abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 18:56:59 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027725
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen was het geen nacht toen ze dan zouden gaan bellen omdat ze 'verdwaald' waren. Toch? En ook de gidsen gaan er niet vanuit dat ze het pad kwijt zijn geraakt.. die denken dat ze van de brug die OP HET PAD ligt gevallen zijn. En de toeristen die zogenaamd 'verdwaald' waren, waren het pad ook niet kwijt maar waren OP HET PAD te ver doorgelopen.
Hoezo tunnelvisie???

[..]

En juist daar zouden ze dan tot het besef moeten zijn gekomen dat ze 'verdwaald' waren??

[..]

We praten over één pad, minimaal tot achter de tweede oversteek. Het moment dat ze belden was dus in het gebied van één pad. Of er verder meer paden waren weten we niet, dat neem jij aan. Aannames dus. Weer.

[..]

Dat neem jij aan. Aanname dus. Geen bewijs want dan waren ze op 2 april indianen tegen gekomen. OP HET PAD want er is maar één pad.

[..]

Geen misverstand. Verklaringen van mensen die daar zijn geweest), in tegenstelling tot jouw aannames op je zolderkamertje in Nederland. Baru kan trouwens een catfish zijn dus die telt niet mee.

[..]

Dat heeft niets met oppervlakte te maken.

[..]

Dus om 14:00 raak jij totaal van slag, hysterisch, in shock (dat is een tekort aan rondstromend bloed..) omdat je een nacht in een tropisch bos hebt door moeten brengen? 8)7

[..]

Nee, jij beweerd steeds dat het bewezen is dat ze gewoon verdwaald waren. Daar komt dus geen ongeluk of wat dan ook bij kijken.

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Die heeft niets met aaseters te maken, juist niet. Hoe komen de resten BIJ ELKAAR?
Waar lagen ze dan bij elkaar?

Schoen (en voet) Lisanne en heupbot Kris lagen niet bij elkaar. En botten Lisanne en rib Kris ook niet..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145027729
Van Alex Humphrey is het helemaal niet bekend of hij op het pianista verdwenen is. Die is voor het laatst gezien bij zijn hostel. Hij was op weg naar een waterval die even buiten Boquete aan de hoofdweg zou liggen.
pi_145027780
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat? Er zijn nog nooit toeristen zonder gids verdwaald na de Mirador?

Mij staat toch écht bij van wél hoor :Y
Je vergist je. Er is een Duitser en een echtpaar een keer 'verdwaald' hetgeen dan inhield dat zij doorgelopen zijn na de Mirador maar gewoon het pad zijn blijven volgen. Dus niet het pad kwijt. Op de tweede dag kwamen ze dan dus in het leefgebied van die indianen De indianen hebben hen alle drie veilig terug gebracht.
Er is dus nog nooit een toerist daar, op die trail, aantoonbaar verdwaald (zeker niet het pad kwijt) en niet levend terug gevonden.

Die Alex deed een andere trail en daar is geen enkel bewijs of aanwijzing voor een verdwaling; hij is gewoon spoorloos verdwenen en niemand weet dus wat er met hem gebeurd is. Theoretisch kan hij zelfs hem gewoon gepeerd zijn en nog leven.
  maandag 29 september 2014 @ 18:59:44 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027827
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:57 schreef blondetrien het volgende:
Van Alex Humphrey is het helemaal niet bekend of hij op het pianista verdwenen is. Die is voor het laatst gezien bij zijn hostel. Hij was op weg naar een waterval die even buiten Boquete aan de hoofdweg zou liggen.
Klopt.
pi_145027918
quote:
Op maandag 29 september 2014 18:57 schreef blondetrien het volgende:[/b]
Het laatste dat van hem bekend is, is dat hij aan iemand gevraagd had wat de veiligste manier was om naar Boquete te gaan, bus of taxi. Volgens de eigenaar van Casa de Pedro en de eigenaar van Il Pianista is exact hetzelfde het geval met Kris en Lisanne. Wellicht is de getuige van toen met Alex ook in de war en was het een dag eerder gebeurd?! :?
  maandag 29 september 2014 @ 19:02:28 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027921
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je vergist je. Er is een Duitser en een echtpaar een keer 'verdwaald' hetgeen dan inhield dat zij doorgelopen zijn na de Mirador maar gewoon het pad zijn blijven volgen. Dus niet het pad kwijt. Op de tweede dag kwamen ze dan dus in het leefgebied van die indianen De indianen hebben hen alle drie veilig terug gebracht.
Er is dus nog nooit een toerist daar, op die trail, aantoonbaar verdwaald (zeker niet het pad kwijt) en niet levend terug gevonden.

Die Alex deed een andere trail en daar is geen enkel bewijs of aanwijzing voor een verdwaling; hij is gewoon spoorloos verdwenen en niemand weet dus wat er met hem gebeurd is. Theoretisch kan hij zelfs hem gewoon gepeerd zijn en nog leven.
Ik heb over Alex alleen gezegd dat het een Brit is een geen Amerikaan. Verder niets.

Van dat Duitse echtpaar weten we helemaal niet of ze op het pad zijn gebleven, we weten alleen dat ze uiteindelijk Indianen tegen zijn gekomen die ze naar de "bewoonde wereld" terug hebben geholpen. Of heb ik iets gemist (linkje dan graag)?
  maandag 29 september 2014 @ 19:04:20 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027999
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

[..]

Het laatste dat van hem bekend is, is dat hij aan iemand gevraagd had wat de veiligste manier was om naar Boquete te gaan, bus of taxi. Volgens de eigenaar van Casa de Pedro en de eigenaar van Il Pianista is exact hetzelfde het geval met Kris en Lisanne. Wellicht is de getuige van toen met Alex ook in de war en was het een dag eerder gebeurd?! :?
Linkje? Want dit komt me niet bekend voor (waarmee ik alleen zeg dat mijn geheugen wellicht niet perfect is en wellicht wat opfrissing nodig heeft).

En dat gemiemel over "een dag eerder" ergert me ook een beetje omdat dat slechts een theorie was van iemand en daar nooit enig bevestigend bewijs voor boven water is gekomen..
pi_145028066
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Linkje? Want dit komt me niet bekend voor (waarmee ik alleen zeg dat mijn geheugen wellicht niet perfect is en wellicht wat opfrissing nodig heeft).

En dat gemiemel over "een dag eerder" ergert me ook een beetje omdat dat slechts een theorie was van iemand en daar nooit enig bevestigend bewijs voor boven water is gekomen..
O jeetje, moet ik ver terug gaan zoeken. Maar lukt vanavond nog wel even geduld ;)
pi_145028092
Wat ik hiermee wil aantonen is dat een verdwaling helemaal niet zo waarschijnlijk is. Dat dat het gemakkelijkste voor te stellen is, maakt het nog niet het meest waarschijnlijke.
Het meest waarschijnlijke is hetgeen het meest voorkomt.
- Kijk je naar toeristen/buitenlanders/gringo's dan is een misdrijf het meest waarschijnlijke, hetgeen van alle opties toeristen/buitenlanders/gringo's het meest overkomt. Overvallen, (gewapende) berovingen, moord, verkrachting.
- Kijk je naar alle mensen daar dan is een ongeval het meest waarschijnlijke; een val in de rivier, een slang (maar beiden??)..
- Maar verdwalen is dan juist heel onwaarschijnlijk.
pi_145028113
quote:

[..]

Idem, komt mij ook niet bekend voor. :) Apart verhaal wel.
pi_145028232
Kris heeft dinsdag contact gehad met haar vriend. Tijd? Wat is gezegd? Wat viel hieruit af te leiden?
De getuigenis van de eigenaar van Casa Pedro werd door de broer van Lisanne ? 100% betrouwbaar geacht? Waarom?

Is 1 en ander met elkaar overeen te stemmen?

Zo ja, dan weten ze (ouders Kris) toch dat het het tijdstip op de camera niet kan kloppen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 29 september 2014 @ 19:14:21 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145028412
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O jeetje, moet ik ver terug gaan zoeken. Maar lukt vanavond nog wel even geduld ;)
Prima, alvast bedankt! ^O^
pi_145028525
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die is spoorloos verdwenen, nooit meer enig spoor van gevonden. Geen enkele aanwijzing dus dat hij verdwaald zou zijn.
En ook geen aanwijzing dat er sprake is van een misdrijf!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 29 september 2014 @ 19:17:43 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145028555
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:
Wat ik hiermee wil aantonen is dat een verdwaling helemaal niet zo waarschijnlijk is. Dat dat het gemakkelijkste voor te stellen is, maakt het nog niet het meest waarschijnlijke.
Het meest waarschijnlijke is hetgeen het meest voorkomt.
- Kijk je naar toeristen/buitenlanders/gringo's dan is een misdrijf het meest waarschijnlijke, hetgeen van alle opties toeristen/buitenlanders/gringo's het meest overkomt. Overvallen, (gewapende) berovingen, moord, verkrachting.
- Kijk je naar alle mensen daar dan is een ongeval het meest waarschijnlijke; een val in de rivier, een slang (maar beiden??)..
- Maar verdwalen is dan juist heel onwaarschijnlijk.
Dat vind ik persoonlijk niet, aangezien er kennelijk zelfs (een groep) gidsen verdwalen daar.
Ik zeg niet dat het een verdwaling MOET zijn, maar vooralsnog zie ik persoonlijk geen dwingende reden om dat scenario te verwerpen.
  maandag 29 september 2014 @ 19:19:50 #140
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145028636
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:10 schreef Lutalo het volgende:
Kris heeft dinsdag contact gehad met haar vriend. Tijd? Wat is gezegd? Wat viel hieruit af te leiden?
De getuigenis van de eigenaar van Casa Pedro werd door de broer van Lisanne ? 100% betrouwbaar geacht? Waarom?

Is 1 en ander met elkaar overeen te stemmen?

Zo ja, dan weten ze (ouders Kris) toch dat het het tijdstip op de camera niet kan kloppen?
Ik ga eens iets posten waar iedereen het mee eens kan zijn. :) Er zijn drie mogelijkheden:

1) De getuigen (taxichauffeur, Pedro, enz.) hebben twee andere meiden gezien.
2) De getuigen hebben K en L gezien, maar geven een verkeerde tijd op.
3) De getuigen hebben K en L gezien en hebben het tijdstip goed geschat. In dat geval kunnen de foto's op de Mirador niet rond 1 uur zijn genomen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145029115
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe het verhaal precies in elkaar zit, blijft waarschijnlijk moeilijk te achterhalen. Het is in ieder geval niet normaal dat mensen in die regio zomaar eventjes verdwijnen.
pi_145029510
quote:

[..]

Last night I spoke briefly on the telephone with Ms. Diane McGarrity of your staff. During this conversation I related to her that my wife and I had been called earlier that day and asked if we could help local SINAPROC organize search efforts for the subject here in the Boquete area. In this regard we were able to establish the place last seen (PLS) for the subject. On Aug. 14, 2009 at approximately 2 PM the subject was seen leaving Majagua (a small river-side recreation area) approximately 5-miles north of the city of David on the Boquete-David road. Prior to departing the subject had been advised by employee Francisco Villarreal (telephone number 6xxx-xxxx) of Majauga that the safest way to go back to Boquete would be to go to the bus station in David and then catch a bus back up to Boquete.

This information was obtained from an interview with the aforementioned Majauga employee on August 25, 2009 at 2:30 PM by Mr. Miguel Castillo, Director Boquete SINAPROC, Shari Hazzard-Doyle and myself with Audi (Miguel's wife) providing translation

https://groups.yahoo.com/(...)rsations/topics/9151
pi_145029859
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:31 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hoe het verhaal precies in elkaar zit, blijft waarschijnlijk moeilijk te achterhalen. Het is in ieder geval niet normaal dat mensen in die regio zomaar eventjes verdwijnen.
51 in het afgelopen jaar in dat gebied volgens de uitzending van spoorloos..
pi_145029863

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 29-09-2014 23:45:36 ]
pi_145029963
Buiten verdwaling of dwaalspoor zijn er nog legio andere mogelijkheden. Ook een misdrijf hoeft geen moord te zijn.
  maandag 29 september 2014 @ 19:53:43 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145029993
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Last night I spoke briefly on the telephone with Ms. Diane McGarrity of your staff. During this conversation I related to her that my wife and I had been called earlier that day and asked if we could help local SINAPROC organize search efforts for the subject here in the Boquete area. In this regard we were able to establish the place last seen (PLS) for the subject. On Aug. 14, 2009 at approximately 2 PM the subject was seen leaving Majagua (a small river-side recreation area) approximately 5-miles north of the city of David on the Boquete-David road. Prior to departing the subject had been advised by employee Francisco Villarreal (telephone number 6xxx-xxxx) of Majauga that the safest way to go back to Boquete would be to go to the bus station in David and then catch a bus back up to Boquete.

This information was obtained from an interview with the aforementioned Majauga employee on August 25, 2009 at 2:30 PM by Mr. Miguel Castillo, Director Boquete SINAPROC, Shari Hazzard-Doyle and myself with Audi (Miguel's wife) providing translation

https://groups.yahoo.com/(...)rsations/topics/9151
Dank je ^O^
pi_145030059
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

51 in het afgelopen jaar in dat gebied volgens de uitzending van spoorloos..
Ik moet hier echt niet te diep over nadenken, je wordt er akelig van.
pi_145030213
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef ToniB het volgende:

Die rode lijnen geven toch aan waar er gezocht is? Vanaf het westen loopt er dus ook een pad richting Mirador en de Quebrada's en ten westen naar het noorden is de rode lijn een ander pad dan de pianista trail?

[..]

Ik ben wel vaker in dat soort gebieden geweest, niet in Panama overigens. Maar neem maar van mij aan, en dat bevestigt dat kaartje met die rode lijnen ook, dat er veel meer paden lopen dan je op het eerste gezicht zou zeggen.
Zo gebruiken dieren hun eigen paden, mensen nemen dat weer over zodra die paden enigszins zichtbaar zijn, en dieren nemen weer een andere route. Etc.

Hoeveel afslagen/kruisingen zie al niet op dit kaartje tussen de start en de eerst quebrada? Sws al 2.
Plus nog een pad bij de start die wellicht ook naar de mirador gaat. Ga er dus maar vanuit dat er meerdere paden zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door agter op 29-09-2014 20:15:27 ]
Make my day!
pi_145031669
Het meest waarschijnlijke van alle scenario's is een inschattingsfout van Kris en Lisanne dat het Pianista pad in een rondje liep. Dit is een theorie die al snel ter sprake kwam, en ook weer snel werd afgedaan als te makkelijk gedacht, maar gezien alle feiten die we nu hebben lijkt dit toch heel erg in de richting te komen.

Door deze vergissing zijn ze voorbij de mirador onbewust en urenlang steeds dieper de jungle ingelopen. Totdat ze tussen 16:00 en 16:30 beseften dat er iets niet klopte (aangezien ze rond dat tijdstip ongeveer weer terug moesten zijn bij het begin).

Mijn vermoeden is dat ze op dat moment voor zichzelf de keuze moesten maken tussen terugkeren of doorlopen.

Terugkeren betekent 100% urenlang in het donker belanden. Doorlopen betekent een kans op een volgend dorp of de kans dat ze toch gelijk hadden, en dus kans op aankomst in de bewoonde wereld voordat het donker zou worden. Ze kiezen voor de tweede optie en lopen zonder dat ze het weten nóg dieper de jungle in. Niet echt een verdwaling dus, maar een combinatie van menselijke fouten.

Deze combinatie van verkeerde keuzes is naar mijn mening de meest logische verklaring van hun dood, aangezien ze door die keuzes in een zeer gevaarlijke situatie terecht zouden zijn komen, waar vervolgens van alles gebeurd kan zijn (meest waarschijnlijk een ongeluk bij een van de rivier oversteken). En het enige wat daar voor nodig was, was het idee van een rondje lopen.
pi_145031755
Het gekke is, dat als ik dat kaartje bekijk hierboven, dat er een tweede pad richting de mirador loopt vanaf de start van de trail. Geen idee of ie bovenaan ergens aansluit. Maar als dat wel het geval is, kun je dus een rondje lopen.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')