abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145025064
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het is in theorie natuurlijk mogelijk dat ze in verkeerde handen terecht zijn gekomen, nádat ze zijn verdwaald. Maar, zoals hier al 1794 keer uitgelegd: daar is geen enkele aanwijzing voor.
Er is geen enkele aanwijzing dat ze verdwaald zijn. Het is op die manier aantoonbaar ook nog nooit gebeurd, dus niet waarschijnlijk.
pi_145025075
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wacht even... je hebt mijn tekst aangepast en daarna zogenaamd geciteerd. Dat is niet netjes.

Dat ze verdwaald zijn is gewoon een feit. De vragen die nog open staan, gaan over details.

Het is in theorie natuurlijk mogelijk dat ze in verkeerde handen terecht zijn gekomen, nádat ze zijn verdwaald. Maar, zoals hier al 1794 keer uitgelegd: daar is geen enkele aanwijzing voor.
Er moet en zal op een of de manier een andere partij betrokken zijn.. :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_145025180
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:23 schreef roos85 het volgende:

[..]

Er moet en zal op een of de manier een andere partij betrokken zijn.. :{
Vind ik niet. Er MOET wel iets anders dan een simpele, eenvoudige, op zichzelf staande verdwaling zijn geweest. Anders waren ze óf terug gelopen naar Boquete of hadden ze indianen tegen het lijf gelopen. Zoals de enige andere toeristen die daar 'verdwaald' waren is overkomen.
Puur en alleen verdwalen kan niet.
pi_145025208
"La Estrella bericht over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt. Altos de Romero ligt vlakbij de plaats waar eerder een rugzak werd gevonden van de meisjes".
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml
pi_145025239
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er staat: Fixed. Dat geeft aan dat je quote verqloot is.
Nee ouder1 daar heb ik je ook al op aangesproken. Het is niet netjes om users hun zinnen te verdraaien zoals het jou uitkomt, ook niet als je er fixed onder zet. Omdat de oorspronkelijke tekst er dan niet meer bij staat. Dan is quoten zinloos en kun je beter helemaal je eigen woorden gebruiken.
  maandag 29 september 2014 @ 17:35:00 #106
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145025371
quote:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat ze verdwaald zijn. Het is op die manier aantoonbaar ook nog nooit gebeurd, dus niet waarschijnlijk.
En hoeveel toeristen zijn niet teruggekeerd van het wandelpad El Pianista doordat ze zijn vermoord? Is dat dan wel eens gebeurd? (Ik versta onder El Pianista uiteraard niet de camino de Culebra, waar alleen mensen komen die de omgeving kennen.)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145025434
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:35 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En hoeveel toeristen zijn niet teruggekeerd van het wandelpad El Pianista doordat ze zijn vermoord? Is dat dan wel eens gebeurd? (Ik versta onder El Pianista uiteraard niet de camino de Culebra, waar alleen mensen komen die de omgeving kennen.)
die Amerikaan Alex?
  maandag 29 september 2014 @ 17:40:57 #108
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145025525
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

- Hoe verdwaal je op een duidelijk en diep uitgesleten pad zonder zijpaden en kruisingen?
Die beschrijving geldt alleen voor bepaalde gedeeltes van het pad die jij in de filmpjes hebt gezien. Die filmpjes laten niet het hele traject zien. Verder kun je 's nachts natuurlijk overal verdwalen - pad of geen pad.

quote:
- Hoe verdwaal je op een pad dat aan weerszijden begrensd is met prikkeldraad?
Natuurlijk is niet dat hele pad van tientallen kilometers in een onbewoond gebied begrensd met prikkeldraad. Wat zou dat voor nut hebben? Waar jij wellicht op doelt, zijn een paar weides met koeien die langs het traject liggen.

quote:
- Waarom loop je niet 1 dag terug als je te ver bent doorgelopen op een pad?
Omdat ze de weg terug niet meer konden vinden. Dat van 1 pad dat je niet zou kunnen missen, is natuurlijk een fabeltje. We praten hier over een enorm uitgestrekt gebied van honderden hectares groot. Daar is niet slechts 1 pad.

quote:
- Waarom loop je niet 2-3 dagen door als je te ver bent doorgelopen op een pad?
Die vraag begrijp ik niet. Dat is toch juist exact wat ze geprobeerd hebben te doen?

quote:
- Waarom bel je 112/911 als je te ver bent doorgelopen op een pad en op een plek waar verdwalen gewoon actief moeite kost?
Weer datzelfde misverstand. Ze waren gewoon verdwaald. Het is niet voor niets dat ernstig wordt geadviseerd om niet zonder ervaren gids de onbewoonde en onherbergzame jungle in te trekken?

quote:
- Waarom kwamen ze geen enkele indiaan tegen terwijl die daar volgens de blogs veel rondlopen?
Probeer je eens een voorstelling te maken van een gebied van honderden hectares groot. Ga bijvoorbeeld eens wandelen in het park bij jullie in de buurt en bereken dan het aantal hectares dat je tijdens die wandeling hebt bestreken. Volgens mij heb jij totaal geen idee van de enorme oppervlakte waar het hier over gaat.

quote:
- Waarom maken ze bij een verdwaling geen foto's meer na het eerste bergbeekje?
Goede vraag. Ik vermoed dat ze totaal van slag af waren, wellicht hysterisch, misschien in shock, totaal ontredderd. Als ik ook maar 1 nacht zou moeten doorbrengen in zo'n groene hel, dan zou mijn hoofd ook niet meer naar het maken van leuke kiekjes staan.

quote:
- Aan verdwalen met de beschikking tot zoet water ga je niet dood in 11 dagen. Waar zijn ze dan aan overleden?
Die vraag is hier al ettelijke malen beantwoord, dus nu maar even een korte samenvatting: infecties, vergiftiging (rupsen, spinnen), slangebeten, verwondingen, uitputting, botbreuken, predators, etc. De vraag is eerder hoe het mogelijk is geweest nog 11 dagen in leven te blijven.

quote:
- Hoe komen bij een verdwaling de resten van beide meiden bij elkaar?
Ze zijn gewoon zo lang mogelijk bij elkaar gebleven. Pas na hun dood zijn hun resten gedeeltelijk verspreid door aaseters.
pi_145025575
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:36 schreef ToniB het volgende:

[..]

die Amerikaan Alex?
De Brit Alex Humphrey is daar ook verdwenen. Ik neem aan dat hij is vermoord. Het was een ervaren hiker.
  maandag 29 september 2014 @ 17:45:24 #110
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145025660
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:28 schreef ToniB het volgende:
"La Estrella bericht over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt. Altos de Romero ligt vlakbij de plaats waar eerder een rugzak werd gevonden van de meisjes".
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml
Is hier al langsgekomen. Zit in de inmiddels uitpuilende map Onbevestigde Geruchten en Getuigenverklaringen.
pi_145025756
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Is hier al langsgekomen. Zit in de inmiddels uitpuilende map Onbevestigde Geruchten en Getuigenverklaringen.
Ja, samen met de niet meer te controleren fotodata ;)
pi_145025857
quote:

[..]

ja duh anders waren we er al uit of niet?
  maandag 29 september 2014 @ 17:56:44 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145026005
quote:

[..]

Wat? Er zijn nog nooit toeristen zonder gids verdwaald na de Mirador?

Mij staat toch écht bij van wél hoor :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145026117
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat? Er zijn nog nooit toeristen zonder gids verdwaald na de Mirador?

Mij staat toch écht bij van wél hoor :Y
zijn die daaraan overleden?
  maandag 29 september 2014 @ 18:02:43 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145026149
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

zijn die daaraan overleden?
Zijn dan dan (bijv.) gevallen of gebeten? J kunt geluk hebben en je kunt pech hebben he??
pi_145026439
quote:

[..]

Is ook erg vaag. 'Een bewoner'.
  maandag 29 september 2014 @ 18:16:06 #117
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145026468
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:36 schreef ToniB het volgende:
Nog een vraagje aan de foto experts hier. Die foto van K. op de top....Kan het zijn dat iemand van de familie of iemand uit Panama die gelekt heeft b.v. die foto nadat zij die dus terug hebben gekregen op een cd-tje en op hun pc hebben gedownload, die foto op zijn of haar iphone hebben gezet? Kan het zo zijn dat die foto toch met de camera is gemaakt en later via een iphone op het net kwam?
De ouders hebben het in de eerste interviews steeds over een berichtje naar haar vriend. Nooit is er echter vermeld dat hier ook een foto bij zat! Anders zouden ze toch aal gelijk hebben geweten dat die meiden op de top waren geweest! Een gids die nauw betrokken was bij het onderzoek had nota bene een bijna identieke foto van dat uitzicht!
Nee, die foto komt echt aantoonbaar van een iPhone... de standaard EXIF Apple versie is 221, en niet 230 en de 72 bit resolutie, wijzen daarop... Canon camera foto's zijn 180 bit of 96 bit en hebben EXIF versie 230.

Als je een Canon Powershot foto op een iPhone zet, verliest deze ook niet alle EXIF data. Maar okee, uit te sluiten is dat ook weer niet.

Het lijkt mij niet zo gek dat Kris die foto aan haar vriend heeft gestuurd op de Mirador. En dan doe je er een kort tekstje bij, maar geen informatie a la "We lopen het Pianista pad". Want, dat boeit even niet. Of ze heeft hem niet verstuurd en kwam hij gewoon terecht op de CDROM met alle foto's.

Het is ook maar de vraag, of in het geval dat die vriend de foto heeft gekregen, dit soort informatie nog bij de juiste leidinggevende in Panama terecht komt. Afgaande op P's gelijkaardige foto van 3 april, misschien wel.. al bleven ze toen ook op velerlei plaatsen zoeken, wat in dat geval van het bekend zijn van het Pianista pad als doel van de wandeling vreemd zou zijn.

Door de posts van een mistverspreider als Baru, die aan een landweg aan een bosrand zogenaamd kan zien welke precieze plek dat is, wordt er hier al snel vanuit gegaan dat als het je al lukt de iPhone foto van Kris op 2 april op het juiste bureau in Panama te krijgen, dat er dan binnen 2 minuten een betrouwbare gids is opgetrommeld die zegt: owja, dit is 100% zeker op de top van Sendero El Pianista.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 29-09-2014 18:22:07 ]
pi_145026612

Die rode lijnen geven toch aan waar er gezocht is? Vanaf het westen loopt er dus ook een pad richting Mirador en de Quebrada's en ten westen naar het noorden is de rode lijn een ander pad dan de pianista trail?
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:16 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee, die foto komt echt aantoonbaar van een iPhone... de standaard EXIF Apple versie is 221, en niet 230 en de 72 bit resolutie, wijzen daarop... camera foto's zijn 180 bit of 96 bit en hebben EXIF versie 230.

Als je een Canon Powershot foto op een iPhone zet, verliest deze ook niet alle EXIF data. Maar okee, uit te sluiten is dat ook weer niet.

Het lijkt mij niet zo gek dat Kris die foto aan haar vriend heeft gestuurd op de Mirador. En dan doe je er een kort tekstje bij, maar geen informatie a la "We lopen het Pianista pad". Dat is niet zo interessant. Of ze heeft hem niet verstuurd en kwam hij gewoon terecht op de CDROM met alle foto's.

Het is ook maar de vraag, of in het geval dat die vriend de foto heeft gekregen, dit soort informatie nog bij de juiste leidinggevende in Panama terecht komt. Afgaande op P's gelijkaardige foto van 3 april, misschien wel.. al bleven ze toen ook op velerlei plaatsen zoeken, wat in dat geval van het bekend zijn van het Pianista pad als doel van de wandeling vreemd zou zijn.

Door de posts van iemand als Baru, die aan een landweg en wat bomen zogenaamd kan zien welke precieze plek dat is, wordt er hier al snel vanuit gegaan dat als het je al lukt de iPhone foto van Kris op 2 april op het juiste bureau in Panama te krijgen, dat er dan binnen 2 minuten een betrouwbare gids is opgetrommeld die zegt: owja, dit is 100% zeker op de top van Sendero El Pianista.
Het lijkt mij toch dat indien de ouders, vriend, broer of wie dan ook in het bezit was van het laatste berichtje, met foto dit gelijk deelt. Dan geef je de meest recente foto die bekend is en vraagt aan gidsen die de buurt goed kennen; is dit herkenbaar voor jullie? De broer van was er al die eerste week! Ik denk dat ze niet over die foto beschikten.
Gids A en Gids B waren vanaf het begin betrokken bij het onderzoek. Beiden kennen de top van de trail.
  maandag 29 september 2014 @ 18:26:09 #119
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145026727
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef ToniB het volgende:

Het lijkt mij toch dat indien de ouders, vriend, broer of wie dan ook in het bezit was van het laatste berichtje, met foto dit gelijk deelt. Dan geef je de meest recente foto die bekend is en vraagt aan gidsen die de buurt goed kennen; is dit herkenbaar voor jullie? De broer van was er al die eerste week! Ik denk dat ze niet over die foto beschikten.
In het geval Kris die foto niet verstuurd heeft, blijft het opmerkelijk dat een identieke foto begin april op P's FB belandde, op zijn vrije dag.
  maandag 29 september 2014 @ 18:30:03 #120
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145026840
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is ook erg vaag. 'Een bewoner'.
De mensen die de zaak onderzoeken (b.v. de Panamese politie) weten ongetwijfeld meer dan wij. Ik neem aan dat de mensen die met een getuigenverklaring in het nieuws (inclusief blogs/forums als boquete.ning.com) zijn gekomen, later over hun uitspraken zijn ondervraagd. Misschien is er allang een verklaring voor de raadselachtige getuigenissen van Mastinu, Giovanni, Pedro, Frank Rosas, Oliva de Kam enz. Maar de politie zal het wel niet tot haar taak rekenen om verwarrende blogberichten uit april publiekelijk te debunken.
pi_145027033
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:36 schreef ToniB het volgende:

[..]

die Amerikaan Alex?
Die is spoorloos verdwenen, nooit meer enig spoor van gevonden. Geen enkele aanwijzing dus dat hij verdwaald zou zijn.
pi_145027063
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:35 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Geen. Wel met een vuurwapen bedreigd. De kans te verdwalen is dus kleiner daar dan de kans slachtoffer te worden van een misdrijf.
  maandag 29 september 2014 @ 18:42:14 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027236
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die is spoorloos verdwenen, nooit meer enig spoor van gevonden. Geen enkele aanwijzing dus dat hij verdwaald zou zijn.
Het is een Brit.
  maandag 29 september 2014 @ 18:43:04 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145027264
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen. Wel met een vuurwapen bedreigd. De kans te verdwalen is dus kleiner daar dan de kans slachtoffer te worden van een misdrijf.
Rare conclusie want er zijn wel degelijk toeristen en zelfs gidsen (zelfs een groep gidsen) verdwaald achter de Mirador.
pi_145027520
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die beschrijving geldt alleen voor bepaalde gedeeltes van het pad die jij in de filmpjes hebt gezien. Die filmpjes laten niet het hele traject zien. Verder kun je 's nachts natuurlijk overal verdwalen - pad of geen pad.
Alleen was het geen nacht toen ze dan zouden gaan bellen omdat ze 'verdwaald' waren. Toch? En ook de gidsen gaan er niet vanuit dat ze het pad kwijt zijn geraakt.. die denken dat ze van de brug die OP HET PAD ligt gevallen zijn. En de toeristen die zogenaamd 'verdwaald' waren, waren het pad ook niet kwijt maar waren OP HET PAD te ver doorgelopen.
Hoezo tunnelvisie???
quote:
Natuurlijk is niet dat hele pad van tientallen kilometers in een onbewoond gebied begrensd met prikkeldraad. Wat zou dat voor nut hebben? Waar jij wellicht op doelt, zijn een paar weides met koeien die langs het traject liggen.
En juist daar zouden ze dan tot het besef moeten zijn gekomen dat ze 'verdwaald' waren??
quote:
Omdat ze de weg terug niet meer konden vinden. Dat van 1 pad dat je niet zou kunnen missen, is natuurlijk een fabeltje. We praten hier over een enorm uitgestrekt gebied van honderden hectares groot. Daar is niet slechts 1 pad.
We praten over één pad, minimaal tot achter de tweede oversteek. Het moment dat ze belden was dus in het gebied van één pad. Of er verder meer paden waren weten we niet, dat neem jij aan. Aannames dus. Weer.
quote:
Die vraag begrijp ik niet. Dat is toch juist exact wat ze geprobeerd hebben te doen?
Dat neem jij aan. Aanname dus. Geen bewijs want dan waren ze op 2 april indianen tegen gekomen. OP HET PAD want er is maar één pad.
quote:
Weer datzelfde misverstand. Ze waren gewoon verdwaald. Het is niet voor niets dat ernstig wordt geadviseerd om niet zonder ervaren gids de onbewoonde en onherbergzame jungle in te trekken?
Geen misverstand. Verklaringen van mensen die daar zijn geweest), in tegenstelling tot jouw aannames op je zolderkamertje in Nederland. Baru kan trouwens een catfish zijn dus die telt niet mee.
quote:
Probeer je eens een voorstelling te maken van een gebied van honderden hectares groot. Ga bijvoorbeeld eens wandelen in het park bij jullie in de buurt en bereken dan het aantal hectares dat je tijdens die wandeling hebt bestreken. Volgens mij heb jij totaal geen idee van de enorme oppervlakte waar het hier over gaat.
Dat heeft niets met oppervlakte te maken.
quote:
Goede vraag. Ik vermoed dat ze totaal van slag af waren, wellicht hysterisch, misschien in shock, totaal ontredderd. Als ik ook maar 1 nacht zou moeten doorbrengen in zo'n groene hel, dan zou mijn hoofd ook niet meer naar het maken van leuke kiekjes staan.
Dus om 14:00 raak jij totaal van slag, hysterisch, in shock (dat is een tekort aan rondstromend bloed..) omdat je een nacht in een tropisch bos hebt door moeten brengen? 8)7
quote:
Die vraag is hier al ettelijke malen beantwoord, dus nu maar even een korte samenvatting: infecties, vergiftiging (rupsen, spinnen), slangebeten, verwondingen, uitputting, botbreuken, predators, etc. De vraag is eerder hoe het mogelijk is geweest nog 11 dagen in leven te blijven.
Nee, jij beweerd steeds dat het bewezen is dat ze gewoon verdwaald waren. Daar komt dus geen ongeluk of wat dan ook bij kijken.
quote:
Ze zijn gewoon zo lang mogelijk bij elkaar gebleven. Pas na hun dood zijn hun resten gedeeltelijk verspreid door aaseters.
Dat is geen antwoord op de vraag. Die heeft niets met aaseters te maken, juist niet. Hoe komen de resten BIJ ELKAAR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')