Het gaat mij er niet zo zeer om dat Sky en BBC meer achtergrond info heeft. Vrijwel alle info weet ik al via de diverse websites en fora.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.
De doorgewinterde kijker weet dat al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:42 schreef Vriezzer het volgende:
Prachtig ook die achtervleugel.Ook wel weer ironisch dat je een opmerking over de achtervleugel in een spoiler tag zetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
Wat ik vreemd vind is dat de motorleveranciers zowel voor het seizoen als tijdens het seizoen de motor mogen aanpassen. Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat alleen de datum voor homologatie was verschoven en de teams die gedurende het seizoen de motor wilden aanpassen met de 2014 motor moesten starten, omdat dat de gehomologeerde motor is, en gedurende het seizoen een nieuwe motor ter homologatie aanbieden en vanaf dat moment met die motor moesten rijden.quote:McLaren's new engine partner Honda has won its fight to be allowed to develop its engine during 2015.
Formula 1's governing body the FIA has backtracked on an earlier ruling that allowed Mercedes, Renault and Ferrari to upgrade their engines but not Honda.
The move comes after Honda expressed its unhappiness about what it considered to be an unfair situation.
Honda will now be allowed to develop its brand new engine within limits explicitly laid out by the FIA.
What can Honda do?
Mercedes, Renault and Ferrari are allowed to change up to 48% of the engines they used in 2014 by the end of the 2015 season.
This is defined by a number of 'tokens', which are assigned to parts of the engine on the basis of their influence on performance.
Out of a total of 66 tokens, Mercedes, Renault and Ferrari can modify 32 through 2015.
Previously Honda had been barred from changing any of its engine after it was approved for competition on 28 February.
Friday's ruling will allow Honda to change a given amount of its engine calculated by the average of the number of tokens unused by the other manufacturers by the time of the first race in Australia on 16 March.
In the example given by FIA race director Charlie Whiting, and seen by BBC Sport, he writes: "If the three 2014 manufacturers have eight, seven and five unused tokens respectively at the start of the season, then the new manufacturer will be allowed to use six during the season (the average rounded down to the nearest whole number)".
Die 3 gasten aan het einde van shot 2 staan daar ook niet leip of zoquote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Geralt het volgende:
Kubica aan de slag met zn nieuwe auto.
Zo jammer dat hij er niet meer bij is. Wereldcoureur
Die boendert stevig doorquote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Geralt het volgende:
Kubica aan de slag met zn nieuwe auto.
Zo jammer dat hij er niet meer bij is. Wereldcoureur
Je moet daar behoorlijke ballen voor hebben. Zeker na zijn eerdere crash wat effectief het einde van zijn F1 loopbaan betekende. Ik zou het niet durven en ik heb niet eens zo een crash meegemaaktquote:
Nog een paar dagen wachten. Was het maar alvast maartquote:Is Verstappen really ready for F1?
How young is too young to be a Formula 1 driver? Every time a new teenager joins the grid there is outcry from those F1 fans who feel the sport should be reserved for men and not boys (or women and not girls!).
Max Verstappen has been dealing with this righteous indignation ever since Red Bull signed the then-16-year-old single-seater rookie and granted him an almost instantaneous promotion to F1 last summer. Many feel a 17-year-old (his birthday is in September) who cannot yet drive on the road legally has no place racing at the top level of motorsport. Governing body the FIA seems to retrospectively agree, having since decided to change F1's superlicence rules for 2016 - to prevent another Verstappen breaking through.
The critics (among whose rank include ex-Red Bull F1 racer Mark Webber) feel Verstappen's arrival in F1 at such a tender age - and with so little racing experience - undermines the sport. But surely ability counts for more? Pele is now widely regarded as one of the greatest professional footballers who ever lived. He was just 17 when his goals helped Brazil lift the 1958 World Cup.
Fears that Verstappen won't be able to cut it at the top level after just a single season in European Formula 3 (itself arguably the most fiercely competitive junior single-seater series on the planet right now) - or worse that he will pose a danger to his new rivals because of his relative inexperience - are grossly misplaced.
He already has 48 starts in single-seater racing under his belt (thanks to taking part in Ferrari's pre-season Florida Winter Series ahead of his F3 campaign) - that's more than both Kimi Raikkonen and Fernando Alonso amassed before they graduated to F1...
Similar criticism was levelled at Red Bull when it promoted the then-19-year-old GP3 champion Daniil Kvyat to F1. Such was his seamless progress as a rookie in 2014, this year the Russian will replace four-time world champion Sebastian Vettel in the Red Bull A-Team. Verstappen's own assured performances during three Friday practice runs at last year's Japanese, US and Brazilian Grands Prix should also reassure those with doubting minds.
Still not convinced? Well, how about some testimony from a respected team boss who has witnessed Verstappen's skills first hand. Trevor Carlin's eponymous outfit has run many of the world's best drivers on their way through the junior ranks of the sport - including a certain ex-Red Bull four-time world champion. Carlin believes Verstappen has everything it takes to succeed at the highest level.
"He's been bred to be a Formula 1 driver," Carlin told AUTOSPORT after Red Bull announced Verstappen's deal. "He may be a teenager, but he's got probably 12 or 13 years of racing experience at the top level. He's a once-in-a-generation talent."
The "12 or 13 years of racing experience at the top level" Carlin mentions are in reference to Verstappen's extensive karting background. The Dutchman is a World and European karting champion, and it is vital not to underestimate the value of that pedigree. Many questioned his father Jos for deciding to pluck his son out of karts and place him straight into F3 in 2014, but Verstappen Jr silenced the doubters by winning races and challenging for the title with an un-fancied team.
Verstappen Jr himself argues the jump from karting to F3 was more difficult to make than that from F3 to F1 - because of the need to adopt a completely different driving style for cars - and says his top-level karting background is the main reason he feels ready to take on the top tier of single-seater racing so soon in his career.
"Karting is really competitive," he tells AUTOSPORT. "Seven days a week you are busy working on it, trying to improve the engines on the dyno. I had so much experience before I even got into a racing car, because of my dad and how he explained everything so well, so I think for me it's a different story than another 17-year-old."
Jos Verstappen, F1 1994
Father Jos was thrown into the F1 deep-end with Benetton in 1994 © LAT
Mention of his father Jos is quite apt, for readers of a certain age will well remember the story of Verstappen Sr - how he burst onto the scene in a test for Arrows in 1993, then earned a drive as Michael Schumacher's Benetton team-mate in 1994, before sliding down the grid into obscurity.
Jos admits now that his own career was "too much, too soon". Many will argue the same is true of Max, but he feels the expertise of Red Bull and Toro Rosso with young drivers will save him from a fate worse than his father's.
"I think I'm in a good environment here," he says of Toro Rosso. "It's more of a junior team so they are really there to prepare young drivers. I think it's much better than how my dad started."
Toro Rosso team principal Franz Tost already has no doubts his new charge can make the grade in Formula 1. Again, Tost points to that karting pedigree. "I don't see any risk with this driver because he won everything in karting," Tost argues. "He came into Formula 3 and he immediately was a frontrunner. He is 17 on a piece of paper, but if you talk to him, if you look how he is driving a car, he is much more mature, and therefore I am not worried.
"It's not the age, it's the performance the driver shows. I know a lot of drivers who are 24 but they are simply too slow to do F1. And there are very young drivers who are very fast and will show good performance, and I'm convinced Max will do this if we provide him with a proper car."
The FIA's 2016 rule-change means Verstappen may permanently remain the youngest driver to start a grand prix when the 2015 grid forms up for the first time in Australia in March. Those lining up alongside him will have no worries about his competence. Those watching shouldn't either. In this context, age is merely a number. Just ask Pele...
Had 'm ook gezien. Blijkt een fake te zijn. Heb er meer voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk nieuwe kleuren voor McLaren? :
https://www.rtlgp-magazin(...)-nieuwe-kleuren.html
[ afbeelding ]
Ik zeg doen!
Die fixatie met leeftijd is ook om gek van te wordenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Stukje van Autosport.com:
[..]
Nog een paar dagen wachten. Was het maar alvast maart![]()
Weer een award erbij. Geen idee wat voor een, maar het eindoordeel van de jury vind ik wel mooi.quote:Max wint de LEF award van de Big Improvement Day
Geplaatst op 20 januari 2015 door Niels Hendrix
Max Verstappen heeft dinsdag de LEF award van de Big Improvement Day 2015 gewonnen. De LEF award wordt toegekend aan de persoon die in 2014 het meest zijn nek durfde uit te steken, iemand die blijft verrassen en zich door niets uit het veld laat slaan. De prijs is een onderdeel van de Big Improvement Day, dat zichzelf profileert als hét platform voor inspirerende ontmoetingen, vernieuwende inzichten en grensoverschrijdende samenwerkingen.
In het AFAS Circustheater in Scheveningen vond de uitreiking plaats. Max nam het daarbij als genomineerde op tegen Marten Blankesteijn (oprichter Blendle), Wiebe Draijer (voorzitter raad van bestuur Rabobank) en Wendy van Dijk (actrice en presentatrice). André Kuipers en Hans Biesheuvel wisten in eerdere edities de LEF award binnen te slepen.
De jury laat in haar eindrapport weten: “Degene die zowel volgens het publiek als volgens de jury het meeste lef heeft getoond het afgelopen jaar, is een persoon die door wereldwijde vooroordelen van een gelauwerde en gelouterde gevestigde orde het hoofd te bieden en met een ijzeren wil, granieten discipline, jongensachtige bravoure en heel veel inzet, talent en vooral lef zijn eigen pad te kiezen. En dat kan alleen maar Max Verstappen zijn.”
fake als deze?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:01 schreef twiFight het volgende:
Mja, de komende maand weer 34895703429 fake liveries. Leuk om te zien, maar je kunt er niks mee.
Alleen de nieuwe livery toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
En de launch van Force India is morgen live te zien op hun website. Vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd.
Ja, maar dat had ik al eerder gezegd vandaag. Dit was alleen voor de livestream.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alleen de nieuwe livery toch?
Edit: http://www.gpupdate.net/n(...)bij-eerste-testweek/
In de teaser die STR erop heeft gezet met Max leek die daar er ook nog op te zitten...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |