Ik geloof er zo ook niet zo in, maar het zou zomaar kunnen dat er in de loop van het seizoen ergens ooit nog eens een 'code' tevoorschijn komt die de volgorde van deze letters aangeven. Zou ook niet de eerste keer zijn dat ze zoiets doenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken.
Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken.
O, er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten. Maar de hint zoals hierboven beschreven, lijkt me toch echt veel te ver gezocht hoor. Dat is gewoon zoeken naar letters door degene die hem bedacht heeft, om een hint te hebben die bij een bepaalde tunnel pastquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:06 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.
hadden we die t-shirt theorie vorig jaar niet ook bij Jan-Willemquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]
Cover van RHCP waar ook Dani California van isquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:
[..]
All Saints met Under The Bridge
tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:09 schreef Xummon het volgende:
[..]
Cover van RHCP waar ook Dani California van is
Marleen speelt de Rol van Danni Lowinski
exit voor Marlijn????
zou op basis van de nummer/optelsom/tweet theorie kloppen
http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
en een andere versie hiervanOp vrijdag 9 januari 2015 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk hem reeds ontdekt te hebben in het opvallend veel Twitter gebruik vooraf aan de serie. Het account @Ikbendemol heeft voor de afleveringen al flink van zich laten horen met tweets waarin het telefoonnummer, die gebeld kan worden voor jokers, bekend werd gemaakt. Elke dag en steeds een minuut later volgde het volgende getal. Als je de cijfers van de datum, het tijdstip en het bekend gemaakte getal steeds optelt komt een merkwaardige reeks te voorschijn. Voorbeeld van tweet 1: 10-12-14 om 21:20 het getal 0. Totaal is dit 14 en dus een 5. (Dit is een boeddhistisch gebruik om het geboorte getal uit te rekenen en zo iemand te kunnen karakteriseren). In ons geval is het dus het "afval-getal".
Onderstaand dan de reeks van de eerste tweets van @Ikbendemol:
1. Som is 14 dus een 5
2. Som is 22 dus een 4
3. Som is 20 dus een 2
4. Som is 27 dus een 9
5. Som is 25 dus een 7
6. Som is 24 dus een 6
7. Som is 21 dus een 3
Kijkend naar de volgorde waarop ze bekend gemaakt zijn in aanloop naar de serie betekent dat als afvallersvolgorde: Pieter (5e), Evelien (4e), Marlijn (2e), Martine (9e), Chris (7e), Caroline (6e) en Viktor (3e).
Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, wat vergezocht allemaal. Je kan alles zo becijferen dat het in je gewenste uitkomst geforceerd kan worden...
Ieder jaar komen dit soort theorieën langs, en meestal kloppen ze niet. Ik denk dat het op toeval berust dat hij tot nu toe klopt, maar als hij toch juist blijkt te zijn, vind ik het knap en een beetje bizar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:46 schreef steffo78 het volgende:
[..]
Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.
Bij het afscheid nemen van Pieter lijkt ze (met wat fantasie) iets soortgelijks te doen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:46 schreef Blik het volgende:
Waarom zwaaide Carolina met 2 vingers bij het afscheid van Evelien, en even daarvoor waren er ook al heel duidelijk 2 vingers van haar te zien.
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:
[..]
All Saints met Under The Bridge
tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....quote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pasquote:Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef Susi het volgende:
[..]
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
Het zou passen in de tweettheorie.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas.
Om de theorie rond te krijgen, lijkt me dat dan ook het meest waarschijnlijke scenario. Pieter nu nog terug laten keren, is vrij onwaarschijnlijk (en zou ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk vinden).quote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?
http://wieisdemol.startpagina.nl/
?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?
http://wieisdemol.startpagina.nl/
Links bij de kandidaten.quote:
Dan zou de tweettheorie niet meer kloppen. Zal wel leuk zijn als hij afvalt want veel mensen verdenken hem.quote:
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.
- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]
- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]
- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.
- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).
- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]
- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]
- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.
- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]
- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.
- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.
Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Een aantal van je hints slaat nergens op (feit). En volgens mij had Rik het over hulp vragen aan Margriet toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.
- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]
- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]
- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.
- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).
[ afbeelding ]
- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]
- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.
- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]
- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]
- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.
- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.
Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:20 schreef Rmco87 het volgende:
[..]
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)
Zoals velen al opviel de vele hoeveelheden 'kraaien' in beeld.
Het woord 'kraai' zit ook in de naam 'RIK vAn de WestelAken'
quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:48 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.
Viktor gaat er dus uit?twitter:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |