abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148274500
Ik zie persoonlijk ook het nut niet van NLse forensische experts daar bij het zoeken.
Make my day!
pi_148276007
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:46 schreef agter het volgende:

[..]

Leuk om te lezen.
Ik vraag me af of Panama dit betaalt?
Ja, en ik vraag me op mijn beurt af of de organisatie Spanish by the river het geld terugbetaald heeft aan de families van K en L, wat de dames voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk aan SAL betaald hebben?
De organisatie laat heel laf al die tijd niks van zich horen.
pi_148276147
Allereerst bedankt Poekje voor alle links die je net posste.
Zijn geen koekebakkers die mee gaan.

Verder wil ik jullie nog even meenemen naar de ochtend van 2 april.
Het is 8.00 uur en Feliciano en Eileen staan te wachten op Kris en Lisanne voor de aardbeientoer.
Om 8.30 gaan ze naar het hostel en wacht Feliciano, omdat ie zo ongerust is, tot 10.00 uur totdat ie het hostel in kan.
De discussie daarover is al uitvoerig besproken dus dat wil ik niet nog eens herhalen.
Wat ik wel wil benoemen is waarom zijn Kris en Lisanne niet gebeld door Feliciano, Eileen of iemand anders van de taalschool?
Een logische reactie zou namelijk zijn, als je ongerust bent waar ze zijn, om om 8.30 uur het nummer te achterhalen en dan direct proberen te gaan bellen.
Is niet gebeurd.
Het nummer zal toch wel bekend zijn bij de taalschool (bv op het aanmeldingsformulier) of misschien zelfs bij Feliciano (op bv het aanmeldingsformulier voor de geboekte excursies).
Anderhalf uur voor de katse viool staan wachten levert niks op, bellen misschien wel.

Oh en dat er geprobeerd is naar Kris en Lisanne te bellen kun je zien in deze reportage van Umberto
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80

(na 11.52 min) als de ouders van Lisanne gebeld worden aan het begin van de nacht in Nederland van 2 op 3 april (Panamese tijd ergens tussen 18 en 19) als Eileen denkt dat ze Lisanne belt.

Mijn punt is waarom anderhalf uur wachten voor een dichte deur maar dan daarna maar liefst 10 uur wachten met bellen?
pi_148276221
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag me op mijn beurt af of de organisatie Spanish by the river het geld terugbetaald heeft aan de families van K en L, wat de dames voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk aan SAL betaald hebben?
Ingrid had toch een beloning beloofd (paar duizend dollar ofzo), voor de gouden tip in het begin?
Make my day!
pi_148276685
quote:
Fok!ers zoeken resten Kris en Lisanne
Ook drie Nederlandse amateurspeurneuzen gaan in Panama op zoek naar meer stoffelijke resten van de omgekomen meisjes Lisanne Froon en Kris Kremers.

Fok! user El_Matador zei zaterdag bij de NOS dat hij en twee van zijn mede-forumgenoten zich aansluiten bij het Panamese zoekteam dat later deze maand eveneens weer op zoektocht gaat. "Al maanden zijn we vanuit onze zolderkamers bezig om deze zaak op te lossen, we hebben alle speculaties uitgeprint en gaan ze nu stuk voor stuk uitsluiten. We zijn vooral benieuwd naar de weerkaatsing in een van de pupillen van de meisjes zoals duidelijk te zien is op een van de foto's, we hopen deze plek te kunnen vinden en gaan er vanuit daarmee de openstaande vragen te kunnen beantwoorden"

Het Nederlandse drietal gaat begin komende week speuren in omgeving van Boquete, waar de meisjes verdwenen. Ze nemen lokale gidsen mee de jungle in waar eerder onder meer spullen en botresten van de meisjes werden gevonden. Wat hen is overkomen, is nooit duidelijk geworden.

Volgens El_Matador gaan de drie er niet naar toe sensatie te zoeken. "Als we wat vinden dat zou kunnen wijzen op een misdrijf, dan dragen we dat over aan de autoriteiten."
Even a broken clock is right twice a day.
pi_148276964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:37 schreef danos het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat de 2 medefokkers en de plaatselijke gidsen goed naar hem luisteren.
Tegelijk zal het zelfs voor de gidsen een leerzame expeditie zijn want zal er door hem een pad bekend worden gemaakt die zij nog niet kenden.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:27:40 #157
28033 Pek
je moet wat
pi_148277994
quote:

[..]

:')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:48:45 #158
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_148278661
quote:

[..]

*FOK!kers
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_148279389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:03 schreef agter het volgende:
Ik zie persoonlijk ook het nut niet van NLse forensische experts daar bij het zoeken.
Die zullen wel bepalen of vondsten van K en L kunnen zijn. Beetje lullig als je er thuis pas achter komt dat je een halve indiaan, een konijn en een stukje mammoet hebt meegenomen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 14:16:49 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_148279506
quote:

[..]

Ik trapte er met beide benen in _O_
pi_148279513
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Aan ons bedoel je?
pi_148279589
Oh cool we kunnen dus wel over gebande users posten.
pi_148279608
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die zullen wel bepalen of vondsten van K en L kunnen zijn. Beetje lullig als je er thuis pas achter komt dat je een halve indiaan, een konijn en een stukje mammoet hebt meegenomen.
Welke vondsten?
En jij denkt dat ze ter plekke in de jungle gaan bepalen of het een indiaan of een Europeaan is?
Laat ze eerst maar eens wat gaan vinden, en neem daar experts voor mee... :)

[ Bericht 10% gewijzigd door agter op 03-01-2015 14:29:33 ]
Make my day!
pi_148279688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:17 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Aan ons bedoel je?
aan de media.
pi_148279858
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:22 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

aan de media.
Dan zouden ze de ouders passeren. Lijkt me niet netjes.
pi_148280086
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ingrid had toch een beloning beloofd (paar duizend dollar ofzo), voor de gouden tip in het begin?
staat me iets bij van $ 2.500,- , maar I.L. is niet de organisatie.

Waar het om gaat is dat veel organisaties tegenwoordig omzet draaien mbv. vrijwilligers/stagiaires en er niet van op- of omkijken als die vrijwillgers/stagiaires daar (hoge) kosten voor (moeten) maken die niet vergoed worden. Nou en, kan je denken, het zijn toch vrijwilligers? Jawel, maar die zijn dan wel voor jouw organisatie en jouw klanten aan het werk. En worden op hun werk beoordeeld.

Als ze dan niet goed genoeg geschoold zouden zijn, of niet goed genoeg gekleed, ga je dan als organisatie daarin je verantwoordelijkheid nemen, of laat je iedereen maar wat aanrotzooien? Met alle kans op ongelukken enz. van dien? Klopt het verhaal dan wel wat je vrijwilligers/stagiaires voorhoudt? Daar gaat het m.i. om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 18:25:17 ]
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 14:37:56 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_148280133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:19 schreef 11en30 het volgende:
Oh cool we kunnen dus wel over gebande users posten.
Uh..nee?
pi_148280255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dan zouden ze de ouders passeren. Lijkt me niet netjes.
We lezen helemaal niks over een persverklaring. Lijkt me toch normaal als 2 van je studenten opeens verdwenen zijn. Of naderhand, als er restanten van ze gevonden worden. Bv. iets in de trant van
"de organisatie SAL betreurt het verlies van 2 van haar internationale studenten" ...
pi_148280916
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

We lezen helemaal niks over een persverklaring. Lijkt me toch normaal als 2 van je studenten opeens verdwenen zijn. Of naderhand, als er restanten van ze gevonden worden. Bv. iets in de trant van
"de organisatie SAL betreurt het verlies van 2 van haar internationale studenten" ...
Op 4 april hebben ze wel de foto's en de 'gezocht' flyer op hun Facebook gedeeld.
Hoe lang waren ze er eigenlijk al? 1 of 2 dagen?

Ik heb sws de indruk dat iedereen daar gewoon snel weer overgaat tot de orde van de dag.
Make my day!
pi_148284181
op bladzijde 14 van de Telegraaf editie van vandaag een heel artikel getiteld "Experts zoeken resten meisjes" van Jolande van der Graaf. Ben het aan het downloaden om de text naar hier over te zetten, duurt ff...bron: " Experts zoeken resten meisjes".

http://bit.ly/14iUS0Q

Enkele interessante nieuwe scenario's en info over de voorgenomen manieren van werken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 17:07:39 ]
pi_148284551
Experts zoeken resten meisjes
Laatste expeditie voor familie Kris en Lisanne

Jolande van der Graaf
Amsterdam

In een allerlaatste poging om meer stoffelijke resten op te sporen van de in Panama omgekomen meisjes Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) reizen patholoog Frank van de Goot en twee van zijn collega’s vandaag voor onderzoek naar het Midden-Amerikaanse land af.

Van de Goot, zijn collega-patholoog Judith Fronczek en fysisch antropoloog Tristan Krap beginnen maandag – een week voordat ook de laatste speurtocht door de Panamese autoriteiten van start gaat – met het zoeken naar skeletdelen in het berggebied bij Boquete. Daar verdwenen de meisjes vorig voorjaar tijdens een wandeling en werden later onder meer een rugzak, een schoen en een aantal lichamelijke resten aangetroffen.

„Onze reis is op initiatief van de familie Kremers en heeft primair als doel om meer stoffelijke resten van de meisjes te vinden”, zegt Van de Goot. „Mochten we onverhoopt stuiten op lichaamsdelen die sporen van een misdrijf vertonen, dan zullen wij daar zelf geen verder onderzoek naar doen. Alles wat we aan menselijke resten of spullen van de meisjes vinden wordt gedocumenteerd, met gps-apparatuur per vindplaats geregistreerd en vervolgens overgedragen aan de Panamese autoriteiten.”

Rugzak

De forensisch experts gaan op pad met twee locale gidsen en richten zich vooral op de rivieren in de bergjungle. Van de Goot: „De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water. Het doet ons vermoeden dat Lisanne en Kris zijn verdwaald, op een van de steile berghellingen zijn uitgegleden en een val van grote hoogte in de rivier hebben gemaakt. Het is aannemelijk dat meer lichaamsdelen stroomopwaarts in de rivier liggen. We zullen daar beginnen en ook echt fysiek in het water zoeken.”

Ultraviolet licht

Hulpmiddelen zijn plastic buizen waarmee dicht op de rivierbodem kan worden gekeken en apparatuur met ultraviolet licht. „Dat kleurt in het donker alles paars, behalve beenderen, omdat die in ultraviolet licht juist groen oplichten. Hoewel er stroming staat, valt te verwachten dat beenderen en mogelijk zelfs een heel skelet achter stenen of takken zijn blijven haken en nog steeds op de bodem liggen.”

De zoektocht is niet geheel zonder risico, beaamt Van de Goot. „We zijn goed voorbereid, gewend om ook in onherbergzaam gebied te opereren en hebben allerlei materialen en medicamenten bij ons. De grootste bedreiging vormt een bepaalde spinnensoort die veel in die regio voorkomt en giftig is. Maar het is uiteraard ook uitkijken op de glibberige paden en stenen in de rivier.”

De Nederlanders beginnen enkele dagen voor de Panamezen met het uitkammen van het gebied omdat hun reis al lang geleden werd gepland. Een week later krijgen de drie forensische experts versterking van Panamese deskundigen en een hondenteam van de brandweer Amersfoort.

Het drama rond Lisanne Froon en Kris Kremers voert terug naar 1 april vorig jaar. De Amersfoortse meiden – die in Panama verbleven om Spaans te leren – maakten toen een tocht door de bergen, maar keerden nooit terug en waren lange tijd vermist. Hoewel rekening wordt gehouden met een misdrijf, is het volgens de Panamese autoriteiten evenmin uitgesloten dat de twee verdwaalden en door verhongering of een ongeval om het leven kwamen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Poekje01 op 03-01-2015 17:12:59 ]
pi_148285495
De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water.

Huh????? Dat wisten we niet.
pi_148285519
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:33 schreef schuschuho het volgende:
De rugzak van de meisjes dreef in de rivier en ook de schoen en menselijke resten lagen in of bij het water.

Huh????? Dat wisten we niet.
Toch een ongeluk?
pi_148285951
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_148286726
quote:
Tja waar is de rugzak nu gevonden? In de rivier, nabij een rivier of in de struiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')