abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:33:18 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148244739
Maar hoe dan ook, zelfs als er een overeenkomst was, dan nog is het de eigen verantwoordelijkheid van de jongvolwassen dames om ermee om te gaan als er onverhoopt iets mis gaat bij de feitelijke uitvoering van de overeenkomst. Zoiets kan altijd gebeuren. Zeker in landen als Panama.
pi_148246239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar hoe dan ook, zelfs als er een overeenkomst was, dan nog is het de eigen verantwoordelijkheid van de jongvolwassen dames om ermee om te gaan als er onverhoopt iets mis gaat bij de feitelijke uitvoering van de overeenkomst. Zoiets kan altijd gebeuren. Zeker in landen als Panama.
Of en hoe ze dat aan de taalschool hebben laten weten, is me niet bekend.
Wel is bekend dat ze een tip voor een andere dagverblijf van de hostelmoeder hebben gekregen.
Dus mogelijk was de taalschool niet op de hoogte?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:44:15 #78
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148246916
Toen ik begin twintig was, was ik ook zo naïef om te denken dat een afspraak altijd wordt nagekomen. In de loop van mijn leven heb ik geleerd dat dit in de praktijk niet altijd precies zo gebeurt als je vooraf hebt gedacht of afgesproken.

In dit geval gaat het om de "afspraak" dat twee meisjes uit Europa ergens rond 1 april wellicht wat zouden helpen bij een kinderdagverblijf. Het is logisch dat men in Panama hierbij een slag om de arm houdt en niet hun gehele planning (voor zover aanwezig) laten afhangen van het wel en wee van twee onbekende meisjes uit een ver land. Voor hetzelfde geld waren K en L in Bocas blijven hangen bij twee lekkere boys.

Toen de meisjes zich inderdaad meldden eind maart, hebben ze op redelijk korte termijn toch wat geregeld voor ze. Lijkt mij prima. En een paar daagjes rondstruinen in Boquete is toch ook niet verkeerd.
pi_148247206
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Toen ik begin twintig was, was ik ook zo naïef om te denken dat een afspraak altijd wordt nagekomen. In de loop van mijn leven heb ik geleerd dat dit in de praktijk niet altijd precies zo gebeurt als je vooraf hebt gedacht of afgesproken.

In dit geval gaat het om de "afspraak" dat twee meisjes uit Europa ergens rond 1 april wellicht wat zouden helpen bij een kinderdagverblijf. Het is logisch dat men in Panama hierbij een slag om de arm houdt en niet hun gehele planning (voor zover aanwezig) laten afhangen van het wel en wee van twee onbekende meisjes uit een ver land. Voor hetzelfde geld waren K en L in Bocas blijven hangen bij twee lekkere boys.

Toen de meisjes zich inderdaad meldden eind maart, hebben ze op redelijk korte termijn toch wat geregeld voor ze. Lijkt mij prima. En een paar daagjes rondstruinen in Boquete is toch ook niet verkeerd.
Altijd fijn om te lezen dat er iemand is die precies weet hoe het in elkaar steekt.
pi_148247254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

een boeking gaat m.i. toch verder dan 'een afspraak'.

Je hebt het over "2 onbekende meisjes", volgens mij bedoel je "vrouwen". En als organisatie hoor je gewoon op de hoogte te zijn wie er bij je boekt, dus niks "onbekend".

... en... toch wat geregeld voor ze ....?? wat bedoel je daar precies mee?
kan je dat nader duiden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 02-01-2015 23:46:00 ]
pi_148248328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, hoor. Laat maar zien die mail.
Horen.
Je kunt 1 en ander, als je zou willen natuurlijk :) , beluisteren.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:27:02 #82
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148248720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Altijd fijn om te lezen dat er iemand is die precies weet hoe het in elkaar steekt.
Ik ben mijn medemens graag tot dienst :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:27:50 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148248756
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:52 schreef Poekje01 het volgende:
... en... toch wat geregeld voor ze ....?? wat bedoel je daar daar precies mee?
kan je dat nader duiden?
Voor zover ik me herinner, was er in de volgende week wel wat werk voor de meisjes.
pi_148248820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik ben mijn medemens graag tot dienst :)
Neenee, jezelf. ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:32:23 #85
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148248947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Neenee, jezelf. ;)
Die ook inderdaad.
pi_148249045
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De school levert onderdak,(kun je kiezen voor een hostel, slaapzaal enz)
Spaanse les (kun je kiezen uit verschillende pakketten)
regelt het vrijwilligerswerk ( kun je ook kiezen uit verschillende locaties)
en excursies kun je ook bij hun boeken.

Of dat dan een totaalpakket heet weet ik niet maar zo ziet het er voor mij wel uit

Hij is veel vaker gepost maar alles is te vinden op hun website:

http://www.spanishatlocations.com/

Maar om beter antwoord te geven op je vraag: Ja, afgezien van de excursies hadden ze alles in Nederland al geboekt
Even gekeken op die site, maar ik zie geen ANVR of SGR keurmerk.. Dus garantie tot aan de deur.
Make my day!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:40:30 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148249262
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:34 schreef agter het volgende:

[..]

Even gekeken op die site, maar ik zie geen ANVR of SGR keurmerk.. Dus garantie tot aan de deur.
Of in dit geval: garantie tot aan het uitlogscherm.
pi_148249426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Of in dit geval: garantie tot aan het uitlogscherm.
Ja, de accommodatie had bij aankomst ook overboekt kunnen zijn. Sta je daar, moederziel alleen..no hablo espanol.
Make my day!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:45:28 #89
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148249454
quote:
Je hebt het over "2 onbekende meisjes", volgens mij bedoel je "vrouwen".
Vrouwen vind ik wat te formeel voor deze twee deernes.
pi_148249796
quote:

[..]

een boeking gaat m.i. toch verder dan 'een afspraak'.

Je hebt het over "2 onbekende meisjes", volgens mij bedoel je "vrouwen". En als organisatie hoor je gewoon op de hoogte te zijn wie er bij je boekt, dus niks "onbekend" gezever.

... en... toch wat geregeld voor ze ....?? wat bedoel je daar daar precies mee?
kan je dat nader duiden?
Ingrid Lommers zelf was niet precies op de hoogte van de plannen, omdat zij de reserveringen niet (meer) afhandelt.
pi_148250091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Vrouwen vind ik wat te formeel voor deze twee deernes.
pfff...
pi_148250240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:53 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ingrid Lommers zelf was niet precies op de hoogte van de plannen, omdat zij de reserveringen niet (meer) afhandelt.
nee, dat kan natuurlijk. Zij doet iets anders nu, ze begeleid zg. Travelling Classrooms. Zie FB en YouTube.

Maar ik mag toch aannemen dat iemand van SAL in Panama en meer precies in dit geval in Boquete de werkstages regelt bij die 9 op de website vermeld staande clubs? En dat iemand bij SAL bijhoudt in een lijst wie waar zit.

In de YouTube video van Travelling Classroom March - 2012 een interessante gele taxi trouwens achter de geinterviewde jongelui, aan het begin van het filmpje.
pi_148250492
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:04 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nee, dat kan natuurlijk. Zij doet iets anders nu, ze begeleid zg. Travelling Classrooms. Zie FB en YouTube.

Maar ik mag toch aannemen dat iemand van SAL in Panama en meer precies in dit geval in Boquete de werkstages regelt bij die 9 op de website vermeld staande clubs? En dat iemand bij SAL bijhoudt in een lijst wie waar zit.

In de YouTube video van Classroom 2012 een interessante gele taxi trouwens achter de geinterviewde jongelui, aan het begin van het filmpje.
Iemand zal het zeker geweten hebben, zo ik Hans Kremers begrijp is er vrijdags (nog 's ?) een bevestigingsmail betreffende de stage ontvangen. En toch ging het 3 dagen later niet door.
pi_148252157
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:10 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Iemand zal het zeker geweten hebben, zo ik Hans Kremers begrijp is er vrijdags (nog 's ?) een bevestigingsmail betreffende de stage ontvangen. En toch ging het 3 dagen later niet door.
Een beetje heel erg vreemd...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:23:10 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_148253111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:10 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Grijzemassa diepte in oktober de regels van Casa Hogar Boquete op. De conclusie was toen dat het in theorie mogelijk was dat ze waren weggestuurd vanwege hun kleding (of misschien maakten ze anderszins een slechte indruk). Niet erg waarschijnlijk, maar het moet toch ergens door komen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:46:42 #96
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148253874
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:00 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

pfff...
Last van je ingewanden?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:48:31 #97
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148253934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:23 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Grijzemassa diepte in oktober de regels van Casa Hogar Boquete op. De conclusie was toen dat het in theorie mogelijk was dat ze waren weggestuurd vanwege hun kleding (of misschien maakten ze anderszins een slechte indruk). Niet erg waarschijnlijk, maar het moet toch ergens door komen.
Misschien niet zo heel erg onwaarschijnlijk als ze daar ook in badkleding hebben gesolliciteerd.
pi_148254501
De meiden waren goed voorbereid en zullen zeker op de hoogte zijn geweest van de regels. Er is zoals gezegd vanuit Bocas nog gecheckt of de stage doorging en toen was alles oké. Maar eenmaal aangekomen op de stage plek werden zij weg gestuurd omdat ze een week later werden verwacht. Een mis communicatie?
pi_148254517
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien niet zo heel erg onwaarschijnlijk als ze daar ook in badkleding hebben gesolliciteerd.
Ook? Waar nog meer dan?
pi_148254650
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:23 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De reden zal hen niet verteld zijn/hebben ze niet kunnen verstaan?
Het meest voor de hand liggend lijkt me dan dat Casa HB en de taalschool hierover communiceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')