abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie zaterdag 10 januari 2015 @ 02:54:20 #181
169210 liesje1979
pi_148533362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ja echt he! :D

En ik zag dit (even een foto van de tv gemaakt)
[ afbeelding ]

Dat sjaaltje erover...draai de E om en het is een M.....

Waarom uberhaupt een sjaal dragen met 40 graden? :o
Omdat zij van Opzij natuurlijk een hippe vrouw is. Een shirt waar love op staat wordt door een sjaaltje een shirt waar mol op staat. Mooi om te zien altijd dat soort theorien. _O-
  One tough cookie zaterdag 10 januari 2015 @ 02:59:26 #182
169210 liesje1979
pi_148533397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:27 schreef widm_freak het volgende:
Carolina had trouwens weer groen / zwarte nagellak op (de kleuren van wie is de mol!)
Welkom op FOK!
Ja sinds ik die nagellak van Carolina in aflevering 1 zag begin ik een beetje een tunnelvisie te krijgen. :@
  zaterdag 10 januari 2015 @ 06:02:49 #183
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148533896
Wat mij opviel en wat ik hier nog niet heb gelezen. Bij het arriveren van Chris en Viktor bij het theater kwam er een busje voorbij gereden, net voor het bord Regal wordt getoond, waarop in de ruiten de gespiegeld te lezen is: 'riding' of 'driving' en daaronder lanka'. Lijkt gemonteerd.. want je moet echt moeite doen om het te lezen. Op dat moment zijn nog niet alle mensen binnen in het theater.. Zat de mol nog in een tuktuk op dat moment?

Toch niet.. er staat 'piring'

[ Bericht 16% gewijzigd door BloedendeVagina op 10-01-2015 06:16:41 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 06:57:57 #184
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148534004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:10 schreef Anouk83 het volgende:
Wat mij deze aflevering vooral opviel is dat Ajouad tot 3x toe niet staat te juichen en klappen als er geld in de pot kwam, terwijl de rest heel blij is kijkt hij een beetje zuur.
En Evelien zegt tijdens de test dat ze Chris en Margriet verdenkt, en Evelien is naar huis...

Ik krijg even geen screenshot gemaakt, maar op 33.47 min kwam opeens een boek no secrets here in beeld. Zomaar in het restaurant.

No secrets in here zal de volledige tekst zijn. maar in beeld lijkt het 10 secret in here.

Boven de "O"van NO staat een zwart doodskopje met botten gekruisd en ernaast een bliksemschicht. Rechtsonder onder de E van here staat een tekening van een slip.

Geshowed door iemand met rode nagels en om de rechterpols een armband. Volgens mij Sandifort.. als ik kijk naar de plaats aan tafel van waar ie geshowed wordt . Alles wijst daarop. Ze heeft rode nagels, ze heeft een armband om aan de rechterpols en ze zit ook op de plek van waaruit het boek geshowed wordt.

In diezelfde fragment zijn de flesse met de 2 bloemen, bloemen weg, bloemen weer terug..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 08:59:10 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_148534458
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:57 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

No secrets in here zal de volledige tekst zijn. maar in beeld lijkt het 10 secret in here.

Boven de "O"van NO staat een zwart doodskopje met botten gekruisd en ernaast een bliksemschicht. Rechtsonder onder de E van here staat een tekening van een slip.

Geshowed door iemand met rode nagels en om de rechterpols een armband. Volgens mij Sandifort.. als ik kijk naar de plaats aan tafel van waar ie geshowed wordt . Alles wijst daarop. Ze heeft rode nagels, ze heeft een armband om aan de rechterpols en ze zit ook op de plek van waaruit het boek geshowed wordt.

In diezelfde fragment zijn de flesse met de 2 bloemen, bloemen weg, bloemen weer terug..
Ik snap er niks van
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:13:19 #186
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148535110
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik snap er niks van
Oh, ik beschreef even het boek.. en wie dat boek volgens mij dus in beeld bracht omdat er geen plaatje beschikbaar was hier.

En wat me verder opviel aan diezelfde tafelscene, met bloemen in een fles die er wel waren en toen weer niet.

Oh, en bij dat boek dat dus zo pontificaal vroeg ik me dus ook af wat die tekeningen erbij betekenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door BloedendeVagina op 10-01-2015 10:24:42 ]
pi_148535800
De titel scheepsrecht, ging dat niet over Marlijn die 3 keer ging kijken naar de schilderijen?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:55:01 #188
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_148538015
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.

- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.

- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.

- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.

- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).

- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...

- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).

- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.

- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.

Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.

Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.

- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.

- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.

- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.

Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 13:00:05 #189
42184 crew  DaMart
pi_148538127
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken :').
  PR en moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 13:06:13 #190
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148538281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Die hint met die letters uit de namen is wel heel ver gezocht natuurlijk... als je zoals hier gewoon willekeurige letters (er zit geen enkel systeem in) pakt uit elke naam, kun je daar voor elke kandidaat wel een hint van maken :').
Ik geloof er zo ook niet zo in, maar het zou zomaar kunnen dat er in de loop van het seizoen ergens ooit nog eens een 'code' tevoorschijn komt die de volgorde van deze letters aangeven. Zou ook niet de eerste keer zijn dat ze zoiets doen
Fuck the EBU.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:06:14 #191
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_148538282
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef DaMart het volgende:
Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 13:11:21 #192
42184 crew  DaMart
pi_148538427
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:06 schreef GauloisesB. het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar als de kandidaten in precies dezelfde volgorde het podium oplopen zoals ze ook bekend gemaakt zijn, kun je niet ontkennen dat erover is nagedacht.
O, er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten. Maar de hint zoals hierboven beschreven, lijkt me toch echt veel te ver gezocht hoor. Dat is gewoon zoeken naar letters door degene die hem bedacht heeft, om een hint te hebben die bij een bepaalde tunnel past :P.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:22:44 #193
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148538732
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:

- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]

hadden we die t-shirt theorie vorig jaar niet ook bij Jan-Willem
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:09:38 #194
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148541414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:

[..]

All Saints met Under The Bridge

tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
Cover van RHCP waar ook Dani California van is
Marleen speelt de Rol van Danni Lowinski

exit voor Marlijn????

zou op basis van de nummer/optelsom/tweet theorie kloppen

http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:11:32 #195
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148541459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:09 schreef Xummon het volgende:

[..]

Cover van RHCP waar ook Dani California van is
Marleen speelt de Rol van Danni Lowinski

exit voor Marlijn????

zou op basis van de nummer/optelsom/tweet theorie kloppen

http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/

en een andere versie hiervan

0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk hem reeds ontdekt te hebben in het opvallend veel Twitter gebruik vooraf aan de serie. Het account @Ikbendemol heeft voor de afleveringen al flink van zich laten horen met tweets waarin het telefoonnummer, die gebeld kan worden voor jokers, bekend werd gemaakt. Elke dag en steeds een minuut later volgde het volgende getal. Als je de cijfers van de datum, het tijdstip en het bekend gemaakte getal steeds optelt komt een merkwaardige reeks te voorschijn. Voorbeeld van tweet 1: 10-12-14 om 21:20 het getal 0. Totaal is dit 14 en dus een 5. (Dit is een boeddhistisch gebruik om het geboorte getal uit te rekenen en zo iemand te kunnen karakteriseren). In ons geval is het dus het "afval-getal".

Onderstaand dan de reeks van de eerste tweets van @Ikbendemol:
1. Som is 14 dus een 5
2. Som is 22 dus een 4
3. Som is 20 dus een 2
4. Som is 27 dus een 9
5. Som is 25 dus een 7
6. Som is 24 dus een 6
7. Som is 21 dus een 3

Kijkend naar de volgorde waarop ze bekend gemaakt zijn in aanloop naar de serie betekent dat als afvallersvolgorde: Pieter (5e), Evelien (4e), Marlijn (2e), Martine (9e), Chris (7e), Caroline (6e) en Viktor (3e).
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:44:40 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148543778
Wauw, wat vergezocht allemaal. Je kan alles zo becijferen dat het in je gewenste uitkomst geforceerd kan worden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_148545233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, wat vergezocht allemaal. Je kan alles zo becijferen dat het in je gewenste uitkomst geforceerd kan worden...
Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.
pi_148553709
Denk dat de theorie komende aflevering niet volledig sluitend gemaakt kan worden. Het zou me op dit moment verbazen als Marlijn de aflevering overleeft, maar dat komt maar deels door de theorie. Als ze inderdaad op 1 juni in New York zat, dan zal ze zeer waarschijnlijk sowieso de volgende afvaller zijn (of die erna). Dus de echte test zal de week erna komen met Martine. Zelf zou ik het jammer vinden wanneer ze zo'n hint erin stoppen (dan nog liever de gebarentaal van Inge).

Het zal in ieder geval jammer zijn wanneer Marlijn het spel verlaat, want ze heeft in ieder geval 2 enorme pluspunten :@ Toch wat ik al dacht, meer een Jennifer (waarmee ze grappig genoeg afgelopen zomer een film of serie mee gedraaid heeft) dan een Sofie.

Nog net even de herhaling gekeken. Op basis daarvan (in combinatie met interviews) zou ik voorlopig Ajouad, Carolina, Victor en Margriet uitsluiten als mol. Chris & Rik zijn lastig te peilen en Martine loopt de hele tijd rare gezichten te trekken (in combinatie met het feit dat ze de serie al jaren volgt en heel anders overkomt dan William Spaaij haar omschreef in Moltalk).

Verder had Art duidelijk hetzelfde effect op Evelien als dat hij op Sofie had en Marlijn zal waarschijnlijk geen kerstkaart gehad hebben van Margriet :')

P.S. Op basis van mijn eigenlijk jaarlijkse theorie kan ik in ieder geval zeggen dat een finale Margriet, Chris en Ajouad zeer onwaarschijnlijk is (en dat ik haast zeker weet van een paar kandidaten dat die sowieso aflevering 4 gaan halen; in ieder geval handig bij het tonen van de schermen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 11 januari 2015 @ 00:06:22 #199
45532 ziggyziggyziggy
pi_148555710
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:46 schreef steffo78 het volgende:

[..]

Die afvallershints was al voor de eerste aflevering bekend. De twee eerste afvallers kloppen, dus zo vergezocht is het niet.
Ieder jaar komen dit soort theorieën langs, en meestal kloppen ze niet. Ik denk dat het op toeval berust dat hij tot nu toe klopt, maar als hij toch juist blijkt te zijn, vind ik het knap en een beetje bizar.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:27:01 #200
202348 Susi
Temple of Love
pi_148580529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:46 schreef Blik het volgende:
Waarom zwaaide Carolina met 2 vingers bij het afscheid van Evelien, en even daarvoor waren er ook al heel duidelijk 2 vingers van haar te zien.
Bij het afscheid nemen van Pieter lijkt ze (met wat fantasie) iets soortgelijks te doen.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 08:24:15 #201
42184 crew  DaMart
pi_148596157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:

[..]

All Saints met Under The Bridge

tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
  maandag 12 januari 2015 @ 08:31:55 #202
202348 Susi
Temple of Love
pi_148596243
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 08:37:01 #203
42184 crew  DaMart
pi_148596296
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef Susi het volgende:

[..]

Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas ;).
  maandag 12 januari 2015 @ 08:39:06 #204
202348 Susi
Temple of Love
pi_148596321
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas ;).
Het zou passen in de tweettheorie.
pi_148616951
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Om de theorie rond te krijgen, lijkt me dat dan ook het meest waarschijnlijke scenario. Pieter nu nog terug laten keren, is vrij onwaarschijnlijk (en zou ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk vinden).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148678292
Hoezo Ajouad afvaller 3?

http://wieisdemol.startpagina.nl/
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:17:09 #207
45532 ziggyziggyziggy
pi_148680980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?

:D!
pi_148682505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?

?
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:15:23 #209
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148682847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:04 schreef Droathoah het volgende:

[..]

?
Links bij de kandidaten. :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148683006
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Links bij de kandidaten. :D
Dan zou de tweettheorie niet meer kloppen. Zal wel leuk zijn als hij afvalt want veel mensen verdenken hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')