quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:41 schreef Tom_88 het volgende:
NOS jaaroverzicht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Viel mijn vriendin op.
quote:Het Jaaroverzicht van het NOS-Journaal mocht ik dit jaar presenteren vanuit de Werkspoorkathedraal in Utrecht: een oude, leegstaande en ietwat vervallen loods waar vroeger treinen werden gebouwd. Een ruige hal, een beetje zoals velen van ons 2014 hebben ervaren: met veel rafelrandjes.
Hij was wel ook degene die er één weer recht aan het zetten was op die trap.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:39 schreef Zandkasteel het volgende:
Was duidelijk te zien dat Ajouad El Miloudi een camera omver liep in beeld.
Nu nog de vraag of het met opzet was of niet.
Mogelijk dat men in de montage die twee shots heeft omgewisseld? Waardoor het leek alsof hij het naderhand deed, maar dat het eigenlijk kwam omdat hij hem zelf had omgegooid.quote:Hij was wel ook degene die er één weer recht aan het zetten was op die trap.
Dit viel mij in ieder geval ook erg opquote:Op donderdag 1 januari 2015 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga de komende tijd even op die groene en zwarte nagels van Carolina letten. Voor je het weet, zit er een code in...
Je bedoelt dan denk ik deze. Het is inderdaad hetzelfde gebaar.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:33 schreef TywinLannister het volgende:
Maakte Evelien nou hetzelfde gebaar toen ze het groene scherm te zien kreeg als dat gouden beeld, wat vlak daarvoor even in beeld kwam?
Dankjewel, was al terug aan het zoeken. Toch wel veel hints naar Evelien nuquote:Op donderdag 1 januari 2015 21:54 schreef eborn het volgende:
[..]
Je bedoelt dan denk ik deze. Het is inderdaad hetzelfde gebaar.
[ afbeelding ]
Dat was in de terugblik van vorige seizoenen (welke voor de echte aflevering was) en is pas opgenomen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:31 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
Ik denk niet dat ze bij Wie is de mol tijdens de opnames maanden geleden al wisten waar Rik het jaaroverzicht van afgelopen week zou presenten....
Bij deze dus geen hint.
Ik was dus niet gek. Viel mij ook op, kan haast niet anders dan dat ze het is.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:41 schreef eborn het volgende:
Viel mij op dat de achterkant van Evelien haar laptop als enige in spiegelbeeld was. Bij de overige kandidaten waar de achterkant te zien was stond het logo wel goed geschreven.
Het is er in ieder geval bewust ingezetquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:12 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Ik was dus niet gek. Viel mij ook op, kan haast niet anders dan dat ze het is.
Te opzichtig naar mijn mening.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:18 schreef JochemP het volgende:
Evelien zegt vlak voor de camera-opdracht uit het niets dat ze nachtblind is... De opdracht was niet eens in het donker.
Ik zie het nietquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Loopt Chris hier een stukje rode streep voorbij zonder iets te zeggen, of zou het rood afval zijn?
[ afbeelding ]
Dat zou voor ons een goede hint kunnen zijn! Maar een beetje te opvallend daar in de groep denk ikquote:Op donderdag 1 januari 2015 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga de komende tijd even op die groene en zwarte nagels van Carolina letten. Voor je het weet, zit er een code in...
apartquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:41 schreef Tom_88 het volgende:
NOS jaaroverzicht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Viel mijn vriendin op.
Wow.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:41 schreef Tom_88 het volgende:
NOS jaaroverzicht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Viel mijn vriendin op.
Ja dit dus. En toen bedacht ik me dat de vingerafdruk in het mollogo ook zo is. Maar misschien is dat al gezegd, even verder lezen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:41 schreef eborn het volgende:
Viel mij op dat de achterkant van Evelien haar laptop als enige in spiegelbeeld was. Bij de overige kandidaten waar de achterkant te zien was stond het logo wel goed geschreven.
[ afbeelding ]
En nog even een voorbeeld van hoe het er bij de rest uit zat (je zag het logo bij een kandidaat of 3 herkenbaar in beeld)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:54 schreef eborn het volgende:
[..]
Je bedoelt dan denk ik deze. Het is inderdaad hetzelfde gebaar.
[ afbeelding ]
En hoe kwam ze dan aan die jokers? Mollen krijgen die doorgaans niet mee bij de start toch?quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:54 schreef Wiehoe het volgende:
Mijn theorie naar het zien van het eerste deel: Marlijn is de mol!
Stationopdracht: Begint ze fel dat andere deelnemers op haar paron staan.
Het hotel: Marlijn komt met het verhaal dat Victor verdacht is omdat hij gelijk de sleutel van de kamer pakt. Een mooi verhaal, maar wellicht had ze samen met iemand anders op de kamer gezeten wanneer Victor niet de sleutel van de betreffende kamer met het briefje had. Victor vindt geen jokers in de andere kamer, ze gaat vervolgens zelf heen en heeft wel jokers gevonden. Wellicht heeft ze die zelf voor de camerashot even geplaatst. Vervolgens vertelt ze dat verhaal ook nog aan Rick om Victor verdacht te maken.
De cameraopdracht kon je op tig manieren verpesten.
Holy shit.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:41 schreef Tom_88 het volgende:
NOS jaaroverzicht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Viel mijn vriendin op.
Dat hele shot is in spiegelbeeld. Vergelijk de achtergrond maar eens met die van je laatste screenshot. Zelfde achtergrond, shot vanuit ongeveer dezelfde hoek, alleen gespiegeld.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:41 schreef eborn het volgende:
[ afbeelding ]
En nog even een voorbeeld van hoe het er bij de rest uit zat (je zag het logo bij een kandidaat of 3 herkenbaar in beeld)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was overigens ook wel even in haar tas zoeken voordat ze de jokers vond. En dat wanneer je ze net ergens weggepakt hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:57 schreef liesje1979 het volgende:
En hoe kwam ze dan aan die jokers? Mollen krijgen die doorgaans niet mee bij de start toch?![]()
Heb jij wel eens geprobeerd iets in een vrouwentas te zoeken?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:54 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Het was overigens ook wel even in haar tas zoeken voordat ze de jokers vond. En dat wanneer je ze net ergens weggepakt hebt.
Was dit niet ook al eens in xx seizoenen geleden ?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat hele shot is in spiegelbeeld. Vergelijk de achtergrond maar eens met die van je laatste screenshot. Zelfde achtergrond, shot vanuit ongeveer dezelfde hoek, alleen gespiegeld.
Ze zou met een smoes weggaan van tafel, dat ze naar de WC moest. De gemiddelde vrouw heeft haar tas altijd bij zich en neemt hem zeker met zich mee als ze naar de WC gaat. Zo heel vreemd vind ik het niet dat ze haar tas bij zich heeft...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:04 schreef Wiehoe het volgende:
Daar heb je een punt. Maar als je de scene nog eens goed bekijkt dan is er wel erg slim gesneden in de shots. Je ziet haar voor de deur staan, op zo'n manier dat je de tas niet ziet. Waarom zou je een tas mee naar binnen nemen? En ze zegt zelf dat ze "meteen ook, hop, de kamer is binnengelopen". Maar eerst haar tas gepakt?
De shot ervoor had ze hem nog nietquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ze zou met een smoes weggaan van tafel, dat ze naar de WC moest. De gemiddelde vrouw heeft haar tas altijd bij zich en neemt hem zeker met zich mee als ze naar de WC gaat. Zo heel vreemd vind ik het niet dat ze haar tas bij zich heeft...
Was de verliezer Soundos toen niet een keer gespiegeld in de intro?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:05 schreef Pavement het volgende:
[..]
Was dit niet ook al eens in xx seizoenen geleden ?
En de hint is net iets te duidelijk aangezien het eerste waar je op let dat scherm is.
Volgens mij was hiervom het hoekje wel een rode streep, die ff later door evelien wel werd gespotquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Loopt Chris hier een stukje rode streep voorbij zonder iets te zeggen, of zou het rood afval zijn?
[ afbeelding ]
Ik bespeur een klein beetje een tunnelvisie.quote:
Ze zat met Victor in dezelfde kamer en ze kwam naar binnen stormen met een tas! En tja... ik hoop niet dat het tunnelvisie isquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik bespeur een klein beetje een tunnelvisie.
Ze kan ook de jokers hebben gevonden, naar haar eigen kamer gelopen zijn en ze in haar tas gestopt hebben en die mee naar beneden hebben genomen? Kan me er iets bij voorstellen dat ze ze niet in haar broekzak stopte en ook dat ze ze liever niet in de hotelkamer achterliet?
Kan toch? Dat ze na het vinden van de jokers gewoon nog even naar beneden is gegaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:47 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ze zat met Victor in dezelfde kamer en ze kwam naar binnen stormen met een tas! En tja... ik hoop niet dat het tunnelvisie is
Viel mij ook op! Ze lijkt wel wat op een van die station vrouwen!quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:16 schreef Wiehoe het volgende:
iemand nog theoriën over de vrouw die op 53:40 ineens achter Art staat en wegloopt? Of is dit gewoon raar knipwerk of toeval?
Waarom zou de mol zich bezighouden met jokers? Het doel van de mol is zo weinig mogelijk geld in de pot, die jokers boeit allemaal niet zoveel.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan toch? Dat ze na het vinden van de jokers gewoon nog even naar beneden is gegaan?
Ik denk helemaal niet dat Marlijn de mol is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarom zou de mol zich bezighouden met jokers? Het doel van de mol is zo weinig mogelijk geld in de pot, die jokers boeit allemaal niet zoveel.
Als de mol zich daarmee bezig gaat houden maakt hij/zij zich alleen maar verdacht
Of haar medekamergenoot.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarom zou de mol zich bezighouden met jokers? Het doel van de mol is zo weinig mogelijk geld in de pot, die jokers boeit allemaal niet zoveel.
Als de mol zich daarmee bezig gaat houden maakt hij/zij zich alleen maar verdacht
Dit ja, zou me niks verbazen als het één van die twee is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:05 schreef Amarantha het volgende:
Tot nu toe twijfel ik bij Chris en Evelien.
Wat wel voor hem pleit, is dat hij nu al 1 van zijn vrijstellingen heeft verbruikt, terwijl als je ver wilt komen dat nogal zonde is in deze fase van de strijd. Ik bedoel: als je de test een beetje handig invult, kun je vrijwel zeker minstens één iemand achter je houden die te sterk heeft ingezet op een verkeerde kandidaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef TheVulture het volgende:
Mijn eerste guttfeeling gaat naar Ajouad, vanwege de snelle vrijstellingen en het wegtikken van die camera. Al zegt iets in mijn achterhoofd dat het voor een Mol wellicht niet zo slim is om al meteen zo nadrukkelijk in beeld te komen. De groep verdenkt hem in ieder geval nog niet.
Nogal aparte theorie, zeker aangezien de letters random gekozen worden uit de naamquote:Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
Ik weet niet hoe ik je een PB kan sturen maar zou graag mee willen doen in de poule.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:33 schreef Droathoah het volgende:
Mensen die mee willen doen met de WIDM app poule kunnen mij een DM of PB met de naam sturen zodat ik iedereen kan uitnodigen.
De uitnodiging is verstuurd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:59 schreef Fionaaaa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik je een PB kan sturen maar zou graag mee willen doen in de poule.
Gebruikersnaam is ikbendem0l.
Als dit klopt zou het echt grappig zijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:21 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nogal aparte theorie, zeker aangezien de letters random gekozen worden uit de naam
(van http://www.widm.nl/hints.html)
Nee, daar staat gewoon Alamo.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:20 schreef Amarantha het volgende:
Schijnbaar kon je uit Chris zijn shirt ook de tekst halen : I am mol
[ afbeelding ]
Ik heb hier geen geluid beschikbaar, wat zegt ze? Gaat het om dat screenshot van Chris?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:54 schreef Bolletje... het volgende:
Zo, klaar! http://www.radio1.nl/item(...)de%20mol%20is?_html=
Dat Chris in zijn uitzending zei, "ik ben de mol op de koningsbrug"quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb hier geen geluid beschikbaar, wat zegt ze? Gaat het om dat screenshot van Chris?
Die mevrouw van Rijk, nu heeft ze voor iedereen dit seizoen van Wie is de Mol verpest.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:54 schreef Bolletje... het volgende:
Als ik een beetje rond-Google, denken veel mensen aan de camera-opdracht uit aflevering 1 waarbij Margriet tegen Evelien zegt dat ze de camera terug moet brengen. Eén van die twee zou het dus kunnen worden.quote:When I think back
On all the crap I learned in high school
It's a wonder
I can think at all
And though my lack of education
Hasn't hurt me none
I can read the writing on the wall
Kodachrome
You give us those nice bright colors
You give us the greens of summers
Makes you think all the world's a sunny day, oh yeah!
I got a Nikon camera
I love to take a photograph
So Mama, don't take my Kodachrome away
If you took all the girls I knew
When I was single
And brought them all together for one night
I know they'd never match
My sweet imagination
And everything looks worse in black and white
Kodachrome
You give us those nice bright colors
I got a Nikon camera
I love to take a photograph
So Mama, don't take my Kodachrome away
Mama, don't take my Kodachrome away
Mama, don't take my Kodachrome
Mama, don't take my Kodachrome (away)
(Leave your boy so far from home)
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:19 schreef Amarantha het volgende:
Haha ik ga nu de aflevering terugkijken om te checken wat die echt zegthttp://www.npo.nl/3-op-reis/02-11-2014/BNN_101369694
Net even dat fragment bekeken, maar wtf manquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:39 schreef Amarantha het volgende:
Dit vond ik trouwens al meteen verdacht tijdens 3 op reis, Chris zijn aankondiging dat die mee doet:
[ afbeelding ]
Er staat gewoon de mol i.p.v wie is de mol.
Dat ligt er veels te dik bovenopquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:57 schreef nattermann het volgende:
[..]
Net even dat fragment bekeken, maar wtf man![]()
Was dat jaren geleden ook niet met Patrick Stoof? Toen was er vooraf ook ergens een fragment waarbij uit iets zou blijken dat hij de mol was, toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:17 schreef Amarantha het volgende:
Zie mijn printscreen van 3 op reis. Als Chris het is dan zou het heel slecht zijn eigenlijk want daar staat het ook letterlijk
Dat is toch gewoon het logo van het programma?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:39 schreef Amarantha het volgende:
Dit vond ik trouwens al meteen verdacht tijdens 3 op reis, Chris zijn aankondiging dat die mee doet:
[ afbeelding ]
Er staat gewoon de mol i.p.v wie is de mol.
Werkt die link nog? Ik kan de player niet aanzetten. Iemand die weet wat er gezegd is?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:54 schreef Bolletje... het volgende:
Vorig jaar zat er bij Susan een hint in haar introductiefilmpje. Dus of het logisch is dat ze het twee jaar achter elkaar doen?quote:Ik hou van een stout gesprek. Wat is een stout gesprek? Dat je mensen op het verkeerde been probeert te brengen.
Doet 't niet?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:54 schreef Bolletje... het volgende:
Ja? Wat was de hint danquote:Op zondag 4 januari 2015 16:31 schreef KoningPils het volgende:
Vorig jaar zat er bij Susan een hint in haar introductiefilmpje.
Volgens die logica kun je net zo goed naar de kleren van Carolina kijkenquote:Op zondag 4 januari 2015 15:37 schreef Clola het volgende:
De ronde bril van Evelien tijdens de uitleg van de eerste opdracht lijkt erg veel op die van Henk, de vader van Alfred J. Kwak. Henk is een molik zou het een leuke hint vinden!
ach, ik heb al meer te vergezochte hints gezien hierquote:Op zondag 4 januari 2015 17:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens die logica kun je net zo goed naar de kleren van Carolina kijken
I can read the writing on the wallquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:44 schreef Lemming22 het volgende:
Iemand al nagedacht over de muzikale hint voor de volgende afvaller? Het nummer is Kodachrome van Paul Simon. En de tekst:
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:18 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Bij de filmopdracht viel mij een shot op met Chris. Op de muur stond groot in een cirkel 'C15'. Chris = mol 15?
In het begin met zoveel kandidaten is het meestal nogal rommelig, omdat er altijd een stel willen mollen.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:03 schreef 5thencounter het volgende:
Die prima geregisseerde chaos bij elk spel maakt het zo goed als onmogelijk een beetje fatsoenlijk mee te denken.. ik hoop dat ze dat in de komende afleveringen wat meer aan de kijkers denken
Zou wel een grappig idee zijn, 2 mollenquote:Op zondag 4 januari 2015 20:50 schreef Rmco87 het volgende:
Net iemand de 'leader' van de KRO gezien net voor Boer zoekt Vrouw? Daar was als laatste Art Rooijakkers, die eerst 1 en toen 2 vingers opstak en wat ik kon liplezen 'Niet 1 maar 2 mollen' zei. Zouden er dit jaar twee mollen zijn?
Jeetje ja, het lijkt inderdaad wel of iedereen wil meedoen om de chaos zo groot mogelijk te houdenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het begin met zoveel kandidaten is het meestal nogal rommelig, omdat er altijd een stel willen mollen.
Ik heb misch iets gemist, maar hoe kan ik een kraai als hint zien? Hoe leidt dat tot de mol?quote:Op zondag 4 januari 2015 20:25 schreef sonnyspek het volgende:
In de hele eerste aflevering zag je steeds kraaien terugkomen. Nu zie je op 0:35 bij Margriet een kraai op de achtergrond naar beneden springen...Margriet was ook diegene die vertelde dat ze een boek had geschreven dus 'Lezen en schrijven'. Tevens had de presentatrice bij Editie NL toen Pieter Derks er zat kleding aan met een vogel.Je mag me paranoïde noemen. http://www.rtlxl.nl/#!/ed(...)63-9680-9a0fa8481dd7
Ermahgerd kan iemand hier een filmpje/gifje van maken/vinden?quote:Op zondag 4 januari 2015 20:50 schreef Rmco87 het volgende:
Net iemand de 'leader' van de KRO gezien net voor Boer zoekt Vrouw? Daar was als laatste Art Rooijakkers, die eerst 1 en toen 2 vingers opstak en wat ik kon liplezen 'Niet 1 maar 2 mollen' zei. Zouden er dit jaar twee mollen zijn?
denk dezequote:Op zondag 4 januari 2015 23:53 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ermahgerd kan iemand hier een filmpje/gifje van maken/vinden?
Die kraai kwam erg vaak voor in de aflevering. Verder ben ik er nog niet achter. Maar opvallend is het wel! Zeker niet toevallig.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:35 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Ik heb misch iets gemist, maar hoe kan ik een kraai als hint zien? Hoe leidt dat tot de mol?
Hij steekt daar 3 vingers op.quote:
En hier ook al..quote:Op zondag 4 januari 2015 20:41 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
Margriet heeft op de groepsfoto van aflevering 1 wel een heel onnatuurlijke houding met haar rechterarm
Twee andere opties:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:44 schreef Lemming22 het volgende:
Iemand al nagedacht over de muzikale hint voor de volgende afvaller? Het nummer is Kodachrome van Paul Simon. En de tekst:
[..]
Als ik een beetje rond-Google, denken veel mensen aan de camera-opdracht uit aflevering 1 waarbij Margriet tegen Evelien zegt dat ze de camera terug moet brengen. Eén van die twee zou het dus kunnen worden.
Maar wellicht heeft één van de kandidaten fotograferen als hobby, dat kan natuurlijk ook
Ajouad El Miloudi is de enige waarvan ik niet kan vinden of (en zoja wat) hij gestudeerd heeft.quote:I can think at all
And though my lack of education
Hasn't hurt me none
I can read the writing on the wall
Chris Zegers wegens 3 op Reis ofzo?quote:You give us those nice bright colors
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:03 schreef Operc het volgende:
[..]
Op basis van dit:
[..]
Ajouad El Miloudi is de enige waarvan ik niet kan vinden of (en zoja wat) hij gestudeerd heeft.
http://www.innitmagazine.com/work-2/interview-ajouad-el-miloudi/quote:Nadat ik m’n HAVO heb afgemaakt ben ik Commerciële Economie gaan studeren op het HBO. Tegelijkertijd ben ik bij radiozender FunX aan de slag gegaan als verslaggever. Ik heb m’n studie afgemaakt en kreeg op een gegeven moment een eigen show bij FunX en toen is het balletje gaan rollen.
Ah, ik had alleen Wikipedia geraadpleegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
[..]
http://www.innitmagazine.com/work-2/interview-ajouad-el-miloudi/
Helaas.
Seizoen 5: Gijs Staverman eruit in aflevering 2 en kwam in aflevering 3 weer terugquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wanneer is een afvaller teruggekeerd?
Niet slecht gecijfergoocheld, we houden hem in de gatenquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef Parthenocissus het volgende:
Deze hint al gezien?
http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
Daaruit zou blijken dat de afvallers als volgende zouden zijn: pieter, evelien, marlijn, martine, caroline, pieter (voor de tweede maal), viktor, magriet of rik.
De finale zou dan bestaan uit: Chris, magriet of rik, ajouad
Edit: De nummers in tweets van de mol, zijn gewoon het telefoonnummer voor de jokers
Tevens lokquotequote:Een terugkeer lijkt niet ondenkbaar, aangezien we in de Wie is de Mol Special al meerdere scenes zagen, waarin Pieter voorkwam, en die nog niet uitgezonden zijn.
quote:
Laten we het hopen, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in #Pray4Pieterquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:39 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Tevens lokquoteJohannes vindt dit mooi om te horen denk ik.
[..]
JenniferGodin?quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
En dan in navolging van de leukste widm-deelnemer ooit gewoon winnen.
Neequote:Op donderdag 8 januari 2015 21:29 schreef sonnyspek het volgende:
WEER hoorde en zag ik allemaal kraaien rondvliegen in deze aflevering. Niemand die dat opvalt?
ze staan allemaal bijna op of rond dezelfde plekquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:32 schreef Moira. het volgende:
Art zei eerder al dat de mol dit jaar op de voorgrond komt te staan, toch?
Wel opvallend dat Rik dan al twee keer met de weekfoto pal op de voorgrond staat...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou wel vreselijk doorzichtig zijn, maar ben benieuwd waar hij volgende aflevering komt te staan
denk alleen niet dat Pieter terug komt. Want meestal als iemand terugkwam dan was het direct de aflevering ernaquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:38 schreef Parthenocissus het volgende:
De theorie van de cijfers klopt nog
Ja echt he!quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:38 schreef Parthenocissus het volgende:
De theorie van de cijfers klopt nog
Er is ook elk jaar wel een aflevering waarin niemand naar huis hoeft, dus dat zal die tweede keer Pieter dan wel zijn, als die theorie daadwerkelijk klopt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef Parthenocissus het volgende:
Deze hint al gezien?
Daaruit zou blijken dat de afvallers als volgende zouden zijn: pieter, evelien, marlijn, martine, caroline, pieter (voor de tweede maal), viktor, magriet of rik.
De finale zou dan bestaan uit: Chris, magriet of rik, ajouad
Edit: De nummers in tweets van de mol, zijn gewoon het telefoonnummer voor de jokers
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:50 schreef Zeta het volgende:
dat Kodachrome was een door Kodak in 1935 geïntroduceerde omkeerfilm(volgens wiki)dat zou kunnen betekenen dat Evelien afvalt vanwege dat gespiegelde mol logo op de laptop. Mama zou kunnen slaan op Margriet
Ik zie alleen maar heel veel strepen en heel veel oranje overalquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:29 schreef sonnyspek het volgende:
WEER hoorde en zag ik allemaal kraaien rondvliegen in deze aflevering. Niemand die dat opvalt?
Dat dacht ik ook. Vooral ook omdat ze die kamerdeur niet op slot hadden gedaan. Wie laat nou z'n kamerdeur open.. Zeker in WIDM, daar is de kans groot dat iemand anders in je spullen gaat snuffelen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:40 schreef Yaku het volgende:
Die twee vrijstellingen zouden ze toch echt niet in een willekeurige hotel kamer hebben laten liggen. Ik had zelf alle lades enzo meteen open gegooid om te kijken wat er in zou zitten, dus ik vermoed dat de vrijstellingen in de kamer van de mol lagen om te voorkomen dat andere kandidaten ze niet per ongeluk zouden vinden.
Zag ik ook voorbij komen. Toen was Viktor in beeld....quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:10 schreef Anouk83 het volgende:
Ik krijg even geen screenshot gemaakt, maar op 33.47 min kwam opeens een boek no secrets here in beeld. Zomaar in het restaurant.
Bij Margriet ook niet....dus helaasquote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:56 schreef Physsic het volgende:
Is dit trouwens al iemand opgevallen?
In het begin van aflevering 2 krijgt zowel Marlijn als Viktor een brief. Die van Viktor is wel ondertekend met 'De Mol' (net als de brieven in aflevering 1), maar die van Marlijn niet.
Misschien wel omdat dit een verbond van de mol met zichzelf is , zoals Art in het begin van de uitzending zei.
Of De Mol staat alleen bij Viktor, omdat hij de mol isquote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Bij Margriet ook niet....dus helaas...tenzij er 2 mollen zijn dit jaar
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat gewoon een bug in de app, want bij mij staat Pieter wel op zwart/wit bij aflevering 1 in de tijdlijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:31 schreef AF_ het volgende:
Niks te maken met de mol (of juist wel) maar eerder met de eventuele terugkeer van Pieter. Dit viel me namelijk op in de app. Evelien is zwart-wit terwijl de foto van Pieter in de afl. dat hij afviel nog in kleur is
[ afbeelding ]
Volgens mij stond onder dat briefje van Martine op het begin van aflevering 1 ook 'De Mol'.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:38 schreef eborn het volgende:
[..]
Of De Mol staat alleen bij Viktor, omdat hij de mol is
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Staat Pieter bij jou ook in 'de tijdlijn' zwart/wit? Of alleen bij het rad waar je de punten kan inzetten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:39 schreef eborn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon een bug in de app, want bij mij staat Pieter wel op zwart/wit bij aflevering 1 in de tijdlijn.
Je speelt de app sowieso behoorlijk waardeloos. Je had kunnen bedenken dat Ajoud, of hoe die ook heet, zijn vrijstelling zou inzetten. Als je daar dan het meeste(of alle) van je punten op had ingezet, had je niks verloren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:31 schreef AF_ het volgende:
Niks te maken met de mol (of juist wel) maar eerder met de eventuele terugkeer van Pieter. Dit viel me namelijk op in de app. Evelien is zwart-wit terwijl de foto van Pieter in de afl. dat hij afviel nog in kleur is
[ afbeelding ]
Edit: valt me nu ook op dat evelien bij afl 2 achter Pieter staat. Met deze theorie zou de volgende dus Victor moeten zijn
Inderdaad! had een goede geweest, in plaats van Evelien verdenkenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je speelt de app sowieso behoorlijk waardeloos. Je had kunnen bedenken dat Ajoud, of hoe die ook heet, zijn vrijstelling zou inzetten. Als je daar dan het meeste(of alle) van je punten op had ingezet, had je niks verloren.
Ik heb 400 puntjes nuquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef widm_freak het volgende:
[..]
Inderdaad! had een goede geweest, in plaats van Evelien verdenken
Ja dat gaat er ook niet binnen 1 dag af....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:27 schreef widm_freak het volgende:
Carolina had trouwens weer groen / zwarte nagellak op (de kleuren van wie is de mol!)
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:27 schreef widm_freak het volgende:
Carolina had trouwens weer groen / zwarte nagellak op (de kleuren van wie is de mol!)
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Carolina's nagels lijken in elk geval gewoon om en om groen en zwart te zijn gelakt...
All Saints met Under The Bridgequote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:08 schreef DaMart het volgende:
Heeft iemand toevallig de muzikale hint meegekregen vandaag?
Ik had verwacht dat ik commentaar kreeg op mijn inzetten maar zover had ik nog niet doorgedachtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je speelt de app sowieso behoorlijk waardeloos. Je had kunnen bedenken dat Ajoud, of hoe die ook heet, zijn vrijstelling zou inzetten. Als je daar dan het meeste(of alle) van je punten op had ingezet, had je niks verloren.
Waarschijnlijk weer op dezelfde plek, net als de rest.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:32 schreef Moira. het volgende:
Art zei eerder al dat de mol dit jaar op de voorgrond komt te staan, toch?
Wel opvallend dat Rik dan al twee keer met de weekfoto pal op de voorgrond staat...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou wel vreselijk doorzichtig zijn, maar ben benieuwd waar hij volgende aflevering komt te staan
Da leven er waarschijnlijk veel kraaien. Of denk je dat de productie elke aflevering een bus kraaien opentrekt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:29 schreef sonnyspek het volgende:
Omdat zij van Opzij natuurlijk een hippe vrouw is. Een shirt waar love op staat wordt door een sjaaltje een shirt waar mol op staat. Mooi om te zien altijd dat soort theorien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ja echt he!![]()
En ik zag dit (even een foto van de tv gemaakt)
[ afbeelding ]
Dat sjaaltje erover...draai de E om en het is een M.....
Waarom uberhaupt een sjaal dragen met 40 graden?
Welkom op FOK!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:27 schreef widm_freak het volgende:
No secrets in here zal de volledige tekst zijn. maar in beeld lijkt het 10 secret in here.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:10 schreef Anouk83 het volgende:
Wat mij deze aflevering vooral opviel is dat Ajouad tot 3x toe niet staat te juichen en klappen als er geld in de pot kwam, terwijl de rest heel blij is kijkt hij een beetje zuur.
En Evelien zegt tijdens de test dat ze Chris en Margriet verdenkt, en Evelien is naar huis...
Ik krijg even geen screenshot gemaakt, maar op 33.47 min kwam opeens een boek no secrets here in beeld. Zomaar in het restaurant.
Ik snap er niks vanquote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:57 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
No secrets in here zal de volledige tekst zijn. maar in beeld lijkt het 10 secret in here.
Boven de "O"van NO staat een zwart doodskopje met botten gekruisd en ernaast een bliksemschicht. Rechtsonder onder de E van here staat een tekening van een slip.
Geshowed door iemand met rode nagels en om de rechterpols een armband. Volgens mij Sandifort.. als ik kijk naar de plaats aan tafel van waar ie geshowed wordt . Alles wijst daarop. Ze heeft rode nagels, ze heeft een armband om aan de rechterpols en ze zit ook op de plek van waaruit het boek geshowed wordt.
In diezelfde fragment zijn de flesse met de 2 bloemen, bloemen weg, bloemen weer terug..
Oh, ik beschreef even het boek.. en wie dat boek volgens mij dus in beeld bracht omdat er geen plaatje beschikbaar was hier.quote:
Ik geloof er zo ook niet zo in, maar het zou zomaar kunnen dat er in de loop van het seizoen ergens ooit nog eens een 'code' tevoorschijn komt die de volgorde van deze letters aangeven. Zou ook niet de eerste keer zijn dat ze zoiets doenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken.
Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken.
O, er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten. Maar de hint zoals hierboven beschreven, lijkt me toch echt veel te ver gezocht hoor. Dat is gewoon zoeken naar letters door degene die hem bedacht heeft, om een hint te hebben die bij een bepaalde tunnel pastquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:06 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.
hadden we die t-shirt theorie vorig jaar niet ook bij Jan-Willemquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]
Cover van RHCP waar ook Dani California van isquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:
[..]
All Saints met Under The Bridge
tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:09 schreef Xummon het volgende:
[..]
Cover van RHCP waar ook Dani California van is
Marleen speelt de Rol van Danni Lowinski
exit voor Marlijn????
zou op basis van de nummer/optelsom/tweet theorie kloppen
en een andere versie hiervanOp vrijdag 9 januari 2015 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk hem reeds ontdekt te hebben in het opvallend veel Twitter gebruik vooraf aan de serie. Het account @Ikbendemol heeft voor de afleveringen al flink van zich laten horen met tweets waarin het telefoonnummer, die gebeld kan worden voor jokers, bekend werd gemaakt. Elke dag en steeds een minuut later volgde het volgende getal. Als je de cijfers van de datum, het tijdstip en het bekend gemaakte getal steeds optelt komt een merkwaardige reeks te voorschijn. Voorbeeld van tweet 1: 10-12-14 om 21:20 het getal 0. Totaal is dit 14 en dus een 5. (Dit is een boeddhistisch gebruik om het geboorte getal uit te rekenen en zo iemand te kunnen karakteriseren). In ons geval is het dus het "afval-getal".
Onderstaand dan de reeks van de eerste tweets van @Ikbendemol:
1. Som is 14 dus een 5
2. Som is 22 dus een 4
3. Som is 20 dus een 2
4. Som is 27 dus een 9
5. Som is 25 dus een 7
6. Som is 24 dus een 6
7. Som is 21 dus een 3
Kijkend naar de volgorde waarop ze bekend gemaakt zijn in aanloop naar de serie betekent dat als afvallersvolgorde: Pieter (5e), Evelien (4e), Marlijn (2e), Martine (9e), Chris (7e), Caroline (6e) en Viktor (3e).
Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, wat vergezocht allemaal. Je kan alles zo becijferen dat het in je gewenste uitkomst geforceerd kan worden...
Ieder jaar komen dit soort theorieën langs, en meestal kloppen ze niet. Ik denk dat het op toeval berust dat hij tot nu toe klopt, maar als hij toch juist blijkt te zijn, vind ik het knap en een beetje bizar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:46 schreef steffo78 het volgende:
[..]
Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.
Bij het afscheid nemen van Pieter lijkt ze (met wat fantasie) iets soortgelijks te doen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:46 schreef Blik het volgende:
Waarom zwaaide Carolina met 2 vingers bij het afscheid van Evelien, en even daarvoor waren er ook al heel duidelijk 2 vingers van haar te zien.
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:
[..]
All Saints met Under The Bridge
tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....quote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pasquote:Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef Susi het volgende:
[..]
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
Het zou passen in de tweettheorie.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas.
Om de theorie rond te krijgen, lijkt me dat dan ook het meest waarschijnlijke scenario. Pieter nu nog terug laten keren, is vrij onwaarschijnlijk (en zou ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk vinden).quote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?
http://wieisdemol.startpagina.nl/
?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?
http://wieisdemol.startpagina.nl/
Links bij de kandidaten.quote:
Dan zou de tweettheorie niet meer kloppen. Zal wel leuk zijn als hij afvalt want veel mensen verdenken hem.quote:
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.
- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]
- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]
- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.
- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).
- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]
- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]
- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.
- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]
- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.
- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.
Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Een aantal van je hints slaat nergens op (feit). En volgens mij had Rik het over hulp vragen aan Margriet toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.
- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]
- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]
- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.
- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).
[ afbeelding ]
- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]
- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.
- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]
- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.
- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.
Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:20 schreef Rmco87 het volgende:
[..]
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)
Zoals velen al opviel de vele hoeveelheden 'kraaien' in beeld.
Het woord 'kraai' zit ook in de naam 'RIK vAn de WestelAken'
quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:48 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.
Viktor gaat er dus uit?twitter:
Hoezo Viktor?quote:
Aflevering 3 Datum: 12-12-14 Tijd: 21:22 16-12-2014 21:55 2quote:
Ah zo.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aflevering 3 Datum: 12-12-14 Tijd: 21:22 16-12-2014 21:55 2
Totaalsom = 83 8+3=11 --> 2 Marlijn
83+1 = 84 = 8+4=12=1+2=3, Viktor was de 3e kandidaat die aangekondigd is.
Ik wil je niet uit je tunnel halen, maar 'kraai' zit ook verborgen in CARolinA DijKhuIzen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:20 schreef Rmco87 het volgende:
[..]
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)
Zoals velen al opviel de vele hoeveelheden 'kraaien' in beeld.
Het woord 'kraai' zit ook in de naam 'RIK vAn de WestelAken'
Gezien het feit dat er veel kraaien in deze serie voorkomenquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:25 schreef franklop het volgende:
Enkele voorbeelden van Sri Lankaans bijgeloof:
Het beste voorteken voor de reiziger is om, voordat de reis begint, iemand tegen te komen die een bak of pot met water, melk of witte bloemen draagt.
Juli wordt gezien als ongunstige maand om in te trouwen, net als dat in Engeland zo is met de maand mei.
Als een kraai door een huis vliegt is dit een teken dat de bewoner dat huis snel zal verlaten. Het krassen van een kraai op het dak voorspelt goeds voor bewoners.
Tijdens de zuidwest moesson komen slangen uit de jungle; het wordt afgeraden ze op dinsdag en vrijdag te doden.
De dood wordt op diverse manieren aangekondigd. Het roepen van een overvliegende zwarte kraanvogel; de huis hond die in de grond wroet; eksters die zich verzamelen op de plek van naderend onheil, enzovoort.
Baden op zondag doet het uiterlijk van de bader geen goed; baden op maandag leidt juist tot een beter uiterlijk.
Geldtransacties bij volle maan zijn aan te raden.
Een koe tegenkomen aan het begin van een reis is een goed voorteken.
Kraaien in een cirkel: een verlies wordt toegebracht door een u vijandig gezind persoon.
Een kraai op de rug van een varken als u het huis verlaat: er komen juridische problemen.
Uw huis verlatend hoort u een wilde papegaai: uw werk komt tot een goed einde.
U komt een maagd tegen die gewassen wasgoed draagt: een succesvol einde van een missie die u zich ten doel stelde.
Het lijkt nog te kloppen ookquote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ach, Carolina voelde zich ook verraden dat zij geen vrijstelling kreeg.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:42 schreef Dekatria het volgende:
Dat met die boot was wel enorm knullig
Ik moest bij de confrontatie van Rik en Marlijn wel meteen aan de titel van de aflevering denken.
En dan dat vlug wegrennen bij de 2e opdracht.... en dan vooral niet kijken naar de envelop...quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vond bij de schermen net het opvallend dat er bij Rik een kraai was die - volgens mij - drie keer kraaide, of riep of hoe dat ook moge heten bij kraaien. Titel was verraden. Judas werd 3x verraden. Dus dat bevestigt mij in mijn vermoeden van de mol. Volgens mij zaten er bij die anderen ook geen fragmentjes tussen.
Zie net dat bij de intro van widm een zwarte vogel (kraai) rechts in beeld vliegt als margriet in beeld komtquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:34 schreef Alleforums het volgende:
Mhhm, die kraaien zijn toch wel echt dingen die telkens terugkomen; luister maar eens op de achtergrond in het stuk waarin art praat bij 1:35
http://web.avrotros.nl/wieisdemol/splash/
Ik vind de twee meest verdachte personen rik en margriet.Vanwege mijn tunnelvisie vorig jaar blijf ik enigszins vorozichtig met hints die er gegeven worden. Rik heeft naar mijn mening erg goede en sterke hints die naar hem verwijzen, maar voor een mol zegt hij wel eens dingen die je niet zou zeggen als mol (omdat je de consequenties weet) Voor margriet denk ik dat het een perfecte mol kan zijn, hoe ze doet, wat ze allemaal zegt en mijn gevoel geeft gewoon een beeld waarin ze in aflevering 10/11 al haar mollenstreken gaat opbiechten. De hints en aanwijzingen zijn hier juist minder sterk aanwezig.
Dat was Rik toch?quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Meteen zegt Chris dat ze gaan lasergamen.
Volgens mij was het Chris, maar heb nog niet teruggekeken. Zal morgen ff checken of ik alles goed onthouden hebquote:
Chrisen Victor hadden ook een envelop. Marlijn toch ook?quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Hier mijn hersenspinsels bij deze aflevering.
De titel van de aflevering is 'Verraden'. Meteen zegt Chris dat ze gaan lasergamen. Hij verraadt de volgende opdracht dus.
Stel dat Viktor de mol is. Hij verraadt zijn molrol door als enige geld binnen te halen. Bovendien zat er maar 100 euro in de envelop.. Beetje weinig. Zien we bij de terugblik dat hij wat geld weggooit voor hij terug gaat naar de groep?
Nog niet teruggekeken maar er was bij de lasergameopdracht 1 enveloppe voor de mol. Welke namen hebben we verder gezien? Lijkt me dat er eentje over moet blijven??
MAS(Martine)
MAL (Margriet)
RIW (Rik)
AJM (Ajoud)
Wie vult aan?
Rik benoemt dat hij Marlijn verdenkt. Verraad van vriendschap/verbond?
Ook opvallend: Rik zegt 'we gaan richting de zee, daar zijn ze sowieso niet'. Wil hij Chris afleiden van het strand?
Chris zegt 'Zijn we nou blind?' Mol = blind
Carolina voelt zich verraden door Viktor bij de vrijstellingen.
Tot nu toe vind ik het een gaaf seizoen en toffe groep. Mijn hoofdverdachten zijn Rik, Chris en Marlijn. En ergens blijft Carolina ook verdacht maar ik zou het echt jammer vinden als zij de mol blijkt te zijn.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De tweettheorie kan nu weg, toch?
Met hoogtevrees ben je niet meteen bang om te vliegen. Een vriend van mij heeft al hoogtevrees op een keukentrapje maar zet hem in een vliegtuig en hij is als een kind zo blij.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:58 schreef d.k. het volgende:
Ik heb nog nooit iemand met hoogtevrees zo relaxed in een klein vliegtuigje zien zitten. Bovendien, Rik krijgt zijn rugzak aangereikt als hij uit het vliegtuig stapt. Op dat moment had hij de envelop moeten zien.
is marlijn echt gespot in NY of is het alleen maar van horen zeggen. want dan kan het ook gewoon misleiding zijn.quote:
Dat nummer staat ook in de leader en was vorige week onderdeel van de opdracht in het theater. Dus iedereen heeft dat nummer inmiddels wel gezienquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:31 schreef swarmahoer het volgende:
heeft nou niemand dat telefoonnummer gezien in t begin van de aflevering? kwam als snel shot in beeld, volgens mij was het een nl 06 nummer...
Net als het geluid van het fototoestel vorig jaar bedoel je?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef Zeta het volgende:
De kraaien vielen me nu echt heel erg op, daar moet gegarandeerd iets mee zijn, ze gaan echt niet opeens elke aflevering zomaar kraaien laten zien voor de gein.
Ik wacht nog even volgende week afquote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De tweettheorie kan nu weg, toch?
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:46 schreef Karstman het volgende:
[..]
Met hoogtevrees ben je niet meteen bang om te vliegen. Een vriend van mij heeft al hoogtevrees op een keukentrapje maar zet hem in een vliegtuig en hij is als een kind zo blij.
quote:I'm flying high like the wind
Reaching the impossible, I'll never doubt again
Heb ik ookquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:27 schreef PicoMMP het volgende:
Ik vind het best eng om op een laddertje te staan om een lamp te vervangen, terwijl vliegen geen probleem is
Volgens mij hoorde ik dat dit seizoen ook een paar keer..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:25 schreef eborn het volgende:
Net als het geluid van het fototoestel vorig jaar bedoel je?
Misschien Ajouad? omdat tot nu toe telkens in de artiest\titel de aanwijzing zat, en Ajouad de jongste is?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:47 schreef DaMart het volgende:
Muzikale aanwijzing voor de volgende afvaller: Will Young - Anything is possible.
Deze zinnen waren het (als ik goed oplette):
[..]
mijn theorie is dat zolang ik in contact sta met de aarde (in reuzenrad, op trap etc) ik er last van heb. Zodra er geen contact is (vliegtuig, luchtballon) heb ik er geen last van!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:27 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik vind het best eng om op een laddertje te staan om een lamp te vervangen, terwijl vliegen geen probleem is. Een krakkemikkig balkon op één hoog vind ik ook beangstigend.
Mijn eigen verklaring hiervoor: als je van een keukentrap/balkon pleurt, overleef je het normaal gesproken, maar kun je wel van alles breken. Als je uit een vliegtuig valt, ben je dood. Ook ziet alles er vanuit een vliegtuig wat minder echt uit.
Of de mol gaf Victor een plus 1 vrijstelling.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chris zei het inderdaad, maar het was duidelijk dat Rik het eerder geopperd had, zo van ik denk het idee van Rik, lasergamen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:13 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Volgens mij was het Chris, maar heb nog niet teruggekeken. Zal morgen ff checken of ik alles goed onthouden heb
Ik snapte echt niet waarom ze niet gewoon op de stof het woord schilderden. Ze hadden toch verf? Of was de kleur van de verf overeenkomstig met de kleur van de deksel van de verf? Want dan was de verf nutteloos.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef Karstman het volgende:
Had gister een discussie met een vriendin over Marlijn. Ze stelde vrij snel na het kopen van het doek voor dat er een schaar nodig was. Voor mij bewijst dat, dat zij de mol niet is omdat de mol dat nooit zou voorstellen. Vriendin zei maar dan kun je lekker misknippen. Volgens mij is het beter om op het strand te zitten zonder schaar dan om te moeten gaan klooien en misknippen, dat valt veel meer op.
Richt je niet op de kraaien zou ik zo zeggen : vorig seizoen waren er ook iedere aflevering camera flits geluiden en dat was achteraf gezien ook niks, sowieso maken de kijkers de meest uiteenlopende theorieen waaraan de makers nog niet eens gedacht hadden, want die houden het meestal vrij simpel (denk maar eens aan die vishengels vorig seizoen)quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef Zeta het volgende:
De kraaien vielen me nu echt heel erg op, daar moet gegarandeerd iets mee zijn, ze gaan echt niet opeens elke aflevering zomaar kraaien laten zien voor de gein.
Carolina blijft mijn nummer 1 verdachte, en Margriet 2e, Rik wordt door daadwerkelijk niemand verdacht van de kandidaten en wel door half het internet, dat is vaak een goede reden om aan te nemen dat die geen mol is, want het ligt er blijkbaar te dik bovenop
Als ze net uit dat vliegtuig stappen staat Chris vlak voor de boei en om Rik daarvan af te leiden wijst ie Rik met zn arm de andere kant opquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik neig meer naar Rik op basis van die gemiste envelop, Chris is al veel te verdacht in de groep.
Mijn oorspronkelijke mol Ajouad zit toch te weinig op sleutelposities bij de opdrachten
Ik wilde dit net zeggen, viel me gelijk op!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:31 schreef Amarantha het volgende:
Dit vind ik ook wel een goede trouwens, zie het nu bij MolTalk. je zag in het begin van de eerste opdracht een paar lettercombi's bij in de toektoek stonden. Bij één stond een DeMol envelop, bij de andere 3 of 4 zie je alleen de letters.
[ afbeelding ]
Als iemand niet de Mol is, dan is Viktor het wel.. veels te fanatiek.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:27 schreef DeParo het volgende:
Op basis van de bovenstaande theorie concludeer ik dat Viktor de Mol is.
Hij sprak expres de naam verkeerd uit van het plaatsje, hij had spullen ingekocht om op asfalt de naam te schrijven nou dat werkte evenmin, en bij die karretjes nam hij verreweg de langste route, ging bijna alle autootjes af, vond slechts een envelop, en wist het ook nog te halen.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als iemand niet de Mol is, dan is Viktor het wel.. veels te fanatiek.
Uitstekende tunnelvisiequote:Op maandag 19 januari 2015 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij sprak expres de naam verkeerd uit van het plaatsje, hij had spullen ingekocht om op asfalt de naam te schrijven nou dat werkte evenmin, en bij die karretjes nam hij verreweg de langste route, ging bijna alle autootjes af, vond slechts een envelop, en wist het ook nog te halen.
Marlijn gaat dus winnen want zij weet dat Viktor de Mol is.
Hoewel ik niet zo overtuigd ben, was het bedrag in die ene envelop wel aan de magere kant. Wellicht wist hij welke envelop te pakken of heeft hij er geld uit gehaald en weggegooid.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij sprak expres de naam verkeerd uit van het plaatsje, hij had spullen ingekocht om op asfalt de naam te schrijven nou dat werkte evenmin, en bij die karretjes nam hij verreweg de langste route, ging bijna alle autootjes af, vond slechts een envelop, en wist het ook nog te halen.
Marlijn gaat dus winnen want zij weet dat Viktor de Mol is.
En hij is volgens mij als enige langs dat autootje nog geweest waar de envelop voor de Mol in zat, wat er dan ook in die envelop zat, heel interessant.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel ik niet zo overtuigd ben, was het bedrag in die ene envelop wel aan de magere kant. Wellicht wist hij welke envelop te pakken of heeft hij er geld uit gehaald en weggegooid.
Degene die dit bedacht heeft denkt dat Chris en Viktor halverwege een soort Harry Potter-achtige truc uitgehaald hebben waarbij ze elkaars gedaante aannemen? Of zie ik het verkeerd?quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:52 schreef CarloV het volgende:
Om je nog meer in de tunnel van Viktor te helpen:
[ afbeelding ]
Blijkbaar zaten Rik en Viktor (dus niet Chris) in het vliegtuig en kwamen daarna Rik en Viktor terug zonder geld, verder staat in de bijbehorende tekst, dat er 5 kandidaten te voet waren, en 2 in het vliegtuig (dus er is 1 over). Source: http://web.avrotros.nl/wieisdemol/Afleveringen/3/opdracht2.aspx
Niet dat ik Viktor verdenk, maar als iemand hier een hint in ziet, ga je gang.
Ik zit eerder te denken aan kwantum mechanica, waarbij Viktor op twee plaatsen tegelijk isquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degene die dit bedacht heeft denkt dat Chris en Viktor halverwege een soort Harry Potter-achtige truc uitgehaald hebben waarbij ze elkaars gedaante aannemen? Of zie ik het verkeerd?
Staat wel heel knullig.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:52 schreef CarloV het volgende:
Om je nog meer in de tunnel van Viktor te helpen:
[ afbeelding ]
Blijkbaar zaten Rik en Viktor (dus niet Chris) in het vliegtuig en kwamen daarna Rik en Viktor terug zonder geld, verder staat in de bijbehorende tekst, dat er 5 kandidaten te voet waren, en 2 in het vliegtuig (dus er is 1 over). Source: http://web.avrotros.nl/wieisdemol/Afleveringen/3/opdracht2.aspx
Niet dat ik Viktor verdenk, maar als iemand hier een hint in ziet, ga je gang.
twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 22-01-2015 om 20:00:15Weer een witte eikel. Nu met 18 verrassingen. #widm reageer retweet
Maar waarbij Chris dan ook nog in het vliegtuig zit, want op het plaatje waar het over Rik en Viktor gaat zie je toch wel heel duidelijk Rik en Chrisquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:59 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik zit eerder te denken aan kwantum mechanica, waarbij Viktor op twee plaatsen tegelijk is
Ja ik denk ook dat Chris ineens molblindheid had en dus niks zag, maar Viktor zag gelukkig wel bentota staan. En vergeet niet op het tweede plaatje zie je Viktor heel verbaasd kijken dat hij zelf geen geld terug had genomen, ook een molactie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar waarbij Chris dan ook nog in het vliegtuig zit, want op het plaatje waar het over Rik en Viktor gaat zie je toch wel heel duidelijk Rik en Chris
Nu ben ik in de war over of dit nou serieus is of nietquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:05 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat Chris ineens molblindheid had en dus niks zag, maar Viktor zag gelukkig wel bentota staan. En vergeet niet op het tweede plaatje zie je Viktor heel verbaasd kijken dat hij zelf geen geld terug had genomen, ook een molactie.
Ik ben niet in de war!quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war over of dit nou serieus is of niet
Degene die die plaatjes en zinnetjes bij elkaar heeft gezet volgens mij welquote:
Ja krijg je met mollenogen, dat duidt erop dat de mol het heeft geschreven, Chris verdoezelt hier zijn naam, en doet het lijken alsof de mol niet in het vliegtuig zat, conclusie: Chris is de molquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degene die die plaatjes en zinnetjes bij elkaar heeft gezet volgens mij wel
Man man man, ik ga wel gewoon kijken zoquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:20 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja krijg je met mollenogen, dat duidt erop dat de mol het heeft geschreven, Chris verdoezelt hier zijn naam, en doet het lijken alsof de mol niet in het vliegtuig zat, conclusie: Chris is de mol
meerdere kan die zijn, maar ook meer vandaar mijn vraag....quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:35 schreef svann het volgende:
'Meerdere' is meer dan één.
Dat klopt toch prima met die twee van Chris?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |