Dit is inderdaad wel een héle zielige vertoning van de marechaussee; ff lekker burgertje pesten omdat ie 5km harder rijdtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 05:22 schreef eP2e het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ze nu dus ook al bij de Marechaussee josti's aan het aannemen zijn.
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Dat is 1 ding. Remlichten moeten inderdaad gewoon werken. Ontslaat hem niet van de verplichting om op te letten.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.
Wou zeggen, ik heb het idee dat hij echt wel adequater had kunnen reageren. Hij hield in principe genoeg afstand. Op 't moment dat het busje begint te vertragen had hij ook de rem kunnen intrappen en dan was ie op tijd geweest, maar hij lijkt er gewoon als een schaap op af te rijden zonder te reagerenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:55 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dat is 1 ding. Remlichten moeten inderdaad gewoon werken. Ontslaat hem niet van de verplichting om op te letten.
bijna alle youtube dashcammers uit NL zijn de grootste mongolen op de wegquote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Hij is wel heel laat met remmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik een camerasysteem in m'n auto wil installeren dat normaal gesproken voor stationaire toepassingen wordt gebruikt, namelijk een losse DVRecorder met losse camera's die met een bnc-kabel aangesloten zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zou het zelf ook niet zo doen. Dat filmpje komt wmbt dan ook niet in een eventuele nieuwe openingspost.
[..]
Klopt, iemand die ook wat toe wil/lkan voegen is dan ook welkom
En de derde remlichten die het wel doen zijn afgeplakt met de witte folie op de ramen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
1 punt staat wel aan zijn kant, de remlichten van het busje doen het niet. Fellere remlichten trekken wel meer aandacht als je even niet goed oplet.
Hoort die voorligger niet remlichten te hebben?quote:Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger.
Beide hebben schuld hier denk ik. Remlichten werken niet naar behoren, maar er was nog voldoende tijd om te reageren toen het busje ging remmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Volgens mij heb je speciale voor spiegels. Is natuurlijk voor de achterzijde van de spiegel, maar dat zou volgens mij dan ook wel op glas willen toch?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:03 schreef sneakydesert het volgende:
Dubbelzijdig plakband plakt niet op het raam![]()
Of heb ik net een verkeerde rol van 10 euro gekocht bij de karwei?
Dat kan best ja. Heb hem nu op het zwarte gedeelte, net boven het raam, geplakt. Vanavond even wat beelden terugkijken om te zien of ie goed zit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Volgens mij heb je speciale voor spiegels. Is natuurlijk voor de achterzijde van de spiegel, maar dat zou volgens mij dan ook wel op glas willen toch?
Kmarquote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, in mijn geschiedenis
MIG-29, als je hem echt weg wil hebben hoor ik het wel.
Wat voor auto rijd hij precies? Ik herken de helft van de locaties zowat johquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Eerste paar secondenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:30 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Wat voor auto rijd hij precies? Ik herken de helft van de locaties zowat johHij heeft toch zon opel coupe achtig ding?
Poeh, wat een spannende dingen maakt hij mee... *not*quote:
Dat is het een beetje, je ziet zelf geregeld dat soort dingen, maar je stapt er makkelijk over heen en zoekt het zeker niet op. Oftewel, precies het tegenovergestelde van die dashcam-nerdjesquote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Poeh, wat een spannende dingen maakt hij mee... *not*
Ik heb zelf geen dashcam (en dat blijft voorlopig ook zo) maar ik maak op de weg dezelfde dingetjes regelmatig mee.
Iemand die je afsnijdt, een fietser die schijt heeft en door rood rijdt, auto's die je rechts over een baan inhalen die eigenlijk niet voor hun bestemd is. Pfoeh... ja... bottom line is, de meeste mensen doen maar wat in het verkeer![]()
Maar als je een dashcam hebt dan mag je tenminste met het vingertje zwaaien en de hele tijd "tjongejonge" en "sooow heey" roepen
Dat is het probleem met sommige dashcammers. Die krijgen spontaan voorrangsziekte en zijn hun hele rit gefocust op het filmpje. Ik doe niks fout en jullie allemaal wel. Het schetst ook een behoorlijk eenzijdig beeld omdat er een hoop in geknipt is. Ik ben bijna* bereid geld te geven aan degene die een volledige autorit online zet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:53 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat is het een beetje, je ziet zelf geregeld dat soort dingen, maar je stapt er makkelijk over heen en zoekt het zeker niet op. Oftewel, precies het tegenovergestelde van die dashcam-nerdjes
Altijd dat wijfquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:34 schreef mdeen het volgende:
Mensen die op de vluchtstrook rijden hebben pech. Simpel als dat. Er is geen enkele reden om op de vluchtstrook te gaan rijden als je geen pech hebt. Ik zie niks verkeerd hier, behalve 9 mensen die onterecht de vluchtstrook gebruiken. Waarom heb je het daar niet over?
Dat ben ik ook net je eens, maar inhalen en als reden bedenken dat die auto pech heeft gekregen is gewoon een kneuzenactie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:47 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen zo over de vluchtstrook rijden. Incompetente bestuurders.
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:32 schreef sneakydesert het volgende:
Wat is dit nou weer joh, gaan ze op de vluchtstrook rijden in een bocht![]()
Stelletje kneuzen.
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is dit een kulredenatie. Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit. En dat weten jij en die Youtubekneuzen van FS ook. "Heb je pech?" is gewoon schoolmeestergedrag gecombineerd met haast.
Wat een lompe figurenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef TwisterNederland het volgende:
Kijk eens aan. Een drivesafenetherlands compilatie. Korte 1 en niet zo bijzondere.
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:49 schreef mdeen het volgende:
[..]
Ja joh. Wat is dat voor een kulredenatie. Iedereen weet dat auto's nooit spontaan pech krijgen en dat ruim van te voren aankondigen.
Zonder reden of aanleiding op de vluchtstrook gaan rijden, dat is pas vet cool en stoer.
Voor schoolmeestergedrag luister ik wel naar Koos Spee. Die kan dat veel beter.
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het glad is kan je beter gewoon niet te hard door de bocht. Bovendien zal de vluchtstrook eerder glad zijn dan de rijstrook, er wordt niet gestrooid en ligt meer troep op.
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
Iedereen weet dat die auto's echt niet spontaan pech krijgen op een afrit
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt? Dat zoiets niet slim is weet ik ook wel, maar dit soort acties beschouwen als 'pech' is behoorlijk kortzichtig. Als iemand van jullie nu eens zou zeggen: "eigenlijk weet ik dat die persoon geen pech heeft maar dat 'ie gewoon kort door de bocht stuurt en ik wil 'm graag laten zien dat ik veel beter kan rijden dan hem én 'm een lesje leren over hoe een afrit gebruikt dient te worden. En dit allemaal onder de noemer 'ik dacht dat 'ie pech had' plaatsen."
Misplaatste onschuld, zo noem ik maar.
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.quote:[..]
Ik heb een keer een koppakking eruit geblazen en ik heb een keer een slang gehad die spontaan scheurde... Redelijk spontaan en die koppakking heb ik afgezet en uit laten rollen, dus die zag je niet echt meer roken op de afrit.
Dat het 3 weken terug zo geijzeld had en ze niet actief aan het strooien waren (zaterdagochtend 7 uur), was voor mij de uitzondering om 's ochtends vroeg de gereden lijnen op de weg te volgen en niet over delen weg te gaan die nog wit zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga ook nooit op een vluchtstrook rijden, ook niet als het glad is, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel doen, ongeacht of het slim is. Ik zie het ook vaak gebeuren maar zelfs dan ik vind ik zoiets niet YouTubewaardig, laat staan dat ik in ga halen.
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Dat is juist de uitzondering. Wat ik hier lees is dat men alle vluchtstrookrijders aan gaan zien voor pechgevallen. Met alle gevolgen van dien. Als een inhaalactie als deze uitdraait op een aanrijding denk ik dat "maar ik dacht dat 'ie pech had" geen stand houdt.
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou de grootste grap vind. Dat de meeste op/afritten waar ze ingehaald worden, helemaal niet zo scherp zijn. Als jij zo lang in een bocht kan blijven hangen dat een ander jou voorbij kan komen, heb je 0,0 niks nada winst aan je bocht afsnijden. Als je een op/afrit hebt die haaks staat op de snelweg met een lekkere scherpe bocht, snap ik nog dat mensen het afsnijden zodat ze harder de oprit op kunnen om goed in te voegen (wat in Nederland ook al een vak apart is). En dat afsnijden is dan vaak maar met 2 wielen, maar met een voertuig geheel op de vluchtstrook gaan rijden en (zo te zien) nog langzaam ook, misschien gaan ze wel stoppen? Dit is ook zo'n typische afrit waar alles zo'n beetje op de vluchtstrook zit terwijl de snelheidswinst daardoor 0 is.
Ik heb zelf, voor zover ik mij voor de geest kan halen, trouwens 1x iemand ingehaald die de vluchtstrook op dook, die dook er met 30 of 40 op (met zijn knipper naar rechts nog aan) terwijl je met 130 van de hoofdrijbaan kwam en ik dacht oprecht dat die pech had.
Die laatste van die eerste rij is anders niet echt het toonbeeld van snelheid en ik kan mij best voorstellen als je dat filmpje op zichzelf ziet staan, dat je denkt dat dit iemand is met pech. Die daarvoor ook niet, maar die haalt ie niet in.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Iemand die 40 doet op een vluchtstrook met de richtingaanwijzer aan zou ik ook beschouwen als pechgeval. Dan is het gewoon zo snel mogelijk voorbij kachelen. Wat ik echter op de filmpjes ziet is niet bepaald langzaam. De voorganger snijdt gewoon een stuk af- of oprit af. Niet slim, ben ik met je eens, omdat de snelheidswinst idd nul is. Maar de inhalende dashcammer was gewoon een excuus voor zijn haast aan het zoeken.
Doe gewoon niet, blijf lekker van de vluchtrook af als je geen pech hebtquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef DieselTank het volgende:
[..]
[..]
Als de weg nat is (of het misschien heel licht vriest) ofzo is het nog geen eens zon gek idee... Er zijn al genoeg mensen de bocht uitgevlogen... En dat kan komen door de linglong bandjes of iets te hard voor de omstandigheden...
En aangezien niet iedereen een rallycoureur is niet goed durven inschatten of ze doorglijden of niet. waarom niet een stukje meepakken? Je kan altijd terugwijken als er iemand staat op de vluchtstrook (Want je kan het makelijk zien wat er staan geen bomen etc)
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die ervaring heb ik niet. Als je een bocht hebt die door iedereen afgesneden wordt en het heeft gesneeuwd, ga ik dus mee met hoe het verkeer hem eerder genomen heeft, ook als daar een deel vluchtstrook in zit. En ik ben normaal erg anti vluchtstrook.
Voor de rest snij ik hem gewoon niet af. Maar in sommige bochten kan je het goed zien hoor, alle steentjes en andere troep ligt dan nog op de rijstrook, maar aan de buitenkant. Overigens is op de vluchtstrook staan met pech niet bepaald relaxed te noemen...quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In dat ene specifieke geval heb je gelijk ja.
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat durf ik te betwijfelen, juist door die camera aan boord. Zelfde geldt voor remtester e.d. Zo lang jij geen camera aan boord hebt als je erop klapt, is het jouw fout. Kan jij hard maken dat die ander iets compleet debiels deed (uit het niets op zijn rem gaan staan of voorrang nemen en dan op de rem gaan staan) doordat je het op camera hebt staan, dan krijgt die een schop van de verzekering en eventueel ook van de rechter. Maargoed, daar is jurisprudentie van, hiervan nog niet. En je kan in dit geval hard maken dat die ander van rijstrook wisselde zonder het overige verkeer voor te laten gaan ofwel een bijzondere manoeuvre uitvoerde (invoegen op een andere rijstrook).
quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik zou zo'n zaak met belangstelling volgen. Zou mij niks verbazen als artikel 5 gebruikt gaat worden.
Vandaar mijn voorbeeld met een remmer. Maargoed, het muntje kan allebei de kanten op vallen, afhankelijk van de actuele situatie, de rechter, de verzekeringsmaatschappijen en de betrokkenen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef TwisterNederland het volgende:
Misschien een dooddoener als voorbeeld, maar fouten van anderen ontslaat je niet van de plicht om ongevallen te voorkomen.
Eigenlijk niet nee. Okee, ik lieg. Eigenlijk wel, maar ik kan de mensen die zo denken niet begrijpen. Die mensen zijn dom op het achterlijke af en kunnen iig niet rijden. Want het heeft geen nut, het helpt niet tegen het van de weg raken en het is gewoon gevaarlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de vluchtstrook alleen gebruikt mag worden bij pech, maar is het nu niet een keertje in je opgekomen dat diegene misschien een beetje verder in wil sturen om te voorkomen dat 'ie van de weg raakt?
Los van het feit dat zijn remlichten het gewoon moeten doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou, dit is een mooie. Meneer heeft een heel kanaal waarop hij mensen met naam, kenteken en bedrijfsnaam te kijk zet. Soms terecht, soms wat zeur je nu...
Parkeert ie hem zelf ff in de kofferbak van zijn voorligger. Ik ga ervan uit dat dasher nl zijn rijbewijs heeft doorgeknipt want dat verwacht hij ook van anderen in een soortgelijke situatie
Kan niet wachten man.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdomme vanmorgen weer een aap die een vrachtwagen in gaat halen en denkt: ik geef richting aan dus heb voorrang. Bijna in zijn kofferbak. Zal vanavond wel de beelden uploaden.
Kerel, echtquote:
Hij moet eerst in zn spiegel kijken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kerel, echtje zat gewoon niet op te letten!!
Hij had alle ruimte van de wereld. Situatie inschatten heet dat. Wat jij daar doet is echt heel aso. Je had veeeeeel eerder kunnen remmen of je bent blind.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij moet eerst in zn spiegel kijken.
whateverquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij had alle ruimte van de wereld. Situatie inschatten heet dat. Wat jij daar doet is echt heel aso. Je had veeeeeel eerder kunnen remmen of je bent blind.
Hoelaat wil je wel niet reageren met remmenquote:
Ik begin te remmen als hij over de helft van de strepen is. Aangezien ik daar 130 rij en hij net heeft ingevoegd en misschien 100 reed is het verschil nogal groot.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Hoelaat wil je wel niet reageren met remmen
Je overdrijft nogal, er is voor jou genoeg ruime om te remmen. Tevens zag je dit al ruim van te voren aankomen. Beetje zielig om hier dan een filmpje van te maken en het kenteken van de "boosdoener" bij te vermelden.quote:
Het is daar 100, dat weet je hopelijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik begin te remmen als hij over de helft van de strepen is. Aangezien ik daar 130 rij en hij net heeft ingevoegd en misschien 100 reed is het verschil nogal groot.
Dat is écht niet ervoor gooien hoor. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar je hebt hier niet bepaald een noodstop voor nodig. Gevalletje leven en laten leven wat mij betreft. Ik rijd 250 kilometer per dag en als ik elke keer dat dit me gebeurt moet gaan posten, heb ik daar elke avond een uur werk aan. Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je wat dit betreft wat zelfreflectie toepassen...quote:
Je kunt niet autorijden.quote:
Het is niet bepaald oostblok, waar auto's drie meter de lucht in vliegen en het enige commentaar dat je hoort een vaag russisch gemompel is. Hiet gaat men helemaal los bij het minste geringste: "Kijk die auto over de lijn gaan. Kijktan! DAT IS EEN DOORGETROKKEN STREEP, EIKEL! Hee, ik heb wel een camera hoor! Je staat er mooi op, hoor!"quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:17 schreef byah het volgende:
Leuke beelden krijg je niet vanzelf zeker?
Het is niet netjes van die auto, maar dat bumperkleven om even je punt te maken is ook niet netjes.quote:
Idd, ik moest zelf ook is een keertje met 180 keihard remmen voor zo'n hollandse trut in Duitsland.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef lezut het volgende:
De bestuurder van die Volvo is de reden waarom ze in Duitsland zo gek zijn op Nederlandse chauffeurs
Dit dus. Mensen die denken dat Duitsers goed rijden, rijden nooit in Duitslandquote:Op zondag 15 februari 2015 11:43 schreef Soohr het volgende:
Als die Duitsers dan niet zelf met 125 op de middelste strook van 3 stroken gaan rijden, maar gewoon rechts houden hoeft dat ook helemaal niet
Dat continue (onnodige) remmen op de Autobahn jaquote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die denken dat Duitsers goed rijden, rijden nooit in Duitsland
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:38 schreef Falco het volgende:
Hey jongens, niet te zwaar die dashcamfilm-makers afkraken. Anders gaat dit topic alleen maar over die technische shizzle en krijgen we te weinig 'heuuh kijk nou eens wat voor verschrikkelijks ik heb mee gemaakt op de autobahn'-filmpjes te zien in dit topic.
Flauw hoor, om na wat commentaar af te haken.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
"je staat op camera, vriend"quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Je anticipeerde gewoon 3 seconden te laat. Zo komen de beelden bij mij over.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt. Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Inderdaad. Hij gaat pas écht in de ankers als hij er vlak bij is, terwijl de andere auto inmiddels al volledig op de linkerbaan zit. En zó snel kwam hij niet naar links. Bij normaal gelijkmatig remmen was er niks van een stoel gevlogen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Je anticipeerde gewoon 3 seconden te laat. Zo komen de beelden bij mij over.
Door de grote hoek lijkt het op beeld allemaal veel verder weg, maardat neemt niet weg dat je echt op het laatste moment begon te remmen. Het komt voor mij over alsof je een punt wilt maken, en gewoon op tijd remmen is natuurlijk niet zo spannend als op het laatste moment het anker uitgooien. Mijns inziens is het reactievermogen van een normaal mens veel beter dan wat jij hebt laten zien. En dan ga ik er niet van uit dat jij 65+er bent.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit was inderdaad de laatste keer dat ik wat plaatste. Ik haak af. Kan alleen zeggen dat de beelden anders overkomen als in het echt.
Losliggende lading is altijd je eigen verantwoordelijkheid.quote:Ik moest zo hard remmen dat mijn laptop uit de voorstoel vloog.
Ik weet niet goed op welk moment ik iets specifieks had moeten zien.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef Erasmo het volgende:
Heb niks tegen invoeghulp bij een korte strook als het druk is maar sommige mensen gaan gewoon blindelings naar links:
Geen geweldige kwaliteit(zit op een mobiele verbinding atm) maar je ziet de auto op de linker baan in de ankers gaan vanwege de invoeghulp, video duurt wel even maar dat is om te laten zien hoe verschrikkelijk kort de wisselstrook is.
Ik heb niets noemenswaardigs gezien. Kun je aangeven op welke tijd het is?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:03 schreef Erasmo het volgende:
Heb niks tegen invoeghulp bij een korte strook als het druk is maar sommige mensen gaan gewoon blindelings naar links:
Geen geweldige kwaliteit(zit op een mobiele verbinding atm) maar je ziet de auto op de linker baan in de ankers gaan vanwege de invoeghulp, video duurt wel even maar dat is om te laten zien hoe verschrikkelijk kort de wisselstrook is.
Openpeuteren en speakerdraadje knippen. Onder de ringsticker om het aan/uitknopje aan de zijkant zitten de schroefjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
Deze heb ik ook, en dat is niet uit te zetten. Dan zul je moeten knippen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
50/60 is handig om te voorkomen dat verlichting op lichtnet (50Hz) de opname negatief beïnvloedt. PAL is hier (in Europa) de standaard, maar tegenwoordig is de conversie PAL/NTSC niet moeilijk meer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:24 schreef De-Hamster het volgende:
Maakt 50/60 Hz uit en PAL of NTSC?
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Openpeuteren en speakerdraadje knippen. Onder de ringsticker om het aan/uitknopje aan de zijkant zitten de schroefjes.
Ok, bedankt voor de reakties. Jammer, maar ik ga toch maar even schroeven, het is best een irritant geluidje en die speaker is toch al behoorlijk ruk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Deze heb ik ook, en dat is niet uit te zetten. Dan zul je moeten knippen.
Waar heb je hem gekocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:12 schreef AldoRaine het volgende:
Ik heb een Ambarella 0801 dashcam en deze maakt bij het opstarten en uitzetten een geluidje, iemand enig idee of dit uit te zetten is? Ik zie het nergens in het menu staan![]()
Zo ene dus:
Wat een droeftoeter actiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |