FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Geen garantie meer op muis
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:48
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

quote:
Het is vervelend van u te moeten vernemen dat uw Roccat Muis Kone XTD mogelijk defect is. Helaas kunnen wij RMA aanvraag onder garantie niet in behandeling nemen, omdat de garantie inmiddels is verlopen. De garantie op uw product bedraagt slechts een jaar. Mocht u het product toch willen herstellen zijn hier mogelijk kosten aan verbonden.
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:49
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Tenganomaandag 29 december 2014 @ 22:50
Gewoon laten repareren!
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:50
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Dat zijn twee woorden.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:51
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef Tengano het volgende:
Gewoon laten repareren!
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:51
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat zijn twee woorden.
:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
Tenganomaandag 29 december 2014 @ 22:51
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
Ik denk wel dat je garantie op de reparatie krijgt.
Nelvalhilmaandag 29 december 2014 @ 22:51
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
De garantie is voorbij, je kan er niks tegen beginnen
__Saviour__maandag 29 december 2014 @ 22:52
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:52
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
Ja maar je garantie is al verlopen.. Dan kunnen ze net zo goed geen garantie geven als je altijd recht hebt ol een degelijk product.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:52
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
:D
Tenganomaandag 29 december 2014 @ 22:53
Anders misschien ff op marktplaats kijken voor een goeie tweedehands
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:53
Van consuwijzer:
quote:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:53
Klik twee keer de helft.
Captain_Ghostmaandag 29 december 2014 @ 22:53
Al bij een fabrikant garantie gekeken.
Anders kan je beter gewoon nieuwe kopen!
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:54
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 22:55:39 ]
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 22:54
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:53 schreef DrNick het volgende:
Van consuwijzer:

[..]

Nou, spreek de verkoper aan dan. Hup.
Quellermaandag 29 december 2014 @ 22:56
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
Adamesmaandag 29 december 2014 @ 22:59
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Nederland heeft wat aparte regels hierin, wat dit soort zaken moeilijk maakt. Toch mag je inderdaad van een high-end gamingmuis meer verwachten dan een jaar. Dat doe je maar lekker met je 6 euro logitech muisjes.

Roccat biedt zelf inderdaad 1 jaar garantie voor de Roccat XTD, beetje gek.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:01
Zo, mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Ferrari_Tapemaandag 29 december 2014 @ 23:01
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 23:03:52 ]
Ferrari_Tapemaandag 29 december 2014 @ 23:03
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Jawel.

Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
Tha_Duckmaandag 29 december 2014 @ 23:04
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Moeten ze hem kwalitatief maar beter maken.
Adamesmaandag 29 december 2014 @ 23:04
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
een muis hoor je normaal maar alleen te gebruiken voor speciale gelegenheden

gek
Adamesmaandag 29 december 2014 @ 23:06
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef DrNick het volgende:
Zo, mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
roccat of 4launch?
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:06
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Jawel.

Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
tumblr_n7anu0KRQP1tewpj4o1_500.jpg
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:06
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:06 schreef Adames het volgende:

[..]

roccat of 4launch?
4Launch.
Adamesmaandag 29 december 2014 @ 23:08
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:06 schreef DrNick het volgende:

[..]

4Launch.
Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnen
RolStaart-Beermaandag 29 december 2014 @ 23:09
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnen
Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.
Adamesmaandag 29 december 2014 @ 23:10
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.
klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Ferrari_Tapemaandag 29 december 2014 @ 23:14
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:

[..]

klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpen
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:18
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:

[..]

klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Hier ook wel hoor, maar ik wil het eerst via 4Launch doen.
Fermaandag 29 december 2014 @ 23:32
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:

Ten eerste, een expert moeten laten verklaren dat het defect niet is gekomen door gebruik/slijtage. Lastig het is een gebruiksvoorwerp.

Ten tweede, hoelang hoort een muis mee te gaan en valt te bewijzen dat jij de muis veel minder gebruikt hebt.

Dat het een gaming muis is, is ook geen voordeel. Je zou juist kunnen zeggen dat tijdens de hitte van het spelmoment, de muis serieus hardhandig bediend wordt en dus sneller kapot gaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 29-12-2014 23:38:54 ]
Woestijnvosmaandag 29 december 2014 @ 23:39
Koop dan een nieuwe.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:46
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:

Ten eerste, een expert moeten laten verklaren dat het defect niet is gekomen door gebruik/slijtage. Lastig het is een gebruiksvoorwerp.

Ten tweede, hoelang hoort een muis mee te gaan en valt te bewijzen dat jij de muis veel minder gebruikt hebt.

Dat het een gaming muis is, is ook geen voordeel. Je zou juist kunnen zeggen dat tijdens de hitte van het spelmoment, de muis serieus hardhandig bediend wordt en dus sneller kapot gaat.
Het is dit knopje:
f3b7bd909e.jpg
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Fermaandag 29 december 2014 @ 23:49
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.
#ANONIEMmaandag 29 december 2014 @ 23:50
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.
Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.
123hopsaflopsmaandag 29 december 2014 @ 23:56
TS stelt geen vraag, hij wil gewoon horen dat hij gelijk heeft.

Het zal ongeveer zo gaan; 4launch mailt nog een paar keer dat de garantie verlopen is, fabrikant reageert niet op berichten. Over een paar maanden is TS het zat en besteld een nieuwe muis.
Fermaandag 29 december 2014 @ 23:57
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.
Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 00:04
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.
Dat is - als je beoordeling juist is - iets heel anders dan je hierboven riep.

Het kan wmb beide kanten op: als ik de fabrikant was, zou ik die muis gewoon omruilen. Was ik de winkelier, dan zou ik het waarschijnlijk niet zomaar doen. TS moet aantonen dat het product ondeugdelijk was. Alleen 'kapot zijn binnen anderhalfjaar' is daarvoor niet voldoende.
Markdinsdag 30 december 2014 @ 00:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:04 schreef Queller het volgende:
TS moet aantonen dat het product ondeugdelijk was. Alleen 'kapot zijn binnen anderhalfjaar' is daarvoor niet voldoende.
Dat zal inderdaad een hindernis zijn.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 00:43
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch? :@

Daar druk je hooguit een paar keer per dag op. Me dunkt.

Ik weet niet wat voor switch daar onder dat knopje zit, maar gezien het feit dat de normale knoppen tegenwoordig allemaal 20+ miljoen keer gegarandeerd mee moeten gaan bij dergelijke muizen mag je aannemen dat een knopje waar je niet zo vaak op duwt per dag als je linkermuisknop toch ook zeker wel 1 miljoen keer moet kunnen klikken.

Op 2 jaar tijd, stel je hebt er elke dag 1000x op geklikt, wat je niet gedaan hebt, want dat doet niemand 1000x per dag, dna zou je dus 1000 x 365 x 2 = 730.000 keer geklikt hebben.

Dat mag je zeker verwachten dat die switch dat aan moet kunnen aangezien de rest 20 miljoen keer gegarandeerd zijn. En geen enkele klapmongool past 1000x per dag(!!!) zijn dpi settings aan. 2 jaar lang. Dag in dag uit.

Het zou me verbazen als je die knop al 50.000 keer ingedrukt hebt.

Ik denk dat je sterk staat. Die knop had niet stuk mogen gaan zo snel. Buiten dat is het een gamingmuis. Gamers passen kennelijk hun DPI wel eens aan. Maar geen 1000x per dag.

Ik volg het topic even. Als 4Launch niet thuis geeft Roccat aanschrijven en als die je probleem oplossen gewoon nooit meer wat bij 4Launch kopen. Die muis kost hun inkoop nog geen 5 tientjes. Dikke lul, de klant is koning, regel het maar. Hommos :r
Messinadinsdag 30 december 2014 @ 00:46
Roccat zei tegen mij: Helaas pindakaas, een jaar garantie.
:'(
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 00:46
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.
Ik denk het wel. Dergelijke muizen gebruiken switches die op zijn allerminst 10 miljoen kliks garanderen. Nu weet ik zo even niet uit mn hoofd welke omronswitches deze muis gebruikt, maar 20 of 30 of 40 miljoen komt ook voor. 20 miljoen is heel gangbaar en 10 miljoen toch wel het minimale bij dergelijke muizen.

Dat zijn de linker en rechtermuisknop die je vanzelfsprekend heel wat vaker gebruikt dan een knop om je dpi settings aan te passen.

TS heeft helemaal geen probleem om aan te tonen dat het product ondeugdelijk is. Een knop om dpi settings aan te passen zou op zijn minst 100.000 kliks moeten kunnen hebben lijkt me als de overige knoppen 20 miljoen garanderen. Die heeft hij op zeker niet gehad.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 00:53
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch? :@

Daar druk je hooguit een paar keer per dag op. Me dunkt.

Ik weet niet wat voor switch daar onder dat knopje zit, maar gezien het feit dat de normale knoppen tegenwoordig allemaal 20+ miljoen keer gegarandeerd mee moeten gaan bij dergelijke muizen mag je aannemen dat een knopje waar je niet zo vaak op duwt per dag als je linkermuisknop toch ook zeker wel 1 miljoen keer moet kunnen klikken.

Op 2 jaar tijd, stel je hebt er elke dag 1000x op geklikt, wat je niet gedaan hebt, want dat doet niemand 1000x per dag, dna zou je dus 1000 x 365 x 2 = 730.000 keer geklikt hebben.

Dat mag je zeker verwachten dat die switch dat aan moet kunnen aangezien de rest 20 miljoen keer gegarandeerd zijn. En geen enkele klapmongool past 1000x per dag(!!!) zijn dpi settings aan. 2 jaar lang. Dag in dag uit.

Het zou me verbazen als je die knop al 50.000 keer ingedrukt hebt.

Ik denk dat je sterk staat. Die knop had niet stuk mogen gaan zo snel. Buiten dat is het een gamingmuis. Gamers passen kennelijk hun DPI wel eens aan. Maar geen 1000x per dag.

Ik volg het topic even. Als 4Launch niet thuis geeft Roccat aanschrijven en als die je probleem oplossen gewoon nooit meer wat bij 4Launch kopen. Die muis kost hun inkoop nog geen 5 tientjes. Dikke lul, de klant is koning, regel het maar. Hommos :r
Gebruik hem voor muziek aan en uit, zal gemiddeld per dag een keer of 50 zijn denk ik? Misschien 100.

DPI is + en -, maar alles is sowieso aan te passen.
Adamesdinsdag 30 december 2014 @ 00:54
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpen
je kunt het allicht proberen
Chinlessdinsdag 30 december 2014 @ 00:55
Sowieso 4launch :').
Als je wilt kan je dat bedrijf zo kapot krijgen. Ze sturen namelijk de facturen al op voor je werkelijk de bestelling betaald cq opgehaald hebt. Nou goed zorg voor vele bestellingen -on op gehaald- en ze mogen a. Flink wat belasting betalen (als je het op t einde van t kwartaal besteld) en b. Nog eens de administratie bijwerken als het vervolgens niet opgehaald wordt. Goed doe dat effe een tijdje en hun zijn hun fte kwijt aan onzin.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 00:55
100x365x2

Dat maakt 73.000.

Dat hoort niet stuk te zijn. En als je van 4Launch én van Roccat geen gelijk krijgt dan kunnen ze allebei de vinkentering krijgen. Die muizen zijn duur zat en mag je toch wel van verwachten dat ze even meegaan.

:)
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 00:59
quote:
CLICK WITH KILLER PRECISION
The Kone XTD features ROCCAT™ Click Master switch tech – powered by Omron©. Constructed with the world’s most advanced switch components, Click Master technology ensures that every button press registers with extreme precision. Every click also delivers pronounced feedback, letting you feel your way to successful gaming. And because of its premium materials and construction, ROCCAT™ Click Master switch tech provides you with the longest life of hardcore gaming, click after click.
Wijs ze anders even daarop. Staat op de site van Roccat bij je muis. Een muis van een kwartje fieftig gaat langer mee dan 2 jaar. :)
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:00
Jullie hebben gelijk, tenzij het product op zich deugdelijk was (is), maar bijvoorbeeld vocht of vuil het probleem zijn. Ik zeg maar wat (geen verstand van muizen). Aan TS om aan te tonen dat de kwaliteit van de switch het probleem is en er niet iets anders speelt.
NiceHatdinsdag 30 december 2014 @ 01:04
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
NiceHatdinsdag 30 december 2014 @ 01:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
Adamesdinsdag 30 december 2014 @ 01:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
high end muis moet langer meegaan
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Geralt het volgende:
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
Zie je wel dat ik geen verstand heb van muizen _O-

Ik heb een Logitech M305. Doet het al bijna 3 jaar *)
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:10
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

high end muis moet langer meegaan
Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
NiceHatdinsdag 30 december 2014 @ 01:11
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

[..]

high end muis moet langer meegaan
Ja er moet wel meer. Er kunnen altijd productiefouten in sluipen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

Ik sla er geen slag naar, maar ben ook geen jurist. Sinds wanneer moet je jurist zijn om consumentenrecht te snappen? Ik heb het op school uitgebreid gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
Dat is niet wat ik probeer te zeggen. De producten zijn gebouwd om in ieder geval een (economisch) jaar goed te blijven functioneren. Ze kunnen wel muizen maken die eeuwig meegaan, maar waarom zou je dat doen?
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 01:13
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Beroepen op non-conformiteit.

Echter kan de winkelier dan natuurlijk wel heel simpel zeggen: bewijs maar dat het ons te verwijten is. Bij een artikel als een muis kan ik me heel goed voorstellen dat een rechter ook zegt: gebruiksvoorwerp, normale slijtage. Conform normaal gebruik dus..

Het is alleen wel zuur als het om een peperdure muis gaat, want je hebt ze voor 3.50 euro, maar ook van 80 euro.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:13
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 01:16
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat kun je zien aan de staat van de muis. Als die er gewoon als nieuw uit ziet dan mag je er vanuit gaan dat TS er zuinig op geweest is. :)
Pigerdinsdag 30 december 2014 @ 01:19
Ik koop nooit dure muizen en toch heb ik nog nooit een situatie gehad waarin de muis kapot was (los van evt kabelbreuk). Van een muis van 80 euro zou je dat helemaal niet mogen verwachten.

De wetgeving in Nederland is gewoon weer eens lekker onduidelijk. Als ze die minimale 2 jaar hadden aangehouden dan was dit veel gemakkelijker te handhaven (en volgen voor winkeliers).
Wat een normale periode is, moet dan weer volgen uit jurisprudentie o.i.d. wat amper voor komt.

In deze situatie heb je gewoon recht op reparatie, maar de vraag is maar of je dat recht gaat behalen. Flink dreigen dus en als het niet lukt, pech hebben.
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:19
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
NiceHatdinsdag 30 december 2014 @ 01:22
Ik heb even in het wetboek gekeken en volgens artikel 17 van boek 7 mag je je beroepen op het niet beantwoorden van de overeenkomst. Aangenomen dat een muis normaliter niet kapot gaat na anderhalf jaar bij normaal gebruik.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:19 schreef Queller het volgende:

[..]

Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
ClapClapYourHandsdinsdag 30 december 2014 @ 01:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 01:28
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Verder: Razer DeathAdder :9
Steelseries Sensei :9
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 01:33
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef BloedendeVagina het volgende:

Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Psies :)
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 01:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:33 schreef Queller het volgende:
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Zolderdinsdag 30 december 2014 @ 01:38
Is een muis niet een verbruiksproduct?
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 01:38
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Alleen kunnen burgers zich nooit op een richtlijn beroepen. Als Nederlands recht ten nadele afwijkt van een richtlijn kun je alleen een procedure tegen de Staat voeren, die nauwelijks kans van slagen heeft, dat de richtlijn niet goed is uitgelegd. Je kunt niet een elektronicazaak met een richtlijn om de oren slaan, want het is geen geldend recht in Nederland.

Dat gezegd hebbende, TS heeft inderdaad gelijk dat je onder Nederlands recht een deugdelijk product moet krijgen. Ik ben geen muisexpert maar als je muis na 20 maanden ineens stuk is lijkt me dat een ondeugdelijk product. Dat betekent dat de winkel de reparatie in elk geval deels moet vergoeden. Niet geheel, want het product is ten slotte anderhalf jaar prima functionerend geweest. Als de levensduur van een muis drie jaar is, is de helft van de kosten vergoeden redelijk.

Daarnaast zit je nog met een ander probleem: omdat het defect is opgetreden na zes maanden na aankoop ligt de bewijslast dat het defect niet door TS is veroorzaakt bij TS zelf. Hoe erg gelijk je misschien ook kunt hebben; dat is geen fijne bewijslast omdat je zelf zelden de kennis en instrumenten hebt om zoiets vast te stellen.

Al met al denk ik dat de consument hier aan het eind van de rit gewoon pech heeft. Eventueel kun je dit hele verhaal uitleggen en hopen dat de verkoper coulance toont, maar als die zijn hakken in het zand gaat zetten geef ik je niet veel kans.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 01:38
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
Ferdinsdag 30 december 2014 @ 01:41
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 01:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Fer het volgende:
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 01:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 01:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:53 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Hartstikke leuk, maar daar schiet je niets mee op. Grappig hobbyprojectje voor een neefje dat rechten studeert misschien, maar verder... Je moet een berg griffierecht betalen, wat al snel meer is dan je vordering (dus je legt eerst nóg meer geld in). Als je dan wint krijg je je griffierecht plus een forfaitair bepaald bedrag aan proceskosten wat nooit in de buurt komt van wat een echte advocaat je kost. En er is ook - in elk zaak - een kans dat je verliest, en dan ben je alles kwijt.
Markdinsdag 30 december 2014 @ 02:01
En de kans dat je niet het hele bedrag terugkrijgt. Je hebt er immers ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, dus kan je wellicht ook een bedrag naar rato terugkrijgen ipv de nieuwprijs.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 02:04
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Yrealdinsdag 30 december 2014 @ 03:47
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
zegt wie?

En bovendien, wat ga je er aan doen, ze dagvaarden?
Ferdinsdag 30 december 2014 @ 08:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Maar een gamingmuis is een wat onbekender product, dan een tv.

De argumentatie van ts is nu ook niet van het niveau, dat hij zonder advocaat een goed figuur zal slaan.

En dan vergeet jij de bewijslast nog, het onderzoek.
Megumidinsdag 30 december 2014 @ 09:07
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
404_Errordinsdag 30 december 2014 @ 09:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
En dat is visueel ook inwendig niet te zien natuurlijk door de reparateur/fabrikant als er een fles Cola overheen is gegaan.
Snoepje5dinsdag 30 december 2014 @ 09:37
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
Lightdinsdag 30 december 2014 @ 10:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar..
Het internet staat vol met klachten over zo ongeveer ieder denkbaar product. En als er 100 mensen klagen, zegt dat nog steeds niets. Bij 10.000 verkochte exemplaren klaagt dan nog maar 1%. Die andere 99% hoor je niet omdat die geen zin hebben om te melden dat het toestel dat ze gekocht hebben wel aan de verwachting voldoet.
Pap89dinsdag 30 december 2014 @ 11:00
Ja klachten over producten zoeken is niet zo heel handig.
Als ik tevreden ben met een product, zet ik er niet na aankoop en na een aantal jaar neer hoe tevreden ik er nog mee ben.

Maar als iets kapot is, dan wordt het er al veel eerder online gegooid.

Daarbij zijn al m'n muizen, van 5-10 euro al snel 5+jaar meegaan.
Nightquest777dinsdag 30 december 2014 @ 11:05
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Je kan gewoon een mailtje sturen naar Roccat, die reageren best snel (is mijn ervaring). Wie weet hebben die een quick-fix. Roccat Support <support@roccat.org>
Nightquest777dinsdag 30 december 2014 @ 11:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar?
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 11:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef Megumi het volgende:
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 11:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 11:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Heb Windows er al een keer opnieuw opgezet, dus geloof niet dat dat er nog staat.
Nightquest777dinsdag 30 december 2014 @ 11:21
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
Je moet wel zelf die driversoftware installeren ja, maar volgens mij werkt de muis niet eens als je dat niet installeert. Daarbij installeer je die software sowieso wel met die muis, anders kan je de RGB ledjes etc niet bedienen. Verder staat alles standaard aan qua features, weet niet eens of je het wel uit kan zetten.
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 11:24
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)
Nightquest777dinsdag 30 december 2014 @ 11:44
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Geralt het volgende:
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)
roccat-savu-main2.jpg

Inderdaad, alle knopjes worden geregistreerd behalve die, lijkt het :+
Geraltdinsdag 30 december 2014 @ 11:47
:+
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 13:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Droom lekker verder.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 13:04
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Droom lekker verder.
Toelichting?
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 13:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:04 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Toelichting?
Grote kans dat de dagvaarding die een of andere nitwit opstelt niet aan alle formaliteiten voldoet.

Een bedrijf schrikt ook niet terug van een dagvaarding.

En daarnaast zul je de proceskosten (500 euro ongeveer) zelf moeten voorschieten zonder de garantie te hebben dat je het terugkrijgt.

Alleen maar grootpraat.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 13:13
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grote kans dat de dagvaarding die een of andere nitwit opstelt niet aan alle formaliteiten voldoet.

Een bedrijf schrikt ook niet terug van een dagvaarding.

En daarnaast zul je de proceskosten (500 euro ongeveer) zelf moeten voorschieten zonder de garantie te hebben dat je het terugkrijgt.

Alleen maar grootpraat.
Klopt, maar het kan wel hoor. Onlangs heeft een vriend van me hetzelfde gedaan, en raad eens. Hij heeft gewonnen en alles vergoed gekregen.
Is dus geen dromen, zo werkt de wereld.
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 13:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:13 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Klopt, maar het kan wel hoor. Onlangs heeft een vriend van me hetzelfde gedaan, en raad eens. Hij heeft gewonnen en alles vergoed gekregen.
Is dus geen dromen, zo werkt de wereld.
Als je zeker weet dat je een sterke zaak hebt is het het proberen waard, maar het kost je een hoop en het is zeker niet zonder risico. Leuk advies voor iemand die geld en tijd teveel heeft. Maar ik denk dat dat niet aan de orde is.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 13:20
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zeker weet dat je een sterke zaak hebt is het het proberen waard, maar het kost je een hoop en het is zeker niet zonder risico. Leuk advies voor iemand die geld en tijd teveel heeft. Maar ik denk dat dat niet aan de orde is.
Ja, to be honest, dat zat ik ook te denken. Die maat heeft idd wat geld over en resultaat maakte em ook weinig uit ;)
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 13:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
Alleen heb je daar niets aan.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 13:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:13 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Klopt, maar het kan wel hoor. Onlangs heeft een vriend van me hetzelfde gedaan, en raad eens. Hij heeft gewonnen en alles vergoed gekregen.
Is dus geen dromen, zo werkt de wereld.
Ik ken iemand die een lot kocht in een loterij en iets won. Dat wil niet zeggen dat loten een verstandige investering zijn.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:04
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Droom lekker verder.
Zal ik doen. Laat jij je maar lekker afpoederen :)

Elke apparaat heeft een economische levensduur. Als jij kan aantonen dat die niet gehaald wordt, kun je je succesvol beroepen op non-conformiteit. Helemaal als het web volstaat met klachten die soortgelijk zijn. Klachten die -naar mijn idee dus he? - aantonen dat die klachten veelvuldig voorkomen en dus aantonen dat het een algemeen euvel is.

Ene apparaat is natuurlijk de andere niet en met een muis is zoiets lastiger aantoonbaar dan met wat anders, maar dan nog..

Teveel mensen laten zich te makkelijk afpoederen. En dan is een beetje dwang toepassen de oplossing.
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 14:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Zal ik doen. Laat jij je maar lekker afpoederen :)

Elke apparaat heeft een economische levensduur. Als jij kan aantonen dat die niet gehaald wordt, kun je je succesvol beroepen op non-conformiteit. Helemaal als het web volstaat met klachten die soortgelijk zijn. Klachten die -naar mijn idee dus he? - aantonen dat die klachten veelvuldig voorkomen en dus aantonen dat het een algemeen euvel is.

Ene apparaat is natuurlijk de andere niet en met een muis is zoiets lastiger aantoonbaar dan met wat anders, maar dan nog..

Teveel mensen laten zich te makkelijk afpoederen. En dan is een beetje dwang toepassen de oplossing.
De klok horen luiden...
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:19
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grote kans dat de dagvaarding die een of andere nitwit opstelt niet aan alle formaliteiten voldoet.

Een bedrijf schrikt ook niet terug van een dagvaarding.

En daarnaast zul je de proceskosten (500 euro ongeveer) zelf moeten voorschieten zonder de garantie te hebben dat je het terugkrijgt.

Alleen maar grootpraat.
Dat is afpoederen ook. Totdat ze merken dat ze iemand treffen die zich daarmee niet laat afschepen.
Zon bedrijf weet ook wel precies hoe de wet werkt natuurlijk. Is een kwestie van inschatten en incalculeren allemaal.

Kan je een voorbeeld geven: Wehkamp. Vriendin kocht een stofzuiger. Na 14 maanden verloor ie zn zuigkracht: na een paar tellen deed ie niets meer.

Wehkamp: sorry, garantie is over. De vriendin liet zich afpoederen en kocht maar een ander. Geen zin in gezeik. Ik kreeg dat te horen en heb ze per mail de klantenservice benadert. Wederom afpoederen, tot ik er wat dieper op inging en bijdehandt ging doen, bladiebla.. Resultaat: ze kon 'm opsturen, klacht werd gegrond verklaard en ze ontving dr aankoopbedrag terug.

Als jij met die correspondentie aankomt bij een rechter (sorry, geen garantie (want 12 maanden, bladiebla.. nou, reken er maar op dat ie dan het bedrijf een veeg uit de pan geeft en veroordeelt in de kosten. De wet is nu eenmaal duidelijk: non-conformiteit is vrij duidelijk.

Ene product is natuurlijk het andere niet en je moet wel een en ander kunnen aantonen natuurlijk, maar het kan wel degelijk.

Je moet natuurlijk wel even de juiste weg volgen: ingebreke stellen enzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
Correct. En de Nederlandse wetgever heeft het zelfs nog uitgebreid. Die noemt geen termijn van 2 jaar, maar hanteert non-conformiteit. Veel uitgebreider dan die 2 jaar eigenlijk.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:21
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grote kans dat de dagvaarding die een of andere nitwit opstelt niet aan alle formaliteiten voldoet.

Een bedrijf schrikt ook niet terug van een dagvaarding.

En daarnaast zul je de proceskosten (500 euro ongeveer) zelf moeten voorschieten zonder de garantie te hebben dat je het terugkrijgt.

Alleen maar grootpraat.
Als die nitwit betaald wordt voor een dagvaarding, mag je ook verwachten dat die dagvaarding in orde is. Gelukkig zijn dat allemaal standaardformulieren dus elke advocaat/deurwaarder kan dat probleemloos opstellen.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:26
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De klok horen luiden...
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De klok horen luiden...
Nee. Staat gewoon beschreven in de wet ;)

Maar het is voorla het afpoederen. De service die bedrijven verlenen vergaat als sneeuw onder de zon als de centen eenmaal binnen zijn.
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 14:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:21 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Als die nitwit betaald wordt voor een dagvaarding, mag je ook verwachten dat die dagvaarding in orde is. Gelukkig zijn dat allemaal standaardformulieren dus elke advocaat/deurwaarder kan dat probleemloos opstellen.
Daarmee wordt het al een aanzienlijk duurder grapje dan de 'paar tientjes' waar je het over had.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 14:30
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een lot kocht in een loterij en iets won. Dat wil niet zeggen dat loten een verstandige investering zijn.
Nee, maar wel dat het kan. En laat het daar nou om gaan.
Anders nog iets?
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 14:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:19 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dat is afpoederen ook. Totdat ze merken dat ze iemand treffen die zich daarmee niet laat afschepen.
Zon bedrijf weet ook wel precies hoe de wet werkt natuurlijk. Is een kwestie van inschatten en incalculeren allemaal.

Kan je een voorbeeld geven: Wehkamp. Vriendin kocht een stofzuiger. Na 14 maanden verloor ie zn zuigkracht: na een paar tellen deed ie niets meer.

Wehkamp: sorry, garantie is over. De vriendin liet zich afpoederen en kocht maar een ander. Geen zin in gezeik. Ik kreeg dat te horen en heb ze per mail de klantenservice benadert. Wederom afpoederen, tot ik er wat dieper op inging en bijdehandt ging doen, bladiebla.. Resultaat: ze kon 'm opsturen, klacht werd gegrond verklaard en ze ontving dr aankoopbedrag terug.

Als jij met die correspondentie aankomt bij een rechter (sorry, geen garantie (want 12 maanden, bladiebla.. nou, reken er maar op dat ie dan het bedrijf een veeg uit de pan geeft en veroordeelt in de kosten. De wet is nu eenmaal duidelijk: non-conformiteit is vrij duidelijk.

Ene product is natuurlijk het andere niet en je moet wel een en ander kunnen aantonen natuurlijk, maar het kan wel degelijk.

Je moet natuurlijk wel even de juiste weg volgen: ingebreke stellen enzo.

[..]

Correct. En de Nederlandse wetgever heeft het zelfs nog uitgebreid. Die noemt geen termijn van 2 jaar, maar hanteert non-conformiteit. Veel uitgebreider dan die 2 jaar eigenlijk.
Nogmaals: je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Non-conformiteit is een ontzettend breed begrip. Wil je dat aanhangig maken voor de rechter dan moet je bewijzen dat het de verkoper verwijtbaar is dat de muis in dit geval niet meer werkt. Succes daarmee. :')

Daarnaast zegt je voorbeeld over Wehkamp ook niet dat je gelijk hebt of in je recht staat: bedrijven zijn nu eenmaal gevoelig voor klachten en proberen die tot het minimum beperkt te houden. Dat ze je klacht gegrond verklaren zegt alleen dat ze geld genoeg hebben om je tegemoet te komen. Meer niet.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:41
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarmee wordt het al een aanzienlijk duurder grapje dan de 'paar tientjes' waar je het over had.
Die kosten verhaal je gewoon.. en komen bij winst dus voor rekening van de verliezende partij.
Dagvaarding, griffierechten, kosten deurwaarder, enz. Ja, je moet ze voorschieten, maar uiteindelijk mag de garantieweigerende winkelier die gewoon betalen.

En zo kost dat muisje van 40 euro, opeens 500 euro voor die winkelier. Omdat ie de verkeerde dacht af te poederen.

Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.. maar als je principieel bent en de winkelier weigert. Dan moet het soms maar.
Diqiu-Longdinsdag 30 december 2014 @ 14:45
Je hebt minimaal twee jaar garantie, maar de vraag is wil je zoveel moeite voor een muis doen?

Je kunt ook bij de dierenzaak een nieuwe muis kopen hoor :+
Xa1ptdinsdag 30 december 2014 @ 14:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.. maar als je principieel bent en de winkelier weigert. Dan moet het soms maar.
Ja, ik adviseer mensen met schulden ook altijd naar het casino te gaan.

:')
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 14:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:30 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee, maar wel dat het kan. En laat het daar nou om gaan.
Anders nog iets?
Daar gaat het dus helemaal niet over. Niemand hier zal ontkennen dat je best een rechtszaak kunt voeren en die ook kunt winnen en óók om kleine bedragen. Het punt was dat je grote risico's loopt zonder garantie op succes, en dat dat meestal niet verstandig is. Dat jij dan aan komt zetten met een vriend die het wel gelukt is, tsja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je hebt minimaal twee jaar garantie
Nope.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:52
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogmaals: je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Non-conformiteit is een ontzettend breed begrip. Wil je dat aanhangig maken voor de rechter dan moet je bewijzen dat het de verkoper verwijtbaar is dat de muis in dit geval niet meer werkt. Succes daarmee. :')

Daarnaast zegt je voorbeeld over Wehkamp ook niet dat je gelijk hebt of in je recht staat: bedrijven zijn nu eenmaal gevoelig voor klachten en proberen die tot het minimum beperkt te houden. Dat ze je klacht gegrond verklaren zegt alleen dat ze geld genoeg hebben om je tegemoet te komen. Meer niet.
De wet is duidelijk genoeg.

Natuurlijk zal je een en ander aannemelijk maken voor de rechter, maar daar hoeft echt geen technisch onderzoek aan te pas te komen. Met een muis is dat een risico.. maar als het web volstaat met dezelfde klachten over die muis. Dan is het best aannemelijk dat die muis gewoon een prulding is waar je wel wat meer van mocht verwachten. Risico van ondernemen, zou ik dan zeggen. Jammer..

Maar voor een muis van een paar euro zou ik niet naar de rechter stappen. Als dat kreng 100 euro kost maar het bedrijf nergens toe in staat is. Wellicht.. maar nogmaals, je moet wel zeker zijn van je zaak.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 14:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:52 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Natuurlijk zal je een en ander aannemelijk maken voor de rechter, maar daar hoeft echt geen technisch onderzoek aan te pas te komen. Met een muis is dat een risico.. maar als het web volstaat met dezelfde klachten over die muis. Dan is het best aannemelijk dat die muis gewoon een prulding is waar je wel wat meer van mocht verwachten. Risico van ondernemen, zou ik dan zeggen. Jammer..

Maar voor een muis van een paar euro zou ik niet naar de rechter stappen. Als dat kreng 100 euro kost maar het bedrijf nergens toe in staat is. Wellicht.. maar nogmaals, je moet wel zeker zijn van je zaak.
Een web vol met klachten over een prutsmuis is geen bewijs voor non-conformiteit. En daarbij: hoe zeker je ook bent van je zaak, verliezen kan altijd. Al is het maar op formaliteiten.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:53
En in het geval van de Wehkamp: Nee. Die had geen geld genoeg. Een half jaar later gingen ze failliet.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 14:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
En in het geval van de Wehkamp: Nee. Die had geen geld genoeg. Een half jaar later gingen ze failliet.
Ook een failliet bedrijf kan vele miljoenen op de bank hebben.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 14:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een web vol met klachten over een prutsmuis is geen bewijs voor non-conformiteit. En daarbij: hoe zeker je ook bent van je zaak, verliezen kan altijd. Al is het maar op formaliteiten.
Dat klopt. Is een risico dat je neemt. In geval van een muis is dat een stuk riskanter dan in het geval van een tv van 1000 euro die na 2.5 jaar kapot gaat terwijl je daarvan wel mag verwachten dat ie 6 jaar ofzo mee mag gaan.

Maar dat er zoveel soortgelijke klachten over die muis kan wel aangeven dat die muis gewoon brakke componentjes bevat, waardoor ie wellicht wel het stempel non-conform verdient.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 14:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:56 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dat klopt. Is een risico dat je neemt. In geval van een muis is dat een stuk riskanter dan in het geval van een tv van 1000 euro die na 2.5 jaar kapot gaat terwijl je daarvan wel mag verwachten dat ie 6 jaar ofzo mee mag gaan.

Maar dat er zoveel soortgelijke klachten over die muis kan wel aangeven dat die muis gewoon brakke componentjes bevat, waardoor ie wellicht wel het stempel non-conform verdient.
Kan ook een aanwijzing zijn dat de muis helemaal geen lange levenduur heeft of hoort te hebben. Sta je dan met je non-conformiteit.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 14:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar gaat het dus helemaal niet over. Niemand hier zal ontkennen dat je best een rechtszaak kunt voeren en die ook kunt winnen en óók om kleine bedragen. Het punt was dat je grote risico's loopt zonder garantie op succes, en dat dat meestal niet verstandig is. Dat jij dan aan komt zetten met een vriend die het wel gelukt is, tsja.

[..]

Nope.
Daar ging het dus wel om, dat het niet enkel dromen is. Lees beter svp. :W
Eigen dingen verzinnen, ga fietsen.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 14:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:57 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Daar ging het dus wel om, dat het niet enkel dromen is. Lees beter svp. :W
Eigen dingen verzinnen, ga fietsen.
Ik begrijp uit de zwaaiemoticon dat je weggaat? Oké.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 14:58
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik begrijp uit de zwaaiemoticon dat je weggaat? Oké.
Nee, ik zwaai je uit op je fiets. Je blaat onzin, mijn comment ging over het dromen. Niet over jouw geblaat.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 15:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar gaat het dus helemaal niet over. Niemand hier zal ontkennen dat je best een rechtszaak kunt voeren en die ook kunt winnen en óók om kleine bedragen. Het punt was dat je grote risico's loopt zonder garantie op succes, en dat dat meestal niet verstandig is. Dat jij dan aan komt zetten met een vriend die het wel gelukt is, tsja.

[..]

Nope.
Zonder garantie op succes?

Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.. anders is het inderdaad een riskante gok.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kan ook een aanwijzing zijn dat de muis helemaal geen lange levenduur heeft of hoort te hebben. Sta je dan met je non-conformiteit.
Heeft of hoort te hebben. Daar zit nogal een verschil in natuurlijk.
Een muis van 100 euro, die mag toch wel een langere levensduur hebben dan dat muisje van 5 euro.
Om die muis van 100 euro die na een jaar kapot gaat, zou ik dus kwaad worden. Op dat muisje van 5 euro. Tja. Maar het is natuurlijk ook hoe dat ding in de markt gezet wordt ook. Als die fabrikant scheert met dat ie onderdeeltjes heeft dat pas na 10.000.000 klikken kapot gaat en dat vervolgens verre van waar kan maken omdat het ding niet eens 10.000 klikken overleeft.. Dan hangt die fabrikant naar mijn idee. En de winkelier ook, die prul verkocht.
Tchockdinsdag 30 december 2014 @ 15:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:43 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Zonder garantie op succes?

Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.. anders is het inderdaad een riskante gok.
Je hebt in een rechtszaak nooit volledige zekerheid. Je kunt altijd dingen over het hoofd zien en zelfs als je materieel 100% gelijk zou hebben kun je nog op formele punten sneuvelen.
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 16:58
Goed nieuws, het werkt magischerwijs weer.
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 17:29
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:58 schreef DrNick het volgende:
Goed nieuws, het werkt magischerwijs weer.
Ze hebben het op afstand gerepareerd :o
NOESSSSSSSS pak de alufolie :o
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 17:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Ze hebben het op afstand gerepareerd :o
NOESSSSSSSS pak de alufolie :o
Loeminadie is everywhere ;(
Quellerdinsdag 30 december 2014 @ 17:31
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:30 schreef DrNick het volgende:
Loeminadie is everywhere ;(
Ik ga dit topic nu sluiten. Zekerheid voor alles :X

Veel plezier met je muisje verder :*
#ANONIEMdinsdag 30 december 2014 @ 17:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ga dit topic nu sluiten. Zekerheid voor alles :X

Veel plezier met je muisje verder :*
Dat kan jij niet eensch :{w
Ferdinsdag 30 december 2014 @ 21:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Zal ik doen. Laat jij je maar lekker afpoederen :)

Elke apparaat heeft een economische levensduur. Als jij kan aantonen dat die niet gehaald wordt, kun je je succesvol beroepen op non-conformiteit. Helemaal als het web volstaat met klachten die soortgelijk zijn. Klachten die -naar mijn idee dus he? - aantonen dat die klachten veelvuldig voorkomen en dus aantonen dat het een algemeen euvel is.

Ene apparaat is natuurlijk de andere niet en met een muis is zoiets lastiger aantoonbaar dan met wat anders, maar dan nog..

Laten we daarvoor maar eerst eens bepalen hoelang een gamingmuis van 80¤ hoort mee te gaan. Een TV van B&O kost ook flink meer dan een Samsung, maar daar betaal je voor het design en "premium features" niet dat die TV opeens 15 jaar mee gaat.

Wie bepaalt dat een gaming muis langer mee moet gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:18 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.
Doorgaans komen die hun hol niet uit, als er geen grote faam te behalen valt.
BloedendeVaginadinsdag 30 december 2014 @ 22:06
http://www.lmgtfy.com/?q=roccat+mouse+double+click

Bekend problem dus, dat vaker optreedt. Makkelijk aan te tonen dat jou als gebruiker niets te verwijten valt naar mijn idee.
#ANONIEMwoensdag 31 december 2014 @ 08:05
quote:
Op dinsdag 30 december 2014 14:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
Die kosten verhaal je gewoon.. en komen bij winst dus voor rekening van de verliezende partij.
Dagvaarding, griffierechten, kosten deurwaarder, enz. Ja, je moet ze voorschieten, maar uiteindelijk mag de garantie weigerende winkelier die gewoon betalen.

En zo kost dat muisje van 40 euro, opeens 500 euro voor die winkelier. Omdat ie de verkeerde dacht af te poederen.

Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.. maar als je principieel bent en de winkelier weigert. Dan moet het soms maar.
Het woord 'forfaitair' zegt jou niet veel, hè ? :D
BloedendeVaginawoensdag 31 december 2014 @ 11:53
quote:
6s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:05 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het woord 'forfaitair' zegt jou niet veel, hè ? :D
Klopt. Dat doet me denken aan belastingen. Enige uitleg van jouw kant wat je bedoelt is dus welkom.
Overigens moet de tegenpartij wel veroordeeld worden wil je al die kosten terughalen. De juiste term hiervoor is proceskostenveroordeling en de rechter zal kijken welke kosten voor vergoeding in aanmerking komen. Enige risico zijn de advocaatskosten; die zullen mogelijk neit 100% vergoed worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door BloedendeVagina op 31-12-2014 12:06:09 ]
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
http://www.lmgtfy.com/?q=roccat+mouse+double+click

Bekend problem dus, dat vaker optreedt. Makkelijk aan te tonen dat jou als gebruiker niets te verwijten valt naar mijn idee.
Dus niet. Dat gaat over dubbelklikken. Dat zijn hele andere knoppen dan die waar TS problemen mee heeft. Dit gaat over die Omron switches die 10 miljoen keer klikken moeten kunnen hebben en niet over dat knopje van TS.
BloedendeVaginawoensdag 31 december 2014 @ 12:14
Maar dat ding dubbelklikt toch als ie het knopje slechts een keer indrukt?
Of is het toeval dat er voor de roccat kone muizen zoveel reparatie tutorials zijn?
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:19
Het is een ander knopje waar andere hardware onder zit welke geen 10+miljoen kliks garanderen.
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:20
En die problemen zijn er voor alle muizen.

https://www.google.nl/?gf(...)%20double%20clicking

Hier voor Steelseries bijvoorbeeld.
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:21
Logitech:

https://www.google.nl/?gf(...)king&revid=221345317
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:21
Madcatz:
https://www.google.nl/?gf(...)ouse+double+clicking

[ Bericht 4% gewijzigd door Geralt op 31-12-2014 12:28:38 ]
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:22
HP:
https://www.google.nl/?gf(...)ouse+double+clicking
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:23
Razer:
https://www.google.nl/?gf(...)ouse+double+clicking

Trust:
https://www.google.nl/?gf(...)ouse+double+clicking

Corsair:
https://www.google.nl/?gf(...)ouse+double+clicking

Ergo dat is een probleem waar muizen nou eenmaal mee te maken krijgen vroeg of laat en alles hangt af van de gebruikte hardware.

Uit bovenstaande links zou je al voorzichtig een conclusie kunnen trekken dat Roccat en Steelseries en Razer betere hardware gebruiken omdat daar veel minder hits op zijn dan bv Logitech en HP :)
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:28
Roccat: 41.500 hits
Steelseries: 60.700 hits
Logitech: 96.000 hits
Madcatz: 33.600 hits
HP: 271.000 hits
Razer: 42.700 hits
Trust: 178.000 hits
Corsair: 66.000 hits

Laat nou net Roccat, Steelseries, Razer, Madcatz en Corsair de grote fabrikanten zijn van gamingmuizen. En die doen het afgaande op een simpele googlezoekopdracht dus een stuk beter dan bv HP, Trust en Logitech.

:)
BloedendeVaginawoensdag 31 december 2014 @ 12:28
Maar het is dus wel een algemeen bekend probleem bij Roccat. En dus niet een gevalletje dikke pech of verwijtbaar gedrag van de user ;)

Op andere merken heb ik niet gegoogled en ik heb eigenlijk ook niet gelezen om welk knopje het gaat. Overigens met mn normale muizen van een paar euro nooit last gehad van dubbelklikken. Enkel met muizen met een balletje erin dat ze niet meer lekker rolden zeg maar.
Geraltwoensdag 31 december 2014 @ 12:30
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:28 schreef BloedendeVagina het volgende:
Maar het is dus wel een algemeen bekend probleem bij Roccat.
Het is een algemeen bekend probleem bij muizen. Daar zitten knoppen op. Die kunnen stuk. En zoals je ziet doet Roccat het als een van de beste :+

Dat is hetzelfde als stellen dat het een algemeen bekend probleem van Gazelle fietsen is dat je er een lekke band mee krijgt.

Dat probleem hebben alle fietsen. Die banden gaan vroeg of laat lek.
kever678woensdag 31 december 2014 @ 12:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
En in het geval van de Wehkamp: Nee. Die had geen geld genoeg. Een half jaar later gingen ze failliet.
Wanneer is wehkamp.nl failliet geweest?
apfelstrudelwoensdag 31 december 2014 @ 12:39
quote:
8s.gif [j b]Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:[/b]
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
juist handig dat ie dubbelklikt, dan kun je lekker makkelijk sprayen
BloedendeVaginawoensdag 31 december 2014 @ 17:26
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:34 schreef kever678 het volgende:

[..]

Wanneer is wehkamp.nl failliet geweest?
Je hebt gelijk. Heb 2 toko´s door elkaar gehaald. Was neckermann waar het probleem speelde en niet de Wehkamp.
#ANONIEMwoensdag 31 december 2014 @ 19:07
quote:
Op woensdag 31 december 2014 11:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
Klopt. Dat doet me denken aan belastingen. Enige uitleg van jouw kant wat je bedoelt is dus welkom.
Overigens moet de tegenpartij wel veroordeeld worden wil je al die kosten terughalen. De juiste term hiervoor is proceskostenveroordeling en de rechter zal kijken welke kosten voor vergoeding in aanmerking komen. Enige risico zijn de advocaatskosten; die zullen mogelijk niet 100% vergoed worden.
Ik hoef niks meer uit te leggen, want je snapt het zelf al prima. :D
BloedendeVaginawoensdag 31 december 2014 @ 20:01
quote:
6s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:07 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik hoef niks meer uit te leggen, want je snapt het zelf al prima. :D
Maar de rest dus niet ;). Bepaalde zaken kun je prima zelf voor de rechter (sector kanton) brengen in principe. Gelukkig noemde ik de advocaatskosten in mn eerdere reply niet..
Ferdonderdag 1 januari 2015 @ 02:57
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 20:01 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Maar de rest dus niet ;). Bepaalde zaken kun je prima zelf voor de rechter (sector kanton) brengen in principe. Gelukkig noemde ik de advocaatskosten in mn eerdere reply niet..
Ik denk dat ik het zou kunnen en jij vast ook wel, maar vraag mij echt af hoeveel mensen nu zelf een knappe dagvaarding kunnen opstellen. TS denk ik niet.