quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LIVESTREAMS:quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door LTVDK op 10-01-2015 02:56:55 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Dus idd gematigder?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Frankrijk heeft een zeer problematische geschiedenis met hun immigranten. Zeker die uit Algerije en andere ex-koloniën.
Tevens zijn de banlieus ontzettend kut.
Beide dingen spelen in Nederland niet of in zeer geringe mate. Er zijn hier zeker ook spanningen, maar niet vergelijkbaar met Frankrijk.
Op TV zag je sowieso niet zo veel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Durf niet te kijken. Ben eigenlijk ook wel blij dat ik het hele spektakel net heb moeten missen o tv(uur daarvoor begonnen met werken).
Heel links Nederland valt over Wilders heen omdat hij het altijd voor elkaar krijgt hele domme dingen te zeggen over een wel degelijk relevant onderwerp. Niet dat zijn stemvee doorheeft hoe dom het precies is..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Wat wordt er dan concreet gedaan aan dit probleem? Als Wilders het benoemt dan valt heel links Nederland over hem heen. En nee, ik stem niet op Wilders, maar zeker niet op dat linkse tuig die rustig verder speelt op de viool terwijl de Titanic genaamd Nederland zinkt.
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:49 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik probeer uit te vinden waarom je de moord op Theo gematigd vindt.
Misschien omdat het wel degelijk relevante onderwerp door alle andere partijen wordt stilgezwegen of zelfs ontkend? Eerst benoemen, dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Heel links Nederland valt over Wilders heen omdat hij het altijd voor elkaar krijgt hele domme dingen te zeggen over een wel degelijk relevant onderwerp. Niet dat zijn stemvee doorheeft hoe dom het precies is..
En nee, ik ben ook niet links.
Zo serieus was het volgens mij helemaal niet bedoeld. Je zit een beetje te zieken hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:49 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik probeer uit te vinden waarom je de moord op Theo gematigd vindt.
Ik ben wel links, maar ik denk dat bij heel wat linkse mensen de afgelopen tijd de schellen wel afgevallen zijn wat de islam betreft. De ceasuur is ISIS. En nu dit. Ik bedoel Charlie Hebdo zijn ook linksen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Heel links Nederland valt over Wilders heen omdat hij het altijd voor elkaar krijgt hele domme dingen te zeggen over een wel degelijk relevant onderwerp. Niet dat zijn stemvee doorheeft hoe dom het precies is..
Dat is precies wat nodig is in de Nederlandse politiek. Al die ja-knikkers die alleen van mening verschillen in de weken voor de verkiezingen als het gaat om immigratie doen geen moer aan de problemen. Ja, wat ze doen is Wilders van repliek dienen, maar de problemen zelf vermijden ze als de zwarte dood.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:50 schreef Strani het volgende:
[..]
nog steeds gaandequote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef RingBewoner het volgende:
Goedemorgen, Wat is de situatie bij de juwelier?
Ik heb niet de indruk dat dat stilzwijgen nog net zo sterk is als een paar jaar geleden, maar ik denk niet dat dat door Wilders komt. Eerder door de ontwikkelingen zelf.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Misschien omdat het wel degelijk relevante onderwerp door alle andere partijen wordt stilgezwegen of zelfs ontkend? Eerst benoemen, dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing.
In het vorige topic heb je aangegeven dat je de acties vanuit de islam in Nederland gematigd vindt. Eén van die acties was gericht tegen Theo. Ik deel niet jouw mening dat dit een gematigde actie is maar ik wil wel graag weten waarom jij dat wel vindt.quote:
Weinig nieuwsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef RingBewoner het volgende:
Goedemorgen, Wat is de situatie bij de juwelier?
Daar heb je gelijk in, denk ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben wel links, maar ik denk dat bij heel wat linkse mensen de afgelopen tijd de schellen wel afgevallen zijn wat de islam betreft. De ceasuur is ISIS. En nu dit. Ik bedoel Charlie Hebdo zijn ook linksen.
Waarschijnlijk nietquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Thanks!
Is er een link met eerder vandaag?
Dan heb je niet begrepen wat ik bedoelde. Wat ik bedoel is dat onze samenleving gematigder is voor ons, ook voor moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
In het vorige topic heb je aangegeven dat je de acties vanuit de islam in Nederland gematigd vindt. Eén van die acties was gericht tegen Theo. Ik deel niet jouw mening dat dit een gematigde actie is maar ik wil wel graag weten waarom jij dat wel vindt.
Dan moet je eens zeggen wat je bedoelt. Overigens: Volgens mij lieg je dat je barst.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan heb je niet begrepen wat ik bedoelde. Wat ik bedoel is dat onze samenleving gematigder is voor ons, ook voor moslims.
Zo gaan wij hier in Europa om met terroristen die onze lang bevochten vrijheid af proberen te nemen nemenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
Nee, het varken kan zomaar een bomgordel om hebben, toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
Heel land op zn gat? Dat valt reuze mee toch? Wat files wegens afgezette wegen en alles, maar de Franse economie heeft de laatste paar dagen gewoon doorgedraaid hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef Crimyclown het volgende:
Knap toch wel hoe een paar idioten een heel land zo op z'n gat kunnen krijgen.
Gregorius Nekschot? Kent iemand hem überhaupt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
The journalists at Charlie Hebdo are now rightly being celebrated as martyrs on behalf of freedom of expression, but let’s face it: If they had tried to publish their satirical newspaper on any American university campus over the last two decades it wouldn’t have lasted 30 seconds. Student and faculty groups would have accused them of hate speech. The administration would have cut financing and shut them down. (New York Times Op-Ed).
Ja, helaas moeten er soms koppen rollen tot dat er een besef komt dat er wat mis isquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
The journalists at Charlie Hebdo are now rightly being celebrated as martyrs on behalf of freedom of expression, but let’s face it: If they had tried to publish their satirical newspaper on any American university campus over the last two decades it wouldn’t have lasted 30 seconds. Student and faculty groups would have accused them of hate speech. The administration would have cut financing and shut them down. (New York Times Op-Ed).
Dat zou ook veel te veel eer zijn voor deze stukken onkruidquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heel land op zn gat? Dat valt reuze mee toch? Wat files wegens afgezette wegen en alles, maar de Franse economie heeft de laatste paar dagen gewoon doorgedraaid hoor.
loze statements, niets wordt door alle partijen verzwegen of ontkent, het is al benoemd alleen wat Geert als oplossing wil gaat het niet wordenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Misschien omdat het wel degelijk relevante onderwerp door alle andere partijen wordt stilgezwegen of zelfs ontkend? Eerst benoemen, dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing.
Dit is helaas maar al te waar. De hypocrisie van het establishment is stuitend. Wel Gregorius oppakken maar nu doen alsof je het zo erg vindt dat een redactie niet monddood maar letterlijk dood is gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
Dit he, Van Aartsen vooropquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:02 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dit is helaas maar al te waar. De hypocrisie van het establishment is stuitend. Wel Gregorius oppakken maar nu doen alsof je het zo erg vindt dat een redactie niet monddood maar letterlijk dood is gemaakt.
Hoe vaak heb jij ¨islam¨ of ¨moslim¨ gehoord tijdens de toespraken, en dan als daders en niet wederom slachtoffers?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:01 schreef Re het volgende:
[..]
loze statements, niets wordt door alle partijen verzwegen of ontkent, het is al benoemd alleen wat Geert als oplossing wil gaat het niet worden
Nee, ik zei dat onze samenleving gematigder is, en vraag me af of zoiets als we afgelopen 2 dagen in Parijs hebben gezien hier mogelijk is. Waar zou ik over liegen? Wat lieg ik?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:58 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dan moet je eens zeggen wat je bedoelt. Overigens: Volgens mij lieg je dat je barst.
In Amerika is de white guilt en politiek correctheid ook echt dramatisch, daar mag je niks zeggen over minderheden omdat er wel een of andere blanke opstaat die het zich aantrekt en het niet vind kunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
Klopt zijn oplossingen zijn veelal populistisch en radicaal - maar liever dat dan doen alsof er niets aan de hand is en vrolijk verder leven terwijl het kruitvat op springen staat. Die linkse rakkers staan straks weer met zijn allen op de straat als het kalf verdronken is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:01 schreef Re het volgende:
[..]
loze statements, niets wordt door alle partijen verzwegen of ontkent, het is al benoemd alleen wat Geert als oplossing wil gaat het niet worden
Wrs waar, maar in de VS is men nog politiek correcter dan in Europa, zeker als in Fr. In de VS hebben ze pc uitgevonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
de overvaller is nu 8 uur in de juwelierszaak, nog steeds afgezet door de politietwitter:F3Languedoc twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:05:59#braquage #Montpellier le braqueur est maintenant depuis 8 h dans la bijouterie secteur toujours bouclé par la police http://t.co/aQiOznA7Rr reageer retweet
Ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:10 schreef Sapstengel het volgende:
Maar dat is dus gewoon een uit de hand gelopen overval?
Heb het idee dat er vrij weinig gebeurd, overvaller heeft misschien wel een beetje het verkeerde moment gekozen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
de overvaller is nu 8 uur in de juwelierszaak, nog steeds afgezet door de politietwitter:F3Languedoc twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:05:59#braquage #Montpellier le braqueur est maintenant depuis 8 h dans la bijouterie secteur toujours bouclé par la police http://t.co/aQiOznA7Rr reageer retweet
[ afbeelding ]
Waarom komt die niet gewoon naar buiten danquote:
Misschien weet je de reden al wel? Ik wacht even rustig af tot alles bekend is, en dan met name de naam van de gijzelnemer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom komt die niet gewoon naar buiten danzou het wel weten en gewoon mezelf overgeven, straks stormen ze ook binnen en ben je dood voor een simpele overval
Was ook niet echt slim om vandaag een overval te plegenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom komt die niet gewoon naar buiten danzou het wel weten en gewoon mezelf overgeven, straks stormen ze ook binnen en ben je dood voor een simpele overval
Dat is toch een Arabische naamquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Misschien weet je de reden al wel? Ik wacht even rustig af tot alles bekend is, en dan met name de naam van de gijzelnemer.
Dan ben je echt levensmoe idd..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Was ook niet echt slim om vandaag een overval te plegen
Volgens iemand in dit topic was dit het juiste moment voor een bankoverval want de politie was toch te druk met wat er allemaal aan de hand was.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Was ook niet echt slim om vandaag een overval te plegen
Dat zal ik dan gemist hebben. Hoe heet de knakker?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is toch een Arabische naam
Ja, je hebt maar 1 aanslag nodig nu, en dan zijn de rapen gaar. Ik hoop dat ze Greet echt ook goed beveiligen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:13 schreef Dvm86 het volgende:
Op termijn zul je zien dat er een tegenbeweging zal ontstaan - dit naar aanleiding van onze falende politici en de toenemende mate van geweld door moslimextremisten. In Duitsland zie je dat al in de vorm van Pegida - die zich tegen de islamisering keert en ik ben bang dat met nog een aantal aanslagen de rapen gaar zullen zijn. Dat geweld tegen onschuldige moslims toeneemt en het passieve beleid van onze overheden is daar verantwoordelijk voor.
Op den duur is de maat vol en het is wachten tot een aantal gekken het recht in eigen hand gaan nemen met alle gevolgen van dien.
Alle criminelen hebben toch een Arabische naamquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:16 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat zal ik dan gemist hebben. Hoe heet de knakker?
Francois Boulangerquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is toch een Arabische naam
Ja en nee, de meeste politie zit in het noorden van het land, dus wat dat betreft goed gekozen. Maar ze zijn wel extra jumpy natuurlijk en dat is weer een nadeel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb het idee dat er vrij weinig gebeurd, overvaller heeft misschien wel een beetje het verkeerde moment gekozen.
Ze worden allemaal ontslagen hoorde ikquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef agter het volgende:
Zijn er in de media al berichten over het politie-optreden? Hoe wordt het gewaardeerd?
Persoonlijk vond ik het nogal een overkill (en bij die supermarkt kwam het ook wat stuntelig over).
Maar wellicht wordt de politie-inzet juist geprezen?
twitter:AFP twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:18:09From Paris to Perth, massacre victims remembered http://t.co/AUCvx6Il7t reageer retweet
Er zicht nog genoeg politie hoor, volgens vrienden in Montpellier was er vanochtend en gisteren zichtbaar meer politie op straat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja en nee, de meeste politie zit in het noorden van het land, dus wat dat betreft goed gekozen. Maar ze zijn wel extra jumpy natuurlijk en dat is weer een nadeel.
Greet... Maar dat terzijde: Wilders wordt al beveiligd tegen moslims islamieten. Het lijkt mij nuttig de rest van de mensen ook te beveiligen tegen islamitisch geweld. We hebben er deze week weer een hoop slachtoffers bij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[...] Ik hoop dat ze Greet echt ook goed beveiligen.
Zie je die gif in de OP, dat noem ik niet echt stunteligquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef agter het volgende:
Zijn er in de media al analyses over het politie-optreden? Hoe wordt het gewaardeerd?
Persoonlijk vond ik het nogal een overkill (en bij die supermarkt kwam het ook wat stuntelig over).
Maar wellicht wordt de politie-inzet juist geprezen?
Daar verschillen we van mening, want ik zie toch wel wat foutjes...(in mijn niet prof. ogen).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zie je die gif in de OP, dat noem ik niet echt stuntelig.
Denk niet dat de politie van Montpellier 800km zuidelijker even naar Parijs rijdt om daar te helpen, daar komen ze zelf wel uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja en nee, de meeste politie zit in het noorden van het land, dus wat dat betreft goed gekozen. Maar ze zijn wel extra jumpy natuurlijk en dat is weer een nadeel.
Niet zo gek natuurlijk, 66 mil inwoners tegen 16 mil.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De Franse politiemacht is enorm vergeleken bij de Nederlandse
ditquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:23 schreef agter het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening, want ik zie toch wel wat foutjes...(in mijn niet prof. ogen).
Bijv. In je eentje naar binnen gaan, lopen in de line of fire.
Ook procentueel enorm.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk, 66 mil inwoners tegen 16 mil.
Die ene naar binnen is gewoon flanken en afleiden/uitlokken zodat die 30 man buiten vrij kunnen schieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:23 schreef agter het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening, want ik zie toch wel wat foutjes...(in mijn niet prof. ogen).
Bijv. In je eentje naar binnen gaan, lopen in de line of fire.
door de vuurlinie heen flanken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ene naar binnen is gewoon flanken en afleiden/uitlokken zodat die 30 man buiten vrij kunnen schieten.
Liep ook met een schild, dacht ik, Pure afleiding ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ene naar binnen is gewoon flanken en afleiden/uitlokken zodat die 30 man buiten vrij kunnen schieten.
Gezien zijn bepantsering wel jaquote:
Maar goed, wat stel je nu dan voor?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:21 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Greet... Maar dat terzijde: Wilders wordt al beveiligd tegen moslims islamieten. Het lijkt mij nuttig de rest van de mensen ook te beveiligen tegen islamitisch geweld. We hebben er deze week weer een hoop slachtoffers bij.
Weet jij veel van CQB achtige operaties? Of even weinig als ik?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
laat maarquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:24 schreef Nibb-it het volgende:
Concernant les armes des frères Kouachi retrouvées après sécurisation des lieux par les services de déminage dans l'imprimerie de Dammartin-en-Goële, il s'agissait de :
Un lance-roquette M82 avec une roquette engagée
10 grenades fumigènes,
2 fusils mitrailleurs kalachnikov
deux pistolets automatiques - le Monde.
De bewapening van de Kouachi's: een M82 raketwerper, tien rookgranaten, twee kalashnikovs, twee automatische pistolen.
Iedereen een persoonlijke bodyguard, gat in de markt en het levert enorm veel banen opquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, wat stel je nu dan voor?
Beetje duur, wonen een handvol moslims in bijv. onze gemeente tegen 9.000 autochtonen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:30 schreef Pek het volgende:
[..]
Iedereen een persoonlijke bodyguard, gat in de markt en het levert enorm veel banen op
bronquote:Volgens de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is de aanslag van woensdag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
"We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn", zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. "Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."
Mjaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
m 82 raketwerper?
Ik krijg dit:
[ afbeelding ]
Even weinig waarschijnlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Weet jij veel van CQB achtige operaties? Of even weinig als ik?
Explosies waren dus granaten van de politie?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:33 schreef Pek het volgende:
[..]
MjaZe kwamen "guns blazing" naar buiten en gebruiken die vermeende RPG niet om even een politiewagen te lanceren? Zou ik wel doen als ik er toch aan ga, dus het zal wel overdreven zijn.
Hetgeen ik al eerder voorgesteld heb: Als de overheid het sociale contract niet langer wil, of kan, nakomen, geef de burgers dan meer ruimte zelf maatregelen te nemen. Schaf het incompetente en nutteloze gedeelte van de overheid af waardoor belastingen naar beneden kunnen. Als we toch al een ¨participatie maatschappij¨ hebben, geef dan ook de ruimte invulling hieraan te geven m.b.t. veiligheid. Iedereen betaalt zich scheel aan een overheid die daarvoor nagenoeg niets teruggeeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, wat stel je nu dan voor?
IS die de aanslag probeert te claimenquote:
Flashbangs lijkt me. Beetje de terrorist verblinden en desoriënteren voor een paar tellen en 'm dan volpompen met lood.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Explosies waren dus granaten van de politie?
Is toch een beetje grootspraak toch?quote:
Heb niet veel explosies gezien bij die drukkerij, maar ik kan wat gemist hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Explosies waren dus granaten van de politie?
Dat zit in dezelfde band gebonden. Het boekje heet de koran.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Of heeft die weer banden met IS?
Vond het vrij oranje/vuur qua explosie, flashbangs zijn veel witter qua licht toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Flashbangs lijkt me. Beetje de terrorist verblinden en desoriënteren voor een paar tellen en 'm dan volpompen met lood.
laten we maar hopen dat het grootspraak isquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch een beetje grootspraak toch?
Ik zou er niet op gokken als veiligheidsdienst in de UK en VS, dat niet,
Probleem is dat dit soort lui dezelfde fenomenologie hanteren als de shooters in de VS, je kunt niets voorspellen.
Ja, en dan word ik morgen doodgeschoten door mijn buurman omdat het een labiele klapmongool is, leuke samenleving.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hetgeen ik al eerder voorgesteld heb: Als de overheid het sociale contract niet langer wil, of kan, nakomen, geef de burgers dan meer ruimte zelf maatregelen te nemen. Schaf het incompetente en nutteloze gedeelte van de overheid af waardoor belastingen naar beneden kunnen. Als we toch al een ¨participatie maatschappij¨ hebben, geef dan ook de ruimte invulling hieraan te geven m.b.t. veiligheid. Iedereen betaald zich scheel aan een overheid die daarvoor nagenoeg niets teruggeeft.
De vijfduizend keer op Sky herhaalde explosie:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:36 schreef Pek het volgende:
[..]
Heb niet veel explosies gezien bij die drukkerij, maar ik kan wat gemist hebben
1 grote vuurbal was erquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:36 schreef Pek het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De vijfduizend keer op Sky herhaalde explosie:
[ afbeelding ]
Als je daarop doelt: dat is géén flashbang neequote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het vrij oranje/vuur qua explosie, flashbangs zijn veel witter qua licht toch?
Tja, het zijn wel macho's en labiel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:37 schreef Awsom het volgende:
[..]
laten we maar hopen dat het grootspraak is
Ik noem dit toch wel een explosiequote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:36 schreef Pek het volgende:
[..]
Drone, duidelijkquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De vijfduizend keer op Sky herhaalde explosie:
[ afbeelding ]
Geen flashbang idd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik noem dit toch wel een explosie
[ afbeelding ]
Het waait aardig jaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:40 schreef LTVDK het volgende:
En ondertussen breekt de strijd tegen de wind uit in Nederland
[ afbeelding ]
http://alarm.noodweercentrale.nl/index.html
Deze hele topicreeks staat er omdat mensen worden doodgeschoten door labiele klapmoslims. Het wordt tijd dat mensen zich kunnen gaan verdedigen, maar dat wil jij liever niet. Jij kiest liever de kant van de moordenaars door hen vrij spel te gunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dan word ik morgen doodgeschoten door mijn buurman omdat het een labiele klapmongool is, leuke samenleving.
Mijn Canal+ schotel op het dakterras is omgewaaid.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:40 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:41 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Deze hele topicreeks staat er omdat mensen worden doodgeschoten door labiele klapmoslims. Het wordt tijd dat mensen zich kunnen gaan verdedigen, maar dat wil jij liever niet. Jij kiest liever de kant van de moordenaars door hen vrij spel te gunnen.
Dat doet me wel aan iemand denken uit de geschiedenis eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja hoor.
En jij wilt de tanks laten binnen rollen (die we niet meer hebben btw), alle moslims oppakken, detineren, lekker waterboarden, de rest eruit flikkeren en dan wereldwijd iedereen die moslim is afslachten? En dan alle linksen opknopen?
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #754 Nieuw jaar, nieuw weer :)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:40 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Nee? Dat heb ik nooit gezegd. Ik wil mijzelf alleen tegen jou en eventuele medemoslimstrijders kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja hoor.
En jij wilt de tanks laten binnen rollen (die we niet meer hebben btw), alle moslims oppakken, detineren, lekker waterboarden, de rest eruit flikkeren en dan wereldwijd iedereen die moslim is afslachten? En dan alle linksen opknopen?
Hitler deed dat in eigen land voor 1939 wel een stuk subtieler, dat ook weer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat doet me wel aan iemand denken uit de geschiedenis eigenlijk.
Waar denk je dat ik het uit heb gepluktquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #754 Nieuw jaar, nieuw weer :)
Medemoslimstrijders van mij?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:45 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nee? Dat heb ik nooit gezegd. Ik wil mijzelf alleen tegen jou en eventuele medemoslimstrijders kunnen verdedigen.
Als we het hebben over een buitenlandse invloed in Nederland die het niet zo op Joden hebben weet ik waar ik moet zoeken. Nu jij nog?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hitler deed dat in eigen land voor 1939 wel een stuk subtieler, dat ook weer.
Fyiquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Is dat ook niet een beetje labiel?
Waar staan die tanks volgens jou dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fyi
Die tanks hebben we officieus nog wel en heel wat militairen zijn Duits aan het leren.
Hebben ze toch gewonnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fyi
Die tanks hebben we officieus nog wel en heel wat militairen zijn Duits aan het leren.
http://www.20minutes.fr/s(...)ciations-poursuiventquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:47 schreef agter het volgende:
Die situatie in Montpellier lijkt me ook niet helemaal in de haak. Gijzeling is al 8 uur bezig, wordt nauwelijks gecoverd. Vreemd.
Waar praat men Duits?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef Awsom het volgende:
[..]
Waar staan die tanks volgens jou dan?
Misschien toch een terrorist, maar wil de Franse overheid dit nog stil houden, omdat ze bang zijn voor nog meer chaos.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:47 schreef agter het volgende:
Die situatie in Montpellier lijkt me ook niet helemaal in de haak. Gijzeling is al 8 uur bezig, wordt nauwelijks gecoverd. Vreemd.
Duitsland?quote:
Maar eh hoe denk je nou over Joden dan eigenlijk, ik bedoel, de linksen hebben de Holocaust toch gebruikt om het racisme kaartje uit te spelen? Zodoende mochten we geen kritiek meer hebben op moslims toch? Dus nou ga jij weer zeggen dat de Holocaust niet heeft bestaan toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als we het hebben over een buitenlandse invloed in Nederland die het niet zo op Joden hebben weet ik waar ik moet zoeken. Nu jij nog?
Ik denk omdat het normaal ook geen coverage zou krijgen. Je verwacht nu coverage wegens de context.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:47 schreef agter het volgende:
Nou dan kunnen we die wel inzetten dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fyi
Ik wil niet weten hoe het in het noorden van het land/kust is. Ik schrok me rot net.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:40 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Youtubequote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:52 schreef Travel. het volgende:
Sick dat laatste gifje in de op. Iemand linkje van het filmpje voor me
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
http://www.20minutes.fr/s(...)ciations-poursuivent
EDIT 23h45: Les négociations se poursuivent. A 20h45, un internaute sur place nous a envoyé une photo, expliquant: «Rien ne bouge»
Al 2 uur geen nieuws.
De ruige mannen van de GIPN zijn er nog wel in ieder geval.twitter:MBargain twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:09:09#Montpellier Le GIPN est toujours sur place mais pas d'assaut. Je coupe pour quelques heures de repos reageer retweet
Dankje xxquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Youtube
Liveleak
http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044
Je lult een beetje slap. Ik erken de Holocaust en de rol die de (nationaal)socialisten hierin hebben gespeeld. Tevens erken ik de rol van één van Hitlers moordcomando´s, de handschar divisie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar eh hoe denk je nou over Joden dan eigenlijk, ik bedoel, de linksen hebben de Holocaust toch gebruikt om het racisme kaartje uit te spelen? Zodoende mochten we geen kritiek meer hebben op moslims toch? Dus nou ga jij weer zeggen dat de Holocaust niet heeft bestaan toch?
De tering dit is 2005, lijkt wel.
Die zitten er al sinds het begin, heb ze nog geen broodjes zien smeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]De ruige mannen van de GIPN zijn er nog wel in ieder geval.twitter:MBargain twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:09:09#Montpellier Le GIPN est toujours sur place mais pas d'assaut. Je coupe pour quelques heures de repos reageer retweet
yup die is zeker wel dood jaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Youtube
Liveleak
http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044
twitter:rosannemathot twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:53:46#montpellier : mouvement des forces de l'ordre. http://t.co/nEKYuoiG6l reageer retweet
Nederland mag, met behulp van de Bundeswehr, de bemanning van onze voormalige tanks blijven trainen. Daar mogen we onze oosterburen overigens verdomd dankbaar voor zijn, want de tank is in de 21e eeuw nog altijd broodnodig op het slagveld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:50 schreef Awsom het volgende:
[..]
Er staan Nederlandse tanks in Duitsland?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rosannemathot twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:53:46#montpellier : mouvement des forces de l'ordre. http://t.co/nEKYuoiG6l reageer retweet
Klaar dustwitter:rosannemathot twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:55:38#Montpellier : la prise d'otage est terminée. Il n'y a pas eu de coup de feu. http://t.co/QVGHEOeDmO reageer retweet
twitter:F3Languedoc twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:56:11#montpellier #braquage sortie du GIPN la BRI quitte la place Jean Jaurès le braqueur s'est rendu http://t.co/6fo7Bemo8E reageer retweet
Oh, mooi zo. Ik hoop zonder slachtoffers.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Klaar dustwitter:rosannemathot twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:55:38#Montpellier : la prise d'otage est terminée. Il n'y a pas eu de coup de feu. http://t.co/QVGHEOeDmO reageer retweet
Er is niet eens een schot gelukt, ga ervan uit dat het dan zonder slachtoffers isquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, mooi zo. Ik hoop zonder slachtoffers.
Geen slachtoffers, dader is de deur uitgelopentwitter:LesNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:58:11Flash - Le braqueur de la bijouterie de #Montpellier s'est rendu sans faire de victimes via @F3Languedoc http://t.co/joCPUKkifi reageer retweet
Maar ga je mij nou nog eens uitleggen waarom mensen worden doodgeschoten door labiele klapmoslims en zich volgens jou niet mogen verdedigen? Wil je dat liever niet? Ik blijf er bij: Jij kiest liever de kant van de moordenaars door hen vrij spel te gunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Is dat ook niet een beetje labiel?
Als hij zijn leven lief had dan lijkt me dat wel een verstandige keuzequote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen slachtoffers, dader is de deur uitgegaantwitter:LesNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:58:11Flash - Le braqueur de la bijouterie de #Montpellier s'est rendu sans faire de victimes via @F3Languedoc http://t.co/joCPUKkifi reageer retweet
Die had niet verwacht dat het GIPN team uit Parijs opeens voor de deur stondquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:01 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als hij zijn leven lief had dan lijkt me dat wel een verstandige keuze
het zullen geen moslims zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:47 schreef agter het volgende:
GIPN heeft meerdere garrison's verspreid over Frankrijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die had niet verwacht dat het GIPN team uit Parijs opeens voor de deur stond
Onzekerheid. Je weet de situatie daarbinnen niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Inolvidable het volgende:
De gijzeling in de drukkerij was dus eigenlijk helemaal geen gijzeling? Aangezien de eigenaar van de drukker zich schuil hield in de kantine. Waarom is de politie het gebouw dan eigenlijk niet binnen gevallen?
Of is dit al besproken?
Meen me te herinneren dat dit team was overgevlogen uit Parijs.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
GIPN heeft meerdere garrison's verspreid over Frankrijk.
RAID is de aparte extremere op Paris gerichte en gestationeerde unit.
De eigenaar had contact met de politie tijdens de 'gijzeling'. Ze wisten de situatie dus wel enigszins.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Onzekerheid. Je weet de situatie daarbinnen niet.
Omdat er geen directe noodzaak was. Desnoods waren ze uitgehongerd. Liever een uitputtingsslag dan een schietpartij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Inolvidable het volgende:
Waarom is de politie het gebouw dan eigenlijk niet binnen gevallen?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Inolvidable het volgende:
De gijzeling in de drukkerij was dus eigenlijk helemaal geen gijzeling? Aangezien de eigenaar van de drukker zich schuil hield in de kantine. Waarom is de politie het gebouw dan eigenlijk niet binnen gevallen?
Of is dit al besproken?
Dit. En het feit dat ze in contact stonden met die andere gijzelnemer waardoor het een en ander gecoördineerd zal moeten worden als je tegelijkertijd in wil vallen. (En omdat gijzelnemers die zich overgeven fijner zijn dan die je neer moet schieten waarschijnlijk.)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Onzekerheid. Je weet de situatie daarbinnen niet.
Niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Omdat er geen directe noodzaak was. Desnoods waren ze uitgehongerd. Liever een uitputtingsslag dan een schietpartij.
Dat verklaard ook een boel ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:07 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Dit. En het feit dat ze in contact stonden met die andere gijzelnemer waardoor het een en ander gecoördineerd zal moeten worden als je tegelijkertijd in wil vallen. (En omdat gijzelnemers die zich overgeven fijner zijn dan die je neer moet schieten waarschijnlijk.)
Lijkt me knap aangezien dit nieuws vrijwel meteen na de inval kwam en ze vrij snel ter plaatse waren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat dit team was overgevlogen uit Parijs.
Goh, maar de theorie dat de linksen ons de moslims in de maag hebben gesplitst door de racismekaart uit te spelen adhv het benadrukken van het lot van de Joden in wo2, onderschrijf je niet? Zodoende een multiculturele samenleving creërend? En en passant kregen de linksen zo weer meer stemvolk in de schoot geworpen ook, zodat ze nog decennia lang de baas konden spelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je lult een beetje slap. Ik erken de Holocaust en de rol die de (nationaal)socialisten hierin hebben gespeeld. Tevens erken ik de rol van één van Hitlers moordcomando´s, de handschar divisie.
Was nogal een chaos in het topic, dus kan het verkeerd gelezen hebben. Bedankt voor het plaatje, waarschijnlijk dus een unit uit Marseillequote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Lijkt me knap aangezien dit nieuws vrijwel meteen na de inval kwam en ze vrij snel ter plaatse waren.
Zal echt wel een lokale unit zijn geweest.
Alle manschappen naar Parijs sturen is ook niet tactisch.
[ afbeelding ]
Ik kies liever niet een samenleving waarbij iedere labiele figuur aan een volautomatisch wapen kan komen om zich zogenaamd te verdedigen tegen moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:01 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Maar ga je mij nou nog eens uitleggen waarom mensen worden doodgeschoten door labiele klapmoslims en zich volgens jou niet mogen verdedigen? Wil je dat liever niet? Ik blijf er bij: Jij kiest liever de kant van de moordenaars door hen vrij spel te gunnen.
volgens mij is er iets stuk in je hoofdquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:45 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nee? Dat heb ik nooit gezegd. Ik wil mijzelf alleen tegen jou en eventuele medemoslimstrijders kunnen verdedigen.
Np.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Was nogal een chaos in het topic, dus kan het verkeerd gelezen hebben. Bedankt voor het plaatje, waarschijnlijk dus een unit uit Marseille.
Ik dacht dat het van Euronews kwam trouwens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er was een nieuwsbericht dat ze naar Montpellier en Versailles gingen maar dat kwam wel van CNN.
Ach ja als dit over een Russische gijzeling ging hadden we nu helemaal moeite met de extreme complexiteit van de Spetsnaz troepen.
Dat bericht jaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er was een nieuwsbericht dat ze naar Montpellier en Versailles gingen maar dat kwam wel van CNN.
Ach ja als dit over een Russische gijzeling ging hadden we nu helemaal moeite met de extreme complexiteit van de Spetsnaz troepen.
Beide zie ik nu, Euronews is ook niet onfeilbaar, ooit opgezet als Europese tegenhanger van CNN dus...trek ik liever geen voorbarige conclusies.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik dacht dat het van Euronews kwam trouwens.
Er waren ook bommeldingen in alle grote stedenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat bericht jaToen werd trouwens zo'n beetje elke Franse stad genoemd dat er wat gebeurde
Typische paniekverslaggeving. Tijdens 9/11 werden in totaal ook zeker 17,000 steden verwoest door neervallende boeings.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat bericht jaToen werd trouwens zo'n beetje elke Franse stad genoemd dat er wat gebeurde
Zo even gecorrigeerd voor jou.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kies liever niet een samenleving waarbij iedere labiele figuur aan een volautomatisch wapen kan komen om zich zogenaamd te verdedigen tegen moslims striptekenaars.
Tja iedereen is gestrest, een plastic tas afval naast een prullenbak is dan ook ineens bom.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er waren ook bommeldingen in alle grote steden
Probeer je nu weer woorden in mijn mond te leggen of wil je gewoon jouw verhaal kwijt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goh, maar de theorie dat de linksen ons de moslims in de maag hebben gesplitst door de racismekaart uit te spelen adhv het benadrukken van het lot van de Joden in wo2, onderschrijf je niet? Zodoende een multiculturele samenleving creërend? En en passant kregen de linksen zo weer meer stemvolk in de schoot geworpen ook, zodat ze nog decennia lang de baas konden spelen.
Dit was een jaartje of 10 geleden nl. de mode onder bepaalde islam criticasters. Alleen schoten ze door de bocht in hun strategie aangezien ze vervolgens de Holocaust gingen ontkennen, dat was door dezelfde linkse elite schromelijk overdreven, ten einde moslims hier naar binnen te kunnen sluizen en elke kritiek daarop af te doen als racisme zoals het nationaalsocialisme had bedreven, eindigend in de Holocaust. Probleem was dat de Holocaust natuurlijk als het ware een historische realiteit was. De realiteit daarvan wel of niet kun je natuurlijk niet inzetten als argument tegen de multi-culturelen, want historici (althans historici die niet direct dilettant zijn) zijn het eens over de realiteit daarvan, met hier en daar een discussiepunt, die niets afdoet aan de gehele these.
Inderdaad, het enige wat er is gebeurd is de gijzeling in Montpelier en die omver gereden agenten in Nimesquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Typische paniekverslaggeving. Tijdens 9/11 werden in totaal ook zeker 17,000 steden verwoest door neervallende boeings.
Dit vroeg ik me toen straks ook al af. De twee broers wisten helemaal niet dat ze iemand gijzelden. Volgens de NOS hield deze man zich schuil in de koelcel en had contact met de politie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:05 schreef Inolvidable het volgende:
Of is dit al besproken?
De linkse kliek in Duitsland zet Pegida weg als een stel nationaal socialisten. Dat zijn ze niet, maar dat is precies eenzelfde strategie waarop die linkse klootzakken Pim Fortuyn probeerden weg te zetten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goh, maar de theorie dat de linksen ons de moslims in de maag hebben gesplitst door de racismekaart uit te spelen adhv het benadrukken van het lot van de Joden in wo2, onderschrijf je niet? Zodoende een multiculturele samenleving creërend? En en passant kregen de linksen zo weer meer stemvolk in de schoot geworpen ook, zodat ze nog decennia lang de baas konden spelen.
Dit was een jaartje of 10 geleden nl. de mode onder bepaalde islam criticasters. Alleen schoten ze door de bocht in hun strategie aangezien ze vervolgens de Holocaust gingen ontkennen, dat was door dezelfde linkse elite schromelijk overdreven, ten einde moslims hier naar binnen te kunnen sluizen en elke kritiek daarop af te doen als racisme zoals het nationaalsocialisme had bedreven, eindigend in de Holocaust. Probleem was dat de Holocaust natuurlijk als het ware een historische realiteit was. De realiteit daarvan wel of niet kun je natuurlijk niet inzetten als argument tegen de multi-culturelen, want historici (althans historici die niet direct dilettant zijn) zijn het eens over de realiteit daarvan, met hier en daar een discussiepunt, die niets afdoet aan de gehele these.
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 02:09:41The Paris Attack Is ‘The New Normal,’ U.S. Officials Say via @thedailybeast http://t.co/RBK5riSBE6 http://t.co/2XMDlSo9AE reageer retweet
Koelcel was in de supermarkt waar 30 man in zaten. In de drukkerij zat één iemand op de bovenverdieping in een kartonnen doos die contact had met de politie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me toen straks ook al af. De twee broers wisten helemaal niet dat ze iemand gijzelden. Volgens de NOS hield deze man zich schuil in de koelcel en had contact met de politie.
Nee, de koelcel is in de supermarkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me toen straks ook al af. De twee broers wisten helemaal niet dat ze iemand gijzelden. Volgens de NOS hield deze man zich schuil in de koelcel en had contact met de politie.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Koelcel was in de supermarkt waar 30 man in zaten. In de drukkerij zat één iemand op de bovenverdieping in een kartonnen doos die contact had met de politie.
Had geweldig geweest als het zo was geëindigdquote:
Volgens nu.nl in de kantine op de tweede verdieping.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hé helder licht, volautomatische wapens kun je al krijgen als moslim. Het bewijs is deze week wat meer aan het licht gekomen maar al langer bekend. Niet meer dan terecht dat mensen zich ook moeten kunnen bewapenen om zich hier tegen te kunnen verdedigen. Waarom wil jij zo expliciet dat mensen zich niet mogen verdedigen tegen islamitisch geweld?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kies liever niet een samenleving waarbij iedere labiele figuur aan een volautomatisch wapen kan komen om zich zogenaamd te verdedigen tegen moslims.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Koelcel was in de supermarkt waar 30 man in zaten. In de drukkerij zat één iemand op de bovenverdieping in een kartonnen doos die contact had met de politie.
Nos zegt koelcelquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:20 schreef BredeBrenda het volgende:
[..]
Nee, de koelcel is in de supermarkt.
Koelcel in supermarkt, kartonnen doos in drukkerij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
[..]
Nos zegt koelcel
http://nos.nl/artikel/201(...)od-in-dammartin.html
Koelcel in de kartonnen doos van de supermarkt van de drukkerij volgens CNN.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Koelcel in supermarkt, kartonnen doos in drukkerij.
Koop een kartonnen doos.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hé helder licht, volautomatische wapens kun je al krijgen als moslim. Het bewijs is deze week wat meer aan het licht gekomen maar al langer bekend. Niet meer dan terecht dat mensen zich ook moeten kunnen bewapenen om zich hier tegen te kunnen verdedigen. Waarom wil jij zo expliciet dat mensen zich niet mogen verdedigen tegen islamitisch geweld?
België zegt kartonnen doos: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150109_01465602quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
[..]
Nos zegt koelcel
http://nos.nl/artikel/201(...)od-in-dammartin.html
quote:Na een dag met heel veel emotie en chaos, haalt de 27-jarige Franse graficus Lilian opgelucht adem. De man zat op de eerste verdieping van de drukkerij in Dammartin-en-Goële toen de broers Kouachi er vrijdagochtend binnenvielen. Lilian wist zich de hele dag verborgen te houden in een kartonnen doos en kon van daaruit de politie briefen.
Er is iets stuk in het hoofd van de mensen die door de moslims geëxecuteerd zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:14 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij is er iets stuk in je hoofd
Fijn!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hoeft niets meer uit te leggen na je laatste post. Alles is duidelijk.
Ik ben het met je eens. Ik snap dan ook niet wat je anekdote met mij heeft te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die man eiste dat de voorzitter van het lokale moskeebestuur (een van de meest zachtaardige mensen die ik ken) zijn excuses aan ging bieden voor hetgeen die klootzakken hebben gedaan in Parijs.
Dan spoor je gewoon niet en dat heb ik die man ook luid en duidelijk verteld.
Ze gaan wel voor het record Allah in een tekst vermelden zegquote:Al-Qaida dreigt met nieuwe aanslagen in Frankrijk
Een religieuze leider van ‘Al-Qaida van het Arabisch Schiereiland’ (AQAP), in wiens namen de broers Kouachi zeiden te handelen, heeft gedreigd met nieuwe aanslagen in Frankrijk.
De video werd vandaag vrijgegeven, en opgemerkt door Amerikaanse bloggers die islamitische sites in de gaten houden. In het bericht richt Harith al-Nadhari, een van de leidinggevende figuren binnen AQAP, tot de Fransen: ‘Jullie zullen niet veilig zijn zolang jullie Allah, zijn boodschapper, en de gelovigen bestrijden.’
De video met de titel ‘The Faces Succeeded’ (De Geslaagde Fases, red.) werd enkele uren gepost nadat de broers vrijdag door de politie werden neergeschoten tijdens hun gijzelactie.
De volledige tekst kan je hier nalezen.
De jongste broer Kouachi zou een opleidingskamp hebben gevolgd bij Al-Qaida in Jemen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150110_01466746
quote:In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful
The Faces Succeeded
A Word about the Blessed Invasion in Paris
By the Voice of the Mujahid Sheikh Harith al-Nadhari
Al-Malahem Media
Rabie al-Awwal 1436H / January 2015
Praise be to Allah, and then praise be to Allah. Allah is Great, and all praise is due to Allah.
O Allah, let the praise be to You, for You have sufficed for Your Prophet against the scoffers. Praise be to You. You have supported Your worshipers the mujahideen. Praise be to Allah.
O Allah, may Your prayers be upon he who You sent with the sword between the hands of the hour until You are worshiped alone, and he whose fame Your raised high, and expanded his chest and made him infallible among the people. And You made he who hates him to be cut off. O Allah, may Your prayers be upon Your slave and Prophet Muhammad ibn Abdullab ibn Abdulmutallab ibn Hashim, who You sent as a witness, a giver of glad tidings, a warner, and as one who invites to Allah by his leave and as a lamp spreading light, may Allah's peace and blessings be upon him and his family. And thereafter:
The enemies of the Messenger of Allah who disbelieved in him, belied him, and harmed him, the filthy ones from among the sons of France, thought that Allah will not champion His Messenger, and thought that they are safe from the rule of Allah against them. They sat waiting and then they sat waiting, but Allah came to them from where they did not expect and got them and tortured them by the hands of the believers. [Qur'anic Verse]
Some of the sons of France were disrespectful to the prophets of Allah, so a group from among the believing soldiers of Allah marched unto them, then they taught them respect and the limit of the freedom of expression. Soldiers who love Allah and His messengers have come unto you, and they do not fear death but adore martyrdom in the cause of Allah.
{Poetry}
Allah has men who came after the Companions and take revenge and support Allah and His Messenger. Yes, by Allah. We surely will raise the Companions to defend the Messenger of Allah, and we will surely follow them in defending him. We have the example in Muhammad bin Maslamah, may Allah be pleased with him. If history knew 'Aws and Khazraj, Allah has other 'Aws and Khazraj.
O mujahideen heroes, the faces succeeded and the hands are appreciated. I wish I could be with you.
O Muslims, verily, waging jihad against the disbelievers has honor in this world and happiness in the hereafter. Then how come we do not fight those who harmed the Prophet, belittled the religion, and fought the believers? Allah said: [Qur'anic Verse]
France today is among the leaders of disbelief. It insults the prophets, belittles the religion, and fights the believers, and there was no deterrent for it but that which Allah ruled. [Qur'anic Verse]
O French people: When will you stop fighting Allah and His Messenger? If you convert to Islam it is better for you. [Qur'anic Verse]
O French people: It is better for you to stop your aggression against the Muslims, so perhaps you will live safely. If you refuse but to wage war, then wait for the glad tiding, for by Allah, you will not be blessed with security as long as you fight Allah and His Messenger, and you fight the believers. [Qur'anic Verse]
Praise be to Allah, the Lord of the Worlds.
Stukje geschiedenis van de argumenten. Zo ging er het 10 jaar gelden aan toe op dit forum.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:18 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Probeer je nu weer woorden in mijn mond te leggen of wil je gewoon jow verhaal kwijt?
Nou, ik denk dat deze gast niet zo populair is bij de dames, dat was Osama toen hij jong was wel hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:26 schreef LTVDK het volgende:
Al-Qaida is wel back in business, konden de "populariteit" van IS zeker niet hebben:
[..]
Ik heb het met je te doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stukje geschiedenis van de argumenten. Zo ging er het 10 jaar gelden aan toe op dit forum.
Over woorden in de ond leggen trouwens, volgens mij, probeer jij mij woorden en motieven in de mond te leggen, die uiteraard, zoals dat gaat als dat gebeurt, een heel klein beetje belachelijk zijn. Zoals "medemoslimstrijders" bijv., hoe kom je erbij dat ik moslim zou zijn, laat staan strijder, of zelfs nog medestrijders zou hebben. De moslims hier op dit forum kunnen me wel... ik ga nu niet zeggen schieten, want dan heb jij weer gewonnen, ik zal zeggen onder een mat vegen. Ik heb hun religie vaak beledigd, op een domme manier volgens hen, want ik ben volgens hen een laaggeschoolde minvermogende en -verdienende domme kaas, dat wel. Maar toch. Ze zien me als een fascist, als een neo-Breivikiaan. En nu kom jij even zeggen dat ik van hen een medemoslimstrijder ben.. Dat ik lieg?
.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stukje geschiedenis van de argumenten. Zo ging er het 10 jaar gelden aan toe op dit forum.
Over woorden in de ond leggen trouwens, volgens mij, probeer jij mij woorden en motieven in de mond te leggen, die uiteraard, zoals dat gaat als dat gebeurt, een heel klein beetje belachelijk zijn. Zoals "medemoslimstrijders" bijv., hoe kom je erbij dat ik moslim zou zijn, laat staan strijder, of zelfs nog medestrijders zou hebben. De moslims hier op dit forum kunnen me wel... ik ga nu niet zeggen schieten, want dan heb jij weer gewonnen, ik zal zeggen onder een mat vegen. Ik heb hun religie vaak beledigd, op een domme manier volgens hen, want ik ben volgens hen een laaggeschoolde minvermogende en -verdienende domme kaas, dat wel. Maar toch. Ze zien me als een fascist, als een neo-Breivikiaan. En nu kom jij even zeggen dat ik van hen een medemoslimstrijder ben.. Dat ik lieg?
.
*proest*quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:31 schreef Strani het volgende:
Zeg RolandArthur, als Ryan hier een moslimstrijder was geweest, had je na al dat geziek van je nou al met je foto vooraan een stille tocht gelopen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:31 schreef Strani het volgende:
Zeg RolandArthur, als Ryan hier een moslimstrijder was geweest, had je na al dat geziek van je nou al met je foto vooraan een stille tocht gelopen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:31 schreef Strani het volgende:
Maar goed, jij wil iedereen dus een AK-46 geven?quote:
Jouw argumentatie volgt geen enkele logica. Misschien wil je jouw argument wat verduidelijken? Over welke stille tocht heb je het bijvoorbeeld en waarom zou ik daar aan mee moeten doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:31 schreef Strani het volgende:
Nou ja..als eregast zou het onbeleefd zijn er niet aan mee te doenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:33 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jouw argumentatie volgt geen enkele logica. Misschien wil je jouw argument wat verduidelijken? Over welke stille tocht heb je het bijvoorbeeld en waarom zou ik daar aan mee moeten doen?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:33 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jouw argumentatie volgt geen enkele logica. Misschien wil je jouw argument wat verduidelijken? Over welke stille tocht heb je het bijvoorbeeld en waarom zou ik daar aan mee moeten doen?
Ai ai, geen helder licht hier vrees ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:33 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je gaat mee als foto, vooraan nog wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:33 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Niet per sé. Als je liever een Walther pps hebt vind ik dat ook best en dat draagt wat makkelijker. Hiermee moet je wel leren schieten!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, jij wil iedereen dus een AK-46 geven?.
Als alternatief voor wat de politiek nu doet?
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 02:38:10MORE: Montpellier prosecutor says situation in Montpellier 'not connected' to earlier #ParisAttacks http://t.co/5UokLINSE9 reageer retweet
Eregast voor wat?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja..als eregast zou het onbeleefd zijn er niet aan mee te doen
Maakt niet uit, maar jij denkt dat dat wel een strak plan is. Overheid kan ons niet beschermen en dus moet iedereen maar een wapen krijgen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Niet per sé. Als je liever een Walther pps hebs vind ik dat ook best en dat draagt wat makkelijker. Hiermee moet je wel leren schieten!
[ afbeelding ]
Om makkelijker voor te kunnen dringen bij de kassa van de Jumbo. Verder kan ik ook niks bedenken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:40 schreef agter het volgende:
Waarom zou je als burger in NL een wapen nodig hebben?
Wel schuldige?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:40 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hé gast, ik heb de afgelopen week geen onschuldige mensen afgeschoten.
Maar als je een wapen hebt dan ga je alleen schuldige mensen afknallen, denk je, hoop je?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:40 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hé gast, ik heb de afgelopen week geen onschuldige mensen afgeschoten.
Niet om je veilig te voelen, om veilig te zijn. Een groot verschil! De noodzaak wordt steeds duidelijker.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:39 schreef Strani het volgende:
Je zal maar in een denkwereld leven waarin je altijd een wapen op zak moet hebben om je veilig te voelen. Zo triest vind ik dat.
En met een wapen ben je veilig?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Niet om je veilig te voelen, om veilig te zijn. Een groot verschil! De noodzaak wordt steeds duidelijker.
Check de statistieken even voor hoe veel mensen er momenteel door geweld om het leven komen in Nederland, en hoe groot de kans is dat het jou gaat overkomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Niet om je veilig te voelen, om veilig te zijn. Een groot verschil! De noodzaak wordt steeds duidelijker.
Als jij zo maar gezellig wat onschuldige mensen gaat afknallen, alleen maar om het knalletje te horen en het gerochel van een stervende, dan ben je een ziek persoon. Jou geven we inderdaad beter geen vuurwapen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar jij denkt dat dat wel een strak plan is. Overheid kan ons niet beschermen en dus moet iedereen maar een wapen krijgen?
Ben je dan niet bang dat bepaalde mensen zo maar gezellig wat onschuldige mensen gaan afknallen, alleen maar om het knalletje te horen en het gerochel van een stervende?
Truste!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:43 schreef Ryan3 het volgende:
Discussie die nergens naar toe gaat.
Bedankt jongens, tot morgen..
Is dit een bekentenis?quote:
Haha.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoe groot was de statistische kans dat de redactie van Charlie omgelegd werd, voordat het gebeurde?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Check de statistieken even voor hoe veel mensen er momenteel door geweld om het leven komen in Nederland, en hoe groot de kans is dat het jou gaat overkomen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha.
Denken dat je veiligheid wordt verhoogd als je een wapen op zak hebt.
Dan heb je het echt even niet gesnapt.
Wordt er niet beter op met wapens op zaktwitter:CBSNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 02:45:094 people shot, 1 killed at Kansas gun store called "She's a Pistol," police say http://t.co/NK4o3vT52U reageer retweet
Jouw argument wordt pas wat waard als je de wapens afpakt van criminelen en moordende moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]Wordt er niet beter op met wapens op zaktwitter:CBSNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 02:45:094 people shot, 1 killed at Kansas gun store called "She's a Pistol," police say http://t.co/NK4o3vT52U reageer retweet
Dat is geen denkwereld, het bestaat echt, en het heet Amerika.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:39 schreef Strani het volgende:
Je zal maar in een denkwereld leven waarin je altijd een wapen op zak moet hebben om je veilig te voelen. Zo triest vind ik dat.
Als extra slot op de deur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:40 schreef agter het volgende:
Waarom zou je als burger in NL een wapen nodig hebben?
Net zo groot als de kans van de 60 miljoen Fransen waarmee het deze week niet is gebeurd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:48 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoe groot was de statistische kans dat de redactie van Charlie omgelegd werd, voordat het gebeurde?
Onderbouw je argument eens. Vooralsnog maak jij het alleen de daders makkelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:52 schreef J.B. het volgende:
Het middel wapens legaliseren is erger dan de kwaal, en niet zo'n beetje ook. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat niet beseffen.
En toch zijn ze nu dood.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Net zo groot als de kans van de 60 miljoen Fransen waarmee het deze week niet is gebeurd.
Amerika is dan ook het resultaat van de samengeraapte denkwereld van een hele hoop gekke mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is geen denkwereld, het bestaat echt, en het heet Amerika.
Leugenaar, er zijn inmiddels al weer meer doden. Heb jij een angst dat mensen zich kunnen verdedigen? Waar komt die angst vandaan? Wil jij iemand iets aandoen en vrees je voor represailles?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:55 schreef Strani het volgende:
[..]
En die andere 60 miljoen allemaal niet.
Mensen die zich verdedigen, kunnen andere (onschuldige) burgers daarmee vermoorden. Vooral als je ze een wapen geeft. Waarom heb jij het gevoel dat jij jezelf moet verdedigen? Mensen die niet vrezen om te sterven voor hun ideaalbeelden, zullen ook niet vrezen om jou kapot te maken. Ook al heb je een pistooltje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:58 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Leugenaar, er zijn inmiddels al weer meer doden. Heb jij een angst dat mensen zich kunnen verdedigen? Waar komt die angst vandaan? Wil jij iemand iets aandoen en vrees je voor represailles?
Als 10 mensen op een kantoor allemaal een pistool bij zich hebben, is de kans dat één van die tien mensen ineens doorslaat vanwege een foute opmerking en dan al z'n collega's neermaait, groter dan de kans dat er een knalsjeik door de voordeur komt wandelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:58 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Leugenaar, er zijn inmiddels al weer meer doden. Heb jij een angst dat mensen zich kunnen verdedigen? Waar komt die angst vandaan? Wil jij iemand iets aandoen en vrees je voor represailles?
Zijn goed wat kogeltjes ingegaan...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:52 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Dé gif, alleen dan iets vertraagd
Die Fransen hebben echt geen zin in een rechtzaak. Dat hadden ze toen bij Greenpeace ook slimmer moeten oplossenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn goed wat kogeltjes ingegaan...
Gast achter de auto stond te schieten, 2 van rechts, en iig 1 van links.
Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Mensen die zich verdedigen, kunnen andere (onschuldige) burgers daarmee vermoorden.
Zie voorgaande.quote:Vooral als je ze een wapen geeft.
Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.quote:Waarom heb jij het gevoel dat jij jezelf moet verdedigen?
Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.quote:Mensen die niet vrezen om te sterven voor hun ideaalbeelden, zullen ook niet vrezen om jou kapot te maken. Ook al heb je een pistooltje.
Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.
[..]
Zie voorgaande.
[..]
Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.
[..]
Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.
Bullshit. Ik heb jaren rondgelopen op een schietsportvereniging, veel meer dan 10 mensen en 10 wapens, en nog nooit is er iemand op het idee gekomen zomaar te gaan schieten op mensen. We hadden overigens geen Strani´s op onze club, ik zal voor de zekerheid een waarschuwing uit laten gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Als 10 mensen op een kantoor allemaal een pistool bij zich hebben, is de kans dat één van die tien mensen ineens doorslaat vanwege een foute opmerking en dan al z'n collega's neermaait, groter dan de kans dat er een knalsjeik door de voordeur komt wandelen.
Dan vertrouw ik op de 9 collega´s die je eerder genoemd hebt.quote:Daarnaast, tegen de tijd dat jij je pistool geladen en gereed hebt, is het waarschijnlijk al te laat.
Waarom jezelf zo beperken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:12 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?
Waarom kun jij je niet verdedigen met een keukenmes en wel met een pistool?
Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwichtquote:Hoe wil jij onschuldige burgers en gewapende idioten uit elkaar houden dan?
Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto'squote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom jezelf zo beperken?
[..]
Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom jezelf zo beperken?
[..]
Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwicht
Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.
Ook in landen waar wapens legaal zijn, vinden gebeurtenissen plaats waarin mensen zich niet hebben kunnen verdedigen ondanks een wapen.
Dat lijkt mij overbodig. Misschien zijn scherfgranaten tegen de Farc dan wel weer nuttig.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto's
Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:34 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen.
Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.
Leuk.
Groetjes!!
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:53 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?
Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uiterlijk vertoon.
Ik zeg dat het bijdraagt aan het uitstralen van gezag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon.
Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.
De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?
Triest.
Omdat de situatie de mens maakt. Je weet niet of onschuldige burgers verdedigen als doel voor ogen hebben. De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken. En waar is het eind met middelen? Zie vorige post.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die ! koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:
Denkstof voor vannacht Roland:
Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
Ik houdt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:02 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!
Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:01 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken.
De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:05 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.
Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.
Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:07 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.
Helaas had de dader toen al een aantal burgers omvergeschoten.
Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:06 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.
Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:10 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?
Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.
Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!!
Zeker wel waren die onschuldig. Een rechter heeft er nooit over geoordeeld dus zijn ze onschuldigquote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak.. Oh nee, die waren niet onschuldig. Maar zonder gekheid, het feit dat er veel illegale wapens voorhanden zijn en gedragen worden betekent niet direct dat er ook heel veel mensen neergeschoten moeten worden. Dat zelfde gaat nog meer op voor legale wapens en daarom ben ik daar zo´n voorstander van.
Dat is inderdaad treurig. Waarschijnlijk wel een beter lot dan aan stukken gesneden worden waarna de dader gepakt wordt omdat de buren het verdacht vonden dat er zoveel ¨vlees¨ in de gemeentelijke afvalbak gegooid werd, maar treurig desalnietemin.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat de juweliersvrouw nu in een instelling zit
Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen.
Het leger van de IS wordt nu geschat op tussen tussen de 20.000 en 30.000 man. Daar zijn heel wat bommen en tanks voor nodig. Om die lui uit te schakelen. (Wat ook een hoop geld kost plus wellicht mensenlevens.) Mits je ze natuurlijk kan vinden in de woestijn en grotten. Of in de terroristische cellen die zich al blijkbaar in Europa bevinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:
Denkstof voor vannacht Roland:
Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al.
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:47 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer. Maar uit jouwreactie maak ik op dat jij liever niet ziet dat mensen zich tegen moslimterroristen kunnen beschermen?
Tegen terroristen kan je je niet wapenenquote:
Dan is het goed. Ik wil graag een mitrailleurquote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |