Link naar vorige delen:quote:De farmaceutische industrie is een hot topic, voor en tegenstanders van deze tak van sport raken altijd in felle discussies over het nut van deze industrie. Maken ze mensen beter of juist zieker?
Dus discussieer hier over dit onderwerp in het licht van BNW
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go!
Over Homeopatie
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.
Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen
1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?
Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.
Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80
Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum
Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.
Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
[ Bericht 97% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 11:47:54 (OP teruggezet) ]I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
En hoe is dat beter?quote:
Weet je überhaupt wat serieus onderzoek is?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja das jouw beperkte mening. Anderen denken daar anders over.
En dat mogen ze van mij ook zolang anderen daar maar geen last mee hebben, helaas heeft dat 11 jarige meisje dat wel.
Voor een verkoudheidje en hoofdpijn bijvoorbeeld heb je best goede inheemse middelen die de last enigszins kunnen verlichten maar dat is het ook wel, zoals bijvoorbeeld de zeer sterke kruiden "thee" die mijn Taiwanese vriendin gebruikt.
Een kennis van me reist elke maand op en neer naar Hongkong om speciale kruiden op te halen voor zijn zoontje die een tumor in zijn hoofd heeft en waar ze niks meer aan kunnen doen. Er is veel meer mogelijk dan alleen een verkoudheidje. Hell de hele westere medische wetenschap is gebaseerd op natuurlijke middelen. Maar alles wordt maar gepatenteerd zodat er geld aan te verdienen is.Feyenoord!![]()
Het werkt voor mij prima. Niet iedereen kan voor elk dingetje een dubbelblind geblablabla onderzoek doen. Ik zou me niet zo blind staren op dat soort dingen. Wetenschap is een religie geworden. Is het niet door een bepaald wetenschappelijk onderzoek heen gekomen is het onzin.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hoe is dat beter?
Weet je überhaupt wat serieus onderzoek is?
Wat natuurlijk de grootste onzin is.Feyenoord!![]()
Waarom is dit nou precies onzin dan? Er zijn nogal wat mogelijke valkuilen waar je in kan vallen als je het op de persoonlijke, intuïtieve manier doet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het werkt voor mij prima. Niet iedereen kan voor elk dingetje een dubbelblind geblablabla onderzoek doen. Ik zou me niet zo blind staren op dat soort dingen. Wetenschap is een religie geworden. Is het niet door een bepaald wetenschappelijk onderzoek heen gekomen is het onzin.
Wat natuurlijk de grootste onzin is.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Goed,-edit-quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het werkt voor mij prima. Niet iedereen kan voor elk dingetje een dubbelblind geblablabla onderzoek doen. Ik zou me niet zo blind staren op dat soort dingen. Wetenschap is een religie geworden. Is het niet door een bepaald wetenschappelijk onderzoek heen gekomen is het onzin.
Wat natuurlijk de grootste onzin is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 07-01-2015 14:28:16 ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Wees dan blij dat alles doorontwikkeld is en toegepast wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:16 schreef Japie77 het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja das jouw beperkte mening. Anderen denken daar anders over.
En dat mogen ze van mij ook zolang anderen daar maar geen last mee hebben, helaas heeft dat 11 jarige meisje dat wel.
Voor een verkoudheidje en hoofdpijn bijvoorbeeld heb je best goede inheemse middelen die de last enigszins kunnen verlichten maar dat is het ook wel, zoals bijvoorbeeld de zeer sterke kruiden "thee" die mijn Taiwanese vriendin gebruikt.
Een kennis van me reist elke maand op en neer naar Hongkong om speciale kruiden op te halen voor zijn zoontje die een tumor in zijn hoofd heeft en waar ze niks meer aan kunnen doen. Er is veel meer mogelijk dan alleen een verkoudheidje. Hell de hele westere medische wetenschap is gebaseerd op natuurlijke middelen. Maar alles wordt maar gepatenteerd zodat er geld aan te verdienen is.
Jij noemt chemo vergif en dat is het ook, maar dat is vingerhoedskruid ook. Het gaat er om hoe het toegepast wordt.![]()
Omdat het nergens op slaat om iets al niet waar te bestempelen omdat het met een bepaalde methode niet bewezen kan worden. Dat betekent niet dat het niet waar is of niet bestaat. Dat betekent alleen dat je het met een bepaalde methode niet aan kunt tonen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom is dit nou precies onzin dan? Er zijn nogal wat mogelijke valkuilen waar je in kan vallen als je het op de persoonlijke, intuïtieve manier doet.
Goed in contact staan met je intuitie is sowieso heel belangrijk natuurlijk. En er zijn inderdaad valkuilen maar het is voor mij de enige methode die echt werkt.Feyenoord!![]()
Je kan prima goed in contact staan met je intuïtie maar daar heeft kanker lak aan hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat om iets al niet waar te bestempelen omdat het met een bepaalde methode niet bewezen kan worden. Dat betekent niet dat het niet waar is of niet bestaat. Dat betekent alleen dat je het met een bepaalde methode niet aan kunt tonen.
Goed in contact staan met je intuitie is sowieso heel belangrijk natuurlijk. En er zijn inderdaad valkuilen maar het is voor mij de enige methode die echt werkt.![]()
"Het werkt voor mij"... Dat wil niet zeggen dat het voor anderen werkt natuurlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk de grootste onzin is.
Zonder gedegen onderzoek is er geen bewijs, maar dat sluit niet uit dat bepaalde methodes in bepaalde omstandigheden wel kunnen werken (of lijken te werken).
Als een gedegen onderzoek uitwijst dat iets niet werkt, waarom zou je dat niet geloven?I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Soms geloof ik dingen wel, soms niet. Ik luister naar mijn intuitie. Er kan mee geknoeid zijn, het kan betaald zijn door onbetrouwbare bedrijven en zoals ik bovenstaand zei, het kan zijn dat we de juiste methode om iets aan te tonen nog niet hebben gevonden. Zoals bv "Het Veld".quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
"Het werkt voor mij"... Dat wil niet zeggen dat het voor anderen werkt natuurlijk.
Zonder gedegen onderzoek is er geen bewijs, maar dat sluit niet uit dat bepaalde methodes in bepaalde omstandigheden wel kunnen werken (of lijken te werken).
Als een gedegen onderzoek uitwijst dat iets niet werkt, waarom zou je dat niet geloven?Feyenoord!![]()
Dat is juist het leuke van wetenschappelijk fatsoenlijk opgezette onderzoeken, je kan daar juist zo veel mee vindenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat om iets al niet waar te bestempelen omdat het met een bepaalde methode niet bewezen kan worden. Dat betekent niet dat het niet waar is of niet bestaat. Dat betekent alleen dat je het met een bepaalde methode niet aan kunt tonen.
Goed in contact staan met je intuitie is sowieso heel belangrijk natuurlijk. En er zijn inderdaad valkuilen maar het is voor mij de enige methode die echt werkt.Kan jij je een effect bedenken waarbij iemand geneest van een ziekte, minder symptomen etc heeft, wat je niet zou kunnen detecteren in een onderzoek uitgevoerd volgens de wetenschappelijke methode?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Dus eigenlijk zeg je als een kind zegt "nee, niet aan me zitten" zeg jij "Ja. je hebt geen wil". Ik zit aan je voorbibs en je hebt niks te willen. Dat zegt de wet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:30 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het is een grensgeval, maar mijn mening is dat een 17 jarige dat niet kan.
Dat jij jouw mening als wereldwijd ethische standaard ziet is een beetje sneu.
Kortom het is een zeer kwalijke mening. En helemaal als het om de verrotte tyfustroep van badpharma gaat.
Nu snap ik waarom er zo veel kindermishandeling, pedos, verdwijningen en perversiteit is.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Je vergeet voor het gemakt dat voor de gevallen die beschrijft er wetten zijn die het verbieden?quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je als een kind zegt "nee, niet aan me zitten" zeg jij "Ja. je hebt geen wil". Ik zit aan je voorbibs en je hebt niks te willen. Dat zegt de wet.
Kortom het is een zeer kwalijke mening. En helemaal als het om de verrotte tyfustroep van badpharma gaat.
Nu snap ik waarom er zo veel kindermishandeling, pedos, verdwijningen en perversiteit is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 20:42:39 (gevalen -> gevallen) ]I'm surrounded by morons!
Dit heeft te maken met het kunnen maken en in perspectief plaatsen van beslissingen die van levensbelang zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je als een kind zegt "nee, niet aan me zitten" zeg jij "Ja. je hebt geen wil". Ik zit aan je voorbibs en je hebt niks te willen. Dat zegt de wet.
Nu snap ik waarom er zo veel kindermishandeling, pedos, verdwijningen en perversiteit is.
Dat jij er zoveel irrelevante shit bijtrekt zegt meer over jouw smerige brein.![]()
Het is nog maar de vraag of iemand van 50 dit wel kan in zo'n situatie. En waarom zou je iemand van 18 (of zoals in NL 16) wel het recht geven om domme keuzes te maken en iemand van 17 niet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef .SP. het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met het kunnen maken en in perspectief plaatsen van beslissingen die van levensbelang zijn.
Je kunt wel stellen dat je ergens een grens moet trekken maar in dit geval is de kans ook nog eens heel groot, zeker als ze zelf bewust de keuze heeft genomen voor geen chemo, dat het een onwillige patient is die zomaar kan stoppen met de behandeling zodra ze volgens de wet wel zelf de keuze mag maken.
Het enige wat je in dit geval kunt doen is goede voorlichting geven en adviseren toch echt de behandeling te ondergaan, mensen dwingen is niet de juiste manier.![]()
Het is ook vreselijk moeilijk zulke zaken, en zeker niet zo zwart-wit als empathie-loze mensen als Lambiekje ons zo graag wilt doen geloven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of iemand van 50 dit wel kan in zo'n situatie. En waarom zou je iemand van 18 (of zoals in NL 16) wel het recht geven om domme keuzes te maken en iemand van 17 niet?
Je kunt wel stellen dat je ergens een grens moet trekken maar in dit geval is de kans ook nog eens heel groot, zeker als ze zelf bewust de keuze heeft genomen voor geen chemo, dat het een onwillige patient is die zomaar kan stoppen met de behandeling zodra ze volgens de wet wel zelf de keuze mag maken.
Het enige wat je in dit geval kunt doen is goede voorlichting geven en adviseren toch echt de behandeling te ondergaan, mensen dwingen is niet de juiste manier.
We moeten er maar vanuit gaan dat de rechter alle voors en tegens goed heeft afgewogen.
Iedereen heeft het recht om domme dingen in het leven te doen, echter betekent het in dit geval het einde van een leven door een ziekte die, gelukkig voor haar, een van de beter behandelbare vormen is.
[ Bericht 7% gewijzigd door .SP. op 08-01-2015 11:27:36 (toevoeging) ]![]()
Zelfs als er levenesbeschouwelijke indoctrinatie in het spel zou zijn dan nog vind ik het een lastige. Ik denk dat ik zelfbeschikkingsrecht van het individu hoger zou stellen dan de wensen van de artsen/kinderbescherming/welke instantie dan ook die de rechtszaak aanhangig hebben gemaakt. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik het recht op lichamelijke integriteit vanuit mijn persoonlijke achtergrond zéér belangrijk vind.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:21 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het is ook vreselijk moeilijk zulke zaken, en zeker niet zo zwart-wit als empathie-loze mensen als Lambiekje ons zo graag wilt doen geloven.
We moeten er maar vanuit gaan dat de rechter alle voors en tegens goed heeft afgewogen.![]()
En een 10-jarige jehova met een aneurisma die een transfusie nodig heeft?quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:27 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zelfs als er levenesbeschouwelijke indoctrinatie in het spel zou zijn dan nog vind ik het een lastige. Ik denk dat ik zelfbeschikkingsrecht van het individu hoger zou stellen dan de wensen van de artsen/kinderbescherming/welke instantie dan ook die de rechtszaak aanhangig hebben gemaakt. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik het recht op lichamelijke integriteit vanuit mijn persoonlijke achtergrond zéér belangrijk vind.
Het blijft iets dat per individue moet worden afgewogen.![]()
Het had geen OP in dit deel maar nu wel.quote:
I'm surrounded by morons!
Klopt het is ook geen makkelijk onderwerp maar ik ben van mening dat het individu ook het recht heeft om te kiezen om dan maar niet meer te leven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:21 schreef .SP. het volgende:
Iedereen heeft het recht om domme dingen in het leven te doen, echter betekent het in dit geval het einde van een leven door een ziekte die, gelukkig voor haar, een van de beter behandelbare vormen is.![]()
Met 10 jaar wordt het een stuk lastiger. Dan staan kinderen nog veel meer onder invloed van hun ouders. dat je in dit soort acute zaken ook nog eens snel moet beslissen maakt het helemaal moeilijk. In het voorbeeld van die 17 jarige ging het niet om iets waar je bij uitblijven van behandeling binnen een paar uur (minuten?) dood van neervalt. Toch vind ik dat de mening van het kind op zijn minst meegenomen moet worden in de overweging.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:40 schreef .SP. het volgende:
[..]
En een 10-jarige jehova met een aneurisma die een transfusie nodig heeft?
Het blijft iets dat per individue moet worden afgewogen.
Het is niet iets wat makkelijk zwart wit te stellen is.![]()
De staat heeft natuurlijk helemaal niet het recht (of zou het niet mogen hebben) om een beslissing te nemen over het lichaam van iemand. Zeker niet door van die troep in iemands lichaam te spuiten. Als 75% van de artsen zelf nooit chemotherapie zullen nemen dan zegt toch al genoeg. En dan zou je het een kind geforceerd inspuiten?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef .SP. het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met het kunnen maken en in perspectief plaatsen van beslissingen die van levensbelang zijn.
Dat jij er zoveel irrelevante shit bijtrekt zegt meer over jouw smerige brein.Feyenoord!![]()
Iemand een empathie-loos mens noemen? Hoe durf je. En alleen maar omdat hij een andere mening heeft dan jij. Om te kotsen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:21 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het is ook vreselijk moeilijk zulke zaken, en zeker niet zo zwart-wit als empathie-loze mensen als Lambiekje ons zo graag wilt doen geloven.
We moeten er maar vanuit gaan dat de rechter alle voors en tegens goed heeft afgewogen.
Iedereen heeft het recht om domme dingen in het leven te doen, echter betekent het in dit geval het einde van een leven door een ziekte die, gelukkig voor haar, een van de beter behandelbare vormen is.Feyenoord!![]()
och och Japie toch, heb ik je vriendje beledigd? Ik denk dat ik toch vrij correct ben met het die omschrijving van Biekje, als er iemand wel geen inlevingsvermogen bezit is het hij wel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Iemand een empathie-loos mens noemen? Hoe durf je. En alleen maar omdat hij een andere mening heeft dan jij. Om te kotsen.
Terug on topic? Waar haal je dat absurde nummer van 75% vandaan, waar is dat op gebasseerd?![]()
Denk je nou serieus dat ik nog maar enige zin hebt om te discussieren met iemand die dat blijkbaar totaal niet waard is aangezien ze een totaal gebrek aan respect laat zien naar haar discussiepartners en zich moet verlagen tot schelden?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:08 schreef .SP. het volgende:
[..]
och och Japie toch, heb ik je vriendje beledigd? Ik denk dat ik toch vrij correct ben met het die omschrijving van Biekje, als er iemand wel geen inlevingsvermogen bezit is het hij wel.
Terug on topic? Waar haal je dat absurde nummer van 75% vandaan, waar is dat op gebasseerd?Feyenoord!![]()
Terug on topic is een goed plan.
Al vind je een discussiepartner dom of wat dan ook, het is niet noodzakelijk om dat erbij te zetten in de posts, goede argumenten zouden moeten volstaan. Hou het gewoon ontopic, speel niet op de man en loop niet te treiteren.
Dank u
Oh, en vanaf hier gaan posts die niet aan het bovenstaande voldoen gewoon de prullenbak in.I'm surrounded by morons!
Daar heb je vast een bron voor?quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De staat heeft natuurlijk helemaal niet het recht (of zou het niet mogen hebben) om een beslissing te nemen over het lichaam van iemand. Zeker niet door van die troep in iemands lichaam te spuiten. Als 75% van de artsen zelf nooit chemotherapie zullen nemen dan zegt toch al genoeg. En dan zou je het een kind geforceerd inspuiten?![]()
Research using polls and questionnaires continue to show that 3 of every 4 doctors and scientists would refuse chemotherapy for themselves due to its devastating effects on the entire body and the immune system, and because of its extremely low success rate. On top of that, only 2 to 4% of all cancers even respond to chemotherapy or prove to be "life extending," yet it is prescribed across the board for just about every kind of cancer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je vast een bron voor?
Polls were taken by accomplished scientists at the McGill Cancer Center from 118 doctors who are all experts on cancer. They asked the doctors to imagine they had cancer and to choose from six different "experimental" therapies. These doctors not only denied chemo choices, but they said they wouldn't allow their family members to go through the process either! What does that say about their true opinion of this archaic method?
http://www.naturalnews.co(...)cians_toxicity.html#Feyenoord!![]()
Maar dat is toch de eigen keuze van de dokters net zoals het de eigen keuze van elke kankerpatient is? Wil niet zeggen dat als ze daadwerkelijk kanker krijgen ze van gedachten kunnen veranderen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Research using polls and questionnaires continue to show that 3 of every 4 doctors and scientists would refuse chemotherapy for themselves due to its devastating effects on the entire body and the immune system, and because of its extremely low success rate. On top of that, only 2 to 4% of all cancers even respond to chemotherapy or prove to be "life extending," yet it is prescribed across the board for just about every kind of cancer.
Polls were taken by accomplished scientists at the McGill Cancer Center from 118 doctors who are all experts on cancer. They asked the doctors to imagine they had cancer and to choose from six different "experimental" therapies. These doctors not only denied chemo choices, but they said they wouldn't allow their family members to go through the process either! What does that say about their true opinion of this archaic method?
http://www.naturalnews.co(...)cians_toxicity.html#
En natural news ben ik niet echt kapot van, sorry.![]()
Lol dat onderzoek is 25 jaar oud en ging over een superspecifieke vorm van chemotherapy die toen nog in trial was.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Research using polls and questionnaires continue to show that 3 of every 4 doctors and scientists would refuse chemotherapy for themselves due to its devastating effects on the entire body and the immune system, and because of its extremely low success rate. On top of that, only 2 to 4% of all cancers even respond to chemotherapy or prove to be "life extending," yet it is prescribed across the board for just about every kind of cancer.
http://www.naturalnews.co(...)cians_toxicity.html#Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
Oepsquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lol dat onderzoek is 25 jaar oud en ging over een superspecifieke vorm van chemotherapy die toen nog in trial was.das nou jammer voor Japie.
Onikaan ni ov dovah![]()
Whatever, zeggen dat iemand weinig empathisch vermogen heeft is niet bepaald schelden. Ik vermoed dat je niet weet wat empatisch vermogen betekent -edit-quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat ik nog maar enige zin hebt om te discussieren met iemand die dat blijkbaar totaal niet waard is aangezien ze een totaal gebrek aan respect laat zien naar haar discussiepartners en zich moet verlagen tot schelden?
Anyway, nog een betere link naar 75% van de artsen dan deze jammerlijke poging?
[ Bericht 5% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 20:46:10 ]![]()
Ben wel weer klaar in dit topic met mensen die geen normale disucssie kunnen voeren.
Cheers
Feyenoord!![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lol dat onderzoek is 25 jaar oud en ging over een superspecifieke vorm van chemotherapy die toen nog in trial was.?quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:25 schreef Japie77 het volgende:
Ben wel weer klaar in dit topic met mensen die geen normale disucssie kunnen voeren.
Cheers
het is trouwens 30 jaar want ik kan niet rekenen
[ Bericht 2% gewijzigd door oompaloompa op 08-01-2015 15:09:16 ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
Follow-up uit 1991 waar ze chemo voor meerdere soorten kanker testen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Dat is natuurlijk niet waar. Er wordt geargumenteerd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:25 schreef Japie77 het volgende:
Cheers![]()
Heb je niets kunnen bedenken wat je met de huidige methode niet zou kunnen meten?quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:25 schreef Japie77 het volgende:
CheersEgregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Mensen betichten van het hebben van geen emapthie is argumenteren? En zielig noemen? Jij betichte mij een paar posts geleden nog van geven van waarde oordelen over mensen? Waarom zeg je dan niks over deze dingen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Er wordt geargumenteerd.Feyenoord!![]()
Ik zou je willen verzoeken om de posts van Lambiekje nog eens goed terug te lezen .quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen betichten van het hebben van geen emapthie is argumenteren? En zielig noemen? Jij betichte mij een paar posts geleden nog van geven van waarde oordelen over mensen? Waarom zeg je dan niks over deze dingen?
Dan is een gebrek aan empathie nog heel voorzichtig uitgedrukt. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.![]()
Nee dat weet ik zeker niet. Het slaat helemaal nergens op. Lambiekje heeft nergens een gebrek aan empathie laten zien. Lijkt me dat hij empathie heeft met een meisje van 17 die baas over eigen lichaam wil zijn en wat minder empathie met een rechter die oordeelt dat er gif in haar lijf gespoten moet worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou je willen verzoeken om de posts van Lambiekje nog eens goed terug te lezen .
Dan is een gebrek aan empathie nog heel voorzichtig uitgedrukt. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
Maar goed als dat allemaal prima is mag ik SP ook wel betichten van een enorm laag intelligentieniveau dat zij dat niet in ziet. Ook omdat ze altijd begint te strooien met waarde-oordelen omdat ze inhoudelijk haar punt niet kan maken.
Dit punt wat ik nu maak zit veel meer argumentatie achter dan dat gezwets van dat mens SP.
Ik wil liever niet op deze manier discussieren maar als dat hier gevraagd word moet ik er maar aan meewerken niet?Feyenoord!![]()
Je gaat iets waarvan je vindt dat het niet door de beugel kan toch niet quoten? Dan kun je toch ergens in je achterhoofd wel bedenken dat de mod dat gaat editten?quote:-edit: alleen het relevante stuk van de post laten staan en dat was:- ..niet mee bemoeien dus....
Natuurlijk kan je tikken wat je wilt maar je hoeft niet de mod te gaan uithangen. Fogel en ik zijn daar prima toe in staat en anders heb je nog TR en de FB.
[ Bericht 38% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 20:50:58 ]![]()
Je klaagt dat niemand serieus op je in gaat, maar de enige die serieus op je post in gaat (ik) negeer je terwijl je op de rest wel in gaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen betichten van het hebben van geen emapthie is argumenteren? En zielig noemen? Jij betichte mij een paar posts geleden nog van geven van waarde oordelen over mensen? Waarom zeg je dan niks over deze dingen?
[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 20:51:23 ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Waar klaag ik dat niemand mij serieus neemt?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je klaagt dat niemand serieus op je in gaat, maar de enige die serieus op je post in gaat (ik) negeer je terwijl je op de rest wel in gaat.
[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 08-01-2015 20:51:38 ]Feyenoord!![]()
Yesssssss Een heksenjacht!!!
Kan ik meedoen ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nee, je kan niet meedoen want dit topic gaat even op slot. Ik pak de bezem van de heksen af en ga vegen. In de tussentijd mag iedereen post 28 nog eens goed doorlezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:31 schreef Ali_boo het volgende:
Yesssssss Een heksenjacht!!!
Kan ik meedoen ?I'm surrounded by morons!
uit 1985quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Research using polls and questionnaires1 onderzoekquote:continue to showEen nieuwe nog niet uitgebreid geteste variant van chemotherapiequote:that 3 of every 4 doctors and scientists would refuse chemotherapyIn het geval van een specifieke soort van kanker die niet door chemotherapie behandeld kan wordenquote:for themselves due to its devastating effects on the entire body and the immune system, and because of its extremely low success rate.Dat is gewoon niet waar. Zonder bron wordt het echter moeilijk aan te geven hoe ze tot die foute conclusie gekomen zijn.quote:On top of that, only 2 to 4% of all cancers even respond to chemotherapy or prove to be "life extending," yet it is prescribed across the board for just about every kind of cancer.In 1985quote:Polls were taken by accomplished scientists at the McGill Cancer Center fromNee hoor, zaten ook nurses etc. tussenquote:118 doctors who are all experts on cancer.Weer niet, het was een open ended questionquote:They asked the doctors to imagine they had cancer and to choose from six different "experimental" therapies.Ook niet dus want er was niet eens een keuzequote:These doctors not only denied chemo choices,Daar wordt niet eens naar gevraagd in het artikel...quote:but they said they wouldn't allow their family members to go through the process either!tjaquote:What does that say about their true opinion of this archaic method?
http://www.naturalnews.co(...)cians_toxicity.html#
edit: link naar het onderzoek, dat nog verrassend moeilijk te vinden was: http://ac.els-cdn.com/036(...)c5ccdfb9823bc4b97359
[ Bericht 3% gewijzigd door oompaloompa op 08-01-2015 22:21:35 ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Mijn waardeoordeel is mijn mening dat het een goede beslissing van de rechter is. Echter heb ik wel het empatisch vermogen om de moeilijkheid van deze beslissing voor beide partijen te onderkennen, andere mensen kunnen dat duidelijk niet en projecteren zulke beslissingen enkel en alleen vanuit hun eigen overtuiging.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik zeker niet. Het slaat helemaal nergens op. Lambiekje heeft nergens een gebrek aan empathie laten zien. Lijkt me dat hij empathie heeft met een meisje van 17 die baas over eigen lichaam wil zijn en wat minder empathie met een rechter die oordeelt dat er gif in haar lijf gespoten moet worden.
Maar goed als dat allemaal prima is mag ik SP ook wel betichten van een enorm laag intelligentieniveau dat zij dat niet in ziet. Ook omdat ze altijd begint te strooien met waarde-oordelen omdat ze inhoudelijk haar punt niet kan maken.
Dit punt wat ik nu maak zit veel meer argumentatie achter dan dat gezwets van dat mens SP.
Ik wil liever niet op deze manier discussieren maar als dat hier gevraagd word moet ik er maar aan meewerken niet?
Ik weet ook niet welk deel van mijn duidelijke uitspraken gezwets is, ik kan je ook verzekeren dat er met mijn intelligentieniveau niets mis is.
Kruip nu niet steeds in een slachtofferrol als de discussie niet jouw kant opgaat, het zou je sieren op de gegeven argumenten in te gaan en niet het zwaktebod doen door weg te rennen.
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes weerlegd, waar struikel je nu nog over?![]()
Dat je dit nu weer gaat oprakelen terwijl er een duidelijk punt achter gezet is door de mods laat wel weer heel duidelijk zien dat je gewoon een trol bent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:37 schreef .SP. het volgende:
[..]
Mijn waardeoordeel is mijn mening dat het een goede beslissing van de rechter is. Echter heb ik wel het empatisch vermogen om de moeilijkheid van deze beslissing voor beide partijen te onderkennen, andere mensen kunnen dat duidelijk niet en projecteren zulke beslissingen enkel en alleen vanuit hun eigen overtuiging.
Ik weet ook niet welk deel van mijn duidelijke uitspraken gezwets is, ik kan je ook verzekeren dat er met mijn intelligentieniveau niets mis is.
Kruip nu niet steeds in een slachtofferrol als de discussie niet jouw kant opgaat, het zou je sieren op de gegeven argumenten in te gaan en niet het zwaktebod doen door weg te rennen.
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes weerlegd, waar struikel je nu nog over?
Succes ermee.
Feyenoord!![]()
We wachten nog steeds op jouw mening over het 75% artsen punt, en op een geneeskrachtige werking die je met de huidige methode niet kan detecteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat je dit nu weer gaat oprakelen terwijl er een duidelijk punt achter gezet is door de mods laat wel weer heel duidelijk zien dat je gewoon een trol bent.
Succes ermee.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Ik vond het een duidelijk en net bericht om mijn uitlatingen wat te onderbouwen. Helaas moeite voor niets.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat je dit nu weer gaat oprakelen terwijl er een duidelijk punt achter gezet is door de mods laat wel weer heel duidelijk zien dat je gewoon een trol bent.
Succes ermee.
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes weerlegd, waar struikel je nu nog over?![]()
Tja dat jij het een net bericht vond zegt dan meer over jezelf. Volgens mij had ik toch ook al duidelijk aangegeven dat ik niet meer discussieer met mensen die niet een normaal respect voor hun discussiepartner kunnen opbrengen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:58 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik vond het een duidelijk en net bericht om mijn uitlatingen wat te onderbouwen. Helaas moeite voor niets.
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes weerlegd, waar struikel je nu nog over?Feyenoord!![]()
Als je zo veel liever op de inhoud ipv de stijl in gaat, doe dat dan eens.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat jij het een net bericht vond zegt dan meer over jezelf. Volgens mij had ik toch ook al duidelijk aangegeven dat ik niet meer discussieer met mensen die niet een normaal respect voor hun discussiepartner kunnen opbrengen?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Wat zou ik er dan van moeten zeggen? Ik heb mijn mening gegeven, jij jouw mening (verassend). En aangezien jij toch al niet echt geinteresseerd bent in zo'n onderzoek aangezien het jouw mening niet ondersteund heeft het toch geen zin meer als ik dat ga weerleggen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je zo veel liever op de inhoud ipv de stijl in gaat, doe dat dan eens.Feyenoord!![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat jij het een net bericht vond zegt dan meer over jezelf. Volgens mij had ik toch ook al duidelijk aangegeven dat ik niet meer discussieer met mensen die niet een normaal respect voor hun discussiepartner kunnen opbrengen?![]()
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes met feiten weerlegd, over welke feiten struikel je nu nog?![]()
Hij doet niet aan feiten, hij gaat op zijn gevoel afquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:20 schreef .SP. het volgende:
[..]![]()
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes met feiten weerlegd, over welke feiten struikel je nu nog?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Is begrijpend lezen moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:20 schreef .SP. het volgende:
[..]![]()
Wat is jouw mening over het 75% van de artsen verhaal dat aan vele kanten rammelt, Oompaloompa heeft dat heel netjes met feiten weerlegd, over welke feiten struikel je nu nog?Feyenoord!![]()
Haha nee, ik heb nergens mijn mening gegeven. Ik heb gekeken of de tekst waarop jij je geloof dat 75% van de artsen chemo weigert feitelijk correct is, dat is hij niet. De niet-mainstream media manipuleert je en liegt tegen je in deze situatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat zou ik er dan van moeten zeggen? Ik heb mijn mening gegeven, jij jouw mening (verassend). En aangezien jij toch al niet echt geinteresseerd bent in zo'n onderzoek aangezien het jouw mening niet ondersteund heeft het toch geen zin meer als ik dat ga weerleggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ik heb overigens een link naar het onderzoek gepost, als je het niet kunt openen wil ik met alle plezier het onderzoek e-mailen, ik zie je graag mijn opmerkingen weerleggen, ik heb over het algemeen geen sterke mening over chemotherapie, wanneer het werkt is het nuttig te gebruiken, wanneer het niet werkt niet. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ik een enorm sterke onoverkoombare bias of zo heb...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat zou ik er dan van moeten zeggen? Ik heb mijn mening gegeven, jij jouw mening (verassend). En aangezien jij toch al niet echt geinteresseerd bent in zo'n onderzoek aangezien het jouw mening niet ondersteund heeft het toch geen zin meer als ik dat ga weerleggen?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ach kom nou toch. -edit- Je zit hier toch alleen maar om de alternatieve methodes etc af te schieten? Of link anders eens naar een mening van je die iets alternatiefs positief beoordeelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb overigens een link naar het onderzoek gepost, als je het niet kunt openen wil ik met alle plezier het onderzoek e-mailen, ik zie je graag mijn opmerkingen weerleggen, ik heb over het algemeen geen sterke mening over chemotherapie, wanneer het werkt is het nuttig te gebruiken, wanneer het niet werkt niet. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ik een enorm sterke onoverkoombare bias of zo heb...
Heb al gezegd dat ik je opmerkingen niet ga proberen te weerleggen aangezien dat in mijn ogen alleen maar verspilling van energie is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2015 16:17:07 ]Feyenoord!![]()
Zie weinig argumenten voor alternatieve methodes.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. -edit- Je zit hier toch alleen maar om de alternatieve methodes etc af te schieten? Of link anders eens naar een mening van je die iets alternatiefs positief beoordeelt.
Heb al gezegd dat ik je opmerkingen niet ga proberen te weerleggen aangezien dat in mijn ogen alleen maar verspilling van energie is.
[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2015 16:17:22 ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik post eigenlijk nooit mijn mening dus dat wordt moeilijkquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Je zit hier toch alleen maar om de alternatieve methodes etc af te schieten? Of link anders eens naar een mening van je die iets alternatiefs positief beoordeelt.
Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat in een aantal situaties alternatieve methodes zeker hun waarde hebben.
Voor mij hoef je de energie er niet in te stoppen, maar als er tekenen zouden zijn dat ik voorgelogen zou worden zou ik puur al voor mezelf uit willen zoeken wat er nu waar en niet waar is. Vind het opvallend dat je liever negeert dat naturalnews je voor liegt dan er een paar minuutjes in te stoppen om het te bevestigen / ontkrachten.Als ze hier al liegen, wat zegt dat dan over de andere artikelen van hen die je als zoete koek slikt?
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2015 16:17:38 ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ik had dat heel erg met de Keuringsdienst van waarde. Ging er altijd vanuit dat dat supergoed onderzocht werd en dat ze de echte feiten boven de tafel probeerden te halen. Sinds de cornflakes aflevering waarin ze dingen achterhielden en verdraaiden puur om hun bevindingen extra shocking over te laten komen neem ik ze een stuk minder serieus en controleer ik hun claims veel meer...Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Hoe bedoel je, zit er geen ijzerpoeder in cornflakes?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:37 schreef oompaloompa het volgende:
Ik had dat heel erg met de Keuringsdienst van waarde. Ging er altijd vanuit dat dat supergoed onderzocht werd en dat ze de echte feiten boven de tafel probeerden te halen. Sinds de cornflakes aflevering waarin ze dingen achterhielden en verdraaiden puur om hun bevindingen extra shocking over te laten komen neem ik ze een stuk minder serieus en controleer ik hun claims veel meer...In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ja is toch logisch dat ze dat soms dingen af en toe doen. Er moet ook een beetje amusement in zitten. Iedereen doet dat soort dingen, ook wetenschappers proberen dingen zo te draaien dat het goed in het onderzoek past. Ik vind de Keuringsdienst van Waarde briljant,moet je eens kijken hoeveel ze al aan de kaak hebben gesteld wat totaal niet bekend was onder mensen. Alleen darvoor zouden ze al een nobelprijs moeten krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:37 schreef oompaloompa het volgende:
Ik had dat heel erg met de Keuringsdienst van waarde. Ging er altijd vanuit dat dat supergoed onderzocht werd en dat ze de echte feiten boven de tafel probeerden te halen. Sinds de cornflakes aflevering waarin ze dingen achterhielden en verdraaiden puur om hun bevindingen extra shocking over te laten komen neem ik ze een stuk minder serieus en controleer ik hun claims veel meer...
Feyenoord!![]()
Maar zo kun je 4 reeksen later weer met hetzelfde onderzoek aankomen, dat is toch logisch?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie weinig argumenten voor alternatieve methodes.
Vingers in de oren, ogen dicht en weer heel hard brullen dat 75% van de artsen ook geen chemo zouden nemen.![]()
Vond de eerste generatie presentatoren/journalisten beter en was het ook een serieuzer programma had ik het idee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:37 schreef oompaloompa het volgende:
Ik had dat heel erg met de Keuringsdienst van waarde.![]()
Jawel maar aan de ene kant het constant roepen dat het oude fietsen zijn, en aan de andere kant net doen alsof je alleen ijzer in een zout op kunt nemen maar niet als metaal. Allebei kunnen door je lijf opgenomen worden, alleen als ionen neem je er meer van op dan in metaal-molecuul vorm. Sowieso neem je er vrijwel niets van op wanneer je het eet met melk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, zit er geen ijzerpoeder in cornflakes?
In plaats van op het tweede te richten (ijzer in cornflakes slaat nergens op) focussen ze op ijzer als metaal hahaha domme keloggs het gaat om een ion, wat een deceptie en dat stoort me
(ja ik erger me aan dingen die er totaal niet toe doen op de grand scheme of things, ik eet niet eens cornflakes)
Tja bij de shampoo aflevering over zijde deden ze ook heel geshocked dat er gedehydroliseerd eiwit in de shampoo zat terwijl er op de fles staat dat er gedehydroliseerd eiwit in de shampoo zit...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Jawel maar aan de ene kant het constant roepen dat het oude fietsen zijn, en aan de andere kant net doen alsof je alleen ijzer in een zout op kunt nemen maar niet als metaal. Allebei kunnen door je lijf opgenomen worden, alleen als ionen neem je er meer van op dan in metaal-molecuul vorm. Sowieso neem je er vrijwel niets van op wanneer je het eet met melk.
In plaats van op het tweede te richten (ijzer in cornflakes slaat nergens op) focussen ze op ijzer als metaal hahaha domme keloggs het gaat om een ion, wat een deceptie en dat stoort me
(ja ik erger me aan dingen die er totaal niet toe doen op de grand scheme of things, ik eet niet eens cornflakes)
En als iets gesynthetiseerd is zeggen ze altijd dat het van olie gemaakt is en dat er dus eigenlijk "RUWE OLIE" in het product zit...![]()
ze mogen wat mij betreft wel eens iemand naar die bedrijven sturen die wel scheikunde in zn pakket gehad heeft
Sinds het van de KRO is is de kwaliteit beduidend minder.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Inderdaad en hetzelfde met dat haar van chinezen in brood. Voor je het weet komen ze met een aflevering dat we poep drinken omdat ons kraanwater deels uit rioolwater komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja bij de shampoo aflevering over zijde deden ze ook heel geshocked dat er gedehydroliseerd eiwit in de shampoo zat terwijl er op de fles staat dat er gedehydroliseerd eiwit in de shampoo zit...
En als iets gesynthetiseerd is zeggen ze altijd dat het van olie gemaakt is en dat er dus eigenlijk "RUWE OLIE" in het product zit...![]()
ze mogen wat mij betreft wel eens iemand naar die bedrijven sturen die wel scheikunde in zn pakket gehad heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Nu heb je het over jezelf neem ik aan? Heb jou nog nooit je mening zien veranderen na nieuwe onderzoeken uit alternatieve hoek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zo kun je 4 reeksen later weer met hetzelfde onderzoek aankomen, dat is toch logisch?
Vingers in de oren, ogen dicht en weer heel hard brullen dat 75% van de artsen ook geen chemo zouden nemen.Feyenoord!![]()
Jep, en geen idee hebben van objectief onderzoekquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zo kun je 4 reeksen later weer met hetzelfde onderzoek aankomen, dat is toch logisch?
Vingers in de oren, ogen dicht en weer heel hard brullen dat 75% van de artsen ook geen chemo zouden nemen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Kom maar met degelijk objectief onderzoek, dubbelblind, gerandomiseerd en Collegiaal getoetst. Enige wat ik jou heb zien doen is onzin posten over serieus onderzoek en geen idee hebben van onderzoeksmethodiekquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nu heb je het over jezelf neem ik aan? Heb jou nog nooit je mening zien veranderen na nieuwe onderzoeken uit alternatieve hoek.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Die instelling snap ik dus niet, ook niet wat betreft je stuk uit naturalnews. Het lijkt me logisch onmogelijk om aan de ene kant iets te prijzen omdat ze zoveel kennis verschaffen en tegelijkertijd het te accepteren dat ze onwaarheden verkondigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja is toch logisch dat ze dat soms dingen af en toe doen. Er moet ook een beetje amusement in zitten. Iedereen doet dat soort dingen, ook wetenschappers proberen dingen zo te draaien dat het goed in het onderzoek past. Ik vind de Keuringsdienst van Waarde briljant,moet je eens kijken hoeveel ze al aan de kaak hebben gesteld wat totaal niet bekend was onder mensen. Alleen darvoor zouden ze al een nobelprijs moeten krijgen.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Dan heb jij wel een enorm zwart wit beeld van de wereld. Iedereen en overal vertelt onwaarheden namelijk. Als je dat serieus meent dan zou je het journaal, politici, kranten etc toch ook niet meer kunnen vertrouwen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die instelling snap ik dus niet, ook niet wat betreft je stuk uit naturalnews. Het lijkt me logisch onmogelijk om aan de ene kant iets te prijzen omdat ze zoveel kennis verschaffen en tegelijkertijd het te accepteren dat ze onwaarheden verkondigen.Feyenoord!![]()
Klopt, niet blindelings in ieder gevalquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan heb jij wel een enorm zwart wit beeld van de wereld. Iedereen en overal vertelt onwaarheden namelijk. Als je dat serieus meent dan zou je het journaal, politici, kranten etc toch ook niet meer kunnen vertrouwen?
Ik vind het trouwens helemaal niet zo zwart-wit, juist het tegenovergestelde. Nooit voor de 100% ergens in geloven, nooit iets bij voorbaat 100% afschieten, maar kijken in hoeverre de uitspraak onderbouwd kan worden. Op basis van resultaten uit het verleden verwachtingen aanpassen en meer of minder waarde hechten aan toekomstige uitspraken op basis van die updates.
Probibalistischer / grijzer kan het bijna niet volgens mij
Dat zegt dan meer over die zogenaamde onderzoeken dan over mij ben ik bang.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nu heb je het over jezelf neem ik aan? Heb jou nog nooit je mening zien veranderen na nieuwe onderzoeken uit alternatieve hoek.![]()
En jij zegt dat anderen vingers in hun oren stoppen en net doen alsof de kritiek op de onderzoeken niet waar is maar je doet zelf toch precies hetzelfde?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zegt dan meer over die zogenaamde onderzoeken dan over mij ben ik bang.Feyenoord!![]()
Je moet ook niet klakkeloos alles voor waar aannemen. Men is het niet niet eens met jouw kreet over 75% van de artsen omdat er goede redenen zijn waarom dit nergens op slaat. Wat jij vind van die redenen wil je dan weer niet zeggen. Rara wie heeft dan de oren dicht, en doet alsof de kritiek niet bestaatquote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En jij zegt dat anderen vingers in hun oren stoppen en net doen alsof de kritiek op de onderzoeken niet waar is maar je doet zelf toch precies hetzelfde?
Onikaan ni ov dovah![]()
Dat er ca 30 jaar geleden zo'n 75% van de gevraagden (waaronder artsen) geen experimentele vorm van kankerbestrijding wilde ondergaan komt wel naar voren uit die ene bron. Dus helemaal uit de lucht gegrepen is het getal niet. (Maar ik moet zeggen dat ik de bron niet gelezen heb en niet weet volgens welke methode het onderzoek uitgevoerd is).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je moet ook niet klakkeloos alles voor waar aannemen. Men is het niet niet eens met jouw kreet over 75% van de artsen omdat er goede redenen zijn waarom dit nergens op slaat. Wat jij vind van die redenen wil je dan weer niet zeggen. Rara wie heeft dan de oren dicht, en doet alsof de kritiek niet bestaat
Maar hoe dan ook; uit recentere onderzoeken blijkt dus wat anders
I'm surrounded by morons!
Zelfs dan klopt de kreet niet, gezien het niet alleen maar artsen zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat er ca 30 jaar geleden zo'n 75% van de gevraagden (waaronder artsen) geen experimentele vorm van kankerbestrijding wilde ondergaan komt wel naar voren uit die ene bron. Dus helemaal uit de lucht gegrepen is het getal niet. (Maar ik moet zeggen dat ik de bron niet gelezen heb en niet weet volgens welke methode het onderzoek uitgevoerd is).
Maar hoe dan ook; uit recentere onderzoeken blijkt dus wat andersMeer medisch personeel in het algemeen.
Onikaan ni ov dovah![]()
Vandaar dat ik ook waaronder artsen schreefquote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zelfs dan klopt de kreet niet, gezien het niet alleen maar artsen zijnMeer medisch personeel in het algemeen.
.
Details zijn erg belangrijk bij "grote claims", en het mooie is dat iedereen bronnen na kan lezen en dit soort nuances kan vinden. Dat geeft normaal gesproken een goede bodem voor verdere discussie.I'm surrounded by morons!
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook waaronder artsen schreef.
Details zijn erg belangrijk bij "grote claims", en het mooie is dat iedereen bronnen na kan lezen en dit soort nuances kan vinden. Dat geeft normaal gesproken een goede bodem voor verdere discussie.Helaas heeft Japie daar zo te zien niet zo zin in.
Onikaan ni ov dovah![]()
En aangezien het niet over chemo tegen kanker in het algemeen gaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zelfs dan klopt de kreet niet, gezien het niet alleen maar artsen zijnMeer medisch personeel in het algemeen.
Maar nergens heeft Japie dat verkeerd gelezen, het is echt naturalnews die dat onderzoek verkeerd geinterpreteerd heeft en foute informatie geeft.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Klopt en heb ook duidelijk aangegeven waarom niet. -edit-quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Helemaal mee eensHelaas heeft Japie daar zo te zien niet zo zin in.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 10-01-2015 16:34:28 ]Feyenoord!![]()
Kom jij nog met je onderzoeken uit de alternatieve hoek?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt en heb ook duidelijk aangegeven waarom niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 10-01-2015 16:34:43 ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Tegen SP ja. Was dat voor ons allemaal bedoeld?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt en heb ook duidelijk aangegeven waarom niet. -edit-Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Arts diagnosticeerde gezonde mensen met kanker om te kunnen verdienen aan chemo.
Het gebeurt vaker dan je denkt: gezonde mensen die worden gediagnosticeerd met kanker.
Nog niet zo lang geleden gaf dr. Farid Fata, een vooraanstaand oncoloog uit Michigan, toe dat hij gezonde mensen
had gediagnosticeerd met kanker. Hij verdiende veel geld met het voorschrijven van chemotherapie.
http://www.ninefornews.nl(...)verdienen-aan-chemo/If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.![]()
psychopaten heb je overal, dat blijkt maar weer... zieke gast."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Mensen die gezond zijn wijsmaken dat ze ziek zijn om aan ze te verdienen is net zo misdadig als mensen die ziek zijn wijs te maken dat jij ze met kwakzalverij kan genezen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:52 schreef Izzy73 het volgende:
Arts diagnosticeerde gezonde mensen met kanker om te kunnen verdienen aan chemo.
Het gebeurt vaker dan je denkt: gezonde mensen die worden gediagnosticeerd met kanker.
Nog niet zo lang geleden gaf dr. Farid Fata, een vooraanstaand oncoloog uit Michigan, toe dat hij gezonde mensen
had gediagnosticeerd met kanker. Hij verdiende veel geld met het voorschrijven van chemotherapie.
http://www.ninefornews.nl(...)verdienen-aan-chemo/
Helaas worden kwakzalvers vaak in bescherming genomen, maar beide zijn oplichters en misdadigIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik snap niet zo goed hoe hij daarmee weg heeft weten te komen.. Misschien dat het in Amerika anders werkt dan in Nederland, maar daar heb je bij kanker-dignose en behandeling al snel meer dan 5 specialisten gesproken...Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Hier een wat serieuzere bron
http://www.theguardian.co(...)eatment-fraud-guiltyIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
wordquote:Op maandag 12 januari 2015 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die gezond zijn wijsmaken dat ze ziek zijn om aan ze te verdienen is net zo misdadig als mensen die ziek zijn wijs te maken dat jij ze met kwakzalverij kan genezen.
Helaas worden kwakzalvers vaak in bescherming genomen, maar beide zijn oplichters en misdadigI feel kinda Locrian today![]()
Eens maar zo'n nieuwsbericht is natuurlijk de "smoking gun" dat de reguliere geneeskunde niet deugt want Bigpharma dus veel geld en slecht, zo'n bericht over een alternatieve arts is op zijn hoogst een bewijs dat die "arts" niet deugt en zegt natuurlijk helemaal niks over de rest van de alternatieve geneeskunde want die doet het ondanks zwaar overprijsd water en suiker niet voor het geld.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die gezond zijn wijsmaken dat ze ziek zijn om aan ze te verdienen is net zo misdadig als mensen die ziek zijn wijs te maken dat jij ze met kwakzalverij kan genezen.
Helaas worden kwakzalvers vaak in bescherming genomen, maar beide zijn oplichters en misdadig![]()
From your mouth to god's ears.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas worden kwakzalvers vaak in bescherming genomen, maar beide zijn oplichters en misdadig![]()
Zo zijn de aanhangers van de alternatieve geneeskunde ook altijd veel, veel bozer op de persoon die de oplichting onthuld dan op de alternatieve bedriegerquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eens maar zo'n nieuwsbericht is natuurlijk de "smoking gun" dat de reguliere geneeskunde niet deugt want Bigpharma dus veel geld en slecht, zo'n bericht over een alternatieve arts is op zijn hoogst een bewijs dat die "arts" niet deugt en zegt natuurlijk helemaal niks over de rest van de alternatieve geneeskunde want die doet het ondanks zwaar overprijsd water en suiker niet voor het geld.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: