Bron: hhttp://www.elsevier.nl/Ne(...)rs-Breivik-1676440W/quote:De Nederlandse apostel van Anders Breivik
Via internet verenigt zich een fanschare rondom de Noorse terrorist Anders Breivik. De sleutelfiguur is waarschijnlijk een Nederlander.
De meest fanatieke volgeling van de extreem-rechtse Noorse terrorist Anders Breivik (35) is waarschijnlijk een Nederlander. Dat concludeert het Noorse weekblad Morgenbladet na een jaar lang onderzoek naar de drijvende kracht achter elf Breivik-fansites en socialemedia-kanalen.
Breivik haalde in 2011 het wereldnieuws door in Oslo een bomaanslag te plegen en daarna een bloedbad aan te richten op het Noorse eilandje Utøya, waarmee hij in totaal 77 mensen doodde. Hij wilde met de aanslag de aandacht vestigen op zijn meer dan 1.500 pagina's tellende manifest dat een aanklacht vormt tegen de Europese Unie en de sociaal-democratie.
In het manifest waarschuwt hij voor de islam en doet hij een voorstel voor een gewelddadig hervormingsplan.
Jonge vrouwen
Het manifest is door bewonderaars inmiddels in veertien talen vertaald. Rondom Breivik is op het internet een cultus ontstaan. Het aantal bewonderaars is onbekend, maar jaarlijks ontvangt hij in de gevangenis zo'n achthonderd brieven, het merendeel afkomstig van jonge vrouwen.
Daarnaast zijn er tientallen fansites. Het meest gezaghebbend is het weblog The Commander Breivik Report, geschreven door een auteur die het pseudoniem 'Angus Thermopylae' gebruikt en die daarnaast nog een tiental fansites en socialemediakanalen runt.
Met zijn weblog wil 'Angus' bouwen aan een geheel nieuwe pan-nationalistische beweging, gebaseerd op Breiviks gedachtegoed. Op Breiviks verjaardag in februari 2013 spoorde hij bijvoorbeeld vrouwen aan om opgedoft uit te gaan 'om in contact te komen met willekeurige blanke mannen, in een poging hen te radicaliseren'.
Brieven en teksten
De fansites beschikken over een unieke verzameling van Breiviks brieven en teksten. Opvallend detail: Breiviks teksten worden doorgaans eerst in het Nederlands vertaald, voor ze in andere talen beschikbaar komen.
Journalist Simen Sætre (40) van Morgenbladet wisselde 23 e-mails uit met 'Angus', alvorens die het contact verbrak. 'Daarna kregen we een tip wie er achter de schuilnaam zou zitten: een 36-jarige Nederlander, woonachtig in de Verenigde Staten.'
Deze persoon werd in 1978 in Nederland geboren en schreef jarenlang online onder verschillende namen op diverse internetfora (waaronder fok.nl). (De tekst gaat verder onder het kader)
Online-identiteit: Shami Witness
De kwestie 'Angus Thermopylae' doet denken aan die van twitteraar Shami Witness. Die werd lange tijd gezien als spreekbuis van IS en als autoriteit op het gebied van Syrië, afkomstig uit de regio. Channel 4 onthulde dat Shami Witness in werkelijkheid Mehdi Masroor Biswas is, een uit India afkomstige 24-jarige manager die op zijn Facebook vooral foto's plaatste van etentjes met vrienden. Hij is inmiddels door de Indiase autoriteiten gearresteerd op verdenking van cyberterrorisme en misdaden tegen de staat, hoewel hij niet wordt verdacht van daadwerkelijke banden met IS.
Morgenbladet construeerde uit de duizenden berichten die hij in tien jaar fora achterliet het beeld van een buitenstaander.
Iemand die zichzelf slimmer vindt dan zijn omgeving, die zich graag in boeken verliest en zichzelf leerde programmeren. Als fan van sombere sciencefiction verzamelt hij verhalen en afbeeldingen van een post-apocalyptische wereld.
Hij studeert tussen 1999 en 2003 aan de Avans Hogeschool in Den Bosch. Rond 2006 schrijft hij op een forum dat hij zich zorgen maakt over 'de vernietiging van de Nederlandse cultuur' als gevolg van dalende geboortecijfers van autochtone Nederlanders en het toenemende aantal moslims.
In 2008 trouwt hij met een Amerikaanse en vestigt zich in South Carolina, in een ruime woning met gazon. Hij doet af en toe programmeerklusjes en neemt andere tijdelijke banen aan. Op internet blijft hij oproepen Europa te verlaten nu het nog kan.
Discipelen
De 36-jarige Nederlander en 'Angus' vertonen overeenkomsten in retoriek, schrijfstijl, politieke en literaire voorkeur. Bovendien is de 36-jarige Nederlander eind 2013 door de politie afgevoerd nadat die hem verward aantrof op straat, terwijl hij brabbelde over het christendom.
Diezelfde periode staat er op het blog ook een bericht over Jezus die zijn discipelen bewapende. Dat bericht wordt later verwijderd.
Om uit te zoeken of 'Angus' echt de 36-jarige Nederlander is die Sætre als tip kreeg aangedragen, stapt hij in juni 2014 op het vliegtuig naar South Carolina. De 36-jarige Nederlander die hij aantreft, ontkent dat hij Angus is. Hij zegt dat hij de fansite wel kent en dat het immigratiebeleid voor hem de reden vormde om uit Nederland te verhuizen.
Sætre: 'We hebben nog geen onomstotelijk bewijs gevonden dat hij "Angus" ook daadwerkelijk is. Daarom hebben we zijn naam nog niet gepubliceerd. Inmiddels heeft zich een nieuwe tipgever gemeld, een vrouw die als tussenpersoon brieven van "Angus" en Breivik aan elkaar aan hen doorspeelde. Zij bevestigt dat "Angus" inderdaad een Nederlander is die in de Verenigde Staten woont.'
De 36-jarige weigert zijn IP-adres te geven. Ook maakt hij geen gebruik van andere technische mogelijkheden om aan te tonen dat hij Angus níet is. Na het bezoek aan de Verenigde Staten zijn de online-activiteiten van 'Angus' drastisch afgenomen. The Commander Breivik Report is sindsdien eenmaal bijgewerkt.
Ja. Ben zijn naam alleen even kwijt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:56 schreef Svyatagor het volgende:
Zegt Elsevier, althans. Iemand enig idee welke Fok!ker een paar jaar geleden naar South Carolina is geëmigreerd en er nogal rechtse trekjes op nahield?
De "volg topic" knop niet kunnen vindenquote:
Stefan nog wattesquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja. Ben zijn naam alleen even kwijt.
Die ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:02 schreef Pek het volgende:
StefanP?
[..]
De "volg topic" knop niet kunnen vinden
O ja, die schepte ook de hele tijd op over de dikke wagens waarin hij in de VS zou rijden.quote:
Die uit DEF?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
O ja, die schepte ook de hele tijd op over de dikke wagens waarin hij in de VS zou rijden.
Ik dacht zelf ook nog aan die user met de American Eagle in zijn avatar, ondertitel iets clichématigs als 'live free or die'. Was volgens mij ook geëmigreerd naar de VS.
Dat was Halcon toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
O ja, die schepte ook de hele tijd op over de dikke wagens waarin hij in de VS zou rijden.
Ik dacht zelf ook nog aan die user met de American Eagle in zijn avatar, ondertitel iets clichématigs als 'live free or die'. Was volgens mij ook geëmigreerd naar de VS.
Waar is Halcon trouwens ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat was Halcon toch?
Die leek minder extreem.
Oja, die ja. Weet niet precies, was gewoon de eerste aan wie ik moest denken (als in: Europa bashen en de VS verheerlijken).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat was Halcon toch?
Die leek minder extreem.
Die zit niet in Amerika, toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat was Halcon toch?
Die leek minder extreem.
2004 al... Volgens Elsevier ging hij pas in 2008.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:07 schreef Kingstown het volgende:
GC / Het grote StefanP emigreert naar de USA omdat...! topic
Die jaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:02 schreef Pek het volgende:
StefanP?
[..]
De "volg topic" knop niet kunnen vinden
Ja klopt, die is minder radicaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat was Halcon toch?
Die leek minder extreem.
En Stefan ging naar Texas. Maar in principe kan hij ook binnen Amerika verhuisd zijn. Dat is niet uit te sluiten op basis van de tekst. Misschien staat dat er zo om de bron te beschermen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
2004 al... Volgens Elsevier ging hij pas in 2008.
Hij heeft wel goede punten in dat lijstje staan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:07 schreef Kingstown het volgende:
GC / Het grote StefanP emigreert naar de USA omdat...! topic
StefanP dus niet. Dat is een TU-elektrotechnicus.quote:Hij studeert tussen 1999 en 2003 aan de Avans Hogeschool in Den Bosch. Rond 2006 schrijft hij op een forum dat hij zich zorgen maakt over 'de vernietiging van de Nederlandse cultuur' als gevolg van dalende geboortecijfers van autochtone Nederlanders en het toenemende aantal moslims.
Dat was toch die Hagenees?quote:
En ook jonger.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja klopt, die is minder radicaal.
Raymond ja.quote:
https://breivikreport.wordpress.com/quote:Daarnaast zijn er tientallen fansites. Het meest gezaghebbend is het weblog The Commander Breivik Report, geschreven door een auteur die het pseudoniem 'Angus Thermopylae'
Ruime woning met gazonquote:Morgenbladet construeerde uit de duizenden berichten die hij in tien jaar fora achterliet het beeld van een buitenstaander.
Iemand die zichzelf slimmer vindt dan zijn omgeving, die zich graag in boeken verliest en zichzelf leerde programmeren. Als fan van sombere sciencefiction verzamelt hij verhalen en afbeeldingen van een post-apocalyptische wereld.
Hij studeert tussen 1999 en 2003 aan de Avans Hogeschool in Den Bosch. Rond 2006 schrijft hij op een forum dat hij zich zorgen maakt over 'de vernietiging van de Nederlandse cultuur' als gevolg van dalende geboortecijfers van autochtone Nederlanders en het toenemende aantal moslims.
In 2008 trouwt hij met een Amerikaanse en vestigt zich in South Carolina, in een ruime woning met gazon
Lul niet zo dom.quote:
Je hebt het hopelijk over Nikky en Elsevier om een tenenkrommend slecht stuk?quote:
Zijn zus?quote:
Vertalen van een buitenlandse krant naar een Nederlands medium gaat nogal eens vaak gepaard met gebreken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:26 schreef yvonne het volgende:
Maar wtf is Nikki Sterkenburg en welke bagger krijgt zij uit haar vingers getoverd?
Maar er zijn hier toch wel eens Breivik-fanboys geweest?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je hebt het hopelijk over Nikky en Elsevier om een tenenkrommend slecht stuk?
Misschien een andere zwager in de VSquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Die had ergens een winkel in Noord-Frankrijk toch?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:35 schreef Juicyhil het volgende:
Whehe R&P / Mijn opa is extreem rechts.
Je bent echt een sapstengel.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
"een forum"
Fok is niet het enige forum op het internet he..
Die nikky is daar erg goed in.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je hebt het hopelijk over Nikky en Elsevier om een tenenkrommend slecht stuk?
NWS / 'Ex-Fokker is apostel van Breivik'quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh het is StefanP niet? Had me niets verbaasd
maartena, naar ik aanneem.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:42 schreef Nielsch het volgende:
Dacht ook eerst aan StefanP. Er was nog een Fokkert met een Amerikaanse vrouw die naar de VS ging maar die was heel links. Maartennogwat.
maartenaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:42 schreef Nielsch het volgende:
Dacht ook eerst aan StefanP. Er was nog een Fokkert met een Amerikaanse vrouw die naar de VS ging maar die was heel links. Maartennogwat.
Is het ook wel. Als je het hebt over de categorie 'lone wolves'quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:22 schreef Hathor het volgende:
Overigens gaan de Amerikaanse geheime diensten FOK! nu waarschijnlijk classificeren als kweekvijver voor extremisten.
die ja... maar die was heel aardig en links en liberaal (stemde ook voor Obama)quote:
Dat viel best mee hoor. Lekker rechts, dat wel. Maar ik zie in hem geen apostel van Breivik.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef Nielsch het volgende:
JohnDope? Die was ook vrij extreem. Geen idee waar hij is.
Begin 2014 is er meerdere keren per maand een bericht geplaatst.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:26 schreef yvonne het volgende:
Maar wtf is Nikki Sterkenburg en welke bagger krijgt zij uit haar vingers getoverd?
[..]
https://breivikreport.wordpress.com/
Eens in de 5 maanden 1 berichtje
Jammer dat FOK!search eruit ligt, kon er specifieker gezocht worden.quote:
Jawel, maar ik haal het 'Het meest gezaghebbend is het weblog The Commander Breivik Report' er niet zo 1,2,3 uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Begin 2014 is er meerdere keren per maand een bericht geplaatst.
Edit: zo te zien wel vaker; zie het archief rechts.
StefanP was 29 in 2008; dat komt wel in de buurt van 1978.
[..]
Jammer dat FOK!search eruit ligt, kon er specifieker gezocht worden..
Leuk dat je nu zomaar namen aan het droppen bent (staat je mooi, als mod). Dacht dat Fok! daar altijd wat voorzichtig in was? Lyrebird woont inmiddels al jaren in Japan.quote:
Was niet bedoeld om ze in verband te brengen met Breivik. Moest alleen aan ze denken omdat VS.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Leuk dat je nu zomaar namen aan het droppen bent (staat je mooi, als mod). Dacht dat Fok! daar altijd wat voorzichtig in was?
Ben je een beetje mad?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef yvonne het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waar die Nikky FOK! vandaan haalt..
Ik ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef yvonne het volgende:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef yvonne het volgende:
twitter:SterkNikki twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 13:59:31@Kingstownn de Morgenbladet heeft me inzicht gegeven in het profiel en posts van deze man op FOK!, heb het nagelopen, veel overeenkomsten reageer retweet
Journalist Simen Sætre een mailtje sturen en vragen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef yvonne het volgende:
Waar in godesnaam heb je het over?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Yvonne en damage-controlWerkt echt nooit.
Donequote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Was niet bedoeld om ze in verband te brengen met Breivik. Moest alleen aan ze denken omdat VS.
Je hebt verder wel gelijk; zal m'n post aanpassen. Kun jij m'n quote ook wijzigen?
Je vergeet 'bro'quote:
Marvin the paranoid android.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef Hathor het volgende:
Wat is trouwens sombere science fiction?
quote:Marvin: I think you ought to know I'm feeling very depressed.
Trillian: Well, we have something that may take your mind off it.
Marvin: It won't work, I have an exceptionally large mind.
Trillian: Yeah, we know.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Done
Edit: doelde overigens niet specifiek op jou, maar meer op een aantal mensen boven je die het kruis voor Stefan al aan het timmeren waren
twitter:SterkNikki twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 14:04:19@Kingstownn er is nog geen onomstotelijk bewijs dat FOK!-forummer en Breivik-apostel één en dezelfde persoon zijn. hij heeft zelf nog (1/2) reageer retweet
twitter:SterkNikki twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 14:04:24@Kingstownn (2/2) niks ondernomen om dat te weerleggen. maar tot die tijd is het juridisch te riskant om namen en profielen te noemen reageer retweet
René Froger:quote:
Ik ben benieuwd of daarin ook FOK! (in het Noors) wordt genoemd.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vertalen van een buitenlandse krant naar een Nederlands medium gaat nogal eens vaak gepaard met gebreken.
Het originele bericht in die Noorse krant zou mss wat meer duidelijkheid kunnen geven en er zijn ongetwijfeld een aantal users die dat kunnen. (Fogel?) http://morgenbladet.no/sa(...)ks_nett#.VLUPG3uQliB
hoi yvonnequote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
René Froger:
"een eigen huis, een plek onder de zon'
Niet specifiek. Stormfront wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of daarin ook FOK! (in het Noors) wordt genoemd.
Wat vind jij hier nu van Ll.quote:
Heb niet alles gelezen maar van wat ik heb gelezen ben ik het compleet met hem eens....quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hij heeft wel goede punten in dat lijstje staan.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Een gekkie roept gekke dingen op een discussieplatform. En dan schrijft Elsevier daar wat over. Tjah.quote:
Misschien heeft ze ook wel een accountquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:08 schreef yvonne het volgende:
https://twitter.com/SterkNikki/with_replies
Nou ja, ze schrijft iig FOK! goed
Tsja, als ze van iedereen 10 jaar pohi gaan nakijken kom je wel tot vreemde gevolgtrekkingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Een gekkie roept gekke dingen op een discussieplatform. En dan schrijft Elsevier daar wat over. Tjah.
Het valt me mee dat ze niet gelijk namen en rugnummers noemen. Terecht overigens, want je post hier nog steeds met een nickname, en dat moet gewoon gerespecteerd worden, ook als je gekke dingen roept. Als het strafbaar is dan doet men maar lekker een melding bij het OM en komen die maar met een dwangbevelletje de gegevens bij Danny halen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, als ze van iedereen 10 jaar pohi gaan nakijken kom je wel tot vreemde gevolgtrekkingen.
Ik weet niet of een pohi wel journalistiek verantwoord is.
Ze heeft de info mbt FOK! via die Noorse krant gekregen. Die hebben schijnbaar al langer onderzoek gedaan naar deze Breivik-apostel en zijn daarbij dus schijnbaar ook op een FOK!-profiel gestoten wat binnen het verhaal paste.quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
Het zou zomaar Praxis kunnen zijn:
[ afbeelding ]
Heeft deze kerel serieus +13 gekregen dankzij die uitspraak?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Die in de VS wonen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:21 schreef Peunage het volgende:
De waarheid is dat er meerdere fokkers zijn die aan het profiel voldoen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Minstens.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heeft deze kerel serieus +13 gekregen dankzij die uitspraak?
Fok Frontpage
StefanP is geregistreerd in 2003 en komt hier zelfs langer dan het account dat aan Elfletterig vooraf ging. Nee, dus.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
StefanP was toch een kloon van Elfletterig?
Only on the FOK! frontpagequote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Fok Frontpage
Autistische psychopaat met opgekropte frustraties?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:21 schreef Peunage het volgende:
De waarheid is dat er meerdere fokkers zijn die aan het profiel voldoen.
Wanneer ga jij met pensioen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:08 schreef yvonne het volgende:
https://twitter.com/SterkNikki/with_replies
Nou ja, ze schrijft iig FOK! goed
Tja als je de FP zietquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:25 schreef Chadi het volgende:
FOK! een broeinest van rechts extremisten
Over een paar maanden ben je van me af.quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:26 schreef Infection het volgende:
Het kunnen er zoveel zijn. Loop maar eens een dagje mee in NWS en je kunt er zo een stuk of 20 opnoemen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die in de VS wonen?
Kom maar met je lijstje.
Je zit hier al bijna langer dan ik als het niet langer is .. dat is geen goed tekenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Over een paar maanden ben je van me af.
Jezus.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:20 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
NOES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Over een paar maanden ben je van me af.
'FOK!ker is apostel van Breivik'quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:07 schreef Kingstown het volgende:
twitter:SterkNikki twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 14:04:19@Kingstownn er is nog geen onomstotelijk bewijs dat FOK!-forummer en Breivik-apostel één en dezelfde persoon zijn. hij heeft zelf nog (1/2) reageer retweet
twitter:SterkNikki twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 14:04:24@Kingstownn (2/2) niks ondernomen om dat te weerleggen. maar tot die tijd is het juridisch te riskant om namen en profielen te noemen reageer retweet
FOK! is een website die op grote groepen mensen aantrekkingskracht uitoefent. Dus ook op mensen met extremistische opvattingen. Rechts-extremisten, maar net zo goed links-extremisten, christen-extremisten en moslim-extremisten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:25 schreef Chadi het volgende:
FOK! een broeinest van rechts extremisten
Behalve dan dat hier buitenproportioneel veel onrendabelen zitten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
FOK! is een website die op grote groepen mensen aantrekkingskracht uitoefent. Dus ook op mensen met extremistische opvattingen. Rechts-extremisten, maar net zo goed links-extremisten, christen-extremisten en moslim-extremisten.
Het is net de echte samenleving...
Vind je?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
FOK! is een website die op grote groepen mensen aantrekkingskracht uitoefent. Dus ook op mensen met extremistische opvattingen. Rechts-extremisten, maar net zo goed links-extremisten, christen-extremisten en moslim-extremisten.
Het is net de echte samenleving...
Tja, meer vrije tijd is meer tijd om te FOK!'en...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:36 schreef waht het volgende:
[..]
Behalve dan dat hier buitenproportioneel veel onrendabelen zitten.
Exact.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, meer vrije tijd is meer tijd om te FOK!'en...
Zal je zien dat dit straks op het journaal isquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
'FOK!ker is apostel van Breivik'
Met dank an FOK!verslaggever kingstown
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 14:42:05‘Ex-student Avans Den Bosch is meest fanatieke volgeling van massamoordenaar Anders Breivik' http://t.co/RSNdkJvVar reageer retweet
Die heb ik hier niet veel gezien.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
christen-extremisten en moslim-extremisten
Hij was er in elk geval gek genoeg voor. Een van de weinige fokkers die mij eens een mooie doodsbedreiging heeft toegestuurdquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:04 schreef k_man het volgende:
Ik moest ook denken aan StefanP. Weet alleen niet in welke staat hij woonde.
Nee.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die in de VS wonen?
Kom maar met je lijstje.
Heb je daarom nooit 100.000 posts gemaakt?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij was er in elk geval gek genoeg voor. Een van de weinige fokkers die mij eens een mooie doodsbedreiging heeft toegestuurd
Maar als je tegenwoordig nog geen doodsbedreiging hebt gehad hoor je er niet eens bij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij was er in elk geval gek genoeg voor. Een van de weinige fokkers die mij eens een mooie doodsbedreiging heeft toegestuurd
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar als je tegenwoordig nog geen doodsbedreiging hebt gehad hoor je er niet eens bij.
Ik stuur ze meestal gewoon door...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar als je tegenwoordig nog geen doodsbedreiging hebt gehad hoor je er niet eens bij.
De meesten waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:47 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb nog nooit een doodsbedreiging gehad op FOK!
Maar jij bent ook gewoon een hele schattige jongen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:47 schreef Mani89 het volgende:
Oh...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je bent niet genuanceerd, daar kunnen ze niet tegen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:47 schreef Mani89 het volgende:
Joepiequote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Geen probleem mensen, ik stuur iedereen even een doodsbedreiging
Misschien zijn er wel lui die een doodsbedreiging als een groet opvatten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik krijg meer doodsbedreigingen dan kerstgroeten...
Zal ik jou eens met de dood bedreigen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je bent niet genuanceerd, daar kunnen ze niet tegen.
Omdat users dat willen, vandaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
NOES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoezo?
Ah, eindelijk! Dan hoor ik er ook bij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat is een bedreiging voor het bedreigen van de dood.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zal ik jou eens met de dood bedreigen?
Mag ik? Mag ik Pleaseeeeeeeeee lieve Mani ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zal ik jou eens met de dood bedreigen?
StefenP vond ik an sich wel meevallen, want daar kon je ook normaal mee van gedachte wisselen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou inderdaad best kunnen. Het artikel geeft aan dat de persoon in kwestie op diverse fora actief was, waaronder FOK!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien was het gewoon een onbekende users die ooit eens een stuk of 3 posts hier heeft gemaakt in POL
Dit is de laatste keer dat je je als een slet gedraagt op FOK! Yasmin, ik heb nu mijn broer in Turkijke opgebeld om eerwraak op je te laten plegen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mag ik? Mag ik Pleaseeeeeeeeee lieve Mani ?
Doodsbedreigingen zijn niet grappigquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb er een. Ook nog super grappig.
Die van mij is echt vet. Maar mag hem niet plaatsen toch ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen zijn niet grappig
(en ik heb er nog steeds geen gehad)
#2quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is de laatste keer dat je je als een slet gedraagt op FOK! Yasmin, ik heb nu mijn broer in Turkijke opgebeld om eerwraak op je te laten plegen.
Vampier ja, daar dacht ik ook even aan, die kwam wel idd uit het zuiden van het land...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik dacht even Vampier (uit Brabant, verhuisd naar VS en getrouwd met Amerikaanse). Maar die woont in Anaheim Californië, niet in South-Carolina
Hij was vrij creatief en explicietquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
't was mooi geweest.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je daarom nooit 100.000 posts gemaakt?
Sjun is sowieso een stuk ouder dan 36 volgens mij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
Hier staat-ie wel tussen, denk ik:
FB / Holocaust-ban.
Gokje: neuralnet?
sjun?, die niet.
Nee, sjun is het ook niet, denk ik toch, hij had qua taalgebruik en intelligentie het wel kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Sjun is sowieso een stuk ouder dan 36 volgens mij.
Stefan had zo z'n vlagen en kon zich slecht beheersen. Maar dat hier massa's aan gekken voorbij is gekomen lijkt me geen nieuwsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
StefenP vond ik an sich wel meevallen, want daar kon je ook normaal mee van gedachte wisselen.
Maar zo'n 10 jaar geleden was er een heel blik sjappies aanwezig die voor langere of kortere tijd (vanwege een ban meestal) aan het augurken waren over het blanke ras, vooral op POL.
Van de mensen die in de VS zaten was er bijv. ook nog zo'n vrij ongenuanceerde cowboy, die naar ik meen wel uit het zuiden kwam. Ben zijn naam kwijt nu. PS Vampier.
Die woont ook niet in amerika en is geen brabo.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Die ontvangt al bijna AOW denk ik onderhand.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Daarom is het imho journalistiek gezien niet erg sterk om iemands pohi als leidraad te nemen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stefan had zo z'n vlagen en kon zich slecht beheersen. Maar dat hier massa's aan gekken voorbij is gekomen lijkt me geen nieuws
Ik heb er ook éénquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb er een. Ook nog super grappig.
Nee hoorquote:
Sindsdien is het een stuk minder, volgens mij, toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stefan had zo z'n vlagen en kon zich slecht beheersen. Maar dat hier massa's aan gekken voorbij is gekomen lijkt me geen nieuws
krullebol, leef je nog!quote:
Lyrebird iig niet, die woont/woonde in Japan, is een wetenschapper die iets met optica deed.quote:
Dat denk ik eigenlijk ook want het Fok! meubelair lijkt ook niet te weten welke user het zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien was het gewoon een onbekende users die ooit eens een stuk of 3 posts hier heeft gemaakt in POL
Is er een ander FOK!-forumquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
JohnDope zat een beetje in de kliek van het andere FOK!-forum.
Nog steeds ja, maar helaas moet ik ondertussen ook geloven aan de grote-mensen-wereld, daarom weinig tijd meer voor julliequote:
Je hebt wel een gazon!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:59 schreef Vampier het volgende:
Serieus... mensen die mijn naam noemen? Ik woon niet in SC en ben niet geboren in 1978.
Niet zo gek he. Bijzonder veel onderbouwing heb ik niet gezien in de meeste gevallen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:59 schreef Vampier het volgende:
Serieus... mensen die mijn naam noemen? Ik woon niet in SC en ben niet geboren in 1978.
Maar hoe groen is je gazon?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:59 schreef Vampier het volgende:
We blijven van je houdenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:00 schreef leeell het volgende:
[..]
Nog steeds ja, maar helaas moet ik ondertussen ook geloven aan de grote-mensen-wereld, daarom weinig tijd meer voor jullie![]()
![]()
Ik ook....quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:01 schreef yvonne het volgende:
Oh fuck ik moest van alles en nogwat doen, maar het wordt nu wel spannend
Ligt er ook een beetje aan wat er in die pohi staat natuurlijk. Het helemaal uitsluiten als het gaat om mensen die op het internet rare praat lopen te verkondigen kan natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daarom is het imho journalistiek gezien niet erg sterk om iemands pohi als leidraad te nemen.
StefanP?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja. Ben zijn naam alleen even kwijt.
Stofzuigen en de was doen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:01 schreef yvonne het volgende:
Oh fuck ik moest van alles en nogwat doen, maar het wordt nu wel spannend
Of meer geaccepteerd?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sindsdien is het een stuk minder, volgens mij, toch?
ja, hun hachje redden voordat de NSA ze door heeftquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:02 schreef yvonne het volgende:
Ik zie ook allemaal oud users nu posten
Je was wel een tijd niet op Fok en nu ineens in dit topic.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:59 schreef Vampier het volgende:
Nikky is gewoon dat ene vrouwmens die zo actief was op POL in die tijd!quote:
Was er het type ook niet naar.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:04 schreef yvonne het volgende:
Aaaahikwordgek is het niet want die is overleden.
Yvonne?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nikky is gewoon dat ene vrouwmens die zo actief was op POL in die tijd!
Wie is het?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef yvonne het volgende:
Hoe heet dat spelletje? Cluedo? Nee, die ander, heeft ie een snor? Heeft ie een pet?
Achterhaal haar Fok! accountquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
wie is het?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef yvonne het volgende:
Hoe heet dat spelletje? Cluedo? Nee, die ander, heeft ie een snor? Heeft ie een pet?
Floripas? Nee. Die is nu met Geenstijl aan het vechten op Twitter.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geniale methode om oude users terug te lokken naar FOK!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:02 schreef yvonne het volgende:
Ik zie ook allemaal oud users nu posten
POL was echt spannend in die tijdquote:
Ja dat zag ikquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Floripas? Nee. Die is nu met Geenstijl aan het vechten op Twitter.
niet alleen vlak voordat ze wegging...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
Ouder1 is ook al een tijdje verdwenen, woonde in het buitenland, had militaire connecties, en begon vlak voor ze wegging vrij extreme shit uit te kramen.
Meest irritante poster van dit universumquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
Ouder1 is ook al een tijdje verdwenen, woonde in het buitenland, had militaire connecties, en begon vlak voor ze wegging vrij extreme shit uit te kramen.
Oja die zei dat "we" kinderen moesten doodschieten in een willekeurige islamitische school in Nederland.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
Dat klopt zekerquote:
Ja die jaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Oja die zei dat "we" kinderen moesten doodschieten in een willekeurige islamitische school in Nederland.
Nog steeds, die woont bij pa en ma in Dedemsvaart.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef Nielsch het volgende:
phpmystyle
als was dat nog een jongetje...
Club malloten die zeer teleurgesteld was in het beleid van FOK! en een eigen forum begon om de users van POL te belagen.quote:
Heb je een link ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Paar van die gasten waren geband en richtten toen een contra-FOK! op.
Nu je het zegt ja, de pH waarde van het forum leek al zo omhoog geschoten te zijnquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
Snap niet wat die op een discussieplatform deed. Ze had altijd gelijk, vond ze. Irritante shit openen in R&P en F&F, en staan er 299 posts die het tegendeel beweren: al die mensen zijn dom, snappen het niet, of hebben niet haar intelligentieniveau.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Meest irritante poster van dit universumDie is zo biased door het feminisme van dr
Die kist kan maar beter dichtblijven.quote:
Sjun en Lucida zijn vast nog ergens actief op het internet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Die kist kan maar beter dichtblijven.
Ik denk wel dat-ie ergens in dit topic staat btw: FB / Holocaust-ban.quote:
Finder_elfLtowns is Drwolffenstein en veel te jong.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Finder_elf_towns en Furious zijn het onderzoeken waard
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die voorbij-fok figuren kregen uiteindelijk onderling knallende ruzie en zijn vechtend uitelkaar gegaan.
Johan is nu TitusP.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef yvonne het volgende:
Harry_Sack, waar is die trouwens? Johan de Witt?
Ja, klopt dat was een jochie van 17 oid.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Finder_elfLtowns is Drwolffenstein en veel te jong.
Harry was Amsterdammer en links.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef yvonne het volgende:
Harry_Sack, waar is die trouwens? Johan de Witt?
Gelukkig bestaat WijZijnVoetbal nog welquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die voorbij-fok figuren kregen uiteindelijk onderling knallende ruzie en zijn vechtend uitelkaar gegaan.
quote:
Jup daar verzamelen alle übermenschen zichquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Fok Frontpage
Dat was ik ook. Ooit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt dat was een jochie van 17 oid.
Als we op FOK! eerst alle kloontjes van Sjun eruit filteren dan wordt het zoeken veul eenvoudiger. :pquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sjun en Lucida zijn vast nog ergens actief op het internet.
Dat geldt denk ik voor menig Fok!ker, er komt in ieder geval een persoonlijkheidsstoornis uitquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Ooit.
Als ze overigens mijn profiel gaan maken naar aanleiding van mijn fok-verleden denk ik wel dat er psychopaat uit komt rollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |