Sinister-D- | zondag 4 januari 2015 @ 17:31 | |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo ??. ??. Deelname van Manor Racing is hoogst onwaarschijnlijk na de verkoop van de inboedel. Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo ??. ??. Deelname van Caterham is nog twijfelachtig, alles hangt af van de verkoop van het team/nieuwe investeerder. Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd [ Bericht 50% gewijzigd door Sinister-D- op 04-01-2015 21:36:06 ] | ||
Geralt | zondag 4 januari 2015 @ 17:31 | |
Geralt | zondag 4 januari 2015 @ 17:59 | |
Telegraaf van 2 januari [ Bericht 3% gewijzigd door Geralt op 04-01-2015 18:05:49 ] | ||
Sinister-D- | zondag 4 januari 2015 @ 21:41 | |
Aangepast in de OP: - coureurs wisselingen - teams die van motor verandert zijn - volgorde v.d. teams tov wk-stand - 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki - 2014 regels clip gewijzigd naar 2015 Nog te doen: - 2015 nieuwtjes-banner - nieuwe 2015 kalender met zender-schema | ||
Wertha | maandag 5 januari 2015 @ 00:15 | |
| ||
Burdie | maandag 5 januari 2015 @ 00:20 | |
Bedankt voor alle moeite, ik kijk tijdens het seizoen altijd in dit topic naar de data van de races en de laatste nieuwtjes. . | ||
Tarado | maandag 5 januari 2015 @ 08:10 | |
| ||
twiFight | maandag 5 januari 2015 @ 10:29 | |
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren? F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it. | ||
Rossdale | maandag 5 januari 2015 @ 10:56 | |
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was. Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid | ||
twiFight | maandag 5 januari 2015 @ 11:07 | |
Ik maak onderscheid tussen de Mercedes motor en het team Mercedes. Als de Mercedes motor zo superieur was, waarom werden de drie races die het Mercedes team niet won dan niet gewonnen door een ander team met die superieure motor? Er zitten wat verzuurde mensen op de FP die niet in willen zien dat de teams hun shit gewoon niet op orde hadden en (het team) Mercedes wel. RBR had wat maandjes nodig maar kon redelijk opklimmen en Williams moest het overduidelijk van bepaalde circuits hebben (en maakte helaas ook veel strategische fouten), de rest was gewoon niet goed genoeg. Het team Mercedes had niet alleen de beste motor, maar had ook gewoon een dijk van een auto ontworpen en heeft terecht de titel gekregen. Er zijn nogal wat mensen die vonden dat ze te makkelijk wonnen en dat het suf is dat de motoren niet verder ontwikkeld mogen worden (tot zover ben ik het eens) en dat met het openstellen van de motorenontwikkeling er wel weer spanning zou zijn en teams weer konden strijden om de winst (niet mee eens). Vergeet niet dat het team Mercedes ook mijlenver voor lag op de andere teams met dezelfde motor. Dan moet je dus niet (het team) Mercedes het gras voor de voeten wegmaaien, maar dan moeten die 11 andere teams beter hun best doen. | ||
Tarado | maandag 5 januari 2015 @ 11:12 | |
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis. | ||
sasquatsch | maandag 5 januari 2015 @ 11:35 | |
Niet ten opzichte van het Mercedes team dat ook een goed chassis had. Wel ten opzichte van de andere teams met een Mercedes motor. | ||
Sinister-D- | maandag 5 januari 2015 @ 12:17 | |
Waarbij Mercedes ook weer een voorsprong had van 2 jaar wat betreft het ontwerp van het chassis. Dat heb je nu eenmaal als chassis en motor door 1 bedrijf worden gemaakt, de klanten krijgen die informatie later waardoor de tijd ook korter is om 100% op alles in te spelen. En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie. | ||
Kleffe_Dop | maandag 5 januari 2015 @ 14:28 | |
Iets waar Ferrari inmiddels al jaren een abonnement of heeft. Vettel zal daar een Schumacher-achtige revolutie moeten ontkenenen, anders vrees ik dat Ferrari verder gaat zoals het altijd gedaan heeft; Af en toe een leuk seizoen afgewisseld met de meest kansloze seizoenen (in ieder denkbaar opzicht) met veel politiek, intrige en incompetente Italianen op sleutelposities. | ||
twiFight | maandag 5 januari 2015 @ 14:39 | |
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen. | ||
Ferry_76 | maandag 5 januari 2015 @ 21:56 | |
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft.. | ||
Fir3fly | maandag 5 januari 2015 @ 22:42 | |
Maar ook de Ferrari van 2011 en die was bagger. Ze hebben nu iemand van Mercedes weer teruggestolen dus wie weet. | ||
nils7 | dinsdag 6 januari 2015 @ 10:15 | |
Denk dat de auto an sich niet de beste was, de combi met de motor wel maar denk dat de Red Bull een stuk beter was. | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:04 | |
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt. De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren. Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan. In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf. Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geďnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak." | ||
nils7 | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:53 | |
Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 januari 2015 @ 12:11 | |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)bull-zeepkistenrace/ Whoehoe, in mei sta ik duw in Valkenburg | ||
Nober | dinsdag 6 januari 2015 @ 12:42 | |
FIA presenteert nieuwe 'Verstappenreglement'
| ||
Twieki | dinsdag 6 januari 2015 @ 13:12 | |
Puntenrijbewijs. | ||
Peterselieman | dinsdag 6 januari 2015 @ 13:15 | |
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2. | ||
Beach | dinsdag 6 januari 2015 @ 13:17 | |
Ik vind Ralf niet zo heel knap hoor. | ||
nils7 | dinsdag 6 januari 2015 @ 13:55 | |
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden? En het einde van de paydriver? | ||
Rossdale | dinsdag 6 januari 2015 @ 14:49 | |
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen. F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid? | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 15:09 | |
Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan. Je krijgt dus meerdere stromingen naar de F1 toe. GP3 -> GP2 -> F1 en F3 -> F2 -> F1 en eventuele zijsprongen. De directe route FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1 is hiermee wel geblokkeerd (of je moet nog een seizoen FR 3.5 doen). De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie. | ||
nils7 | dinsdag 6 januari 2015 @ 15:24 | |
Wel apart dat de F3 en F2 straks niet in de F1 weekenden zitten neem ik aan? En de GP2 en GP3 wel... Zou toch wel beter zijn als ze met de F1 mee zouden rijden qua "stock" F1 auto's die dan F2 genoemd worden. Lijkt me beter dan nog een kampioenschap erbij Wel vreemd dat AutoGP bijvoorbeeld er niet bij staat en DTM ook niet. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 15:30 | |
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen. Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden. | ||
twiFight | dinsdag 6 januari 2015 @ 15:49 | |
[edit] Laat ook maar ff, ik ben moe en haal regulaties door elkaar, dat maakte mijn post niet echt nuttig. [ Bericht 33% gewijzigd door twiFight op 06-01-2015 16:03:43 ] | ||
Rossdale | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:06 | |
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:09 | |
Wat een overdreven gedoe. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:18 | |
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:27 | |
Senna had volgens dat tabelletje ook geen F1 mogen rijden: 1981: 1e British Formula Ford 1600 Championship (0 of 5 punten) 1982: ?e Formula Ford 2000 Championship (0 tot max 5 punten) 1983: 1e British F3 Championship (10 punten) 1984: F1 In totaal minimaal 10, maximaal 20 punten. Ik weet alleen niet in hoeverre de Britse F3 in verhouding stond tegenover de Europese F3 in die tijd . | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 17:56 | |
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 17:57 | |
Wat vind jij een overdreven gedoe? | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:03 | |
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:34 | |
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1? En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord. | ||
rubbereend | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:49 | |
Schumacher reed Sportscars | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:56 | |
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:57 | |
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:58 | |
Da's behoorlijk overdreven. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:00 | |
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving? | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:02 | |
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05 | |
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen) | ||
rubbereend | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05 | |
Wendlinger reed met Schumacher destijds | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05 | |
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:06 | |
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd? | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:10 | |
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:13 | |
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen. Bovendien: stippel eens een redelijke route uit door dat puntensysteem. Je moet wel heel raar doen wil je een F1-waardige coureur zijn en toch geen 40 punten in drie jaar bij elkaar kunnen sprokkelen. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:16 | |
Nouja, het Kobayashi-argument komt hierzo bij mij altijd het eerst in me op. (al haalt die het dus wel?) Iemand die na 4 jaar GP2-kampioen is geworden hoeft niet beter te zijn dan iemand die 2x laag in de top 10 is geeindigd in de GP2. Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie.. Het is zo vooral heel erg moeilijk om een nieuwe coureur in te zetten tijdens het seizoen. | ||
Nattekat | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:23 | |
Enerzijds een prima systeem, anderzijds toch weer een beetje te veel van het goede. Als de FIA uitzonderingen zou toestaan in sommige gevallen zou het helemaal prima zijn. Eindelijk vermist van paydrivers... | ||
Peterselieman | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:28 | |
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld. | ||
Nattekat | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:31 | |
Verlost ja Helemaal uitbannen zal natuurlijk nooit gebeuren, maar Maldenado kan tenminste nog rijden. Coureurs als Ericsson zouden geen schijn van kans hebben. | ||
rubbereend | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:33 | |
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodig | ||
Nattekat | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:34 | |
Genoeg prima coureurs die iets minder meenemen. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:42 | |
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt. In totaal hebben 204 coureurs punten gescoord in de afgelopen 3 jaar. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:43 | |
Ik had het over debutanten. Daarnaast is de kans dat mensen uit andere grote klassen zo overstappen klein. Schoon je dat op, houd je er 10-12 over. Dat is best weinig. Het is wel goed voor de talenten denk ik. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:44 | |
Raffaele Marciello 74 Stoffel Vandoorne 65 Jolyon Palmer 56 Fabio Leimer 56 Sam Bird 55 Felix Rosenqvist 53 Felipe Nasr 52 Alex Lynn 52 Mitchell Evans 50 Davide Valsecchi 50 Esteban Ocon 41 James Calado 40 Luiz Razia 40 Daniel Juncadella 40 Antonio Felix da Costa 40 Oke, 15 dan. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:50 | |
Je vergeet er heel wat. Om te beginnen alle coureurs die in de afgelopen drie jaar kampioen in de LMP1 zijn geworden. edit: o, dat was hierboven ook al gezegd... Laat maar. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 19:53:17 ] | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:16 | |
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
| ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:19 | |
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:22 | |
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut. | ||
Fer | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:33 | |
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten. | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:35 | |
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:42 | |
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelen | ||
Beach | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:43 | |
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger. | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:48 | |
Dat ze GP2 zo hoog aanschrijven is 1 ding, maar dat er dan gedacht wordt dat paydrivers uitgesloten kunnen worden is van de zotte het zijn, vooral in de GP2, juist paydrivers die de zitjes opkopen bij de topteams daar. Het loopt daar imho overvol van de rijkeluiskinderen.... | ||
Geralt | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:50 | |
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat. De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. | ||
Ferry_76 | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:56 | |
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series. Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 21:45 | |
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet. Maar dat ze hun eigen klassen bevoordelen ten opzichte van de GP2/3 en FR 3.5 / 2.0 is duidelijk. Het overzicht 2015: GP2 1 - 1 FR 3.5 (+ 1 F3) 2014: GP2/3: 2 - 2 FR 3.5 (+ 1 WEC/SF) 2013: GP2/3: 4 - 1 FR 3.5 2012: GP2: 2 - 1 FR 3.5 2011: GP2: 3 - 1 FR 3.5 (+ 1 DTM) Met onder de spoiler de namen:
| ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:10 | |
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden. | ||
Geralt | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:12 | |
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt? Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:14 | |
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening. De FIA vindt dit te snel. Of het voor Verstappen te snel is hoor je mij niet zeggen, maar de FIA is van mening dat het te snel is. | ||
Geralt | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15 | |
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen was | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15 | |
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1 | ||
Geralt | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15 | |
Nee dan is het me duidelijk | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15 | |
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:16 | |
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden. | ||
Geralt | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:16 | |
| ||
Mexicanobakker | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:19 | |
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1. Krom. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:22 | |
Aahja, overheen gelezen . Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me. Edit: in de toekomst kan je natuurlijk doorstromen naar de geheimzinnige F2 serie. | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:25 | |
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 januari 2015 @ 22:50 | |
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 januari 2015 @ 23:58 | |
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet. | ||
Mexicanobakker | woensdag 7 januari 2015 @ 00:03 | |
Goed punt wel. | ||
Rossdale | woensdag 7 januari 2015 @ 12:14 | |
Ennnnn Zuid-Korea is weer van de kalender af. Gewoon 20 races volgend jaar
| ||
Earl_J_Hickey | woensdag 7 januari 2015 @ 12:37 | |
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit: Malaysia 29 March Bahrain 19 April Canada 7 June Great Britain 5 July Hungary 26 July Belgium 23 Aug Japan 27 Sept Russia 11 Oct Brazil 15 Nov Abu Dhabi 29 Nov bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/ | ||
sasquatsch | woensdag 7 januari 2015 @ 19:43 | |
1000+ pk motoren in 2017?
| ||
Fir3fly | woensdag 7 januari 2015 @ 19:45 | |
Dat klinkt best aardig. Meer power, meer downforce en meer lawaai. Ik zie geen nadelen. | ||
Fir3fly | woensdag 7 januari 2015 @ 19:46 | |
Behalve dan dat standaardiseren, maar goed F1 is toch al een halve spec serie tegenwoordig. | ||
twiFight | woensdag 7 januari 2015 @ 20:59 | |
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien? | ||
Ferry_76 | woensdag 7 januari 2015 @ 22:05 | |
Natuurlijk niet, want dankzij de nieuwe FIA regels voor het behalen van een superlicentie rijden er dan natuurlijk alleen nog maar échte topcoureurs rond, en die crashen niet. | ||
Nattekat | woensdag 7 januari 2015 @ 22:15 | |
Klinkt goed | ||
Fir3fly | woensdag 7 januari 2015 @ 22:16 | |
Er komt ook weer meer downforce dus veel moeilijker zal het niet worden. Bovendien zijn de circuits en de auto's nu zo veilig dat wat meer snelheid echt geen kwaad kan. In 2004 gingen ze vele malen sneller en waren de circuits minder veilig. | ||
Wombcat | woensdag 7 januari 2015 @ 22:17 | |
Ik snap de logica ook niet zo. | ||
nils7 | donderdag 8 januari 2015 @ 10:31 | |
Dit hier voorbij gekomen?
| ||
sasquatsch | donderdag 8 januari 2015 @ 12:36 | |
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5). Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1? | ||
nils7 | donderdag 8 januari 2015 @ 15:19 | |
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op. | ||
sasquatsch | donderdag 8 januari 2015 @ 15:31 | |
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen. En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5. | ||
nils7 | donderdag 8 januari 2015 @ 15:33 | |
Tjah je zou je kunnen afvragen wat het nut is... de meest recente GP2 kampioenen hebben er enkele jaren over gedaan. En om eerlijk te zijn lijkt het me beter voor ze er enkele jaren te zitten want er zit gewoon voorlopig geen doorgroei in bij Red Bull of 1 van de coureurs moet dusdanig tegen vallen. | ||
Nober | donderdag 8 januari 2015 @ 15:54 | |
Mooi die reacties op dat bericht van de punten voor een licentie. Verstappen en Sainz jr. is wel een interessant duo, die Sainz heeft het ook van z'n vader. 10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets. | ||
Geralt | donderdag 8 januari 2015 @ 17:01 | |
Nouja een aantal ervan behoren wel tot de mooiste GP's imo. Canada, Belgie, Engeland, Japan en Brazilie. | ||
Automatic_Rock | donderdag 8 januari 2015 @ 19:36 | |
Onzin, beter 10 dan niets. Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken... | ||
Fiorano | donderdag 8 januari 2015 @ 19:39 | |
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus. | ||
Geralt | donderdag 8 januari 2015 @ 19:40 | |
Frijns heeft genoeg punten om F1 te rijden. Max niet. | ||
Nober | donderdag 8 januari 2015 @ 19:45 | |
Frijns had voor Red Bull moeten tekenen destijds dan had hij wellicht vorig jaar in de F1 gezeten als vervanger van Ricciardo. Nu zie ik het niet snel meer gebeuren of hij moet weer een kampioenschap winnen en wat sponsors krijgen. Edit: Nu maar hopen op De Vries bij McLaren in 2017. | ||
Nattekat | donderdag 8 januari 2015 @ 19:49 | |
Haten op Olav | ||
franklop | donderdag 8 januari 2015 @ 19:51 | |
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch? | ||
sasquatsch | donderdag 8 januari 2015 @ 19:56 | |
Sky doet alles live. De BBC wil niet meer zoveel betalen en krijgt dus de helft. De rest doen ze in een uitgebreide samenvatting. | ||
Automatic_Rock | donderdag 8 januari 2015 @ 22:15 | |
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geďnteresseerde. Volg je zelf de F1 en kan je wel de coureurs van elkaar onderscheiden dan kan Olav behoorlijk ergerlijk zijn.. Jaja, ik weet het, weinig budget, doet het alleen, klein monitortje, bla ba bla. Hij zal het naar omstandigheden best doen, maar ik probeer hem te vermijden. | ||
zoem | donderdag 8 januari 2015 @ 22:32 | |
Hij kan imho wel leuk/enthousiast vertellen. Inderdaad wel jammer dat hij zo vaak fouten maakt; naar mijn idee ook meer dan vroeger. De expertise/coverage van de BBC/Sky is 10x beter. | ||
twiFight | donderdag 8 januari 2015 @ 23:01 | |
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat). Het stomme is, dan zie je het zelf wel, dus je mist niets of zo (het is je immers zelf al opgevallen), maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft. | ||
Fir3fly | donderdag 8 januari 2015 @ 23:04 | |
Sowieso zie je dat veel vaker tegenwoordig, alsof ze helemaal niet meer naar de TV feed kijken ? Bizar is dat. Je ziet het inderdaad zelf ook wel maar het is erg vervelend als de commentator over iets compleet anders aan het lullen is. Zie je helaas bij Le Mans ook heel erg vaak, als ik zonder live timing uit kan vogelen dat de leiders in de GTE klasse aan het vechten zijn kunnen zij dat toch ook ? | ||
Geralt | donderdag 8 januari 2015 @ 23:16 | |
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he. Hij zit net op dat moment even zn aantekeningen te checken wie wanneer gestopt was of rondetijden vergelijken of statistieken opzoeken of weet ik het wat. Ik neem het hem niet kwalijk, voor in zn uppie zet ie een prima show neer imo | ||
Geralt | donderdag 8 januari 2015 @ 23:17 | |
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft. De doorgewinterde kijker weet dat al. | ||
Nattekat | vrijdag 9 januari 2015 @ 11:51 | |
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender Godzijdank | ||
franklop | vrijdag 9 januari 2015 @ 11:54 | |
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs? | ||
Nattekat | vrijdag 9 januari 2015 @ 11:56 | |
Jep. Maar het is fijn dat het bevestigd is. Had me ook niks verbaasd als het wel op de kalender was gebleven. | ||
twiFight | vrijdag 9 januari 2015 @ 13:51 | |
Wat is er nieuw sinds deze post? | ||
Nattekat | vrijdag 9 januari 2015 @ 13:56 | |
Geen idee, ik post ook maar random nieuws van GPupdate | ||
Peterselieman | vrijdag 9 januari 2015 @ 13:58 | |
Helemaal niets. Sterker nog, het is gewoon recyclen van nieuws, wat ze in de winter wel meer doen | ||
WEST | vrijdag 9 januari 2015 @ 14:22 | |
Vroeger zat er nog iemand bij Mol in het commentaarhokje die dat soort dingen deed. Nu moet hij het alleen doen ja en dan is het niet gek dat hij soms wat mist. | ||
Automatic_Rock | vrijdag 9 januari 2015 @ 16:25 | |
Het gaat mij er niet zo zeer om dat Sky en BBC meer achtergrond info heeft. Vrijwel alle info weet ik al via de diverse websites en fora. Het is vooral dat Olav regelmatig dingen zegt wat gewoon niet klopt of dingen niet zegt die overduidelijk voor ieders ogen gebeuren, en dat irriteert... | ||
Fokkingvet | maandag 12 januari 2015 @ 21:53 | |
De nieuwe Honda | ||
Geralt | dinsdag 13 januari 2015 @ 06:38 | |
!!! | ||
Wertha | dinsdag 13 januari 2015 @ 13:42 | |
Prachtig ook die achtervleugel.
| ||
nils7 | dinsdag 13 januari 2015 @ 14:10 | |
Jammer dat het startnummer geen 22 is | ||
twiFight | dinsdag 13 januari 2015 @ 14:43 | |
Ook wel weer ironisch dat je een opmerking over de achtervleugel in een spoiler tag zet | ||
Nattekat | maandag 19 januari 2015 @ 11:54 | |
Was dat plan om met een groep naar België te gaan nog reëel? | ||
sasquatsch | maandag 19 januari 2015 @ 12:35 | |
Honda mag motor tijdens seizoen aanpassenWat ik vreemd vind is dat de motorleveranciers zowel voor het seizoen als tijdens het seizoen de motor mogen aanpassen. Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat alleen de datum voor homologatie was verschoven en de teams die gedurende het seizoen de motor wilden aanpassen met de 2014 motor moesten starten, omdat dat de gehomologeerde motor is, en gedurende het seizoen een nieuwe motor ter homologatie aanbieden en vanaf dat moment met die motor moesten rijden. De waarheid is echter anders en de teams mogen dus gedurende het seizoen op elk moment een nieuwe motor inzetten zolang ze maar niet over die 32 tokens aan aanpassingen komen en niet meer dan 4 motoren per wagen per seizoen gebruiken. Honda mag dus ook gedurende het seizoen het gemiddelde aantal tokens aanpassen dat de andere leveranciers ook gedurende het seizoen nog aan mogen passen. | ||
sasquatsch | maandag 19 januari 2015 @ 13:14 | |
De veiling van Marussia/Manor is tot nader order uitgesteld. In eerste instantie zou aankomende woensdag een groot deel (waaronder 2014 auto's, (reserve)onderdelen en pitequipment) geveild gaan worden, maar dit gaat nu niet door. Manor zou opnieuw in onderhandeling zijn met een investeerder. | ||
Geralt | maandag 19 januari 2015 @ 17:19 | |
Kubica aan de slag met zn nieuwe auto. Zo jammer dat hij er niet meer bij is. Wereldcoureur | ||
twiFight | maandag 19 januari 2015 @ 19:13 | |
Mja. Ondanks dat hij goede dingen liet zien weet ik niet of hij groot geworden zou zijn in de F1. Maar zo te zien vermaakt hij zich nu ook wel. | ||
Coelho | maandag 19 januari 2015 @ 19:33 | |
Die 3 gasten aan het einde van shot 2 staan daar ook niet leip of zo | ||
Peterselieman | maandag 19 januari 2015 @ 20:10 | |
Die boendert stevig door | ||
Geralt | maandag 19 januari 2015 @ 21:20 | |
Je moet daar behoorlijke ballen voor hebben. Zeker na zijn eerdere crash wat effectief het einde van zijn F1 loopbaan betekende. Ik zou het niet durven en ik heb niet eens zo een crash meegemaakt Als ik naast hem zou zitten zou ik letterlijk in mn broek schijten | ||
twiFight | dinsdag 20 januari 2015 @ 01:10 | |
Die Fiesta imponeert mij ook trouwens. Ligt flink stevig op de weg voor zo'n (toch wel) licht wagentje. | ||
sasquatsch | dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29 | |
Morgen presentatie van de nieuwe Force India (livery). De nieuwe wagen zal pas tijdens de tweede wintertest zijn debuut maken. De eerste test wordt nog met de oude wagen gereden. De launchdata voor zover bekend: Force India: 21 januari McLaren: 29 januari Ferrari: 30 januari Toro Rosso: 31 januari Mercedes: 1 februari | ||
Geralt | dinsdag 20 januari 2015 @ 17:39 | |
Stukje van Autosport.com:Nog een paar dagen wachten. Was het maar alvast maart | ||
Ferry_76 | dinsdag 20 januari 2015 @ 17:42 | |
Mogelijk nieuwe kleuren voor McLaren? : https://www.rtlgp-magazin(...)-nieuwe-kleuren.html Ik zeg doen! | ||
sasquatsch | dinsdag 20 januari 2015 @ 18:01 | |
Had 'm ook gezien. Blijkt een fake te zijn. Heb er meer voorbij zien komen. Maar is wel mooi. | ||
twiFight | dinsdag 20 januari 2015 @ 18:01 | |
Mja, de komende maand weer 34895703429 fake liveries. Leuk om te zien, maar je kunt er niks mee. | ||
Fir3fly | dinsdag 20 januari 2015 @ 18:04 | |
Die fixatie met leeftijd is ook om gek van te worden . Zal er wel mee te maken hebben dat alle autosportjournalisten ouwe lullen zijn. | ||
Geralt | dinsdag 20 januari 2015 @ 19:16 | |
Weer een award erbij. Geen idee wat voor een, maar het eindoordeel van de jury vind ik wel mooi. | ||
Sinister-D- | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:04 | |
fake als deze? Of misschien deze? | ||
sasquatsch | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:09 | |
De nieuwe Williams | ||
Sinister-D- | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:10 | |
Mini piemel neus | ||
sasquatsch | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:10 | |
En de launch van Force India is morgen live te zien op hun website. Vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd. | ||
Ferry_76 | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:31 | |
Alleen de nieuwe livery toch? Edit: http://www.gpupdate.net/n(...)bij-eerste-testweek/ | ||
Ferry_76 | dinsdag 20 januari 2015 @ 20:32 | |
En op de McLaren gaat in ieder geval een CNN logo komen: http://www.racexpress.nl/(...)laren-en-cnn/n/64272 | ||
sasquatsch | woensdag 21 januari 2015 @ 00:07 | |
Ja, maar dat had ik al eerder gezegd vandaag. Dit was alleen voor de livestream. | ||
nils7 | woensdag 21 januari 2015 @ 09:45 | |
In de teaser die STR erop heeft gezet met Max leek die daar er ook nog op te zitten... | ||
Ferry_76 | woensdag 21 januari 2015 @ 14:30 | |
Gaat Haas Marussia redden van de ondergang?: https://rtlgp-magazine.nl(...)1-als-team-haas.html | ||
sasquatsch | woensdag 21 januari 2015 @ 14:43 | |
Het is maar wat je een redding noemt. Het is maar voor 1 jaar, omdat in 2016 Haas toch wel op de grid verschijnt, ook al nemen ze het team niet over. Voor Haas is het gunstig, omdat hij dan de komende twee jaar aanspraak kan maken op het prijzengeld van Marussia, iets waar hij als hij zijn eigen team zou starten 3 jaar op zou moeten wachten. En hij hoeft niet vanaf scratch te beginnen met het opbouwen van een team. Voor Marussia verandert er niet zoveel, behalve dat ze nog een jaar eigen naam kunnen blijven racen (met dezelfde mensen). Maar voor 2016 zal het team toch verdwijnen en verder gaan als Haas. Maar ook al neemt Haas het team niet over, dan nog zou Haas toch de interessante mensen hebben overgenomen voor zijn eigen team. De fabriek heeft hij al, inclusief de rechten op de 2015 auto. | ||
Nober | woensdag 21 januari 2015 @ 14:54 | |
Qua regelgeving veranderd er (voor zo ver ik weet) niet zoveel dus vrijwel dezelfde auto's als vorig jaar. | ||
nils7 | woensdag 21 januari 2015 @ 15:17 | |
Dacht dat het pikkie weg zou zijn iig. | ||
nils7 | woensdag 21 januari 2015 @ 15:20 | |
Lotus gaat los op Facebook | ||
Wertha | woensdag 21 januari 2015 @ 16:50 | |
Het hoogtepunt van de presentatie van de nieuwe Force India:
| ||
Nattekat | woensdag 21 januari 2015 @ 17:01 | |
Meh... dacht heel even dat ik een heel gave neus zag, tot dat kleine zwarte uitsteeksel zichtbaar werd | ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 17:23 | |
ik vind 'm op het eerste gezicht gaaf Maar weer eentje met grijs/zilver achtig? En ja Mclaren gaat dat waarschijnlijk achterwege laten. | ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 17:24 | |
Is nog de oude '14 wagen. Dus dat kan nog wel veranderen.... | ||
Geralt | woensdag 21 januari 2015 @ 17:57 | |
| ||
Fir3fly | woensdag 21 januari 2015 @ 17:58 | |
Die Palmer heeft al menig carričre om zeep geholpen. En menig auto, die kerel is erger dan Maldonado . | ||
Geralt | woensdag 21 januari 2015 @ 17:58 | |
Beelden van die inbraak bij Red Bull. | ||
Wertha | woensdag 21 januari 2015 @ 18:06 | |
Tsja.. geld stinkt. Of zouden ze zijn arrogante houding nu al een beetje bui zijn? | ||
David Letterman | woensdag 21 januari 2015 @ 18:28 | |
Was het niet zo dat de FIA van die lelijke neuzen af wilde en daar een regelwijziging voor had verzonnen? | ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 19:03 | |
Idd, maar die zullen (voor de zoveelste keer op rij ) wel weer een loophole vergeten te dichten zijn | ||
nils7 | woensdag 21 januari 2015 @ 19:05 | |
Desondanks is de neus wel anders want dat pikkie is wel korter en duikt lager weg... | ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 19:05 | |
Even een oproepje voor de volgende OP voordat er een nieuw deel geopend word
| ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 19:08 | |
Er lijkt een soort van kap op te zitten die gelijkaardig is aan de cover die Caterham in de laatste paar GP's had. De piemel zelf lijkt op dezelfde plaatse te eindigen (of beginnen) als '14 versie. | ||
nils7 | woensdag 21 januari 2015 @ 19:11 | |
| ||
Sinister-D- | woensdag 21 januari 2015 @ 19:33 | |
Slechte foto's om te vergelijken imo. Hier zie je het beter dat de piemels z.g.a. hetzelfde zijn, de hoek van de gehele neus is hetzelfde, enkel dan een vanity-panel erover. | ||
sasquatsch | woensdag 21 januari 2015 @ 19:48 | |
De Force India is de 2014 auto met nieuwe livery. Ze zullen wel de neus hebben aangepast om de nieuwe livery beter te laten uitkomen. De nieuwe auto verschijnt pas tijdens de tweede testweek. | ||
4-elements | woensdag 21 januari 2015 @ 21:42 | |
| ||
David Letterman | donderdag 22 januari 2015 @ 09:39 | |
Zoals gewoonlijk | ||
sasquatsch | donderdag 22 januari 2015 @ 09:56 | |
Zondag in Andere Tijden Sport een special over Jan Lammers in de F1. Om 22:15 op NPO1. | ||
Ferry_76 | donderdag 22 januari 2015 @ 09:57 | |
Mogelijk geen Duitse GP in 2015: http://www.gpupdate.net/n(...)iet-zeker-voor-2015/
| ||
Schunckelstar | donderdag 22 januari 2015 @ 10:09 | |
Leuk grapje hoor op het einde | ||
Wertha | donderdag 22 januari 2015 @ 12:10 | |
The Ecc probeert weer eens een extra zakcentje er aan over te houden, ondanks dat hij min of meer zijn woord aan Hockenheim had gegeven. Het is en blijft een wolf. | ||
Funzel | donderdag 22 januari 2015 @ 13:08 | |
Opvallend, ik dacht dat ze er bij Caterham al dichter bij waren. Echt schandalig. Misschien wel het grootste talent dat ze daar hebben rond lopen, gaan ze er zo mee om. | ||
Geralt | donderdag 22 januari 2015 @ 14:13 | |
Reactie van Verstappen forum:Ik kan niet vinden welk evenement dit is en of er livetiming beschikbaar is en op dat kutforum weiger ik te registreren Iemand die weet hoe en wat? | ||
nils7 | donderdag 22 januari 2015 @ 14:22 | |
Nog maar ruim een weekje Langleve de lange kalender | ||
Geralt | donderdag 22 januari 2015 @ 14:28 | |
Zou Gran Premio Karting CEPSA zijn op circuit de Ángel Burgueńo in Madrid. Kan geen live timing vinden. In elk geval zijn teamgenoot al voor de eerste keer verslagen. Voor wat het waard is natuurlijk. Geen drol, maar toch. | ||
wimderon | donderdag 22 januari 2015 @ 18:50 | |
Mooie haartransplantatie, Lewis. | ||
Karstman | donderdag 22 januari 2015 @ 21:41 | |
Ik dacht even dat ik in het Celebs onflateus op de kiek topic zat... | ||
Rossdale | vrijdag 23 januari 2015 @ 09:24 | |
Wauw... met deze look zou hij zo Idols of Britain's got talent kunnen presenteren | ||
nils7 | vrijdag 23 januari 2015 @ 09:30 | |
Daarom verlengd ie zn contract niet... hij gaat al naar iTV straks Just gonna leave this here.... [ Bericht 26% gewijzigd door nils7 op 23-01-2015 09:43:24 ] | ||
Funzel | vrijdag 23 januari 2015 @ 10:14 | |
Van welke baan is dat? | ||
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2015 @ 10:24 | |
met zo'n kapsel zou hij zomaar in de Britse versie van RTL Boulevard aan kunnen schuiven | ||
nils7 | vrijdag 23 januari 2015 @ 10:29 | |
Mexico | ||
nils7 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14 | |
Sport1 breidt autosportprogrammering fors uit
| ||
Nattekat | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:17 | |
Dat klinkt goed, ze gaan Sky achterna Hopelijk gaat dit door goede kijkcijfers nog verder vanaf 2016... | ||
Maver24 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:37 | |
Damn. Een natte droom komt uit. Alle autosport Live. Indycar en Nascar. Jizzzzzzz | ||
Earl_J_Hickey | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:44 | |
Sport 1 is goed bezig!! Nu alleen nog WEC live | ||
WEST | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:46 | |
En ook nog wat goedkoper gaan doen is het helemaal perfect. Maar dat is een illusie ben ik bang | ||
Kw4Kje | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:47 | |
Nice, heb ik eindelijk wat meer aan mijn Sport1 abbo. | ||
WEST | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:53 | |
Hoop dat ze weer een aanbieding hebben de eerste 3 maanden voor 5 euro En anders voor 10 euro zo'n sport1 go abbo nemen en de laptop op de tv aansluiten dan. | ||
Fir3fly | vrijdag 23 januari 2015 @ 14:07 | |
Dat doen ze goed zeg. Had ik niet verwacht. | ||
Beach | vrijdag 23 januari 2015 @ 14:10 | |
Ze moeten iets hé nu ze de MotoGP kwijt zijn aan Eurosport. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 januari 2015 @ 14:10 | |
Van Dam GP2/3 die kan nu al geen wagens en coureurs uit elkaar houden in een exclusief veld als F1, hoe gaat ie dat in godesnaam doen met 2 klassen waar roulerende coureurs geen onbekend fenomeen Will Buxton world feed aub | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 januari 2015 @ 14:13 | |
ziet er uit als een zeer verkracht Monza Edit: ow , niet van Tilke. Dn is het een gaaf circuit | ||
nils7 | vrijdag 23 januari 2015 @ 14:37 | |
https://www.google.nl/map(...)5:0x6e5a95ff824a1c6a | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 15:23 | |
Wilde ik net zeggen. Jammer dat ze juist die klasse laten liggen. Maar goed, als MotorsTV die races weer gewoon uitzendt... | ||
nils7 | vrijdag 23 januari 2015 @ 15:43 | |
De samenvatting zenden ze wel uit dus laten liggen is het niet echt... | ||
Ferry_76 | vrijdag 23 januari 2015 @ 17:37 | |
https://www.rtlgp-magazin(...)-rechter-slepen.html
| ||
Ferry_76 | vrijdag 23 januari 2015 @ 17:51 | |
En als we dan toch met modder aan het gooien zijn: http://www.racexpress.nl/(...)ator-coureur/n/64321
| ||
Geralt | vrijdag 23 januari 2015 @ 17:57 | |
Met dat allemaal erbij vind ik het die 15 euro eigenlijk meer dan waard als ik heel eerlijk ben. Ik kijk nul voetbal en had Sport1 de afgelopen jaren puur en alleen maar voor Formule 1. Dat vond ik wel duur, maarja, ik wil wel alles kunnen kijken natuurlijk. Niet dat 15 euro veel geld is, helemaal niet zelfs, maar enkel voor F1 vond ik het stevig aan de prijs. Met dit allemaal erbij, GP2, GP3, F3, Indy, Nascar en alles vind ik het ineens goedkoop geworden | ||
Geralt | vrijdag 23 januari 2015 @ 17:59 | |
Niet sjiek om achteraf met modder te gooien. Dat siert Red Bull niet. Verre van zelfs. Ofja Red Bull, die bron bij Red Bull dan. Niet tof. Wens hem gewoon succes en klaar is kees. | ||
Twieki | vrijdag 23 januari 2015 @ 18:06 | |
Dit jaar heb ik geen Sport1 genomen omdat ik 15 euro per maand (=180 per jaar) voor enkel F1 te duur vond, maar nu met al die andere klasses er bij wordt 't wel interessant. Hopelijk hebben ze weer een leuk aanbod voor nieuwe leden. | ||
Waffle | vrijdag 23 januari 2015 @ 18:08 | |
Daarom Sport1 Go voor een tientje per maand. | ||
Geralt | vrijdag 23 januari 2015 @ 18:40 | |
Even een crosspostplaatje uit het Max topic: | ||
Funzel | vrijdag 23 januari 2015 @ 20:28 | |
niceeeee | ||
4-elements | vrijdag 23 januari 2015 @ 22:52 | |
Kijk, nu ga ik toch serieus Sport 1 overwegen. | ||
twiFight | zaterdag 24 januari 2015 @ 01:59 | |
Ik kan alsnog geen Sport1 nemen, maar al die extra race series op TV heb ik lang naar uit gekeken. | ||
sasquatsch | zaterdag 24 januari 2015 @ 09:48 | |
Dit. | ||
Tarado | zaterdag 24 januari 2015 @ 09:52 | |
Ik was eigenlijk van plan het op te zeggen maar daar wacht ik dan maar mee | ||
WEST | zaterdag 24 januari 2015 @ 10:44 | |
moet je even wachten. Misschien doen ze nog wel een aanbieding 3 maanden voor 5 euro | ||
Meike26 | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:27 | |
Of komende tijd weer radio Veronica in de gaten houden. Durf wel te wedden dat ze weer een actie week gaan houden met elk uur/programma een Sport1Go abbo weg te geven. | ||
WEST | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32 | |
Thanks, ga het in de gaten houden. Mocht er geen aanbieding komen dan neem ik zo'n sport1go voor een 10tje per maand. Sluit ik de laptop wel aan op TV of ergens een oude pc vandaan halen en die aansluiten met draadloze muis en toetsenbord. | ||
Meike26 | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:39 | |
Het beeld hapert wel af en toe met Sport1 Go, maar meestal zette ik hem voor de start even 10 minuten a kwrtiertje op pauze en dan ging het een stuk soepeler. Heb op mijn tablet ook een hdmi uitgang.. Werkt ook best wel goed. | ||
WEST | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:13 | |
hangt ook een beetje van jou verbinding af. ik heb opzich geen last van haperingen bij het voetbal. Daar pik ik een illegale stream. | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 16:16 | |
Sport1Go was vorig jaar wel goed genoeg, maar het geluid was om de een of andere reden nogal matig en het beeld was niet altijd even stabiel. Misschien dat ik komend seizoen toch maar een normaal abonnement neem. Met Indycar en Nascar erbij is 15 euro niet echt heel onredelijk. | ||
twiFight | zaterdag 24 januari 2015 @ 19:43 | |
Nee, ik bedoel dat ik het echt niet kan ontvangen hier. Het signaal is niet mijn huis in te krijgen. Helaas is HD steamen ook geen optie door een lage datalimiet. De races die niet op de BBC zijn download ik in lage kwaliteit. | ||
Sinister-D- | zondag 25 januari 2015 @ 12:43 | |
Was al bekend dat er vanavond op NL1 om 22.15 een reportage is over het F1-debuut van Jan Lammers in 1979 Anders bij deze [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 25-01-2015 13:19:43 ] | ||
Beach | zondag 25 januari 2015 @ 15:03 | |
http://tweakers.net/video(...)lator-van-joepw.html vosss heb jij ook zoiets thuis staan | ||
Wombcat | zondag 25 januari 2015 @ 16:31 | |
Ik wilde het net posten | ||
sasquatsch | zondag 25 januari 2015 @ 16:38 | |
Had ik donderdag al gedaan. | ||
Sinister-D- | zondag 25 januari 2015 @ 20:51 | |
dan is het dus een reminder | ||
nils7 | zondag 25 januari 2015 @ 21:09 | |
Thnx Zometeen eens kijken | ||
Nattekat | zondag 25 januari 2015 @ 22:20 | |
2 maanden nog maar? Het schiet al op | ||
Sinister-D- | zondag 25 januari 2015 @ 23:03 | |
eigenlijk maar een bagger reportage | ||
Schunckelstar | maandag 26 januari 2015 @ 07:45 | |
De winter heeft juist nog nooit zo lang geduurd voor mijn gevoel | ||
sasquatsch | maandag 26 januari 2015 @ 08:30 | |
Mooie oude beelden. | ||
Sinister-D- | maandag 26 januari 2015 @ 08:42 | |
meer van op Slotemakers slipschool dan de F1.... | ||
Tarado | maandag 26 januari 2015 @ 08:44 | |
was waardeloos inderdaad, maar ja het is geen schaatsen en dat is zo'n beetje het enige wat de NOS kan. | ||
nils7 | maandag 26 januari 2015 @ 09:21 | |
Gaat juist snel, deze week al presentaties en volgende week geht es loss | ||
twiFight | maandag 26 januari 2015 @ 09:35 | |
Ik kijk vast vooruit naar Ted's Notebook tijdens de testen | ||
sasquatsch | maandag 26 januari 2015 @ 10:20 | |
Dat klopt. De uitzending ging dan ook meer over het traject naar de F1 dan het rijden in de F1 zelf. | ||
Mexicanobakker | maandag 26 januari 2015 @ 10:41 | |
Dit ja. Alleen een klein stukje over hoe het begin van zijn F1-carriere anders liep dan gehoopt | ||
Fiorano | maandag 26 januari 2015 @ 15:07 | |
Lotus F1 verrast even met hun nieuwe waggie:Bron: http://www.lotusf1team.com/news-archive/meet-the-e23-hybrid/ [ Bericht 7% gewijzigd door Snakey op 27-01-2015 17:27:05 ] | ||
twiFight | maandag 26 januari 2015 @ 15:15 | |
Goede reso in ieder geval Ik was volgens mij een van de weinigen die de twin tusks van vorig jaar wel mooi vond. | ||
Fiorano | maandag 26 januari 2015 @ 15:23 | |
Gewoon van hun site geplukt . Fok doet hem Automagisch verkleinen toch? Bij mij iniedergeval wel | ||
Fir3fly | maandag 26 januari 2015 @ 15:25 | |
Volgens mij krijgen we nooit weer fatsoenlijke neuzen. | ||
Wertha | maandag 26 januari 2015 @ 16:21 | |
Wat een strakke bak zeg. | ||
#ANONIEM | maandag 26 januari 2015 @ 16:27 | |
Ik had dat vermoeden al gezien het voorstukje. Ik heb trouwens zelden goede F1,2,3, o.i.d. reportages gezien door de NOS. Wel op buitenlandse zenders,maar Nederland? | ||
Rossdale | maandag 26 januari 2015 @ 16:41 | |
Geen piemelneus Ik ben nu al blij, zelfs als hij kansloos achteraan rijdt volgend jaar | ||
Sinister-D- | maandag 26 januari 2015 @ 18:23 | |
Nee hoor, ik vond het ook wel mooi verzonnen/innovatief Zelfde vond ik destijds ook van de walrusneus van Williams. En dit dus | ||
Wertha | maandag 26 januari 2015 @ 20:50 | |
Mwua, er ligt een Mercedesje in dit keer. Dat zou al een flink stuk moeten schelen. | ||
Geralt | maandag 26 januari 2015 @ 21:33 | |
Nope. | ||
Ferry_76 | maandag 26 januari 2015 @ 21:58 | |
Leuke renders van de Lotus, maar die waren er vorig jaar ook voor de eerste test en we weten hoe dat verder is gelopen.. | ||
nils7 | maandag 26 januari 2015 @ 22:35 | |
Ik wil toch iemand vragen die foto's te verwijderen of achter een link, kan me niet voorstellen dit topic op je mobiel te openen met data limiet (mijn Macbook heeft er toch echt moeite mee) | ||
sasquatsch | maandag 26 januari 2015 @ 22:36 | |
Een goede Renault is altijd nog beter dan een slechte Mercedes. | ||
Wombcat | dinsdag 27 januari 2015 @ 08:11 | |
Zouden de goede Renaults niet naar RBR gaan? | ||
Spooky4u | dinsdag 27 januari 2015 @ 08:13 | |
Jij bent vosss? | ||
Rossdale | dinsdag 27 januari 2015 @ 08:21 | |
Ik denk dat alle renaults hetzelfde zijn, maar aangepast worden naar wens van RBR. De andere teams moeten daar dan maar mee omgaan | ||
twiFight | dinsdag 27 januari 2015 @ 09:27 | |
Toen Renault vorig jaar nog problemen had uberhaupt een werkende motor te leveren gingen alle 'goede Renaults' wel degelijk naar RBR. | ||
Rossdale | dinsdag 27 januari 2015 @ 09:58 | |
Daarom had Vettel zoveel motorwissels? Omdat ze de minst slechte renaults hadden? | ||
twiFight | dinsdag 27 januari 2015 @ 10:17 | |
Ja. Vergeet niet dat de reden dat RBR veel problemen had aan hun eigen supernauwe aero-package lag. Dus al hadden ze een werkende motor van Renault, dan nog hadden ze problemen om 'm heel te houden. Alles werd ontzettend heet. Ik weet de bron nu niet meer te vinden, maar volgens mij liepen de Renault motoren die de slechte teams kregen in het begin nog 50 pk achter op de betere motoren van Renault. | ||
Tarado | dinsdag 27 januari 2015 @ 10:44 | |
Waren die sowieso niet anders omdat RBR er zelf een gedeelte van deed, die drivetrain dan? | ||
Googolplexian | dinsdag 27 januari 2015 @ 10:54 | |
Drive train is toch geen motor | ||
sasquatsch | dinsdag 27 januari 2015 @ 12:04 | |
Dat bedoelde ik niet. Een goede auto met een Renault motor is altijd nog beter dan een slechte auto met een Mercedes motor. Dus een Mercedes motor is geen garantie voor een goed resultaat. | ||
sanger | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:14 | |
Lokquote ivm PM.... (je inbox is vol). | ||
Spooky4u | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:22 | |
well, that worked | ||
Geralt | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:26 | |
Jij hebt niet op zitten letten? | ||
Nattekat | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:28 | |
Hoe moeten wij dat nou weten? Na 100.000 posts stoppen mensen er gewoonlijk mee | ||
Spooky4u | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:29 | |
neuh, maar das ook niet nieuw | ||
Wombcat | dinsdag 27 januari 2015 @ 18:52 | |
Nee, maar als je dezelfde (al dan niet goede) wagen hebt, zal ie het beter doen met een mercedes-motor. | ||
nils7 | dinsdag 27 januari 2015 @ 19:01 | |
Veel sponsoren... | ||
Karstman | woensdag 28 januari 2015 @ 09:47 | |
WEST | woensdag 28 januari 2015 @ 10:40 | |
Felipe Nasr | ||
nils7 | woensdag 28 januari 2015 @ 11:16 | |
Sowieso flut dat ze presenteren op dezelfde dag als Ferrari... waar gaat die aandacht heen denken ze? | ||
franklop | woensdag 28 januari 2015 @ 11:17 | |
| ||
Ferry_76 | woensdag 28 januari 2015 @ 15:20 | |
Force India slaat de eerste test toch maar over, in plaats van met de oude auto te gaan rijden: https://www.rtlgp-magazin(...)t-test-op-jerez.html | ||
Funzel | woensdag 28 januari 2015 @ 15:31 | |
Gaan ze een beetje een Red Bull junior zitten op leiden. | ||
sanger | woensdag 28 januari 2015 @ 17:33 | |
Er gaan geruchten dat FI de test overslaat ivm geldnood. Nieuwe auto niet af doordat leveranciers niet leveren, als gevolg an achterstallige betalingen. Zou te koop staan en Renault zou interesse hebben. | ||
Wombcat | woensdag 28 januari 2015 @ 17:38 | |
Wheheheh. Dat zou lachen zijn. Een Renault-team met een Mercedesmotor. Zal Mercedes ook blij mee zijn. | ||
sanger | woensdag 28 januari 2015 @ 17:49 | |
Was ook mijn eerste gedachte | ||
Peterselieman | woensdag 28 januari 2015 @ 17:53 | |
waarschijnlijk wil Renault op termijn weer een derde team hebben | ||
sasquatsch | woensdag 28 januari 2015 @ 17:58 | |
Schijnt weg te zijn bij Red Bull nu er voor hem geen toekomst meer is omdat zowel RBR als STR voorlopig vol zitten. | ||
sanger | woensdag 28 januari 2015 @ 18:12 | |
Geruchten gaan zelfs over een fabrieksteam. | ||
Geralt | woensdag 28 januari 2015 @ 19:20 | |
http://www.redbull.tv/vid(...)t-generation-trailer Vanaf maandag 2 februari een documentaire over Max en zijn weg naar de F1 met zogezegd never seen before footage. Ik ben benieuwd | ||
Rossdale | woensdag 28 januari 2015 @ 19:32 | |
Zal Lotus even flink balen dan | ||
Beach | woensdag 28 januari 2015 @ 20:19 | |
Och we hadden ook BMW Sauber met een Ferrari motor. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 januari 2015 @ 20:30 | |
Dus Caterham en Marussia zijn al neer, Sauber bijna en nu zelfs FI? Hét team dat het allemaal redelijk goed voor elkaar had de laatste tijd? Gaat lekker zo. Lotus redt het nog wel? | ||
Peterselieman | woensdag 28 januari 2015 @ 20:39 | |
Force India ging helemaal niet lekker. Meneer Sahara zit al vast en Mallya is verwikkeld in diverse rechtszaken. Ook met KingFisher, de luchtvaartmaatschappij van Mallya gaat het niet echt goed | ||
#ANONIEM | woensdag 28 januari 2015 @ 20:40 | |
Hm. Dan heb ik slecht opgelet... Thanks. | ||
Geralt | woensdag 28 januari 2015 @ 20:42 | |
VJ is volgens mij gewoon een boef. Wel veel langer volgehouden dan ik vooraf dacht overigens. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 januari 2015 @ 20:46 | |
Maar met een beetje pech hebben we zo eindelijk een veelbelovende Nederlander in de F1, maar lijkt het startveld op dat van de laatste Masters op Zandvoort... Toch benieuwd wanneer de alarmbellen bij de FIA wél afgaan. | ||
Funzel | woensdag 28 januari 2015 @ 21:06 | |
Ja het team is wel een voorbeeld van een langzame, maar zekere gang verder naar voren in het veld. | ||
Geralt | woensdag 28 januari 2015 @ 22:01 | |
Dat wel ja. Ik vind het overigens nog steeds stom dat Hulkenberg niet bij een topteam zit. | ||
4-elements | woensdag 28 januari 2015 @ 22:38 | |
Tja. Als Max dan in de F1 hetzelfde presteert als in dat startveld... Was trouwens idd een trieste bedoening. Sowieso had de Masters niet meer de sfeer van circa tien jaar terug, toen er iets van 40 coureurs probeerden een plekje op de grid te veroveren. Jammer. Moet snel verandering in komen, anders kunnen ze de Masters wel opdoeken. | ||
sasquatsch | woensdag 28 januari 2015 @ 22:42 | |
Probleem met de Masters was de planning, een week voor de FIA F3 race in Moskou, waardoor de reguliere F3 wagens niet mee konden doen. Dat hebben ze dit jaar anders gedaan. In september en voor FIA F3 wagens. Aangezien dat kampioenschap al meer 50 inschrijvingen heeft verwacht ik een groot deelnemersveld, ook al omdat de race als test gebruikt kan worden voor de race in Macau. | ||
4-elements | woensdag 28 januari 2015 @ 22:47 | |
Zou mooi zijn. Dan wil nog wel overwegen om weer naar de Masters te gaan. Maar deze keer kijk ik sowieso van tevoren wel even naar het aantal inschrijvingen. Wat dat betreft was het evenement met historische F1-wagens veel leuker. Veel meer wagens op de baan en een heerlijk geluid ook. | ||
sasquatsch | woensdag 28 januari 2015 @ 22:49 | |
Sowieso komen de F3 wagens in juli al naar Zandvoort samen met de DTM. Lijkt me ook wel leuk om daar heen te gaan. | ||
Funzel | woensdag 28 januari 2015 @ 22:49 | |
Ja vind ik ook. Misschien terug naar Williams als Massa er mee nokt? | ||
4-elements | woensdag 28 januari 2015 @ 22:55 | |
DTM is ook dit jaar precies in een weekend dat ik al van huis ben. Balen. Voordeel van F3 bij de DTM was dat je makkelijker bij de coureurs kon komen. Heb nog allemaal foto's van Van der Garde, Hamilton en Vettel als jonge broekies die zich voorbereiden op de race. Tussen het publiek hun helm opdoen, instappen en mentaal voorbereiden in de wagen. | ||
Geralt | woensdag 28 januari 2015 @ 23:07 | |
Ja post die eens dan! | ||
4-elements | woensdag 28 januari 2015 @ 23:39 | |
Ik moest ze even opgraven, maar hier zijn ze. Gemaakt tijdens het DTM weekend te Zandvoort in augustus 2005. | ||
WEST | donderdag 29 januari 2015 @ 01:32 | |
En wij staan nog op de foto met Nelshino Piquet wel van een paar jaar eerder dacht ik. |