Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Mensen die zich verdedigen, kunnen andere (onschuldige) burgers daarmee vermoorden.
Zie voorgaande.quote:Vooral als je ze een wapen geeft.
Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.quote:Waarom heb jij het gevoel dat jij jezelf moet verdedigen?
Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.quote:Mensen die niet vrezen om te sterven voor hun ideaalbeelden, zullen ook niet vrezen om jou kapot te maken. Ook al heb je een pistooltje.
Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Suggestief. Waarom zouden ze dat doen? En als ze dat al willen doen voldoet een keukenmes ook. Of een hamer. Of een brandblusser. Kulargument.
[..]
Zie voorgaande.
[..]
Niet moet, ik wil wel de mogelijkheid hebben het te kunnen.
[..]
Ik twijvel er niet over dat ze het vrezen. Ik wil dat mensen de mogelijkheid hebben om die kwalijke plannen te dwarsbomen. Het recht om jezelf te beschermen vind ik een universeel recht. Ik wil niet dat mensen gedwongen worden om ongewapend en kansloos te sterven door de hand van een steeds groter wordende groep gewapende idioten.
Bullshit. Ik heb jaren rondgelopen op een schietsportvereniging, veel meer dan 10 mensen en 10 wapens, en nog nooit is er iemand op het idee gekomen zomaar te gaan schieten op mensen. We hadden overigens geen Strani´s op onze club, ik zal voor de zekerheid een waarschuwing uit laten gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Als 10 mensen op een kantoor allemaal een pistool bij zich hebben, is de kans dat één van die tien mensen ineens doorslaat vanwege een foute opmerking en dan al z'n collega's neermaait, groter dan de kans dat er een knalsjeik door de voordeur komt wandelen.
Dan vertrouw ik op de 9 collega´s die je eerder genoemd hebt.quote:Daarnaast, tegen de tijd dat jij je pistool geladen en gereed hebt, is het waarschijnlijk al te laat.
Waarom jezelf zo beperken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:12 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Jij kunt je toch ook verdedigen met een keukenmes?
Waarom kun jij je niet verdedigen met een keukenmes en wel met een pistool?
Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwichtquote:Hoe wil jij onschuldige burgers en gewapende idioten uit elkaar houden dan?
Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto'squote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom jezelf zo beperken?
[..]
Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Waarom jezelf zo beperken?
[..]
Zie bijvoorbeeld de VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland. De gewapende idioten hebben we al. Nu graag een beetje tegenwicht
Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Hoezo beperken? Waarom zou jij je beter kunnen verdedigen met een pistool? Volgens jou kunnen mensen ook gewoon moorden met andere voorwerpen als ze willen dus je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Moorden met een keukenmes beperkt je immers ook.
Ook in landen waar wapens legaal zijn, vinden gebeurtenissen plaats waarin mensen zich niet hebben kunnen verdedigen ondanks een wapen.
Dat lijkt mij overbodig. Misschien zijn scherfgranaten tegen de Farc dan wel weer nuttig.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vergeet geen rpg's tegen Moslimextremisten met auto's
Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat niet om moorden maar jezelf verdedigen. Als je er van overtuigd bent dat een mes daarvoor voldoet, dien dan een petitie in om agenten met messen in plaats van 9mm pistolen te laten lopen.
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:34 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dat pistool straalt macht en gezag uit. Het staat niet perse voor moorden of verdedigen.
Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is wel een heel persoonlijke opvatting van jou. Het zegt ook alleen wat over jou, misschien vind je wel een enkele medestander. Een pistool is een pistool, een revolver een revolver, een geweer een geweer en een carabijn een carabijn. Heel simpel, niets macht en gezag. Het beantwoord echter nog niet mijn vraag? Ga je die petitie indienen? Scheelt weer wat belastinggeld.
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hallo Roland, je bent nog net zo dwaas als gisteren.
Leuk.
Groetjes!!
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:53 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? De visuele kenmerken van iemand en dus ook van een politieagent dragen bij aan het uitdragen van gezag. Denk aan de politie-uniformen die we voorheen hadden. Een wapen is ook een visueel kenmerk en draagt dus duidelijk bij aan het gezag. Hoe kom je erbij dat dit een persoonlijke opvatting is?
Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoi TG, jij ziet nog steeds liever mensen sterven zonder de mogelijkheid zichzelf te kunnen verdedigen. Wij beiden accepteren de dood: Jij die van onschuldige burgers, ik die van moslimterroristen. Minder leuk, maar toch:
Groetjes!!
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uiterlijk vertoon.
Ik zeg dat het bijdraagt aan het uitstralen van gezag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zucht. Een agent draagt geen pistool als uitelijk vertoon.
Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Je werkt jezelf echt in de nesten nu. Je kunt je gewoon verdedigen met andere middelen, net als moorden, dat heb je zelf gezegd.
De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar eens, is de "bioscoop shooting" echt jouw utopie?
Triest.
Omdat de situatie de mens maakt. Je weet niet of onschuldige burgers verdedigen als doel voor ogen hebben. De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken. En waar is het eind met middelen? Zie vorige post.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:59 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Leg mij geen woorden in de mond. Moorden en verdedigen zijn twee verschillende zaken en vragen een andere aanpak. Je kan jezelf op meerdere manieren verdedigen, maar is het efficiënt? Waarom wil jij per sé voorkomen dat onschuldige mensen dezelfde middelen ter beschikking krijgen als moslimterroristen, puur om zichzelf te verdedigen?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die ! koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:
Denkstof voor vannacht Roland:
Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
Ik houdt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:02 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik houdt je niet tegen. Het lijkt me alleen nog al kostbaar en vermoeiend om mee te dragen en/of onderhouden. Wel voorzichtig met de granaten a.u.b., scherfgranaten moet je bijvoorbeeld niet gebruiken als er omstanders zijn!
Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:01 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
De situatie kan van de onschuldige burger een moordenaar maken.
De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:05 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat kan altijd. En de huidige situatie is dat als je kwaad wil, je voor onder de 350 Euro een illegaal .25 pistooltje koopt bij de plaatselijke Turk. Voor wat meer poen een kalashnikov. Dit staat dus geheel los van een wetsaanpassing die het legaal dragen van een vuurwapen mogelijk maakt.
Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De biscoop was een ¨gun free zone¨. Slecht voorbeeld aangezien net als hier in NL alleen de dader bewapend is.
Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:07 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij werd de dader toch echt neergeknald door een burger.
Helaas had de dader toen al een aantal burgers omvergeschoten.
Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:06 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
De gelegenheid maakt de dief/crimineel. Het legaal maken van een vuurwapen maakt het nou eenmaal makkelijker.
Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:10 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is dan toch alleen maar een argument vóór vrij wapenbezit?
Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het maakt het makkelijker voor mensen die het legaal willen doen. Er zijn in NL meer dan 100.000 illegale wapens en die zijn ook nog eens best goedkoop. Voor criminelen of andere mensen die zich niet aan de wet willen houden is het kopen van een vuurwapen al weinig moeilijker dan poepen.
Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zeker, vandaar ook dat er al heeeeeeel veel onschuldige Nederlandse burgers zijn omgekomen door deze illegale wapens!!!!!!!!!
Zeker wel waren die onschuldig. Een rechter heeft er nooit over geoordeeld dus zijn ze onschuldigquote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Een tijdje terug volgens mij een tweetal overvallers van een juwelierszaak.. Oh nee, die waren niet onschuldig. Maar zonder gekheid, het feit dat er veel illegale wapens voorhanden zijn en gedragen worden betekent niet direct dat er ook heel veel mensen neergeschoten moeten worden. Dat zelfde gaat nog meer op voor legale wapens en daarom ben ik daar zo´n voorstander van.
Dat is inderdaad treurig. Waarschijnlijk wel een beter lot dan aan stukken gesneden worden waarna de dader gepakt wordt omdat de buren het verdacht vonden dat er zoveel ¨vlees¨ in de gemeentelijke afvalbak gegooid werd, maar treurig desalnietemin.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat de juweliersvrouw nu in een instelling zit
Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat meneer de psychopaat ook gewoon een wapen kon bezitten. Dus ja, na het vermoorden van een aantal mensjes kan een omstander wellicht, in enkele gevallen, meer doden voorkomen. Maar de slachtpartij was beter te voorkomen door wapenbezit aan banden te leggen.
Het leger van de IS wordt nu geschat op tussen tussen de 20.000 en 30.000 man. Daar zijn heel wat bommen en tanks voor nodig. Om die lui uit te schakelen. (Wat ook een hoop geld kost plus wellicht mensenlevens.) Mits je ze natuurlijk kan vinden in de woestijn en grotten. Of in de terroristische cellen die zich al blijkbaar in Europa bevinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:00 schreef Inolvidable het volgende:
Denkstof voor vannacht Roland:
Waarom mogen we ons niet verdedigen met tanks en granaten? Wat een beperking in de mogelijkheden he?
Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat werkt nu toch ook al niet? Wil jij dat alleen criminelen, moordenaars en terroristen wapens hebben? Want die hebben ze al.
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:47 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Heb je hun wapens gezien? Wat dacht jij te kunnen uitrichten met je handpistooltje tegen hun Kalasjnikovs en raketwerpers.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wie had het over uitsluitend een handpistooltje? Terloops: die is binnenshuis vaak wel wat praktischer. Maar uit jouwreactie maak ik op dat jij liever niet ziet dat mensen zich tegen moslimterroristen kunnen beschermen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |