abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148533444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:06 schreef Strani het volgende:
Ik ga slapen lieve mensen, a demain!
À bien tôt.
I´m back.
pi_148533449
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:00 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Mensen die zich verdedigen, kunnen andere (onschuldige) burgers daarmee vermoorden.
Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.
quote:
Vooral als je ze een wapen geeft.
Zie voorgaande.
quote:
Waarom heb jij het gevoel dat jij jezelf moet verdedigen?
Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.
quote:
Mensen die niet vrezen om te sterven voor hun ideaalbeelden, zullen ook niet vrezen om jou kapot te maken. Ook al heb je een pistooltje. :)
Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.
pi_148533462
pi_148533474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:08 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.

[..]

Zie voorgaande.

[..]

Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.

[..]

Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.
Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?

Waarom kun jij je niet verdedigen met een keukenmes en wel met een pistool?

Hoe wil jij onschuldige burgers en gewapende idioten uit elkaar houden dan?
Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Yvie_lu: Gelukkig. Paniek om niks :)
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
pi_148533477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Als 10 mensen op een kantoor allemaal een pistool bij zich hebben, is de kans dat één van die tien mensen ineens doorslaat vanwege een foute opmerking en dan al z'n collega's neermaait, groter dan de kans dat er een knalsjeik door de voordeur komt wandelen.
Bullshit. Ik heb jaren rondgelopen op een schietsportvereniging, veel meer dan 10 mensen en 10 wapens, en nog nooit is er iemand op het idee gekomen zomaar te gaan schieten op mensen. We hadden overigens geen Strani´s op onze club, ik zal voor de zekerheid een waarschuwing uit laten gaan.
quote:
Daarnaast, tegen de tijd dat jij je pistool geladen en gereed hebt, is het waarschijnlijk al te laat.
Dan vertrouw ik op de 9 collega´s die je eerder genoemd hebt. ;)
pi_148533478
Nou mensen, ik ga maar eens slapen. :W
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
  zaterdag 10 januari 2015 @ 03:13:56 #258
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148533483
quote:
Dit was mij ook al opgevallen, maar zou net zo goed iemand anders kunnen zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148533495
Het zou wel een enorme afgang zijn voor de Franse politie natuurlijk.

Er schijnen nu 21.000 agenten in Frankrijk naar deze mevrouw op zoek te zijn. #voorlopignietslapen
pi_148533507
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:12 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?

Waarom kun jij je niet verdedigen met een keukenmes en wel met een pistool?
Waarom jezelf zo beperken?
quote:
Hoe wil jij onschuldige burgers en gewapende idioten uit elkaar houden dan?
Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwicht
pi_148533525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

[..]

Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto's
pi_148533529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

[..]

Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwicht
Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.

Ook in landen waar wapens legaal zijn, vinden gebeurtenissen plaats waarin mensen zich niet hebben kunnen verdedigen ondanks een wapen.
pi_148533537
Ik vind het maar raar!

Het is een basisregel dat je nooit een gijzelaar loslaat zonder te checken wie het is.
pi_148533539
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:20 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.

Ook in landen waar wapens legaal zijn, vinden gebeurtenissen plaats waarin mensen zich niet hebben kunnen verdedigen ondanks een wapen.
Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.
pi_148533563
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto's
Dat lijkt mij overbodig. Misschien zijn scherfgranaten tegen de Farc dan wel weer nuttig.
pi_148533573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:24 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.
Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen. :)
pi_148533585
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:34 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen. :)
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
pi_148533619
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.
Leuk.
Groetjes!!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148533643
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?
pi_148533644
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:47 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.
Leuk.
Groetjes!!
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
pi_148533648
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:53 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon. 8)7
pi_148533650
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.
pi_148533651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Groetjes!!
Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?
Triest.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148533652
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Zucht. Een agent draagt geen pistool als uiterlijk vertoon. 8)7
pi_148533653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon. 8)7
Ik zeg dat het bijdraagt aan het uitstralen van gezag.

Nu ga ik slapen.
pi_148533660
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.
Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?
pi_148533663
Denkstof voor vannacht Roland:

Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
pi_148533664
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?
Triest.
De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.
pi_148533666
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:59 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?
Omdat de situatie de mens maakt. Je weet niet of onschuldige burgers verdedigen als doel voor ogen hebben. De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken. En waar is het eind met middelen? Zie vorige post. :)

Kusjes.
pi_148533667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die ! koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
_O- en tsja......."those who live by the sword die by the sword"
pi_148533669
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:

Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door RolandArthur op 10-01-2015 04:09:34 (Taalvaudt) ]
pi_148533672
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:02 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!
Ik houdt.
Laat maar.
:')
pi_148533676
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:01 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken.
Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.
pi_148533680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:05 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.
De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.
pi_148533681
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:03 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Ik houdt.
Laat maar.
:')
Ik zal die grove mensenrechtenschending direct verbeteren!
pi_148533683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.
Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.
Helaas had de dader toen al een aantal burgers omvergeschoten.
pi_148533687
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.
Helaas had de dader toen al een aantal burgers omvergeschoten.
Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?
pi_148533696
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:06 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.
Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.
pi_148533697
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:10 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?
Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen. ;)
pi_148533704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:14 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.
Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!! :')
pi_148533711
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!! :')
Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak. 8-). Oh nee, die waren niet onschuldig. Maar zonder gekheid, het feit dat er veel illegale wapens voorhanden zijn en gedragen worden betekent niet direct dat er ook heel veel mensen neergeschoten moeten worden. Dat zelfde gaat nog meer op voor legale wapens en daarom ben ik daar zo´n voorstander van.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 04:27:12 #292
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148533713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:22 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak. 8-). Oh nee, die waren niet onschuldig. Maar zonder gekheid, het feit dat er veel illegale wapens voorhanden zijn en gedragen worden betekent niet direct dat er ook heel veel mensen neergeschoten moeten worden. Dat zelfde gaat nog meer op voor legale wapens en daarom ben ik daar zo´n voorstander van.
Zeker wel waren die onschuldig. Een rechter heeft er nooit over geoordeeld dus zijn ze onschuldig :D
Alleen wel jammer dat de juweliersvrouw nu in een instelling zit :(
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148533719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:27 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Alleen wel jammer dat de juweliersvrouw nu in een instelling zit :(
Dat is inderdaad treurig. Waarschijnlijk wel een beter lot dan aan stukken gesneden worden waarna de dader gepakt wordt omdat de buren het verdacht vonden dat er zoveel ¨vlees¨ in de gemeentelijke afvalbak gegooid werd, maar treurig desalnietemin.
pi_148533739
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen. ;)
Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al. }:|
pi_148533807
Voor de liefhebbers nog even een plaatje.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 05:13:31 #296
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148533824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:

Het leger van de IS wordt nu geschat op tussen tussen de 20.000 en 30.000 man. Daar zijn heel wat bommen en tanks voor nodig. Om die lui uit te schakelen. (Wat ook een hoop geld kost plus wellicht mensenlevens.) Mits je ze natuurlijk kan vinden in de woestijn en grotten. Of in de terroristische cellen die zich al blijkbaar in Europa bevinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Megumi op 10-01-2015 05:37:31 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_148533878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 04:37 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al. }:|
Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers. :')
pi_148533885
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 05:47 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers. :')
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer.
pi_148533889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 05:54 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer. Maar uit jouwreactie maak ik op dat jij liever niet ziet dat mensen zich tegen moslimterroristen kunnen beschermen?
pi_148533898
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 05:56 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Tegen terroristen kan je je niet wapenen
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: