abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 00:48:07 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148531442

quote:
Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht

Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.

De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.

De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.

Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.

De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.

Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.

Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.

Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.

In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.

In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:
Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden

De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?

Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.

Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.

Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.

Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.

Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.

Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).

En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'

Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.

Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'

Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'

Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.

'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'

'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
quote:
Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.

Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.

Steun

Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.

Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.

Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beëindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Liveblog NRC
Liveblog NOS
Liveblog Volkskrant
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?

Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo

Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LIVESTREAMS:

quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door LTVDK op 10-01-2015 02:56:55 ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148531450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Frankrijk heeft een zeer problematische geschiedenis met hun immigranten. Zeker die uit Algerije en andere ex-koloniën.
Tevens zijn de banlieus ontzettend kut.

Beide dingen spelen in Nederland niet of in zeer geringe mate. Er zijn hier zeker ook spanningen, maar niet vergelijkbaar met Frankrijk.
Dus idd gematigder?
I´m back.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:48:55 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148531461
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Durf niet te kijken. Ben eigenlijk ook wel blij dat ik het hele spektakel net heb moeten missen o tv(uur daarvoor begonnen met werken).
Op TV zag je sowieso niet zo veel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_148531467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?
Ik probeer uit te vinden waarom je de moord op Theo gematigd vindt.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:50:31 #5
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148531502
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:47 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Wat wordt er dan concreet gedaan aan dit probleem? Als Wilders het benoemt dan valt heel links Nederland over hem heen. En nee, ik stem niet op Wilders, maar zeker niet op dat linkse tuig die rustig verder speelt op de viool terwijl de Titanic genaamd Nederland zinkt.
Heel links Nederland valt over Wilders heen omdat hij het altijd voor elkaar krijgt hele domme dingen te zeggen over een wel degelijk relevant onderwerp. Niet dat zijn stemvee doorheeft hoe dom het precies is..

En nee, ik ben ook niet links.
pi_148531537
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:49 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Waar staat dat?
I´m back.
pi_148531566
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Heel links Nederland valt over Wilders heen omdat hij het altijd voor elkaar krijgt hele domme dingen te zeggen over een wel degelijk relevant onderwerp. Niet dat zijn stemvee doorheeft hoe dom het precies is..

Misschien omdat het wel degelijk relevante onderwerp door alle andere partijen wordt stilgezwegen of zelfs ontkend? Eerst benoemen, dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:53:12 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148531571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:49 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Zo serieus was het volgens mij helemaal niet bedoeld. Je zit een beetje te zieken hoor.
pi_148531576
quote:

[..]

Ik ben wel links, maar ik denk dat bij heel wat linkse mensen de afgelopen tijd de schellen wel afgevallen zijn wat de islam betreft. De ceasuur is ISIS. En nu dit. Ik bedoel Charlie Hebdo zijn ook linksen.
I´m back.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:53:37 #10
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148531584
Goedemorgen, Wat is de situatie bij de juwelier?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_148531604
quote:

[..]

Dat is precies wat nodig is in de Nederlandse politiek. Al die ja-knikkers die alleen van mening verschillen in de weken voor de verkiezingen als het gaat om immigratie doen geen moer aan de problemen. Ja, wat ze doen is Wilders van repliek dienen, maar de problemen zelf vermijden ze als de zwarte dood.

Ik woon niet meer in Nederland, maar toch doet het pijn om mijn land langzaam maar zeker te zien verpauperen.
pi_148531606
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef RingBewoner het volgende:
nog steeds gaande
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:54:30 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148531617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:52 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Misschien omdat het wel degelijk relevante onderwerp door alle andere partijen wordt stilgezwegen of zelfs ontkend? Eerst benoemen, dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing.
Ik heb niet de indruk dat dat stilzwijgen nog net zo sterk is als een paar jaar geleden, maar ik denk niet dat dat door Wilders komt. Eerder door de ontwikkelingen zelf.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:54:42 #14
343196 RingBewoner
pi_148531624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

nog steeds gaande
Thanks!

Is er een link met eerder vandaag?
pi_148531625
Die koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
pi_148531635
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In het vorige topic heb je aangegeven dat je de acties vanuit de islam in Nederland gematigd vindt. Eén van die acties was gericht tegen Theo. Ik deel niet jouw mening dat dit een gematigde actie is maar ik wil wel graag weten waarom jij dat wel vindt.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 00:55:16 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148531640
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef RingBewoner het volgende:
Weinig nieuws

http://www.20minutes.fr/s(...)ciations-poursuivent
_____
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:55:18 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148531642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben wel links, maar ik denk dat bij heel wat linkse mensen de afgelopen tijd de schellen wel afgevallen zijn wat de islam betreft. De ceasuur is ISIS. En nu dit. Ik bedoel Charlie Hebdo zijn ook linksen.
Daar heb je gelijk in, denk ik.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:55:18 #19
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_148531643
Knap toch wel hoe een paar idioten een heel land zo op z'n gat kunnen krijgen.
Anonieme tievesclown
pi_148531647
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Thanks!

Is er een link met eerder vandaag?
Waarschijnlijk niet
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:55:53 #21
343196 RingBewoner
pi_148531657
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet
Blijft toch bizar.
pi_148531677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

In het vorige topic heb je aangegeven dat je de acties vanuit de islam in Nederland gematigd vindt. Eén van die acties was gericht tegen Theo. Ik deel niet jouw mening dat dit een gematigde actie is maar ik wil wel graag weten waarom jij dat wel vindt.
Dan heb je niet begrepen wat ik bedoelde. Wat ik bedoel is dat onze samenleving gematigder is voor ons, ook voor moslims.
I´m back.
pi_148531727
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan heb je niet begrepen wat ik bedoelde. Wat ik bedoel is dat onze samenleving gematigder is voor ons, ook voor moslims.
Dan moet je eens zeggen wat je bedoelt. Overigens: Volgens mij lieg je dat je barst.
pi_148531743
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Die koulibaly wordt daar even flink doorgezeefd. Dat zijn geen halve maatregelen
Zo gaan wij hier in Europa om met terroristen die onze lang bevochten vrijheid af proberen te nemen nemen ^O^
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:59:20 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148531755
I Am Not Charlie Hebdo
The journalists at Charlie Hebdo are now rightly being celebrated as martyrs on behalf of freedom of expression, but let’s face it: If they had tried to publish their satirical newspaper on any American university campus over the last two decades it wouldn’t have lasted 30 seconds. Student and faculty groups would have accused them of hate speech. The administration would have cut financing and shut them down. (New York Times Op-Ed).
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:59:39 #26
28033 Pek
je moet wat
pi_148531760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:54 schreef Maver24 het volgende:
Nee, het varken kan zomaar een bomgordel om hebben, toch?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_148531762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef Crimyclown het volgende:
Knap toch wel hoe een paar idioten een heel land zo op z'n gat kunnen krijgen.
Heel land op zn gat? Dat valt reuze mee toch? Wat files wegens afgezette wegen en alles, maar de Franse economie heeft de laatste paar dagen gewoon doorgedraaid hoor.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148531793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
I Am Not Charlie Hebdo
The journalists at Charlie Hebdo are now rightly being celebrated as martyrs on behalf of freedom of expression, but let’s face it: If they had tried to publish their satirical newspaper on any American university campus over the last two decades it wouldn’t have lasted 30 seconds. Student and faculty groups would have accused them of hate speech. The administration would have cut financing and shut them down. (New York Times Op-Ed).
Gregorius Nekschot? Kent iemand hem überhaupt?
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:01:16 #29
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148531796
quote:
I Am Not Charlie Hebdo
Ja, helaas moeten er soms koppen rollen tot dat er een besef komt dat er wat mis is :N ;(
_____
pi_148531797
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heel land op zn gat? Dat valt reuze mee toch? Wat files wegens afgezette wegen en alles, maar de Franse economie heeft de laatste paar dagen gewoon doorgedraaid hoor.

:)
Dat zou ook veel te veel eer zijn voor deze stukken onkruid :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:01:30 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148531800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:52 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

loze statements, niets wordt door alle partijen verzwegen of ontkent, het is al benoemd alleen wat Geert als oplossing wil gaat het niet worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148531827
quote:
I Am Not Charlie Hebdo
Dit is helaas maar al te waar. De hypocrisie van het establishment is stuitend. Wel Gregorius oppakken maar nu doen alsof je het zo erg vindt dat een redactie niet monddood maar letterlijk dood is gemaakt.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:03:36 #33
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148531860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:02 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dit is helaas maar al te waar. De hypocrisie van het establishment is stuitend. Wel Gregorius oppakken maar nu doen alsof je het zo erg vindt dat een redactie niet monddood maar letterlijk dood is gemaakt.
Dit he, Van Aartsen voorop :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148531886
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:01 schreef Re het volgende:

[..]

loze statements, niets wordt door alle partijen verzwegen of ontkent, het is al benoemd alleen wat Geert als oplossing wil gaat het niet worden
Hoe vaak heb jij ¨islam¨ of ¨moslim¨ gehoord tijdens de toespraken, en dan als daders en niet wederom slachtoffers?
pi_148531890
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:58 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dan moet je eens zeggen wat je bedoelt. Overigens: Volgens mij lieg je dat je barst.
Nee, ik zei dat onze samenleving gematigder is, en vraag me af of zoiets als we afgelopen 2 dagen in Parijs hebben gezien hier mogelijk is. Waar zou ik over liegen? Wat lieg ik?
Ik ben niet van de PVV-brigade btw, en geloof ook niet dat je alle moslims eruit moet kieperen, ik denk wel dat je meer begrip moet kweken, alleen ben ik bang dat het niet kan, omdat we langs elkaar heen leven. Ik denk ook dat de islam niet benaderbaar is, door mensen die geen moslim zijn, puur rationeel gezien. En ja, ik ben wel pessimistisch toch...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 10-01-2015 01:10:33 ]
I´m back.
pi_148531901
quote:
I Am Not Charlie Hebdo
In Amerika is de white guilt en politiek correctheid ook echt dramatisch, daar mag je niks zeggen over minderheden omdat er wel een of andere blanke opstaat die het zich aantrekt en het niet vind kunnen.
pi_148531909
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:01 schreef Re het volgende:

[..]

Klopt zijn oplossingen zijn veelal populistisch en radicaal - maar liever dat dan doen alsof er niets aan de hand is en vrolijk verder leven terwijl het kruitvat op springen staat. Die linkse rakkers staan straks weer met zijn allen op de straat als het kalf verdronken is.
pi_148531931
quote:
I Am Not Charlie Hebdo
Wrs waar, maar in de VS is men nog politiek correcter dan in Europa, zeker als in Fr. In de VS hebben ze pc uitgevonden.
I´m back.
pi_148531988
F3Languedoc twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:05:59 #braquage #Montpellier le braqueur est maintenant depuis 8 h dans la bijouterie secteur toujours bouclé par la police http://t.co/aQiOznA7Rr reageer retweet
de overvaller is nu 8 uur in de juwelierszaak, nog steeds afgezet door de politie

pi_148532015
Maar dat is dus gewoon een uit de hand gelopen overval?
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 01:11:02 #41
257132 crew  Awsom
pi_148532026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:10 schreef Sapstengel het volgende:
Maar dat is dus gewoon een uit de hand gelopen overval?
Ja.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:11:13 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532033
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
F3Languedoc twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:05:59 #braquage #Montpellier le braqueur est maintenant depuis 8 h dans la bijouterie secteur toujours bouclé par la police http://t.co/aQiOznA7Rr reageer retweet
de overvaller is nu 8 uur in de juwelierszaak, nog steeds afgezet door de politie

[ afbeelding ]
Heb het idee dat er vrij weinig gebeurd, overvaller heeft misschien wel een beetje het verkeerde moment gekozen.
_____
pi_148532063
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja.
Waarom komt die niet gewoon naar buiten dan :') zou het wel weten en gewoon mezelf overgeven, straks stormen ze ook binnen en ben je dood voor een simpele overval :')
pi_148532085
Op termijn zul je zien dat er een tegenbeweging zal ontstaan - dit naar aanleiding van onze falende politici en de toenemende mate van geweld door moslimextremisten. In Duitsland zie je dat al in de vorm van Pegida - die zich tegen de islamisering keert en ik ben bang dat met nog een aantal aanslagen de rapen gaar zullen zijn. Dat geweld tegen onschuldige moslims toeneemt en het passieve beleid van onze overheden is daar verantwoordelijk voor.

Op den duur is de maat vol en het is wachten tot een aantal gekken het recht in eigen hand gaan nemen met alle gevolgen van dien.
pi_148532098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom komt die niet gewoon naar buiten dan :') zou het wel weten en gewoon mezelf overgeven, straks stormen ze ook binnen en ben je dood voor een simpele overval :')
Misschien weet je de reden al wel? Ik wacht even rustig af tot alles bekend is, en dan met name de naam van de gijzelnemer.
pi_148532099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Was ook niet echt slim om vandaag een overval te plegen
pi_148532107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Misschien weet je de reden al wel? Ik wacht even rustig af tot alles bekend is, en dan met name de naam van de gijzelnemer.
Dat is toch een Arabische naam :P
pi_148532111
Holy shit, die gast in de OP krijgt wel 30 kogels door z'n donder lijkt het :X
Brutal. Fucking. Metal.
pi_148532117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dan ben je echt levensmoe idd..
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:15:52 #50
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_148532119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Volgens iemand in dit topic was dit het juiste moment voor een bankoverval want de politie was toch te druk met wat er allemaal aan de hand was.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_148532123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat zal ik dan gemist hebben. Hoe heet de knakker?
pi_148532148
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:13 schreef Dvm86 het volgende:
Op termijn zul je zien dat er een tegenbeweging zal ontstaan - dit naar aanleiding van onze falende politici en de toenemende mate van geweld door moslimextremisten. In Duitsland zie je dat al in de vorm van Pegida - die zich tegen de islamisering keert en ik ben bang dat met nog een aantal aanslagen de rapen gaar zullen zijn. Dat geweld tegen onschuldige moslims toeneemt en het passieve beleid van onze overheden is daar verantwoordelijk voor.

Op den duur is de maat vol en het is wachten tot een aantal gekken het recht in eigen hand gaan nemen met alle gevolgen van dien.
Ja, je hebt maar 1 aanslag nodig nu, en dan zijn de rapen gaar. Ik hoop dat ze Greet echt ook goed beveiligen.
I´m back.
pi_148532152
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:16 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat zal ik dan gemist hebben. Hoe heet de knakker?
Alle criminelen hebben toch een Arabische naam _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:18:46 #54
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532173
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Francois Boulanger :7
_____
pi_148532177
Zijn er in de media al analyses over het politie-optreden? Hoe wordt het gewaardeerd?
Persoonlijk vond ik het nogal een overkill (en bij die supermarkt kwam het ook wat stuntelig over).
Maar wellicht wordt de politie-inzet juist geprezen?
Make my day!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:19:30 #56
28033 Pek
je moet wat
pi_148532183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Heb het idee dat er vrij weinig gebeurd, overvaller heeft misschien wel een beetje het verkeerde moment gekozen.
Ja en nee, de meeste politie zit in het noorden van het land, dus wat dat betreft goed gekozen. Maar ze zijn wel extra jumpy natuurlijk en dat is weer een nadeel.
pi_148532204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef agter het volgende:
Zijn er in de media al berichten over het politie-optreden? Hoe wordt het gewaardeerd?
Persoonlijk vond ik het nogal een overkill (en bij die supermarkt kwam het ook wat stuntelig over).
Ze worden allemaal ontslagen hoorde ik
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:21:34 #58
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532215
AFP twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 01:18:09 From Paris to Perth, massacre victims remembered http://t.co/AUCvx6Il7t reageer retweet
_____
pi_148532218
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Ja en nee, de meeste politie zit in het noorden van het land, dus wat dat betreft goed gekozen. Maar ze zijn wel extra jumpy natuurlijk en dat is weer een nadeel.
Er zicht nog genoeg politie hoor, volgens vrienden in Montpellier was er vanochtend en gisteren zichtbaar meer politie op straat.

Nu daar helemaal natuurlijk.

De Franse politiemacht is enorm vergeleken bij de Nederlandse, moet je maar eens Parijs door rijden op een normale dag, op iedere tweede straathoek staat wel een politieauto, in het 16de soms in ieder parkeervak.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148532220
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[...] Ik hoop dat ze Greet echt ook goed beveiligen.
Greet... Maar dat terzijde: Wilders wordt al beveiligd tegen moslims islamieten. Het lijkt mij nuttig de rest van de mensen ook te beveiligen tegen islamitisch geweld. We hebben er deze week weer een hoop slachtoffers bij.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:22:11 #61
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532226
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef agter het volgende:
Zijn er in de media al analyses over het politie-optreden? Hoe wordt het gewaardeerd?
Zie je die gif in de OP, dat noem ik niet echt stuntelig :).
_____
pi_148532240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zie je die gif in de OP, dat noem ik niet echt stuntelig :).
Daar verschillen we van mening, want ik zie toch wel wat foutjes...(in mijn niet prof. ogen).
Bijv. In je eentje naar binnen gaan, lopen in de line of fire.
Maar ik ben maar een leek, vandaar dat ik me afvraag of er al reflecties op waren.
Denk dat dat later komt, nu nog te vroeg en te vers. :)
Make my day!
pi_148532241
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Denk niet dat de politie van Montpellier 800km zuidelijker even naar Parijs rijdt om daar te helpen, daar komen ze zelf wel uit.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:24:02 #64
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148532256
Concernant les armes de Amedy Coulibaly retrouvées dans le magasin casher près de la porte de Vincennes, il s'agissait de :
2 TOKAREF, armes de poing russes de calibre 9mm
2 fusils mitrailleurs de type kalashnikov
1 gilet tactique avec des munitions et un couteau
Des bâtons d'explosifs commerciaux à usage civil avec un détonateur, dispositif par lequel le magasin était piégé - le Monde.

De bewapening van Coulibaly: twee tokarevs, twee kalashnikovs, een tactisch vest met munitie en een mes en twee explosieven.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:24:02 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_148532257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

De Franse politiemacht is enorm vergeleken bij de Nederlandse
Niet zo gek natuurlijk, 66 mil inwoners tegen 16 mil. ;)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:24:14 #66
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148532261
Concernant les armes des frères Kouachi retrouvées après sécurisation des lieux par les services de déminage dans l'imprimerie de Dammartin-en-Goële, il s'agissait de :
Un lance-roquette M82 avec une roquette engagée
10 grenades fumigènes,
2 fusils mitrailleurs kalachnikov
deux pistolets automatiques - le Monde.

De bewapening van de Kouachi's: een M82 raketwerper, tien rookgranaten, twee kalashnikovs, twee automatische pistolen.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 01:24:41 #67
257132 crew  Awsom
pi_148532264
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:23 schreef agter het volgende:

[..]

Daar verschillen we van mening, want ik zie toch wel wat foutjes...(in mijn niet prof. ogen).
dit
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:24:48 #68
28033 Pek
je moet wat
pi_148532266
Parbleu! :7
pi_148532293
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:24 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet zo gek natuurlijk, 66 mil inwoners tegen 16 mil. ;)
Ook procentueel enorm.

;)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:26:26 #70
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532296
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:23 schreef agter het volgende:

[..]

Die ene naar binnen is gewoon flanken en afleiden/uitlokken zodat die 30 man buiten vrij kunnen schieten.
_____
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 01:27:04 #71
257132 crew  Awsom
pi_148532305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die ene naar binnen is gewoon flanken en afleiden/uitlokken zodat die 30 man buiten vrij kunnen schieten.
door de vuurlinie heen flanken?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:27:16 #72
28033 Pek
je moet wat
pi_148532309
quote:

[..]

Liep ook met een schild, dacht ik, Pure afleiding ja.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 01:28:01 #73
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148532315
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:27 schreef Awsom het volgende:

[..]

door de vuurlinie heen flanken?
Gezien zijn bepantsering wel ja :)
_____
pi_148532324
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:21 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Greet... Maar dat terzijde: Wilders wordt al beveiligd tegen moslims islamieten. Het lijkt mij nuttig de rest van de mensen ook te beveiligen tegen islamitisch geweld. We hebben er deze week weer een hoop slachtoffers bij.
Maar goed, wat stel je nu dan voor?
I´m back.
pi_148532342
quote:

[..]

Weet jij veel van CQB achtige operaties? Of even weinig als ik?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')