quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:30 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik trek mijn keutel in. Dashcammer is een eikel. Bij een doodgewone ritssituatie het gat vol gas dicht rijden. En dan de ritser de schuld geven dat er bijna een ongeluk is gebeurt. Kleutergedrag.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uiteraard zijn reacties uitgeschakeld bij dit filmpje….
Wat een pauper…
quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:12 schreef johnson555 het volgende:
wat is t probleem met op t laatst invoegen? hij kan toch ook op t laatst doorhebben dat zn navigatie rechts aangeeft ipv rechtdoor? of hij is een onbekende daar? hij was ook bezig met inhalen om dan in te voegen waarbij onze dashcammer gas bijgeeft
valt me op dat deze dashcammers voornamelijk geforceerd correct willen overkomen met hun rijgedrag.
[..]
De flitsservice compilatie. Altijd een feestquote:Op dinsdag 30 december 2014 10:34 schreef Erasmo het volgende:
Even aftrappen met een aardige compilatie:
Op 5.50m die scootmobielquote:Op dinsdag 30 december 2014 10:34 schreef Erasmo het volgende:
Even aftrappen met een aardige compilatie:
Heb je deze sneue gast al gezien:quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:49 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik zit me nou echt af te vragen wat sommige van die lui nou denken. Allemaal van dezelfde kanaal gehaald. Ik heb slechts 5 filmpjes gekeken maar echt, hoe kun je zo'n treurig leven hebben om hierover te gaan zeiken
Wat nou geen voorrang. Als je als een slak rijdt rij ik ook door.
Kan prima toch?
Voetgangers op smalle straatjes welke nog aan de kant gaan ook. Wat een RAMP!!!!!!!
Teringquote:Op dinsdag 30 december 2014 11:00 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Heb je deze sneue gast al gezien:
Die filmpjes zijn echt verschrikkelijk, hij kwakt werkelijkwaar iedere fout op zijn youtube kanaal.
http://www.youtube.com/channel/UC2HD-3MiZrYxWUAbCYnvzQQ al 40 filmpjes met nietszeggende meuk
Hij is bij mij meer dan bekend. Je hebt iets gemist.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:00 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Heb je deze sneue gast al gezien:
Die filmpjes zijn echt verschrikkelijk, hij kwakt werkelijkwaar iedere fout op zijn youtube kanaal.
http://www.youtube.com/channel/UC2HD-3MiZrYxWUAbCYnvzQQ al 40 filmpjes met nietszeggende meuk
Onnodig links rijden, geen afstand houden… en dan anderen de schuld geven…quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:07 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Hij is bij mij meer dan bekend. Je hebt iets gemist.
http://www.dumpert.nl/med(...)flitsservice.nl.html
Hij heeft um ook een keer achterin een auto geparkeerd bij een file en gaf diegene een paar auto's voor hem de schuld omdat die van rijbaan wisselde
Edit: Hij claimt niet de perfecte chauffeur te zijn maar hij verwacht van elke weggebruiker dat die wel ten alle tijde perfect rijgedrag heeft. Indirect zegt hij eigenlijk dus dat hij slechtste chauffeur van Nederland is.
Stiekem hoop ik dat de leasemaatschappij meekijktquote:Het is nu verder de zaak van mijn leasemaatschappij.
Zijn Engelsquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:39 schreef Erasmo het volgende:
Uit de beschrijving:
[..]
Stiekem hoop ik dat de leasemaatschappij meekijkt
Uit de comments nog een pareltje gevonden:
Lekker links plakken.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:39 schreef Erasmo het volgende:
Uit de beschrijving:
[..]
Stiekem hoop ik dat de leasemaatschappij meekijkt
Uit de comments nog een pareltje gevonden:
Lekker links plakken.
nooit in flevoland geweest?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:56 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]![]()
![]()
1. Links plakken
2. Klagen dat er iemand je rechts voorbij rijdt
3. Zijn Engels
4. Is Flevoland nu echt zo'n zaaddodende provincie of ligt het aan mij
Ben een keer op een industrieterrein in Almere geweest. Oja, ook nog eens Emmeloord ofzo.quote:
Datie die voetganger die die voorlaat op internet zet is eigenelijk nog veel triester. Kijk mij effe sociaal zijnquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:40 schreef Spezza19 het volgende:
Expres naar links gaan om iemand dwars te zitten Meteen aan het begin van dit filmpje….
Hebben ze ze tenminste goed onder de duimquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:27 schreef johnson555 het volgende:
ook altijd die vrouwen ernaast die bij elke poep en scheet instemmen met hun mannen![]()
![]()
Zal een mooi verbaal worden: "Ja, me broer stuurde me een filmpie, en ja, wat daarop stond, ja dah mag toch helegaar nie? Boetuh!".quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat ik ook leuk vind, is als ik iemand achter het stuur zie bellen even blijven hangen om het zo goed mogelijk in beeld te krijgen en dan geef ik het aan mijn broer die bij de politie werkt
En je opa? Zat die bij de NSB?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Wij hebben ook al enige tijd een dashcam vanwege het feit dat de gemiddelde automobilist het verkeersinzicht van een aardappel heeft. Het verbaast me met zoveel mongolen op de weg hoe vaak het goed gaat. Mochten we ooit een ongeluk krijgen dan kunnen we in ieder geval aantonen dat het niet onze schuld was.
Wat ik ook leuk vind, is als ik iemand achter het stuur zie bellen even blijven hangen om het zo goed mogelijk in beeld te krijgen en dan geef ik het aan mijn broer die bij de politie werkt
Ze happen weer lekkerquote:
Leuk, zal je broer je vast ook verteld hebben dat je voor een bekeuring voor mobiel bellen een staande houding moet hebben en deze niet op kenteken bekeurd kan worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Wij hebben ook al enige tijd een dashcam vanwege het feit dat de gemiddelde automobilist het verkeersinzicht van een aardappel heeft. Het verbaast me met zoveel mongolen op de weg hoe vaak het goed gaat. Mochten we ooit een ongeluk krijgen dan kunnen we in ieder geval aantonen dat het niet onze schuld was.
Wat ik ook leuk vind, is als ik iemand achter het stuur zie bellen even blijven hangen om het zo goed mogelijk in beeld te krijgen en dan geef ik het aan mijn broer die bij de politie werkt
laatste clipje ahah time consumingquote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:24 schreef TwisterNederland het volgende:
Volgens mij waren er maar echt 1 of 2 clips welke 'compilatie waardig' zijn
3:59, die vrouw die daar loopt. Hoe heeft hij zijn rijbewijs kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:39 schreef Erasmo het volgende:
Uit de beschrijving:
[..]
Stiekem hoop ik dat de leasemaatschappij meekijkt
Uit de comments nog een pareltje gevonden:
Lekker links plakken.
Ik vind jou hier eerder de asoquote:Op maandag 5 januari 2015 20:34 schreef delano.888 het volgende:
Zijn er uberhaubt nog mensen hier die filmpjes van hunzelf posten? Deze is van mij een paar dagen geleden, wat een eikel:
En nee, invoeghulp van mijn kant was hier compleet onnodig, zowel voor als achter me was er alle ruimte, ik stond op cc dus hij had alle kans om in te voegen maar koos ervoor mij aan de kant te douwen. Nogal aso.
Omdat ik netjes rechts rij, geen gas geef of rem, lekker rustig op de cc rij, en verwacht dat mensen niet te achterlijk zijn om in te voegen?quote:
Oh, nu opeens niet meer...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ze happen weer lekkerNatuurlijk doe ik dat niet.
Nee, omdat je niet kunt anticiperen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat ik netjes rechts rij, geen gas geef of rem, lekker rustig op de cc rij, en verwacht dat mensen niet te achterlijk zijn om in te voegen?
Hoezo moet IK anticiperen, ik rij rustig op de rechterbaan op cruise control. Naast mij komt een invoegstrook die fucking 2km lang is ofzo. En dan moet ik gaan uitwijken? ECHT NIET. De invoeger moet zelf zorgen dat hij er tussen komt. ZEKER als er zo veel ruimte is.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet kunt anticiperen.
ECHT WEL IK ZIE HET TOCH OP JE FILM MAN!!!!!quote:Op maandag 5 januari 2015 21:21 schreef delano.888 het volgende:
En dan moet ik gaan uitwijken? ECHT NIET.
Lol ja ik laat me liever niet aanrijdenquote:Op maandag 5 januari 2015 21:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
ECHT WEL IK ZIE HET TOCH OP JE FILM MAN!!!!!
Dat bedoel ik. Je ziet dat invoeger gewoon komt invoegen. Dan is het aan jou om daarop te reageren. Niet met de claxon, maar gewoon je rem intrappen. Daar heb je tijd zat voor.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoezo moet IK anticiperen, ik rij rustig op de rechterbaan op cruise control. Naast mij komt een invoegstrook die fucking 2km lang is ofzo. En dan moet ik gaan uitwijken? ECHT NIET. De invoeger moet zelf zorgen dat hij er tussen komt. ZEKER als er zo veel ruimte is.
Nee, zo hoort het niet. Hij moet zelf anticiperen en deze actie sloeg nergens op, de invoegstrook was echt nog heel lang, ik reed een constante snelheid (want cc), dus hij deed maar gewoon lekker waar hij zin in had, en ik moet het oplossen. Zo werkt het verkeer dus niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je ziet dat invoeger gewoon komt invoegen. Dan is het aan jou om daarop te reageren. Niet met de claxon, maar gewoon je rem intrappen. Daar heb je tijd zat voor.
Nee, degene die invoegt moet dat op een dusdanige manier doen dat het overige verkeer zo weinig mogelijk gehinderd wordt. Hij mocht gewoon op die baan blijven rijden en als hij niet uitgeweken was en er was een botsing geweest dan had hij gelijk gekregen van de verzekering. De invoeger moet anticiperen en zorgen dat hij veilig in kan voegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Ridocar het volgende:
Dan is het aan jou om daarop te reageren.
Hij had niet eens harder of zachter hoeven rijden, hij had ook 50m later kunnen invoegen, dan was er ook niks aan de hand geweest.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:29 schreef Geralt het volgende:
Maar ik ben het met je eens, de invoeger moet anticiperen door harder of langzamer te gaan rijden.
Aan de andere kant, voor jou was het een kleine moeite om even een baan op te schijven zodat hij gewoon in kon voegen.
Dankje, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee, degene die invoegt moet dat op een dusdanige manier doen dat het overige verkeer zo weinig mogelijk gehinderd wordt. Hij mocht gewoon op die baan blijven rijden en als hij niet uitgeweken was en er was een botsing geweest dan had hij gelijk gekregen van de verzekering. De invoeger moet anticiperen en zorgen dat hij veilig in kan voegen.
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je voorrangsziekte.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol ja ik laat me liever niet aanrijdenmaar denk dat ik echt wel gelijk had gekregen van de verzekering met deze opname. Hij doet tenslotte de bijzondere manoeuvre, ik doe eigenlijk niks.
Dat zie ik ook wel. Ik geef je gewoon gelijk. Echter als ik zelf zo een situatie zie en links rijdt niks dan schuif ik gewoon al van te voren even op naar links. Dat kost mij geen moeite en dan kan die knakker gewoon invoegen zonder te kijken, wat ze gezien je filmpje ook gewoon doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij had niet eens harder of zachter hoeven rijden, hij had ook 50m later kunnen invoegen, dan was er ook niks aan de hand geweest.
Nee, je ziet het echt verkeerd. De gene die voorrang NEEMT hier is de invoeger. Ik hoef me niet aan te passen aan de domme beslissingen van een ander.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je coorrangsziekte.
Ja, je hebt gelijk, en ja, je zou voorrang moeten krijgen. Maar het probleem is dat je voorrang neemt.
Ik zie het verschil niet tussen gas bijgeven en helemaal niets doen. Wmb ben je net zo aso bezig.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, je ziet het echt verkeerd. De gene die voorrang NEEMT hier is de invoeger. Ik hoef me niet aan te passen aan de domme beslissingen van een ander.
De mensen van FS die we uitlachen doen heel wat anders, die geven gas bij zodat de invoeger er bijvoorbeeld achter MOET, ik deed helemaal niks.
Volgens mij snap jij niet hoe het verkeer werkt. Ik week toch uit? Ik zorgde dat er geen aanrijding kwam. Maar het was niet mijn fout, de invoeger is aso bezig, zo leer je het niet bij rijlessen, de anderen gewoon wegdrukken.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet tussen gas bijgeven en helemaal niets doen. Wmb ben je net zo aso bezig.
Maar als jij denkt dat he recht hebt op een aanrijding moet je vooral je gang gaan. Het zou wel eens raar uit kunnen pakken.
Stel dat je die andere automobilist in de kreukels had gereden, dan zou ik je een hele stoere jongen vinden als je tegen 'm zou zeggen: "ja, ik zag u wel aankomen, maar jij komt zomaar naar links. Ik had kunnen remmen maarja, dat is mijn probleem niet. Ik zat immers niet fout, weetje"
Je week niet uit, je stuurde lafjes naar de belijning, want je was geenszins van plan je cc uit te zetten of uit te wijken. Het heet evengoed voorrangsziekte. Een normale oplossing was gewoon remmen of naar links uitwijken (als het goed is heb je allang in kunnen schatten welke van de twee methoden de gevaarzetting zou verminderen) maarja, dan 'verlies' je en krijgt je ego een deuk.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet hoe het verkeer werkt. Ik week toch uit? Ik zorgde dat er geen aanrijding kwam. Maar het was niet mijn fout, de invoeger is aso bezig, zo leer je het niet bij rijlessen, de anderen gewoon wegdrukken.
Dan vind ik deze nog erg meevallen. Je wilde sociaal doen voor het achteropkomende verkeer en de belijning is verwarrend. (de onderbroken kantlijn/vluchtstrook suggereert een doorgaande rijstrook ernaast)quote:Op maandag 5 januari 2015 22:10 schreef delano.888 het volgende:
Als ik dan toch bezig ben mezelf in slecht dachlicht te zetten:
Ik was op onbekend terrein, en had het gele bordje (werkverkeer) gemist. En aangezien ik geen haast had, en de gene achter me wel, dacht ik, hey is dit nou ineens 2 baans? (je hoort het me zeggen ook), maar dat was het helaas niet. Toen ik er achter kwam was het al niet meer veilig om terug naar links te gaan omdat er 2 auto's langs gingen, dus dan blijft er alleen nog remmen over..
Wie heeft deze weg ooit ingericht?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:10 schreef delano.888 het volgende:
Als ik dan toch bezig ben mezelf in slecht dachlicht te zetten:
Ik was op onbekend terrein, en had het gele bordje (werkverkeer) gemist. En aangezien ik geen haast had, en de gene achter me wel, dacht ik, hey is dit nou ineens 2 baans? (je hoort het me zeggen ook), maar dat was het helaas niet. Toen ik er achter kwam was het al niet meer veilig om terug naar links te gaan omdat er 2 auto's langs gingen, dus dan blijft er alleen nog remmen over..
De letter van de wet stelt dat je niet eens naar links mag voor een invoeger. De invoeger is degene die die zijn plek moet zoeken en daar op in moet stellen. Invoeger kon in dit geval nog een flink stuk doorrijden en rustig achter delano invoegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet kunt anticiperen.
Nou nee, de invoeger gaat naar links terwijl hij/zij dat niet kan en dus voorrang probeert af te dwingen...quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je voorrangsziekte.
Ja, je hebt gelijk, en ja, je zou voorrang moeten krijgen. Maar het probleem is dat je voorrang neemt.
Hoe het hoort? Verplicht is het niet, maar het is wel een goed voorbeeld van inspelen op wat een ander in het verkeer doet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, zo hoort het niet. Hij moet zelf anticiperen en deze actie sloeg nergens op, de invoegstrook was echt nog heel lang, ik reed een constante snelheid (want cc), dus hij deed maar gewoon lekker waar hij zin in had, en ik moet het oplossen. Zo werkt het verkeer dus niet.
Dat was de letter van de wet. Die is bijgesteld omdat bijvoorbeeld onze oosterburen wettelijk verplicht zijn om invoegend verkeer de ruimte te geven.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
De letter van de wet stelt dat je niet eens naar links mag voor een invoeger. De invoeger is degene die die zijn plek moet zoeken en daar op in moet stellen. Invoeger kon in dit geval nog een flink stuk doorrijden en rustig achter delano invoegen.
Mijn punt was juist, zowel achter als voor mij was HEEL VEEL RUIMTE. Maar nee, hij moest exact NAAST mij invoegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:38 schreef JaapB het volgende:
En is er hier niet een motto "Geef ritsers de ruimte" ?
En jij denkt dus recht te hebben op een ongeluk?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nee, de invoeger gaat naar links terwijl hij/zij dat niet kan en dus voorrang probeert af te dwingen...
Ik snap niet wat je lult over een ongeluk. Er was geen ongeluk, ik week noodzakelijk uit om dat te voorkomen. MAAR dat had niet gehoeven. Heb jij zelf een rijbewijs of niet?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En jij denkt dus recht te hebben op een ongeluk?
CC zo rond de 104?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:34 schreef delano.888 het volgende:
Zijn er uberhaubt nog mensen hier die filmpjes van hunzelf posten? Deze is van mij een paar dagen geleden, wat een eikel:
En nee, invoeghulp van mijn kant was hier compleet onnodig, zowel voor als achter me was er alle ruimte, ik stond op cc dus hij had alle kans om in te voegen maar koos ervoor mij aan de kant te douwen. Nogal aso.
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...quote:Op maandag 5 januari 2015 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je lult over een ongeluk. Er was geen ongeluk, ik week noodzakelijk uit om dat te voorkomen. MAAR dat had niet gehoeven. Heb jij zelf een rijbewijs of niet?
Zou maar zo kunnen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
CC zo rond de 104?
die vw voegt wel erg traag in, daarnaast mensen die naar links gaan bij een invoegstrookzo mega irritant is dat met hun "sociale gedrag"
Buiten dit alles, heb jij een rijbewijs? Ja of nee?quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...
Nee, ik lul maar een eind raak.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Buiten dit alles, heb jij een rijbewijs? Ja of nee?
Dat merkte ik ja.quote:
Hoe lang had jij je rijbewijs ook alweer?quote:
Tja. Ik vind het wel treurig dat zo'n invoeger die echt álle tijd heeft om zelf even te remmen of gas bij te geven die verantwoordelijkheid niet neemt. Dus iemand anders moet die maar nemen voor hem.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen.
Dankje, fijn dat er toch nog mensen zijn die mijn punt begrijpen.
Wat ze vaak flikken is om als je naar links bent gegaan pas te accelereren zodat je toch van de cc af moet. En ja, ik schuif wel eens op, maar krijg dan dus daarmee te maken. Uiteindelijk krijg jij dus een hoop last van de luiheid van een ander. (en tja.. ik schuif toch regelmatig maar een baantje op als het gaat)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.
Al had die kerel in dit specifieke geval wel even kunnen wachten.
Ja. Tenzij je expres een aanrijding wilt veroorzaken. Wees dan ook een vent en zet op het aanrijdingsformulier dat je tegenpartij wel zag maar geenszins van plan was aan de kant te gaan of af te remmen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het wel treurig dat zo'n invoeger die echt álle tijd heeft om zelf even te remmen of gas bij te geven die verantwoordelijkheid niet neemt. Dus iemand anders moet die maar nemen voor hem.
Dit slaat als een slappe lul op een drumstel. Belasting betalen moet gewoon, wat dat betreft heb ik niet veel te kiezen. En in een rij voor de kassa kun je nog terugpraten. Dat scheelt als je een misverstand recht wilt zetten.quote:Jij bent ook voor het helpen van mensen die te lui en stom zijn om te werken en je betaalt ook graag voor hun uitkering? Je stemt SP? Als iemand jou aan de kant ramt in de supermarkt spring je ook zonder klachten opzij? (wie is er dan de aso)
Eens. Je bent de eerste die het begrijpt. Natuurlijk vind ook ik de invoeger een incompetente aso, maar veiligheid staat gewoon bovenaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:01 schreef Dromer het volgende:
Oh, ik rem heus wel bij als het niet anders uitkomt, maar de grootste imcompetente aso blijft mijns inziens de invoeger. Uiteraard dien je een aanrijding te voorkomen wanneer mogelijk.
Helaas... Als het voor jou mogelijk is om naar links te gaan om de invoeger ruimte te geven dan dien je dat te doen omdat je ten alle tijden een gevaarlijke situatie moet voorkomen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, zo hoort het niet. Hij moet zelf anticiperen en deze actie sloeg nergens op, de invoegstrook was echt nog heel lang, ik reed een constante snelheid (want cc), dus hij deed maar gewoon lekker waar hij zin in had, en ik moet het oplossen. Zo werkt het verkeer dus niet.
Een invoeger de gelegenheid te geven om in te voegen doe je door gas te lossen of evt. zelfs iets bij te geven niet door op de linkerbaan rond te gaan hangen wat niet eens mag. Gas los of bij hangt natuurlijk wel af van de klojo die invoegt, normaliter zou je helemaal niets hoeven te doen omdat de invoeger zelf zijn plekje al heeft uitgezocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helaas... Als het voor jou mogelijk is om naar links te gaan om de invoeger ruimte te geven dan dien je dat te doen omdat je ten alle tijden een gevaarlijke situatie moet voorkomen.
wtf, filmpjes gelderland is voornamelijk in en rondom apeldoorn en die gast rijd dus echt te vaak letterlijk langs mijn huis in het filmpje. dorpsidioot nominatie voor 2015 hebben we binnen denk ik...quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:00 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Heb je deze sneue gast al gezien:
Die filmpjes zijn echt verschrikkelijk, hij kwakt werkelijkwaar iedere fout op zijn youtube kanaal.
http://www.youtube.com/channel/UC2HD-3MiZrYxWUAbCYnvzQQ al 40 filmpjes met nietszeggende meuk
Het fucking probleem is dat de rest van het verkeer wat achterop komt in de ankers moet omdat iemand met een slakkengang links gaat rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.
Al had die kerel in dit specifieke geval wel even kunnen wachten.
Die doorgetrokken strepen zijn alleen doorgetrokken zodat je niet van links naar rechts kan.. van rechts naar links om iemand in te laten voegen mag wel, daar ligt namelijk een onderbroken lijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:16 schreef eP2e het volgende:
[..]
Een invoeger de gelegenheid te geven om in te voegen doe je door gas te lossen of evt. zelfs iets bij te geven niet door op de linkerbaan rond te gaan hangen wat niet eens mag. Gas los of bij hangt natuurlijk wel af van de klojo die invoegt, normaliter zou je helemaal niets hoeven te doen omdat de invoeger zelf zijn plekje al heeft uitgezocht.
Uitwijken voor invoegers is inmiddels bijna een irritante gewoonte geworden, het erge ervan is dat onzekere miepen die gaan invoegen op die hulp gaan rekenen totdat ze er een tegenkomen die niet op KAN schuiven en dan is het boem.
Het is dan ook niet voor niets dat je steeds meer doorgetrokken strepen ziet verschijnen bij invoegstroken.
Vrachtwagenchauffeurs zijn niet zo heel flexibel qua remmen / optrekken. Zo'n chauffeur ziet dat ie hard in de remmen moet of snel een baantje opschuiven. Vaak doen ze dit alleen als ze zien dat jij ook kan doorschuiven. Het reed behoorlijk langzaam voor die vrachtwagen... Dus gevalletje semi lompe remactie voor hem was ook sub-optimaal. Ik zie niet veel geks.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Ik betwijfel toch echt of hij daadwerkelijk heeft gekeken of IK kon opschuiven..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:35 schreef caspervc het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs zijn niet zo heel flexibel qua remmen / optrekken. Zo'n chauffeur ziet dat ie hard in de remmen moet of snel een baantje opschuiven. Vaak doen ze dit alleen als ze zien dat jij ook kan doorschuiven. Het reed behoorlijk langzaam voor die vrachtwagen... Dus gevalletje semi lompe remactie voor hem was ook sub-optimaal. Ik zie niet veel geks.
Wanneer het tweebaans zou zijn zou je achterop geknald zijn, en niet tegen de zijkant, wanneer je niet zou remmen. Dus dan zou de schuld alsnog bij jou liggen omdat je nog de mogelijkheid had om te remmen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Dus je maakt wel onderscheid. Je was mijn held geweest als je gewoon door was gereden (okee, een beetje lafjes naar links sturend) en al toeterend ernaast was blijven hangen. Maar remmen zit nog steeds niet bij jouw mogelijkheden...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Pareltje!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb weer een pareltje gevonden. De fietsautist op een scooter
https://www.youtube.com/user/Ghostbikerteam/videos
Zijn doel is om de weg veiliger te maken. Hij heeft niet echt door dat hij wat gefrustreerd rijdt.
Constant in de dode hoek rijden. Lekker veilig.
Achter een smart vandaan schieten. Altijd slim.
Een opstappende bejaarde fietser. Vooral veel toeteren en vooral niet wat ruimte maken
1.32: Volgens mij hebben de fietsers gewoon voorrang. Ik heb geen haaientanden of voorrangsborden kunnen ontdekken. (tip: kijk hele compilatie, kun je zien hoe gefrustreerd zijn leventje wel niet is).
Nee lamlul, die fietser verliest het evenwicht bij het opstappen en jij bent diegene die juist op diegene afrijdt. En vooral de grens opzoeken en NIET remmen.quote:Na het opengaan van de brug blijft een fietser - ondanks veelvuldig toereren door de Ghostbiker - frontaal op haar afrijden!
Een botsing kan nét voorkomen worden......
Toch is hij nogal gefrustreerd met zijn leventjequote:Op woensdag 7 januari 2015 12:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Pareltje!
Al is dat laatste filmpje grotendeels terechte kritiek..
Wat een sneu figuur….quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef TwisterNederland het volgende:
Iets fout gegaan gisteren met onderstaande video.
Beschrijving bij de video.
[..]
Nee lamlul, die fietser verliest het evenwicht bij het opstappen en jij bent diegene die juist op diegene afrijdt. En vooral de grens opzoeken en NIET remmen.
Verkeer wordt omgeleid over het fietspad. Gewoon gas blijven geven!!
Ojee, een tractor met brede aanhanger komt me tegemoet. Laat ik vooral geen ruimte maken. En ghostridertje. Flikker es op naar het fietspad waar je thuishoort. Maarja, als je je eens aan de regels ging houden had je nu geen video.
Ojee, volgens ghostridertje heeft iedereen infrarood in zijn ogen hangen
Een tegenligger. Links aanhouden (betekent niet dat tegenligger goed zit maar ghostrider doet er niks aan om een ongeluk te voorkomen).
Ja, als die gast zijn doel van zijn kanaal serieus zou nemen zou hij niet meer op zijn snotscootertje moeten stappenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:07 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur….
Alsof dat busje met die aanhanger hem ook echt kan zien door die cementwagen heen
Hij is een serieus team hoor, als je klachten hebt meld dat graag op de website. verder als je links naar de politie of de verkeersborden wilt geef ik u het advies om op de website op de informatie knop te drukken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:29 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ja, als die gast zijn doel van zijn kanaal serieus zou nemen zou hij niet meer op zijn snotscootertje moeten stappen
Nee, niet rapporterenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:46 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Hij is een serieus team hoor, als je klachten hebt meld dat graag op de website. verder als je links naar de politie of de verkeersborden wilt geef ik u het advies om op de website op de informatie knop te drukken.
Kunnen we niet zijn youtube kanaal rapporteren en blokkeren ofzo?
Dat viel toch wel mee allemaal? Als je hier al van schrikt..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Tuurlijk schrik ik hier van, wat als er wel iets links van me had gezeten? Kan niet voorstellen dat de vrachtwagen dat bekeken heeft..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat viel toch wel mee allemaal? Als je hier al van schrikt..
Zo rollen vrachtwagens nou eenmaal. Probeer eens vooruit te kijken zodat je ook kan anticiperen op wat andere weggebruikers (mogelijk) gaan doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk schrik ik hier van, wat als er wel iets links van me had gezeten? Kan niet voorstellen dat de vrachtwagen dat bekeken heeft..
Ik wel.. dat heet verkeersinzicht. Sowieso, wat verwacht je dan? dat hij eerst een minuut lang zijn r.a.w. aangooit om eens te kijken wat de publieke opinie daarvan is? hij moet van rijstrook wisselen, kijkt, overziet de situatie, hij heeft naast zich ruimte om dit te doen, jij nadert, maar kunt opschuiven; OK, knipper aan en gaan. Reed iedereen maar zo daadkrachtigquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk schrik ik hier van, wat als er wel iets links van me had gezeten? Kan niet voorstellen dat de vrachtwagen dat bekeken heeft..
Ik had ook getoeterd bij die eerst hoor. richting aan geven betekend niet dat je voorrang hebt. Die BMW moet zijn beurt afwachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
Wadaggie van deze dan? Als je dit niet van 3 km afstand aan ziet komen.. en dan nog toeteren ook, of zou er meteen een face palm bij hebben gedaan als excuus voor zijn kortzichtigheid?
En dan heb ik het nog niet over dit filmpje
Zet hem eens stil na 4 seconden.. staat een groot geel bord naast de weg![]()
Ok, de belijning kan misschien iets duidelijker, maar elke blinde ziet dat er een flink werkterrein rechts naast de weg ligt, en dat vak begint al met een uitrit van dat terrein af..
En dan ook hoe hij reageert door vol op de rem te stampen ipv domweg terug naar links te sturen.. gevaarlijke gek
Toetertje in de eerste was niet nodig idd, maar die tweede vond ik gewoon, tja, minder briljant, maar nog altijd beter dan claxonnerend je voorrang opeisen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
Wadaggie van deze dan? Als je dit niet van 3 km afstand aan ziet komen.. en dan nog toeteren ook, of zou er meteen een face palm bij hebben gedaan als excuus voor zijn kortzichtigheid?
En dan heb ik het nog niet over dit filmpje
Zet hem eens stil na 4 seconden.. staat een groot geel bord naast de weg![]()
Ok, de belijning kan misschien iets duidelijker, maar elke blinde ziet dat er een flink werkterrein rechts naast de weg ligt, en dat vak begint al met een uitrit van dat terrein af..
En dan ook hoe hij reageert door vol op de rem te stampen ipv domweg terug naar links te sturen.. gevaarlijke gek
Tegenwoordig wel, toverstokje aan en *poef* iedereen rot op (hopen ze).quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik had ook getoeterd bij die eerst hoor. richting aan geven betekend niet dat je voorrang hebt.
Misschien moet je bij die 2e even de beschrijving lezen voordat je oordeeltquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
Wadaggie van deze dan? Als je dit niet van 3 km afstand aan ziet komen.. en dan nog toeteren ook, of zou er meteen een face palm bij hebben gedaan als excuus voor zijn kortzichtigheid?
En dan heb ik het nog niet over dit filmpje
Zet hem eens stil na 4 seconden.. staat een groot geel bord naast de weg![]()
Ok, de belijning kan misschien iets duidelijker, maar elke blinde ziet dat er een flink werkterrein rechts naast de weg ligt, en dat vak begint al met een uitrit van dat terrein af..
En dan ook hoe hij reageert door vol op de rem te stampen ipv domweg terug naar links te sturen.. gevaarlijke gek
Niet alleen dat maar ook zijn positie tegenover de auto naast hem. Lekker in de dodenhoek gaan zitten en jezelf het moeilijk maken zodat je slecht overzicht heb op het kruispunt.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:47 schreef TwisterNederland het volgende:
Er is weer iemand aan het fietsen geweest. Claimt dat voetgangers rood hebben terwijl dat niet zo is. Er staat slechts een uitroepteken wat inhoudt dat voetgangers moeten uitkijken bij het oversteken. Twijfelgeval maar ik geef fietsautist het nadeel van de twijfel vanwege de manier waarop hij er tussendoor schiet. Het is weer het bewust opzoeken van de situatie en op zo'n manier gewoon not done.
Zelden zo''n saaie compilatie gezienquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:53 schreef TwisterNederland het volgende:
Die dashcam drenthe heeft zijn voorrangsziekte niet van een vreemde zo blijkt maar weer. Het knulletje van 17 is helemaal opgevoed met voorrangsziekte. Seinen met groot licht wanneer het niet snel genoeg gaat, overmatig gebruik van de claxon terwijl je meer hebt aan correct anticiperen. Het begint gelijk al met de eerste clip. Ik hou echt mijn hart vast wanneer die gast zijn rijbewijs haalt. Ik denk dat hij dan helemaal los gaat zoals hij nu op zijn fietsje doet.
True, maar wees eerlijk. Het merendeel zijn echt zware overreacties op minimale foutjes welke af en toe niet eens foutjes zijn. Groot licht omdat iemand met aanhanger 50 rijdt terwijl je niet weet of hij bekend is in de omgeving en dus niet weet welke bochten er allemaal zijn. Je weet ook niet hoe zwaar die aanhanger geladen is. Overbodige reactie dus. Hoeveel tijd verlies je ermee? Waarschijnlijk 5 secondenquote:Op woensdag 21 januari 2015 13:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zelden zo''n saaie compilatie gezien
Ik zou het niet perse een dashcam-ergernissentopic willen noemen. Maar een dashcam filmpjes topic zou een overweging zijn. Maar dat moeten de modjes maar ff een mening over vormen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:32 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het al eens eerder voorgesteld, maar ik pleit bij deze voor een dashcam-ergernissentopic. Negen van de tien filmpjes zijn gewoon een compilatie van kijk-mij-eens-voorrangsziekte-hebben, spijkers op laag water zoeken of aso-rijgedrag dat wordt afgedaan als skills bezitten.
Ik heb best wat opnames, en het enige filmpje dat ik het publiceren waard vond is die ene keer dat een kleine personenauto voor mij stil ging staan bij een afgesloten afrit op de A10/A2. En zelfs die heb ik niet online gezet. Als ik de standaard aan zou houden van mierenneukende dashcammers zou ik zo'n beetje drie compilaties vol kunnen krijgen.
Bij dit soort idioten zouden ze op basis van dergelijke filmpjes gewoon het rijbewijs moeten innemen. Niet alleen voor de algehele verkeersveiligheid, maar vooral uit bescherming tegen zichzelf. Bijna doelbewust mensen aanrijden en zelf neemt hij ook het nodige risico. Een vrachtwagen die wil afslaan proberen in te halen en dan een beetje toeteren? Er blijft niks over van die gozer als die vrachtwagen chauffeur niet op tijd zou stoppen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb weer een pareltje gevonden. De fietsautist op een scooter
https://www.youtube.com/user/Ghostbikerteam/videos
Zijn doel is om de weg veiliger te maken. Hij heeft niet echt door dat hij wat gefrustreerd rijdt.
Constant in de dode hoek rijden. Lekker veilig.
Achter een smart vandaan schieten. Altijd slim.
Een opstappende bejaarde fietser. Vooral veel toeteren en vooral niet wat ruimte maken
1.32: Volgens mij hebben de fietsers gewoon voorrang. Ik heb geen haaientanden of voorrangsborden kunnen ontdekken. (tip: kijk hele compilatie, kun je zien hoe gefrustreerd zijn leventje wel niet is).
Wat bezielt deze mensen om dit soort filmpjes te posten? Compensatie van de fallusquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:06 schreef Dromer het volgende:
Zolang er nog geen dashcamfilmpjestopic is...
Combibonus: bumperkleven, rechts passeren, doorgetrokken streep pakken en over het puntstuk invoegen binnen 30 seconden.User '406' van Flitssmurfice.
Je ziet de frustratie ook per seconde oplopen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:06 schreef Dromer het volgende:
Zolang er nog geen dashcamfilmpjestopic is...
Combibonus: bumperkleven, rechts passeren, doorgetrokken streep pakken en over het puntstuk invoegen binnen 30 seconden.User '406' van Flitssmurfice.
Eigenlijk wel. Zou af en toe best wel helpen en zo staat het kanaal vol met dat soort dingenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:26 schreef Kiid het volgende:
[..]
Bij dit soort idioten zouden ze op basis van dergelijke filmpjes gewoon het rijbewijs moeten innemen. Niet alleen voor de algehele verkeersveiligheid, maar vooral uit bescherming tegen zichzelf. Bijna doelbewust mensen aanrijden en zelf neemt hij ook het nodige risico. Een vrachtwagen die wil afslaan proberen in te halen en dan een beetje toeteren? Er blijft niks over van die gozer als die vrachtwagen chauffeur niet op tijd zou stoppen.
Ik wilde net zeggen. Waarom gaat die gozer in godsnaam ineens naar rechts als je een hele rij ziet die wilt invoegen. Dit is gewoon vragen om 'problemen'quote:Op maandag 26 januari 2015 12:43 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Je ziet de frustratie ook per seconde oplopen.
[..]
Eigenlijk wel. Zou af en toe best wel helpen en zo staat het kanaal vol met dat soort dingen
Nu weer een ander pareltje
Auto's blijven links rijden voor invoeghulp want een hele rij wilt invoegen en je wilt elkaar ook niet in de weg rijden dan. Gaat ie er rechts bijlangs en vol toeteren en met groot licht schijnen wanneer er iemand invoegt. Komt ook echt onverwachts enzo
Nou nee. Ik vind niet dat je vol op de rem zou moeten mogen voor een invoeger, (doe je natuurlijk wel) maar dit is wel heel erg opgezocht door de filmer. Als hij er niet vol langs was geknald had hij ook niet hoeven remmen. Dit zie je toch echt van ver aankomen.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:19 schreef Kiid het volgende:
Inb4 de mensen die zeggen dat het de probleem is van de invoeger.
Hij haalt ook nog eens rechts inquote:Op maandag 26 januari 2015 16:34 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nou nee. Ik vind niet dat je vol op de rem zou moeten mogen voor een invoeger, (doe je natuurlijk wel) maar dit is wel heel erg opgezocht door de filmer. Als hij er niet vol langs was geknald had hij ook niet hoeven remmen. Dit zie je toch echt van ver aankomen.
Anticiperen..
Klopt. Mooie analyse.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:34 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nou nee. Ik vind niet dat je vol op de rem zou moeten mogen voor een invoeger, (doe je natuurlijk wel) maar dit is wel heel erg opgezocht door de filmer. Als hij er niet vol langs was geknald had hij ook niet hoeven remmen. Dit zie je toch echt van ver aankomen.
Anticiperen..
Lesbische vrouwen niet kunnen waarderenquote:Op maandag 26 januari 2015 16:00 schreef Nemmarith het volgende:
Volvo bestuurders zijn wel vaker alleen op de wereld.. (Samen met anderen)
Maar het is tegenwoordig meer een regel dan uitzondering dat je geen rekening hoeft te houden met ander weggebruikers.
Iemand voor je gaat naar links zodat jij door kan rijden want je kwam ook met een hogere snelheid aanrijden en nu geef je geen gas bij en zodoende moet die gene die jou de ruimte geeft remmen omdat er op zijn baan een vrachtauto rijdt.
En omdat die gene die inhaalt egoïstisch is door geen gas te geven moet de gene die jou de ruimte geeft en sociaal is remmen en zo zal die gene dit soort acties niet meer doen en worden we allemaal asociaal en egoïstisch
vond het wel mee vallen. zat me meer te ergeren aan jou dan aan die volvo rijder.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:00 schreef Nemmarith het volgende:
Volvo bestuurders zijn wel vaker alleen op de wereld.. (Samen met anderen)
Maar het is tegenwoordig meer een regel dan uitzondering dat je geen rekening hoeft te houden met ander weggebruikers.
Iemand voor je gaat naar links zodat jij door kan rijden want je kwam ook met een hogere snelheid aanrijden en nu geef je geen gas bij en zodoende moet die gene die jou de ruimte geeft remmen omdat er op zijn baan een vrachtauto rijdt.
En omdat die gene die inhaalt egoïstisch is door geen gas te geven moet de gene die jou de ruimte geeft en sociaal is remmen en zo zal die gene dit soort acties niet meer doen en worden we allemaal asociaal en egoïstisch
Nou, loopt redelijk gelijk op. G1W en G1WC zijn iets goedkoper en ietsje minder goed.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:18 schreef Che_ het volgende:
Beste dashcam qua prijs-kwaliteitverhouding is op dit moment de G1WH?
Snelheid wordt ook aangegeven?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, loopt redelijk gelijk op. G1W en G1WC zijn iets goedkoper en ietsje minder goed.
Nee, dan heb je 1 met gps nodig, die zijn (stukken) duurder.quote:
True.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je 1 met gps nodig, die zijn (stukken) duurder.
Maar zou ik sowieso niet aanraden. Snelheid kan eigenlijk alleen maar in je nadeel werken als er iets gebeurd.
Staat allemaal in de op..quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
True.
Waar kan ik die G1WH het beste bestellen? En wat zijn de belangrijkste verschillen met die goedkopere modellen?
Zou ik juist wel doen, juist omdat er een bewijs is dat je een bepaalde snelheid hebt gereden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je 1 met gps nodig, die zijn (stukken) duurder.
Maar zou ik sowieso niet aanraden. Snelheid kan eigenlijk alleen maar in je nadeel werken als er iets gebeurd.
Wat een dwaasquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:06 schreef Dromer het volgende:
Zolang er nog geen dashcamfilmpjestopic is...
Combibonus: bumperkleven, rechts passeren, doorgetrokken streep pakken en over het puntstuk invoegen binnen 30 seconden.User '406' van Flitssmurfice.
Wat is dat voor idioot dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 12:43 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Je ziet de frustratie ook per seconde oplopen.
[..]
Eigenlijk wel. Zou af en toe best wel helpen en zo staat het kanaal vol met dat soort dingen
Nu weer een ander pareltje
Auto's blijven links rijden voor invoeghulp want een hele rij wilt invoegen en je wilt elkaar ook niet in de weg rijden dan. Gaat ie er rechts bijlangs en vol toeteren en met groot licht schijnen wanneer er iemand invoegt. Komt ook echt onverwachts enzo
Ik snapte zijn ergernis ook niet. Aangezien er voor de Volvo nog een andere auto rijdt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
vond het wel mee vallen. zat me meer te ergeren aan jou dan aan die volvo rijder.
Rokoonl aka Rob Kooijman aka de houder van dat domein?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:27 schreef Ridocar het volgende:
Hm, verse user, één topic in de MyAT, één post met een url....
Wie gaat het zeggen.
Jammer Rob, u is zojuist ontmaskerd door de onfeilbare fameuze FOK!-spamdetector.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Rokoonl aka Rob Kooijman aka de houder van dat domein?
Welles. Naast reageer op dit topicquote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jammer Rob, u is zojuist ontmaskerd door de onfeilbare fameuze FOK!-spamdetector.
Ik heb geen NSB-knopje, want mobiel. Iemand?
Zal wel eens kijken of we daar een OP voor kunnen makenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:33 schreef FreaZ het volgende:
De echte dashcam discussie heeft plaats gemaakt voor het debielen met dashcam filmpjes verzamel topic.
In ander nieuws. Er is een capacitor versie van de A118, genaamd A118C, uit. Of er verder nog veranderingen zijn in de hardware weet ik niet. Tot noch toe alleen via foxoffer (of ebay) te verkrijgen. Kost je 15 dollar (75 totaal) meer dan de 'oude' versie.
We moeten wellicht maar even een nieuw topic voor de hardware makenquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik zou het niet perse een dashcam-ergernissentopic willen noemen. Maar een dashcam filmpjes topic zou een overweging zijn. Maar dat moeten de modjes maar ff een mening over vormen.
Naja, misschien wel beter dat je niks uploadt. ik zit niet echt te wachten op nog een mierenneukende, alles moet perfect gaan in het verkeer anders ga ik toeteren dashcamkanaal.
Blijft wel 1 van de betere dashcams voor het geld.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ook een G1WH besteld, ben benieuwd. Ik heb geen zin in in de afwerking ervan maar vooruit
Nog steeds wel 1 van de betere dashcams inderdaad, zeker voor de prijs.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:18 schreef Che_ het volgende:
Beste dashcam qua prijs-kwaliteitverhouding is op dit moment de G1WH?
Zit daar hardwarematig ook nog verdere verschillen tussen? Dacht zelf van niet (althans in het begin). Volg die G1W al een poosje niet meer. Ben net weer een beetje aan het inlezen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, loopt redelijk gelijk op. G1W en G1WC zijn iets goedkoper en ietsje minder goed.
Welk filmpje is dat?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
is die kerel mee bezig?? In een van zijn filmpjes rijd ie niet eens door tot de streep bij het stoplicht en blijft ie vooral achter een wagen hangen om vervolgens met een noodweer over de kruising heen te schieten en bijna 2 overstekende voetgangers omver
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 01-02-2015 00:03:13 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Oja, gevondenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welles. Naast reageer op dit topic
Daar kan ik dan weer weinig aan doenquote:Op zondag 1 februari 2015 07:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oja, gevonden(maar tekst dat nagenoeg hetzelfde is als de achtergrondkleur is ook erg makkelijk te vinden)
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:53 schreef RobertNL het volgende:
Heb al een (klein) opzetje voor het Dashcam hardware topic, iemand tijd/zin om wat te schrijven en toe te voegen?
Goed idee. Sowieso ben ik voorstander van een splitsing, dus in het ene topic Youtubekneusjes uitlachen, en in het andere topic de techtalk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En misschien komen er meer dashcams aan bod dan alleen die G1WH. De op in dit topic is sowieso behoorlijk verouderd.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Beetje jammer, is het jouw filmpje? Ik vond hem wel leuk.quote:
Ja, in mijn geschiedenisquote:Op maandag 2 februari 2015 21:42 schreef Viezze het volgende:
Nu ben ik benieuwd, staat hij nog ergens?
Die Willem van Beek is in andere filmpjes een veel grotere kneus in het verkeer. Maar het meest verontrustende is die gaye muziek die ie continu in zijn auto draait. Dit filmpje viel overigens wel mee ja.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, in mijn geschiedenis
MIG-29, als je hem echt weg wil hebben hoor ik het wel.
K bedacht me dat ie miss nie spannend genoeg voor hier wasquote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
MIG-29, als je hem echt weg wil hebben hoor ik het wel.
Het lijkt er op dat ze nu dus ook al bij de Marechaussee josti's aan het aannemen zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:51 schreef Viezze het volgende:
Pfffffff, ik had de Marechaussee toch wat hoger zitten. Wat een onzin.
A9?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, in mijn geschiedenis
MIG-29, als je hem echt weg wil hebben hoor ik het wel.
Het is niet mijn videoquote:
Ehm, leg eens uit, wat is er zo gek aan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat filmpje in de op over het permanent aansluiten van de cam kan toch niet serieus zijn?
Het lijkt mij niet stabiel en veilig om een draad zo om een zekering te wikkelen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehm, leg eens uit, wat is er zo gek aan?
Zou het zelf ook niet zo doen. Dat filmpje komt wmbt dan ook niet in een eventuele nieuwe openingspostquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet stabiel en veilig om een draad zo om een zekering te wikkelen.
Klopt, iemand die ook wat toe wil/lkan voegen is dan ook welkomquote:Op maandag 2 februari 2015 08:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Goed idee. Sowieso ben ik voorstander van een splitsing, dus in het ene topic Youtubekneusjes uitlachen, en in het andere topic de techtalk.
En misschien komen er meer dashcams aan bod dan alleen die G1WH. De op in dit topic is sowieso behoorlijk verouderd.
Dat staat er dan ook nietquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:23 schreef delano.888 het volgende:
Verouderd valt wel heel erg mee hoor. De G1WH is nog altijd de beste voor die prijs.
Beeld opzicht is goed,quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:59 schreef sneakydesert het volgende:
Dashcam is vandaag binnengekomen. Zojuist in de auto gezet, alleen ik kan hem maar 1x plakken vrees ik. Alleen twijfel ik of ie wel op de juiste positie zit in de auto. Achter de binnenspiegel paste niet, want die ruimte is te klein.
Wat vinden jullie verder van de kwaliteit?
Dubbelzijdig tape speciaal voor spiegels?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:27 schreef sneakydesert het volgende:
Zoals ik al dacht, de plakkert werkt maar eenmalig. Moet ik nu een nieuwe bestellen? Of iemand nog een handige huis-tuin en keuken oplossing?
Dat heb ik nog wel ergens liggen, eerst de voorruit maar eens ontvetten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:30 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dubbelzijdig tape speciaal voor spiegels?
Gewoon achter je binnenspiegel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Lastig te plaatsen zo'n cam zodat ie niet te veeel in m'n gezichtsveld zit. Heb hem nu aangesloten en ik had nog een usb poort over op de Parrot dus die voedt hem nu mooi uit zicht.
Daar zit ie dan ook nu, met deels het display er uit stekend zodat ik in elk geval kan zien dat ie opneemt.quote:
Ja, knopje rechtsonder het beeld volgens mij, dan krijg je een slotje in beeld en verwijdert hij die opname nooit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar zit ie dan ook nu, met deels het display er uit stekend zodat ik in elk geval kan zien dat ie opneemt.
Zit er een functie op om een opname te beveiligen? Dus dat als ik iets op de weg iets zie wat ik wil bewaren dat ik er op klik en dat ie dat niet verwijderd tegen de tijd dat de sd kaart vol is en hij opnieuw begint met een loopje? De handleiding is (vanzelfsprekend bij zo'n product) wat karig met informatie. (gaat om de G1WH)
Oh ik dacht dat die g-sensor optie was dat ie automatisch begint op te nemen als de auto start/wegrijdt oid. Ok, vanavond even testen als ik weer weg moetquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, knopje rechtsonder het beeld volgens mij, dan krijg je een slotje in beeld en verwijdert hij die opname nooit.
Als je er even tegenaan mept krijg je ook vanzelf een slotje. Bij bepaalde g krachten (kan je instellen) beveiligd hij ook het betreffende filmpje.
-Zodra hij stroom krijgt, gaat hij aan, en gelijk opnemenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat die g-sensor optie was dat ie automatisch begint op te nemen als de auto start/wegrijdt oid. Ok, vanavond even testen als ik weer weg moet
Motion detection inderdaad, die vertrouw ik niet eens op mijn ip camera in huis.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
-Zodra hij stroom krijgt, gaat hij aan, en gelijk opnemen
-G sensor is filmpje beveiligen als hij een schok krijgt, je kan de sterkte instellen en het zelf testen door hem even een mep te geven.
-Er zit nog een functie op, waarvan ik zo even de naam niet weet, dat de gehele camera aan gaat als hij word bewogen, of volgens mij zelfs als er iemand voor langs loopt. Maar die moet je uit laten staan, want anders is de accu van dat apparaat zo leeg, erg nutteloze feature.
Al met al best nette features voor zo'n goedkoop ding toch?![]()
Dit las ik elders. Twee keer tikken op mode dusquote:You can also manually lock a file if something happens in front of you you want to save by hitting the mode button twice while the camera is recording. Once to turn the screen on and again to lock the file.
Dit is inderdaad wel een héle zielige vertoning van de marechaussee; ff lekker burgertje pesten omdat ie 5km harder rijdtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 05:22 schreef eP2e het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ze nu dus ook al bij de Marechaussee josti's aan het aannemen zijn.
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Dat is 1 ding. Remlichten moeten inderdaad gewoon werken. Ontslaat hem niet van de verplichting om op te letten.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.
Wou zeggen, ik heb het idee dat hij echt wel adequater had kunnen reageren. Hij hield in principe genoeg afstand. Op 't moment dat het busje begint te vertragen had hij ook de rem kunnen intrappen en dan was ie op tijd geweest, maar hij lijkt er gewoon als een schaap op af te rijden zonder te reagerenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:55 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dat is 1 ding. Remlichten moeten inderdaad gewoon werken. Ontslaat hem niet van de verplichting om op te letten.
bijna alle youtube dashcammers uit NL zijn de grootste mongolen op de wegquote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Hij is wel heel laat met remmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik een camerasysteem in m'n auto wil installeren dat normaal gesproken voor stationaire toepassingen wordt gebruikt, namelijk een losse DVRecorder met losse camera's die met een bnc-kabel aangesloten zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zou het zelf ook niet zo doen. Dat filmpje komt wmbt dan ook niet in een eventuele nieuwe openingspost.
[..]
Klopt, iemand die ook wat toe wil/lkan voegen is dan ook welkom
En de derde remlichten die het wel doen zijn afgeplakt met de witte folie op de ramen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.
Hoort die voorligger niet remlichten te hebben?quote:Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger.
Beide hebben schuld hier denk ik. Remlichten werken niet naar behoren, maar er was nog voldoende tijd om te reageren toen het busje ging remmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Volgens mij heb je speciale voor spiegels. Is natuurlijk voor de achterzijde van de spiegel, maar dat zou volgens mij dan ook wel op glas willen toch?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:03 schreef sneakydesert het volgende:
Dubbelzijdig plakband plakt niet op het raam![]()
Of heb ik net een verkeerde rol van 10 euro gekocht bij de karwei?
Dat kan best ja. Heb hem nu op het zwarte gedeelte, net boven het raam, geplakt. Vanavond even wat beelden terugkijken om te zien of ie goed zit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Volgens mij heb je speciale voor spiegels. Is natuurlijk voor de achterzijde van de spiegel, maar dat zou volgens mij dan ook wel op glas willen toch?
Kmarquote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, in mijn geschiedenis
MIG-29, als je hem echt weg wil hebben hoor ik het wel.
Wat voor auto rijd hij precies? Ik herken de helft van de locaties zowat johquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Eerste paar secondenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:30 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Wat voor auto rijd hij precies? Ik herken de helft van de locaties zowat johHij heeft toch zon opel coupe achtig ding?
Poeh, wat een spannende dingen maakt hij mee... *not*quote:
Dat is het een beetje, je ziet zelf geregeld dat soort dingen, maar je stapt er makkelijk over heen en zoekt het zeker niet op. Oftewel, precies het tegenovergestelde van die dashcam-nerdjesquote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Poeh, wat een spannende dingen maakt hij mee... *not*
Ik heb zelf geen dashcam (en dat blijft voorlopig ook zo) maar ik maak op de weg dezelfde dingetjes regelmatig mee.
Iemand die je afsnijdt, een fietser die schijt heeft en door rood rijdt, auto's die je rechts over een baan inhalen die eigenlijk niet voor hun bestemd is. Pfoeh... ja... bottom line is, de meeste mensen doen maar wat in het verkeer![]()
Maar als je een dashcam hebt dan mag je tenminste met het vingertje zwaaien en de hele tijd "tjongejonge" en "sooow heey" roepen
Dat is het probleem met sommige dashcammers. Die krijgen spontaan voorrangsziekte en zijn hun hele rit gefocust op het filmpje. Ik doe niks fout en jullie allemaal wel. Het schetst ook een behoorlijk eenzijdig beeld omdat er een hoop in geknipt is. Ik ben bijna* bereid geld te geven aan degene die een volledige autorit online zet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:53 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat is het een beetje, je ziet zelf geregeld dat soort dingen, maar je stapt er makkelijk over heen en zoekt het zeker niet op. Oftewel, precies het tegenovergestelde van die dashcam-nerdjes
Altijd dat wijfquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:34 schreef mdeen het volgende:
Mensen die op de vluchtstrook rijden hebben pech. Simpel als dat. Er is geen enkele reden om op de vluchtstrook te gaan rijden als je geen pech hebt. Ik zie niks verkeerd hier, behalve 9 mensen die onterecht de vluchtstrook gebruiken. Waarom heb je het daar niet over?
Dat ben ik ook net je eens, maar inhalen en als reden bedenken dat die auto pech heeft gekregen is gewoon een kneuzenactie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:32 schreef sneakydesert het volgende:
Wat is dit nou weer joh, gaan ze op de vluchtstrook rijden in een bocht![]()
Stelletje kneuzen.
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.
Wat een lompe figurenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:49 schreef mdeen het volgende:
[..]
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.
Zonder reden of aanleiding op de vluchtstrook gaan rijden, dat is pas vet cool en stoer.
Voor schoolmeestergedrag luister ik wel naar Koos Spee. Die kan dat veel beter.
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."
Misplaatste onschuld, zo noem ik maar.
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.quote:[..]
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.
Dat het 3 weken terug zo geijzeld had en ze niet actief aan het strooien waren (zaterdagochtend 7 uur), was voor mij de uitzondering om 's ochtends vroeg de gereden lijnen op de weg te volgen en niet over delen weg te gaan die nog wit zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.
Ik heb zelf, voor zover ik mij voor de geest kan halen, trouwens 1x iemand ingehaald die de vluchtstrook op dook, die dook er met 30 of 40 op (met zijn knipper naar rechts nog aan) terwijl je met 130 van de hoofdrijbaan kwam en ik dacht oprecht dat die pech had.
Die laatste van die eerste rij is anders niet echt het toonbeeld van snelheid en ik kan mij best voorstellen als je dat filmpje op zichzelf ziet staan, dat je denkt dat dit iemand is met pech. Die daarvoor ook niet, maar die haalt ie niet in.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.
Doe gewoon niet, blijf lekker van de vluchtrook af als je geen pech hebtquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Voor de rest snij ik hem gewoon niet af. Maar in sommige bochten kan je het goed zien hoor, alle steentjes en andere troep ligt dan nog op de rijstrook, maar aan de buitenkant. Overigens is op de vluchtstrook staan met pech niet bepaald relaxed te noemen...quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).
quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.
Vandaar mijn voorbeeld met een remmer. Maargoed, het muntje kan allebei de kanten op vallen, afhankelijk van de actuele situatie, de rechter, de verzekeringsmaatschappijen en de betrokkenen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Misschien een dooddoener als voorbeeld, maar fouten van anderen ontslaat je niet van de plicht om ongevallen te voorkomen.
Eigenlijk niet nee. Okee, ik lieg. Eigenlijk wel, maar ik kan de mensen die zo denken niet begrijpen. Die mensen zijn dom op het achterlijke af en kunnen iig niet rijden. Want het heeft geen nut, het helpt niet tegen het van de weg raken en het is gewoon gevaarlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt?
Los van het feit dat zijn remlichten het gewoon moeten doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Kan niet wachten man.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen weer een aap die een vrachtwagen in gaat halen en denkt: ik geef richting aan dus heb voorrang. Bijna in zijn kofferbak. Zal vanavond wel de beelden uploaden.
Kerel, echtquote:
Hij moet eerst in zn spiegel kijken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kerel, echtje zat gewoon niet op te letten!!
Hij had alle ruimte van de wereld. Situatie inschatten heet dat. Wat jij daar doet is echt heel aso. Je had veeeeeel eerder kunnen remmen of je bent blind.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij moet eerst in zn spiegel kijken.
whateverquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij had alle ruimte van de wereld. Situatie inschatten heet dat. Wat jij daar doet is echt heel aso. Je had veeeeeel eerder kunnen remmen of je bent blind.
Hoelaat wil je wel niet reageren met remmenquote:
Ik begin te remmen als hij over de helft van de strepen is. Aangezien ik daar 130 rij en hij net heeft ingevoegd en misschien 100 reed is het verschil nogal groot.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Hoelaat wil je wel niet reageren met remmen
Je overdrijft nogal, er is voor jou genoeg ruime om te remmen. Tevens zag je dit al ruim van te voren aankomen. Beetje zielig om hier dan een filmpje van te maken en het kenteken van de "boosdoener" bij te vermelden.quote:
Het is daar 100, dat weet je hopelijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik begin te remmen als hij over de helft van de strepen is. Aangezien ik daar 130 rij en hij net heeft ingevoegd en misschien 100 reed is het verschil nogal groot.
Dat is écht niet ervoor gooien hoor. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar je hebt hier niet bepaald een noodstop voor nodig. Gevalletje leven en laten leven wat mij betreft. Ik rijd 250 kilometer per dag en als ik elke keer dat dit me gebeurt moet gaan posten, heb ik daar elke avond een uur werk aan. Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je wat dit betreft wat zelfreflectie toepassen...quote:
Je kunt niet autorijden.quote:
Het is niet bepaald oostblok, waar auto's drie meter de lucht in vliegen en het enige commentaar dat je hoort een vaag russisch gemompel is. Hiet gaat men helemaal los bij het minste geringste: "Kijk die auto over de lijn gaan. Kijktan! DAT IS EEN DOORGETROKKEN STREEP, EIKEL! Hee, ik heb wel een camera hoor! Je staat er mooi op, hoor!"quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:17 schreef byah het volgende:
Leuke beelden krijg je niet vanzelf zeker?
Het is niet netjes van die auto, maar dat bumperkleven om even je punt te maken is ook niet netjes.quote:
Idd, ik moest zelf ook is een keertje met 180 keihard remmen voor zo'n hollandse trut in Duitsland.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef lezut het volgende:
De bestuurder van die Volvo is de reden waarom ze in Duitsland zo gek zijn op Nederlandse chauffeurs
Dit dus. Mensen die denken dat Duitsers goed rijden, rijden nooit in Duitslandquote:Op zondag 15 februari 2015 11:43 schreef Soohr het volgende:
Als die Duitsers dan niet zelf met 125 op de middelste strook van 3 stroken gaan rijden, maar gewoon rechts houden hoeft dat ook helemaal niet
Dat continue (onnodige) remmen op de Autobahn jaquote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die denken dat Duitsers goed rijden, rijden nooit in Duitsland
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:38 schreef Falco het volgende:
Hey jongens, niet te zwaar die dashcamfilm-makers afkraken. Anders gaat dit topic alleen maar over die technische shizzle en krijgen we te weinig 'heuuh kijk nou eens wat voor verschrikkelijks ik heb mee gemaakt op de autobahn'-filmpjes te zien in dit topic.
Flauw hoor, om na wat commentaar af te haken.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
"je staat op camera, vriend"quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Je anticipeerde gewoon 3 seconden te laat. Zo komen de beelden bij mij over.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Inderdaad. Hij gaat pas écht in de ankers als hij er vlak bij is, terwijl de andere auto inmiddels al volledig op de linkerbaan zit. En zó snel kwam hij niet naar links. Bij normaal gelijkmatig remmen was er niks van een stoel gevlogen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Je anticipeerde gewoon 3 seconden te laat. Zo komen de beelden bij mij over.
Door de grote hoek lijkt het op beeld allemaal veel verder weg, maardat neemt niet weg dat je echt op het laatste moment begon te remmen. Het komt voor mij over alsof je een punt wilt maken, en gewoon op tijd remmen is natuurlijk niet zo spannend als op het laatste moment het anker uitgooien. Mijns inziens is het reactievermogen van een normaal mens veel beter dan wat jij hebt laten zien. En dan ga ik er niet van uit dat jij 65+er bent.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt.
Losliggende lading is altijd je eigen verantwoordelijkheid.quote:Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Ik weet niet goed op welk moment ik iets specifieks had moeten zien.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef Erasmo het volgende:
Heb niks tegen invoeghulp bij een korte strook als het druk is maar sommige mensen gaan gewoon blindelings naar links:
Geen geweldige kwaliteit(zit op een mobiele verbinding atm) maar je ziet de auto op de linker baan in de ankers gaan vanwege de invoeghulp, video duurt wel even maar dat is om te laten zien hoe verschrikkelijk kort de wisselstrook is.
Ik heb niets noemenswaardigs gezien. Kun je aangeven op welke tijd het is?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef Erasmo het volgende:
Heb niks tegen invoeghulp bij een korte strook als het druk is maar sommige mensen gaan gewoon blindelings naar links:
Geen geweldige kwaliteit(zit op een mobiele verbinding atm) maar je ziet de auto op de linker baan in de ankers gaan vanwege de invoeghulp, video duurt wel even maar dat is om te laten zien hoe verschrikkelijk kort de wisselstrook is.
Openpeuteren en speakerdraadje knippen. Onder de ringsticker om het aan/uitknopje aan de zijkant zitten de schroefjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
Deze heb ik ook, en dat is niet uit te zetten. Dan zul je moeten knippen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
50/60 is handig om te voorkomen dat verlichting op lichtnet (50Hz) de opname negatief beïnvloedt. PAL is hier (in Europa) de standaard, maar tegenwoordig is de conversie PAL/NTSC niet moeilijk meer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:24 schreef De-Hamster het volgende:
Maakt 50/60 Hz uit en PAL of NTSC?
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Openpeuteren en speakerdraadje knippen. Onder de ringsticker om het aan/uitknopje aan de zijkant zitten de schroefjes.
Ok, bedankt voor de reakties. Jammer, maar ik ga toch maar even schroeven, het is best een irritant geluidje en die speaker is toch al behoorlijk ruk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Deze heb ik ook, en dat is niet uit te zetten. Dan zul je moeten knippen.
Waar heb je hem gekocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
Wat een droeftoeter actiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |