quote:
Zeker ja. Dat andere meisje ook overigens.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een belachelijk mooie vrouw, die Malika...![]()
Wat een logica. Alsof je zonder beledigen geen kritiek meer kan leveren. Zal lekker gezellig zijn in jouw relationele kring.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef sonnyspek het volgende:
Als je mensen niet meer mag beledigen dan mag je dus ook niet de foute dingen benoemen. Dat is het probleem met de islam, het is stil blijven staan.
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:22 schreef alors het volgende:
[..]
Zeker ja. Dat andere meisje ook overigens.
Quote even van een neutrale site.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Penguinz het volgende:
Man, in die Koran staat dat letterlijk dat de Joden afstammen van varkens, een belediging van heb-ik-jou-daar. Die vrijheid van meningsuiting/belediging werkt twee kanten op.
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.
Erg mooie jonge vrouw, in alle opzichten, zoals je het nu even zo oppervlakkig kunt beoordelen.
Alleen die metersdikke plaat voor hun kop he.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die is ook mooi, en beide komen ook verstandig en rustig over, wat ook wel fijn is... maar Malika toch wel buitengewoon aantrekkelijk. Schitterend gezicht, ogen, kleiding, en haar algehele houding, zoals ze zit, kijkt, denkt, etc etc.
Erg mooie jonge vrouw, in alle opzichten, zoals je het nu even zo oppervlakkig kunt beoordelen.
Omdat?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:25 schreef Modus het volgende:
Alleen die metersdikke plaat voor hun kop he.
Maarrrr, zo moet je het niet lezen he..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Penguinz het volgende:
Man, in die Koran staat dat letterlijk dat de Joden afstammen van varkens, een belediging van heb-ik-jou-daar. Die vrijheid van meningsuiting/belediging werkt twee kanten op.
"Ik wil het niet bagatelliseren hoor, maar... "quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:26 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Je moet maar durven; de vergelijking tussen misdaden tegen de joden met de islam van nu.
Haar kut zit vol met weerhaken en tijdens de seks bijt ze je strot door..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
plichtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:28 schreef danos het volgende:
Dat is het licht van de Moslims? Lukt goed dan
Ik bekritiseer zoveel zaken. Betekent niet dat ik daarmee ook mensen of instanties beledig.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef sonnyspek het volgende:
Als je mensen niet meer mag beledigen dan mag je dus ook niet de foute dingen benoemen. Dat is het probleem met de islam, het is stil blijven staan.
Ik vind haar een zeer aantrekkelijke vrouw, meer niet. Had er eigenlijk nog geen sexuele gedachten bij, om meerdere redenen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Haar kut zit vol met weerhaken en tijdens de seks bijt ze je strot door..
Dit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maarrrr, zo moet je het niet lezen he..
Geloof
9/11 zou doenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind haar een zeer aantrekkelijke vrouw, meer niet. Had er eigenlijk nog geen sexuele gedachten bij, om meerdere redenen.
Ik quote het vers voor je:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:25 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Quote even van een neutrale site.
Was weer een redelijk non-gesprek zonder enige vorm van kritiek van de kant van Jinek. Die moslims kwamen er zelfs mee weg dat ze vonden dat er een grens aan satire zat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lekker open-minded hier.
Ik vond het een interessant en mooi gesprek. Leven volgens de regels van welke religie dan ook staat redelijk ver bij me vandaan. Echter valt uit elke religie ook genoeg moois te halen.
Die tactiek ken ik van andere KLB-ers. Website er bij aub.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:36 schreef Penguinz het volgende:
[..]
Ik quote het vers voor je:
Sourat al Maa'ida: Zeg: '"Zal ik jullie iets meedelen wat nog slechter is, als vergelding bij God? Wie door God is vervloekt en op wie Hij vertoornd is en van wie Hij er tot apen en varkens gemaakt heeft en die de Taghoet dienen; zij zijn het die de slechtste plaats hebben en die het verst afgedwaald zijn van de correcte weg."' (5.60)
Ik tik de Nederlandstalige versie over van de Koran die ik hier heb liggen. Voor de Engelstalige zie: http://quran.com/5/60quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Die tactiek ken ik van andere KLB-ers. Website er bij aub.
Ditquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
Jammer dat Jinek niet inhaakt op die zogenaamde connecties van Huub.
''Vind je dat wel integer Huub? Dat jij door je doktervriendjes dan wel meteen in het ziekenhuis ligt en het ineens zo gepiept is, en dat de gewone man maar mag afwachten?''
Maar nee, we zijn vriendjes, kritische vragen stellen we niet.
Jinek haakt nergens op in, ze gaat slechts in op vage gevoelens en durft nooit eens echt door te vragen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog kijk want erger me kapot aan dat wijf.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
''Vind je dat wel integer Huub? Dat jij door je doktervriendjes dan wel meteen in het ziekenhuis ligt en het ineens zo gepiept is, en dat de gewone man maar mag afwachten?''
Er zit ook een grens aan satire, en die wordt doorgaans wél getrokken wanneer het over gevoelige zaken als bijvoorbeeld de holocaust ofzo gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Was weer een redelijk non-gesprek zonder enige vorm van kritiek van de kant van Jinek. Die moslims kwamen er zelfs mee weg dat ze vonden dat er een grens aan satire zat.
Die vraag staat niet op haar blaadje.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef ebke het volgende:
Inderdaad, iedereen wil snel geholpen worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:40 schreef danos het volgende:
Ja Huub, daarom moeten anderen dus nog langer wachten....omdat hij er met zijn familie bij zijn maatjes tussendoor wordt gefrommeld.
Misschien is het wel een en al act. Dat ze ons met een 40-delige serie willen vermoordenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Die vraag staat niet op haar blaadje.
Het is een blond poppetje dat zonder stamelen 3 zinnen achter elkaar kan opdreunen terwijl ze serieus kijkt, dus dan hoort ze op TV!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Jinek haakt nergens op in, ze gaat slechts in op vage gevoelens en durft nooit eens echt door te vragen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog kijk want erger me kapot aan dat wijf.
Humberto 'vermoordt' haar eerder, ass raped is ze alquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een en al act. Dat ze ons met een 40-delige serie willen vermoorden
Het is wachten tot er kritiek komt op de kijkcijfers. Jinek vond het namelijk niet eerlijk dat we kritiek hadden terwijl er hoge kijkcijfers waren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Humberto 'vermoordt' haar eerder, ass raped is ze al
Valse afgoden. De God uit de Abrahamistische godsdiensten zijn gelijk en aanbidden dus niet valse afgoden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:36 schreef Penguinz het volgende:
Ik quote het vers voor je:
Sourat al Maa'ida: Zeg: '"Zal ik jullie iets meedelen wat nog slechter is, als vergelding bij God? Wie door God is vervloekt en op wie Hij vertoornd is en van wie Hij er tot apen en varkens gemaakt heeft en die de Taghoet dienen; zij zijn het die de slechtste plaats hebben en die het verst afgedwaald zijn van de correcte weg."' (5.60)
Ze dacht even serieus dat die kijkcijfers hoog waren door het programma en niet door het nieuws in Parijsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is wachten tot er kritiek komt op de kijkcijfers. Jinek vond het namelijk niet eerlijk dat we kritiek hadden terwijl er hoge kijkcijfers waren.
Ik denk ook dat die hoge cijfers komen doordat het Knuffelbeertje Humberto geen uitzendingen had. Ik zag vanochtend alweer de voorspelbare neergang qua kijkcijfers.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze dacht even serieus dat die kijkcijfers hoog waren door het programma en niet door het nieuws in Parijs
Als de vragen echt consequent te lastig en direct worden, komt er straks geen gast meer opdagen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is een blond poppetje dat zonder stamelen 3 zinnen achter elkaar kan opdreunen terwijl ze serieus kijkt, dus dan hoort ze op TV!
Ik had ook liever gezien dat bijvoorbeeld Dione de Graaf de interviews doet. Veel sympathiekere vrouw met betere interview-skills en komt ook gemakkelijker over, in gesprekken, oftewel, het is iemand die in het gesprek zelf blijft denken en met nieuwe vragen komt, ipv vast te houden aan haar kaartje met daarop wat vooraf bedachte aandachtspunten.
De Liefde, daar heb jij niets mee.quote:
Nee dat klopt. Haat is veel leuker.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
De Liefde, daar heb jij niets mee.
Over een paar maanden gewoon lekker zuipen in de afterparty van Renske, veel leuker.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Laten we een uitzending bijwonen om vervolgens met stoelen te gaan gooien
Bij de BBC kunnen ze dat meestal wel. In nederland is men echt veels te lief voor gasten. Zo'n Jorritsma, die OF compleet dement, OF schuldig is aan bouwfraude, wordt overal met de hoogste egards binnen gehaald en poeslief behandeld...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:51 schreef Modus het volgende:
[..]
Als de vragen echt consequent te lastig en direct worden, komt er straks geen gast meer opdagen.
Mijn gevoel zegt van wel. De onderwerpen zijn gewoon goed.quote:
Deze decorretje wollah.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt van wel. De onderwerpen zijn gewoon goed.
En de decor met bank en bijpassende stoel. En Jinek zelf natuurlijk.
Het decor is helemaal niet goed, Antoine.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Vandaag een uitgekauwd moslim-debat en twee onderwerpen die werkelijk waar nergens over gingenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig ogen. En Jinek zit ook leuk bij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het decor is helemaal niet goed, Antoine.
Toch actualiteiten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Vandaag een uitgekauwd moslim-debat en twee onderwerpen die werkelijk waar nergens over gingen
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:59 schreef Yi-Long het volgende:
Malika was beeldschoon, dus deze aflevering krijgt een 9/10. Had een 10/10 verdiend als de camera non-stop op haar was gericht.
Ik vind Jinek altijd een beetje koud overkomen. Ze lijkt me meer met zichzelf bezig dan met anderen. Daarnaast vind ik haar inhoudelijk ook niet storend ofzo, maar ook niet bijster veel toevoegen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch actualiteiten.
Maar weing sport en entertainment.
Ik ga fan worden van Jinek. Ze ziet er ook goed uit.
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig ogen. En Jinek zit ook leuk bij.
Ze heeft een heel ander karakter. Pauw heeft meer ervaring; ik denk dat Jinek nog wel kan groeien in deze periode.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind Jinek altijd een beetje koud overkomen. Ze lijkt me meer met zichzelf bezig dan met anderen. Daarnaast vind ik haar inhoudelijk ook niet storend ofzo, maar ook niet bijster veel toevoegen.
Pauw heeft dan nog een persoonlijkheid waarmee hij veel kan, dus plagen, beetje uitlokken, grapjes maken, meedenken, etc etc. Bij Jinek ontbreekt dat allemaal een beetje. Het is te ingestudeerd, te voorgekauwd, te 'stijfjes'.
Het is niet dat we een lekker gesprek ofzo zien met veel diepgang. Niet van haar kant in ieder geval.
okquote:Op woensdag 14 januari 2015 00:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.
Op de voorgrond zit Jinek op een plastic stoel. Heel aandoenlijk, met dat stapeltje papier op haar schoot. Dan nog die bank waarop de gasten zitten weggepropt.
De uitzending is zoveel beter met een tafel. Dan hebben we geen last van die papiertjes van Jinek. Van die vervelende ticjes die de gasten hebben als ze op de bank zitten, ze weten zich geen houding aan te nemen.
En natuurlijk Jinek zelf..
Yi-Long laat zijn pieletje flink door zijn knuistjes gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:59 schreef Yi-Long het volgende:
Malika was beeldschoon, dus deze aflevering krijgt een 9/10. Had een 10/10 verdiend als de camera non-stop op haar was gericht.
Denk het ook wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
ik denk dat Jinek nog wel iets kan laten groeien
De gasten zitten nogal kwetsbaar; een tafel geeft meer gevoel van bescherming.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind de hele setting niks. Alsof we naar de bijeenkomst van een afkickkliniek kijken. Op de achtergrond allemaal mensen die met hun gedachten in een trip zitten.
Op de voorgrond zit Jinek op een plastic stoel. Heel aandoenlijk, met dat stapeltje papier op haar schoot. Dan nog die bank waarop de gasten zitten weggepropt.
De uitzending is zoveel beter met een tafel. Dan hebben we geen last van die papiertjes van Jinek. Van die vervelende ticjes die de gasten hebben als ze op de bank zitten, ze weten zich geen houding aan te nemen.
En natuurlijk Jinek zelf..
De publieke omroep wil weer een mooi beeld scheppen van moslims. Drie moslimstudenten die worden gediscrimineerd.quote:
Die zusjes worden wrs altijd weggebracht idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Die gast zei ook, we beschermen onze zusjes. Als je een zusje aankijkt word je al uitgescholden, als je zo'n zusje date word je in elkaar geslagen.
Die zusjes reizen zelf met de trein om zich in andere steden te laten geven op erge manieren door vreemden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Die gast zei ook, we beschermen onze zusjes. Als je een zusje aankijkt word je al uitgescholden, als je zo'n zusje date word je in elkaar geslagen.
Nou nee, dat ik iemand zeer aantrekkelijk vind, betekent niet meteen dat ik daar keihard op ga lopen fappen ofzo.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Yi-Long laat zijn pieletje flink door zijn knuistjes gaan.
Ik weet niet hoever ze daar nog in kan groeien. Ze zit al een aantal jaar in dit vak, ook als interviewster, en dat koude heeft ze eigenlijk altijd al gehad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ze heeft een heel ander karakter. Pauw heeft meer ervaring; ik denk dat Jinek nog wel kan groeien in deze periode.
Maar ze heeft zeker haar eigen stijl. Ik kijk nu al liever naar haar dan naar Tan.
Ja, en het feit dat dat soort dingen erin geïndoctrineerd zijn, daarom zullen zie niet makkelijk gaan hervormen oid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:31 schreef luxerobots het volgende:
De islam is het letterlijke woord van god. Het is gewoon een reden waarom er zo veel problemen met moslims zijn.
Daar is Dione teveel een nitwit voor. Van sport heeft ze al te weinig verstand.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever ze daar nog in kan groeien. Ze zit al een aantal jaar in dit vak, ook als interviewster, en dat koude heeft ze eigenlijk altijd al gehad.
Ik zie liever een Dione de Graaff, die gewoon altijd op haar gemak is in het gesprek en daadwerkelijk geinteresseerd lijkt in haar gesprekspartner en ter plekke zelf dieper kan en wil gaan met haar vragen. Ook een veel warmere uitstraling.
Ik zou Dione ook zeer graag gewoon een seizoen Zomergasten ofzo zien doen.
De bijbel is een boek vol met verhalen over god, voor christenen met goddelijke inspiratie. Maar de bijbel is niet het letterlijke woord van god.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat dat soort dingen erin geïndoctrineerd zijn, daarom zullen zie niet makkelijk gaan hervormen oid.
Nou ja, sommigen denken dat ook wel, en zijn vaak christenfundamentalisten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De bijbel is een boek vol met verhalen over god, voor christenen met goddelijke inspiratie. Maar de bijbel is niet het letterlijke woord van god.
Het is een dogma in de islam, de koran is het letterlijke woord van god. Dat is niet zo in het christendom, ondanks dat er ook christenen zijn die het letterlijk nemen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, sommigen denken dat ook wel, en zijn vaak christenfundamentalisten.
Klopt, maar wat ik bedoel is, dat als je binnen het christendom denkt dat de bijbel het letterlijke woord is, dan ben je toch heel fundamentalistisch bezig. Maar die mindset is bij moslims heel normaal dus kennelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een dogma in de islam, de koran is het letterlijke woord van god. Dat is niet zo in het christendom, ondanks dat er ook christenen zijn die het letterlijk nemen.
Dit zijn de hoogopgeleiden idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:39 schreef luxerobots het volgende:
Deze meisjes storen me. Met hun overdreven hoofddoeken. Hun Engelse woorden tussendoor. Hun slachtofferrol.
En dit is nog de gepolijste bovenlaag...
Ik heb niet het idee dat Dione dom is, of nergens verstand van heeft. Integendeel. Misschien dat dat vooroordeel aan haar kleeft omdat ze zo gericht is op dat sportwereldje, maar in ieder interview waarin ik haar zie komt ze altijd prima naar voren.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Daar is Dione teveel een nitwit voor. Van sport heeft ze al te weinig verstand.
Waarom moeten die criminelen waar ze het over hadden erkend worden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zegt-ie wel iets wat waar is btw: ze moeten erkend worden.
Ze heeft echt een gigantisch (vierkant) hoofd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:40 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon een pientere meid. Niets mis mee.
Voordat ze crimineel worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom moeten die criminelen waar ze het over hadden erkend worden?
Te lachwekkend voor woorden.
Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordat ze crimineel worden.
Misschien hoort dat erbij gezegd worden.
Ik vind ze behoorlijk offensief, in Nederland kan je een opleiding volgen, hier kan je kansen pakken. Hier is je afkomst minder belangrijk dan in de islamitische wereld. Het heeft voor moslims veel voordeel om hier te leven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zegt-ie wel iets wat waar is btw: ze moeten erkend worden.
Thymos.
De strijd om erkenning/eigenwaarde/trots is wrs een belangrijk streven in de mens.
Dus kortom dat laatste ben ik mee eens, echter de werkelijkheid ligt anders, we leven langs elkaar heen, moslims zonderen zich af en bekijken Nederlanders wantrouwend.
Erkenning als mens met eigen waarde.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Erkend als wat? Hoe zie je dat voor je? Als ze naar school fietsen sta jij op de stoep te klappen voor ze?
Misschien.
Heel veel tekst maar geen antwoord. Geef nu eens een praktisch voorbeeld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erkenning als mens met eigen waarde.
Je kunt niet mensen niet altijd als minderwaardig, randdebiel en/of potentieel crimineel behandelen, zonder dat zich dat gaat wreken. Dit hebben we gezien adhv het emancipatie streven van allerlei minderheden in de geschiedenis. Of dit nu gaat om arbeiders, gekleurden, vrouwen of etnische minderheden binnen staatkundige eenheden.
Echter de schoen wrikt zich hier op bepaalde punten natuurlijk.
1. onze samenleving is vrij egalitair.
2. iedere minderheid heeft het recht op zijn eigen vrijheid zolang dit niet schade oplevert voor derden.
3. de islam staat tegenover de manier waarop wij onze samenleving hebben ingericht, inclusief punt 1. en 2., juist vijandig, en juist van die leer zijn zij vervuld.
Dus die meiden moeten het maar accepteren dat ze hier aangekeken worden op de misdaden van een stel extremisten, want ze mogen in zo'n mooi westers landje leven van ons...!?quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind ze behoorlijk offensief, in Nederland kan je een opleiding volgen, hier kan je kansen pakken. Hier is je afkomst minder belangrijk dan in de islamitische wereld. Het heeft voor moslims veel voordeel om hier te leven.
Ze komen boos op me over en ze voelen zich gediscrimineerd. Met die verschrikkelijke moordpartijen in Frankrijk in het achterhoofd, vind ik het gewoon ongepast.
Dat voelen zij (en jij kennelijk ook) zo. Net zoals ze zich bij elke scheet beledigd voelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:58 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzin. Ze zijn hier geboren, ze zijn gewoon Nederlander, zoals jij en ik, ze doen hun eigen ding, zo goed mogelijk, en deze meiden en jongen op de bank hebben dat blijkbaar prima gedaan, en dan vind ik het dus absoluut NIET ok dat ze dan maar op straat en in de media weggezet worden als van alles en nog wat...
Wat ik bedoel is dat ze erkenning zoeken, zoals ieder mens, ze komen dan meteen aan met hun religie en die bevat onderdelen die haaks staan op wat men hier in het westen als waarden hanteert.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:56 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Heel veel tekst maar geen antwoord. Geef nu eens een praktisch voorbeeld.
Nog steeds geen antwoord op de hele simpele vraag.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ze erkenning zoeken, zoals ieder mens, ze komen dan meteen aan met hun religie en die bevat onderdelen die haaks staan op wat men hier in het westen als waarden hanteert.
Ik lul niet zo maar wat, je begrijpt het alleen niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op de hele simpele vraag.
Je lult dus maar wat.
Zijn gewoon Nederlander. Het Nederlanderschap is niet alleen een recht. Wat men denkt. Er zijn ook plichten, in mijn ogen is het een mindset. Een voorbeeld, je mag satire maken. Het niet beledigd worden is geen recht. Ik heb deze mensen alleen gehoord over hun slachtofferschap. Helemaal niet over die doodgeschoten mensen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus die meiden moeten het maar accepteren dat ze hier aangekeken worden op de misdaden van een stel extremisten, want ze mogen in zo'n mooi westers landje leven van ons...!?
Wat een onzin. Ze zijn hier geboren, ze zijn gewoon Nederlander, zoals jij en ik, ze doen hun eigen ding, zo goed mogelijk, en deze meiden en jongen op de bank hebben dat blijkbaar prima gedaan, en dan vind ik het dus absoluut NIET ok dat ze dan maar op straat en in de media weggezet worden als van alles en nog wat...
Dat zouden ze absoluut niet hoeven te pikken, en terecht als ze daar pissig over zijn, en een weerwoord daarop laten klinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |