abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148350854
dit artikel van 27/05 kende ik nog niet

http://www.tvn-2.com/Noti(...)tos-de-busqueda.aspx

Julio Lasso, jefe de la zona policial de Chiriquí que participa en la operación, dijo que las unidades caninas estarán en el rastreo en los puntos marcados de:

- El Pianista,
- Lázaro,
- Bajo Mono y Bizarra.
pi_148352087
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Alex is voor het laatst gezien door een parkwachter in het gebied van de warmwaterbronnen.
Dat is tussen Boquete en David. Hij had aan die parkwachter gevraagd hoe hij het beste weer terug naar Boquete kon reizen. De parkwachter adviseerde hem om naar de busterminal in David te gaan en daar de bus naar Boquete te nemen.
Ik heb die link al een keer of 3 geplaatst en heb heb nu niet bij de hand.
Het natuurgebied waar Alex doorheen wandelde is erg gevaarlijk met veel diepe ravijnen.
Als hij van het pad afgegaan is was dat heel gevaarlijk. En anders is hij op weg tussen David en Boquete verdwenen.

Link gevonden van mijn eerdere post hierover BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #110 - wij gaan door
Dank je.
Dat is dus in een heel ander gebied.
pi_148352144
Ik hoorde vanmorgen trouwens op tv dat ze vandaag beginnen met zoeken en dus niet de 12e.
pi_148354432
De honden sloegen ook aan op een plek die binnen een cirkel van ca 500 van hun hostel lag.
Toch is daar niets gevonden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_148354634
Een deel begint vandaag al, een ander deel de 12e :)
pi_148362977
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Lutalo het volgende:
De honden sloegen ook aan op een plek die binnen een cirkel van ca 500 van hun hostel lag.
Toch is daar niets gevonden.
ik dacht dat daar een dode hond oid. lag in een diepe geul/ravijn, zie verslag van NRWH.
pi_148367908
Men heeft nog steeds niet achterhaald wie de twee jongemannen waren waarmee K en L geluncht hebben voordat ze verdwenen. Maar een aantal mensen beweerden dat dit niet het geval is geweest en men heeft daar naar mijn weten verder geen aandacht meer aan geschonken. Vreemd.
pi_148376622
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

artikel was van 28/5, ging over de Panamese honden/zoekacties..
Dank je Poekje! Wist ik helemaal nog niet dat er op zulke routes door de honden ook was aangeslagen. Hmm...
pi_148379114
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik dacht dat daar een dode hond oid. lag in een diepe geul/ravijn, zie verslag van NRWH.
Ik ben in het verslag dit niet tegen gekomen,wel dat zij op dag 5 een vieze lucht roken op weg na het restaurant.
Was van een dood dier dat nader onderzocht zou worden.
pi_148379401
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Laten we die kalk/fosfaat resten op die schoen niet vergeten, hier goed te zien:

http://www.tvn-2.com/Noti(...)s-de-holandesas.aspx

Wat kan dit betekenen?
pi_148380391
Al nieuws uit Panama?
pi_148381069
Vandaag laatste zoektocht hoorde ik.
pi_148381412
quote:
Laten we hopen dat deze onderneming haar vruchten afwerpt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:26:27 #265
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148381534
Nieuws uit de toekomst, 31 december 2015 (?)
http://www.headlines.nl/7(...)aar-Kris-en-Lisanne/
Niets nieuws maar die foto vind ik interessant.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_148383561
quote:

[..]

Laten we die kalk/fosfaat resten op die schoen niet vergeten, hier goed te zien:

Zat er kalk op de schoen dan? Als je naar de foto kijkt zie je de zelfde witte kleur op de vegetatie rondom de schoen. Het lijkt mij gewoon de reflexie van de flitser. Tenzij iemand daar ter plekke er een zak kalk over heen gegooid heeft.

Ik heb trouwens alleen gelezen over een verhoogde concentratie fosfaten op het rib van K.
pi_148384138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

.........

Het lijkt mij gewoon de reflexie van de flitser......
......
mmm... mij lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de reflectie van het flitslicht m.i. dan de hele oppervlakte van de zijkant van de schoen zou 'treffen', en niet in van die rare hoekige halve onwillekeurige vormen ...
Misschien kan Perico hier zijn mening eens over geven?
pi_148384573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:42 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

mmm... mij lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de reflectie van het flitslicht m.i. dan de hele oppervlakte van de zijkant van de schoen zou 'treffen', en niet in van die rare hoekige halve onwillekeurige vormen ...
Misschien kan Perico hier zijn mening eens over geven?
Hoe verklaar je dezelfde witte kleur dan op de bladeren en takken op de foto?
En hoe weet je dat de hele oppervlakte van de schoen dan wit moest zijn?
Is maar net in welke hoek de foto gemaakt is lijkt me.

Maar nogmaals, ik heb niets gelezen over kalk of fosfaten op de schoen, alleen op het rib van K.
Of heb ik wat gemist?
pi_148384659
Iedereen hier weet dat ik de kans het grootst acht dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen (of door een ongeluk die weggemoffeld wordt)

Een hele eerlijke vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waaraan zouden ze dan na 8 of 11 dagen beiden aan zijn moeten overleden?

Ik lees overal dat een mens tot 2 maanden zonder eten kan als je maar water hebt en dat hadden ze.

De foto van de achterkant van waarschijnlijk Kris na 8 dagen bewijst voor velen dat ze dus beiden nog leefden.
Als je dat denkt dan moet er nog wel een doodsoorzaak gevonden worden want doodgaan aan niet eten al na 11 dagen lijkt me uitgesloten.

Dan moet er naar mijn mening een andere factor bij gezocht worden: ongeluk, insecten of slangenbeet, infectie.
Maar dan moeten ze dat beiden zijn overkomen en dat vind ik persoonlijk wat te toevallig.

Dus ik ben echt benieuwd wat dan de doodsoorzaak zou kunnen zijn?
pi_148384876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:02 schreef jackie12 het volgende:
Iedereen hier weet dat ik de kans het grootst acht dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen (of door een ongeluk die weggemoffeld wordt)

Een hele eerlijke vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waaraan zouden ze dan na 8 of 11 dagen beiden aan zijn moeten overleden?

Ik lees overal dat een mens tot 2 maanden zonder eten kan als je maar water hebt en dat hadden ze.

De foto van de achterkant van waarschijnlijk Kris na 8 dagen bewijst voor velen dat ze dus beiden nog leefden.
Als je dat denkt dan moet er nog wel een doodsoorzaak gevonden worden want doodgaan aan niet eten al na 11 dagen lijkt me uitgesloten.

Dan moet er naar mijn mening een andere factor bij gezocht worden: ongeluk, insecten of slangenbeet, infectie.
Maar dan moeten ze dat beiden zijn overkomen en dat vind ik persoonlijk wat te toevallig.

Dus ik ben echt benieuwd wat dan de doodsoorzaak zou kunnen zijn?
Ze hadden niet voor 2 maanden water bij zich. Je verbruikt in die omgeving, waar je ontzettend veel zweet, twee en een halve liter vocht per dag. Uitdroging is dus een heel groot gevaar.
Als ze water uit beekjes en rivieren hebben gedronken zullen ze daar flink ziek van zijn geworden, diarree wat de kans op uitdrogen nog vergroot. Ze hadden voor zover we weten geen waterzuiveringstablettten bij zich.Dat is zo maar 1 reden, dan is er nog de kans op een val in een ravijn, insectenbeten die gaan ontsteken en andere wondinfecties, gebrek aan voedsel en er zijn er vast nog wel meer
pi_148385162
quote:
Ze hadden niet voor 2 maanden water bij zich. Je verbruikt in die omgeving, waar je ontzettend veel zweet, twee en een halve liter vocht per dag. Uitdroging is dus een heel groot gevaar.
Als ze water uit beekjes en rivieren hebben gedronken zullen ze daar flink ziek van zijn geworden, diarree wat de kans op uitdrogen nog vergroot. Ze hadden voor zover we weten geen waterzuiveringstablettten bij zich.
Ik zie in verschillende filmpjes mensen uit de beekjes en rivieren drinken.
Je stelling dat ze daar dan wel flink ziek van zijn geworden is dus naar mening lang niet zeker.

quote:
Dat is zo maar 1 reden, dan is er nog de kans op een val in een ravijn, insectenbeten die gaan ontsteken en andere wondinfecties, gebrek aan voedsel en er zijn er vast nog wel meer
Dan moet ze dat dus beiden zijn overkomen en dat vind ik naast alle andere dingen persoonlijk wat te toevallig om daaraan beiden zo snel te overlijden
pi_148385583
Nog een gevaar in de nacht in de bossen rondom Boquete.;

"Despite our plans, it was quite dark by the time we got down. You should bring flashlights. Our guide also came equipped with pepper spray, since there are tapirs in the woods that can be nasty. Fortunately, we didn't encounter any, though I think I heard one!"
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
pi_148385680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zie in verschillende filmpjes mensen uit de beekjes en rivieren drinken.
Je stelling dat ze daar dan wel flink ziek van zijn geworden is dus naar mening lang niet zeker.

[..]

Dan moet ze dat dus beiden zijn overkomen en dat vind ik naast alle andere dingen persoonlijk wat te toevallig om daaraan beiden zo snel te overlijden
Er zit verschil in een slokje, of noodgedwongen liters per dag.
Aangezien ze beiden in dezelfde situatie verkeerden kunnen ze ook best beiden aan een van die gevaren bezweken zijn. Niet persee beiden aan het zelfde, maar wel aan 1 van die gevaren of een combinatie van verwondingen, infecties en uitputting.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:42:58 #274
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148385862
quote:

[..]

nou, "geen sporen".... niet dat wij weten.

Maar niet alles wordt (altijd) compleet in de pers vermeld. Zo zijn er bv. na de eerste vondsten 2 NL rechercheurs meegevlogen met Betzaida P. naar de site waar de botten van de vrouwen zijn gevonden.
Las ik van de week pas in een artikel. De resultaten / bevindingen van iig. de NL. hondenzoektems niet allemaal met de pers gedeeld (wel door de NRWH met de familie, NFI en OM/PM). En bv. (nog) niet alle telefoongegevens zijn vlgns. mij vrijgegeven aan de MSM.

Dat zou in theorie kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat er wel sporen zouden zijn, die dan nog geheim worden gehouden.

Als de familie hiervan zou weten, dan zouden ze dat zeker hebben gedeeld met de pers, lijkt me. Dat zou dan namelijk een sterk drukmiddel zijn om de door hun gewenste zoektocht door te zetten.

Echter, tot dusver heeft de familie K. alleen het (zwakke) argument gebruikt van "we begrijpen niet wat er gebeurd is, dus moet er wel sprake zijn van een misdrijf". Overigens heeft de familie F. een ander standpunt, meen ik begrepen te hebben, namelijk: "ze zijn verdwaald en vervolgens door de natuurlijke ontberingen om het leven gekomen".

Als er Nederlandse onderzoekers op de hoogte zouden zijn van de "geheime sporen", dan zie ik ook het belang niet om deze voor het publiek verborgen te houden.

Blijft over de mogelijkheid dat alleen ingewijden in Panama op de hoogte zouden zijn van geheime sporen en die om wellicht opportunistische redenen niet openbaar maken. Dan komen we op het terrein van de complottheorieën.
pi_148386100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat er wel sporen zouden zijn, die dan nog geheim worden gehouden.

Als de familie hiervan zou weten, dan zouden ze dat zeker hebben gedeeld met de pers, lijkt me. Dat zou dan namelijk een sterk drukmiddel zijn om de door hun gewenste zoektocht door te zetten.

Echter, tot dusver heeft de familie K. alleen het (zwakke) argument gebruikt van "we begrijpen niet wat er gebeurd is, dus moet er wel sprake zijn van een misdrijf". Overigens heeft de familie F. een ander standpunt, meen ik begrepen te hebben, namelijk: "ze zijn verdwaald en vervolgens door de natuurlijke ontberingen om het leven gekomen".

Als er Nederlandse onderzoekers op de hoogte zouden zijn van de "geheime sporen", dan zie ik ook het belang niet om deze voor het publiek verborgen te houden.

Blijft over de mogelijkheid dat alleen ingewijden in Panama op de hoogte zouden zijn van geheime sporen en die om wellicht opportunistische redenen niet openbaar maken. Dan komen we op het terrein van de complottheorieën.
Ben het niet met je eens wat betreft de informatie die de familie deelt. Zo hebben ze maanden de foto van de rode haren niet gemeld. Er was sprake van 3 nachtfoto's waarop iets staat maar dat blijken er nu toch minimaal 4 te zijn. Ook foto 509 of beter gezegd het ontbreken ervan is maandenlang verzwegen. Het zou in theorie goed mogelijk zijn dat er meer informatie is die nog niet naar buiten is gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')