:-):-):-) Oh ja die obsessie van je was ik even vergeten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ook - met betrekking tot het in badkleding door de rimboe trekken.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik was vanaf het begin geobsedeerd door twee boerenmeiden die in nauwelijks verhullende badkleding door de wildernis trokken. Die combinatie van stupiditeit en erotiek kom je niet vaak tegen in het oerwoud.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
:-):-):-) Oh ja die obsessie van je was ik even vergeten.
Zien latino's daar ook erotiek in denk je? En op welke manier?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die combinatie van stupiditeit en erotiek kom je niet vaak tegen in het oerwoud.
Ik vermoed dat het voor Latino's nog erotischer is, omdat een halfnaakte blanke vrouw voor hen bijzonderder is dan voor ons.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:31 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zien latino's daar ook erotiek in denk je? En op welke manier?
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik was vanaf het begin geobsedeerd door twee boerenmeiden die in nauwelijks verhullende badkleding door de wildernis trokken. Die combinatie van stupiditeit en erotiek kom je niet vaak tegen in het oerwoud.
Net zoals een in short en top geklede negerin voor jou erotisch is?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het voor Latino's nog erotischer is, omdat een halfnaakte blanke vrouw voor hen bijzonderder is dan voor ons.
Ja, zoiets. Zeker als die negerin hier dan bij mij door het bos gaat huppelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:38 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Net zoals een in short en top geklede negerin voor jou erotisch is?
Misschien vindt ze jou ook erotisch in je boswachtersoutfit mmmmmquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Zeker als die negerin hier dan bij mij door het bos gaat huppelen.
De taalschool is toch bekend met de regels voor het vrijwilligerswerk en het taalniveau van de cursisten?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:00 schreef agter het volgende:
Bij dat volenteer werk op http://www.spanishatlocations.com/volunteer/volunteer-in-boquete/ zie ik dat er vnl gevorderd Spaans gevraagd wordt. Lijkt mij niet dat ze dat niveau hadden. Een goede reden om ze af te wijzen.
Casa Hogar Boquete zie ik er overigens niet zo snel bijstaan...bijzonder.
Ze hebben toch van te voren alles in 1 keer geboekt, als pakketreis vanuit NL, lees ik hier. Dan waren ze bij het boeken dus nog geen cursist, laat staan dat ze een taalniveau hadden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
De taalschool is toch bekend met de regels voor het vrijwilligerswerk en het taalniveau van de cursisten?
Ik weet niks zeker, maar geloof niet dat ze een pakkereis geboekt hebben, inhoudend een paar weken Spaanse les voor beginners en vrijwilligerswerk voor gevorderden. Maar zoals je al schreef ' garantie tot de deur' dus het was de taalschool allemaal worst misschien. Ook na de 2 weken Spaanse les dachten ze bij de taalschool misschien wel " we sturen ze er gewoon heen, net doen of we gek zijn".quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:08 schreef agter het volgende:
[..]
Ze hebben toch van te voren alles in 1 keer geboekt, als pakketreis vanuit NL, lees ik hier. Dan waren ze bij het boeken dus nog geen cursist.
Overigens kan ik Casa Hogar Boquete niet vinden als vrijwilligerswerk via die taalschool. Casa Hogar Trisker Orphanage wel. Gevorderd Spaans, en minimaal een maand vrijwilliger moet je zijn.
Bedoelde je dit artikel maar dat is hier al bekendquote:
Ja wordt besproken hier en staat in de OP.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:13 schreef vronie het volgende:
[..]
Bedoelde dit artikel maar dat is hier al bekend![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ten-kris-en-lisanne/
IK weet dat het in OP staat maar in het Spaansquote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:19 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja wordt besproken hier en staat in de OP.
Nee zeker niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:05 schreef gynaika het volgende:
Er zijn dus dingen verkeerd gegaan met het vrijwilligerswerk maar daar kom je toch niet van te overlijden?
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 02:47 schreef vronie het volgende:
Jammer dat sommige gasten hier niet aanwezig mogen zijn door dat ze een ban krijgen.
Ik blijf het overdreven vinden
na 3 maanden jungle is het volgens het gerechtelijk lab in Panama moeilijk/onmogelijk om nog bruikbaar DNA aan te treffen. Hoe handig, die wachttijd die Betzaida P. al die tijd in acht heeft genomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:44 schreef vronie het volgende:
[..]
Ja en die zijn nooit allemaal meer terug te vinden na bijna 9 maanden.
?? badkleding? Het zou mijn kledingkeuze niet zijn, maar de dames hadden m.i. geen afwijkende kledingkeuze gemaakt, anders, dan dat wat alle andere jongeren daar die je in blogs, filmpjes en video's voorbij ziet komen in dat gebied ook dragen. En in de voorbereidingen zullen K en L dat ook gezien hebben. Het is juist deze kledingkeuze die voor mij bevestigt dat ze die dag helemaal geen lange jungle tocht gepland hadden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ook - met betrekking tot het in badkleding door de rimboe trekken.
Veel jongeren zijn ook naïef en vaak overmoedig. Dat wekt toch geen verbazing?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:56 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
?? badkleding? Het zou mijn kledingkeuze niet zijn, maar de dames hadden m.i. geen afwijkende kledingkeuze gemaakt, anders, dan dat wat alle andere jongeren daar die je in blogs, filmpjes en video's voorbij ziet komen in dat gebied ook dragen. En in de voorbereidingen zullen K en L dat ook gezien hebben. Het is juist deze kledingkeuze die voor mij bevestigt dat ze die dag helemaal geen lange jungle tocht gepland hadden.
Aangezien de gidsen daar al 40 jaar lang aantoonbaar geen kledingadvies geven, noch hun klanten wijzen op wat wel en niet kan, versterkt het mijn idee dat er iemand bij ze was.
Jij vindt dat 'eigen verantwoordelijkheid' en de meiden duidelijk 'naief en dom'. Ik zie dat jongeren daar dit overal nog steeds dragen, ook nu.
ik blijf erbij dat je als adventure organisatie of gidsenclub, de norm stelt. Dat is overal op de wereld zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:59 schreef agter het volgende:
[..]
Veel jongeren zijn ook naïef en vaak overmoedig. Dat wekt toch geen verbazing?
Overigens is het in al die filmpjes duidelijk dat de gidsen wel degelijk gepast gekleed gaan: lange broek, laarzen. Dat hadden ze dan toch ook moeten zien?
zover wij weten hebben ze nog helemaal geen wandeling met een gids gemaakt. dus ook geen briefing gehad over de juiste kleding.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:05 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat je als adventure organisatie of gidsenclub, de norm stelt. Dat is overal op de wereld zo.
Er worden overal aanwijzingen gegeven. Door gidsen, rangers, op borden enz. Als wij willen afdalen in een grot in Frankrijk, Duitsland, Joegoslavie of de V.S., krijg je instructies. Ook over te dragen kleding.
Als gids heb je een verantwoordelijkheid voor je gasten en de groep. Het staat je altijd vrij om te zeggen 'ik neem u zo niet mee'.
Als je daarentegen een amateur gidsje bent...
voor zover wij weten niet, idd. Maar de Kremers waren eerder in Zuid-Amerika geweest. Ik dacht Porto Rico.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:08 schreef agter het volgende:
[..]
zover wij weten hebben ze nog helemaal geen wandeling met een gids gemaakt. dus ook geen briefing gehad over de juiste kleding.
dan ben je stom. En wat meer is, je komt zo'n mensen verbazingwekkend heel vaak tegen overal!!!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:08 schreef agter het volgende:
[..]
zover wij weten hebben ze nog helemaal geen wandeling met een gids gemaakt. dus ook geen briefing gehad over de juiste kleding.
Overigens verbaasde het mij ook dat sommige jonge mensen er kennelijk trots op zijn dat ze (zoals in een of ander artikel stond) Vulcan Baru zonder gids op slippers beklommen hadden.
Dan ben je toch naïef?
En daar is Kris ook de jungle in geweest?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
voor zover wij weten niet, idd.
Maar de Kremers waren eerder in Zuid-Amerika geweest. Ik dacht Porto Rico.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:15 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dan ben je stom. En wat meer is, je komt zo'n mensen verbazingwekkend heel vaak tegen overal!!!
Ook vaak volwassenen en mensen op leeftijd, leeftijd zegt niet veel. Als je geen respect hebt voor de natuur, kan dat je leven kosten.
Ja, het bekende vraagstuk: dachten ze dat ze in een cirkel konden lopen, en beneden terugkeren naar het beginpunt? Zoals veel hikes in buitengebieden in de 'beschaafde' wereld opgetuigd worden,quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:20 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, precies.
Ik begrijp niet dat K&L niet omgekeerd zijn nadat ze de top bereikt hadden. Waarom zijn ze doorgelopen in onbekend gebied? Als ze dat uit vrije wil, op eigen gelegenheid, gedaan hebben, dan zegt dat toch ook wel wat over hun inschatting.
Top!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ja, het bekende vraagstuk: dachten ze dat ze in een cirkel konden lopen, en beneden terugkeren naar het beginpunt? Zoals veel hikes in buitengebieden in de 'beschaafde' wereld opgetuigd worden,
"volg de gele paaltjes..." niemand kan het ze meer vragen hoe het precies ging...
Nog meer experts gaan vast zoeken in Panama:
http://www.nu.nl/buitenla(...)kris-en-lisanne.html
Ze heeft ook mij aan het denken gezet. Onrealistisch is het niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 03:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan vind ik het helemaal belachelijk.
Ik denk niet aan orgaanhandel maar heel eerlijk, ik denk eerder aan orgaanhandel dan aan puur alleen verdwalen.
Ik denk dat het probleem met haar meer is de manier waarop ze schrijft (al die hoofdletters enzo kunnen wel eens irriteren bij sommigen)
Het lullige is dat dit waarschijnlijk ge-edit wordt omdat je niet mag praten over gebande mensen.
Maar ook heel eerlijk, ik dacht bij het begin op de kans aan orgaanhandel 0%
Na haar posts is dat wel iets meer geworden dus wat dat betreft voegde ze voor mij wel iets toe
Geeft te denken...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
na 3 maanden jungle is het volgens het gerechtelijk lab in Panama moeilijk/onmogelijk om nog bruikbaar DNA aan te treffen. Hoe handig, die wachttijd die Betzaida P. al die tijd in acht heeft genomen.
Terwijl op de FB pagina van P.M. duidelijk is te zien dat het in oktober al geregeld mooi weer was daar!
Het skelet van de reisgenoot annex vriend van Goedbloed werd een jaar na dato op honderd meter van waar zij na een aantal dagen door haar broer werd aangetroffen, geheel intact terggevonden. Dit was in een jungle gebied in Costa Rica. Hemelsbreed 80 km van de vindplaats van de restanten van L en K.
ja, en gelukkig niet zo maar even iemand:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:33 schreef agter het volgende:
[..]
Top!
Er gaan dus al 3 NLse experts beginnen, en de echte laatste zoektocht zal van 12 tot 16 jan plaatsvinden.
Klinkt wel wat kort, max 4 dagen.
Leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en gelukkig niet zo maar even iemand:
http://www.labcareerevent.nl/page/123
Persoonlijk zou ik voor beschermende kleding kiezen, maar je hebt gelijk, in de video's die voorbijkomen dragen al die jongeren "badkleding". Schijnt dus wel door de gidsen geaccepteerd te worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:56 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
?? badkleding? Het zou mijn kledingkeuze niet zijn, maar de dames hadden m.i. geen afwijkende kledingkeuze gemaakt, anders, dan dat wat alle andere jongeren daar die je in blogs, filmpjes en video's voorbij ziet komen in dat gebied ook dragen. En in de voorbereidingen zullen K en L dat ook gezien hebben. Het is juist deze kledingkeuze die voor mij bevestigt dat ze die dag helemaal geen lange jungle tocht gepland hadden.
Aangezien de gidsen daar al 40 jaar lang aantoonbaar geen kledingadvies geven, noch hun klanten wijzen op wat wel en niet kan, versterkt het mijn idee dat er iemand bij ze was.
Jij vindt dat 'eigen verantwoordelijkheid' en de meiden duidelijk 'naief en dom'. Ik zie dat jongeren daar dit overal nog steeds dragen, ook nu. Ik noem het 'onervaren'. Inmiddels hebben ze ervaring opgedaan.
Mja, daar kan ik nog bij bedenken dat het dan net kan omdat er een gids bij is die vaak voorop loopt en weet hoe hij naar de natuur (insecten, reptielen) moet kijken. En dan ben je na een paar uur ook gewoon weer thuis. Dus dan gaat het nog.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik voor beschermende kleding kiezen, maar je hebt gelijk, in de video's die voorbijkomen dragen al die jongeren "badkleding". Schijnt dus wel door de gidsen geaccepteerd te worden.
Dat is voor mij nu juist het punt, ik geloof niet dat ze uit eigen beweging verder de jungle zijn ingetrokken. Dus met anderen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:20 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, precies.
Ik begrijp niet dat K&L niet omgekeerd zijn nadat ze de top bereikt hadden. Waarom zijn ze doorgelopen in onbekend gebied? Als ze dat uit vrije wil, op eigen gelegenheid, gedaan hebben, dan zegt dat toch ook wel wat over hun inschatting.
Hmm, dan is de kans dat er iets van Alex wordt teruggevonden ook nihiel. Ik had nog de hoop dat bij zo'n afzetplek van botten iets van Alex gevonden zou worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
na 3 maanden jungle is het volgens het gerechtelijk lab in Panama moeilijk/onmogelijk om nog bruikbaar DNA aan te treffen. Hoe handig, die wachttijd die Betzaida P. al die tijd in acht heeft genomen.
Terwijl op de FB pagina van P.M. duidelijk is te zien dat het in oktober al geregeld mooi weer was daar!
Bedankt voor het nieuwe bericht!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ja, het bekende vraagstuk: dachten ze dat ze in een cirkel konden lopen, en beneden terugkeren naar het beginpunt? Zoals veel hikes in buitengebieden in de 'beschaafde' wereld opgetuigd worden,
"volg de gele paaltjes..." niemand kan het ze meer vragen hoe het precies ging...
Nog meer experts gaan vast zoeken in Panama:
http://www.nu.nl/buitenla(...)kris-en-lisanne.html
op internet kan je best wat erover vinden:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hmm, dan is de kans dat er iets van Alex wordt teruggevonden ook nihiel. Ik had nog de hoop dat bij zo'n afzetplek van botten iets van Alex gevonden zou worden.
Maar ik dacht eigenlijk dat in botten dna nog wel wat langer te traceren was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |