abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148663552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik lul niet zo maar wat, je begrijpt het alleen niet.
Geef dan eens antwoord, concreet.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?
pi_148663553
Aarde ligt tussen Mars en Venus?
I´m back.
pi_148663556
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.
Dat ligt natuurlijk aan de vragen van Jinek. Als zij vragen stelt wat gaat over "slachtofferschap" dan is het niet gek dat zij daar ook een antwoord op geven.
pi_148663572
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:05 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Geef dan eens antwoord, concreet.

[..]

Erkend in de zin dat ze aandacht krijgen en voor vol worden aangezien door "les autres", en daar worstelen niet allen zij mee.
I´m back.
pi_148663592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Erkend in de zin dat ze aandacht krijgen en voor vol worden aangezien door "les autres", en daar worstelen niet allen zij mee.
Je hebt dus echt geen antwoord.
pi_148663596
Huub lult trouwens maar wat. Vrouwen hebben geen totaal andere bedrading in de hersenen. Alsof dat van mannen van voor naar achter zou lopen en dat van vrouwen door elkaar.

En het aantal woorden tussen mannen en vrouwen, dat enorm zou verschillen, dat klopt ook niet.

quote:
Praatjes vullen geen kennisgaatjes

In Science deze maand de resultaten van een onderzoek naar sekseverschillen in ons taalgedrag. Dankzij nieuwe opneemapparatuur, ontwikkeld in Arizona, is men in staat om het alledaagse taalgebruik nauwkeurig in kaart te brengen. In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd, spreken vrouwen nauwelijks meer dan mannen.
pi_148663601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Jawel, jij begrijpt het alleen niet. :D.
I´m back.
pi_148663638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef luxerobots het volgende:
Huub lult trouwens maar wat. Vrouwen hebben geen totaal andere bedrading in de hersenen. Alsof dat van mannen van voor naar achter zou lopen en dat van vrouwen door elkaar.

En het aantal woorden tussen mannen en vrouwen, dat enorm zou verschillen, dat klopt ook niet.

[..]

Jawel, de hersenfuncties van mannen liggen meer gecentreerd en verdeeld over de verschillende hersenhelften, die van vrouwen liggen meer decentraal. Zo kun je zien dat bij herseninfarcten de mannen zwaarder getroffen worden over het algemeen dan vrouwen, omdat bij vrouwen onderdelen van de hersenfunctie overgenomen worden door een andere hersenhelft dan de getroffen hersenhelft.
I´m back.
pi_148663653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Stel je vraag dan even opnieuw.

Je vraag is hoe je moslims kunt erkennen als volwaardige Nederlanders?
pi_148663668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef editoor het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk aan de vragen van Jinek. Als zij vragen stelt wat gaat over "slachtofferschap" dan is het niet gek dat zij daar ook een antwoord op geven.
Het was een belachelijk gesprek. Die jongen beweerde dat hij zijn zusjes moest beschermen. Dat hij en zijn medegeloofsgenoten als het laagste van de samenleving behandeld worden. Over meten met verschillende maten en dat ze niet beledigd moeten worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, de hersenfuncties van mannen liggen meer gecentreerd en verdeeld over de verschillende hersenhelften, die van vrouwen liggen meer decentraal. Zo kun je zien dat bij herseninfarcten de mannen zwaarder getroffen worden over het algemeen dan vrouwen, omdat onderdelen van de hersenfunctie overgenomen worden door een andere hersenhelft dan de getroffen hersenhelft.
Zoals hij het zei klopt het niet en er zijn ook mannen waarbij andere hersendelen functies overnemen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:14:27 #161
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.
Ik heb ze WEL gehoord over die aanslag, namelijk dat zij het net als ieder ander weldenkend mens verwerpelijk vinden, en dat ze zich op geen enkele manier verbonden voelen met de daders.

Daarnaast zeggen ze uiteraard dat zij zich daar helemaal niet voor hoeven te verdedigen telkens weer, want zij hebben er geen fuck mee te maken.

Men nodigt toch ook niet iedere keer een hele reeks aan Joodse mensen uit om zich te verantwoorden en te excuseren voor de eindeloze oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen door Israel?

"20 kinderen doodgebombardeerd in Gaza: Wat vindt Frits Barend daarvan!?!?"

Waarom zou je als normale Nederlanse moslim telkens weer op het matje geroepen moeten worden (en komen) wanneer een stel gekken weer een religie misbruikt om de meest verschrikkelijke misdaden te plegen!?

Hebben de VVD-kiezers al hun excuses aangeboden voor de verneukte zorg, en de verkankerde huizenmarkt, met tientallen duizenden slachtoffers als gevolg...!?

Die hebben namelijk een stuk meer invloed op datgene wat er is gebeurd, dan de normale moslims hebben op de daden van een stel extremistische idioten.
pi_148663725
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik heb ze WEL gehoord over die aanslag, namelijk dat zij het net als ieder ander weldenkend mens verwerpelijk vinden, en dat ze zich op geen enkele manier verbonden voelen met de daders.

Daarnaast zeggen ze uiteraard dat zij zich daar helemaal niet voor hoeven te verdedigen telkens weer, want zij hebben er geen fuck mee te maken.

Men nodigt toch ook niet iedere keer een hele reeks aan Joodse mensen uit om zich te verantwoorden en te excuseren voor de eindeloze oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen door Israel?

Waarom zou je als normale Nederlanse moslim telkens weer op het matje geroepen moeten worden (en komen) wanneer een stel gekken weer een religie misbruikt om de meest verschrikkelijke misdaden te plegen!?

Hebben de VVD-kiezers al hun excuses aangeboden voor de verneukte zorg, en de verkankerde huizenmarkt, met tientallen duizenden slachtoffers als gevolg...!?

Die hebben namelijk een stuk meer invloed op datgene wat er is gebeurd, dan de normale moslims hebben op de daden van een stel extremistische idioten.
Nadat het communisme viel wilde Bolkenstein destijds wel dat links in Nederland zijn verontschuldigingen zou maken btw.
I´m back.
pi_148663727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:12 schreef editoor het volgende:

[..]

Stel je vraag dan even opnieuw.

Je vraag is hoe je moslims kunt erkennen als volwaardige Nederlanders?
Ik zou moslims niet benadrukt willen erkennen als volwaardige Nederlanders, dat maakt ze per definitie minderwaardig namelijk.

Een beetje als een moeder die tegen haar 25 jarige thuiswonende harken poppetjes tekende dochter zegt: "lijkt sprekende op papa, goed hoor!"
pi_148663737
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mohamed, vrede is met hem, liet de hoofden van de joden eraf choppen. Zolang kritiek op de islam als beledigend wordt ervaren. Zolang ze in de slachtofferrol kruipen, is er geen oplossing mogelijk.

Misschien had jij wat minder moeten kwijlen, en het gesprek moeten volgen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:17:30 #165
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was een belachelijk gesprek. Die jongen beweerde dat hij zijn zusjes moest beschermen. Dat hij en zijn medegeloofsgenoten als het laagste van de samenleving behandeld worden. Over meten met verschillende maten en dat ze niet beledigd moeten worden.

Wat was er mis mee dat hij dat vertelde, als dat de dagelijkse realiteit is die hij mee maakt?

Het meisje naast hem zei dat ze dat trouwens niet meemaakte. Dat verschilt dus natuurlijk ook gewoon per persoon.

Mijn vriendin is ook al meerdere keren uitgescholden omdat ze Chinees is. Er zullen ook vast Chineze meiden zijn in NL die dat niet hebben meegemaakt. Net zoals niet iedere jongen met bril voor brillenjood is uitgescholden, en niet iedere jongen met rood haar voor vuurtoren.

Neemt niet weg dat het wel degelijk voorkomt, en verwerpelijk is.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:17:56 #166
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nadat het communisme viel wilde Bolkenstein destijds wel dat links in Nederland zijn verontschuldigingen zou maken btw.
Dat toont dan aan wat een idioot Bolkestein is.
pi_148663765
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat toont dan aan wat een idioot Bolkestein is.
Daar was wel een hele discussie over in die tijd, waren daadwerkelijke fellow-travellers natuurlijk met regimes die naderhand niet zo jofel waren op het gebied van mensenrechten.
I´m back.
pi_148663777
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik vond het ook geen goed gesprek. Het was een beetje ongemakkelijk om te zien. De Nederlandse moslims wisten niet zo goed wat ze met de vragen aan moesten. Al heb ik ze wel een aantal goede dingen horen zeggen, maar het meeste ging over het slachtofferrol en hoe zij benadeeld werden. Ook aan hun zijde leek er weinig verzoende woorden over hoe het in de toekomst beter zal moeten gaan. Met autochtone Nederlanders en Moslims.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:20:38 #169
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663784
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mohamed, vrede is met hem, liet de hoofden van de joden eraf choppen. Zolang kritiek op de islam als beledigend wordt ervaren. Zolang ze in de slachtofferrol kruipen, is er geen oplossing mogelijk.

Misschien had jij wat minder moeten kwijlen, en het gesprek moeten volgen.
Het gesprek was niet dusdanig moeilijk te volgen dat het kwijlen me daarvan teveel afleidde.

Kritiek op de Islam is gewoon mogelijk. Kritiek op gelovigen is gewoon mogelijk. Ik heb niet het idee dat 1 van deze personen op die bank vanavond zou gaan flippen wanneer ik wat kritische vraagtekens zet bij een aantal van hun gebruiken. Ik neem aan dat we daar gewoon prima inhoudelijk over kunnen discusseren. Net zoals ik met Joodse mannen prima kan discusseren over wel of niet besnijden, of met Chinezen over Tibet, etc etc.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:21:49 #170
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar was wel een hele discussie over in die tijd, waren daadwerkelijke fellow-travellers natuurlijk met regimes die naderhand niet zo jofel waren op het gebied van mensenrechten.
Mjah, volgens mij heeft zo'n beetje ieder land wel een discutabel verleden wat betreft mensenrechten, inclusief Nederland (de massamoorden/slachtingen in Indonesië bijvoorbeeld...)
pi_148663845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:20 schreef editoor het volgende:

[..]

Ik vond het ook geen goed gesprek. Het was een beetje ongemakkelijk om te zien. De Nederlandse moslims wisten niet zo goed wat ze met de vragen aan moesten. Al heb ik ze wel een aantal goede dingen horen zeggen, maar het meeste ging over het slachtofferrol en hoe zij benadeeld werden. Ook aan hun zijde leek er weinig verzoende woorden over hoe het in de toekomst beter zal moeten gaan. Met autochtone Nederlanders en Moslims.
Klopt, het botje van Hervorming werd niet echt aangepakt.
En toch vind ik dat gek. Het stuit op de eenheid van de islam, maar iedereen kan zien dat dat een utopie is, dus eigenlijk zou er vanuit het westen een echte vredelievende Hervorming moeten ontstaan. Weg met die islamitische regimes in het M-O, weg met wegkijken van alle waanzin die uit naam van Allah wordt rondgestrooid over bijna heel de wereld, religie in het privé-domein, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo, etc.
I´m back.
pi_148663866
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het gesprek was niet dusdanig moeilijk te volgen dat het kwijlen me daarvan teveel afleidde.

Kritiek op de Islam is gewoon mogelijk. Kritiek op gelovigen is gewoon mogelijk. Ik heb niet het idee dat 1 van deze personen op die bank vanavond zou gaan flippen wanneer ik wat kritische vraagtekens zet bij een aantal van hun gebruiken. Ik neem aan dat we daar gewoon prima inhoudelijk over kunnen discusseren. Net zoals ik met Joodse mannen prima kan discusseren over wel of niet besnijden, of met Chinezen over Tibet, etc etc.
Deze waren nog hoog opgeleid en kunnen met woorden ver komen en discussiëren, de gemiddelde moslim echter wordt boos als je kritische kanttekeningen plaatst omtrent de islam.
pi_148663906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik zou moslims niet benadrukt willen erkennen als volwaardige Nederlanders, dat maakt ze per definitie minderwaardig namelijk.

Een beetje als een moeder die tegen haar 25 jarige thuiswonende harken poppetjes tekende dochter zegt: "lijkt sprekende op papa, goed hoor!"
Je hoeft dan niet te zeggen dat je ze erkent, maar als je maar wel naar handelt. Als moslims voor een baan, niet aangenomen worden puur omdat ze moslim zijn, is dat vrij kwalijk. Dat gebeurd helaas op grote schaal, heb het zelf van dichtbij meegemaakt. Veel autochtone Nederlanders zijn allergisch voor moslims en daarom is er maar een klein select groepje die nog wel succes heeft en de rest werkloos thuis zit of een kut baan bij de mcdonalds.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:31:42 #174
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_148663941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, het botje van Hervorming werd niet echt aangepakt.
En toch vind ik dat gek. Het stuit op de eenheid van de islam, maar iedereen kan zien dat dat een utopie is, dus eigenlijk zou er vanuit het westen een echte vredelievende Hervorming moeten ontstaan. Weg met die islamitische regimes in het M-O, weg met wegkijken van alle waanzin die uit naam van Allah wordt rondgestrooid over bijna heel de wereld, religie in het privé-domein, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo, etc.
Wat valt er te 'verzoenen' voor de personen op de bank!? Die doen prima mee in de maatschappij, hebben geen reet te maken met radicale moslims of aanslagen, houden zich aan onze wetten, zijn goed geïntegreerd, etc etc.

Wat moeten zij nou doen of zeggen om zogenaamd 'te verzoenen'!? Het probleem ligt toch op geen enkel vlak bij hen!?

Wat een onzin.

Er zijn 1.7 miljard moslims ter wereld. De overgrote meerderheid van die moslims, net als de overgrote meerderheid van mensen in het algemeen, doen gewoon normaal. Niets mis mee. Waarom die mensen dan als hele groep afrekenen op de daden van een vrij kleine (verhoudingsgewijs) groep gevaarlijke gekken?

En ALS we dan hele bevolkingsgroepen gaan afrekenen op de misdaden van enkelen, waarom doen we dan niet hetzelfde met Amerikanen, Joden, etc etc...!?

Als jij in Israel gaat kijken zijn er ook ongelooflijk veel nationalistische rechts-extremistische joden die volledig achter dat Apartheids-regime staan, en de Arabieren en Palestijnen als minderwaardig beschouwen, en ieder gewapend conflict met de Palestijnen luidkeels toejuichen.

Daar kijken we toch ook niet Diewertje Blok en Leon de Winter op aan!?

Amerika heeft de laatste 70 jaar zich stelselmatig eestachtig gedragen over de hele wereld, en gaat momenteel over lijken met de wapenindustrie en medische industrie. Daar kijken we toch ook niet iedere Amerikaan op aan!?
pi_148663947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Deze waren nog hoog opgeleid en kunnen met woorden ver komen en discussiëren, de gemiddelde moslim echter wordt boos als je kritische kanttekeningen plaatst omtrent de islam.
Kijk naar Fok!, lever gegronde kritiek op eender welke rechtse partij en moet je kijken hoe kwaad ze zullen gaan sputteren over Slinks, gutmenschen en de overheid. Beetje hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')