abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148274500
Ik zie persoonlijk ook het nut niet van NLse forensische experts daar bij het zoeken.
Make my day!
pi_148276007
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:46 schreef agter het volgende:

[..]

Leuk om te lezen.
Ik vraag me af of Panama dit betaalt?
Ja, en ik vraag me op mijn beurt af of de organisatie Spanish by the river het geld terugbetaald heeft aan de families van K en L, wat de dames voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk aan SAL betaald hebben?
De organisatie laat heel laf al die tijd niks van zich horen.
pi_148276147
Allereerst bedankt Poekje voor alle links die je net posste.
Zijn geen koekebakkers die mee gaan.

Verder wil ik jullie nog even meenemen naar de ochtend van 2 april.
Het is 8.00 uur en Feliciano en Eileen staan te wachten op Kris en Lisanne voor de aardbeientoer.
Om 8.30 gaan ze naar het hostel en wacht Feliciano, omdat ie zo ongerust is, tot 10.00 uur totdat ie het hostel in kan.
De discussie daarover is al uitvoerig besproken dus dat wil ik niet nog eens herhalen.
Wat ik wel wil benoemen is waarom zijn Kris en Lisanne niet gebeld door Feliciano, Eileen of iemand anders van de taalschool?
Een logische reactie zou namelijk zijn, als je ongerust bent waar ze zijn, om om 8.30 uur het nummer te achterhalen en dan direct proberen te gaan bellen.
Is niet gebeurd.
Het nummer zal toch wel bekend zijn bij de taalschool (bv op het aanmeldingsformulier) of misschien zelfs bij Feliciano (op bv het aanmeldingsformulier voor de geboekte excursies).
Anderhalf uur voor de katse viool staan wachten levert niks op, bellen misschien wel.

Oh en dat er geprobeerd is naar Kris en Lisanne te bellen kun je zien in deze reportage van Umberto
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80

(na 11.52 min) als de ouders van Lisanne gebeld worden aan het begin van de nacht in Nederland van 2 op 3 april (Panamese tijd ergens tussen 18 en 19) als Eileen denkt dat ze Lisanne belt.

Mijn punt is waarom anderhalf uur wachten voor een dichte deur maar dan daarna maar liefst 10 uur wachten met bellen?
pi_148276221
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag me op mijn beurt af of de organisatie Spanish by the river het geld terugbetaald heeft aan de families van K en L, wat de dames voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk aan SAL betaald hebben?
Ingrid had toch een beloning beloofd (paar duizend dollar ofzo), voor de gouden tip in het begin?
Make my day!
pi_148276685
quote:
Fok!ers zoeken resten Kris en Lisanne
Ook drie Nederlandse amateurspeurneuzen gaan in Panama op zoek naar meer stoffelijke resten van de omgekomen meisjes Lisanne Froon en Kris Kremers.

Fok! user El_Matador zei zaterdag bij de NOS dat hij en twee van zijn mede-forumgenoten zich aansluiten bij het Panamese zoekteam dat later deze maand eveneens weer op zoektocht gaat. "Al maanden zijn we vanuit onze zolderkamers bezig om deze zaak op te lossen, we hebben alle speculaties uitgeprint en gaan ze nu stuk voor stuk uitsluiten. We zijn vooral benieuwd naar de weerkaatsing in een van de pupillen van de meisjes zoals duidelijk te zien is op een van de foto's, we hopen deze plek te kunnen vinden en gaan er vanuit daarmee de openstaande vragen te kunnen beantwoorden"

Het Nederlandse drietal gaat begin komende week speuren in omgeving van Boquete, waar de meisjes verdwenen. Ze nemen lokale gidsen mee de jungle in waar eerder onder meer spullen en botresten van de meisjes werden gevonden. Wat hen is overkomen, is nooit duidelijk geworden.

Volgens El_Matador gaan de drie er niet naar toe sensatie te zoeken. "Als we wat vinden dat zou kunnen wijzen op een misdrijf, dan dragen we dat over aan de autoriteiten."
Even a broken clock is right twice a day.
pi_148276964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:37 schreef danos het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat de 2 medefokkers en de plaatselijke gidsen goed naar hem luisteren.
Tegelijk zal het zelfs voor de gidsen een leerzame expeditie zijn want zal er door hem een pad bekend worden gemaakt die zij nog niet kenden.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:27:40 #157
28033 Pek
je moet wat
pi_148277994
quote:

[..]

:')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:48:45 #158
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_148278661
quote:

[..]

*FOK!kers
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_148279389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:03 schreef agter het volgende:
Ik zie persoonlijk ook het nut niet van NLse forensische experts daar bij het zoeken.
Die zullen wel bepalen of vondsten van K en L kunnen zijn. Beetje lullig als je er thuis pas achter komt dat je een halve indiaan, een konijn en een stukje mammoet hebt meegenomen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 14:16:49 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_148279506
quote:

[..]

Ik trapte er met beide benen in _O_
pi_148279513
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Aan ons bedoel je?
pi_148279589
Oh cool we kunnen dus wel over gebande users posten.
pi_148279608
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die zullen wel bepalen of vondsten van K en L kunnen zijn. Beetje lullig als je er thuis pas achter komt dat je een halve indiaan, een konijn en een stukje mammoet hebt meegenomen.
Welke vondsten?
En jij denkt dat ze ter plekke in de jungle gaan bepalen of het een indiaan of een Europeaan is?
Laat ze eerst maar eens wat gaan vinden, en neem daar experts voor mee... :)

[ Bericht 10% gewijzigd door agter op 03-01-2015 14:29:33 ]
Make my day!
pi_148279688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:17 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Aan ons bedoel je?
aan de media.
pi_148279858
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:22 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

aan de media.
Dan zouden ze de ouders passeren. Lijkt me niet netjes.
pi_148280086
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ingrid had toch een beloning beloofd (paar duizend dollar ofzo), voor de gouden tip in het begin?
staat me iets bij van $ 2.500,- , maar I.L. is niet de organisatie.

Waar het om gaat is dat veel organisaties tegenwoordig omzet draaien mbv. vrijwilligers/stagiaires en er niet van op- of omkijken als die vrijwillgers/stagiaires daar (hoge) kosten voor (moeten) maken die niet vergoed worden. Nou en, kan je denken, het zijn toch vrijwilligers? Jawel, maar die zijn dan wel voor jouw organisatie en jouw klanten aan het werk. En worden op hun werk beoordeeld.

Als ze dan niet goed genoeg geschoold zouden zijn, of niet goed genoeg gekleed, ga je dan als organisatie daarin je verantwoordelijkheid nemen, of laat je iedereen maar wat aanrotzooien? Met alle kans op ongelukken enz. van dien? Klopt het verhaal dan wel wat je vrijwilligers/stagiaires voorhoudt? Daar gaat het m.i. om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 18:25:17 ]
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 14:37:56 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_148280133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:19 schreef 11en30 het volgende:
Oh cool we kunnen dus wel over gebande users posten.
Uh..nee?
pi_148280255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dan zouden ze de ouders passeren. Lijkt me niet netjes.
We lezen helemaal niks over een persverklaring. Lijkt me toch normaal als 2 van je studenten opeens verdwenen zijn. Of naderhand, als er restanten van ze gevonden worden. Bv. iets in de trant van
"de organisatie SAL betreurt het verlies van 2 van haar internationale studenten" ...
pi_148280916
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

We lezen helemaal niks over een persverklaring. Lijkt me toch normaal als 2 van je studenten opeens verdwenen zijn. Of naderhand, als er restanten van ze gevonden worden. Bv. iets in de trant van
"de organisatie SAL betreurt het verlies van 2 van haar internationale studenten" ...
Op 4 april hebben ze wel de foto's en de 'gezocht' flyer op hun Facebook gedeeld.
Hoe lang waren ze er eigenlijk al? 1 of 2 dagen?

Ik heb sws de indruk dat iedereen daar gewoon snel weer overgaat tot de orde van de dag.
Make my day!
pi_148284181
op bladzijde 14 van de Telegraaf editie van vandaag een heel artikel getiteld "Experts zoeken resten meisjes" van Jolande van der Graaf. Ben het aan het downloaden om de text naar hier over te zetten, duurt ff...bron: " Experts zoeken resten meisjes".

http://bit.ly/14iUS0Q

Enkele interessante nieuwe scenario's en info over de voorgenomen manieren van werken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 17:07:39 ]
pi_148284551
Experts zoeken resten meisjes
Laatste expeditie voor familie Kris en Lisanne

Jolande van der Graaf
Amsterdam

In een allerlaatste poging om meer stoffelijke resten op te sporen van de in Panama omgekomen meisjes Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) reizen patholoog Frank van de Goot en twee van zijn collega’s vandaag voor onderzoek naar het Midden-Amerikaanse land af.

Van de Goot, zijn collega-patholoog Judith Fronczek en fysisch antropoloog Tristan Krap beginnen maandag – een week voordat ook de laatste speurtocht door de Panamese autoriteiten van start gaat – met het zoeken naar skeletdelen in het berggebied bij Boquete. Daar verdwenen de meisjes vorig voorjaar tijdens een wandeling en werden later onder meer een rugzak, een schoen en een aantal lichamelijke resten aangetroffen.

„Onze reis is op initiatief van de familie Kremers en heeft primair als doel om meer stoffelijke resten van de meisjes te vinden”, zegt Van de Goot. „Mochten we onverhoopt stuiten op lichaamsdelen die sporen van een misdrijf vertonen, dan zullen wij daar zelf geen verder onderzoek naar doen. Alles wat we aan menselijke resten of spullen van de meisjes vinden wordt gedocumenteerd, met gps-apparatuur per vindplaats geregistreerd en vervolgens overgedragen aan de Panamese autoriteiten.”

Rugzak

De forensisch experts gaan op pad met twee locale gidsen en richten zich vooral op de rivieren in de bergjungle. Van de Goot: „De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water. Het doet ons vermoeden dat Lisanne en Kris zijn verdwaald, op een van de steile berghellingen zijn uitgegleden en een val van grote hoogte in de rivier hebben gemaakt. Het is aannemelijk dat meer lichaamsdelen stroomopwaarts in de rivier liggen. We zullen daar beginnen en ook echt fysiek in het water zoeken.”

Ultraviolet licht

Hulpmiddelen zijn plastic buizen waarmee dicht op de rivierbodem kan worden gekeken en apparatuur met ultraviolet licht. „Dat kleurt in het donker alles paars, behalve beenderen, omdat die in ultraviolet licht juist groen oplichten. Hoewel er stroming staat, valt te verwachten dat beenderen en mogelijk zelfs een heel skelet achter stenen of takken zijn blijven haken en nog steeds op de bodem liggen.”

De zoektocht is niet geheel zonder risico, beaamt Van de Goot. „We zijn goed voorbereid, gewend om ook in onherbergzaam gebied te opereren en hebben allerlei materialen en medicamenten bij ons. De grootste bedreiging vormt een bepaalde spinnensoort die veel in die regio voorkomt en giftig is. Maar het is uiteraard ook uitkijken op de glibberige paden en stenen in de rivier.”

De Nederlanders beginnen enkele dagen voor de Panamezen met het uitkammen van het gebied omdat hun reis al lang geleden werd gepland. Een week later krijgen de drie forensische experts versterking van Panamese deskundigen en een hondenteam van de brandweer Amersfoort.

Het drama rond Lisanne Froon en Kris Kremers voert terug naar 1 april vorig jaar. De Amersfoortse meiden – die in Panama verbleven om Spaans te leren – maakten toen een tocht door de bergen, maar keerden nooit terug en waren lange tijd vermist. Hoewel rekening wordt gehouden met een misdrijf, is het volgens de Panamese autoriteiten evenmin uitgesloten dat de twee verdwaalden en door verhongering of een ongeval om het leven kwamen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 17:12:59 ]
pi_148285495
De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water.

Huh????? Dat wisten we niet.
pi_148285519
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:33 schreef schuschuho het volgende:
De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water.

Huh????? Dat wisten we niet.
Toch een ongeluk?
pi_148285951
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_148286726
quote:
Tja waar is de rugzak nu gevonden? In de rivier, nabij een rivier of in de struiken?
pi_148286742
Geen enkel bericht in de media is volledig betrouwbaar, op welk gebied dan ook.

En dat geldt dus nu weer voor de vindplaats van de rugzak.
pi_148286873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:11 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Tja waar is de rugzak nu gevonden? In de rivier, nabij een rivier of in de struiken?
Ik heb m niet gevonden.
pi_148287893
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:14 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik heb m niet gevonden.
:N
pi_148288200
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:11 schreef gynaika het volgende:
Geen enkel bericht in de media is volledig betrouwbaar, op welk gebied dan ook.

En dat geldt dus nu weer voor de vindplaats van de rugzak.
Nou, ik ga er toch wel vanuit dat K&L in Panama waren...
Make my day!
pi_148288374
Poekje01, bedankt voor het posten. Ik lees dat men ervaring heeft in onherbergzame gebieden. Dus hopelijk gaat dit wat opleveren.
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:04:39 #181
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148288879
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:03 schreef Poekje01 het volgende:
De zoektocht is niet geheel zonder risico, beaamt Van de Goot. „We zijn goed voorbereid, gewend om ook in onherbergzaam gebied te opereren en hebben allerlei materialen en medicamenten bij ons. De grootste bedreiging vormt een bepaalde spinnensoort die veel in die regio voorkomt en giftig is. Maar het is uiteraard ook uitkijken op de glibberige paden en stenen in de rivier.”

Dit nog even ter herinnering aan de mensen die hier maandenlang hebben volgehouden dat K en L wel slachtoffer geweest moeten zijn van een misdrijf, omdat het immers onmogelijk zou zijn om daar op natuurlijke wijze aan je eind te komen.
pi_148289426
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit nog even ter herinnering aan de mensen die hier maandenlang hebben volgehouden dat K en L wel slachtoffer geweest moeten zijn van een misdrijf, omdat het immers onmogelijk zou zijn om daar op natuurlijke wijze aan je eind te komen.
Maar die mensen hadden/hebben een bepaald uitgangspunt, namelijk dat K en L de Pianista-trail bewandelden onder begeleiding van anderen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:25:29 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148289688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar die mensen hadden/hebben een bepaald uitgangspunt, namelijk dat K en L de Pianista-trail bewandelden onder begeleiding van anderen.
Ja, maar als ze onder begeleiding van anderen geweest zouden zijn, dan zouden ze toch niet verdwaald zijn?
pi_148289842
quote:
Het doet ons vermoeden dat Lisanne en Kris zijn verdwaald, op een van de steile berghellingen zijn uitgegleden en een val van grote hoogte in de rivier hebben gemaakt.

[...]

De grootste bedreiging vormt een bepaalde spinnensoort die veel in die regio voorkomt en giftig is. Maar het is uiteraard ook uitkijken op de glibberige paden en stenen in de rivier.

Waarom wordt de grootste bedreiging voor de forensisch experts niet ook als grootste bedreiging voor K en L gezien? :?

[ Bericht 6% gewijzigd door 11en30 op 03-01-2015 20:12:16 ]
pi_148289947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, maar als ze onder begeleiding van anderen geweest zouden zijn, dan zouden ze toch niet verdwaald zijn?
Ik denk dat je best wel begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:33:38 #186
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148290000
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:03 citeerde Poekje01 het volgende uit een krant:
De grootste bedreiging vormt een bepaalde spinnensoort die veel in die regio voorkomt en giftig is.

Ik heb hem al eerder genoemd: de vioolspin. Klein, onopvallend, en levensgevaarlijk. Je kan beter door een tarantula gebeten worden.
Hier een paar foto's van vioolspinbeten die behandeld zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder behandeling ga je hieraan dood. Zo simpel is het.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:29 schreef 11en30 het volgende:

Waarom wordt de grootste bedreiging voor de forensisch experts niet ook als grootste bedreiging voor K en L gezien? :?
Goed punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 03-01-2015 20:11:32 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:36:10 #187
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148290131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:32 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk dat je best wel begrijpt wat ik bedoel.
Dat doet me denken aan mijn eerste vrouw. Heeel vermoeiend.
pi_148290174
quote:
De forensisch experts gaan op pad met twee locale gidsen en richten zich vooral op de rivieren in de bergjungle.

[...]

Het is aannemelijk dat meer lichaamsdelen stroomopwaarts in de rivier liggen. We zullen daar beginnen en ook echt fysiek in het water zoeken.

Benieuwd welke rivieren (meervoud).

[ Bericht 25% gewijzigd door 11en30 op 03-01-2015 20:12:01 ]
pi_148290563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

zijrivieren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_148290614
quote:
Het doet ons vermoeden dat Lisanne en Kris zijn verdwaald, op een van de steile berghellingen zijn uitgegleden en een val van grote hoogte in de rivier hebben gemaakt.

Ik vind dit zo'n ongeloofwaardig scenario. En hoe gaan de deskundigen vaststellen dat ze zijn uitgegleden en niet geduwd of gesprongen?

[ Bericht 28% gewijzigd door 11en30 op 03-01-2015 20:11:43 ]
pi_148290655
Vaag verhaal. doet mij vooral vermoeden dat ze een ander spoor gaan volgen maar dat niet aan de grote klok willen hangen om geen slapende honden wakker te maken daar.
pi_148290797
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die uitspraak heb je al eerder gedaan...ook heel vermoeiend.
pi_148290974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mooi dom dat je daarmee getrouwd ben dan. :|W Kon je niks beters krijgen?
pi_148291070
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zijrivieren
Maar welke? Scenario rio pata de macho?
pi_148291349
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

tijd gezocht op internet, maar dat van die giftige (als in dodelijk voor mensen) spinnen valt blijkbaar wel weer mee daar: ca. 1.000 spinnensoorten, een enkele gifitg, maar zelden dodelijk voor mensen:

bron: Sarah Humphreys, The rough guide to Panama

https://books.google.nl/b(...)ers%20panama&f=false
pi_148291480
Ik ben door niemand daar gewaarschuwd voor giftige beestjes oid, ook niet door locals.. Alleen dat het niet handig is zomaar alle vruchten van de bomen te plukken en te eten, omdat je maag en darmen daar niet blij van worden. Maar dat waren over het algemeen vruchten hoog in de bomen (te paard kon je er al nauwelijks bij)
pi_148291613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

wacht even, ik heb text uit een krantenartikel hier gepost als kopie, dat is iets anders als "Poekje01 schreef".
Maar goed.
pi_148291691
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:03 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

tijd gezocht op internet, maar dat van die giftige (als in dodelijk voor mensen) spinnen valt blijkbaar wel weer mee daar: ca. 1.000 spinnensoorten, een enkele gifitg, maar zelden dodelijk voor mensen:

bron: Sarah Humphreys, The rough guide to Panama

https://books.google.nl/b(...)ers%20panama&f=false

En het zou wel heel toevallig zijn dat beide dames hieraan ten prooi zijn gevallen.
pi_148291758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:33 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb hem al eerder genoemd: de vioolspin. Klein, onopvallend, en levensgevaarlijk. Je kan beter door een tarantula gebeten worden.
Hier een paar foto's van vioolspinbeten die behandeld zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder behandeling ga je hieraan dood. Zo simpel is het.

[..]

Goed punt.
had ik nog niet gezien Domnivoor: gruwelijk!

staat ie hier nou ook tussen??

https://sites.google.com/(...)ost-venomous-spiders
pi_148291833
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

wacht even, ik heb text uit een krantenartikel hier gepost als kopie, dat is iets anders als "Poekje01 schreef".
Maar goed.
Fixed.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:15:00 #201
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148291877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Fixed.
Mijn quote ook.
pi_148291944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:10 schreef schuschuho het volgende:

[..]

En het zou wel heel toevallig zijn dat beide dames hieraan ten prooi zijn gevallen.
"In Brazil human deaths are intermittently reported, and there even is case documentation where two children were killed by the same spider."

http://panamaprattle.blog(...)andering-spider.html
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:18:42 #203
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148292041
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

had ik nog niet gezien Domnivoor: gruwelijk!

staat ie hier nou ook tussen??

https://sites.google.com/(...)ost-venomous-spiders

Nummer 3.
pi_148292393
Het zijn gruwelijke beten en die kun je maar beter niet krijgen!
Maar: Kan een beet door een vioolspin verklaren waarom K&L plotseling geen foto's meer namen en na 8 dagen weer wel?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:42:29 #205
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148293157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:26 schreef RapaNui het volgende:
Het zijn gruwelijke beten en die kun je maar beter niet krijgen!
Maar: Kan een beet door een vioolspin verklaren waarom K&L plotseling geen foto's meer namen en na 8 dagen weer wel?
Dat zou een verklaring kunnen zijn ja. Als je gebeten wordt denk je 'au een rotmug'. Het doet pijn maar je loopt door. Er gaan een aantal dagen overheen voordat het er zo gruwelijk uitziet als op die foto's.
pi_148294702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat zou een verklaring kunnen zijn ja. Als je gebeten wordt denk je 'au een rotmug'. Het doet pijn maar je loopt door. Er gaan een aantal dagen overheen voordat het er zo gruwelijk uitziet als op die foto's.
Wel een beetje vreemd:
Je wordt gebeten, au rot mug, doet pijn, je loopt door en.....je maakt geen foto’s meer?
Na een aantal dagen gaat het er gruwelijk uitzien en.....dan ga je na 8 dagen weer foto’s maken?
pi_148295416
Het tijdelijk niet gebruiken van de camera of telefoons kan ook te maken hebben met de toestand van de apparaten zelf i.p.v. met de toestand van K en L.
Zoals vocht, stof, zand. Daardoor kan een apparaat tijdelijk niet bruikbaar zijn geweest.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:39:38 #208
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148295730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:17 schreef gynaika het volgende:

Wel een beetje vreemd:
Je wordt gebeten, au rot mug, doet pijn, je loopt door en.....je maakt geen foto’s meer?
Na een aantal dagen gaat het er gruwelijk uitzien en.....dan ga je na 8 dagen weer foto’s maken?
Nee. Na 8 dagen zonder medische behandeling ben je dood, en de achterblijver gaat foto's maken.
pi_148296007
Iets anders, ik heb nu een wat ouder model smartphone, een Samsung Galaxy SII GT-I9100.

Wat me is opgevallen is dat je helemaal niet hoeft in te loggen om, mits het toestel aan staat, toch al:
- veel aan de weet te komen over het netwerkbereik
- te kunnen bellen

Aan de zijkant zit een knopje waarmee je je scherm op standby (uit) zet om energie uit te sparen, scherm wordt zwart. Wil je inloggen? druk je op de menuknop. Je komt bij het standby schermblok PIN inlogscherm.

Zonder PIN in te toetsen zie je nu al:

- de netwerkbereik streepjes (en kun je al direct weten of een belpoging zin heeft of niet)
- de batterij rest vulling waarde
- tijd
- netwerkverbindingtype (3G connectiviteit of niet)

ook in het donker, want het is standaard verlicht aangegeven. Echter, er is ook een aparte knop "Noodoproep" voor je op het scherm. Je kunt nu, zonder PIN in te toetsen, toch daar op drukken en daarna op een toetsenblok nummers als 112 of 911 intoetsen, en een noodoproep doen.

Als het tst uit staat, en je zet het aan, kom je, mits zo ingesteld, eerst bij een PIN inlogscherm, maar daarna ook bij het standby schermblok PIN inlogscherm, waar je idemdito zonder 2e PIN een noodoproep kan plaatsen.

Mijn punt is dat vlgns. mij iedereen wel minimaal de standaard PIN toestelcode actief heeft, en je bij dit toestel dus:

a) GEEN noodoproep kunt plaatsen, als het tst echt helemaal uit is gezet, en dan weer aan, en je weet
de toestel PIN code niet. Na 3 valse PIN's moet je een PUK code weten

b) WEL een noodoproep kunt plaatsen, als het tst nog aan staat, en je het tst scherm uit standby stand
activeert, maar NIET de tst PIN code weet

(nb. dit, ervanuit gaande dat er niet ook nog eens een tweede SIM PIN code apart actief is aangezet)

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 23:00:44 ]
pi_148296149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee. Na 8 dagen zonder medische behandeling ben je dood, en de achterblijver gaat foto's maken.
hoe gruwelijk ook, maak je daar toch een foto van lijkt mij. Kan me voorstellen dat je die niet in de krant hoeft.
pi_148296719
Ik ben overigens wel blij dat er nu experts stroomopwaarts IN de rivier(en) gaan zoeken.
Heel goed mogelijk dat er van alles vastgeklemd zit onderwater.
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:26:23 #212
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148298292
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hoe gruwelijk ook, maak je daar toch een foto van lijkt mij. Kan me voorstellen dat je die niet in de krant hoeft.
Je maakt een foto van je overleden vriendin (foto 509), die je iets te confronterend vindt en weer verwijdert. En later maak je een minder schokkende foto: de 'haarfoto'. Zomaar een idee.
pi_148299110
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je maakt een foto van je overleden vriendin (foto 509), die je iets te confronterend vindt en weer verwijdert. En later maak je een minder schokkende foto: de 'haarfoto'. Zomaar een idee.
M.i. verklaart een spinnenbeet veel niet: bh's in de rugzak, broekje netjes aan de kant, een week lang geen foto's maken, daarna wel foto's maar dan in de nacht, raar belpatroon, blauwgekleurde schoen, nee....
pi_148299207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

M.i. verklaart een spinnenbeet veel niet: bh's in de rugzak, broekje netjes aan de kant, een week lang geen foto's maken, daarna wel foto's maar dan in de nacht, raar belpatroon, blauwgekleurde schoen, nee....
Er is gewoon meer gebeurd dan één enkel ding. Je bent niet zomaar dood. En twee al helemaal niet.
Een spinnebeet is helemaal zo'n gek idee nog niet. Maar er moet meer gebeurd zijn, verkeerde beslissingen genomen (dat lijkt mij overigens wel duidelijk).
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:52:02 #215
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148299684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Zoek jij één enkele verklaring voor alle feiten in deze zaak?
Ik denk dat het ingewikkelder in elkaar zit. Er kan zo veel gebeurd zijn tussen 1 en 8 april.
pi_148300278
Menselijke interventie zou een hoop kunnen verklaren.
pi_148300409
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:05 schreef RapaNui het volgende:
We hebben er al twee.
En een derde valt niet uit te sluiten, maar op dit moment ook niet te bewijzen.
Make my day!
pi_148300884
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:08 schreef agter het volgende:

[..]

We hebben er al twee.
En een derde valt niet uit te sluiten, maar op dit moment ook niet te bewijzen.
Dat klopt. Daarom is onderzoek zo belangrijk.
pi_148306465
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dan heeft Lisanne waarschijnlijk ook de foto's 542 en 550 gemaakt en is zij de laatste die op 11 april haar telefoon gebruikt.
pi_148306757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

_O-
pi_148307236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:50 schreef gynaika het volgende:
"We gaan stroomopwaarts in de rivier zoeken":

http://nos.nl/artikel/201(...)kris-en-lisanne.html
Bedankt voor dit bericht.
  zondag 4 januari 2015 @ 08:21:13 #222
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148309183
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Liefde is blind.
  zondag 4 januari 2015 @ 09:56:45 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148309776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:05 schreef RapaNui het volgende:
Integendeel. De hypothese van menselijke interventie verplaatst slechts het probleem. Want wat zijn de de beweegredenen geweest van deze mens en waarom heeft hij geen enkel spoor achtergelaten?
pi_148309792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:14 schreef jackie12 het volgende:
Allereerst bedankt Poekje voor alle links die je net posste.
Zijn geen koekebakkers die mee gaan.

Verder wil ik jullie nog even meenemen naar de ochtend van 2 april.
Het is 8.00 uur en Feliciano en Eileen staan te wachten op Kris en Lisanne voor de aardbeientoer.
Om 8.30 gaan ze naar het hostel en wacht Feliciano, omdat ie zo ongerust is, tot 10.00 uur totdat ie het hostel in kan.
...............
.......
Mijn punt is waarom anderhalf uur wachten voor een dichte deur maar dan daarna maar liefst 10 uur wachten met bellen?
1 april: verdwijning/vermissing/verdwaling na ca. 16:30u, ca. 15 uur, ..unaccounted for...ca 4 uur slaap, 11 uur
2 april: als je "1,5 wachten en 10 uur wachten met bellen" bij elkaar optelt, kom je uit op 11,5 uur

op 2 april kom ik zo s' avonds al uit op een gat van ruim 22,5 uur waarvan niet bekend is wat er precies is gebeurd, en er niet naar de meiden is gebeld door iemand in Panama (blijkbaar).

Vraag: de excursies met F. waren al geboekt. Zijn er toen geen mobiele nummers uitgewisseld met F.?

Hoe zeggen toeristen / zijn klanten dan normaliter bij hem af als ze bv. 's avonds ziek zijn geworden, en onverhoopts niet mee kunnen op een tocht die 's ochtends begint?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 04-01-2015 10:10:57 ]
pi_148310188
Hoe gaat dat met bijvoorbeeld skileraren? Hebben die van al hun klanten de mobiele nummers? En krijg jij hun nummer?

Als er via de school of andere tussenpersoon geboekt is zullen er ook geen nummers uitgewisseld zijn met F. Dan gaan de zaken via de organisatie.
pi_148310217
Wij hebben een excursie door het hotel af laten zeggen toen we ziek waren. Zij hadden de excursie ook geregeld. Geen telefoonnummers uitgewisseld oid
pi_148312808
Hadden we dit video interview al? Nou ja, voor de zekerheid;

http://nos.nl/video/20115(...)kris-en-lisanne.html
pi_148313113
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:33 schreef Grijzemassa het volgende:
Hadden we dit video interview al? Nou ja, voor de zekerheid;

http://nos.nl/video/20115(...)kris-en-lisanne.html
Beter twee keer dan geen keer.
pi_148325326
De zoekacties van de Panamesen en Nederlanders, krantenartikelen enz daarover staan in de OP.
Nu sloegen de Panamese honden op 4 plaatsen aan:

- Bajo Mono
- The Pianist
- Piedra Filio
- Sitio Lazaro

bron:
http://www.panamaamerica.(...)-en-primer-recorrido

Waar zijn eigenlijk die laatste 2 plekken? Ik kan ze op internet nergens vinden?

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 04-01-2015 18:27:06 ]
pi_148325754
dub. sorry
pi_148325859
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:28 schreef Poekje01 het volgende:
dub. sorry
Hier hebben ze het over Piedra Filo
http://www.prensa.com/get(...)te_0_3944605502.html

En hier Filo Pianista
http://aroundguides.com/19751664/Map

Misschien een andere benaming voor El Pianista, hoewel The Pianist wordt ook genoemd :?
pi_148325944
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hier hebben ze het over Piedra Filo
http://www.prensa.com/get(...)te_0_3944605502.html

En hier Filo Pianista
http://aroundguides.com/19751664/Map

Misschien een andere benaming voor El Pianista
Piedra Filio, en Sitio Lazaro. Zij worden apart vermeld naast Pianista.

Sitio Lazaro gevonden:

http://aroundguides.com/19747522/Map

vreemd, is richting David? Zuid-west van Boquete? Wat deden de honden daar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 04-01-2015 22:03:58 ]
  zondag 4 januari 2015 @ 19:46:18 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148328347
Vreemd is dat de site http://www.answersforkris.com/ als sinds oktober geen nieuwe berichten meer bevat. Destijds met veel bombarie in de lucht gebracht, maar naar nu blijkt alleen om wat geld binnen te harken. Als de aanstaande zoektocht in januari geen nieuws is, wat is dan nog wel nieuws?
  zondag 4 januari 2015 @ 20:00:13 #234
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148328879
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vreemd is dat de site http://www.answersforkris.com/ als sinds oktober geen nieuwe berichten meer bevat. Destijds met veel bombarie in de lucht gebracht, maar naar nu blijkt alleen om wat geld binnen te harken. Als de aanstaande zoektocht in januari geen nieuws is, wat is dan nog wel nieuws?
Op de oudere site http://www.findlisannekris.com/ is sinds juli geen nieuw bericht meer geplaatst. De stichting bestaat nog wel. Nu beide families deze zoektocht steunen zou je verwachten dat daar ook weer iets mee gebeurt.
pi_148328917
quote:
Ik vind het jammer dat ze niets meer schrijven.
Make my day!
pi_148337996
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 09:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Integendeel. De hypothese van menselijke interventie verplaatst slechts het probleem. Want wat zijn de de beweegredenen geweest van deze mens en waarom heeft hij geen enkel spoor achtergelaten?
Beweegredenen zijn soms niet te doorgronden:
Een Indiase jongeman ontmoette in zijn land een Europese toeriste, waar hij helemaal verliefd op werd. Hij wilde haar niet kwijt maar zij had haar leven in Europa. Hij wist dat hij haar niet bij zich kon houden. Wat deed hij: hij benam haar van het leven en begroef haar in de nabijheid van zijn huis. Voor altijd bij hem, dacht hij...Zulk soort gedachten kunnen van iemand bezit nemen. Niet te begrijpen maar wel realiteit.

Kan helaas hierover geen link meer terugvinden.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:48:11 #237
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148338193
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef gynaika het volgende:

[..]

Beweegredenen zijn soms niet te doorgronden:
Een Indiase jongeman ontmoette in zijn land een Europese toeriste, waar hij helemaal verliefd op werd. Hij wilde haar niet kwijt maar zij had haar leven in Europa. Hij wist dat hij haar niet bij zich kon houden. Wat deed hij: hij benam haar van het leven en begroef haar in de nabijheid van zijn huis. Voor altijd bij hem, dacht hij...Zulk soort gedachten kunnen van iemand bezit nemen. Niet te begrijpen maar wel realiteit.

Kan helaas hierover geen link meer terugvinden.
Mooi voorbeeld, maar....blijkbaar heeft deze man toch sporen achtergelaten, anders zouden we dit verhaal niet kennen.

En, in het geval van K. en L. zijn er geen sporen.
pi_148339589
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld, maar....blijkbaar heeft deze man toch sporen achtergelaten, anders zouden we dit verhaal niet kennen.

Inderdaad is de waarheid gelukkig boven water gekomen doordat er aanwijzingen waren richting hem.
pi_148343462
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:00 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

1 april: verdwijning/vermissing/verdwaling na ca. 16:30u, ca. 15 uur, ..unaccounted for...ca 4 uur slaap, 11 uur
2 april: als je "1,5 wachten en 10 uur wachten met bellen" bij elkaar optelt, kom je uit op 11,5 uur

op 2 april kom ik zo s' avonds al uit op een gat van ruim 22,5 uur waarvan niet bekend is wat er precies is gebeurd, en er niet naar de meiden is gebeld door iemand in Panama (blijkbaar).

Vraag: de excursies met F. waren al geboekt. Zijn er toen geen mobiele nummers uitgewisseld met F.?

Hoe zeggen toeristen / zijn klanten dan normaliter bij hem af als ze bv. 's avonds ziek zijn geworden, en onverhoopts niet mee kunnen op een tocht die 's ochtends begint?
Wat ik raar vind is dat niemand van de taalschool naar Kris en Lisanne hebben geprobeerd te bellen gelijk om 8.30 toen ze niet bij hun hostel waren.
Aan de ene kant dus een verontruste Feliciano die anderhalf uur voor de deur blijft wachten om hun hostel binnen te kunnen maar anderzijds dan om 10.00 uur als hij zeker weet dat ze dus niet door het geklop heen sliepen, dan niet direct actie ondernemen door direct hun telefoonnummers op te zoeken.

Er zijn genoeg excursies die ik heb gedaan waarbij ik mn nummer moest geven maar ook meer dan genoeg waar niet.
De taalschool had de nummers wel dus vraag ik mij af wat de actie na 10.00 uur was van zowel Feliciano als Eileen.
Het is toch raar dat pas rond 18/19 uur pas geprobeerd wordt naar K en L te bellen?

Hoe groot is de taalschool? Wie was op dat moment de leidinggevende?
Lijkt me toch niet dat Eileen dit was.

Als de berichtgeving klopt dan vind ik t een vreemde manier van doen in de ochtend van 2 april.
pi_148344661
Eens met Jackie, het handelen/tijdslijn van de betrokkenen die de vermissing aangaven is en blijft vreemd.
Wel ongerust voor de kamer wachten en kamer vrij snel binnengaan maar dan niet eerst telefonisch proberen contact te zoeken.

En dan rond 18:00 uur pas bellen en denken dat je op dat moment Lisanne belt, en vervolgens de ouders aan de telefoon krijgen, vreemd.

Anderzijds:
Dit geeft indirect wel aan dat F hun nummer niet had. Pas na het betreden van de kamer zoeken ze telefonisch contact. Ik kan ook hierin de tijdslijn hierin niet volgen, want waarom dan meer als 6 uur wachten?

Ik was er niet bij en achteraf makkelijk praten maar vreemd blijft het.
pi_148344909
quote:
Ik denk dat de ouders niet hadden kunnen inschatten wat de impact van de site geweest is.

Elk nieuw bericht staat voor aanvragen van interviews en andere media aandacht, derden die hun mening geven. Moet je ook wel aankunnen als persoon in deze intens verdrietige en heftige tijd. In de zomer zaten ze nog vol adrenaline, energie, strijdlust en emotie.

Wij hoeven: geen geld in te zamelen voor nog een zoektocht en onze kinderen niet te begraven, financiële zaken te regelen, zelf te rouwen en je partner en kinderen troosten en door te zoeken naar antwoorden, internationale rechtszaken aan te gaan,ook nog aandacht geven aan alle andere rouwenden, uit te leggen hoe je je voelt elke dag, te praten met de onderzoeksteams, zorgen dat er brood op de plank komt en de huisarts overtuigen dat het heus wel gaat en de buurvrouw/vriendinnen/kennissen/onbekenden die je aanspreken vertellen dat ze...

wat kost dit die ouders energie.. ;( , ik hoop dat ze ook een beetje aan zichzelf toekomen en het intense verdriet ook zelf mogen verwerken.

In de zomer volop strijdlust maar denk nu dat dit echt teveel is.
pi_148345107
Ik probeer me er in te verplaatsen: Je bent gids, meisjes komen niet opdagen je gaat samen Eileen die ook mee zou gaan op excursie naar het hostel. Je merkt dat ze er niet zijn en dan?
Anderhalf uur wachten, de kamer kunnen ingaan en dan niks?
Klopt niet.

Je bent Eileen, werkt voor de taalschool en zou meegaan op excursie.
2 meisjes komen niet opdagen, gaat samen met de gids naar het hostel en merkt dat ze er niet zijn. En dan?
Samen anderhalf uur wachten of terug naar de taalschool en alarm slaan? Telefoonnummer opzoeken? Ingrid bellen of een andere leidinggevende informeren?

Klaarblijkelijk niet gedaan als het NB Eileen zelf is die pas 8 uur later naar Lisanne denkt te bellen.
Het klopt niet.

Of de berichtgeving niet of het handelen van zowel Feliciano als Eileen

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 05-01-2015 02:05:26 ]
pi_148345271
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:15 schreef Poekje01 het volgende:
De zoekacties van de Panamesen en Nederlanders, krantenartikelen enz daarover staan in de OP.
Nu sloegen de Panamese honden op 4 plaatsen aan:

- Bajo Mono
- The Pianist
- Piedra Filio
- Sitio Lazaro

bron:
http://www.panamaamerica.(...)-en-primer-recorrido

Waar zijn eigenlijk die laatste 2 plekken? Ik kan ze op internet nergens vinden?
Is dit van de recente zoektocht met honden? Kon geen datum vinden in artikel.

Anyway, als de journalisten gelijk hebben en de honden inderdaad nu op die paden aansloegen (zelfs richting David), gaan mijn nekharen overeind staan.
pi_148345386
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:14 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Anyway, als de journalisten gelijk hebben en de honden inderdaad nu op die paden aansloegen (zelfs richting David), gaan mijn nekharen overeind staan.
Hoe bedoel je?
pi_148345456
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Nou ik kan niet achterhalen of het nou om een oud artikel gaat of een artikel a.d.v. huidige zoektocht.

In ieder geval was ik nog niet op de hoogte dat de honden (eerder?) aan hadden geslagen op een route die mogelijk richting David zou gaan.
Kan er dan geen touw meer aan vast knopen.

EDIT: er gingen met de laatste zoektocht ook nog 4 honden mee, maar die worden weer niet genoemd in laatste artikel van NOS dat hier is gepost.

[ Bericht 4% gewijzigd door MidnightB00m op 05-01-2015 02:45:25 ]
pi_148345634
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:30 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Nou ik kan niet achterhalen of het nou om een oud artikel gaat of een artikel a.d.v. huidige zoektocht.

In ieder geval was ik nog niet op de hoogte dat de honden (eerder?) aan hadden geslagen op een route die mogelijk richting David zou gaan.
Kan er dan geen touw meer aan vast knopen.

EDIT: zal wel om oude artikelen gaan, aangezien ik niet heb vernomen dat er nu niet met honden gezocht gaat worden?

De zoektochten gedaan met de honden zijn een van slechtste dingen die ik weet van deze zaak.
Kan me wel herinneren dat een hond aansloeg achter in een truck.

Kan trouwens iemand hostel Vearon vinden, de hostel waar Alex voor het laatst is gezien in 2009?
pi_148345678
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De zoektochten gedaan met de honden zijn een van slechtste dingen die ik weet van deze zaak.

Kan trouwens iemand hostel Vearon vinden, de hostel waar Alex voor het laatst is gezien in 2009?
Had mijn post ge-edit. In eerder artikel van nu.nl over laatste - en nu huidige- zoektocht staat dat er ook vier honden mee gaan.

Sorry, zit mobiel.
pi_148348463
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Alex is voor het laatst gezien door een parkwachter in het gebied van de warmwaterbronnen.
Dat is tussen Boquete en David. Hij had aan die parkwachter gevraagd hoe hij het beste weer terug naar Boquete kon reizen. De parkwachter adviseerde hem om naar de busterminal in David te gaan en daar de bus naar Boquete te nemen.
Ik heb die link al een keer of 3 geplaatst en heb heb nu niet bij de hand.
Het natuurgebied waar Alex doorheen wandelde is erg gevaarlijk met veel diepe ravijnen.
Als hij van het pad afgegaan is was dat heel gevaarlijk. En anders is hij op weg tussen David en Boquete verdwenen.

Link gevonden van mijn eerdere post hierover BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #110 - wij gaan door

[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 05-01-2015 10:50:10 ]
pi_148350164
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:14 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

artikel was van 28/5, ging over de Panamese honden/zoekacties..
pi_148350413
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

nou, "geen sporen".... niet dat wij weten.

Maar niet alles wordt (altijd) compleet in de pers vermeld. Zo zijn er bv. na de eerste vondsten 2 NL rechercheurs meegevlogen met Betzaida P. naar de site waar de botten van de vrouwen zijn gevonden.
Las ik van de week pas in een artikel. De resultaten / bevindingen van iig. de NL. hondenzoektems niet allemaal met de pers gedeeld (wel door de NRWH met de familie, NFI en OM/PM). En bv. (nog) niet alle telefoongegevens zijn vlgns. mij vrijgegeven aan de MSM.

Laten we die kalk/fosfaat resten op die schoen niet vergeten, hier goed te zien:

http://www.tvn-2.com/Noti(...)s-de-holandesas.aspx

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 05-01-2015 12:16:10 ]
pi_148350854
dit artikel van 27/05 kende ik nog niet

http://www.tvn-2.com/Noti(...)tos-de-busqueda.aspx

Julio Lasso, jefe de la zona policial de Chiriquí que participa en la operación, dijo que las unidades caninas estarán en el rastreo en los puntos marcados de:

- El Pianista,
- Lázaro,
- Bajo Mono y Bizarra.
pi_148352087
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Alex is voor het laatst gezien door een parkwachter in het gebied van de warmwaterbronnen.
Dat is tussen Boquete en David. Hij had aan die parkwachter gevraagd hoe hij het beste weer terug naar Boquete kon reizen. De parkwachter adviseerde hem om naar de busterminal in David te gaan en daar de bus naar Boquete te nemen.
Ik heb die link al een keer of 3 geplaatst en heb heb nu niet bij de hand.
Het natuurgebied waar Alex doorheen wandelde is erg gevaarlijk met veel diepe ravijnen.
Als hij van het pad afgegaan is was dat heel gevaarlijk. En anders is hij op weg tussen David en Boquete verdwenen.

Link gevonden van mijn eerdere post hierover BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #110 - wij gaan door
Dank je.
Dat is dus in een heel ander gebied.
pi_148352144
Ik hoorde vanmorgen trouwens op tv dat ze vandaag beginnen met zoeken en dus niet de 12e.
pi_148354432
De honden sloegen ook aan op een plek die binnen een cirkel van ca 500 van hun hostel lag.
Toch is daar niets gevonden.
pi_148354634
Een deel begint vandaag al, een ander deel de 12e :)
pi_148362977
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Lutalo het volgende:
De honden sloegen ook aan op een plek die binnen een cirkel van ca 500 van hun hostel lag.
Toch is daar niets gevonden.
ik dacht dat daar een dode hond oid. lag in een diepe geul/ravijn, zie verslag van NRWH.
pi_148367908
Men heeft nog steeds niet achterhaald wie de twee jongemannen waren waarmee K en L geluncht hebben voordat ze verdwenen. Maar een aantal mensen beweerden dat dit niet het geval is geweest en men heeft daar naar mijn weten verder geen aandacht meer aan geschonken. Vreemd.
pi_148376622
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

artikel was van 28/5, ging over de Panamese honden/zoekacties..
Dank je Poekje! Wist ik helemaal nog niet dat er op zulke routes door de honden ook was aangeslagen. Hmm...
pi_148379114
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik dacht dat daar een dode hond oid. lag in een diepe geul/ravijn, zie verslag van NRWH.
Ik ben in het verslag dit niet tegen gekomen,wel dat zij op dag 5 een vieze lucht roken op weg na het restaurant.
Was van een dood dier dat nader onderzocht zou worden.
pi_148379401
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Laten we die kalk/fosfaat resten op die schoen niet vergeten, hier goed te zien:

Wat kan dit betekenen?
pi_148380391
Al nieuws uit Panama?
pi_148381069
Vandaag laatste zoektocht hoorde ik.
pi_148381412
quote:
Laten we hopen dat deze onderneming haar vruchten afwerpt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:26:27 #265
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148381534
Nieuws uit de toekomst, 31 december 2015 (?)
http://www.headlines.nl/7(...)aar-Kris-en-Lisanne/
Niets nieuws maar die foto vind ik interessant.
pi_148383561
quote:

[..]

Zat er kalk op de schoen dan? Als je naar de foto kijkt zie je de zelfde witte kleur op de vegetatie rondom de schoen. Het lijkt mij gewoon de reflexie van de flitser. Tenzij iemand daar ter plekke er een zak kalk over heen gegooid heeft.

Ik heb trouwens alleen gelezen over een verhoogde concentratie fosfaten op het rib van K.
pi_148384138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

.........

Het lijkt mij gewoon de reflexie van de flitser......
......
mmm... mij lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de reflectie van het flitslicht m.i. dan de hele oppervlakte van de zijkant van de schoen zou 'treffen', en niet in van die rare hoekige halve onwillekeurige vormen ...
Misschien kan Perico hier zijn mening eens over geven?
pi_148384573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:42 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

mmm... mij lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de reflectie van het flitslicht m.i. dan de hele oppervlakte van de zijkant van de schoen zou 'treffen', en niet in van die rare hoekige halve onwillekeurige vormen ...
Misschien kan Perico hier zijn mening eens over geven?
Hoe verklaar je dezelfde witte kleur dan op de bladeren en takken op de foto?
En hoe weet je dat de hele oppervlakte van de schoen dan wit moest zijn?
Is maar net in welke hoek de foto gemaakt is lijkt me.

Maar nogmaals, ik heb niets gelezen over kalk of fosfaten op de schoen, alleen op het rib van K.
Of heb ik wat gemist?
pi_148384659
Iedereen hier weet dat ik de kans het grootst acht dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen (of door een ongeluk die weggemoffeld wordt)

Een hele eerlijke vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waaraan zouden ze dan na 8 of 11 dagen beiden aan zijn moeten overleden?

Ik lees overal dat een mens tot 2 maanden zonder eten kan als je maar water hebt en dat hadden ze.

De foto van de achterkant van waarschijnlijk Kris na 8 dagen bewijst voor velen dat ze dus beiden nog leefden.
Als je dat denkt dan moet er nog wel een doodsoorzaak gevonden worden want doodgaan aan niet eten al na 11 dagen lijkt me uitgesloten.

Dan moet er naar mijn mening een andere factor bij gezocht worden: ongeluk, insecten of slangenbeet, infectie.
Maar dan moeten ze dat beiden zijn overkomen en dat vind ik persoonlijk wat te toevallig.

Dus ik ben echt benieuwd wat dan de doodsoorzaak zou kunnen zijn?
pi_148384876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:02 schreef jackie12 het volgende:
Iedereen hier weet dat ik de kans het grootst acht dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen (of door een ongeluk die weggemoffeld wordt)

Een hele eerlijke vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waaraan zouden ze dan na 8 of 11 dagen beiden aan zijn moeten overleden?

Ik lees overal dat een mens tot 2 maanden zonder eten kan als je maar water hebt en dat hadden ze.

De foto van de achterkant van waarschijnlijk Kris na 8 dagen bewijst voor velen dat ze dus beiden nog leefden.
Als je dat denkt dan moet er nog wel een doodsoorzaak gevonden worden want doodgaan aan niet eten al na 11 dagen lijkt me uitgesloten.

Dan moet er naar mijn mening een andere factor bij gezocht worden: ongeluk, insecten of slangenbeet, infectie.
Maar dan moeten ze dat beiden zijn overkomen en dat vind ik persoonlijk wat te toevallig.

Ze hadden niet voor 2 maanden water bij zich. Je verbruikt in die omgeving, waar je ontzettend veel zweet, twee en een halve liter vocht per dag. Uitdroging is dus een heel groot gevaar.
Als ze water uit beekjes en rivieren hebben gedronken zullen ze daar flink ziek van zijn geworden, diarree wat de kans op uitdrogen nog vergroot. Ze hadden voor zover we weten geen waterzuiveringstablettten bij zich.Dat is zo maar 1 reden, dan is er nog de kans op een val in een ravijn, insectenbeten die gaan ontsteken en andere wondinfecties, gebrek aan voedsel en er zijn er vast nog wel meer
pi_148385162
quote:
Ze hadden niet voor 2 maanden water bij zich. Je verbruikt in die omgeving, waar je ontzettend veel zweet, twee en een halve liter vocht per dag. Uitdroging is dus een heel groot gevaar.
Als ze water uit beekjes en rivieren hebben gedronken zullen ze daar flink ziek van zijn geworden, diarree wat de kans op uitdrogen nog vergroot. Ze hadden voor zover we weten geen waterzuiveringstablettten bij zich.
Ik zie in verschillende filmpjes mensen uit de beekjes en rivieren drinken.
Je stelling dat ze daar dan wel flink ziek van zijn geworden is dus naar mening lang niet zeker.

quote:
Dat is zo maar 1 reden, dan is er nog de kans op een val in een ravijn, insectenbeten die gaan ontsteken en andere wondinfecties, gebrek aan voedsel en er zijn er vast nog wel meer
Dan moet ze dat dus beiden zijn overkomen en dat vind ik naast alle andere dingen persoonlijk wat te toevallig om daaraan beiden zo snel te overlijden
pi_148385583
Nog een gevaar in de nacht in de bossen rondom Boquete.;

"Despite our plans, it was quite dark by the time we got down. You should bring flashlights. Our guide also came equipped with pepper spray, since there are tapirs in the woods that can be nasty. Fortunately, we didn't encounter any, though I think I heard one!"
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
pi_148385680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zie in verschillende filmpjes mensen uit de beekjes en rivieren drinken.
Je stelling dat ze daar dan wel flink ziek van zijn geworden is dus naar mening lang niet zeker.

[..]

Dan moet ze dat dus beiden zijn overkomen en dat vind ik naast alle andere dingen persoonlijk wat te toevallig om daaraan beiden zo snel te overlijden
Er zit verschil in een slokje, of noodgedwongen liters per dag.
Aangezien ze beiden in dezelfde situatie verkeerden kunnen ze ook best beiden aan een van die gevaren bezweken zijn. Niet persee beiden aan het zelfde, maar wel aan 1 van die gevaren of een combinatie van verwondingen, infecties en uitputting.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:42:58 #274
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148385862
quote:

[..]

nou, "geen sporen".... niet dat wij weten.

Maar niet alles wordt (altijd) compleet in de pers vermeld. Zo zijn er bv. na de eerste vondsten 2 NL rechercheurs meegevlogen met Betzaida P. naar de site waar de botten van de vrouwen zijn gevonden.
Las ik van de week pas in een artikel. De resultaten / bevindingen van iig. de NL. hondenzoektems niet allemaal met de pers gedeeld (wel door de NRWH met de familie, NFI en OM/PM). En bv. (nog) niet alle telefoongegevens zijn vlgns. mij vrijgegeven aan de MSM.

Dat zou in theorie kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat er wel sporen zouden zijn, die dan nog geheim worden gehouden.

Als de familie hiervan zou weten, dan zouden ze dat zeker hebben gedeeld met de pers, lijkt me. Dat zou dan namelijk een sterk drukmiddel zijn om de door hun gewenste zoektocht door te zetten.

Echter, tot dusver heeft de familie K. alleen het (zwakke) argument gebruikt van "we begrijpen niet wat er gebeurd is, dus moet er wel sprake zijn van een misdrijf". Overigens heeft de familie F. een ander standpunt, meen ik begrepen te hebben, namelijk: "ze zijn verdwaald en vervolgens door de natuurlijke ontberingen om het leven gekomen".

Als er Nederlandse onderzoekers op de hoogte zouden zijn van de "geheime sporen", dan zie ik ook het belang niet om deze voor het publiek verborgen te houden.

Blijft over de mogelijkheid dat alleen ingewijden in Panama op de hoogte zouden zijn van geheime sporen en die om wellicht opportunistische redenen niet openbaar maken. Dan komen we op het terrein van de complottheorieën.
pi_148386100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat er wel sporen zouden zijn, die dan nog geheim worden gehouden.

Als de familie hiervan zou weten, dan zouden ze dat zeker hebben gedeeld met de pers, lijkt me. Dat zou dan namelijk een sterk drukmiddel zijn om de door hun gewenste zoektocht door te zetten.

Echter, tot dusver heeft de familie K. alleen het (zwakke) argument gebruikt van "we begrijpen niet wat er gebeurd is, dus moet er wel sprake zijn van een misdrijf". Overigens heeft de familie F. een ander standpunt, meen ik begrepen te hebben, namelijk: "ze zijn verdwaald en vervolgens door de natuurlijke ontberingen om het leven gekomen".

Als er Nederlandse onderzoekers op de hoogte zouden zijn van de "geheime sporen", dan zie ik ook het belang niet om deze voor het publiek verborgen te houden.

Blijft over de mogelijkheid dat alleen ingewijden in Panama op de hoogte zouden zijn van geheime sporen en die om wellicht opportunistische redenen niet openbaar maken. Dan komen we op het terrein van de complottheorieën.
Ben het niet met je eens wat betreft de informatie die de familie deelt. Zo hebben ze maanden de foto van de rode haren niet gemeld. Er was sprake van 3 nachtfoto's waarop iets staat maar dat blijken er nu toch minimaal 4 te zijn. Ook foto 509 of beter gezegd het ontbreken ervan is maandenlang verzwegen. Het zou in theorie goed mogelijk zijn dat er meer informatie is die nog niet naar buiten is gebracht.
pi_148386199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:51 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens wat betreft de informatie die de familie deelt. Zo hebben ze maanden de foto van de rode haren niet gemeld. Er was sprake van 3 nachtfoto's waarop iets staat maar dat blijken er nu toch minimaal 4 te zijn. Ook foto 509 of beter gezegd het ontbreken ervan is maandenlang verzwegen. Het zou in theorie goed mogelijk zijn dat er meer informatie is die nog niet naar buiten is gebracht.
Dat is nou juist de informatie die meer wijst op verdwalen. Die hebben ze achter gehouden, zoals de foto met het haar. Daaruit bleek dat tenminste 1 van beiden waarschijnlijk nog leefde na ruim een week. Dat maakt een misdrijf juist onwaarschijnlijker.
pi_148386489
Jackie, waarom zouden ze vlak na elkaar overleden zijn??
pi_148387326
Ik denk dat ze vlak na elkaar zijn overleden omdat ik denk dat ze begin april vermoord zijn maar dat is vast niet wat je bedoelt!

Op 6 april voor de laatste keer de telefoon aan. Daarna tot 11 april niet.

Op 8 april plots midden in de nacht foto's maken en dan op 11 april de telefoon aandoen en dan een uur later zelf weer uitdoen voor de allerlaatste keer.

Als je denkt aan verdwalen dan denk ik dat je denkt dat ze ergens tussen 9 april en 12 april zijn overleden ook gezien de resten die relatief dicht bij elkaar zijn gevonden.

Mocht een van hen (of beiden) het nog een maand langer hebben volgehouden dan is het niet vinden van hen/haar voor mij nog ongeloofwaardiger.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:55:54 #279
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148387980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:51 schreef ToniB het volgende:

[..]

Maar... dit zijn toch geen sporen die wijzen op een misdrijf?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:57:03 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148388012
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:31 schreef gynaika het volgende:
Men heeft nog steeds niet achterhaald wie de twee jongemannen waren waarmee K en L geluncht hebben voordat ze verdwenen. Maar een aantal mensen beweerden dat dit niet het geval is geweest en men heeft daar naar mijn weten verder geen aandacht meer aan geschonken. Vreemd.
Wel een beetje vreemd. Maar er komen daar veel toeristen, dus wellicht was het gewoon niet te achterhalen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:58:59 #281
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148388067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:02 schreef jackie12 het volgende:

Beste Jackie, die zelfde vragen heb ik in het afgelopen jaar al een keer zeven beantwoord.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:00:36 #282
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148388124
We draaien hier al een half jaar rond in gedachtencirkels.

Hopelijk levert de zoektocht deze maand wat op, dan kunnen we misschien weer verder.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:04:34 #283
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148388265
Ik zit overigens wel te wachten op het eerste boek c.q. film over deze tragedie. Hier valt toch een mooie roman, thriller of drama van te maken? Problems In Panama. Jungle Nights. The Hiking Girls. etc.
pi_148388266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
We draaien hier al een half jaar rond in gedachtencirkels.

Hopelijk levert de zoektocht deze maand wat op, dan kunnen we misschien weer verder.
Inderdaad. Een misdrijf is mogelijk maar de argumenten die er steeds voor aangevoerd worden kunnen ook uitgelegd worden in geval van verdwalen. Het zijn geen echte duidelijke aanwijzingen, alleen speculaties. Hetzelfde geld voor verdwalen, maar m.i. is beide mogelijk.
pi_148388723
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:42 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Fosfor en ongebluste kalk werden aangetipt in het volgende artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431

Fosfor, niet in de vorm van fosfaten, werd veelvuldig gebruikt voor het ombrengen van mensen. Fosfor-Wikipedia. Vervolgens werd ongebluste kalk gebruikt voor het laten verdwijnen van de lijken.

Er verdwijnen in die regio regelmatig mensen en dat wordt snel in de doofpot gedaan. In het geval van Kris en Lisanne liggen de zaken extra opvallend, twee tegelijk en de enorme media-aandacht daartoe.
pi_148389115
Het kan wat mij betreft ook beide kanten op al neig ik meer naar misdrijf. Er is niet 1 ding dat aantoonbaar is in die richting maar alles bij elkaar opgeteld stinkt het m.i.

Indien verdwalen:
Hoeveel "pech" moeten de meisjes wel niet hebben gehad? Eerst verdwalen, dan ongeluk (of andersom) niet een uitweg kunnen vinden naar Bocas (2/3 dagen) of terug naar Boquete , niet gevonden worden door de zoekteams of helikopters, geen Ngobe tegen gekomen....geen bereik......ziek geworden.....etc.
pi_148389857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:29 schreef ToniB het volgende:
Het kan wat mij betreft ook beide kanten op al neig ik meer naar misdrijf. Er is niet 1 ding dat aantoonbaar is in die richting maar alles bij elkaar opgeteld stinkt het m.i.

Indien verdwalen:
Hoeveel "pech" moeten de meisjes wel niet hebben gehad? Eerst verdwalen, dan ongeluk (of andersom) niet een uitweg kunnen vinden naar Bocas (2/3 dagen) of terug naar Boquete , niet gevonden worden door de zoekteams of helikopters, geen Ngobe tegen gekomen....geen bereik......ziek geworden.....etc.
Elkaar vast houden om balans te houden en dan alle twee een verschrikkelijke val maken. Zwaar gewond en niet in staat om nog verder te kunnen. (beklemming bijv.)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:05:56 #288
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_148390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zit overigens wel te wachten op het eerste boek c.q. film over deze tragedie. Hier valt toch een mooie roman, thriller of drama van te maken? Problems In Panama. Jungle Nights. The Hiking Girls. etc.
Of I Spit On Your Grave 2. Met 4x4's scheurend door rivierbeddingen, kabelbruggen die het begeven, een achtervolging op de kabels van de Tree Trek, een lanspuntslang die komt buurten en een stampede op de Pianista. Met gewetenloze en corrupte tronies.
pi_148390254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:54 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Elkaar vast houden om balans te houden en dan alle twee een verschrikkelijke val maken. Zwaar gewond en niet in staat om nog verder te kunnen. (beklemming bijv.)
Wanneer zou dit dan gebeurd moeten zijn?
De resten zijn veel verder gevonden dan waar het verste punt van waar ze de eerste noodoproep hebben gedaan.
Dan zouden ze dus op 1 april moeten verdwalen, dagenlang geleefd en tot 6 april op gezette tijden bellen. Daarna even niks, dan op 8 april foto's. Dan weer niks en dan op 11 april de telefoon aandoen en dan na ruim een uur zelf weer aandoen.

Ik begrijp niet zo goed waar en wanneer ze dan beiden tegelijk het ongeluk gehad moeten hebben

(wat wordt het opeens raar gepost!!)
pi_148390337
We hebben nieuwe aanwijzingen nodig. Hoop dat de bevindingen worden doorgespeeld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:25:42 #291
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148390783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Of I Spit On Your Grave 2. Met 4x4's scheurend door rivierbeddingen, kabelbruggen die het begeven, een achtervolging op de kabels van de Tree Trek, een lanspuntslang die komt buurten en een stampede op de Pianista. Met gewetenloze en corrupte tronies.
Dan hebben we nog een goed verhaal en een paar bizarre plottwists nodig. En van de twee kan een organensmokkelaar zijn en de andere een under-cover CIA agent.
pi_148390830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef ToniB het volgende:
We hebben nieuwe aanwijzingen nodig. Hoop dat de bevindingen worden doorgespeeld.
Nieuwe aanwijzingen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat ik zoveel vragen heb waar waarschijnlijk al wel een antwoord op is maar voor mij/ons als buitenstaander iets is waar we nog niet aan kunnen komen
pi_148390967
Vandaag een nieuw artikel in La Estrella:
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23833769

Advocaat Arrocha beklaagt zich (nog steeds) over het functioneren van Pittí en dhr. Van Passel wordt verwacht in Chiriquí, alwaar hij een verzoek gaat indienen om Pittí van deze zaak af te halen.
pi_148391333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dan hebben we nog een goed verhaal en een paar bizarre plottwists nodig. En van de twee kan een organensmokkelaar zijn en de andere een under-cover CIA agent.
Een goed verhaal:

2 meisjes gaan naar Panama, gaan een stukje wandelen met lokale jongeren die ze leren kennen in een cafe.
Maar wat een "pleasant hike" moet worden verandert, nadat ze terecht komen in het gebied waar geen bereik is, in een dagenlange klopjacht op de twee door de lokale jongeren.
Just for fun (of als onderdeel van ontgroening van de coolste gang van Boquete)

Passen we daar de Tree Trek kabels en de 4x4 van Perico in en de slangenbeten, puma's en vervuild water van anderen.

Uiteindelijk schuilen voor de achtervolgers in wat zij denken een veilige finca diep in de jungle,maar wat blijkt de finca is nou net van de vader van een van de achtervolgers

Tja, hoeveel pech kun je hebben

Leuk scenario voor een film!

Alhoewel, ik denk dat het dan plagiaat is van de film "Indigenous" waarin een monster ook dagenlang op jacht gaat op toeristen in de Panamese jungle.
Hier is ie nog een keer:

(hij laat wel een boodschap achter!)
pi_148391378
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:17 schreef gynaika het volgende:

[..]

Fosfor en ongebluste kalk werden aangetipt in het volgende artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431

Fosfor, niet in de vorm van fosfaten, werd veelvuldig gebruikt voor het ombrengen van mensen. Fosfor-Wikipedia. Vervolgens werd ongebluste kalk gebruikt voor het laten verdwijnen van de lijken.

Er verdwijnen in die regio regelmatig mensen en dat wordt snel in de doofpot gedaan. In het geval van Kris en Lisanne liggen de zaken extra opvallend, twee tegelijk en de enorme media-aandacht daartoe.
In dit geval gaat het om fosfaten

Dentro del expediente, apuntó, el protocolo habla de que los restos de Kris estuvieron sometidos a un proceso químico de fosfato, pero no se ha determinado si este proceso es obra de la naturaleza o de la mano del hombre, afirmó Arrocha.

In the record, he said, the protocol speaks of Kris's remains were subjected to a chemical process phosphate, but has not been determined whether this process is the work of nature or man-said Arrocha.
pi_148391439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:32 schreef RapaNui het volgende:
Vandaag een nieuw artikel in La Estrella:
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23833769

Advocaat Arrocha beklaagt zich (nog steeds) over het functioneren van Pittí en dhr. Van Passel wordt verwacht in Chiriquí, alwaar hij een verzoek gaat indienen om Pittí van deze zaak af te halen.
Van Passel nog steeds? Verbaasd me. Dacht dat de ouders allemaal andere mensen wilden inschakelen
pi_148391798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:43 schreef jackie12 het volgende:

Een goed verhaal:

2 meisjes gaan naar Panama, gaan een stukje wandelen met lokale jongeren die ze leren kennen in een cafe.

Alleen gaat het dan niet over Kris en Lisanne. Want dat waren geen cafe bezoekers.
Volgens de mensen die ze kenden van de cursus in Bocas brachten ze hun tijd alleen door in hun kamer, de taalschool en met exursies. Ze waren erg op zichzelf en geen uitgaans types.
Ik acht de kans dat ze zomaar een cafe binnengelopen zijn erg klein.
pi_148391892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Alleen gaat het dan niet over Kris en Lisanne. Want dat waren geen cafe bezoekers.
Volgens de mensen die ze kenden van de cursus in Bocas brachten ze hun tijd alleen door in hun kamer, de taalschool en met exursies. Ze waren erg op zichzelf en geen uitgaans types.
Ik acht de kans dat ze zomaar een cafe binnengelopen zijn erg klein.
Veranderen we dat cafe in restaurant Nelvis.

Deden Kris en Lisanne trouwens excursies in Bocas en zo ja weet je ook welke?
pi_148391955
wanneer is die film eigenlijk gemaakt? En is die daar in de buurt gemaakt?
pi_148391999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:02 schreef ToniB het volgende:
wanneer is die film eigenlijk gemaakt? En is die daar in de buurt gemaakt?
Overal gezocht en niet kunnen vinden.
Kwam uit in april 2014.
IMDB-site, Wikipedia, nergens de exacte opname locatie kunnen vinden wel dat het in Panama is opgenomen maar dat zou ook richting Colombia kunnen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')