanslag dringt ook een andere vraag op: durven we nog alles te publiceren. Een gesprek met Vrij Nederland hoofdredacteur Frits van Exter, cartoonist Tjeerd Royaards en journalist Bart Schut.
Ik ook. Je kan het wel weer voor de 1000ste keer de discussie over homo's horen, maar daar word ik persoonlijk niet blij van.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:22 schreef incoherent het volgende:
[..]
Ik vond het wel goed dat Jinek ze amper tegensprak. Als je die mensen laat praten hoor je hoe ze er echt over denken en dat is denk ik wat de niet moslims willen weten.
Zijn (live)interviews waren ook excellent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:14 schreef marcodej het volgende:
15 minutes of fame voor deze knakker.
Vreemd he...ik zou me daar ook niet echt op mijn gemak voelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Heel stoer....Hij stond daar gewoon te trillen...
Geil dingetje hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Het is maar net welke foto je erbij pakt.
Die zin van Jinek klopte ook niet. Je suis Charlie en dan die naam van die terrorist.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:16 schreef alors het volgende:
Hij zei niet: je suis, hij zei: je me sens
Dat heeft hij ook gezegd hoor, alleen niet je suis.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die zin van Jinek klopte ook niet. Je suis Charlie en dan die naam van die terrorist.
De hele redactie van Charlie Hebdo is gepest volgens mij.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef Caland het volgende:
Waarom zijn cartoonisten altijd van die lelijke mensen die vroeger op de middelbare school gepest werden.
Ik wil met haar datenquote:Op woensdag 14 januari 2015 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Het is maar net welke foto je erbij pakt.
Ze draait er een wokkel van.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze bijt in één keer je dingetje eraf.
Dat is mijn fetish.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |