Het is wel boeiend wanneer het over de hypocrisie gaat, wanneer we de ene groep wel over 1 kam scheren op basis van de daden van enkelen, maar bij de andere groep dat weer niet relevant vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het verleden heeft Nederland zich daar ook misdragen, is dat boeiend als de discussie over de islam gaat?
Onder de verzuiling was Nederland ook wel een verstikkend land hoor. Jongeren hebben dat alleen als term meegemaakt, zelfs wat ouderen als ik hebben dat niet helemaal meegemaakt, maar het was uit verhalen van mijn ouders en als je keek hoe je grootouders leefden een verstikkende klamme deken vol hypocrisie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:50 schreef editoor het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet aan oorlogsmisdaden. Die zijn veelste lief daarvoor.
Je switcht van onderwerp.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Slavernij en Apartheid doen we ook niet aan. Ook niet aan NSB'en, fraude, corruptie, het steunen van illegale oorlogen en foute regime's, of het uilokken van burgeroorlogen om een landje bij onze EU te kunnen lokken...
We zijn vrij braaf wat dat betreft...
Volgens mij ging het over de personen op de bank bij Jinek die dagelijks aangekeken worden op de misdaden van een stel extremistische idioten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je switcht van onderwerp.
Overigens zijn de Japanners nog minder geliefd bij de Indonesiėrs dan de Nederlanders.
Ik zou willen dat we ook terug kunnen kijken op de islam, in de trant van, vroeger met die onthoofdingen. Mooi dat we dat nu kwijt zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is wel boeiend wanneer het over de hypocrisie gaat, wanneer we de ene groep wel over 1 kam scheren op basis van de daden van enkelen, maar bij de andere groep dat weer niet relevant vinden.
Wanneer je die landen telkens weer terug naar de middeleeuwen bombardeert, dan moet je natuurlijk ook niet vreemd opkijken wanneer ze daar dus ook blijven hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we ook terug kunnen kijken op de islam, in de trant van, vroeger met die onthoofdingen. Mooi dat we dat nu kwijt zijn.
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja ik dwaal af. Het zorgt in ieder geval voor een kip/ei verhaal over de steeds groter wordende kloof tussen allochtonen en autochtonen.
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over de personen op de bank bij Jinek die dagelijks aangekeken worden op de misdaden van een stel extremistische idioten.
Ik ben het er ook niet mee eens hoe Israel handelt in Palestina. Of hoe Assad handelt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Trouwens, je kunt kritiek hebben op hun barbaarse methoden, maar goed, het is niet alsof ze net als ons 'schone wapens' hebben zoals straaljagers, automatische geweren, lange afstandsraketten, bommen, tanks, etc etc, om hun slachtoffers te maken...
Jij vindt het barbaars dat ze iemand onthoofden. ben ik met je eens. Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Jij vergeet iets, en dat is iets dat men in Nederland nooit zal vergeten, zonder naar zichzelf te kijken, maar de Amerikanen hebben in WO2 een rechtvaardige oorlog gevoerd, zelfs Maarten van Rossem zegt dit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Trouwens, je kunt kritiek hebben op hun barbaarse methoden, maar goed, het is niet alsof ze net als ons 'schone wapens' hebben zoals straaljagers, automatische geweren, lange afstandsraketten, bommen, tanks, etc etc, om hun slachtoffers te maken...
Jij vindt het barbaars dat ze iemand onthoofden. ben ik met je eens. Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Ze spraken over problemen en niet over oplossingen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?
Er zijn genoeg moslims die zich toch omhoog hebben weten te werken, een prima opleiding hebben gedaan, en nu aan de slag zijn als accountant, of bij een bank, of op een gemeentehuis, of whatever.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:55 schreef editoor het volgende:
[..]
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.
Zoals ik het zag zijn ze uitgenodigd om te praten over hoe er nu tegen hun wordt aangekeken in deze maatschappij, als moslim. En dat is relevant omdat er al jaren een groeiende moslim-haat is, die de afgelopen week natuurlijk alleen maar is toegenomen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn ze uitgenodigd om te praten over hun slachtofferschap? Of om te praten over de aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo?
Als je een nette moslim bent krijg je ook kansen. Dan kan je aan de slag bij de publieke omroep of de politie omdat ze een afspiegeling willen zijn van de samenleving.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zijn genoeg moslims die zich toch omhoog hebben weten te werken, een prima opleiding hebben gedaan, en nu aan de slag zijn als accountant, of bij een bank, of op een gemeentehuis, of whatever.
Het is helaas voor sommigen alleen wel een stuk moeilijker. Waar ik misschien 5 interviews moet doen voor ik een baan of stageplek heb, moeten zij er misschien 25-30 doen. Waar ik er bij misschien 7 of 8 foutjes of problemen uitgegooid wordt, worden zij er misschien na 1 of 2 foutjes al uitgegooid. Daar zit gewoon een verschil in. En dat is kwalijk.
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de Russenquote:Op woensdag 14 januari 2015 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij vergeet iets, en dat is iets dat men in Nederland nooit zal vergeten, zonder naar zichzelf te kijken, maar de Amerikanen hebben in WO2 een rechtvaardige oorlog gevoerd, zelfs Maarten van Rossem zegt dit.
Met een landoffensief kun je veel preciezer te werk gaan. Met bombardementen van vliegtuigen is dat al een heel stuk lastiger, maar het grote voordeel is, is dat het een stuk minder gevaarlijk is dus zal er heel vaak die keuze gemaakt worden. Met vele burgerslachtoffers als gevolg. De drone begint de opvolger te worden van de straaljager. Daar heb je nog minder casualties. De volgende stap zullen robots worden die de boel schoon vegen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind het minstens zo barbaars om hele woonwijken plat te bombarderen met toentallen burgerslachtoffers, terwijl je beter weet, en ook de wapens hebt om wel degelijk alleen de schuldigen te kunnen targeten.
Dat vond ik dus tegenvallen. Het ging vooral over hun eigen slachtofferschap. Er kon nog net vanaf dat ze het erg vonden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals ik het zag zijn ze uitgenodigd om te praten over hoe er nu tegen hun wordt aangekeken in deze maatschappij, als moslim. En dat is relevant omdat er al jaren een groeiende moslim-haat is, die de afgelopen week natuurlijk alleen maar is toegenomen.
Daarnaast zegt men steeds dat men moslims wil horen over dit onderwerp, dus dan krijg je ze ook. En dan geven ze duidelijk aan geen enkele sympathie voor de daders of hun versie van de Islam etc etc te hebben, en dan loopt men hier weer te janken dat ze in een slachtofferrol vervallen.Blijkbaar is het nooit goed, wat ze ook doen of zeggen.
Ik heb het idee dat jij jezelf veel verstandiger vindt dan je in werkelijkheid bent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de RussenEn Van Rossem is er ook duidelijk over dat ook de Amerikanen zich beestachtig hebben gedragen, waaronder onnodige bombardementen op Duitse steden terwijl de strijd eigenlijk al gestreden was.
Maar ik gaf ook al aan dat ik het had over de laatste 70 jaar (ongeveer) van de Amerikanen, dus ik telde eigenlijk al VANAF de 2de WOWant zo sluw en verstandig ben ik wel...
In het geval van Gaza hebben 'de terroristen' nu niet bepaald veel mogelijkheden om ergens te schuilen waar GEEN burgers zijn.... daar heeft het stelselmatige landjepik en de beperkingen qua toevoer van bouwmiddelen wel voor gezorgd. Dat gebied is belachelijk klein terwijl er zeer veel mensen op een kluitje wonen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook niet mee eens hoe Israel handelt in Palestina. Of hoe Assad handelt.
Hoe pak je dan alleen de schuldigen? Natuurlijk verschuilen terroristen zich ook achter burgers.
Btw dit al gezien: NWS / Amerikanen plannen 3e Golf Oorlog #1quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maarten van Rossem geeft ook aan dat de Amerikanen dat niet deden om onze belangen, maar vooral uit angst dat anders heel Europa in handen zou vallen van de RussenEn Van Rossem is er ook duidelijk over dat ook de Amerikanen zich beestachtig hebben gedragen, waaronder onnodige bombardementen op Duitse steden terwijl de strijd eigenlijk al gestreden was.
Maar ik gaf ook al aan dat ik het had over de laatste 70 jaar (ongeveer) van de Amerikanen, dus ik telde eigenlijk al VANAF de 2de WOWant zo sluw en verstandig ben ik wel...
Ik hoop dat het niet zo is, er moeten natuurlijk wel rekeningen betaald worden en monden gevoed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:55 schreef editoor het volgende:
[..]
In de huidige vorm is er geen plek voor werkende moslims. Daar is de afstand tussen moslims en Nederlanders te groot voor. Het is te hopen dat de volgende generatie wel meer kansen krijgt dan de huidige. Ik ben er nog niet optimistisch over.
Onafhankelijke testen hebben uitgewezen dat ik niet verkeerd zit met dat idee...quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij jezelf veel verstandiger vindt dan je in werkelijkheid bent.
Dan heb jij dat interview anders beleefd dan ik. Dat kan. En ook dat zal misschien te maken hebben met bepaalde vooroordelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik dus tegenvallen. Het ging vooral over hun eigen slachtofferschap. Er kon nog net vanaf dat ze het erg vonden.
Nog niet gezien idd. Thanks. Al is het niet verrassend, al vraag ik me af of dat nog onder Obama zal gebeuren, of dat het straks wellicht onder de Republikeinen komt... (als die de verkiezingen winnen).quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw dit al gezien: NWS / Amerikanen plannen 3e Golf Oorlog #1
Grondoorlog tegen ISIS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |