Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:34 schreef mdeen het volgende:
Mensen die op de vluchtstrook rijden hebben pech. Simpel als dat. Er is geen enkele reden om op de vluchtstrook te gaan rijden als je geen pech hebt. Ik zie niks verkeerd hier, behalve 9 mensen die onterecht de vluchtstrook gebruiken. Waarom heb je het daar niet over?
Dat ben ik ook net je eens, maar inhalen en als reden bedenken dat die auto pech heeft gekregen is gewoon een kneuzenactie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:32 schreef sneakydesert het volgende:
Wat is dit nou weer joh, gaan ze op de vluchtstrook rijden in een bocht![]()
Stelletje kneuzen.
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.
Wat een lompe figurenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:49 schreef mdeen het volgende:
[..]
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.
Zonder reden of aanleiding op de vluchtstrook gaan rijden, dat is pas vet cool en stoer.
Voor schoolmeestergedrag luister ik wel naar Koos Spee. Die kan dat veel beter.
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."
Misplaatste onschuld, zo noem ik maar.
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.quote:[..]
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.
Dat het 3 weken terug zo geijzeld had en ze niet actief aan het strooien waren (zaterdagochtend 7 uur), was voor mij de uitzondering om 's ochtends vroeg de gereden lijnen op de weg te volgen en niet over delen weg te gaan die nog wit zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.
Ik heb zelf, voor zover ik mij voor de geest kan halen, trouwens 1x iemand ingehaald die de vluchtstrook op dook, die dook er met 30 of 40 op (met zijn knipper naar rechts nog aan) terwijl je met 130 van de hoofdrijbaan kwam en ik dacht oprecht dat die pech had.
Die laatste van die eerste rij is anders niet echt het toonbeeld van snelheid en ik kan mij best voorstellen als je dat filmpje op zichzelf ziet staan, dat je denkt dat dit iemand is met pech. Die daarvoor ook niet, maar die haalt ie niet in.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.
Doe gewoon niet, blijf lekker van de vluchtrook af als je geen pech hebtquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Voor de rest snij ik hem gewoon niet af. Maar in sommige bochten kan je het goed zien hoor, alle steentjes en andere troep ligt dan nog op de rijstrook, maar aan de buitenkant. Overigens is op de vluchtstrook staan met pech niet bepaald relaxed te noemen...quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).
quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.
Vandaar mijn voorbeeld met een remmer. Maargoed, het muntje kan allebei de kanten op vallen, afhankelijk van de actuele situatie, de rechter, de verzekeringsmaatschappijen en de betrokkenen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Misschien een dooddoener als voorbeeld, maar fouten van anderen ontslaat je niet van de plicht om ongevallen te voorkomen.
Eigenlijk niet nee. Okee, ik lieg. Eigenlijk wel, maar ik kan de mensen die zo denken niet begrijpen. Die mensen zijn dom op het achterlijke af en kunnen iig niet rijden. Want het heeft geen nut, het helpt niet tegen het van de weg raken en het is gewoon gevaarlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |