Dat is nou juist de informatie die meer wijst op verdwalen. Die hebben ze achter gehouden, zoals de foto met het haar. Daaruit bleek dat tenminste 1 van beiden waarschijnlijk nog leefde na ruim een week. Dat maakt een misdrijf juist onwaarschijnlijker.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:51 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens wat betreft de informatie die de familie deelt. Zo hebben ze maanden de foto van de rode haren niet gemeld. Er was sprake van 3 nachtfoto's waarop iets staat maar dat blijken er nu toch minimaal 4 te zijn. Ook foto 509 of beter gezegd het ontbreken ervan is maandenlang verzwegen. Het zou in theorie goed mogelijk zijn dat er meer informatie is die nog niet naar buiten is gebracht.
Maar... dit zijn toch geen sporen die wijzen op een misdrijf?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:51 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens wat betreft de informatie die de familie deelt. Zo hebben ze maanden de foto van de rode haren niet gemeld. Er was sprake van 3 nachtfoto's waarop iets staat maar dat blijken er nu toch minimaal 4 te zijn. Ook foto 509 of beter gezegd het ontbreken ervan is maandenlang verzwegen. Het zou in theorie goed mogelijk zijn dat er meer informatie is die nog niet naar buiten is gebracht.
Wel een beetje vreemd. Maar er komen daar veel toeristen, dus wellicht was het gewoon niet te achterhalen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:31 schreef gynaika het volgende:
Men heeft nog steeds niet achterhaald wie de twee jongemannen waren waarmee K en L geluncht hebben voordat ze verdwenen. Maar een aantal mensen beweerden dat dit niet het geval is geweest en men heeft daar naar mijn weten verder geen aandacht meer aan geschonken. Vreemd.
Beste Jackie, die zelfde vragen heb ik in het afgelopen jaar al een keer zeven beantwoord.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:02 schreef jackie12 het volgende:
Iedereen hier weet dat ik de kans het grootst acht dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen (of door een ongeluk die weggemoffeld wordt)
Een hele eerlijke vraag aan de mensen die denken aan verdwalen: Waaraan zouden ze dan na 8 of 11 dagen beiden aan zijn moeten overleden?
Ik lees overal dat een mens tot 2 maanden zonder eten kan als je maar water hebt en dat hadden ze.
De foto van de achterkant van waarschijnlijk Kris na 8 dagen bewijst voor velen dat ze dus beiden nog leefden.
Als je dat denkt dan moet er nog wel een doodsoorzaak gevonden worden want doodgaan aan niet eten al na 11 dagen lijkt me uitgesloten.
Dan moet er naar mijn mening een andere factor bij gezocht worden: ongeluk, insecten of slangenbeet, infectie.
Maar dan moeten ze dat beiden zijn overkomen en dat vind ik persoonlijk wat te toevallig.
Dus ik ben echt benieuwd wat dan de doodsoorzaak zou kunnen zijn?
Inderdaad. Een misdrijf is mogelijk maar de argumenten die er steeds voor aangevoerd worden kunnen ook uitgelegd worden in geval van verdwalen. Het zijn geen echte duidelijke aanwijzingen, alleen speculaties. Hetzelfde geld voor verdwalen, maar m.i. is beide mogelijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
We draaien hier al een half jaar rond in gedachtencirkels.
Hopelijk levert de zoektocht deze maand wat op, dan kunnen we misschien weer verder.
Fosfor en ongebluste kalk werden aangetipt in het volgende artikel:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:42 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm... mij lijkt dat onwaarschijnlijk omdat de reflectie van het flitslicht m.i. dan de hele oppervlakte van de zijkant van de schoen zou 'treffen', en niet in van die rare hoekige halve onwillekeurige vormen ...
Elkaar vast houden om balans te houden en dan alle twee een verschrikkelijke val maken. Zwaar gewond en niet in staat om nog verder te kunnen. (beklemming bijv.)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:29 schreef ToniB het volgende:
Het kan wat mij betreft ook beide kanten op al neig ik meer naar misdrijf. Er is niet 1 ding dat aantoonbaar is in die richting maar alles bij elkaar opgeteld stinkt het m.i.
Indien verdwalen:
Hoeveel "pech" moeten de meisjes wel niet hebben gehad? Eerst verdwalen, dan ongeluk (of andersom) niet een uitweg kunnen vinden naar Bocas (2/3 dagen) of terug naar Boquete , niet gevonden worden door de zoekteams of helikopters, geen Ngobe tegen gekomen....geen bereik......ziek geworden.....etc.
Of I Spit On Your Grave 2. Met 4x4's scheurend door rivierbeddingen, kabelbruggen die het begeven, een achtervolging op de kabels van de Tree Trek, een lanspuntslang die komt buurten en een stampede op de Pianista. Met gewetenloze en corrupte tronies.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zit overigens wel te wachten op het eerste boek c.q. film over deze tragedie. Hier valt toch een mooie roman, thriller of drama van te maken? Problems In Panama. Jungle Nights. The Hiking Girls. etc.
Wanneer zou dit dan gebeurd moeten zijn?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:54 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Elkaar vast houden om balans te houden en dan alle twee een verschrikkelijke val maken. Zwaar gewond en niet in staat om nog verder te kunnen. (beklemming bijv.)
Dan hebben we nog een goed verhaal en een paar bizarre plottwists nodig. En van de twee kan een organensmokkelaar zijn en de andere een under-cover CIA agent.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:05 schreef Perico het volgende:
[..]
Of I Spit On Your Grave 2. Met 4x4's scheurend door rivierbeddingen, kabelbruggen die het begeven, een achtervolging op de kabels van de Tree Trek, een lanspuntslang die komt buurten en een stampede op de Pianista. Met gewetenloze en corrupte tronies.
Nieuwe aanwijzingen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef ToniB het volgende:
We hebben nieuwe aanwijzingen nodig. Hoop dat de bevindingen worden doorgespeeld.
Een goed verhaal:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dan hebben we nog een goed verhaal en een paar bizarre plottwists nodig. En van de twee kan een organensmokkelaar zijn en de andere een under-cover CIA agent.
In dit geval gaat het om fosfatenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:17 schreef gynaika het volgende:
[..]
Fosfor en ongebluste kalk werden aangetipt in het volgende artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431
Fosfor, niet in de vorm van fosfaten, werd veelvuldig gebruikt voor het ombrengen van mensen. Fosfor-Wikipedia. Vervolgens werd ongebluste kalk gebruikt voor het laten verdwijnen van de lijken.
Er verdwijnen in die regio regelmatig mensen en dat wordt snel in de doofpot gedaan. In het geval van Kris en Lisanne liggen de zaken extra opvallend, twee tegelijk en de enorme media-aandacht daartoe.
Van Passel nog steeds? Verbaasd me. Dacht dat de ouders allemaal andere mensen wilden inschakelenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:32 schreef RapaNui het volgende:
Vandaag een nieuw artikel in La Estrella:
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23833769
Advocaat Arrocha beklaagt zich (nog steeds) over het functioneren van Pittí en dhr. Van Passel wordt verwacht in Chiriquí, alwaar hij een verzoek gaat indienen om Pittí van deze zaak af te halen.
Alleen gaat het dan niet over Kris en Lisanne. Want dat waren geen cafe bezoekers.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:43 schreef jackie12 het volgende:
Een goed verhaal:
2 meisjes gaan naar Panama, gaan een stukje wandelen met lokale jongeren die ze leren kennen in een cafe.
Veranderen we dat cafe in restaurant Nelvis.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Alleen gaat het dan niet over Kris en Lisanne. Want dat waren geen cafe bezoekers.
Volgens de mensen die ze kenden van de cursus in Bocas brachten ze hun tijd alleen door in hun kamer, de taalschool en met exursies. Ze waren erg op zichzelf en geen uitgaans types.
Ik acht de kans dat ze zomaar een cafe binnengelopen zijn erg klein.
Overal gezocht en niet kunnen vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:02 schreef ToniB het volgende:
wanneer is die film eigenlijk gemaakt? En is die daar in de buurt gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |